انجمن یاران منتظر
عنوان موضوع :شیعه واقعی یا شیعه بدلی!
نویسنده :ஜ۩حسین۩ஜ


بسم الله الرحمن الرحیم-www.khademoshohada1.blogfa.com

شیعه واقعی یا شیعه بدلی!

 

لازم نیست حتما علوم حوزوی خوانده باشیم تا نسخه بدلی شیعه را از واقعی آن تشخیص دهیم بلکه همین مقدار که با الفبای شیعه آشنا باشیم و سعی کنیم بدون تعصب و غرض ورزی به مسائل نگاه کنیم کافیست تا بفهمیم کدام مرام و عقیده با مرام اهل بیت علیهم السلام سنخیت دارد و نشان دوازده مهر تابان را بر پیشانی دارد و کدام مرام و عقیده با مرام و منش اهل بیت سازگاری ندارد و نسخه ای تقلبی  و بدلی از شیعه ارائه می دهد و می خواهد خود را به جای نسخه اصلی  و واقعی جا بزند.

لازم نیست حتما کلام و فقه و اصول و فلسفه خوانده باشیم تا با استدلالات منطقی ،نسخه بدلی شیعه را تشخیص دهیم بلکه همین مقدار که گاه گاهی دلمان را بر سر سفره ادعیه ای که از زبان ائمه اطهار علیهم السلام روایت شده است میهمان کنیم متوجه می شویم که : « المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم زاهق و اللازم لهم لاحق» هر کس از اهل بیت پیشی بگیرد از دین خارج شده است و هر کس از آنان عقب بماند نابود است و هر کس همراه آنان باشد به حق می رسد.

همین چند جمله کافیست تا به ما بیاموزد شیعه ، قدم هایش را با قدم های ائمه اطهار علیهم السلام تنظیم می کند، نه جلو می زند و نه عقب می ماند، نه اهل افراط است و نه اهل تفریط.

آن گاه اگر کسی را دیدیم که دهانش را باز کرده است و آشکارا به عقاید اهل سنت اهانت می کند می فهمیم که او نسخه بدلی شیعه است نه یک شیعه واقعی. چرا؟ چون دارد بر خلاف سیره اهل بیت علیهم السلام حرکت می کند.

 تاریخ گواهی می دهد بسیاری از چهار هزار شاگرد امام صادق علیه السلام از اهل سنت بوده اند به طوری که دو تن از پیشوایان مذاهب اربعه اهل سنت (نعمان بن ثابت و مالک بن انس) بی واسطه در محضر امام صادق تلمذ کرده اند.

حالا از این شیعه نمایان بدلی بپرسید آیا اگر امام صادق علیه السلام هم ،مشی و روش شما را داشتند اهل سنت حاضر می شدند حتی یک دقیقه هم از محضر ایشان بهره ببرند؟

آیا اگر امام صادق علیه السلام هم بر فرض محال می خواستند رفتاری همچون این شیعه نمایان بدلی در قبال عقاید اهل سنت داشته باشند باز هم ابوحنیفه پیشوای مذهب حنفی در مدح آن حضرت می گفت: « اگر آن دو سال که شاگرد (حضرت صادق) بودم نبود،نعمان( ابوحنیفه) هلاک می شد.» یا باز هم مالک بن انس پیشوای مذهب مالکی در مدح آن حضرت می گفت: « در علم و عبادت و پرهیزکاری، برتر از جعفربن محمد هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به قلب هیچ بشری خطور نکرده است.»

امام صادق علیه السلام با اهل سنت چگونه رفتار کرده بودند که با وجود همه اختلاف عقاید و بحث هایی که با آنها داشتند بزرگان اهل سنت اینگونه امام را می ستودند.
آیا رفتار امام صادق علیه السلام با وحدت شیعه و سنی سازگار است یا با برائتی که شیعه نمایان بدلی از آن دم می زنند؟

امام رضا علیه السلام نیز طوری رفتار کرده بودند که وقتی وارد نیشابور شدند مورد استقبال بی نظیر بزرگان و دانشمندان اهل سنت قرار گرفتند به طوری که حدیث سلسله الذهب توسط بسیاری از علمای اهل سنت به ثبت رسیده است.
حال پاسخ دهید اگر امام رئوفمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام نیز می خواستند مثل برخی از صاحبان شبکه های ماهواره ای لندن نشین که ادعای شیعه بودن دارند و بر طبل لعن و برائت می کوبند رفتار نمایند آیا علمای اهل سنت حاضر می شدند به استقبال آن حضرت بیایند و با اصرار و خواهش فراوان و گریه و زاری،طلب شنیدن یک روایت از زبان مبارک امام را داشته باشند؟

ائمه اطهار علیهم السلام با اینکه ذره ای از عقاید خود کوتاه نیامدند اما حتی با کفار نیز با منطق و استدلال و سعه صدر به بحث می پرداختند. به طوری که ابن ابی العوجاء یکی از ملحدین زمان امام صادق علیه السلام به یکی از یاران آن حضرت که از سخنان کفرآمیز او عصبانی شده بود گفت: « اگر از یاران جعفربن محمد صادق هستی او هرگز با ما چنین سخن نمی گوید و با شیوه تو با ما مجادله نمی کند. او سخنان ما را بیش از آنچه شنیده ای شنیده است ولی در مقام گفتگو هرگز دشنامی به ما نمی دهد و در پاسخ به کلام ما حالت حمله به خود نمی گیرد. او همواره بردبار، باوقار و عاقل و استوار است. تهمت زدن، سبکی و شتاب در رفتارش مشاهده نشد. او به سخن ما گوش فرا می دهد و به ما خوب توجه می کند تا دلیلمان را بداند و هرآنچه نیرو بر استدلال داریم به کار می گیریم به حدی که فکر می کنیم کلام خود را قطعی کردیم. آنگاه او حجت ما را با دلایلی ساده و خطابه ای کوتاه ابطال می کند و عذر ما را منتفی می کند و دیگر ما نمی توانیم به او پاسخی بدهیم. پس اگر از اصحاب او هستی همچون او با ما سخن بگو.»

امام صادق علیه السلام در مورد اهل سنت به شیعیان سفارش می کردند و می فرمودند: « به عیادت مریض های اهل تسنن بروید، امانت آنها را ادا کنید، به نفع آنان در دادگاه شهادت دهید، در تشییع جنازه مردگان آنها حضور پیدا کنید، در مساجد آنان نماز بگذارید، تا بگویند فلانی جعفری است که این گونه عمل می کند و این مرا خشنود می سازد.»

همان حضرات امامانی که به شیعیان آموختند زیارت عاشورا بخوانند و اهل تولی و تبری باشند و در مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام اشک بریزند و مجالس عزاداری برپا نمایند، در رفتارشان طوری عمل می کردند که بزرگان اهل سنت در پیشگاهشان شاگردی می کردند و به استقبالشان می رفتند. آیا این رفتار با برادری و وحدت شیعه و سنی سازگار است یا با آتش دشمنی و تفرقه ای که شیعه نمایان بدلی در آن می دمند؟

آیا حضرات امام صادق و امام رضا علیهما السلام ،نسبت به وجود مقدس مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ارادت و محبت بیشتری داشتند و از مصائب آن حضرت بیشتر می گریستند یا شیعه نمایانی که اهل توهین به مقدسات اهل سنت هستند و این عمل را در راستای ارادت خود توجیه می کنند و وحدت را منافی محبت می دانند؟
شاید اگر این شیعیان بدلی در زمان امام صادق علیه السلام هم بودند می خواستند به آن حضرت تذکر بدهند که این نوع رفتار امام با اهل سنت،دل حضرت زهرا سلام الله علیها را به درد می آورد کما اینکه امروز چنین ادعا می کنند!!!

نکته دیگر اینکه در طول تاریخ تشیع ،شیعیان همیشه به علمایی که در راه اعتلای مکتب تشیع تلاش کرده اند احترام می گذاشتند. حال این ها چه جور شیعه ای هستند که به خود اجازه می دهند از علامه طباطبایی و آیت الله سید محمدباقر صدر گرفته تا آیت الله بهجت و آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سیستانی و امام خمینی و مقام معظم رهبری و شهید مطهری و ...را مورد اهانت قرار دهند و فقط یک نفر به نام سید صادق شیرازی را تقدیس نمایند؟

شناخت شیعه واقعی از نسخه بدلی آن ،چندان سخت نیست. مولایمان امیرالمومنین علیه السلام فرموده اند اول حق را بشناس آن گاه اهل حق را نیز خواهی شناخت. ما نیز با نگاهی گذرا به سیره و منش اهل بیت علیهم السلام می توانیم تشخیص دهیم که شیعیان واقعی چه کسانی هستند.
 
البته بحث در اینجا فقط محدود به فرقه ای خاص نیست هر طیف و فرقه ای با هر نامی چه شیرازی و غیره ، که سیره و منشی خلاف سیره و منش اهل بیت علیهم السلام داشته باشند شیعه ای بدلی هستند.

نسخه های بدلی همیشه برای این هدف ایجاد می شوند که جلوی ظهور و رشد نسخه واقعی را بگیرند. اگر دشمنان اسلام ،نسخه بدلی از اسلام ارائه می دهند تا جلوی رشد اسلام گرایی در جهان را بگیرند برای مقابله با شیعه نیز، نسخه های بدلی را به میدان آورده اند تا جلوی رشد نسخه اصیل شیعه را بگیرند ، شیعه ای که لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته و کابوس شب های صهیونیست ها شده است.

شیعیان باید مراقب باشند احساسات پاک خود را به پای نسخه های بدلی هزینه نکنند. حرف من نیز در اینجا با طرفداران متعصب این فرقه ها نیست بلکه بیشتر با کسانی است که هنوز هم این بحث ها را صرفا سیاسی می دانند و تا با آنها صحبت می کنیم می گویند چون فلانی ، نظام و رهبری را قبول ندارد نظام هم با او مشکل دارد. در حالی که این مباحث کاملا عقیدتی است و اگر لحظه ای فارغ از نگاهی که فلان طیف به جمهوری اسلامی دارد به عملکرد و رفتارش بنگریم می بینیم که مشکل ما با این طیف و امثال آنها ،قبل از اینکه به نظام اسلامی مربوط باشد به اهل بیت علیهم السلام مربوط است.

ما می گوییم مکتب تشیع از چنان منطق قوی برخوردار است که اگر جهانیان با چهره واقعی آن آشنا شوند به سرعت به آن گرایش پیدا می کنند، اما متاسفانه شیعه نمایان بدلی با اقدامات غیر منطقی و بدعت های خویش ،سرعت رشد تشیع را کند کرده اند و حتی جان شیعیان را نیز به خطر انداخته اند. ما می گوییم نکند کسانی که بیشتر به ظاهر عوامفریب این طیف ها و فرقه ها می نگرند با نیت خیرخواهانه و دینی ،مروج نسخه بدلی شیعه شوند و در عین حال که دعای ندبه می خوانند و ندای «اللهم عجل لولیک الفرج» سر می دهند بدون اینکه متوجه باشند جلوی تعجیل در ظهور امام زمان(عج) را گرفته باشند و در خون پاک شیعیان مظلومی که بر اثر افراطی گری برخی از شیعه نمایان بدلی توسط تکفیری ها به شهادت می رسند شریک شوند.