انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر »نتایج جستجو


نتایج جستجو میان پاسخ های کاربر: ghaed
تعداد نتایج (67) نتیجه
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹ قبل از ظهر
روحانی یه خورده مواظب صحبت کردنت باش عزیزم (اختصاصی ) | نویسنده: ghaed |انجمن: اخبار سیاسی
 احسان این برای سیاسی حرف زدنت   

پست اختصاصی از سایت های فیلتر شده میذاری ؟ اینم برای داشتن فیلتر شکنت بگیرررررررر



پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ۰۲:۰۵ بعد از ظهر
باهوشای انجمن جواب بدن | نویسنده: ghaed |انجمن: مطالب جالب
 اون باشدیلار زنجانلی قارداش 
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۹ بعد از ظهر
هواپیمای مدل | نویسنده: ghaed |انجمن: متفرقه
 اینطور که بوش میاد از بچه های بالایی 

موفق باشی برادر

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ بعد از ظهر
آثار هنری هنرمندی در همین نزدیکی(یکی از اعضاانجمن) | نویسنده: ghaed |انجمن: عکس های خودمونی
 
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۰۶:۰۶ بعد از ظهر
تحریم حرام خواری | نویسنده: ghaed |انجمن: بصیرت سیاسی
 مطمئن هستین همه این مارک ها حرامه؟ 

پس چرا تلویزیون تبلیغاتشو میذاره؟

فکر کنم یکی از شرکت های رقیب اینو درست کرده محصولات خودشو بیشتر بفروشه

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۰۵:۵۹ بعد از ظهر
هواپیمای مدل | نویسنده: ghaed |انجمن: متفرقه
 
نوشته شده توسط : ALI.b »
من یه هلی کوپتر تیرک700 دارم عکسشو براتون میزارم


اینی که گفتین از هموناست که بنزین مصرف میکنن؟ گرونن اونا 

 مال من برقیه نیم مترم طولشه
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۰۵:۵۱ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: ghaed |انجمن: بصیرت سیاسی
 بسم الله الرحمن الرحیم

برادر محترم آقا علی ، بحث یکسری قواعد داره ، شما بدون توجه به مباحث مطرح شده در هر وبلاگی مطلبی در مزمت قمه زنی دیدین از الف تا ی اونو کپی کردین اینجا ، هر چند به بیشترشون پرداختیم اما چون به نظرات حضرتعالی احترام قائل هستم تا آخر میخونم

آقا علی فرمودین " اقا شما تو عمرتون طبق اصول فقهی نشنیدین هر مرجعی فوت کردند شما باید مرجع جدید داشته باشین؟برای چی؟"
اگر من از آیت الله خوئی و نائینی اسم بردم بدلیل این عبارت شما بود بزرگوار
سخن خود شما : " شما همینطور نظر علامه رو رد میکنی علامه امینی از اکابر بزرگ شیعست یا امثالهم"
اگر من از مراجع مرحوم اسم بردم چون قبلش شما اسم بردین ، منم طبق منطق شما جوابتون رو دادم

اما اگر فکر میکنید در زمان حاضر نیستند مراجعی که حکم به جواز قمه زنی بدهند ، در غفلت و بی خبری سیر میکنید
فرمودین " شما لطفا اینقد روایت بلد هستین برو اول حکم شطرنج رو ببین یا میخوای برات بیارم؟حکم شطرنج چی بود؟حرمت شدید داشت یا نه؟الانم شطرنج حرامه؟نه چرا؟دلیلش چیه؟ "

امام خمینی (ره) جواز بازی شطرنج رو دادن درست ، اما هنوزم که هنوزه تعداد کثیری از مراجع حکم بر حرام بودن این بازی دادن ، و گفته شما که قبلا حرام بود الان نیست کاملا اشتباهه ، پیشنهاد میکنم قبل از گفتن مطلبی نظر مراجع رو چک کنید.

فرمودین : " شما زنگ بزن به یه مرجع بگو میخوام قمه بزنم تا شبکه های اون طرف به شیعه بخندن و باعث تخریب شیعه بشه کی تایید میکنی؟"
وقتی مرجعی فتوا میده کاری به نظر مردم نداره , عزیزی میگفت مردم رو مطابق حرف دین کنید نه دین رو مطابق حرف مردم
از اون گذشته ، بزرگوار مرجع تقلید من قمه زنی رو از شعائر حسینی میدونه و اعتقادی هم نداره شعائر موجب تضعیف دینه

فرمودین: " شما چشماتو بستی چشمات نمیبینه تو کشور دیگه هستی یا خوابی؟نمیبینی چقد قمه زنی رو تو سر شیعه میکبون؟اگه نمیبینی تا با کلیپ نشونت بدیم؟ "
آیه قرآن در باب استهزا کفار آوردم جناب
خداوند درآیه 104 سوره نسا ودر پاسخ مسخره کنندگان (که عمده دلیل شما تمسخر کفاره) میفرمایند:

وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَيْکُمْ فِي الْکِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آياتِ اللَّهِ يُکْفَرُ بِها وَ يُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا في‏ حَديثٍ غَيْرِهِ إِنَّکُمْ إِذاً مِثْلُهُمْ إِنَّ اللَّهَ جامِعُ الْمُنافِقينَ وَ الْکافِرينَ في‏ جَهَنَّمَ جَميعاً
و همانا او بر شما در این کتاب نازل کرده ، که چون شنیدید که آیات و نشانه های خداوند را مورد انکار و مسخره قرار می دهند ، با آنان منشینید تا در سخنی دیگر وارد شوند و گرنه شما نیز همانند آنهایید به یقین خداوند منافقان و کافران را همگی در دوزخ گرد خواهد آورد.

آیات دیگری چون 212 سوره بقره ، 57 سوره مائده و 12 سوره صافات و... درباب تمسخر کفار نازل شده.


به کرات گفتم اگر قرار باشه هر چیزی رو که به سر شیعه میکوبن بذاره کنار اونموقع باید ، کسی اعدام یا سنگسار نشه ، کسی نبایستی حجاب داشته باشه ، در مراحل حج نباید به شیطان سنگ بندازه و نماز نخونه و...  چون همشونو به سرشیعه میکوبن و مسخره میکنن ، یکبارهم کاریکاتور پیامبر رو کشیدن و مسخره کردن ، پیشنهاد میکنم با این منطقت پیامبرت رو هم بذار !!!

فرمودین: "حالا که خودت سر صبحت رو باز کردی بذار رک بگم اگه یه نفر قرار باشه شیعه بشه با افراط گری شمابرگرده و از دین زده بشه شما در گناه انحرافش شریکی همچنین در همکاری با دشمنان امام زمالن(ع) شریک هستین چون اولین هدف فراماسونری و یهود زدن شیعست کلیپ خاخامای یهودی هم امادست"

منم رک بگم اگر قمه زنی از شعائر حسینی باشه و مردم رو از انجامش منع کنی چی؟ بغیر اینه که آخرتت رو هواست؟
در ضمن یهود از صدر اسلام دشمنی هاش نمایانه ، چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

فرمودین : " شما هم میدونین تهمت جز گناهان کبیرست و حق ناسه؟پس یاد بگیر تو بحث به کسی تهمت نزنی چون همون خدا هم بد جواب میده "
اگر منظورتون از تهمت ، نسبت تلبیسی هست که به شما دادمه باید بدونین هنوزم سر حرفم هستم
انتشار مطالبی خلاف واقع نظر یک شخص تلبیس نیست پس چیه جناب؟

فرمودین : " در ثانی شما چرا روایات رو نصفه نصفه میخونی برادر؟ چون قران گفته ویل للمصلین!! وای بر نماز گذاران پس ما نماز نخونیم؟؟؟؟ این حرفو برا این زدم که تو یه روایت دیدی صدمه زدن به معنی اسیب به خودت نیست اگه قرار به سطحی نگری شما باشه که طبق ایه قران ید الله فوق ایدیهم خدا هم دست داره اگه مبنای شما سطحی نکری هستش که وهابیا هم همینطورند!!! پس ما باید وهابی بشیم؟ "
من کدوم روایت رو نصفه خوندم ذکر کنید و بگین اصلش چی بوده ، خوبه خودتون اصرار دارین تهمت بده
وقتی عملی نزد معصوم انجام بشه و ایشون منع نکنند این یعنی جواز اون عمل ، کجای این عقیده سطحی نگریه؟

فرمودین:" در ثانی شما با اینکارت ایت الله بهجت امام راحل رهبری و .. زیر سوال میبری یعنی این مراجع حتی علامه امینی که جز سرشناس ترین اکابر دینه!! این روایات رو ندیدن فقط شخص شما دیدین؟"
ببین برادر گله نکن از من ، باز دارین مرتکب تلبیس میشین ، نظر آیت الله بهجت موافق قمه زنیه ، چطور شما مراجع بنام شیعه رو که جواز بر قمه زنی دادن با این ادعا زیر سوال نمیبری؟ عمده دلیلتون وهن مذهبه که اونم طبق آیات قرآن مردوده

فرمودین "اونا برداشت شما رو نکردن بعد شما برداشت کردین که باید اسیب زد؟یعنی شما بیشتر  مراجع میفهمین؟ شما به من تهمکت زدین در قسمت بعدی تک تک تهمتاتونو بررسی میکنیم تا برای همه شخصیت شما رو بشه ببینیم تلبیس رو کی انجام داده"

من پیرو مرجع تقلید خودم هستم ، در نظرات ابتدائی هم تعداد 26 نفر از مراجع موافق قمه زنی رو ذکر کردم که البته بیشترم هستن ، پس برداشت شخص من نیست که بگم بیشتر از مراجع میفهمم ، این بیانگر این مطلبه که نظرات قبلی رو نخوندین و بی گدار به آب زدین
فتوای مراجعی چون رهبر معظم انقلاب و ... آوردین پیش تر دوستان هم ذکر کردند و تکراری هست ، منم در جواب حکم جواز قمه زنی توسط مراجع بنام رو ذکر کردم ، باز هم شما بدون خوندن مباحث مطرح شده مطلب تکراری فرستادین.

فرمودین:" شمای ه روایت بیار اهل بیا قمه بزنه!! شما بالاتر امام صادق هستین که گریه میکردند؟؟؟؟
شما فلفسه مجاز بودنشو برای ما بیار با ادله چیزی هستش؟؟ کاسه داغتر از آش؟؟؟؟
"
روایاتی از اهل بیت (ع) و تقریر معصوم آورده بودم ، گناه من نیست که شما مطالب قبلی رو نخونده میاین و مطلب تکراری میدین ، علی ایحال دوباره بخش کوچکیش رو ذکر میکنم ، طالب تمام روایاتی به نظرات قبلی مراجعه کن



روایات در باب تقریر معصوم بر خون ریختن در عزای سیدالشهدا(ع) من جمله باسنگ به سر و سینه زدن و جاری کردن خون رو براتون ذکر میکنم:

هنگامی که می خواستند پیکر مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها را بردارند، مردم شام همگی جمع شدند و علَم های سیاه برپاکردند، مردان و زنان شام همگی جمع شده، گریه و
زاری کنان با سنگ بر سر و سینه خود می زدندمنبع: انوار الشهاده فی مصائب عتره الطاهره

 وقتی هند، همسر یزید، حضرت زینب سلام الله علیها ، و سر به خاک و خون آغشته مولایش حسین علیه السلام را می شناسد نعره جانسوز می زند و می گوید:وااماماه واسیداه
آه!  واحسیناه! لیتنی کنت قبل هذا الیوم عمیاء و لا انظر بنات فاطمه الزهراء علی هذه الحاله
فغان ای امام من، ای آقای من، ای حسین من! کاش قبل از این روز کور بودم و دختران فاطمه زهرا را با این حال نمی دیدم سپس از شدت ناراحتی سنگی از زمین برداشت و بر سرش کوبیدو خون از سرش به صورتش جاری گردید و بی هوش شد. منبع معالی السبطین

 یکی از شیعیان کوفه می گوید صحنه های عجیب و غریبی را مشاهده می کردم ازجمله اینکه دیدم زنی مشغول صحبت است از وی پرسیدم این سرها مربوط به چه کسانی است؟
این اسیران کیانند؟ در این موقع آن زن اسیر فریاد برآورد: شما حیا نمی کنید از خدا که به مانگاه می کنید؟!

من از نهیب او افتادم و غش کردم. وقتی به هوش آمدم آن ها را دیدم که دارای هیبت و عظمتی هستند. از بانویی درباره وضعشان پرسیدم. او سرش را به خاطر شرم و حیاپایین انداخت و گفت: من زینب دختر امیرالمؤمنین هستم و این اسیران و دختران پیامبر و علی و فاطمه زهرا سلام الله علیهم اند.

آن سر نورانی که پیشاپیش سرهای دیگر است سر برادرم حسین علیه السلام است که در کربلا او را کشتند همچنین اولاد برادرزاده ها و اصحاب او را به شهادت رساندند. اینها سرهایشان است. آن جوانی که سوار بر شتر است، علی بن الحسین زین العابدین است که امام بعد از پدر خویش است. آن مرد با شنیدن این سخنان سرش را به سنگ
زد و شکست، پیراهن خود را پاره پاره کرد، صورت خود را خراشید
و گفت: ای خانم کورباشد آن چشمی که با نظر خیانت بر شما نگاه کند. من محب شما هستم و بر من سخت است آنچه که بر شما وارد شد. منبع: الساکبة في أحوال النبي «ص» و العترة الطاهرة

این همه در برابر دیدگان امام سجاد علیه السلام صورت می گرفت و حضرت هیچ نهیی نمی فرمودند. لذا تقریر امام سجاد علیه السلام خود تأیید و رجحانی بر این امر است



روایت خون گریه کردن امام سجاد علیه السلام. النقد النزیه ص 137 . الایات البینات ص24

امام رضا علیه السلام فرمودند : ان یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا ،روز شهادت امام حسین علیه السلام پلک های ما را مجروح نمود.(بحارالانوار ج44 ص 283.)

و تعداد کثیری از روایات که نشون میده در عزای امام حسین علیه السلام خون جاری شده

فرمودین: " خب بررسی میکنیم قمه زنی رو این تیکه ها رو تا اخر بخون من نمیخواستم بشینم رو بررسی سندی خودت خواستی برادر حالا تا اخرش میشینیم بررسی رجالی میکنیم ببینیم جلو همه چی به چیه؟ "
خخخخخخخخخخخ
آقا علی چرا به من دروغ میبندی برادر؟ بفرمایید ذکر کنید من در کدوم صفحه از نظرات و در کدوم عبارت روایت سر به محمل کوبیدن حضرت زینب سلام الله علیها رو نوشتم؟ وقتی چیزی رو نگفتم چطور به من نسبت میدین؟
برای همین بودکه به آقا مهدی گفتم خودتون میبرید و می دوزید ، چون ایشون هم کار شما رو انجام دادند ، و من هم در مورد اون روایت گفتم چون مرسل هست حجیتی ندارد ، برگرد عقب بخون ، نظرات من تماما بدون ویرایش هست

در مورد جزع من از کافی سند دادم شما بررسی سندی تهذیب رو آوردین – چون با سند من مطابقت نداره چیزی ازش نمینویسم

از کتاب اللهوف سند دادین که امام حسین علیه السلام شب عاشورا فرمودند "" ای خواهرم ام کلثوم ، و تو زینب و هم تو ای فاطمه و تو ای رباب توجه کنید ! هر گاه کشته شدم ، گریبان چاک نزنید و صورت نخراشید و سخن ناروا بر زبان جاری نکنید . "

همچنین گفتین " اگه به لهوف استناد نداری لهوف رو سید ابن طاووس نشوته که باز امام زمان(ع) رو دیدن فک کنم بهتر از ماها و شما رو این مطالب مسلط بودن "

منم راه دوری نمیرم عزیز و از همین کتاب که فرمودین اثبات میکنم اهل حرم در عزای سیدالشهدا(ع) به صورت هاشون لطمه زدن:

قال الروای: فلطمت زینب وجهها و صاحت و بکت کتاب اللهوف صفحه 166

الان آقا علی ، شما میگین نستجیر بالله ،  آل الله علیهم السّلام تمرّد از امر امام حسین علیه السلام نمودند؟

نهی امام حسین علیه السّلام نه نهی مولوی بوده و نه نهی ارشادی تا تمرّد از آن گناه به حساب بیاد
این نوع نهی ، نهیی است برای آرام کردن و دلداری نمودن مصیبت زده و از روی دلسوزی و انس و علاقه و محبّت درونیه. مثل اینکه مصیبت زده را آرام می کنن و می گن گریه نکن و این بخاطر این نیست که گریه نکنه،چون گریه کردن و بی تابی، امر عادی برای مصیبت زده است، بلکه با این سخن شخص مصیبت زده را دلداری می دهند

 ما اوامر و نواهی داریم مثل همینی که گفتین که نه دلالت بر وجوب و نه دلالت بر حرمت اون دارند ، برای مثال
وَيَا قَوْمِ اعْمَلُواْ عَلَى مَكَانَتِكُمْ إِنِّي عَامِلٌ سَوْفَ تَعْلَمُونَ ، ای قوم من هرکاری دلتان می خواهد بکنید که بعداً خواهید فهمید-هود93
«اعملوا» نه دلالت بر وجوب دارد و نه استحباب بلکه به خاطر تهدید بیان شده است و نه برای اینکه واجب و یا مستحب است که هر کاری دلمان می خواهد انجام دهیم

همچنین خداوند می فرماید: فَأْتُوا بِسُورَهٍ مِنْ مِثْلِهِ ، اگر میتوانید سوره ای مانند قرآن بیاورید – بقره 23
 این نشانه تعجیز و ناتوان بودن بشریّت در اینکه آیه ای مانند قرآن بیاورند و نه آنکه واجب و یا مستحب است که تلاش کنند تا آیه ای مانند قرآن بیاورند.

همچنین آنجا که می فرماید: كُونُواْ قِرَدَةً خَاسِئِينَ  ، به شکل بوزینه شوید در حالی که محروم از رحمت خدا باشید – بقره 65
 این آیه برای تمسخر کفار هست نه دلالت بر اینکه بر آن ها واجب بوده که بوزینه شوند ، ونه بوزینه شدند.

بر فرض اینکه باز بگوئیم که این سخن امام دلالت بر حرمت و یا کراهت هم بکند؛ با توجه به فراز آخر که فرمود: «و لا تقلن علیّ هجراً» نیز بر می آید که منظور امام حسین علیه السّلام گریبان دریدن و صورت خراشیدنی است که از نارضایتی و شکایت از خدا باشد و نه گریبان دریدنی و صورت خراشیدنی که از شدّت علاقه و محبّت و بیانگر عظمت مصیبت می باشد.
پس اون لطم و گریبان دریدنی مورد نهی بوده که از روی نارضایتی از قضای الهی باشه و نه گریبان دریدنی که نشان دهنده عظمت مصیبته و شکایت از ظلم ظالمه

در مورد بدعت بودنش و ضررهای بدنیش و قیاسی با حجامت هم قبلا بحث کردیم به مباحث قبلی مراجعه کنید و روایات رو با دقت بخونید اگر طالب حقیقت هستین.
در ضمن سوال نظر قبلی من که متوجه شما بود رو بی جواب گذاشتین ، برگردین و اگر میتونین پاسخ بدین

بزرگوار ، اگر بازهم بی حد و حساب مطلب کپی کنید بدون توجه به موضوع و یا تکراری بودنش ، ویا مرتکب تلبیس و نسبت دادن سخنانی به من بشید که من نگفتم ، با عرض پوزش از ادامه بحث با شما معذور خواهم بود.
 
 

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۴:۳۹ بعد از ظهر
هواپیمای مدل | نویسنده: ghaed |انجمن: متفرقه
 منم یدونه هلی کوپتر داشتم ،  زدم بالشو شکستم ، عین بچه ها رفتم یکی بزرگ ترشو گرفتم  

خیلی وقته پروازش ندادم

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۴:۲۴ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: ghaed |انجمن: بصیرت سیاسی
 
نوشته شده توسط : علی1 »
سلام به همگی بحثتون خیلی طولانی شده من میخواستم نظر و فتوای مراجع رو بذارم کل متون رو که دیدم فک کنم همه مطالب گفته شده ببینین اولا هر کسی باید پیرو مرجع خودش باشه خب مرجع ما رهبری هستند از این طریق ما میگیم برای مقلدین ایشون و اون هایی که گفتن حرامه مشکل داره در ثانی روایت داریم و رد علیه و رد علینا و رد علینا فهو شرک بالله شما یان روایات رو هم ببینین
یه بحث رجال شناسی هم باید بذاریم شما همینطور نظر علامه رو رد میکنی علامه امینی از اکابر بزرگ شیعست یا امثالهم 
در ثانی قمه زنی همونطور که رهبری هم فرمودند ظلم به نفسه!!!ظلم به نفس گناه کمیه؟
همونطور که عذاب خودکشی که اونم از ظلم به نفسه عذاب جاودانه جهنمه!!!پس گناهان ظلم به نفس و چیزی که اسیب بزنه به ادم جرمش کم نیست در پیش خدا شمام اصلا حق نداری بخودت اسیب بزنی حتی سینه زنی که بخودت اسیب بزنه اشکال داره چه برسه به قمه که الا ماشالله اسیبه
نکته دوم این قمه زنی الان علیه شیعه شده و باعث بدبین شدن کل دنیا علیه شیعست شمام حق نداری بگی دلم میخواد خودم بزنم به کسی مربوط نیست گناه این عمل که نوعی تخریب حقانیت دین حقه کم از گناه در عاشورا نیست چراکه یکی از عواملی که در شام گفته میشد بد بودن و خارجی شدن اهل بیت بود
خب قمه زنی هم در عصر امروز باعث بد نشون دادن مذهب شیعه که برخواسته از مکتب اهل بیت هستش میشه
نکته سوم اقا اگه شبهات دارین برا هر چیزی جواب هستش ولی تورو خدا این رو یادتون باشه اگر خدایی نکرده هر کسی لجبازی کرد یابدونه نظرش اشتباهه ولی سعی در قانع کردن افراد بدون اطلاع داشته باشه بخدا در گناه اون افراد هم شریکه
یعنی اگه اون فرد یکی رو ناخواسته گمراه کرد اون یه نفر گمراه شده صد نفر دیگه رو گمراه کردن و باعث تکرار یه عمل اشتباه تا قیامت شدن تا قیامت برای عامل اول گناه مینویسن برای اون افراد یکی حساب میشه ولی یه دونه یه دونه اون فرد اول هم گناه میبره!این یه اصل کلی بود طبق حدیث پیامبر(ص) 
از طرفی بار ها گفته شد این عمل کمک بهدشمنان شیعست و این مجموعه اعمال بهانه داعش و وهابیت برا کشتن شیعست
چه قمه زنی چه فحاشی به خلفای راشدین اهل سنت بطور علنی و اسم بردن وفحاشی کردن اگر باعث بشه یه نفر شیعه کشته بشه همون فرد هم در گناه داعش عینا شریکه! شک نکنین
اگر باعث بشه یه نفر با دیدن قمه زنی شیعه نشه عینا در جرم صهونیست و امریکا برای بد نشون دادن شیعه شریکه
در مورد مداحی هم که اسم بردن حیون رو خود شخص گذاشتن باز گفته شده جایز نیست کلا هر کاری که باعث تخریب  و بد نشون دادن شیعه بشه جایز نیست
این از خودم حکم نمیدم نظر همه مراجع هستش
خسته نباشید



سلام بر شما

برادر علی1  قسمت اول حرف شما رو میپذیرم که گفتین هر کسی باید پیرو مرجع خودش باشه ، قسمت دوم حرفتون در تضاد با بخش اول سخنانتون هست که اجبار میارین بر پیروی از نظر ولی فقیه در این زمینه

روایتی که بهش اشاره کردین رو ذکر میکنم ، این روایت از امام صادق علیه السلام هست که میفرمایند:

"ینْظُرانِ اِلى مَنْ کانَ مِنْکُمْ، قَد رَوى حَدیثِنا وَ نَظَرَ فى حَلالِنا وَ حَرامِنا وَ عَرَفَ اَحْکامَنا فَلْیرضُوا بِهِ حَکَماً فَاِنّى قَد جَعَلْتُهُ عَلَیکُمْ حاکِماً، فَاِذا حَکَمَ بِحُکْمِنا فَلَمْ یقْبَلْهُ مِنْهُ، فَاِنَّما بِحُکْمِ اللّهِ اسْتَخَّفَ وَ عَلَینا رَدَّ وَ الرّادُّ عَلَینا اَلرّادُّ عَلَى اللّهِ فَهُوَ عَلى حَدِّ الشِّرْکِ بِاللّهِ"

از میان خود کسى را پیدا کنند که راوى حدیث ماست و در حلال و حرام، صاحب نظر است، حکم خود را به او واگذار کنند، تا میان ایشان داورى نماید؛ چرا که من، چنین شخصى را بر شما داور قرار داده ام و هرگاه او به حکم ما داورى نمود و حکم او پذیرفته نشد، یقیناً حکم خداوند را کوچک شمرده و ما را انکار کرده اند و کسى که ما را انکار کند و نپذیرد خدا را انکار کرده است، و این در حدّ شرکِ به خداست.

مگر فقهایی که جواز بر قمه زنی دادن کسانی چون خوئی و نائینی در حلال و حرام صاحب نظر نیستن؟
از کجای این روایت برداشت کردین که حکم سایر مراجع بی اعتباره و فصل الخطاب نظرات ،  حکم ولی فقیه هست؟

فرمودین " شما همینطور نظر علامه رو رد میکنی علامه امینی از اکابر بزرگ شیعست یا امثالهم "
ببینید بزرگوار تلبیس کار زشتیه ، پیش تر هم میگفتن نظر آیت الله خوئی حرام بودن قمه زنیه ، که خلافش ثابت شد

این جمله شما قلب منو به درد آورد آقا علی که گفتین
" حق نداری بخودت اسیب بزنی حتی سینه زنی که بخودت اسیب بزنه اشکال داره چه برسه به قمه که الا ماشالله اسیبه "
هر چند درباره ضررش قبلا صحبت کردیم اما لازم میبینم دوباره بگم ، اگر لطمه زدن به خود در عزای سیدالشهدا(ع) اشکال داره ، شما امام معصوم رو متهم به اشکال میکنی که در عزای جد بزرگوارشون پلک هاشون زخم میشه؟

امام صادق علیه السلام میفرمایند:
"ان البکاء مکروه للعبد فی کل ما جزع ما خلا البکاء علی الحسین بن علی فانه فیه ماجور"
فقط گریه و جزع برای حسین بن علی علیه السلام صحیح و دارای اجر است.

ودر جای دیگری درباره معنی جزع میفرمایند:
قلت له: ما جزع ؟  قال: "اشد الجزع الصراخ بالویل و العویل و لطم الوجه والصدر و جز الشعر من النواصی..
از امام علیه السلام پرسیدم: معنای جزع چیست؟
حضرت فرمودند: "شدیدترین حد جزع صرخه و صدا را به گریه بلند کردن و لطمه زدن به صورت و سینه و کندن مو از دو طرف سر و...می باشد."  (کافی ج3ص223ح2)

سخن معصوم رو ملاک حق قرار بدم یا سخن شما رو علی آقا؟

فرمودین : " این قمه زنی الان علیه شیعه شده و باعث بدبین شدن کل دنیا علیه شیعست "
 حکم سنگسار هم صورت خشنی داره و جالب اینه که کل دنیا بر علیه این حد الهی موضع گرفتن ، همین مراجع هم که در منطق ، مثل شما فکر میکنن حدود الهی رو تعطیل کردن

بقیه جملاتتون جنبه نصیحت داشت که بهش نپرداختم

 
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۱:۲۸ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: ghaed |انجمن: بصیرت سیاسی
 سلام علیکم و رحمه الله

آقا مهدی میفرمایند " ما در مذهب شیعه چهار منبع برای اثبات داریم اولی قرآن دوم سنت سوم عقل و چهارم اجماع ...."
شما با این چهار منبع برای من گنبد ، گلدسته ، ضریح و بارگاه رو ثابت کن (جوابش جواب شماست)

همچنین گفتین " به نظرت چه توجیه عقلی میتونی برا قمه زنی داشته باشی..."
شما چه توجیه عقلی دارین که حضرت عباس (ع) کنار آب باشن و از اون نخورن ، این مواسات با تشنگی سیدالشهدا (ع) است
یا چه توجیه عقلی دارین که امام رضا علیه السلام پلک هاشونو زخم میکنن؟ (قبلا با سند ذکر کردم)

اگر مصیبتی یکسان به افراد مختلف وارد کنیم ، آثار غم و اندوه اونها متفاوت هست ، به عنوان نمونه دو برادر اگر پدر خودشون رو از دست بدهند هر کدوم ممکنه به نحوی عزاداری کنند و امکان داره یکی بیشتر از دیگری جزع و فزع کنه و یا همین دو برادر نسبت به خواهر خود کمتر بی تابی کنند. این قضیه مربوط به همان انس و علاقه میشه
یعنی علاقه و انس هرکس با امامش به شدیدترین صورت باشه، به بالاترین جزع و فزع و بی تابی دست می زنه و این از خواص و آثارِ محبّت شدید درونیه، چون هر شخص مصیبت زده ای بر حسب اون ارتباط روحی خودش عزاداری می کنه.

به عنوان نمونه مادر حضرت اسماعیل (علی نبیناوآله و علیه السّلام) تنها به خاطر دیدن اثر کارد بر گردن فرزندش بیمار میشه و بعد از سه روز جان می ده. این امر ناشی از حب شدیدی هست که نسبت به فرزندش داره.

حضرت یعقوب (علی نبیناوآله وعلیه السّلام) با اینکه علم به زنده بودن یوسف داشتند، تنها به خاطر فراق فرزند آنقدر می گریند که بینائی خود را از دست می دهند، یا زنان مصری به خاطر حب و علاقه به حضرت یوسف (علی نبیناوآله وعلیه السّلام) ناخودآگاه از دستان خودشون خون جاری می کنند و ده ها نمونه که همه به خاطر حب و علاقۀ شدیدی است که در جان آن ها وجود دارد.

الان شیعه با این درجۀ محبّت اگر سالی یک مرتبه به عشق ارباب غریب و شهیدش که از یاری او به دور مانده و طبق کلام الهی «اشدّ حبّاً» شدیدترین نوع دوستی را با او دارد سر بشکند، چه جای ایراد است. بلکه به واقع، اشکال به چنین شیعه ای اشکال به آیات قرآن است که جریان حضرت یعقوب و… را نقل کرده است.
 
لا یؤمن عبد حتّی أکون أحب إلیه من نفسه و أهله و ماله و ولده
بنده ای ایمان نیاورده تا اینکه من نزد او از جان و اهل و مال و فرزندانش محبوب تر باشم.
الطرائف: ۵۰۶؛ نهج الحق و کشف الصدق: ۳۰۸

مولایی که به او عرضه می کنیم: پدر و مادرم و فرزندم بفدای شما باد! و از طرفی خدا فرموده این مولا، تنها حبیب و محبوب من ِ خداست و دستور داده به او حب شدید داشته باشیم؛ این مولا وقتی لب تشنه و در حالی که داغ جوانان و برادران و اصحاب دیده و بدنش مغسل بدم الجراح است و از محاسن شریفش خون می چکد و از طرفی قلبش بی قرار و بی حد نگران نوامیسش در میان اعداست این مولا را که کل دین، وجود اوست تکیه به نیزه غریبی داده و از صدای شکسته و نای خسته اش زمزمه می کند: هل من ناصر ینصرنی؟ هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله! شیعه با این درجه از محبت اگر بمیرد در این عزا و مصیبت کار زیادی کرده است؟؟

فجللت عن البکاء ای انت اجل من ان تتدارک مصیبتک بالبکاء، بل قتل الانفس ایضا قلیل فی ذلک،
جللت عن البکاء یعنی تو اجل از آن هستی که مصیبت تو با گریه جبران شود بلکه قتل نفس هم در این راه اندک است.
 مرآه العقول: ج۵، ص۳۰۳٫

میگین " یه سرچ بزن تو گوگل ... muslm she .. رو بزن ببین فمه زنی داد و بیداد میکنه  بیشترش تصاویر قمه زنیه  ولی بزن moslm soni .... ببین به بیشتر نماز جماعت هست یا چیز دیگه ..."

قبلا هم گفتم خداوند میفرمایند به استهزا کفار توجه نکنید:

وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَيْکُمْ فِي الْکِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آياتِ اللَّهِ يُکْفَرُ بِها وَ يُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا في‏ حَديثٍ غَيْرِهِ إِنَّکُمْ إِذاً مِثْلُهُمْ إِنَّ اللَّهَ جامِعُ الْمُنافِقينَ وَ الْکافِرينَ في‏ جَهَنَّمَ جَميعاً _ آیه 104 سوره نساء

آیات دیگری چون 212 سوره بقره ، 57 سوره مائده و 12 سوره صافات و... درباب تمسخر کفار نازل شده.

در ثانی مینویسم مسلمان سنی رهبر انقلاب هم جزو تصاویر بالا میاد نتیجه بگیرم سنیه؟

چرا ملاک خوب و بد شما شده نظر غربیها؟ چرا مراجع ممنوع کننده قمه زنی حدود الهی مثل سنگسار رو تعطیل میکنن فقط بخاطر نظر غربی ها؟

آیه های زیادی ذکر کردم در این رابطه متاسفانه بدون توجه بکلام خداوند کلام خودتونو میگین(استهزا کفار اهمیت ندارد)




سلام یاسمن خانم

" جناب ghaed  شما خودتون آقا سید رو تو صیه میکنید به خلاصه نویسی خودتونم دست کمی ندارید ک "

خواهر اگر دقت کنید دو صفحه مطلبی که فرستادم در واقع یک صفحه بود ، چون دوبار کلیک کردم روی ارسال  ، دوبار اومده

فرمودین:" لطفا بگید کدوم شعائر حسینی با قمه احیا میشه؟؟؟کدوم شعائر؟؟ ک چیز دیگ ای ب جز قمه نیمتونه احیاش کنه؟؟"

تمام شعائر عمل به توصیه قرآن در محبت اهل بیت علیهم السلام هست و از جمله محبت به شخصی غم در غم اون و شادی در شادی ایشان است.

شعائر جمع شعیره هست ، قمه زنی تمام شعائر نیست و قسمتی از شعائر(مثل گریه ، سینه زنی ، زنجیرزنی و..)هست.
اهل لغت شعائر رو بمعنای علامت و نشانه میدونند ، مثلا شعائر حج یعنی علامت حج. آیه داریم والبدن من شعائر، یعنی قربانی از شعائر یعنی از علائم حاجی است.پس شعائر دین یعنی علامت دین.
هر امری هم که جزء شعائر شد باید علنی صورت بگیره چون معنا نداره علامت و نشانه مخفی باشه

نکته بعدی تعیین شعائر هست ، که اصلا شعائر چه چیزهایی رو شامل میشن

اهل بیت خودشون رو، شعائر دانسته اند به عنوان نمونه امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمودند:
نحن الشعائر و الأصحاب مکیال المکارم: ۲/۲۹۴؛ مستدرک سفینه البحار: ۵/۴۱۷؛ تفسیر البرهان: ۳۲۱٫
تنها ما شعائر الهی هستیم. (یعنی علاماتهای خداوند) و اصحاب مائیم.

پس شعائر حسینیه  یعنی هر آنچه علامت امام حسین و علامت خون ریخته اباعبدالله الحسین (ع) باشه.

شعائر حسینی علیه السّلام در مرتبه و درجه ای از شعاریّت واقع شده است که اولین فردی که به تعظیم شعائر حسینی علیه السّلام پرداخته، ذات مقدّس باری تعالی بوده

علامه مجلسی قدس سره در بحارالانوار آورده اند؛

حضرت آدم علیه السلام وقتی به زمین نزول کرد حوا را پیدا نکرد پس به دنبال او می گشت تا این که به سرزمین کربلا رسیدپس قلبش به درد آمد بدون دلیل و در آن موضعی که حضرتش به شهادت رسیده زمین خورد و خون از پایش جاری شد.سرش را بالا کرد و عرض کرد آیا از من گناهی سر زد که عقوبت شدم؟ چرا که من همه ی سرزمین ها را گشتمو مانند اینجا نشدم . خداوند به ایشان وحی کرد که ای آدم از تو گناهی سر نزد ولی در این سرزمین پسرت حسین مظلومانه کشته میشود و خون تو برای مواسات با خون اون ریخته شد .(بحارالانوار ج44ص242)

وهمچنین نقل شده جریان مشابهی برای حضرت ابراهیم علیه السلام که سوار بر اسب بودند و از این سرزمین رد میشدندکه به زمین خوردند که سرشان شکست و خونش جاری شد شروع کرد به استغفار و عرض کرد خدایا از من گناهی سر زده؟حضرت جبرئیل نازل شد و عرض کرد از تو گناهی سر نزده ولی در این جا نوه ی دختری خاتم انبیا از فرزندان توکشته خواهد شد خون تو هم مواسات با خون او جاری شد.(بحارالانوار ج44 ص243)

و قضیه مشابه برای حضرت موسی علیه السلام هم آمده ک از پایش خون جاری شد.(بحارالانوار ج44 ص 244.)


در ضمن اگر شیعه می دانست که در کربلا چه گذشته است، بی شک جان می داد و نه آنکه سر بشکند.

 نه تنها اگر علم به مصیبت کربلا می داشتیم بلکه طبق کلام حضرت اباذر علیه السلام اگر می دانستیم که از این مصیبت چه بر سر اهل دریاها و ساکنان کوه ها آمده است بی شک از میان می رفتیم. عبرات المصطفین۱/۲۰۶والفتن سیدابن طاووس ۱۷۱

برای انجام این شعیره تقریر معصوم رو هم خدمتتون آوردم که باز تکرار میکنم:

هنگامی که می خواستند پیکر مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها را بردارند، مردم شام همگی جمع شدند و علَم های سیاه برپاکردند، مردان و زنان شام همگی جمع شده، گریه و
زاری کنان با سنگ بر سر و سینه خود می زدند.  منبع: انوار الشهاده فی مصائب عتره الطاهره

 وقتی هند، همسر یزید، حضرت زینب سلام الله علیها ، و سر به خاک و خون آغشته مولایش حسین علیه السلام را می شناسد نعره جانسوز می زند و می گوید:وااماماه واسیداه
آه!  واحسیناه! لیتنی کنت قبل هذا الیوم عمیاء و لا انظر بنات فاطمه الزهراء علی هذه الحاله
فغان ای امام من، ای آقای من، ای حسین من! کاش قبل از این روز کور بودم و دختران فاطمه زهرا را با این حال نمی دیدم سپس از شدت ناراحتی سنگی از زمین برداشت و بر سرش کوبیدو خون از سرش به صورتش جاری گردید و بی هوش شد. منبع معالی السبطین

 یکی از شیعیان کوفه می گوید صحنه های عجیب و غریبی را مشاهده می کردم از
جمله اینکه دیدم زنی مشغول صحبت است از وی پرسیدم این سرها مربوط به چه کسانی است؟
این اسیران کیانند؟ در این موقع آن زن اسیر فریاد برآورد: شما حیا نمی کنید از خدا که به مانگاه می کنید؟!

من از نهیب او افتادم و غش کردم. وقتی به هوش آمدم آن ها را دیدم که دارای هیبت و عظمتی هستند. از بانویی درباره وضعشان پرسیدم. او سرش را به خاطر شرم و حیاپایین انداخت و گفت: من زینب دختر امیرالمؤمنین هستم و این اسیران و دختران پیامبر و علی و فاطمه زهرا سلام الله علیهم اند.

آن سر نورانی که پیشاپیش سرهای دیگر است سر برادرم حسین علیه السلام است که در کربلا او را کشتند همچنین اولاد برادرزاده ها و اصحاب او را به شهادت رساندند. اینها سرهایشان است. آن جوانی که سوار بر شتر است، علی بن الحسین زین العابدین است که امام بعد از پدر خویش است. آن مرد با شنیدن این سخنان سرش را به سنگ
زد و شکست، پیراهن خود را پاره پاره کرد، صورت خود را خراشید و گفت: ای خانم کورباشد آن چشمی که با نظر خیانت بر شما نگاه کند. من محب شما هستم و بر من سخت است آنچه که بر شما وارد شد. منبع: الساکبة في أحوال النبي «ص» و العترة الطاهرة

این همه در برابر دیدگان امام سجاد علیه السلام صورت می گرفت و حضرت هیچ نهیی نمی فرمودند. لذا تقریر امام سجاد علیه السلام خود تأیید و رجحانی بر این امر است
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۵۴ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: ghaed |انجمن: بصیرت سیاسی
 
نوشته شده توسط : مهدی313 »
سلام
اگه دقت کنی دادش گلد عزیز جواب تمام سوالات تو اون دو لینک اخری هست که گذاشتم یه کم با دقت بخون مثلا  از فلسفه قمه زنی شروع کرده سوالاتی که طرفدران قمه زنی مطرح کردن و جواب هایی که در رد این سوالات مطرح هست کامل کامل گفته شده فکر کنم با دقت بخونی دیگه هیچ وقت این سوالات برات پیش نمیاد اگه میخوای تا اون رو به صورت سوال و جواب بزارم بیشتر دقت کنی .... بابا گلد عزیز دادش گلم میدونم که از جریان خاصی دفاع نمی کنی به دنبال حقیقت هستی...
ما در مذهب شیعه چهار منبع برای اثبات داریم اولی قرآن دوم سنت سوم عقل و چهارم اجماع ....
در مورد عقل بگم که هیچ یک از فرامین اسلام مخالف عقل نیست چون در فطرت انسان قرار داده شده ... به نظرت چه توجیه عقلی میتونی برا قمه زنی داشته باشی...
یه توضیح بدم درباره وهن ...وهن یعنی تضعیف.. آیا تا حالا سرچ کردی که این همه دشمنان اسلام که بحث قمه زنی رو مطرح می کنن روی مباحث دیگه ای حرفی میزنن
یه سرچ بزن تو گوگل ... muslm she .. رو بزن ببین فمه زنی داد و بیداد میکنه  بیشترش تصاویر قمه زنیه  ولی بزن moslm soni .... ببین به بیشتر نماز جماعت هست یا چیز دیگه ...

اگه یه نفر بر اساس تحقیق بخواد بین شیعه و سنی رو انتخاب کنه ایا این درسته که به خاطر قمه زنی که باعث تضیعیف اسلام میشه این حق رو ازش بگیریم کجای دین اینو گفته
چرا چشمامون رو به روی حقیقت می بندیم.... باور کن زیاد به فکر کردن نداره وقتی بخوایم به دنبال حقیقتی باشیم که عاری از تعصب باشه ..... 


بازم توصیه می کنم تو اون دو لینک اخری من جواب همه سوالاتی که پرسیدی داره با دقت بخون ....

یا علی


سلام

آقا مهدی هست و تکرار و تکرار و تکرار

انگار نظرات قبلی منو نخوندین بزرگوار ، اینهایی که گفتین رو دونه دونه جواب دادم ، یه دنده عقب برین ضرر نمیکنین
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۶:۲۷ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: ghaed |انجمن: بصیرت سیاسی
 بسم الله الرحمن الرحیم

آقای پسر آفتاب واقعه ای که ذکر کردین اگر درست هم باشه حکم حرمت قمه زنی نمیشه ، قمه زنها به کمک فرد اعدامی نرفتن دلیل بر حرام بودن قمه زنیه؟

آقا مهدی مطالبی رو ذکر کردین که حتی جزو بحث ماهم نبودن ، برای خودتون بریدین و دوختین
بسیاری از نوشته هاتونم بهش پرداختیم به نظرات قبلی مراجعه کنید

اگر مطلبی رو انتخاب میکنین تا اینجا ارسال کنید دقت داشته باشین مرتبط با مسائل مطرح شده باشن نه اینکه انبوهی از مسائل جدید رو به بحث اضافه کنید(قدم به قدم)

علی ایحال پاسخ تمام شبهات شما رو از روایات میدم

فرمودین : افسانه سر به محمل کوبیدن  (تقریر معصوم)

عبارت علامه مجلسی در این باره این است " رَأَیْتُ فِی بَعْضِ الْكُتُبِ الْمُعْتَبَرَةِ رُوِیَ مُرْسَلًا عَنْ مُسْلِمٍ الْجَصَّاص‏ِِ"
یعنی در بعضی از كتاب‌های معتبر، این روایت كه به صورت مرسل از مسلم جصاص روایت شده است را دیدم

علامه مجلسی علاوه بر اینکه ذکر میکنند در کتب معتبر این روایت رو دیده اند در کتاب ﺟﻼﺀ ﺍﻟﻌﯿﻮﻥ (تاریخ زندگانی چهارده معصوم) هم بر آن استناد کرده اند ، و چون روایت مرسل هست حجیتی ندارد اما شما نیز نمیتوانید یقینا بگین که این واقعه افسانه است.

روایات در باب تقریر معصوم بر خون ریختن در عزای سیدالشهدا(ع) منحصر به واقعه سر به محمل کوبیدن نیست ، نمونه هایی رو من جمله باسنگ به سر و سینه زدن و جاری کردن خون رو براتون ذکر میکنم:

هنگامی که می خواستند پیکر مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها را بردارند، مردم شام همگی جمع شدند و علَم های سیاه برپاکردند، مردان و زنان شام همگی جمع شده، گریه و
زاری کنان با سنگ بر سر و سینه خود می زدند.  منبع: انوار الشهاده فی مصائب عتره الطاهره

 وقتی هند، همسر یزید، حضرت زینب سلام الله علیها ، و سر به خاک و خون آغشته مولایش حسین علیه السلام را می شناسد نعره جانسوز می زند و می گوید:وااماماه واسیداه
آه!  واحسیناه! لیتنی کنت قبل هذا الیوم عمیاء و لا انظر بنات فاطمه الزهراء علی هذه الحاله
فغان ای امام من، ای آقای من، ای حسین من! کاش قبل از این روز کور بودم و دختران فاطمه زهرا را با این حال نمی دیدم سپس از شدت ناراحتی سنگی از زمین برداشت و بر سرش کوبیدو خون از سرش به صورتش جاری گردید و بی هوش شد. منبع معالی السبطین

 یکی از شیعیان کوفه می گوید صحنه های عجیب و غریبی را مشاهده می کردم از
جمله اینکه دیدم زنی مشغول صحبت است از وی پرسیدم این سرها مربوط به چه کسانی است؟
این اسیران کیانند؟ در این موقع آن زن اسیر فریاد برآورد: شما حیا نمی کنید از خدا که به مانگاه می کنید؟!

من از نهیب او افتادم و غش کردم. وقتی به هوش آمدم آن ها را دیدم که دارای هیبت و عظمتی هستند. از بانویی درباره وضعشان پرسیدم. او سرش را به خاطر شرم و حیاپایین انداخت و گفت: من زینب دختر امیرالمؤمنین هستم و این اسیران و دختران پیامبر و علی و فاطمه زهرا سلام الله علیهم اند.

آن سر نورانی که پیشاپیش سرهای دیگر است سر برادرم حسین علیه السلام است که در کربلا او را کشتند همچنین اولاد برادرزاده ها و اصحاب او را به شهادت رساندند. اینها سرهایشان است. آن جوانی که سوار بر شتر است، علی بن الحسین زین العابدین است که امام بعد از پدر خویش است. آن مرد با شنیدن این سخنان سرش را به سنگ
زد و شکست، پیراهن خود را پاره پاره کرد، صورت خود را خراشید و گفت: ای خانم کورباشد آن چشمی که با نظر خیانت بر شما نگاه کند. من محب شما هستم و بر من سخت است آنچه که بر شما وارد شد. منبع: الساکبة في أحوال النبي «ص» و العترة الطاهرة

این همه در برابر دیدگان امام سجاد علیه السلام صورت می گرفت و حضرت هیچ نهیی نمی فرمودند. لذا تقریر امام سجاد علیه السلام خود تأیید و رجحانی بر این امر است

در روایتی آمده وقتی یک نفر در محضر آقا  امام سجاد علیه السلام روضه ی پدرشان را خواندحضرت تمام قامت ایستادند وصورت خود را به دیوار منزل کوبید پس سر مبارک آن حضرت شکست وخونش بر صورت ایشان ریخت و از شدت حزن و گریه از هوش رفتند. دارالسلام محدث نوری ج2 ص179

ویا روایت خون گریه کردن امام سجاد علیه السلام. النقد النزیه ص 137 . الایات البینات ص24

امام رضا علیه السلام فرمودند : ان یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا ،
روز شهادت امام حسین علیه السلام پلک های ما را مجروح نمود.(بحارالانوار ج44 ص 283.)

صاحب مرآه العقول بسیار زیبا و البته صریح مطلب را بیان می کنند:
فجللت عن البکاء ای انت اجل من ان تتدارک مصیبتک بالبکاء، بل قتل الانفس ایضا قلیل فی ذلک،
جللت عن البکاء یعنی تو اجل از آن هستی که مصیبت تو با گریه جبران شود بلکه قتل نفس هم در این راه اندک است.
 (مرآه العقول: ج۵، ص۳۰۳٫)

شخص قمه زن مواسات با خون سیدالشهدا (ع)  میکنه ، یه مثالی بزنم از مواسات که معنیش رو متوجه بشین

حضرت ابالفضل العباس (ع) وقتی خودشون رو به نهر آب رسوندند با اینکه تشنه بودند و میتوانستند آب بنوشند این کارو نکردن و مواسات با تشنگی امام حسین علیه السلام کردند، این مثالی از مواسات هست.

خداوند هم مواسات با خون سیدالشهدا (ع) کرده و در عزای ایشان خون جاری نموده

«لایوم کیومک یا أباعبدالله… تمطر السماء رماداً و دماً یبکی علیک کل شئ حتّی الوحوش فی الفلوات والحیتان فی البحار»
هیچ روزی همانند روز شما نیست ای اباعبدالله!‌…آسمان خاکستر و خون می بارد و همه چیز بر تو می گریند، حتی وحشیان در بیابان و ماهیان در دریا
بحارالأنوار:۴۵/۲۱۸؛ الأمالی للصدوق: ۱۱۵؛ الملهوف: ۲۵؛ مثیرالأحزان: ۲۳؛ المناقب: ۴/۸۶٫

امام صادق علیه السّلام فرمودند:«یا زراره! إنّ السماء بکت علی الحسین أربعین یوماً بالدم…»
ای زراره! آسمان تا چهل روز بر امام حسین بن علی (علیهماالسّلام) خون بارید
کامل الزیارات:۸۱؛ مستدرک الوسائل:۱۰/۳۱۳؛ بحارالأنوار: ۴۵/۲۰۶؛ عوالم: ۱۷/۴۶۲؛ أسرارالشهادات: ۳/۸۳٫

عمر بن وهب از پدرش نقل می کند که به علی بن الحسین علیهماالسّلام عرض کردم: «أی شئ کان بکاء السّماء» «گریه آسمان چه بوده؟» حضرت فرمودند:«کانت إذا استقبلت بالثوب وقع علی الثوب شبه أثر البراغیث من الدم»
وقتی لباس را در مقابل آن قرار می دادی روی آن اثراتی شبیه به اثر خون پشه واقع می گشت
کامل الزیارات:۹۰؛ أسرارالشّهادات: ۳/۸۴٫

«لما قتل الحسین أمطرت السماء دماً و حبابنا و جرارنا صارت مملوه دماً»
هنگامی که امام حسین (علیه السّلام) کشته شد، از آسمان خون بارید و ظرف های سفالی ما و چاه ها (و یا چاله ها و یا ظرف های) ما پر از خون شد
أبونعیم فی دلائل النبوّه والنسوی فی المعرفه قالت نضره الأزدیه: بحارالأنوار: ۴۵/۲۱۵؛ المناقب: ۴/۵۴٫

«لما قتل الحسین بن علی لم یبق ببیت المقدّس حصاه إلاّ وجد تحتها دم عبیط»
هنگامی که حسین بن علی کشته شد، باقی نماند به بیت المقدس هیچ سنگ ریزه ای مگر اینکه در زیر آن خون تازه یافت می شد
کامل الزیارات:۷۷و۹۲؛ بحارالأنوار:۴۰/۹۷ و ۴۲/۳۰۹؛ کشف الغمه: ۲/۵۶٫

«لما أن قتل الحسین مطرت السماء دماً فأصبحت و کل شئ لنا ملئان دماً»
هنگامی که حسین (علیه السلام) کشته شد، آسمان خون بارید. پس درحالی صبح کردیم که هرچیزی که نزد ما بود مملو از خون شده بود
بحارالأنوار: ۴۵/۲۱۷٫

«لمّا قتل الحسین مطرت السماء دماً کالدم احمرت منه البیوت و الحیطان»
هنگامی که امام حسین (علیه السّلام) کشته شد، آسمان خون بارید مانند خون که از اثر آن خانه ها و دیوارها سرخ شد
مناقب: ۴/۴/۶۱؛ بحارالانوار: ۴۵/۲۱۵٫

«أحمرّت السماء سته أشهر بعد قتله ثم لا زالت الحمره تری بعد ذلک»
«آسمان تا شش ماه بعد از قتل امام حسین علیه السلام قرمز شد و سپس دیده نشد که این حمره بعد از آن از بین رود
أسرارالشّهادات:۳/۸۶ به نقل از المناقب:۴/۵۴٫

«مکث الناس شهرین أو ثلاثه کأنّما تلطخ الحوائط بالدماء ساعه تطلع الشمس حتّی ترتفع»
مردم دو یا سه ماه بعد از شهادت امام حسین علیه السّلام در وقت طلوع تا آفتاب بالا می آمد، مشاهده می کردند دیوارها را که گویا خون به آن مالیده اند
الکامل:۲/۵۸۰٫

ابن عساکر نیز این قضیه را از پنج طریق نقل کرده که بعد از شهادت امام حسین علیه السّلام تا هفت روز افق به رنگ خون بود و شبها نیز کران تا کران به رنگ خون بود.
تاریخ ابن عساکر: ۲۴۳٫

ابن حجر عسقلانی که از متعصبین عامه است در شرح همزیّه گفته:«مما ظهر یوم قتله من الآیات … و انّ لم یرفع حجر إلاّ یری تحته دم عبیط…»
از نشانه های بزرگی که بعد از کشته شدن آن حضرت ظاهر شد… سنگی از روی زمین برداشته نمی شد مگر آن که در زیر آن خون تازه یافت می شد
شرح همزیّه: ۲۲۱؛ ملحقات احقاق الحق: ۲۷/۳۸۸٫

قرظه بن عبیدالله گفت:«مطرت السماء یوماً نصف النهار علی شمله بیضاء فنظرت فإذا هو دم و ذهبت الإبل إلی الوادی لتشرب فإذا هو دم، فإذا هو الیوم الذی قتل فیه الحسین»
در نیمروزی بود دیدم آسمان خون بارید و  لباس های سفید را خونین نمود و چنان شد که چون شترها برای آب نوشیدن به وادی رفتند، خون یافتند و بعد از آن ظاهر شد که در آن روز امام حسین علیه السّلام کشته شده بود
بحارالأنوار:۴۵/۲۱۵؛ أسرارالشّهادات:۳/۸۳٫

خداوند متعال در آیات 49 تا 51 سوره نحل میفرمایند:

وَ لِلَّهِ یَسْجُدُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَْرْضِ مِنْ دابَّهٍ وَ الْمَلائِکَهُ وَ هُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ * یَخافُونَ رَبَّهُمْ مِنْ فَوْقِهِمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ 

هرچه در آسمان ها و زمین است از جنبندگان و فرشتگان همه بی هیچ تکبر و با کمال فروتنی سجده می کنند، و تمامی موجودات از خدا که فوق همۀ آن هاست می ترسند و هر چه مأمورند انجام می دهند.
پس روایات مذکور و همانند آن حاکی از این مطلب بسیار مهم هست که تکوین و هر آنچه خدا خلق نمود به امر خداوند در حال گریه و عزا و خون ریختن بر امام حسین علیه السّلام اند.یعنی این خداست که اعلام می کند تمام خلق من باید عزادار سیدالشهداء علیه السّلام باشند و در غم این مصیبت اشک بریزند و خاکستر بر سر ریزند و خون جاری کنند

 

(از منظر تاریخی و بدعت بودن به این روایات نگاه کن و ببین خون ریختن برای سیدالشهدا(ع) از چه زمانی بوده و به امر چه کسی)

علامه مجلسی قدس سره در بحارالانوار آورده اند؛


حضرت آدم علیه السلام وقتی به زمین نزول کرد حوا را پیدا نکرد پس به دنبال او می گشت تا این که به سرزمین کربلا رسیدپس قلبش به درد آمد بدون دلیل و در آن موضعی که حضرتش به شهادت رسیده زمین خورد و خون از پایش جاری شد.سرش را بالا کرد و عرض کرد آیا از من گناهی سر زد که عقوبت شدم؟ چرا که من همه ی سرزمین ها را گشتمو مانند اینجا نشدم . خداوند به ایشان وحی کرد که ای آدم از تو گناهی سر نزد ولی در این سرزمین پسرت حسین مظلومانه کشته میشود و خون تو برای مواسات با خون اون ریخته شد .(بحارالانوار ج44ص242)

وهمچنین نقل شده جریان مشابهی برای حضرت ابراهیم علیه السلام که سوار بر اسب بودند و از این سرزمین رد میشدندکه به زمین خوردند که سرشان شکست و خونش جاری شد شروع کرد به استغفار و عرض کرد خدایا از من گناهی سر زده؟حضرت جبرئیل نازل شد و عرض کرد از تو گناهی سر نزده ولی در این جا نوه ی دختری خاتم انبیا از فرزندان توکشته خواهد شد خون تو هم مواسات با خون او جاری شد.(بحارالانوار ج44 ص243)

و قضیه مشابه برای حضرت موسی علیه السلام هم آمده ک از پایش خون جاری شد.(بحارالانوار ج44 ص 244.)

 اگر خون ریختن در عزاداری بده ، چرا خداوند خون پیامبرانش رو برای مواسات با سیدالشهدا(ع) ریخته؟



صفحه 4 از 6 < 1 3 4 5 6 > آخرین »









انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 03:06 پیش از ظهر