آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ۰۴:۲۹ بعد از ظهر
|
|||||||
مدیر انجمن آموزش زبان عربی
شماره عضویت :
1116
حالت :
ارسال ها :
871
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
116
اعتبار کاربر :
4323
پسند ها :
713
تشکر شده : 1006
وبسایت من :
وبسایت من
|
سلام علیکم
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
می پسندم 0
|
|||||||
|
اطلاعات نویسنده |
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ۰۵:۵۲ بعد از ظهر
[1]
|
|||
منتظران و یاوران مصلح جهانی باید خود صالح باشند؛ بنابراین برای فراهم كردن زمینه ظهور حضرتشان، ما باید از خود آغاز كنیم و با ارادهای محكم، عزمی راسخ و برنامه ای دقیق به اصلاح افكار و اندیشه ها و نیز تغییر و اصلاح رفتار و كردارمان بپردازیم و با آگاهی ازوظایف عملی و گسترش شناخت خود از مبانی دینی و معرفتی، در راه تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی خویش، تلاش و كوشش كنیم. و در یك جمله با اجتناب از معاصی، لغزشها و گناهان و انجام دادن واجبات و وظایف دینی ـ در هر محیطی كه هستیم ـ به خودسازی اقدام كنیم و با توبه از اعمال گذشته، قلب خویش را برای تجلّی و ورود نور الهی آماده سازیم. بنابراین گناهان گذشته ـ هر چند زیاد باشد ـ نمیتواند مانع مهمی در راه رشد و كمال و پیوستن به جرگه منتظران و یاوران واقعی امام زمان(عج) باشد. پس با توبه واقعی، میتوان سیئات و بدیهای گذشته را به حسنه و نیكی تبدیل كرد و به اصلاح گذشته همت گماشت.
قرآن راجع به حضرت مهدی(ع) و اصحاب ایشان میفرماید:«الذین ان مكناهم فی الارض اقاموا الصلاه و آتوا الزكاه و آمرو بالمعروف و نَهوا عن المنكر؛[حج/۴۱] كسانی كه اگر در زمین به آنان توانایی دهیم، نماز را به پا داشته و زكات را [به مستحق] میبخشند و به معروف امر نموده و از منكر نهی میكنند. امام باقر(ع) در تفسیر این آیه میفرماید: «این آیه برای آل محمد و مهدی(ع) و اصحاب او است».
در نتیجه اگر ما هم میخواهیم از اصحاب و یاران آن حضرت باشیم، باید به این امور اهتمام ورزیم. در این رابطه به راهكارهای زیر توجه فرمایید:
برای تقویت توجه به حضرت ولی عصر(عج) مطالعه كتب مربوط به آن حضرت توصیه می شود از جمله: آدرس روایت امام باقر(ع) تفسیر نورالثقلین جلد ۳ص ۵۰۶). می پسندم 6 0 6 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||
|
اطلاعات نویسنده |
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ۰۶:۰۰ بعد از ظهر
[2]
|
|||
ناظر بخش زبان
شماره عضویت :
947
حالت :
ارسال ها :
1759
محل سکونت : :
tehran
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
473
دعوت شدگان :
6
اعتبار کاربر :
13181
پسند ها :
1464
تشکر شده : 1601
|
ممنون برادر محمد
می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ۰۷:۱۵ بعد از ظهر
[3]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
901
حالت :
ارسال ها :
761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
283
اعتبار کاربر :
8583
پسند ها :
894
تشکر شده : 676
|
جزاک الله خیرا برادر بزرگوار
از جمله برداشتهای بد و مغالطه آمیز توهمی است که از مفهوم انتظار شکل گرفته است که انتظار یعنی انزوا، انفعال، بی اعتنایی به حکومت های نامشروع و بی تفاوتی به اصلاح جامعه و بدست گرفتن حکومت و رهبریت سیاسی؛ چون عصر غیبت و انتظار یعنی منتظر ماندن و چشم به راه بودن کسی که او رهبر حکومت است، او مسئول تشکیل حکومت است نه دیگران! خلاصه انتظار یعنی کناره جویی پارسایانه و بی تفاوتی نسبت به امور جامعه و به قول استاد مطهری، انتظار ویرانگر، بازدارنده، فلج کننده و نوعی اباحی گری. انتظار به این معنی یک نوع توکل منفی و سلب مسئولیت از خویش است. قرآن کریم می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» یعنی از نظر قرآن، دگرگونی و تعیین سرنوشت هر قومی در گرو اعمال و موضع گیری های خودشان است و مهم ترین تحول و پدیده ی سرنوشت ساز، زمینه ساز برای ظهور حضرت است که تحقق ظهور بر آن مترتب است. «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ» یعنی یکی از شرایط گشوده شدن برکات الهی ایمان و رعایت تقوا از جانب انسان ها است گشوده شدن روزنه ی ظهور حضرت مهدی (ع) برترین برکات الهی است و بر اساس این آیه ایمان تقوا که بعد عملی و رفتاری است از راه ها و زمینه های ظهور حضرت مهدی (ع) است. امام باقر(ع) در پاسخ کسی که می پنداشت تمام امور قیام و یپروزی مهدی(عج) خود به خود و با امداد مطلق الاهی و بدون دخالت و تلاش انسان ها محقق می شود فرمود: «هرگز چنین نیست قسم به آن کس که جانم در دست اوست اگر بنا بودی برای کسی کارها خود به خود درست شود همانا برای رسول خدا (ص) چنین می شد. امام خمینی(ره) می فرماید: اگر دستمان می رسید باید تمام ظلمها و جورها را از عالم برداریم، تکلیف شرعی ماست منتهی ما نمی توانیم حضرت مهدی(عج) عالم را پر از عدالت می کند، نه شما دست بردارید از این تکلیفتان، نه اینکه شما دیگر تکلیف ندارید، ما برخلاف آیات شریفه قرآن، دست از نهی از منکر برداریم؟ دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را برای این که حضرت بیایند؟! می پسندم 4 0 4 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۲ بعد از ظهر
[4]
|
|||
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
شماره عضویت :
443
حالت :
ارسال ها :
59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
190
اعتبار کاربر :
1690
پسند ها :
140
تشکر شده : 199
|
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم و رحمه الله ياوري حضرت بقيه الله العظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا كار دشواري نيست توجه داشته باشيد كه امام عليه السلام ، امام عدل گستر است لذا عدالت را دو ست دارد و يار امام بايد عادل باشد پس عادل باشيد ، امام عليه السلام و عجل الله فرجه مومنين و متقين را دوست دارد و يار خود ميداند پس مخلص و صالح باشيد در يك كلام ايمان خود را تقويت كنيد نشانه ياران امام عجل الله نشانه بارز اونها ايمان است همچنين به تفسير ايه 29 سوره مباركه فتح رجوع كنيد .الله اعلم ممنون از شما خداوند همه ما را مورد توجه و عنايت حضرتش قرار دهد ان شاءالله گفتم به مهدی بر من عاشق نظر کن ----- گفتا تو هم از معصیت صرف نظر کن گفتم به نام نامیت هر دم بنازم ------ گفتا که از اعمال نیکت سرفرازمعالمانه 6 / مهر /1393 می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۱۳ بعد از ظهر
[5]
|
|||
مدیر انجمن آموزش زبان عربی
شماره عضویت :
1116
حالت :
ارسال ها :
871
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
116
اعتبار کاربر :
4323
پسند ها :
713
تشکر شده : 1006
وبسایت من :
وبسایت من
|
ممنون استاد تشکر
می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۵۹ بعد از ظهر
[6]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
901
حالت :
ارسال ها :
761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
283
اعتبار کاربر :
8583
پسند ها :
894
تشکر شده : 676
|
بصورت اجمالی
فوکایاما نظریه پرداز ژاپنی الاصل تبعه آمریکا نیزدر کنفرانسی که در اورشلیم با عنوان بازشناسی هویت شیعه برگزار شد به ترسیم اندیشه سیاسی شیعه پرداخت. و در این باره چنین گفت:« شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ , بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد. بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است. شیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهراگین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی، اخلاقی و ... به آن نمی رسد. آن نقطه که خیلی اهمیت دارد بعد سوم شیعه است وآن اینکه این پرنده زرهی بنام ولایت پذیری بر تن دارد که آنها را شکست ناپذیر نموده است در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت، فقهی است؛ یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد. این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است. فوکایاما معتقد است: «ولایت پذیری شیعه که بر اساس صلاحیت هم شکل می گیرد، او را تهدید ناپذیر کرده است» مهندسی معکوس برای شیعیان ایران این است که ابتدا ولایت فقیه را بزنید. تا این را نزنید نمی توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدی تجاوز کنید. وی نظریه ای با عنوان «میکروپولتیک میل ها و میکروفیزیک قدرت» ارائه می دهد و می گوید برای پیروزی بر یک کشور باید «میل مردم» را تغییر دهیم اگر میل مردم از شهادت طلبی، ایثار، جوانمردی و دهها عاملی که به عنوان فرهنگ شکل گرفته است به رفاه طلبی، غرب زدگی و ... تغییر نیابد مانند این است که آب در هاون می کوبید. این میل ها هم تغییر نمی کنند مگر این که ارکان یک قدرت از آن حمایت کند. وی راه برخورد با این جریان را تضعیف ولایت فقیه می داند. او می گوید در صورت تضعیف ولایت فقیه، رفاه طلبی جای شهادت طلبی را می گیرد و پس از آن اندیشه عدالتخواهی و انتظار نیز از جامعه رخت بر می بندد. ............................................................ بصورت تفصیلی فرانسیس فوکویاما نئومحافظه کار،پژوهشگر و تاریخ نگار ژاپنی الاصل و تبعه ی آمریکاست.وی با شخصیتی نیمه سیاسی-نیمه فلسفی دارای سابقه ی کار در اداره ی امنیت امریکا و نیز تحلیلگر نظامی در شرکت رند از شرکتهای وابسته به پنتاگون می باشد.وی در سال 1989 با نگارش مقاله پایان تاریخ و واپسین انسان(the end of history and the last name)که در سال1991 با تفضیل بیشتر و به همین نام،به صورت کتاب چاپ گردید،به شهرت جهانی رسید.در این دو نوشته،فوکویاما به دفاع تاریخی از ارزشهای غربی برخاست و استدلال کرد که رویدادهای اواخر قرن بیستم نشان می دهد که اجماعی جهانی به نفع دموکراسی لیبرال به وجود آمده است. فوکویاما در کنفرانسی در اورشلیم برگزار شد به ترسیم اندیشه سیاسی شیعه پرداخت.او در کنفرانس که بازشناسی هویت شیعه نام داشت می گوید: «شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر تیرهای ماست،پرنده ای که دو بال دارد.یک بال سبز و یک بال سرخ»این مطالب را وی در اوج پیروزی های ما در سال 1365 می گوید و ادامه می دهد:«بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی است چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد،امیدوار است و انسان هم شکست ناپذیر است نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور،دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد». براساس نظریه فوکویاما بال سبز شیعه همان فلسفه انتظار یا عدالت خواهی است.او می گوید:«بال سرخ شیعه،شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد وشیعه را فنا ناپذیر کرده است»شیعه با این دو بال افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهرآگین سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،اخلاقی و...به آن نمی رسد.آن نقطه که خیلی اهمیت دارد بُعد سوم شیعه است.می گوید:«این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری بر تن دارد که آنها را شکست ناپذیر نموده است»در بین کلیه مذاهب اسلامی،شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت،فقهی است؛یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد.این نگاه،برتر از نخبگان افلاطون است.فوکویاما معتقد است:«ولایت پذیری شیعه که براساس صلاحیت هم شکل می گیرد،او را تهدید ناپذیر کرده است»در توضیح فناناپذیری شیعه می گوید:«شیعه با شهادت دو چندان می شود.شیعه عنصری است که هر چه او را از بین ببرند بیشتر می شود»و جنگ ایران و عراق را مثال می زند.سال 1364میگوید:«این ها فاو را تسخیر کردند می روند کربلا را هم بگیرند،اینجا(قدس)را هم قطعاً می گیرند»پیشنهاد می کند که با امتیاز دادن به ایران،جنگ را متوقف کنید. وی پس از پایان جنگ،یک مهندسی معکوس برای شیعه و یک مهندسی صحیح برای خودشان نوشت.مهندسی معکوس برای شیعیان ایران این است که ابتدا ولایت فقیه را بزنید.تا این را نزنید نمی توانید ساحت قدسی کربلا و مهدی تجاوز کنید.وی نظریه ای با عنوان«میکروپولتیک میل ها و میکروفیزیک قدرت»ارائه می دهد و می گوید برای پیروزی بر یک کشور باید میلِ مردم را تغییر دهیم اگر میل مردم از شهادت طلبی،ایثار،جوانمردی ودهها عاملی که به عنوان فرهنگ شکل گرفته است به رفاه طلبی،غرب زدگی،و...تغییر نیابد مانند این است که آب در هاون می کوبید.این میل ها هم تغییر نمی کنند مگر این که ارکان یک قدرت از آن حمایت کند. وی راه برخورد با این جریان را تضعیف ولایت فقیه می داند.او می گوید در صورت تضعیف ولایت فقیه،رفاه طلبی،جای شهادت طلبی را می گیرد و پس از آن اندیشه ی عدالتخواهی و انتظار نیز از جامعه رخت بر می بندد. فرآیند«فروپاشی ایدئولوژیک»در پروژه«ناتوی فرهنگی» یک اصل بنیادین دارد که در هر دوره تاریخی به شکلی ظهور می کند.او کلید این فروپاشی را «نابودی روحیه ی مقاومت»در میان ایرانیان دانست وگفت که «برای پیروزی بر یکملت باید میل وذائقه ی مردم را تغییر داد»و کافی است«شهادت طلبی این ها را به رفاه طلبی تبدیل کنید.» فوکویاما در آن کنفرانس اسرائیلی،«سینما»را یکی از ابزارهای این تئوری نامید که می تواند به نابودی«نابودی مقاومت شیعه»مدد رساند و از سینمای هالیوود خواست تا در تولیداتش به خلق فرهنگی،جایگزین برای«اسلام»بیاندیشد.حتی بعدها در سال 2002 که «ریدلی اسکات» فیلم«سقوط شاهین سیاه» را برای پنتاگون ساخت،تحلیلگران گفتند که این فیلم براساس همان تئوری فوکویاما ساخته شده است. فوکویاما در نظریه اش می گوید:«برابر اسناد تاریخی سال 2007را سال رویارویی غرب با شیعه می دانم.باید با برنامه دقیق شیعه را جمع کنیم و خودمان گسترش بیابیم» در بنرد آرماگدون دو عنصر مقابل هم قرار می گیرند:جیززکرایس(الگوی مقدس) و آنتی کرایس(شیطان).از نظر آنها آنتی کرایس همان«سفیانی» و «جیززکرایس»همان «مهدی» است.فوکویاما می گوید:«ما هلالی داریم به نام هلال شیعه که از سوریه و عراق و عربستان می گذرد وتیری را در دست دارد که عقبه اش در قندهار است و به سمت قدس نشانه رفته است.در آرماگدون ما با این تیر مواجه هستیم.از قدس تا قندهار منطقه استراتژیک شیعه است» می گوید:«آمریکا باید افغانستان را اشغال کند تا این تیر نتواند از این طرف شلیک شود»فوکویاما در ادامه می گوید:«شما باید ولایت فقیه را بزنید،بعد اگر بپرسید چگونه می شود ولایت فقیه را زد؟ من می گویم در قانون اساسی» در قانون اساسی آنچه موجب قوام و بقای ولایت فقیه است شورا نگهبان است اگر بتوانید این رکن را از قانون اساسی حذف کنید خود به خود ولایت فقیه هم در یک رفراندوم زده می شود.شما باید این فیلتر را از بین ببرید.شورای نگهبان هم جز با حمله به نظارت استصوابی از بین نمی رود. ایشان می گوید:«اگر توانستید ولایت فقیه را بزنید بلافاصله پرنده شیعه افت می کند و سقف پروازش کاهش می یابد و تیرهای شما به راحتی به او می خورد»؛ آن وقت میکروپولتیک میل های شما،اثر می کند،فناناپذیری و تهدیدناپذیری هم به طریق اولی از بین میرود.چنین جامعه ای از درون فرو می ریزد بدون این که یک تیر شلیک کنید.می گوید:«اگر ولایت فقیه را زدید در گام بعدی،شهادت طلبی این ها را،به رفاه طلبی تبدیل کنید.اگر این دوتا را زدید خود به خود اندیشه امام زمانی،از جامعه شیعه رخت بر می بندد،این لاابالی گری ها و اباحه گری ها در جامعه گسترش می یابد. در ادامه می گوید:«شما بیایید برای غرب هم امام زمان و کربلا و ولایت فقیه بتراشید» برای این کار ایشان مکتب جدیدی به نام«اونجلیس» عرضه کرد که قدمتش به 1989 بر می گردد یعنی شش ماه بعد از نظریه جدید آقای فوکویاما.آنها معتقدند عیسی ناصری خواهد آمد.هر چه در باره طول و عرض و ارتفاع امام زمان هست به عیسی ناصری نسبت داده اند!گفته اند زمانی که دنیا پر از ظلم و جور شود عیسی ناصری خواهد آمد تا آن را پر از عدل و داد کند!بعد شبکه ای درست کردند به نام T.B.N که کارش تحلیل محتوایی وقایعی است که در جامعه رخ می دهد وقتی سونامی در این منطقه رخ داد پرفسور هالدینگ زی(شاگرد فوکویاما) بیش از بیست ساعت تفسیر کرد که این یکی از علائم ظهور عیسی مسیح است.هر واقعه ای رخ بدهد می گوید که این هم یکی از آن نشانه هاست
ویرایش ارسال توسط : سید
در تاریخ : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ۰۷:۱۷ قبل از ظهر می پسندم 5 0 5 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
برای اینکه از یاران واقعی امام زمان عج باشیم چه کنیم ؟
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ بعد از ظهر
[7]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
901
حالت :
ارسال ها :
761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
283
اعتبار کاربر :
8583
پسند ها :
894
تشکر شده : 676
|
فوکویاما در جهت تضعیف شیعه می گوید: «باید تبلیغات گستردهای را بر ضد مراجع و رهبران دینی شیعه صورت دهیم تا آنها مقبولیت خود را در میان مردم از دست بدهند. چاره ای نداریم جز اینکه روی فرهنگ عاشورا و شهادتطلبی هم کار کنیم، باید با حمایتهای مالی از برخی سخنرانان و مداحان و برگزارکنندگان اصلی اینگونه مراسم، عقاید و بنیانهای شیعه و فرهنگ شهادتطلبی را متزلزل کرده و مسایل انحرافی به وجود آوریم، به گونهای که شیعه یک جاهل خرافاتی در نظر آید. باید مطالب فراوانی که بر ضد مراجع شیعه جمعآوری شده را بوسیله مداحان و نویسندگان منفعت طلب انتشار دهیم. ما باید تا سال 1389 مرجعیت را که سد راه اصلی اهداف ما هستند تضعیف و آنان را بدست خود شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی بی تاثیر کرده و در نهایت تیر خلاص را به این فرهنگ و مذهب بزنیم.» نظریه «مهندسی معکوس» فوکویاما نشان می دهد که جنگ نرم غرب علیه ایران در وهله اول ارزش های اسلامی و شیعی را نشانه گرفته است و قدرت های بزرگ قصد دارند با بهره گیری از نظریه پردازان همفکر، به تضعیف باورهای اسلامی پرداخته و اندیشه های فرهنگی خود را در جهت ایجاد جهان تک فرهنگی اشاعه دهند. برای مقابله با جنگ نرم، ما زمانی می توانیم از حالت دفاعی خارج شده و وضعیت حمله را به خود بگیریم که منابع قدرت خود را در این مصاف نرم شناسایی کرده و با سازماندهی این منابع، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. از ورای نظریه فوکومایا می توان دریافت که فرهنگ عاشورا، مهدویت و اصل ولایت فقیه از جمله منابع قدرت نرم ایران جهت مقابله با جنگ نرم غرب می باشند. پس در صورت سازماندهی و بهره گیری از منابع قدرت نرم، جمهوری اسلامی ایران از این قابلیت برخوردار است که حتی به عنوان تهدیدی نرم علیه آمریکا ابراز قدرت نماید. پذیرش و باور به این که دشمنان ملت ایران در شرایط کنونی به ابزار تهدید و جنگ نرم علیه ما روی آورده اند، قدم اول برخورد هوشمندانه در چنین عرصهای است. این روزها در آستانه محرم و زمان تبیین فلسفه نهضت عاشورا هستیم. ولایت فقیه، مرجعیت، مهدویت و فرهنگ عاشورا، حتی به تائید نومحافظه کارانی چون فوکویاما، از منابع قدرت ما بوده و غرب تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با سست کردن این دو، اهداف بعدی خود را علیه انقلاب اسلامى دنبال کند. حماسه شکوهمند عاشورا سرچشمه حیات بخش برای ملت هائی است که نمی خواهند تن به ذلت دهند و پیروزی حزب الله بر صهیونیست ها و مقاومت فلسطین و انتفاضه در همین رابطه تعریف می شود. طبعا عزاداری های این سوگ بزرگ اسلامی با فلسفه احیای این نهضت برای همیشه تا ظهور حضرت مهدی(عج)، همچنان باقی خواهد بود. این عزاداری ها هنگامی تحول ساز است که با خرافات و اعمال جاهلانه و اشعار سطحی همراه نباشد. در مجالس عزای حسینی باید از مداحی های سخیف و روضه خوانی های جعلی و غیرمستند و تحریف وقایع عاشورا و کربلا پرهیز شود. این مراسم همچنین باید تبیین کننده ابعاد متعالی مرجعیت، ولایت و مهدویت باشد. اهمیت تقویت وحدت ملی زیر لوای ولایت فقیه، می تواند مطلع کلام سخنرانان و مداحان قرار گیرد تا مسئولیت این نسل را در حمایت از منابع قدرت نرم نظام یادآور شوند. می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
برای ، اینکه ، از ، یاران ، واقعی ، امام ، زمان ، عج ، باشیم ، چه ، کنیم ، |
|