آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
نمایش موضوع به شکل عادی | |||
اطلاعات نویسنده |
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۵۴ بعد از ظهر
[#23]
|
||
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
شماره عضویت :
1784
حالت :
ارسال ها :
3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
462
اعتبار کاربر :
72225
پسند ها :
2031
تشکر شده : 2670
|
نيز از آن حضرت در تفسير آيه ياد شده آمده است كه فرمود:
((كـسـى بـاقى نمى ماند مگر آنكه به رسالت محمد صلى الله عليه و آله اعتراف و اقرار مى كند))(420) از امام صادق (ع) روايت شده است كه فرمود: ((درباره اين آيه از پدرم (امام باقر) پرسيدند ((با همه مشركان مبارزه كنيد چنانكه آنها همگى به مبارزه شما بر خاستند تا اينكه در زمين فتنه اى باقى نمانده و دين و آئين از آن خـدا بـاشد)) او فرمود: تفسير اين آيه هنوز فرا نرسيده ، چنانچه قائم قيام نمايد كـسـانى كه او را درك مى كنند چگونگى تفسير اين آيه را خواهند ديد و سرانجام آيين محمد (ص ) مـانند پايان شب به صبح صادق روشن شده و اثرى از شرك بر روى زمين باقى نخواهد ماند، همچنانكه خداوند فرمود))(421) هـمـچنين در تفسير اين آيه : ((آن نيست مگر يادآورى براى جهانيان و يقينا خبرش را بعد از آن هنگام خواهند دانست ))(422) امام باقر (ع) فرمود: ((هنگام خروج قائم خواهد بود))(423) و نـيـز در تـفـسـير آيه شريفه ((بزودى نشانه هاى خود را در آسمان و زمين به آنان مى نـمـايـانـيـم تـا بـراى آنـان آشـكـار شـود كـه اوسـت حـق ))(424) از امـام بـاقـر (ع) منقول است كه فرمود: ((خداوند مسخ شدن آنها را (بصورت بوزينه و خوك ) به خودشان نشان مى دهد و در آفاق ، فرو ريختن آفاق آسمان و اضطراب شهرهايشان را به آنها نشان مى دهد و قدرت خـداونـد را در خـودشـان و در سـراسـر جـهـان احـسـاس مـى كنند و مراد از گفته خداوند كه فرمود: ((تا براى آنان آشكار گردد كه اوست حق )) خروج قائم است كه از جانب خداوند حق است و اين مردم ناگزير او را خواهند ديد))(425) روايـاتـى آمـده اسـت كـه بـعـضـى از كـافـران و منافقان مخالف حضرت مهدى (ع) بطور نـاگـهـانـى بـه شـكل ميمون و خوك مسخ مى شوند و مراد از فرو ريختن آفاق ، آشفتگى و نـابسامانى شهرها و شورش و خارج شدن ملت ها از حاكميت سلطه گران خود است و منظور از فرو ريختن آفاق آسمان ، پيدايش نشانه ها و علاماتى براى آنان است . امـام كـاظم (ع) در تفسير آيه شريفه ((هر كه در آسمانها و زمين است خواه نا خواه تسليم او شده است )) فرمود: ((آيـه يـاد شـده ، در شـاءن قـائم نـازل گـرديـده ، چـون ظـهـور نـمـايد اسلام را بر يـهـوديـان و مـسـيحيان و ستاره پرستان و بى دينان و مرتدان و كافران در شرق و غرب جـهـان عـرضه نمايد هر كس از روى تمايل و داوطلبانه اسلام را بپذيرد او را به نماز و زكـات و انـجـام دسـتـوراتـى كه بر هر مسلمان واجب است ، مكلف مى سازد و هر كس تن به پـذيـرش آئيـن اسـلام نـدهـد گـردنـش را مـى زنـد، بطوريكه در سراسر جهان جز موحد و يـكـتـاپـرسـت كـسـى بـاقى نمى ماند عرض كردم : فدايت شوم ، مردم (كافر و بى دين ) بـسـيـارنـد فرمود: البته وقتى كه خداوند انجام كارى را اراده فرمايد، بسيار را اندك و اندك را بسيار مى گرداند))(426) |
||
|