آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
نمایش موضوع به شکل عادی | |||
اطلاعات نویسنده |
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ بعد از ظهر
[#7]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1734
حالت :
ارسال ها :
176
محل سکونت : :
آذربایجان غربی
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
16
اعتبار کاربر :
741
پسند ها :
97
تشکر شده : 82
|
برادر خیر البریه یه مثال ساده بزنم برای شما
در مجلس شورای اسلامی هر وزیری برای اینکه رای اعتماد بگیره باید اعلام برائت کنه و موضع خودش رو دربرابر فتنه 88 مشخص کنه در آخرت هم از شما سوال میشه کجای زندگیت از فتنه سقیفه اعلام برائت کردی ، اگر نکرده باشی رای اعتماد ، رای صلاحیت شیعه بودن نمیگیری برادر من نظر یکی از مراجع رو آوردین ، در حالی که هستند مراجعی که امر به لعن کنن ، پس نظر مرجع شما برای شما حجته نه برای من وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام هرگز سکوت نکردند و به خلفا تاختند ، به مشابه خطبه شقشقیه و روایات موجود دیگر امام صادق علیه السلام بعد از هر نماز واجب این ملعون هارو لعنت میکردند ، اصول کافی ج3 ص 342 امام صادق علیه السلام فرمودند: ما طائفه بنی هاشم (اهل بیت علیهم السلام) کوچک و بزرگ خود را به سب و لعن آن دو و بیزاری جستن از آن دو (عمر و ابابکر) امر می نمائیم. (معجم رجال الحدیث ج15 ص129) حنان بن سدیر از پدرش نقل می کند که امام باقر علیه السلام فرمودند: همانا آن دو شیخ (عمر و ابابکر) از دنیا رفتند وتوبه نکردند و به یاد نیاوردند آن ظلمهایی که در حق امیرالمومنین علیه السلام روا داشتند پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد. (اصول کافی, ج8 ص 246 ح343) رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند: هرکس از لعن نمودن کسی که خداوند او را لعنت نموده خودداری نماید لعنت خداوند بر او باد. (بحارالانوار ج2 ص202) و انبوه روایات دیگه که امر بر لعن این ملعونها کرده اند در زیارت عاشورا هم یقینا دیدین که آمده لعنت بر اولی و دومی و سومی و چهارمی و یزید بعنوان پنجمین نفر چهارمی همان معاویه و اولی و دومی و سومی خلفا هستند ، بخاطر خفقان اینگونه نام برده میشدند در مورد نائب امام زمان (عج) هم دچار سو برداشت شدین ، روایتی که ذکر کردین مّا الحَوادِثُ الواقِعَةْ فَارْجَعُوا اِلی رَواةِ حَدیثُنا فَانّهُمْ حُجَّتی عَلَیکُم وَ اَنَا حُجّةُ الله عَلَیهِم... تمام مراجع رو حجت(برهان ، دلیل) بر شیعیان معرفی میکنه ، معنی حجت یعنی نائب و جانشین؟ از کتاب الطهاره ج3 ص 457مطلبی از امام خمینی (ره) ذکر میکنم ، ایشان میفرمایند: وأما سائر الطوائف من النصاب بل الخوارج، فلا دلیل على نجاستهم وإن کانوا أشد عذابا من الکفار، فلو خرج سلطان على أمیر المؤمنین لا بعنوان التدین، بل للمعارضة فی الملک، أو غرض أخر کعائشة والزبیر وطلحة ومعاویة وأشباههم أو نصب احد عداوة له أو لأحد من الأئمة ع لا بعنوان التدین بل لعداوة قریش أو بنی هاشم أو العرب أو لأجل کونه قاتل ولده أو أبیه أو غیر ذلک لا یوجب – ظاهرا- شیء منها نجاسة ظاهریة وإن کانوا أخبث من الکلاب والخنازیر... و اما باقی گروه های ناصبی بلکه خوارج ، اگرچه عذابشان از کفار شدیدتر است ، اما دلیلی بر نجاست آنها نیست . بنابراین اگر سلطانی بر امیرالمومنین علیه السلام خروج کند ، نه به عنوان تدین بلکه به جهت مخالفت در ملک ، یا غرضی دیگر ، مانند عایشه و زبیر و طلحه و معاویه و مانند آنان ، یا شخصی با ایشان یا یکی از ائمه نه به عنوان تدین بلکه به جهت دشمنی قریش یا بنی هاشم یا عرب یا به دلیل اینکه ایشان قاتل فرزند یا پدرش است و...دشمنی داشته باشد ، ظاهرا هیچ یک از اینها موجب نجاست ظاهری نخواهد شد ،اگرچه اینها از سگ و خوک نیز خبیث تر هستند . |
||
|