آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
نمایش موضوع به شکل عادی | |||
اطلاعات نویسنده |
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۱۰ بعد از ظهر
[#19]
|
||
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
شماره عضویت :
1784
حالت :
ارسال ها :
3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
462
اعتبار کاربر :
72225
پسند ها :
2031
تشکر شده : 2670
|
از عـكـرمـه و سـعـيـد بـن جـبـير در تفسير اين گفته خداوند كه ((الهم فى الدنيا خزى )) نقل شده است كه گفت :
((شهرى در روم است كه آزاد مى گردد.))(405) و نيز آمده است : ((شهرى رومى را با تكبير هفتاد هزار تن از مسلمانان آزاد مى سازد.))(406) * سيماى حكومت جهانى امام مهدى (ع) آيـات و روايـات روشـنـگـر و نـويـد بخش ظهور امام مهدى (ع) دلالت مى كند كه ماموريت الهـى آن حـضـرت بـسيار سترگ و داراى ابعادى مختلف و اهدافى بسيار والاست . اين امر اقـدامـى اسـت گـسـتـرده كـه زنـدگـى بـشـريـت را در زمـيـن دگـرگـون مـى سـازد و فصل نوينى را به تمام معنا به روى انسانيت مى گشايد. حـتـى اگـر مـامـوريـت آن حـضـرت مـنـحصر به زنده كردن اسلام از نو و برپايى تمدن عـادلانـه و الهـى و پـرتوافشانى آن بر جهان باشد كافى است ، اما علاوه بر اين همه ، تـرقـى و تـكـامـل زنـدگى بشر را از لحاظ مادى در عصر خود و بعد از آن به گونه اى تـاءمـيـن خـواهـد كـرد كـه بـا مـراحـل گـذشـتـه ، هـر چـنـد كـه مـتـرقـى و پـيـشرفته بوده قابل مقايسه نخواهد بود. و نيز، رسالت تحقق بخشيدن سطحى مهم در گشايش و راهيابى به ژرفاى هستى و جهان بـالا و اهـل آن اسـت ، كـه خـود مـقـدمـه اى اسـت بـراى راه يـابـى و يكپارچگى كاملى كه با برپائى قيامت و رستاخيز آخرت ، بين عالم غيب و شهود حكمفرما مى شود.و اينك شمه اى از ابعاد اين رسالت را به تناسب گنجايش اين كتاب بيان مى كنيم . * پاكسازى زمين از وجود ستم و ستمكاران در نـگـاه نـخـسـت چـنـيـن بـنـظر مى رسد كه پاك ساختن زمين از لوث ستم و برچيدن بساط طـاغـوتـهـا و سـتـمگران امرى ناممكن است و گوئيا زمين با آه و ناله مظلومان خو گرفته و فـريـادرسى ندارند و جهان به تحمل وجود شوم ستم پيشگان عادت كرده است تا جائيكه دوره اى را سـراغ نـداريـم كـه خالى از وجود ستمگران باشد. چرا كه آنان به سان درخت هرزه و پليد مى ماند كه داراى ريشه هاى محكمى در جامعه است بگونه اى كه اگر يكى از آنـهـا بـركـنده شود، ده برابر به جاى آن مى رويد و اگر ظالمان در نسلى نابود شوند گروه گروه در نسلهاى ديگر بوجود مى آيند. ولى خداوند حكيم چنين مصلحت دانسته است كه زندگانى انسانى بر اساس قانون نزاع حق و بـاطـل و خـيـر و شر برقرار باشد و براى هر چيز حد و مرزى و براى هر عصر و زمان سرنوشتى و بالاخره براى ظلم و بيداد هم سرانجامى تعيين نمودن است . |
||
|