(نسخه قابل پرینت موضوع)
عنوان موضوع : تحریف در یهودیت
نمایش موضوع اصلی :

محمدELE چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۰۱ بعد از ظهر

بسم الله الرحمن الرحیم


در سِفر «پیدایش» مىخوانیم: «بعد از این ایام که خدا ابراهیم را امتحان کرد، به او گفت: اى ابراهیم. عرض کرد: لبیک. گفت: «اکنون پسر خود را که یگانه فرزند تو است و او را دوست مىدارى، یعنى «اسحاق» را بردار و بر زمین موریا برو و او را در آنجا بر یکى از کوههایى که به تو نشان مىدهم به عنوان هدیه سوختنى، قربانى کن». پیدایش، ۲۲ : ۱٫


در این متن که مربوط به جریان ذبح کردن یکى از فرزندان حضرت ابراهیم به دست او است، پس از عبارت «
یگانه فرزند»، عبارت «یعنى اسحاق» قرار گرفته است. در حالى که عبارت صریح عهد عتیق، وعده تولد اسحاق را سیزده سال پس از اسماعیل مىداند و تا چهارده سالگى تنها فرزند ابراهیم است. پس در اینجا تحریفى صورت گرفته و عبارت «یعنى اسحاق» بعداً به متن عهد عتیق اضافه شده است. همان، ۱۷ : ۲۵ و ۱۸ : ۱


اما انگیزه این تحریف چیست؟ در اعتقاد یهودیان که به مسیحیان هم انتقال یافته است، «مسیّا» یعنى همان پیامبر موعود باید از نسل اسحاق باشد و از سوى دیگر، شخص موعود از نسل شخص «مذبوح» است. تنها در صورتى که اسحاق همان شخص مذبوح باشد مىتوان موعود امم را از نوادگان اسحاق دانست و تنها در این صورت است که سیادت بنى اسرائیل و اندیشه برترى یهود تثبیت مىشود و مسیحیان با استناد به همین متن، عیسى را که از نوادگان اسحاق است، موعود امم دانستهاند. و اگر مشخص شود که مذبوح اسماعیل بوده نه اسحاق، زیربناى بسیارى از اعتقادات یهود و مسیحیت تخریب مىگردد.


Powered by FAchat