آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
نمایش موضوع به شکل عادی | |||
اطلاعات نویسنده |
حماسه ی حسینی
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۰۸:۵۶ قبل از ظهر
[#2]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1747
حالت :
ارسال ها :
486
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
214
اعتبار کاربر :
6681
پسند ها :
576
تشکر شده : 523
|
دو صفحه ی تاریخچه ی کربلا
حادثه ی عاشورا وتاریخچه ی کربلا دو صفحه دارد : یک صفحه ی سفید ونو انی و یک صفحه ی تاریک و سیاه وظلمانی که هر دو صفحه اش یا بی نظیر است یا کم نظیر . اما صفحه ی تاریک وسیاه اش از این نظر تاریک و سیاه است که در آن فقط جنایت کم نظیر یا بی نظیر می بینیم یک و حساب کردم در حدود بسیتو یک نوع ائانت وپستی در این جنایت دیدم وخیال هم در دنیا چنین جنایت پیدا شود البته در تاریخچه جنگ های صلیبی جنایتهای اروپاییها خیلی عجیب است واین که جرئت نمی کنم که بگویم حادثه کزبلا از نظر جنایت نظیر ندارد . شرقی هرگز از نظر جنایت به پای غربی نم رسد شما اگر در تاریخ مشرق زمین بگرید ،دو جنایت را حتی در دستگاه اموی پیدا نمی کنید: یکی آتش زدن زنده زنده ودیگری قتل عام کردن زنان ولی در تاریخ مغرب زمین یک امر شایعی این دو جنایت فراوان دیده می شود . هنوز باور نکنید اینها روحیه ی انسانی داشته باشند. آنچه در ویتنام صورت می گیرد ادامه ی روحیه ی جنگهای صلیبی وجنگ های اندلس انهاست این کار که چند هزار نفر را زنده زنده در کورهی آتش بگذارند ولو افراد جانی هم باشند کار مشرق زمینی نیست این جنایت که در صحرای سینا دهها هزار سرباز را آب و ونان ندهند تا از گرسنگی بمیرند برای اینکه اگر اسیر بگیرند باید به آنها نان بدهند فقط مال غربی است . اگر مردم فلسطین یهودیها ی ملی اهل همان فلسطین بوند که این جنایتها واقع نمی شد . این جنایتها همه مال یهودی غربی است. به هر حال من جرئت نمی کنم بگویم مثل جنایت کربلا در دنیا وجود نداشته است ولی می توانم بگویم در مشرق زمین وجود نداشته است . از این نظر حادثه ی کربلا یک جنایت و ترازدی است یک مصیبت است یک رثا است این صفحه را نگاه می کنیم کشتن جوان می بینیم کشتن شیر خواره می بینیم زنو بچه شلاق زدن می بینیم و..... واضح است وقتی این حادثه را از این جنبه نگاه می کنیم آن که می خورد قهرمان نیست ،آن بیچاره ومظلوم است قهرمان حادثه از این نگاه یید بن معاویه است عبید الله ابن زیاد و... است و غیر از مرثیه چیزی نیست که بگوییم . اما آیا تاریخچه ی عاشورا همین یک صفحه است آیا فقط رثا است فقط مصیبت است و.چیز دیگری نیست این حادثه یک صفحه ی دیگر هم داد که قهرمان آن پسر معاویه نیست پسر زیاد نیست پسر سعد نیست شمر نیست. در آنجا قهرمان حسین است . در آن صفحه دیگر جنایت نیت تراژدی نیست بلکه حماسه است افتخار است نورا نیت اس تجلی حقیقت و انسانیت است . تجلی حق پرستی است آن صفحه را نگاه می کنیم می گوییم بشریت حق دارد به خودش ببالد اما وقتی صفحه ی سیا هش را مطالعه می کنیم می بینیم بشریت سر افکنده است خودش را مصداق آیه ی 30 سورهی بقره قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ می بیند مسلما جبرئیل امین در مقابل خد اکه فرمودإِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةًسوالی نمی کند بلکه آن دست هاز فرشتگان که فقط صفحه ی سیاه بشریت را می دیدند و صفحه ی دیگر آن را نمی دیدند از خدا این سوال را کردند که آیا می خواهی کسانی را در زمین قرار دهی که فساد کنند وخونرزی وخداوند در جواب به آنها گفت : من چیزی می دانم که شما نمی دانید .
ویرایش ارسال توسط : شهید پلارک
در تاریخ : چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۰۵ قبل از ظهر |
||
|