آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
نمایش موضوع به شکل عادی | |||
اطلاعات نویسنده |
فرمولهای حيرتانگيز قرآنی و تعيين زمان نابودي اسرائيل
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۵۶ قبل از ظهر
[#5]
|
||
بانو
شماره عضویت :
1883
حالت :
ارسال ها :
1670
محل سکونت : :
خیلیا می دونن کجام...
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
173
دعوت شدگان :
9
اعتبار کاربر :
23379
پسند ها :
1359
تشکر شده : 2161
|
قرينهاي ديگر بر تكرار تارخ اسرائيل
قرینه دیگری که نشان میدهد قرار است تاریخ اسرائیل تکرار شود اینست که در آیه 7 سوره اسراء میخوانیم: (:7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة ليسءوا وجوهكم وليدخلوا المسجد كما دخلوه أول مرة وليتبروا ما علوا تتبيرا جمله ليدخلوا المسجد كما دخلوه أول مرة اشاره دارد به اینکه خداوند قرار است دقیقا به همان شیوه که در مرحله اول با بنی اسرائیل عمل کرده است با اسرائیل معاصر عمل کند. این را هم می توان از سیاق آیه و ترجمه آن فهمید و هم از تناسب و تناظر حروف آن. بطوریکه جمله (ولیدخلواالمسجد) مساویست با جمله (کما دخلوه اول مرة) و هر دو دارای 14 حرف هستند. و ل ی د خ ل و ا ا ل م س ج د 14 ک م ا د خ ل و ه ا و ل م ر ة 14 البته این حقیقت را از جمله (وان عادوا عدنا ) (اگر بدین شیوه بازگردند و دوباره فساد کنند ما نیز بازخواهیم گشت)نیز میتوان فهمید. *******
محاسبه یازدهم:
*******
دورههاي چهارگانه اسرائيل كنوني
نکته بسیار عجیب دراین است که هر کدام از این دورههای چهارگانه اسرائیل کنونی نیز در قرآن پیش بینی شده و تاریخ آن تعیین شده است.
دورههای چهار گانه اسرائیل از این قرار است 1946-1948 آغاز دوره تاسیس اسرائیل 1967-1968 جنگهای سرنوشت ساز 6 روزه اعراب و اسرائیل 1986-1987 آغاز انتفاضه اول 2005-2006 جنگ 33 روزه حزب الله و تحمیل نخستین شکست به اسرائیل
2021-2022 زوال اسرائیل
به تمام این چهاردوره بعلاوه تاریخ خاتمه این دورهها در یک آیه از قرآن کریم اشاره شده است.
(:7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة ليسءوا وجوهكم وليدخلوا المسجد كما دخلوه أول مرة وليتبروا ما علوا تتبيرا
از کلمه وعد در این آیه شریفه تا کلمه لیدخلوا به این دورههای 19 ساله اشاره میکند. به نکتههای زیر توجه کنید. *******
محاسبه دوازدهم:
*******
اشاره قرآن به دوره اول
کلمه وعد درآیه 7 سوره اسرا که اشاره به زمان افساد دوم بنی اسرائیل داردهفتاد ودومین کلمه این آیات است. اگر 72 را در عدد 19 بهمان دلایلی که ذکرش رفت ضرب کنیم عدد عجیب 1368 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1948 یعنی سال تشکیل اسرائیل. *******
محاسبه سیزدهم:
*******
اشاره قرآن به دوره دوم.
کلمه آخرة بعد از کلمه وعد در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوسومین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 73 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1387 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1967 میلادی که در آن جنگهای 6 روزه اعراب و اسرائیل اتفاق افتاد و منجر به پیروزی آنان شد که نقطه عطفی است در تعامل اعراب با اسرائیل. *******
محاسبه چهاردهم :
*******
اشاره قرآن به دوره سوم.
کلمه ولیسوئوا بعد از کلمه آخرة در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوچهارمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر عدد 74 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1406 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 1986 میلادی. سالی که انتفاضه بر خواسته از متن مردم فلسطین آغاز شد. جنبشی که به انقلاب سنگها نام گرفت و حیثیت اسرائیل را زیر سؤال برد. *******
محاسبه پانزدهم:
*******
اشاره قرآن به دوره چهارم.
کلمه وجوهکم بعد از کلمه لیسوئوا در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوپنجمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 75 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1425 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال 2006 میلادی. سالی که برای نخستین بار اسرائیل طعم شکست را از حزب الله چشیدو افسانه شکست ناپذیر بودن آن در هم شکست و شمارش معکوس نابودی آن آغاز شد. *******
محاسبه شانزدهم :
*******
اشاره قرآن به زمان فتح بیت المقدس و دخول در مسجد الاقصی و زوال اسرائیل.
کلمه لیدخلوا بعد از کلمه وجوهکم در آیه هفتم آمده است و طبعا هفتادوششمین کلمه از مجموعه این آیات است. حال اگر 76 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد 1444 به دست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری زوال اسرائیل و مصادف است با سال 2022 میلادی. سالی که بیت المقدس به دست با کفایت حضرت ولی عصر عج فتح خواهد شد و دلایل آن در فصل دیگر این کتاب خواهد آمد. *******
محاسبه هفدهم:
قرآن کریم حتی زمان زوال اسرائیل اول را توسط آشوریان با همین فرمول مشخص کرده است. به این ترتیب که. کلمه اولیهما که اشاره به افساد اول بنی اسرائیل است از نظر رتبه عددی سی و هشتمین کلمه این آیات است. حال اگر عدد 38 را در عدد 19 ضرب کنیم عدد شگفت انگیز 722 به دست می آید که دقیقا سال زوال اسرائیل به دست آشوریان است. و اگر بخواهیم سال زوال اسرائیل دوم را به دست بیاوریم کافیست سال 722 را در عدد 2 ضرب کنیم تا عدد عجیب 1444 خود نمایی کند. 38 × 19 =722 × 2 = 1444 *******
محاسبه هیجدهم:
گفتیم که سوره کهف ارتباط تنگاتنگی با زوال اسرائیل دارد آیات مربوط به اصحاب کهف قبل از آیه 26 خاتمه می یابد. آیه 26 سوره کهف در حقیقت آیه 2166 قرآن است. در این عدد نیز اشارهای هست به زوال اسرائیل در سال 2022. به این ترتیب که اگر این عدد را تقسیم کنیم بر عدد 19 عدد 144 به دست می آید. حال ببینیم عدد 144 چیست. این عدد مساویست با کلمه للمیلد(میلادی). و عجیب آن است که اگر این عدد را از عدد 2166 کم کنیم دقیقا 2022 باقی میماند که حاکی ازآن است که خداوند نه تنها به سال 2022 اشاره میکند بلکه برای رفع هر گونه شک و شبههای حتی به میلادی بودن آن نیز اشاره میکند. 2166÷19 =144 144+2022 = 2166 144 مساویست با کلمه للمیلد قرآئن غیر قرآنی زوال اسرائیل در سال 2022 *******
يك نكته عجيب در مورد نبرد آرمگدون
نبرد هر مجدون یا آرمگدون در جهان مسیحیت بعنوان نبرد نهائی جهان پذیرفته شده است که در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد..
حادثه عظیم آرمگدون آنقدر مهم است که تاکنون در مورد آن هزاران کتاب و مقاله نوشته شده و فیلمهای متعددی در سطحهالیوود در این مورد ساخته شده است. در مورد حادثه آرمگدون تنها یک آیه در انجیل اشاره میکند و آنهم آیه 16.16 از کتاب وحی است: آنگاه آنان شاهان جهان را باهم جمع میکنند در مکانی در فلسطین بنام هر مجدون. نکته عجیب در اینست که این آیه نیز آیه دو هزار و بیست ودومین (2022) آیه آنجیل است. 313 پاپ *******
پايان دوره پاپها
در به رخی از متون مسیحیت آمده است که در مذهب کاتولیک تنها 313 پاپ معرفی خواهند شد و بعد از او حضرت مسیح خواهد آمد. پاپ بندیکت شانزدهم فعلی (312) سیصد و دوازهمین پاپ است وبا مرگ او و معرفی پاپ بعدی دوره پاپها تمام خواهد شد که گمان میرود با توجه به سن بالای 75 سال ایشان این اتفاق نیزدر سالهای آتی بیفتد . *******
روز نهم ماه یازدهم (آب) عبری
بنا بر شواهد تاریخی انهدام نخستین و دومین معبد یهودیان در اورشلیم در این روز اتفاق افتاده. یعنی علیرغم 656 سال تفاوت زمانی درست در سالروز تخریب معبد اول یهودیان ، معبد دوم آنان که بر خرابههای همان معبد بنا شده بود در همان روز تخریب شد. Tisha B'Av (the ninth day in the Jewish month of Av) that primarily commemorates the destruction of the first and second Temples. The first Temple was destroyed on the ninth of Av by the Babylonians in 586 B.C.E., and the second Temple was destroyed on the ninth of Av by the Romans in 70 C.E.!!!!!!!!!! *******
در مراجع معتبر یهودی در مورد این روز چنین آمده است:
روزنهم ماه ماه یازدهم عبری (آب) که در آن بیاد میآورند تخریب معبد اول و دوم را. نخستین معبد در همین روز توسط بابلیان در سال 586 قبل از مسیح تخریب شد. و معبد دوم توسط رومیان دردر سالگرد همین روز در سال 70 میلادی. آنان از جهت دیگری نیز این روز را بزرگ میدارند. وآن اینکه در این روز منتظر ظهور مسیح موعود هستند. در این روز در اسرائیل تعطیل عمومی است و یهودیان از انجام هر کاری پرهیز میکنند. آز انجا که انهدام معبد دوم در همان روز اتفاق افتاده است انتظار میرود انهدام معبد سوم آنان نیز در اورشلیم در همین روز اتفاق بیفتد. در منابع روایی اهلبیت در مورد روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام آمده است که آن حضرت در روز عاشورا ظهور خواهند فرمود. اگر این حدیث را معتبر بدانیم تاریخ ظهور آن حضرت 10.1.1444 خواهد بود و نکته عجیب در این است که این روز مصادف است با همان 9.11.5782 عبری که یهودیان در آن منتظر ظهور حضرت مسیح نیز میباشند. *******
تفسیر ریاضی سوره مبارکه کهف و زوال اسرائیل
به دست حضرت مهدی علیه السلام در سال 2022 *******
بجای مقدمه
*******
پاسخ به يك سؤال اساسي
قبل از ورود به این مبحث لازم است به یک سؤال اساسی در مورد ظهور باهر النور آن حضرت پاسخ داده شود. در منابع روایی اهلبیت روایات معتبری نقل شده است مبنی بر تکذیب آنانی که در مورد آن حضرت به توقیت میپردازند. در بعضی از موارد برای تأکید بیشتر جمله (کذب الوقاتون) حتی سه مرتبه تکرار شده است. بنابراین تعیین وقت برای ظهور آن حضرت اشکال شرعی دارد و از انجام آن ممانعت بعمل آمده است. *******
پاسخ اول:
پاسخ نخست اینستکه خود ائمه هدی علیهم السلام در به رخی ازروایات به تعیین زمان ظهور البته بصورت معما گونه و رمزی برای خواص اصحاب خویش پرداختهاند و زمان دقیق ظهور را با کد گذاریهای مخصوصی تعیین کردهاند.مانند آنچه از معصوم علیه السلام روایت شده است که فرمودهاند ظهور آن حضرت در سال یس والقرآن الحکیم خواهد بود. *******
در این جا به یکی از این روایات اشاره میکنیم.
امام صادق علیه السلام در ذیل روایتی طولانی فرمودند: ای ابا لبید : برای من در مورد حروف مقطعه قرآن دانش انباشته ایست.
آنگاه فرمود:
الف مساویست با یک و لام مساویست با سی و میم مساویست با چهل وصاد مساویست با نود. و مجموع آن مساویست با عدد یکصد وشصت ویک. آغاز خروج امام حسین در (الم) بود. آنگاه که زمان او سر آمد مردی از بنی عباس قیام کرد در (المص) وقیام قایم ما بعد از انقضای مدت او در (الر) خواهد بود. این مطلب را درک کن واین راز را نگهدار. بحار الانوار مجلسی ج13 106/52 بررسی روایت فوق را از نظر عددی به زمان دیگری واگذار میکنیم اما روایت فوق نشانگر آن است که اولا: ائمه هدی علیهم السلام از زمان ظهور آن حضرت آگاهند. ثانیا: منعی از توقیت وجود ندارد. تنها نکتهای که دراین حدیث قابل توجه است حفظ اسرار آل محمد است که برآن تأکید شده است. *******
پاسخ دوم:
اگر در مواردی حضرات ائمه معصومین علیهم السلام خودبه زمان ظهور اشاره کردهاند ، اینکار با مفاد روایات منع از توقیت منافات دارد. از اینرو باید برای آن راه حلی پیدا شود. یا باید ضعف روایات توقیت از نظر اسنادی ثابت شود. یاباید روایات مربوط به تکذیب وقاتون توجیه گردد . واقعیت اینست که در هردو مورد روایات موثقی وجود دارد واز اینرواچارهای جز توجیه روایات توقیت نیست. میدانیم که زمان صدور این روایات سالها قبل از حتی تولد آن حضرت بوده است. درآن زمان از آنجا که حضرت هنوز بدنیا نیامده بودند تمام دغدغه ائمه علیهم السلام وقوع اصل تولد آن حضرت بوده است نه زمان ظهور آن حضرت. نگرانی ائمه در مورد علم به زمان ظهور آن حضرت قبل از تولد او مانند آن استکه ما قبل ازتولد فرزندمان نگرانی ازدواج او باشیم. بررسی اجمالی این روایات نشانگر آن است که هدف ائمه ازمنع توقیت در حقیقت برای مخفی ماندن روز تولد آن حضرت بوده است نه روز ظهور. میدانیم که آن حضرت شباهت زیادی از نظر تولد با حضرت موسی دارند. ازآنجا که زمان تولد حضرت موسی توسط ستاره شناسان آنزمان بدقت پیش بینی شده بود دستگاه فرعون تمام تلاش خودرا به کار بست تا از تولد آن حضرت جلو گیری کند. در این مسیر تمام خانمهای باردار آنزمان تا زمان حمل تحت نظارت قرار میگرفت واگر نوزاد پسر بود، کشته میشد تا از تولد حضرت موسی جلو گیری کنند وجلوبروزخطررا از نطفه بگیرند. میتوان گمان کرد ، وجود چنین تجربه تاریخی در مورد شخصیت موعود موسی، ائمه هدی را برآن میداشت که در مورد تولد حضرت مهدی (ع) نیز باید از نظر امنیتی محکم کاریهای لازم را انجام دهند. به خصوص آنکه قرار نبود تولد آن حضرت معجزه آسا انجام شود. تعمدی در کار بود که به رخی حتما باید آن حضرت را ببینند و بانام و نسب بشناسند ولازم بود مولد آن حضرت در تاریخ ثبت شود تا بعدا توسط مخالفین مورد انکار قرار نگیرد. از اینرو آنچه برای حضرات ائمه مهم بود بدنیا آمدن آن حضرت بود که نباید در روند آن خللی پیش می آمد و جان کودکان بی گناه دیگر نیز نباید بخطر میافتاد. بررسی اجمالی تاریخ زمان تولد آن حضرت نیز نشانگر آن است که دستگاه خلافت نظارت سختی را بر خاندان جناب امام حسن عسکری اعمال میکرد تا جلو تولد آن حضرت گرفته شود. والله متم نوره ولو کره الکافرون. پس از آغازغیبت، آن حضرت در کنف حمایت الهی قرار گرفتهاند، ظهور آن حضرت نیز با "بأس شدید» همراه است و بر اساس به رخی از روایات زمینههای ظهور آن حضرت یکشبه آماده خواهد شد و ظهور مبارک ایشان بغتتا و ناگهانی خواهد بود. چراغی را که ایزد برفروزد
هرآنکس پف کند ریشش بسوزد
او با حمایت الهی هم اکنون زنده است وبا حمایت او ظهور خواهد کرد وبا حمایت او بر دشمنان خویش غالب خواهد شد. بنا براین درمورد دانستن زمان ظهور جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. زیرا قرار است تمام امور مربوط به ظهور با تدبیر پروردگار و با علم پیشین الهی در زمان مقرر وباقدرت لایزال او انجام شود. اما در مورد اصل تولد آن حضرت بنا براین بوده است و شاید چارهای جز این نبوده است که باید مقدمات امور بصورت طبیعی انجام میشده است تا عدهای شاهد تولد آن حضرت باشند و وجود اورا بعدا انکار نکنند. هر چند در روند تولد آن حضرت نیز تا حد ممکن دست حمایت پروردگار آشکار بوده است. مانند آنکه بر اساس به رخی از روایات در مادر بزرگوار آن حضرت تا شب تولد آن حضرت اثری از حاملگی وجود نداشته است. بنا براین میتوان نتیجه گرفت که منظور ازظهور همان تولد باشد و منظور از حدیث کذب الوقاتون آن باشد که اگر کسی زمان آمدن ( شامل بدنیا آمدن) انحضرت را پیش بینی کرد تکذیب کنید. *******
پاسخ سوم:
سومین پا سخ به روایات منع توقیت آن است که در این روایات کلمه وقات به کار رفته است. کلمه وقات صیغه مبالغه است ودر این حدیث به دو معنی به کار میرود. یکی بمعنای کسی که هر روز وقتی را برای ظهور تعیین میکند. یعنی به دون هیچ گونه مبنای درستی و دلیل محکمی ازچنته خویش روزی را برای ظهور تعیین میکنند وبا روح وروان وباورهای مؤمنان کاری ندارد. دیگر بدان معنا که وقت را بسیار دقیق تعیین میکنند و به روز دقیق ظهور نیز اشاره میکنند. به احتمال زیاد، روایات منع از توقیت شامل چنین آدمهایی میشود. *******
پاسخ چهارم:
تمام روایت مربوط به منع توقیت شامل توقیت توسط انسانهای معمولیست. در هیچکدام از این روایات توقیت توسط ائمه منع نشده است. هیچ حدیثی نقل نشده است که اگر توقیت توسط خدواند و یا اولیای او انجام شد بازهم باید تکذیب کرد. *******
پاسخ پنجم:
این نبشته به هیچکدام از موارد فوق ربطی پیدا نمیکند.نه نگارندگان و محققان ادعایی دارند و نه از قبل خویش حرفی میزنند. محققان این نظریه تنها با این نکته بسنده میکنند که با استفاده از فرمولهای قرآنی از شمارش کلمات و آیات مربوطه به این نتیجه میتوان رسید که خداوند زمان زوال اسرائیل را تعیین کرده است. آنها معتقدند که بر اساس دادههای قرآنی میان زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی علیه السلام رابطه تنگاتنگی وجود دارد وامکان ظهور در همان ایام وجود دارد. بنابراین نمیتوان برمحققان این نظریه نام وقات گذارد و به تکذیب آنان پرداخت. بر اساس این نظریه این خداوند است که زمان زوال اسرائیل و ظهور حضرت مهدی را تعیین کرده است ومحققان تنها با استفاده از دادههای قرآنی به کشف آن پرداختهاند و پر واضح است که نمیتوان به تکذیب خداوند پرداخت. *******
رابطه زوال اسرائیل با ظهور حضرت مهدی علیه السلام
قبل از شروع بحث در مورد رابطه زوال اسرائیل با ظهور حضرت مهدی علیه السلام لازم است نکاتی را در مورد آن حضرت بدانیم وبا اعداد مربوط به آن حضرت آشنا شویم. نام مبارک آن حضرت م ح م د. پدربزگوارایشان امام حسن عسکری امام یازدهم شیعیان است. نام مادر آن حضرت نرجس خاتون است آن حضرت امام دوازدهم شیعیان و معصوم چهاردهم هستند. ایشان فرزند نهم امام حسین علیه السلام میباشند. سال تولد: 255 هجری قمری مصادف باسال 869 میلادی سال شروع امامت: 260 هجری قمری مصادف با 874 میلادی شروع غیبت صغری: 265 هجری قمری مصادف با 879 میلادی شروع غیبت کبری: 329 هجری قمری مصادف با 941 میلادی. طول غیبت صغری: 64 سال. *******
اسرار سوره مبارکه کهف و رابطه آن با امام مهدی ع
در سوره مبارکه کهف اسرار فراوانی نهفته است که ذیلا به به رخی ازآنها اشاره میسود.
*******
نخست آنکه
سوره مبارکه کهف بلافاصله بعد از سوره مبارکه اسراء آمده است. بلافاصله بعد از کهف نیز سوره مبارکه مریم است . این ترتیب معنا دار حاوی اسراری هست . سوره اسراء قطعاً در فلسطین اتفاق افتاده است. داستان حضرت عیسی در سوره مریم نیز در فلسطین بوده است. بالطبع به این نتیجه میتوان رسید که موضوع مطرح شده در سوره کهف نیز در این سر زمین باید اتفاق افتاده باشد وقطعاً مسائل استنباط شده از این سوره نیز در این سرزمین خواهد بود. *******
دوم آنکه
این ترتیب معنا دارگویای ترتیب زمانی آخرالزمان است. یعنی روال سورهها نشانگر آن است که بعد از زوال اسرائیل به دست حضرت مهدی، حکومت جهانی بوجود خواهد آمد وآنگاه حضرت عیسی علیه السلام نیز ظاهرخواهند شد . *******
سوم آنکه
اگرچه یهودیان به گزاف اذعان داشتهاند که تاریخ شان از آغاز خلقت آدم آغاز میشود اما در واقع به دلایل علمی فراوانی تاریخ یهودیان از حادثه اصحاب کهف شروع میشود و چنین استنباط میشود که پایان تاریخ یهودیان نیز بی ارتباط با سوره کهف نیست. شخصیتی که موضوع بحث کنایی سوره کهف است پایان بنی اسرائیل را رقم خواهد زد. *******
چهارم آنکه
کلمه (والیتلطف) که در وسط قرآن واقع شده و کلمه مرکزی قرآن است دراین سوره واقع شده است. این نشانگر آن است که این سوره از نظر آمار کلماتی قرآن در مرکز قرآن قرار کرفته و سوره مرکزی قرآن است. *******
پنجم آنکه
آیهای که این کلمه در آن واقع شده است آیه نوزدهم این سوره است. *******
ششم آنکه
تعداد آیات این سوره بصورت معنا داری 110 آیه است به تعداد نام مبارک علی علی السلام وکهف تنها سوره ایست که 110 آیه دارد. *******
هفتم آنکه
در روایات فراوانی اصحاب کهف جزو یاران حضرت مهدی شمرده شدهاند. تفسیر در المنثور ج4 ص215 . عن ابن العباس قال رسول الله : اصحاب الکهف اعوان المهدی. *******
هشتم آنکه
پیامبر اکرم برای در امان ماندن از فتنه دجال تلاوت سوره کهف را سفارش فرمودهاند. من حفظ عشر آیات من سورة الکهف عصم من الدجال. صحیح مسلم ج1 ص 555 حدیث 809 *******
نهم آنکه
برای تعجیل در ظهور امام زمان نیز قرائت سوره کهف توصیه شده است. *******
دهم آنکه
سوره کهف از نظر ترتیب سورهها سوره 18 قرآن است و نکته قابل توجه اینست که تعداد آیات مربوط به اصحاب کهف نیز در این سوره 18 آیه است. *******
یازدهم آنکه
سوره عصر را به رخی از مفسرین به حضرت ولیعصر علیه السلام مربوط میدانند. از نظر عددی نیز ارتباط عجیبی بین این سوره و سوره کهف دیده میشود. بدین ترتیب که تعداد آیات سوره عصر3 عدد میباشد و از نظر ترتیب نیز 103 میباشد. از ضرب 3 در 103 عدد 309 به دست میآید که در سوره کهف که مربوط به حضرت مهدی علیه السلام است نقش کلیدی دارد.
*******
دوازدهم آنکه
میان سوره کهف و سوره اسراء نیز ارتباط زیادی وجود دارد. در سوره کهف میخوانیم. (:12)وجعلنا اليل والنهار ءايتين فمحونا ءاية اليل وجعلنا ءاية النهار مبصرة لتبتغوا فضلا من ربكم ولتعلموا عدد السنين والحساب وكل شيء فصلنه تفصيلا. ما شب و روز را دو نشانه قرار دادیم .آنگاه نشانه شب را محو کردیم و نشانه روز را آشکار کردیم تا از پروردگار تفضلی بخواهید. و تعداد سالها را بدانید و حساب سالها را داشته باشید. ما هر چیز را جداگانه تفصیل دادهایم. از دقت در آیه فوق متوجه میشویم که خداوند برای دانستن تعداد سالها و دقت در حساب سالها اهمیت ویژهای قایل شده است. نکته مهم این است که این آیه درست بعد از آیات مربوط به فساد اول و دوم بنی اسرائیل آمده است که در آن وعده داده شده است که بنی اسرائیل پس از فساد دوم از بین خواهد رفت.
بلا فاصله بعد از آن خداوند اهمیت دانستن تعداد سالها را به میان میکشد .
*******
منظور خداوند از تعداد این سالها چیست
حال باید دید منظور خداوند از تعداد این سالها چیست که خداوند اینقدر برای آن حساب ویژهای باز کرده است. به خصوص آنکه کلمه حساب نوزدهمین کلمه این آیه است. برای یافتن این پاسخ به محاسبه ارزش عددی جمله السنین والحساب میپردازیم. ب ا س ح ل ا و ن ی ن س ل ا 309 2 1 60 8 30 1 6 50 10 50 60 30 1 از محاسبه ارزش عددی جمله (السنین والحساب) به عدد 309 میرسیم. اینجاست که ارتباط اسرار آمیز سوره اسراء و کهف بیشتر آشکار میشود. عدد 309 تنها درسوره کهف ودر متن قرآن آمده است. بنا براین به این نتیجه میرسیم که خداوند بصورت آشکاری توجه ما را به تعداد سالهای ذکر شده در سوره کهف جلب میکند. شکی باقی نمیماند که منظور خداوند از و لتعلموا عددالسنین و الحساب این است که ما با عدد 309 آشنا شویم . در فصلهای آینده این کتاب ذکر خواهد شد که عدد 309 عدد مرکزی سوره کهف است و اعداد دیگری نیز در این سوره به کار رفته است که تمامی این اعداد ارتباط منطقی، منظم و مستقیمی با حضرت مهدی علیه السلام دارد که مألا با سرنوشت بنی اسرائیل مربوط میشود. به عبارت دیگر خداوند بصورت بسیار رمز گونهای در دوازدهمین آیه این سوره به سوره مربوط به امام دوازدهم (کهف) اشاره میکند و از راز بزرگی پرده بر میدارد. *******
سیزدهم آنکه:
.از نظر تعداد آیات فقط یک آیه تفاوت دارند هر دو با ذکر خداوند شروع میشود. سوره اسرا با ذکر سبحان الله و سوره کهف با ذکر الحمدلله. هردو با کلمه الذی شروع میشوند. در اولین آیه هر دو سوره کلمه عبد به کار رفته است. درآخرین آیه سوره اسرا و اولین آیه سوره کهف ذکرالحمدلله به کار رفته. در هر دو سوره جمله اتخاذ ولد به کار رفته. در هر دو سوره از شرک منع شده است. در هر دو سوره بشارت به پیروزی نهایی مؤمنان داده شده است. در هر دو سوره از ولایت غیر خدا نهی شده است. ******* خلاصهای از محتوای سوره کهف بررسی مجموعه آیات نخستین سوره کهف. سوره کهف با تأکید بر استوار بودن قرآن آغاز میشود و خداوند در ذیل آیات 1-9 که مجموعا 79 کلمه است به دو موضوع مهم اشاره میکند: به این سه آیه از این مجموعه آیات 9 گانه توجه کنید: (18:1)الحمد لله الذي أنزل على عبده الكتب ولم يجعل له عوجا (18:2)قيما لينذر بأسا شديدا من لدنه ويبشر المؤمنين الذين يعملون الصلحت أن لهم أجرا حسنا (18:3)مكثين فيه أبدا ستایش خداوندی راست که بر بنده خویش کتاب را فروفرستاد و در آن نادرستی را راه نیست. این کتاب ، کتابیست قیم، تا از سوی خداوند انسان را از نیروی بسیار محکم و استواری آگاه کند که از سوی خداوند تأیید میشود. خداوند مؤمنان را بشارت میدهد که آنان را پاداش زیبایی است. پاداش آنان اینست که آنان در زمین برای همیشه حکم خواهند راند. *******
رابطه تكرارهاي «بأس شديد»
اگر بر روش مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه بخواهیم به تفسیر قرآن توسط قرآن بپردازیم، خواهیم دید که خداوند در چند مورد از عبارت "بأس شدید» استفاده کرده است و عجیب آن است که در تمامی موارد میان آنان رابطه خاصی وجود دارد. که ذیلا به مواردی از آن اشاره میشود.
ویرایش ارسال توسط : سولماز19
در تاریخ : چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸ قبل از ظهر |
||
|