آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
نمایش موضوع به شکل عادی | |||
اطلاعات نویسنده |
پروتکل های مبارزه
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ بعد از ظهر
[#7]
|
||
بانو
شماره عضویت :
499
حالت :
ارسال ها :
4733
محل سکونت : :
حریم قدس
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
1101
دعوت شدگان :
1
اعتبار کاربر :
74582
پسند ها :
4202
تشکر شده : 5426
|
نوشته شده توسط : متین23 »
غيريهوديان عادت به فكر كردن را از دست داده اند مگر آنكه متخصصان ما به آنها آگاهى بدهند .
بنابراين آنها قدرت تشخيص و درك برنامه هائى كه ما براى رسيدن به حكومت جهانى در پيش داريم، ندارند.
لذا برماست كه در مدارس دولتى، اطلاعات و دانشهاى پايه اى چون تشريح خصوصيات روحى ( روانشناسى )
و حيات اجتماعى (جامعه شناسى) به آنان بياموزيم و به مدد اينگونه اطلاعات به آنها بقبولانيم كه افراد از
لحاظ قابليت ها و استعدادها يكسان نيستند و از لحاظ سليقه ها و هدفهاى زندگى با هم اختلاف دارند .
پذيرفتن اصل اختلافات فردى، تقسيم كار را به تناسب استعدادها ايجاب مى كند و وقتى كه انسانها بر حسب
اصل تقسيم كار طبقه بندى شدند، خود به خود جامعه طبقاتى بوجود مى آيد و بدينسان افراد مى پذيرند كه
همه طبقات در برابر قانون يكسان نيستند. پس از اينكه چنين اطلاعاتى به خورد آنها داديم با رغبت تسليم
ما مى شوند و هر نوع شغلى را كه به آنها دهيم قبول مى كنند. از سوى ديگر، چنين نظام تربيتى اى انسانها را
وا مى دارد كه هر نوع نوشته اى را و يا هر سخنى را كوركورانه و بدون چون و چرا بپذيرند. همچنين به سبب
درك ضعيفشان از امور، مى توان نفرت آنها را در هر شرايطى و هر موقع كه لازم باشد برانگيخت.
كلمه آزادى، جوامع انسانى را به جنگ عليه هرگونه زور و قدرتى برمى انگيزد. حتى عليه خداوند و
قوانين طبيعت. لذا زمانى كه ما به سلطنت رسيديم، بايد واژه آزادى را از قاموس و فرهنگ زندگى حذف
كنيم. زيرا اين واژه توده هاى مردم را به جانورانى خونخوار مبدل مى كند. اين جانوران خونخوار وقتى كه
شكم هايشان از خون و خونابه سير و سيراب شد، به خوابى عميق فرومى روند و از همه چيز بى خبر مى شوند.
در اين حالت به خوبى مى توان آنها را به زير زنجير كشيد زير ا اگر خون نياشامند ، نخواهند خوابيد و
كشمكش همچنان ادامه مى يابد.
حافظه محور بودن سیستم آموزشی ماست که اجازه فکر کردن را از دانش آموزان و دانشجویان می گیرد. آموزش و پرورش ما حافظه محور است.امام خامنه ای 1387/02/12 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3428 رد پای تفکرات مارکس(جامعه طبقاتی) را به وضوح میتوان دید... نخبه پروری در نظام آموزشی ما بدین گونه است که هر کسی که حافظه ی بهتری داشت و به اصطلاح اسکنر بهتری بود نخبه معرفی میشود این در حالی است که ضربه هایی که نظام از نخبگان(اسکنرهای) بی بصیرت دیده است گاها خیلی پر هزینه است. و ما 9 دی بصیرت را در مردمانی یافتیم که به برکت لقمه های پاک به آنها عنایت شده بود. پس بصیرت به پر خواندن نیست... در ادامه سخنان اقا متین اجازه میخواستم دلایل بی بصیرتی رو عنوان کنم (نظرتون در مورد نظام آموزشی ایران رو هم کاملا تایید میکنم گرچه در سالهای اخیر سعی شده تا از حالت حافظه محور خارج بشه وفرایندی بشه تحصیلات اما عملا بازهم پدیده های نوظهوری میبینیم از جمله فرار مغزها که هر تحصیلکرده ای رو میبینی یا در صدد رفتن به خارج از کشوره یا داره خیال پردازی میکنه که بره یه روزی و.....)خیلی خیلی باید مراقبت بشه تا مبتلا به این بلا (بی بصیرتی )نشیم که مطمنا مخاطرات زیادی داره ونابودی رو بدنبال مییاره
واکاوی برخی علل نبود بصیرت
۱- دنیاخواهی
یکی از عوامل اصلی کمبود بینش، حب دنیا و تعلّق بیش از اندازه به امور دنیوی است. این امر باعث میشود برخی افراد دانسته یا نادانسته، برای حفظ مقام و مسئولیت دنیایی، ثروت و دارایی و… دنیا را بر آخرت مقدم دارند؛ و این آفت باعث کور و کر شدن حقیقی و باطنی آنان نسبت به حقایق میشود. رسول خدا(ص) فرمود: «هر که به دنیا گراید و آرزوهای دنیویش دور و دراز گردد، خداوند به اندازهی گرایش او به دنیا، دلش را کور میگرداند».
۲- کمخردی
اگر افراد، دارای مبانی و افکار مشخص- که برگرفته از مطالعه و تفکر و تعمق در مسائل است- نباشند، درک و بینش درستی از حوادث و اتفاقات پیرامونی نخواهند داشت و پیوسته با ارائهی نظرات نادرست و تحلیلهای اشتباه، افکار منفی و اقدامات خرابکارانه را به افراد جامعه منتقل میکنند. همچنین با ادعای فهم و درک فوق العادهای – که گویا کس دیگری بدان دست نیافته و نخواهد یافت – ایجاد موج منفی در جامعه ایجاد میکنند. حضرت امیر(ع) با اشاره به همین نکته میفرمایند: «لا بَصیِرََهَ لِمَنْ لا فِکْرَ لَهُ؛ کسی که اهل فکر و اندیشه نیست، بصیرت و بینش هم نخواهد داشت».۵ آن حضرت با اشاره به پیامدهای وجود چنین افراد – فاقد فکر و تحلیل و بینش صحیح – ی در صفوف جامعه میفرماید: «فَاقِدُ الْبَصَرِ فَاسِدُ النَّظَرِ؛ آن که بصیرت و بینش را از دست بدهد، نظرش هم، نادرست و بیارزش است».
۳- هوا و هوس
هر انسانی در حالت تعادل و نبود میدانهای آزمایش، با مشکل خاصی مواجه نمیشود. مشکل جایی نمایان میگردد که هواهای نفسانی و وسوسههای شیطانی این تعادل را از انسان بگیرد و با تابلو قرار دادن منافع و خواستههای نفسانی، فردی، جناحی و مانند آن در پیش چشم انسان، قدرت انتخاب را متزلزل نموده، او را در دو راهی حق و باطل قرار دهد. در چنین میدانی، کسانی که بر نفس خود مدیریت نداشته باشند، بهراحتی در دام خواهشهای نفسانی افتاده، بصیرت و بینش لازم را برای خروج از این فضاها نخواهند یافت. حضرت علی(ع) میفرماید: «الهَوَی شَرِیکُ الْعَمَی؛ هوا و هوس، شریک کوردلی است».
۴- غفلت و لجاجت
غفلت و لجاجت، دو عامل آفتزای پرخطر در مسیر زندگی است که همواره انسان را با تهدید مواجه ساخته، چه بسا باعث میشود ثمرهی یک عمر زحمت و تلاش و خدمت انسان، پوچ و نابود گردد. نمونههای تاریخی فراوانی همانند «بلعم بن باعورا» و… هستند که با غفلتزدگی و خیرهسری، زحمات و تلاشهایشان را نیست و نابود کردند. قرآن و روایات نیز به انسان هشدار میدهد که همه باید مراقب باشند تا اعمال نیکشان را با اعمال ناروا حَبْط و نابود نکنند.
امیر بیان، علی(ع) میفرماید: «دَوَامُ الْغَفْلَه یُعْمِی الْبَصِیرَه؛ ادامه یافتن غفلت، دیدهی بصیرت را کور میسازد».
از پیامدهای غفلتزدگی این است که چنین افرادی به گمان این که تشخیصشان آنان برترین تشخیص و درک و فهمشان، بالاترین درک و فهم است، دچار خودبینی و وهمگرایی میگردند و بر این باورهای نادرست خود، پافشاری و لجاجت هم می ورزند. در چنین فضایی است که زمینههای کج فهمی، بیبصیرتی و کوری دل فراهم میشود و بستر فتنه و آشوب، مهیّا.
رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: «بعضى اشخاص، لجبازند و هر چه انسان حقیقت را در مقابلشان قرار مىدهد، روى موضع لجوجانهی خود اصرار مىکنند. چنین رویّهاى، انسان را از حقیقت دور مىکند. فرد لجوج، در ابتداى لجبازى، هنوز اندکى نور حقیقت را مىفهمد و احساس مىکند که کارش براساس لجبازى است اما وقتى لجاجت وى تکرار شد، دیگر آن اندک نورِ حقیقت را هم نمىفهمد. در او، باطن و اعتقاد و عقیدهاى دروغین به وجود مىآید که اگر به خود برگردد و تعمق کند، مىبیند این که در ذهن اوست، عقیده نیست، «عَنْ ظَهْرِ الْقَلْب» و از باطنِ جان، نیست.
اما لجاجت نمىگذارد که او سروش حقیقت و پیام معنویت و حق را به گوشِ جان بشنود. دیدید کسانى که در مقابل اسلام و انقلاب اسلامى و فرمایشات امام و حقّانیت واضح و مظلومانهی ملت ایران ایستادند و لجاجت کردند، چگونه این لجاجت به گمراهىشان انجامید!۱۰ … عزیزان من! تمام مشکلاتى که براى افراد یا اجتماعات بشر پیش مىآید، بر اثر یکى از این دو است؛ یا عدم بصیرت، یا عدم صبر. یا دچار غفلت مىشوند، واقعیتها را تشخیص نمىدهند، حقایقها را نمىفهمند، یا با وجود فهمیدن واقعیات، از ایستادگى خسته مىشوند. لذاست که به خاطر یکى از این دو – یا هر دو – تاریخ بشر پُر از محنتهاى بزرگ ملتهاست؛ پُر از غلبهى زورگویان عالم بر ملتهاى ضعیف النفس و غافل است».
۵- آرزوهای بی پایان
آرزوهای دور و دراز، از مهمترین رذایل اخلاقی است که در کتابهای بزرگان و آیات و روایات فراوانی از آن یاد شده است. پیامبر اکرم(ص) در روایت مشهوری «طول اَمَل» را یکی از دو دشمن بسیار خطرناک برای انسانها برشمرده و فرموده است: «شدیدترین چیزی که از آن بر شما میترسم دو خصلت است: یکی پیروی از هوا و هوس و دیگری آرزوی طول و دراز. هواپرستی، شما را از حق باز میدارد و آرزوی دور و دراز، شما را بر دنیا حریص میکند».
|
||
|