آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
نمایش موضوع به شکل عادی | |||
اطلاعات نویسنده |
در ذهن دختران جامعه ی ما چه می گذرد؟
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ قبل از ظهر
[#9]
|
||
عضو
شماره عضویت :
2804
حالت :
ارسال ها :
8
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
8
اعتبار کاربر :
89
پسند ها :
9
تشکر شده : 10
|
نوشته شده توسط : متین23 » نوشته شده توسط : iman.m » برادر عزیز و ارجمندم جناب متین 23 از پاسختون ممنونم در مورد پاسختون به پرسش پیام اول بنده اگه ممکنه بیشتر توضیح بدید و باز تر و شفاف تر بیان کنید. در مورد پیام دوم هم فکر کنم برداشت اول درست باشه و منظور ایشون از زنان شرقی زنان مسلمان هس البته این نظر شخصی بنده هست چون مفهوم خجالت و حیا با هم کاملا تفاوت دارند پس ممکنه برداشت دوم اشتباه باشه. در ضمن من پیام دوم رو در رابطه با پرسشم قرار دادم چون گفتم شاید علت این کار دختران کم شدن حیا در جامعه باشه البته شاید. که البته جای نقد و بررسی دوستان عزیز رو میطلبه. از این به بعد بنده مطالب مربوط و مرتبط با سوالم رو همینجا قرار می دم تا شاید نگاه جامع تر و بهتری روی این پرسش و مباحث پیرامونش داشته باشیم البته این مطالب نیازمند نگاه تیزبینانه و متفکرانه ی دوستان عزیز و ارجمندی همچون شما هست. عرض کردم که شفاف توضیح دادن بنده منوط به پاسخ شفاف شما به پرسش بنده هست چرا پسرا خودشون رو شبیه دخترا میکنن؟ در جواب به شما دوست عزیز من از چند مطلب از سایت های مختلف جمع آوری کردم که می تونه جواب شما باشه: توجه:مطالب مرتبط با پرسش شما با رنگ سبز و مطالبی که به نظر بنده می توانند در کل برای ما مهم و آسیب شناسانه باشند با رنگ زرد مشخص شده اند تا دوستانی که حوصله ی خواندن تمام متن را ندارند لااقل به نکات مهم توجه کنند مطلب 1 از سایت الف: چند درصد پسران آرايش میکنند؟ هفت درصد از كساني كه از لوازم آرايشي استفاده ميكنند پسران و مردان هستند و اين در حالي است كه حتي بعضي از لوازم آرايشي مانند كرم، ژل مو و اسپریهای خوش بو كننده جزو لوازم آرايشي به حساب نميآيند و منظور ريمل، كرم پودر و ... است. (ایسنا، ۲۴ مرداد ۱۳۹۱) همچنین مهدي آقاپور؛ پژوهشگر فرهنگي و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران نيز ضمن تأکيد بر ناهنجار بودن پديده استفاده از لوازم آرايشي در بين پسران و مردان اظهار میکند: استفاده از لوازم آرايشي بين پسران جوان و نوجوان در بين سنين ۱۵ تا ۲۵ سال بيشتر است. قبح آرایش مردان در جامعه ما ریخته شده است دکتر اصغر کیهان نیا، مشاور خانواده و متخصص رفتاردرمانی در گفتگو با الف با برشمردن علت آرایش مردان گفت : آرایش مردان چند علت دارد، یکی از این علل نداشتن اعتماد به نفس است. افراد هر چقدر اعتماد به نفس پایینی داشته باشند یعنی از درون قوی نباشند نیاز دارند که ظاهر خود را با تزئینات و ارایش بیارایند تا به اعتماد به نفس برسند غافل از اینکه با این کار خود را در انظار عموم کوچک می کنند. علت دوم، توجه است. جوانها نیاز به توجه دارند، نیاز به دیده شدن دارند بنابراین آرایش می کنند تا دیده شوند. وی افزود: علت سوم، رسانه ها مانند اینترنت، ماهواره و ... است. دیدن آرایش برخی مردان در خارج از کشور توسط این رسانه ها باعث می شوند که جوان ها الگو بگیرند. مورد چهارم که پنهان است و کسی زیاد به آن توجه نمی کند اعتراض است، اعتراض به مقرارات و سختگیری های خانه، مدرسه، دانشگاه، محیط و مسئولین است. جوان ها وقتی نسبت به چیزی اعتراض دارند آنچه را که مسئولین می گویند درست برعکس آن را اجرا می کنند. دکتر کیهان نیا ادامه داد: پنجم، افزایش زیبایی است، برخی از مردان فکر می کنند هر چقدر زیباتر باشند و آرایش کنند بهتر می توانند جنس مخالف را جذب کنند. در صورتی ۲۰ درصد از اینگونه افراد با آرایش می توانند جنس مخالف را جذب کنند، ۸۰ درصد دختران از اینگونه پسران متنفرند. دختران اعتقاد دارند که مرد نباید آرایش کند و زیر ابرو بردارد، مرد باید اقتدار و کلام قوی داشته باشد. این فارغ التحصیل رشته رفتار شناسی افزود: زن ها مردی که مقتدر است را بیشتر دوست دارند تا مردانی که فانتزی هستند و ادای دختران را در می آورند، فقط در طبقه فرودست، کم اطلاع و کم خرد اینگونه افراد مورد توجه قرار می گیرند. دخترانی که عقل گرا هستند هیچوقت به مردانی که آرایش می کنند توجه نمی کنند. کیهان نیا با انتقاد از فرهنگ سازی غلط تلویزیون گفت: مثلاً من کارگری را می شناسم که زیر ابروهای خود را بر می دارد و آرایش می کند، وقتی که یک کارگر این کار را می کند اوج فرهنگ سازی غلط را می توان مشاهده کرد. قبح آرایش مردان در جامعه ما ریخته شده است، وقتی که تلویزیون برنامه ای می گذارد که در آن مجری و یا هنرپیشه زیر ابرو های خود را برداشته و آرایش کرده چه انتظاری می توان از افراد جامعه داشت. نباید به اینگونه افراد میدان داد، وقتی که تلویزیون یک هنرپیشه را با این وضع نشان می دهد باید منتظر بماند که افراد جامعه از ظاهر این فرد الگو بگیرند و آرایش کنند. مطلب 2 از سایت جهان نیوز در رابطه با اختلال هویت جنسی : تشکیل هویت جنسی به 3 عامل متکی است: نگرشهای والدین و گرایشهای فرهنگی، آلت تناسلی خارجی نوزاد و یک عامل ژنتیک که از نظر طبیعی از هفته ششم زندگی جنین فعال باقی میماند. عوامل خانوادگی و فرهنگی بر حس مرد بودن یا زن بودن ما تاثیر میگذارد. نقش خانواده نقش خانواده در پیدایش اختلالهای هویت جنسی بسیار موثر است. بعضی از خانوادهها علاقه عجیبی به فعالیتهای جنسی مخالف دارند. مثال واضح آن، خانوادههایی است که پسر خود را شبیه به دختران آرایش میکنند. تصور کودک از جنسیت خود و همانندسازی او با والد همجنساش به نوع نگرش او و رفتارهای ما به عنوان والد بستگی دارد. پس باید دقت کرد. دکتر بدریالسادات بهرامی، مشاور خانواده معتقد است هویت جنسی یک کودک با توجه به کارهایی که ما از کودکی برای او انجام میدهیم، شکل میگیرد. مقصود این است که وقتی ما برای کودک خود اسباببازیهایی چون عروسک، قابلمه و کاسه و از این قبیل تهیه میکنیم یا برای او تفنگ و ماشین و هواپیما و امثال آن میخریم، داریم هویت جنسی او را میسازیم. اگر برای دخترمان رنگهای صورتی و دخترانه انتخاب میکنیم، داریم به او هویت جنسی میدهیم. علاوه بر اینها، رفتار ما با کودک دختر و پسرمان در شکلگیری هویت جنسی او موثر است. والدینی که با دختر خود همانند یک پسر رفتار میکنند یا هستند كسانی كه پسر خود را همچون دختربچهها میآرایند، دامن میپوشانند، موهایش را بلند میکنند و دلشان میخواهد به قولی این پسر آخری را کمی دردانه و لوس کنند تا به آرامش برسند! زوجی را میشناسم که 4 پسر دارند و باز هم به امید داشتن دختر اقدام به بچهدار شدن میکنند و حالا که پنجمی هم پسر شده با او درست مثل دختربچهها رفتار میکنند و میگویند زیبایی او مثل دخترهاست و با پوشاندن لباس دخترانه به این پسر 2، 3 ساله حس میکنیم دختردار شدهایم! آنها از این موضوع غافلند که دارند به شکلگیری هویت جنسی پسرشان صدمه وارد میکنند. اهمیت باورهای والدین در شکل گیری هویت جنسی کودک همه این باورها و رفتارها یعنی اینکه ما هستیم که هویت جنسی بچهها را میسازیم. ما هستیم که با رفتارهای درست میتوانیم به پسرمان بیاموزیم درست مانند یک مرد سالم و خوشحال زندگی کند، هیجانات خود را بروز دهد، احساسات خود را به روش صحیح ابراز کند و در برقراری رابطه با دوستان، همسر و اجتماع موفق شود. این قضیه که میگویند مرد نباید گریه کند مختص ما نیست. در تمام دنیا به جنس مذکر میگویند که در عصبانیتها حق ندارد گریه کند و فقط میتواند خشم خود را با فریاد زدن تخلیه کند، البته نه فریاد زدن بر سر کسی! این نکته مهم است که اگر با یک دختر مثل پسر رفتار شود یا برعکس با یک پسر همانند دختر رفتار شود هویت جنسی جنس مخالف خود را یاد میگیرد. فرزندانمان با چه کسی همانند سازی می کنند؟ بچهها از 3 سالگی با والد همجنس خود همانندسازی میکنند و نقش جنسیتی والد همجنس خود را درونی میکنند، به این معنی که دخترها با مادر و پسرها با پدرشان همانندسازی میکنند. اینجاست که اگر مادری دارای روحیه سرد و خشن و مردانهای باشد و از لطافتهای زنانه بیبهره باشد، دختر همچون مادرش رفتارها و منشهای خشن و مردانه را میگیرد. این حالت در مورد مردهایی که رفتارها و شیوه برخورد زنانه دارند نیز صادق است. این مردان وقتی پدر میشوند باید بدانند اگر خود را اصلاح نکنند و کودکشان به 3 سالگی برسد چون پدر خود را با این حالتهای زنانه میبیند امکان دارد پسری شود که همانند یک مرد بار نمیآید و مردم به او هشدار خواهند داد که چرا مثل زنها رفتار میکنی؟! پدر و مادرها باید آگاهانه عمل کنند. مادر باید طوری عمل کند که دخترش از اینکه او هم مانند مادر، یک جنس لطیف و زنانه دارد احساس رضایت کند. مادری که به دلیل شغلش یا محیط خانوادهاش طوری تربیت شده که خلق و خوی مردانه در او غالب است نمیتواند انتظار داشته باشد دخترش هویت جنسی کاملا زنانه کسب کند و از آن لذت ببرد. مطلب 3 از سایت ایسنا: در روز روشن نقش پرنیان صد قلم رنگ بر چهره جوانان اصفهانی خودنمایی میکند و قامت خیابانهای اصلی شهر به صحنه جولان پسرانی تبدیل شده که هر روز با رصد جدیدترین مدلهای آرایش سوپراستارها، ساعتها زمان خود را برای آرایش صورت و پیرایش مو در مقابل آیینه میگذرانند. دغدغه تغییر رنگ مو و یا استفاده از روشن کنندهها و ضد چروکهای آرایشی برای این عده تا حدی است که آنها را تا مرز بیهویتی و لبه تیز با خود بیگانگی به پیش میبرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، به نظر میرسد بیش از آنکه معیار پسران و دختران ایرانی برای انتخاب نوع ظاهر بر پایه هنجارها و ارزشهای ملی و مذهبی کشور باشد بر مبنای خردهفرهنگهای وارداتی و ضد هنجارهایی استوار شده که درنتیجه ورود جوامع در حال توسعه در مسیر مدرنیته حاصل آمده است. براساس آمارهای رسمی موجود هفت درصد مردان کشور از لوازم آرایشی استفاده میکنند، این در حالی است که بر اساس بررسیهای جهانی بازار لوازم آرایش در ایران دومین بازار بزرگ در منطقه بعد از کشور عربستان سعودی و هفتمین کشور در جهان است و آسیب شناسان اجتماعی یکی از دلایل عمده گرایش مردان به استفاده از لوازم آرایشی را عدم مشارکت مؤثر پدر در فرزندپروری عنوان کردهاند، چرا که بروز این پدیده به طور مستمر کودکان را در مجاورت همزیستی مستقیم با مادران قرار میدهد و به صورت ناخودآگاه در خلق و خوی آنها تأثیر میگذارد. عدم احساس خودباوری در مردان عامل استفاده آنها از لوازم آرایشی است به اعتقاد کورش محمدی، آسیبشناس اجتماعی استفاده از لوازم آرایش توسط مردان ناشی از دلایل متفاوتی است، و عوامل روانشناختی و ارزشی، وجود شبکههای مجازی و الگوگیری جوانان از سوپراستارهای رشتههای مختلف هنری و ورزشی از جمله دلایل گرایش مردان به استفاده از لوازم آرایشی است. وی با مدنظر قرار دادن تأثیر عوامل روانشناختی و ارزشی افزود: کاهش سطح اعتماد به نفس عمومی در جامعه باعث میشود که افراد در مقایسه خود با دیگران به تصویری شکسته در آیینه وجودی خود دست یابند و این مسئله آنها را وادار میسازد تا به هر قیمتی برای یافتن ابزاری برای محبوب کردن خود در نگاه دیگران تلاش کنند. رییس انجمن ملی آسیبشناسی اجتماعی ایران گفت: این افراد به علت نداشتن احساس خودباوری، خود را دگرگون شده مییابند و از این رو برای برطرف کردن عقدهها و کمبودهای درونی خود به سمت خورده فرهنگهایی مانند استفاده از لوازم آرایشی روی میآورند چرا که به دلیل نداشتن مهارت کافی در پذیرش خود به دنبال ارائه تصویری متفاوت از خود واقعی به مخاطب هستند. لزوم مراقبت فرهنگی از جامعه در زمان گذار محمدی تصریح کرد: جامعه ایران در حال گذار از یک جامعه سنتی به جامعه صنعتی است و این مسئله طبیعی است که بسیاری از ارزشهای ایرانی درگذر زمان دچار دگرگونی شده یا حتی تغییر ماهیت دهند، بنابراین در این میان مراقبت فرهنگی از جامعه لازم و ضروری است اما با این وجود در این زمان حساس، متولیان فرهنگی با غفلت جامعه را به حال خود رها کردهاند. وی ادامه داد: هر چند طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ایران توانسته در بسیاری از جنبههای زندگی اقتصادی پیشرفت کند و به قدرت قابل رقابتی در مقایسه با سایر کشورهای جهان تبدیل شود، اما به جرات میتوان گفت که ایران در عرصه فرهنگ جامانده است. ورود تکنولوژیهای وارداتی همراه با مؤلفههای فرهنگی رییس انجمن ملی آسیبشناسی اجتماعی ایران با اشاره به اینکه فضای مجازی یک تکنولوژی وارداتی است، افزود: ورود تکنولوژیهای وارداتی همواره با ورود برخی مؤلفههای فرهنگی نیز همراه بوده است، مؤلفههایی که در بسیاری از موارد در مقایسه با فرهنگ و سنتهای دیرین ایرانی - اسلامی ضدارزش تلقی میشوند و نکته اساسی اینجاست که اجتماع ضدارزشها در کنار هم ممکن است به ایجاد یک کلنی منجر شود، همانگونه امروز در ارتباط با نوع پوشش بانوان و یا در خصوص آرایش مردان شاهد این مسئله هستیم. محمدی اظهار کرد: ضدارزشهای هنجار شده در جوامع باعث ایجاد نوعی طبقه ارتباطی برای نسل جوان میشود و افراد را فارغ از جایگاه آنها در طبقات تعریف شده اجتماعی در کنار یکدیگر جمع میکند، پدیدهای که در ادامه منجر به قطع محدوده ارتباط یک جوان با دیگر مراکز فرهنگی انسانساز جامعه مانند مسجد شده و او را به الگوبرداری از رفتار ناپسند دیگران ترغیب و وادار میکند. وی ابراز عقیده کرد: امروز ارتباطات میان دختران و پسران بسیار آزاد و خارج از حدود شرعی و دینی مسلمانان شده است، و جوانان نیز به دلیل مخالفت والدین با ایجاد روابط راحت و بدون چارچوب با جنس مخالف خود، اغلب به صورت پنهانی اقدام به برقراری اینگونه روابط میکنند و در کنار ایجاد چنین دوستیهایی هنجارهایی را نیز بر پایه خرده فرهنگهای زائد وارداتی بر اساس موقعیت و طبقه ارتباطی خود تعریف میکنند. تکنولوژی یک فرصت خوب برای بشر است رییس انجمن ملی آسیبشناسی اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه تکنولوژی یک فرصت خوب برای بشر است، گفت: نگاه تهدیدآمیز تکنولوژی زمانی آغاز میشود که وسایل مختلف ارتباط جمعی بدون ایجاد ابزار و پیوست فرهنگی مناسب و کارآمد آن به کشور وارد شود چرا که بدون بیمهسازی در حوزههای مختلف فرهنگ وضع جامعه هیچ تغییری نخواهد کرد و وضع موجود بهبود نخواهد یافت. محمدی افزود: بیمه سازی فرهنگی بهترین راه ممکن برای موازنه تولیدات فرهنگی است، بنابراین لازم است متولیان فرهنگی جامعه به جای مطرح کردن گزینه فیلترسازی و رفع تکلیف به دنبال تعریف تکلیف برای خود باشند، چرا که هر چند گرایش مردان به استفاده از لوازم آرایشی نتیجه استفاده افراطی و خارج از چارچوب جوانان از وسایل ارتباط جمعی و ماهواره است، اما تجربه نیز نشان داده که اعمال مقررات قضایی برای استفاده از این شبکهها نیز باعث عدم استفاده مردم از این ابزارها نشده است. وی با ملزم دانستن تبلیغ رسانههای ملی اعم از دیداری و شنیداری برای ایجاد ارتباط جوانان با گروههای سالم و مثبت فضای مجازی ادامه داد: جوان امروز نیازمند تولیدات کارآمد فرهنگی است نه کار چکشی در راستای یک دستورالعمل تشکیلاتی، چرا که در عمل نمیتوان همه کاربران تلفنهای همراه پیشرفته در جامعه را قانون شکن دانست، در زمانی که افراد میتوانند در کمترین زمان ممکن از طریق ایمیلهای خود یا هزاران کانال ارتباطی دیگر به کاربردیترین فیلترشکن در جهان دسترسی پیدا کنند. رسانه ملی در معرفی الگوها دقت کند رییس انجمن ملی آسیبشناسی اجتماعی ایران اظهار کرد: امروز رسانه ملی ما به صراحت در تبلیغهای خود مردان را به سمت استفاده از لوازم آرایش سوق میدهند، زمانی که رسانه از یک ورزشکار معروف ایرانی حمایت میکند که به وضوح از لوازم آرایشی استفاده میکند و یا از مجریان مرد گریم شده در برنامههای خود استفاده میکند، چگونه میتوان انتظار داشت که جوان امروزی از این تصاویر الگوبرداری نکند؟ محمدی با اعتقاد به این که اصلاحپذیری نسل جوان امروز بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد: دیدگاه مردی را که در باور خود نسبت به استفاده از لوازم آرایشی احساس نیاز میکند به سختی میتوان تغییر داد؛ چرا که از یک سو استفاده از برخورد پلیسی در برابر این افراد بیحاصل است و از طرف دیگر انجام کار فرهنگی نیز هر چند لازم به نظر میرسد اما دیر بازده است، بنابراین بهتر است مسئولان فرهنگی جامعه بر اصلاح دیدگاه نسل نوپای امروز تمرکز کنند نسلی که نه لوازم آرایشی را میشناسد و نه دیدگاهی درباره استفاده از این وسایل دارد. وی گفت: آموزشوپرورش باید همراه با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه استانها و نیز سازمان بهزیستی و وزارت کار و رفاه اجتماعی بسیج شوند تا فرهنگ جامعه را در راستای افزایش سطح خودباوری و نشاط و تعالی ارتقا ببخشند، چرا که در بعضی مواقع مردان از لوازم آرایش به عنوان پوششی برای پر کردن خلأهای روانی خود استفاده میکنند. در ایجاد یک پدیده اجتماعی دلایل متعددی دخیل هستند در همین راستا مهدی محبی، آسیب شناش در گفتوگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، با اعتقاد به اینکه استفاده از لوازم آرایشی توسط مردان یک آسیب اجتماعی است، اظهار کرد: دلایل متعددی در ایجاد یک پدیده یا آسیب اجتماعی دخیل هستند، به طوری که تأثیر عوامل شخصیتی، اجتماعی، ژنتیکی و جسمی و نبود زیرساختهای فرهنگی در این راستا بسیار مهم و تأثیرگذار هستند. وی افزود: هر چند عامل ایجادکننده آسیبهای اجتماعی در افراد مختلف متفاوت هستند، اما وجود عقدههای شخصیتی در افراد، وجود ضعف فرهنگی در جامعه، عدم مدیریت نهادهای فرهنگساز در کشور، بروز ضعف آموزش پذیری در اجتماع و شیوع چشم و همچشمی میان همسالان از جمله عواملی است که به فراگیری نسبی استفاده آقایان از لوازم آرایش در ایران منجر شده است. قائم مقام انجمن آسیبشناسی کشور در خصوص پارامترهای مستعد کننده مردان برای گرایش به استفاده از لوازم آرایش گفت: هر فرد با توجه به وضعیت خانوادگی، شخصیتی و اجتماعی خود ممکن است به سمت استفاده از لوازم آرایش ترغیب شود، بنابراین میتوان گفت که تفکیک جوامع به دو دسته شرقی و غربی و انتساب استفاده منحصر به فرد یکی از این جوامع از لوازم آرایش امر اشتباهی است. محبی افزود: گستردگی استفاده از وسایل ارتباط جمعی در همه جای دنیا جهان را به یک "دهکده کوچک" تبدیل کرده است و استفاده از دو تعبیر جامعه غربی و جامعه شرقی بیش از آنکه یک تعریف انسانی و ارتباطی باشد، یک تعریف جغرافیایی است. ایران در مسیر حرکت از سنت به مدرنیته وی با اعتقاد به اینکه ایران در حال گذار از سنت به مدرنیته است، ادامه داد: علاوه بر اینکه در این مسیر مردم با یک بحران هویت روبه رو شدهاند، بلکه این حرکت عواقب و تبعات ناخوشایند بسیاری را برای کشور به دنبال داشته است، با این وجود نمیتوان گفت که این پیامدهای ناخواسته محصول جوامع شرقی یا برخواسته از خصلت جوامع غربی است؛ چرا که بروز چنین پدیدههای اجتماعی آسیبزایی در کشورهای در حال توسعه نتیجه رسیدن به ایدهالهای مدرنیته جهانی است. قائم مقام انجمن آسیبشناسی کشور خاطرنشان کرد: تبعات حرکت به سوی مدرنیته زمانی آسیب تلقی میشود که منجر به از بین رفتن کلی دستهای از ارزشهای جامعه و یا تغییر آنها شود، مانند آن چیزی که امروز در خصوص گرایش مردان به آرایش صورت و تغییر رفتار زنان در انتخاب مدهای مردانه شاهد هستیم. محبی با اشاره به تأثیر منحصر به فرد رسانهها در تسریع شیوع ضدهنجارها در محیطهای اجتماعی اظهار کرد: پدیدههای اجتماعی حاصل رویدادهای تعمیدی هستند و رسانه عاملی است که میتواند سرعت شیوع یک پدیده ناهنجار اجتماعی را به یک دهم زمان طبیعی آن کاهش دهد، با این وجود باید گفت که فیلتر رسانهها با هدف جلوگیری از دسترسی افراد به ابزارهای ارتباط جمعی گزینه ناکارآمدی است، همانگونه که تاکنون فیلتر شبکههای مختلف اینترنتی نتوانسته سودمند واقع شود. فرهنگ سازی از ایجاد ممنوعیت بهتر است قائم مقام انجمن آسیبشناسی کشور با تاکید بر انجام کار فرهنگی توسط متولیان این امر در جامعه تصریح کرد: انجام کار فرهنگی به مراتب از ممنوع کردن دسترسی مردم به شبکه اطلاعات جهانی بهتر است، جوان امروز بیش از اینکه به تماشای سریالهای دست چندم، تکراری یا کپی شده از روی شبکههای ماهوارهای خارجی نیازی داشته باشد به شرکت در برنامههایی نیازمند است که علاوه بر شاد، آموزنده، سرگرم کننده و جوان پسند بودن، متناسب با نیازهای روز آنها طراحی شده باشد و با زبانی ساده به آنها مفهوم صحیح زندگی کردن را بیاموزد. وی با ابراز نگرانی برای آینده ایران گفت: اگر وضعیت کنونی بدون هیچ گونه تغییری ادامه یابد به طور حتم به نقطهای خواهیم رسید که جامعه صحنه بروز پدیدههایی به مراتب مخربتر، خطرناکتر و ضدارزشیتر از اکنون خواهد شد و به روزی خواهیم رسید که ارزشهای معنوی، سنتی و دینی ایرانیان برای همیشه به فراموشی سپرده خواهند شد، بنابراین لازم است متولیان فرهنگی جامعه از هم اکنون آموزشهای لازم را برای تحکیم بنیانهای خانواده به خانوارها ارائه داده و از این طریق در فرهنگسازی هر چه بهتر تلاش کنند.
گزارش از: ندا دستان خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان البته موارد دیگه ای هم مثل موج انقلاب جنسیتی که به صورت زیر پوستی در ایران در حال شیوع هست هم بی ارتباط نمی تونه باشه به جواب سوال شما, که در این زمینه می تونید از سخنرانی استادید مرتبط استفاده کنید ولی اطلاعات کمی در این زمینه در فضای مجازی وجود داره چون پدیده ی نسبتا نو ظهور و زیر پوستی هست موضوع انقلاب جنسیتی و جنسی در ایران.
ویرایش ارسال توسط : iman.m
در تاریخ : سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۱:۴۱ قبل از ظهر |
||
|