(نسخه قابل پرینت موضوع)
عنوان موضوع : دعای معراج
نمایش موضوع اصلی :

یاران مهدی سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ۰۷:۴۲ بعد از ظهر

دعای معراج

از رسول اکرم صلی الله علیه و آله منقول است آن شبی که مرا بهمعراج بردند از تمامی آسمانها گذشتم تا به آسمان هفتم رسیدم و آنچه دیدم بودم و با خدای تعالی بی واسطه سخن گفتم و مراجعت نمودم چون به مقام جبرئیل رسیدم گفتم یا جبرئیل این چه دعائیاست که جمله فرشتگان می خوانند؟ گفت یا محمد صلی الله علیه و آله این همان دعایی است که از جانب حق به شما آوردم و خدای تعالی می فرماید که هر که از آدم تا خاتم این دعا را بخواند یا با خود دارد عزیز و مکرم گردد و حاجتش برآورده شود حق تعالی هیچ حجاب در میان او و خودش نگذارد و او را از جمیع بلایا محفوظ فرماید و اگر از آدم تا خاتم جمع شوند و جمیع دریاها مرکب گردد و آسمان و زمین کاغذ شود چندان نویسنده که همه فرشتگان مانده شوند و دریا خشک شود و آسمان و زمین تمام شود نمی تواند ثواب این دعا را بنویسند و از هزار یکی نوشته نشود و خواننده و دارنده این دعا را تنگی دست ندهد و تا روز اجل بستگی در کار وی نشود و در روز قیامت حساب را از وی بردارند و بی حساب داخل بهشت شود.یا محمد دارنده و خواننده این دعا رستگاری یابد. هر کس در عمر خوداین دعا را یک بار بخواند و اگر نتواند گوش بدهد یا با خود دارد چنان باشد که چهل هزار ختم قرآن کرده باشد و چهل هزار حج کرده باشد و چهل هزار گوسفند قربانی کرده و چهل هزار بنده آزاد کرده و چهل هزار مسکین را طعام داده و چهل هزار برهنه را پوشیده باشد و تورات موسی و انجیل عیسی و زبور داوود و فرقان محمد المصطفی صلی الله علیه و آله را خوانده باشد و اگر بیمار باشد چنانچه طبیبان از معالجهآن عاجز باشند چون این دعا را به آن بیمار دهند و بر بالین وی گذارند شفا یابد و اگر کسی قرض دار باشد و این دعا را بخواند حق تعالی دین او را ادا فرماید و اگر کسی کاهل نماز باشد این دعا را با خود دارد حق تعالی دل او را روشن گرداند حریض نماز شود و اگر زن دشوار زاید این دعا را بر آب خواند بخورد به آسانی بار نهد و اگر کسی را بسته باشند این دعا را بر موم گیرند و بر کمر وی بندند فی الحال گشاده گردد و اگر بخت دختر بسته باشد این دعا را بخواند یا با خود دارد بخت او گشاده شود و اگر کسی را به پای دار برند این دعا را بر وی بخوانند و بدمند یادر نزد آن کس باشد هیچ ضرری به او نرسد و اگر جهت فرزند بخواند خداوند عالم پسری به وی عطا فرماید و دارنده این دعا از گزند مار وعقرب و زبان بدگویان ایمن گردد.خواننده و دارنده این دعا از درد گوش و دردسر و درد چشم و درد دل و جگر و فلج و لغوه و جمیع دردها ایمن گردد و هر کس این دعا را با خودبه گرد برد حق سبحانه او را ببخشد و سکرات موت را بر وی آسانگرداند و از عذاب قبر و سوال نکیر و منکر ایمن گردد و روز جزا چهل هزار فرشته به استقبال وی برآیند تا داخل بهشت می کنند و شرح این دعابسیار بود اما مختصر کردیم تا ملال نگیرد بسیار مجرب است ان شاء اللّه و اللّه اعلم بالصواب.

دعای معراج

یا سَیِّدُ یا سَنَدُ یا صَمَدُ یا مَن لَهُ المُستَنَدُ اجْعَلْ لی فَرَجًا و مَخْرجًا مِمّا اَنَا فیهِ وَاکْفِنی فیهِ و
اَعُوذُبِکَ بِسم اللهِ التّاماتِ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا رَحمانُ یا رحمانُ یا رَحمانُ یا رَحیمُ یا رَحیمُ
یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارئُ یا اَوَلُ یا اخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا
وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکورُ یا عالِمُ یا عادِلُ
یا کریمُ یا حلیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤُفُ یا وترُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ
یا مُعیدُ یا حافِظ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مالِکُ یا باعثُ یا وارثُ یا رَحیمُ یا فاتِحُ یا فارجُ یا فاخِرُ
یا مُعِزُّ یا مُذِّلُ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّار
 یا غَفّارُ یا حنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفرانُ یا بُرهانُ یا سُبحانُ یا مُستَعانُ یا سُلطانُ یا امینُ
یا مؤمِنُ یا مُتَکَبِّرُیا شَکورُ یا عَزیزُ یا عَلِیُّ یا وَفیُّ یا زَکِیُّ یا قَوِیُّ یا غَنِیُّ یا مُحِقُّ یا مُعطی
یا اخِرُ یا احسَنَ الخالِقینَ یا خیرَ الرّازقینَ یا خیرَ الغافِرینَ یا خیرَ المُحسِنینَ یا خیرَا
لنّاصرینَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ یا نورَ السماواتِ و الاَرضَ یا هادیَ المُضِّلینَ یا دَلیلَ المُتَحیِّرینَ
یا خالِقَ کُلِّ شَی ءٍ یا فاطِرَ السَّماواتِ وَالاَرضِ  یا هادیَ المُضِلّینَ یا مُفَتِّح الاَبوابِ یا مُسَبِّبَ
الاسبابِیا رَفیعَ الدَّرجاتِ یا مُجیبَ الدَّعواتِ یا وَلِیَّ الحَسَناتِ یا غافِرَ الخَطیئاتِ یا مُحیِیَ
الاَمواتِ یا ضاعِفَ الدَّرَجاتِ یا ضاعِفَ الحسناتِ یا دافِعَ البَلِیّاتِ اللّهم احْفَظ صاحِبِ هذَا
الدُّعاءِ مِنَ القَحطِ و الطّاعونِ و الزِّلزلَةِ وَ الفُجاةِ وَ الوَباءِ وَ مِن شرِِّ الاَعداءِ و مِن شَرِّ الجِنِّ
و الاِ نسِ بِحَقِّ لا اِلهَ اِلّا هُوَ الحَیُّ القَیّومُ وَ بِحَقِّ  کهیعص وَ بِحَقِّ حمعسق وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ
المُصطَفی وَ بِحَقِّ علیٍّ المُرتَضی وَ الائمةِ الهُدی وَ بِحَقِّ اللَّوح وَ القَلَم وَ الکرسِیِّ وَ العَرشِ
وَ بِحَقِّ فَسَیَکفیکَهُمُ اللهُ وَهُوَ السَّمیعُ العَلیمُ اللّهُمَ احْفَظْ صاحِبَ هذا الدُعاءِ مِنْ شَرِّ کُلِّ ذی
شَرّ وَ مِنْ شَرِّ طارقِ اللَّیل وَ النَّهارِ وَ مِنْ شَرِّ والِدٍ وَ ما وَلَدَ وَ مِنْ شَرِّ ما یَلِجُ فِی الاَرْضِ وَ
ما یخْرُجُ مِنْهُما وَ هُوَ تاغَفورُ الرَّحیمُ اللّهُمَ احْفَظْ صاحِبَ هذا الدُّعاءِ مِنْ شَرِّ الاَعداءِ وَ مِنْ
شَرِّ جَمیعِ المِحْنَةِ وَالدّاءِ وَمِنْ شَرِّ النَّفاثاتِ فِی العُقَدِ وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ یا رَبِّ بعزَّتکَ
یا عَزیزُ وَ القَهرُ بِلُطفِکَ وَالرَّحمَة رَحمَتُکَ یا واهِبَ العَطایا یا دافِعَ الْبلایا  یا غافِرَ الخَطایا یا
ستّارُ العُیوب یا نورَالغُیوب یا نورَالقلوب یا حَبیبَ القلوب یا قاضیَ الْحاجات یا رَحمنَ الدُّنیا
وَالاخِرة یا ارحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ الیَ الله تَصیرُ الاُمورُ اللهُمَ اِنّی اَستَودِعُکَ نَفسی وَ روحی وَ
مالی وَاولادی وَ جَمیعَ ما اَنعَمتَ عَلَیَّ فی الدُّنیا وَالاخرة اِنَّهُ لا یُضیعُ صَنایِعُکَ یَصونُکَ وَ
مَحفوظُکَ وَ مامولُکَ لا یُجیرُنی اَحَدٌ مِنکَ وَ لَن اَجِدُ مِن دونِهِ مُلتَحَداً اللّهمَّ رَبَّنا آتِنا فی
الدُّنیا حَسَنَة وَفی الاخِرةِ حَسَنَة وَقِنا عَذابَ النّار وَ عذابَ القَبر بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ.

معنی دعای معراج

به نام خدای عالمیان

....... تنها ذکر دعای معراج است که میتواند ارتباط با خداوند را بدون واسطه صورت دهد . پس خواسته خود را بخواهید از خدای خویش از طریق خواندن دعای معراج در هر لحظه و هر ساعت و در هر جا و مکان و آن چنان که در سوره اسراء آیه ١١٠ و سوره کهف آیه ١٠٩، سوره غافر آیه 60 و سوره اعراف آیه 205آمده است .

بِسمِ اللهِ الرَّ حمَنِ الرَّ حِیمِ

به نام پروردگار و خالقی که بخشنده و پذیرنده توبه و بسیار مهربان به آدمیان است یا سَیِّدُ : ای خدایی که سرور و بزرگ و فرمانروایی یا سَنَدُ : و ای خدایی که تکیه گاه و پشتیبان و روشن و واضحی
یا صَمَدُ : و ای خدایی که فرمانروایی بی نیاز و بلند و والا مرتبه ای یا مَن لَهُ المُستَنَدُ : و ای خدایی که باید در همه کارها و مشکلات بر شما توکل و تکیه و اعتماد نموداجعَل لی فَرَجاً : بزرگواری و عنایت فرما و نجات و رهایی فرماوَ مَخرَجاً مِمَّا اَنَا فیهِ : و بزرگواری و محبت فرما و نجات و خارج فرما از همه مشکلات و بلاها و غم واندوه خارج فرما وَ اکفِنی فیهِ : و از همه نعمتها به اندازه ای که صلاح می دانید عنایت فرما وَ اَعُوذُ بِکَ : و باید در همه مصائب و سختیها بر شما پناهنده شد بِسمِ اللهِ : بنام شما که پروردگار و خداوند و خالق می باشید التَّامَّاتِ : و تمام و کاملترین می باشید یا اَللهُ : و ای خداوند که پروردگاری یا اَللهُ : و ای خداوند که خالق بزرگی یا اَللهُ : و ای خداوند که وصف و اندازه شما در وصف نیست و شما بی نهایت بزرگ و فرمانروایی یا رَحمَنُ : ای خداوند بسیار بخشنده یا رَحمَنُ : و ای خداوند بسیار مهربان و بخشایشگریا رَحمَنُ : و ای خداوند بسیار توبه پذیرنده و آرامش دهنده
یا رَحیمُ : و ای خداوند مهربان و بسیار دلگرم کننده یا رَحیمُ : و ای خداوند آمرزنده و دل نواز و نیرو دهنده یا رَحیمُ : و ای خداوند که دارای نامهای بزرگ و آمرزنده می باشیدیا خالِقُ‌ : و ای خداوندی که پدیدآورنده و سازنده می باشیدیا رازِقُ : و ای خداوندی که روزی و نعمت دهنده مخلوقات می باشید
یا بارِیءُ : و ای خداوندی که آفریدگار و سازنده مخلوقات می باشیدیا اَوَّلُ : و ای خداوندی که از نخستین و همیشه بوده ای یا اخِرُ : و ای خداوندی که تا ابد و آخر و پایان همه هستی شمایی
یا ظاهِرُ : و ای خداوندی که پدیدار کننده و آشکار کننده همه اسرار می باشیدیا باطِنُ : و ای خداوندی که پوشنده و پنهان کننده درون هر اسراری می باشیدیا مالِکُ : و ای خداوندی که تمام ملک هستی از ذات شما پدیدار شده یا قادِرُ : و ای خداوندی که توانا و بر هر امری فرمانروائی یا واهِبُ : و ای خداوندی که بخشنده ترین می باشیدیا وَهّابُ : و ای خداوندی که بسیار بخشنده و صاحب اعطا می باشیدیا تَوّابُ : و ای خداوندی که بسیار با گذشت و بسیار توبه پذیر می باشیدیا حَکیمُ : و ای خداوندی که دانشمندترین و خردمندترین فرمانروایان می باشیدیا سَمیعُ : و ای خداوندی که به هر صدایی و هر ندایی شنوایی یا بَصیرُ : و ای خداوندی که به هر امری آگاه و دانا و به هر رمزی بینا و بصیری
یا غَفُورُ : و ای خداوندی که آمرزنده ترین به گناهان خلق می باشید یا رَحیمُ : و ای خداوندی که باعث آرامش قلب مقربین و خداپرستان می باشید یا غافِرُ : و ای خداوندی که بخشنده و آمرزنده بزرگترین گناهان می باشیدیا شَکُورُ‌ : و ای خداوندی که نشانه های نعمت و رفاه شما آشکار است یا عالِمُ : و ای خداوندی که دانشمند بر هر دانشی و علمی یا عادِلُ : و ای خداوندی که انصاف و دادگری فقط نزد شماست یا کَریمُ : و ای خداوندی که سخاوتمندترین و نیکوترین صفات نزد شماست یا حَلیمُ : و ای خداوندی که بسیار بردبار و شکیبایی به گناهان و اشتباهات بندگانت یا وَدُودُ : و ای خداوندی که بسیار دوستدار و محبوب قلبهای با اخلاص می باشد یا غَفُورُ : و ای خداوندی که بخشاینده ترین بخشایندگانی
یا رَئُوفُ : و ای خداوندی که بسیار مهربان و با گذشت به خلقی یا وِترُ : و ای خداوندی که یکتایی و بی همتایی یا مُغیثُ : و ای خداوندی که تنها شمایی فریادرس در همه اموریا مُجیبُ : و ای خداوندی که یگانه اجابت کننده دعاها می باشیدیا حَبیبُ : و ای خداوندی که تنها دوست ومحبوب قلبهای مخلصان می باشیدیا مُنیبُ : و ای خداوندی که باران رحمتت را فراوان در بهاران زیباتر بر بندگان فرو می فرستی یا رَقیبُ : و ای خداوندی که هیچ قدرتی رقابت با شما را ندارد و از آن عاجز است یا مُعیدُ : و ای خداوندی که به همه رمز و رموز آفرینش کاردان و دانایی یا حافِظُ : و ای خداوندی که نگهبان و روشن کنندة راه عارفانی یا قابِضُ : و ای خداوندی که بر هر نیروی آشکار و غیب چیره شونده ای
یا حَیُّ : و ای خداوندی که زنده و پاینده و ابدی و جاودان می باشید یا مالِکُ : و ای خداوندی که همة کائنات متعلق به ذات کبریائی شماست یا باعِثُ : و ای خداوندی که یکتایی شما انگیزه خلق جهان هستی شد یا وارِثُ : و ای خداوندی که پس از فنای هر چیز تنها صاحب مقتدر مُلک وجودی یا رَحیمُ : و ای خداوندی که بخشایش و رحمت زیبنده و شایسته مقام شماست یا فاتِحُ : و ای خداوندی که گشاینده درهای توبه بر روی خلق گنه کاری یا فارِجُ : و ای خداوندی که باز کنندة درهای رحمت بر روی خلق نا امیدی یا فاخِرُ : و ای خداوندی که شکوه و عظمت شایسته مقام والا مرتبه شماست
یا مُعِزُّ : و ای خداوندی که عزّت و آبروی اهل یقین از لطف بی انتهای شماست یا مُذِلُّ : و ای خداوندی که ذلیل و خوارو پَست کنندة مُکذبینی یا مُعینُ : و ای خداوندی که تنها یاری رسان و یاری دهنده اهل ذکری یا مُبینُ : و ای خداوندی که بزرگی و عظمت شما بر همه خلق آشکار است یا جَلیلُ : و ای خداوندی که صاحب شکوه و عظمت و بزرگواری می باشیدیا جَمیلُ : و ای خداوندی که صاحب همه زیبایی های خلقت و آفرینش می باشیدیا کَفیلُ : و ای خداوندی که صاحب ضمانت و سایه کفالت شما بر سر خلق جلوه گر است یا وَکیلُ : و ای خداوندی که یگانه پشتیبان و حمایت کننده فرستادگان خود به خلقی یا دَلیلُ : و ای خداوندی که رهنمای راه حق و حجت می باشید بر مؤمنین یا حَیُّ : و ای خداوندی که همیشگی و فناناپذیر می باشیدیا قَیّومُ : و ای خداوندی که پاینده و ابدی و شکوه و جلالت همیشگی است یا جَبّارُ : و ای خداوندی که توانایی بر توانگران و پادشاهی بر ملک هستی یا غَفّارُ : و ای خداوندی که بسیار با گذشت و آمرزنده ای به گناهکاران یا حَنّانُ : و ای خداوندی که شکوه و لطف و مهربانی شما بی انتهاست یا مَنّانُ : و ای خداوندی که بر بندگانت بسیار لطف و احسان می نمایی
یا دَیّانُ : و ای خداوندی که عادلترین فرمانروایی به کردار نیک و بد بندگانت یا غُفرانُ : و ای خداوندی که با گذشت و بخشنده ای یا بُرهانُ : و ای خداوندی که نشانه های وجودت بر هر ذره از خلقت آشکار است یا سُبحانُ : و ای خداوندی که پاکی و لطافت از ذات مقدس شماست یا مُستَعانُ : و ای خداوندی که کمک دهنده ایمان آورندگان می باشیدیا سُلطانُ : و ای خداوندی که قدرتمند و بزرگ و بر هر نیرویی تسلط یافته ای یا اَمینُ : و ای خداوندی که وفادار به قول خود و قابل اعتمادی یا مُؤمِنُ : و ای خداوندی که بزرگترین ایمان دهنده و نیرودهنده به قلب خالصانی یا مُتَکَبِّرُ : و ای خداوندی که توانا و بر هر نیروی قوی چیره وغالبی یا شَکُورُ : و ای خداوندی که نشانه های نعمت و رفاه شما آشکار است
یا عَزیزُ : و ای خداوندی که شریف و ارجمندی و بر قلب عارفان می تابیدیا عَلیُّ : و ای خداوندی که والامقام و بزرگوار و بلندمرتبه و نیرومندی یا وَفیُّ : و ای خداوندی که متعهد و وفادار به دعای بندگان خاص و عامی یا زَکیُّ : و ای خداوندی که پاکیزه از هر عیب می باشید یا قَویُّ : و ای خداوندی که استوار و توانائی یا غَنیُّ : و ای خداوندی که بی نیاز و توانگری یا مُحِقُّ : و ای خداوندی که هر چیز را مرگ و فنا و پایان قرار دادی یا مُعطیُّ : و ای خداوندی که بسیار بخشنده و عطا کننده روزی خلقی
یا اخِرُ : و ای خداوندی که پایان هر پایانی و زنده و پاینده ای یا اَحسَنَ الخالِقینَ : و ای خداوندی که بهترین خلق کنندگان وجودی یا خَیرَ الرّازِقینَ : و ای خداوندی که بهترین روزی و نعمت دهنده مخلوقاتی یا خَیرَ الغافِرینَ : و ای خداوندی که بهترین آمرزندگان و توبه پذیرنده خلقی یا خَیرَ المُحسِنینَ : و ای خداوندی که نیکی رسان و بخشاینده خلقی یا خَیرَ النّاصِرینَ : و ای خداوندی که بهترین پشتیبان و یاری کننده خلقی یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ : و ای خداوندی که بزرگترین رحمت و بخشش به خلقی و مهربانترین مهربانان می باشیدیا نُورَ السَّمواتِ وَ الاَرضِ : و ای خداوندی که نور و روشنائی آسمانها و زمین و رحمت و برکت و نیروی دلگرم کننده ای یا هادِیَ المُضِلّینَ : و ای خداوندی که رهبر و هدایت کننده گمراهان عالمی یا دَلیلَ المُتَحَیِّرینَ : و ای خداوندی که راهنما و حجت برای حیرت زدگانی
یا خالِقَ کُلِّ شَیءِ : و ای خداوندی که پدیدآورنده و آفریننده همه چیز می باشیدیا فاطِرَ السَّمواتِ وَ الاَرضِ : و ای خداوندی که آفریننده و خالق آسمانها و زمین و مخلوقات درون آن می باشیدیا هادِیَ المُضِلّینَ : و ای خداوندی که راهنما و رهبر و هدایت کننده گمراه شدگانی یا مُفَتِّحَ الاَبوابِ : و ای خداوندی که گشاینده و بازکننده درهای نعمت و رحمتی یا مُسَبِّبَ الاَسبابِ : و ای خداوندی که سبب ساز در همه مشکلات و مصائب و سختیهایی یا رَفیعَ الدَّرَجاتِ : و ای خداوندی که بالابرنده درجات و مقام آدمیان نزد آدمیان و نزد ملکوتیان می باشیدیا مُجیبَ الدَّعَواتِ : و ای خداوندی که اجابت و مستجاب کننده خواهش ها و نیازهای خلق می باشید یا وَلِیَّ الحَسَناتِ : و ای خداوندی که نهایت خوبیها و زیبائیها و پایان و نیکی رسان به خلق می باشیدیا غافِرَ الخَطیئاتِ : و ای خداوندی که بخشنده لغزشها و خطاهای خلقی یا مُحیِیَ الاَمواتِ : و ای خداوندی که زنده کننده قلب عارفانی و زنده کننده مردگانی
یا ضاعِفَ الحَسَناتِ : و ای خداوندی که چند برابر کننده نیکیها و خوبیهای خلق و هر نیکویی هستی
یا دافِعَ البَلِیّاتِ : و ای خداوندی که دفع کننده و دور کننده بدیها و زشتیهای خلقی


Powered by FAchat