17 اسفند ماه جاری، سازمان هواپیمایی مالزی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای متعلق به این سازمان مفقود شده و هیچ ارتباط و اطلاعی از این هواپیما ندارند.
طبق گزارش سازمان هواپیمایی مالزی، ارتباط میان برج مراقبت و پرواز شماره MH370 ساعت 2:40 دقیقه بامداد بهوقت محلی (18:40 دقیقه گرینویچ) قطع شده بود.
این هواپیما قرار بود چند ساعت پس از پرواز از فرودگاه کوالالامپور، با 239 مسافر روز شنبه 8 مارس در پکن بر زمین
بنشیند اما 2 ساعت پس از پرواز، ارتباطش را با برج مراقبت از دست داد. در عین حال، خبرگزاری شینهوا در چین نیز
همان موقع اعلام کرد که این هواپیما هیچگاه با تیم کنترل پرواز در آسمان چین ارتباط برقرار نکرده است.
با انتشار این خبر، عملیات جستوجو بلافاصله آغاز میشود و نیروی هوایی ارتش مالزی بههمراه ناوهای ارتش این
کشور وارد عملیات جستوجو شده و اما پس از ساعتها پرواز و جستوجو، اعلام کردند که خبری از این هواپیما نیست
و قطعاً هواپیما در جایی سقوط کرده است.
با گذشت 3 روز از مفقود شدن هواپیمای مالزیایی، بهناگاه خبری در رسانههای غربی منتشر شد: "دو مسافری که غیرقانونی و با گذرنامههای اتریشی و ایتالیایی در این هواپیما حضور دارند، ایرانیتبار هستند".
این همان خبری بود که با آب و تاب فراوان ابتدا در فایننشیال تایمز منتشر شد. در خبر این روزنامه انگلیسی، آمده است که "بلیطها برای دو مسافری که از گذرنامههای دزدیده شده برای سوار شدن به هواپیما استفاده کردهاند، توسط یک ایرانی بهنام «علی» خریداری شده است".
در این هواپیمای مالزیایی، حدود 150 شهروند چینی و اتباعی از حدود 15 کشور جهان حضور دارند. اگر چنین هواپیمایی توسط دو ایرانیتبار ربوده شده و به هر دلیلی با آن اقدام تروریستی شود، روابط ایران با آن کشورها چگونه خواهد بود، کشورهایی که برخی از آنها از جمله چین با ایران روابط بسیار گستردهای دارند.
حالا با گذشت 5 روز از مفقود شدن این هواپیما، ایرانیها بهصورت نرم از سوی پروپاگاندای رسانهای غرب، بهعنوان متهم هواپیماربایی مطرح شدهاند؛ ربایشی که هنوز قطعی نشده و هیچ کشوری نتوانسته اثری از آن پیدا کند.
ff0000;">منبع : تسنیم و خبرنگاران جوان
متن کامل در (( http://www.tasnimnews.com/Home/Single/309527))
(( http://www.yjc.ir/fa/news/4777091/))