آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ قبل از ظهر
|
|||||
با سلام
عرض ادب واحترام خدمت استاد بزرگوار موضوعی مطرح شده در ادرسی که در انتها براتون میذارم و شبهه هات زیادی مطرح شده ممنون میشم مطالعه بفرمایید و جواب بدید forum.roq.ir/t30259 می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ۰۲:۰۹ قبل از ظهر
[1]
|
|||
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
شماره عضویت :
443
حالت :
ارسال ها :
59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
190
اعتبار کاربر :
1690
پسند ها :
140
تشکر شده : 199
|
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
حقير اين مطالب را كه در لينك داده بوديد ديدم كه مباحثه اي بود ميان چند نفر از كاربران گرامي روم و لذا ضروري نديدم كه حقير به اين موضوع وارد شوم( در خانه اگر كس است يك حرف بس است توجه داشته باشيد كه مراجع معظم تقليد سكان داران فقه و انديشه مكتب شيعي هستند نظر و راي انها به عنوان خبره در فهم و استنباط احاديث و رسيدن به نظر امام معصوم بر ما مقلدين ضروري است در نتيجه بديهي است كه راي فقها تراز اول جامعه شيعه در هر عصر و زماني ملاك است و ما هم در برابر اين راي كه اجماع هم دارد تقريبا بايد كرنش كرده و پذيرا باشيم) در همين را بطه اگر سوالي مصداقي داريد بفرماييد تا درحد توان ناچيز خود پاسخگو باشم . و صل الله على سيدنا محمد وعلى آله طيبين الطاهرين المعصومينبسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد و آله الطاهرين سيما بقية الله في الارضين و اللعن علي اعدائهم الي يوم الدين سلام عليكم و رحمه الله
عالمانه 25 / آذر /1393
ویرایش ارسال توسط : عالمانه
در تاریخ : پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ۰۲:۱۱ قبل از ظهر می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۷ بعد از ظهر
[2]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
901
حالت :
ارسال ها :
761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
283
اعتبار کاربر :
8583
پسند ها :
894
تشکر شده : 676
|
سلام،عرض ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار،دوستان عزیز و مهمانان گرامی 1- لطفاً حدیثی که برای قمه زنی وجود دارد و توصیه به قمه زنی میکند را مستند بگوئید؟ 2- کدام یک از حضرات معصومین علیهم السلام قمه زده اند؟ 3- کدام یک از مراجع عظام معاصر شیعه قمه زده اند؟ 4- تاریخ اولین باری که پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) قمه زده شده است را بگوئید؟ 5- کدام یک از مرجع عظام معاصر شیعه قمه زنی را جایز میداند؟ (با ذکر منبع). 6- حسن خزّاز گفت: از امام رضا (عليه السّلام) شنيدم كه فرمود:بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستیشان با دشمنان ما و دشمنیشان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. (صفات الشيعه). بگوئید: قمه زنها چه اندازه از دشمنان نظام و انقلاب بیزارند و چه عکس العملی در برابر جنایات آمریکا و دشمنان اسلام و اسرائیل خون آشام از خود نشان میدهند؟ 7- فلسفه قمه زنی چیست؟ 8- قمه زنها به کدام یک از واجبات دین اهمیت میدهند؟ 9- قمه زنها چه اندازه حرمت خانواده، پدر و مادر، مؤمنین بویژه ولایت فقیه را دارند؟ و آیا خانواده و مؤمنین از آنها راضی هستند؟ 10- قمه زنها چه اندازه در امر به معروف و نهی از منکر کوشا هستند؟ می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ۰۲:۲۱ بعد از ظهر
[3]
|
|||
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
شماره عضویت :
443
حالت :
ارسال ها :
59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
190
اعتبار کاربر :
1690
پسند ها :
140
تشکر شده : 199
|
بسم رب الشهدا و الصديقين
سلام عليكم و رحمه الله من فكر ميكنم دامن زدن به اين مبحث امروزه فقط بايد با مقاصد خاصي صورت بگيره كه منشق از جهل يا عناد باشه اگر نه خورشيد در اسمان را كسي انكار نميكنه به هر حال توجه به چند نكته ضروري است 1- در زمان غيبت معصوم عليه السلام منبع رجوع ما فقها هستند . 2 - اغلب فقها راي بر عدم جواز فعليه داده اند يا با احتياط و مشروط دانسته اند . 3-از انجايي كه فقه شيعه پويا است لذا بازگشت به قبل ندارد يا حد اقل در اكثر موارد بازگشت به قبل ندارد و هر حكمي به تناسب زمان ان مطرح ميشود لازم به تذكر است كه يكي از دلايل اينكه بايد از مرجع زنده تقليد كرد همين امر است كه لازم مينمايد از مرجع زنده در زمان خاص و قرين مكان و حال بايد بهره جست. 4- حكم فعليه در مورد مد نظر از موضوعات قطعيه نيست كه صراحتي در كلام معصوم يا قران داشته باشد بلكه موضوع استنباطي بوده لذا قياس ان با احكامي كه قطعي بوده و ادله قراني و سنتي از كلام صريح معصوم داد مانند سنگسار (كه يك حكم بازدارنده و تنبيه ي است ) صحيح نبوده . 5 - در احيا شعائر سيد الشهدا صلوات الله عليه چه ضرورتي موجب است كه ما حتما يك موضوع شديدا محل اختلاف را از شعائر بدانيم در حالي كه امروز بزرگان مكتب شيعيه كه هم دلسوز شعائر حسيني هستند و هم دلسوز اسلام شيعي و مكتب ناب جعفري حتي انقلاب اسلامي ايران را مديون عزا داري امام حسين عليه السلام ميدانند و اعتقاد به وهن مذهب در اموري را دارند يك گروهي ظاهرا با مقاصدي اين موضوع را مطرح كنند و خود را دلسوز شعائر حسيني بدانند و بقيه را ؟؟؟؟ و اون هم با استناد به يك حكم استنباطي !!!!!!! ( با اين شرح كه ما از رواياتي استفاده كنيم كه معصوم خون گريست يا از اين دست روايات بخواهيم جواز بر فعليه بر خونريزي بديم اين استنباط فقيه است اين نكته قابل توجه است كه براي مثال اگر فردي در عزاي حسيني سينه زني كند و قصدي براي انجام فعل كه به خود اسيب بزند و يا بخراشد يا مجروح كند ندارد اما در حين انجام سينه زني يا زنجير زني دچار خونريزي شد اين از نظر فقها بلا اشكال است ناخواسته اين اتفاق افتاده اين مجزاي از راي جواز بر فعليه است.) 6- همانگونه كه در پاسخ قبل هم بيان شد ما مقلدين بهتر است به تقليد خود از مرجع اعلمي كه بر گزيده ايم ادامه بديم و هر كدام راي مرجع خود را در موضوع مطروحه جويا شده و از ان تبعيت كنيم و نيازي به مناقشه در بحث هم نيست همچنين از مديريت محترم انجمن هم تقاضا دارم اين موضوع در همينجا پايان پذيرد هر دو طرف مبناهاي خود را بيان كرده و خواننده با اندكي تامل ميتواند حقيقت را تشخيص دهد و حقير هم ديگر ضرورتي نميبينم به اين موضوع ادامه بدم انچه نياز بود بيان شد ( در خانه اگر كس است يك حرف بس است ).... و صل الله علي محمد وال محمد و عجل في فرجه مولانا بقيه الله الاعظم ارواح نا له الفدا
عالمانه 27 / اذرماه / 1393
می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۲۹ بعد از ظهر
[4]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
901
حالت :
ارسال ها :
761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
283
اعتبار کاربر :
8583
پسند ها :
894
تشکر شده : 676
|
از پاسخگویی استاد بزرگوار صمیمانه سپاس گزارم،ان شاءالله ابهامات و شبهات دوستان عزیزی که در خصوص این بدعت شیطانی که ساخته و پرداخته ذهن مسموم دشمنان دین هست برطرف شده باشه که حاصلی جزء تفرقه در بر نداشته می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۵۱ بعد از ظهر
[5]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
1734
حالت :
ارسال ها :
176
محل سکونت : :
آذربایجان غربی
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
16
اعتبار کاربر :
741
پسند ها :
97
تشکر شده : 82
|
سلام علیکم عزیزان
جناب عالمانه من سوالی از عرایض شما داشتم این سخن شماست بزرگوار "حكم فعليه در مورد مد نظر از موضوعات قطعيه نيست كه صراحتي در كلام معصوم يا قران داشته باشد بلكه موضوع استنباطي بوده لذا قياس ان با احكامي كه قطعي بوده و ادله قراني و سنتي از كلام صريح معصوم داد مانند سنگسار (كه يك حكم بازدارنده و تنبيه ي است ) صحيح نبوده ." بفرمایید اگر سنگسار به گفته حضرتعالی از احکام قطعی و دارای ادله قرآنی و سنتی از کلام صریح معصوم (ع) را دارد ، چرا برخی مراجع مخالف قمه زنی همین سنگسار رو که چنین پشتوانه ای دارد رو تغییر دادند؟ می پسندم 0 1 -1
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ بعد از ظهر
[6]
|
|||
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
شماره عضویت :
443
حالت :
ارسال ها :
59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
190
اعتبار کاربر :
1690
پسند ها :
140
تشکر شده : 199
|
بنام خداوند تبارك و تعالي
سلام عليكمهمانگونه كه در عرايضم خدمت سروران بيان كرده بودم اين بحث نياز به تفصيل بيشتر ندارد و حقير هم ضرورتي نميبينم كه اين موضوع را ادامه بدم اما اين بار هم به احترام پرسشگر گرامي و تحقق عدالت در بحث اين موضوع را هم پاسخ ميدهم اما در ادامه از هر گونه پاسخگويي معذورم و بهتر است قضاوت را به مخاطبين بسپاريم ان شا الله اما در مورد حكم سنگسار (رجم) از انجايي كه احكام و حدود الهي كه ريشه انها از يك بنيان قوي سرچشمه گرفته است قابل حذف نبوده حكم رجم نيز غير قابل حذف است و فكر نميكنم احدي ادعايي مبني بر حرمت ان اقامه كرده باشد اما اينكه اگر از بين فقها برخي نظر بر تاخير دارند ان هم در شرايطي اين ادله چه بسا سخن ما را در مورد فعليه مطروح در بحث قبلي بيشتر تاييد ميكند كه دايره توانايي فقه پويا اين اجازه را به معظم له بدهد تا در موضوع حكم بنا بر شرايطي تاخير يا ان را تبديل كند اين به معناي تحريم در حكم ثانويه نيست كه در موضوع قبل بيان شده بلكه با سنجيدن مواردي راي بر تاخير يا تبديل بدهند اما اصل حكم جاري بوده و احدي با حكم قطعي و صريح توانايي حذف و يا تحريم ندارد جهت روشن شدن موضوع نظر برخي از معظمين را خدمت شما برادر ارجمند و گرامي و ديگر مراجعين محترم به بحث ارائه ميكنم با اين شرح كه ما بايد اهم و مهم را هم در نظر بگيريم سوال: با عنايت به اينکه در حال حاضر اجراي مجازات سنگسار از سوي دشمنان اسلام و قرآن دستاويزي جهت وهن احکام شرعي قرار گرفته، خواهشمند است نظر خود را در خصوص اجراي مجازات رجم در شرايط کنوني بيان فرموده و با توجه به اينکه اين حد مبناي ظاهري در قرآن ندارد، آيا به نظر حضرتعالي اين مجازات جزء حدود لايتغير الي الابد تلقي ميشود يا احتمالا ميتوان به اقتضاي زمان و مکان جايگزيني براي آن قرار داد؟.
پاسخ آيتالله نوري همداني: در فرض سوال، همانطور كه قبلا هم جواب دادهايم حكم الهي تغييرپذير نيست و كيفيت اجراي آن بستگي به نظر حاكم شرع دارد.
پاسخ آيتالله مکارم شيرازي: ما قبلاً نيز گفتهايم که در شرايط فعلي ميتوان جايگزين کرد.
پاسخ آيتالله جعفر سبحاني: سوال جنابعالي پيشينه ديرينه دارد و ما در كتاب حدود به طور گسترده از آن سخن گفتيم كه اجمال آن اين است: 1- ثبوت زناي محصنه شرايطي دارد كه غالبا امكانپذير نيست يعني چهارنفر با چشم خود ببينند كه مرد بيگانه با زن در آن موضع با هم جمع شدهاند. 2- راههايي براي تخفيف وجود دارد؛ يكي از آن راهها اين است كه اگر از گودال گريخت، تعقيب آن حرام است. 3- اگر حاكم شرع احساس كرد اجراي حكم به اين شيوه مشكلاتي دارد ميتواند به نحو ديگري اجراي حد كند. والله العالم پاسخ آيتالله علوي گرگاني: در صورتي که حاکم شرع تشخيص دهد که اجراي اين حکم موجب وهن اسلام و بياحترامي به آن است و موجب ضرر به اصل دين است ميتواند آن را تغيير دهد اما اصل حکم سنگسار در فقه اسلام ثابت است، حتي اگر به طور صريح در قرآن ذکر نشده باشد و اصل اين حکم تغيير ناپذير است.
پاسخ آيتالله موسوي اردبيلي: مجازات رجم قابل تغيير نيست ولي چنان چه اجراي آن بر خلاف مصالح اسلام و مسلمين باشد فقيه جامع الشرايط ميتواند حکم به عدم اجراي آن بدهد.
پاسخ آيتالله حسيني زنجاني:
چنانچه به نظر فقيه جامع الشرايط اجراي حكمي در جامعه به دليل عدم آمادگي فكري عموم مردم موجب سستي در اعتقاد و اصل اسلام ميشود، در اين صورت حفظ اسلام اهم است و اجراي حكم بايد تا استحكام عقايد مسكوت بماند. مضافا اينكه قاعده «تدرء الحدود بالشبهات» در مورد اين مساله جاري است، گرچه فقهاء مفاد قاعده را در شبهات موضوعيه گفتهاند ولي بنا بر تسلم و قبول اين قاعده كه متخذ از عين روايت است شبهه اطلاق داشته و شامل شبهه حكميه نيز مي شود يعني اجراي حكم در شرايطي كه عدالت اجتماعي به طور كامل اجراء نميشود محل شبهه است چون اصل حاكم عدل است كه ما هنوز با آن فاصله زيادي داريم. والله العالم می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ۰۱:۱۹ بعد از ظهر
[7]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
1734
حالت :
ارسال ها :
176
محل سکونت : :
آذربایجان غربی
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
16
اعتبار کاربر :
741
پسند ها :
97
تشکر شده : 82
|
سلام
تحریم نکردیم ، تغییر دادیم و جایگزین کردیم بازی با کلمات هست ، چون ناگفته پیداست که جایگزین کردن اون حد یعنی انجام نشدن حد اصلی ، واگر قرار بود این حدود تعدیل داده بشن خداوند در حق بندگانش مهربان تر از شما بود. حقایق روشنه (وزارت امور خارجه تحت فشار نهاد های بین المللی پیشنهاد تغییر این حدود رو داد) چون تمایل به ادامه این بحث ندارین ادامه نمیدیم بابت پاسختون هم سپاس گذارم می پسندم 2 1 1 تعداد آنلایک ها ( 1 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۵۲ بعد از ظهر
[8]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1794
حالت :
ارسال ها :
1
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
1
اعتبار کاربر :
11
پسند ها :
1
تشکر شده : 0
|
بسم رب الصديقين
بنلم خداوند راست گويان خدمت حضرت استاد ارجمند علوي (عالمانه) عرض ادب و سلام بسيار جاي مسرت و شكر به درگاه الهي است كه همچون شماي پا در عرصه مجازي گذارده و به زيبايي و با بياني علمي پاسخگويي ميفرماييد و جاي هر گونه شبهه و مناقشه اي را از بين ميبريد و با كلام خود همانند جويباري پاك تمام شيهات و ابهامات را ميزدايد جناب استاد ارجمند در پاسخ بر خي دوستان به شما نميدانم بخندم يا گريه كنم من فكر ميكنم كه بر خي فكر ميكنند كه چون عرصه دنياي مجازي زياد عرصه علما نيست لذا به خود اجازه ميدهند هر مطلب و نقد غير تخصصي ارائه كنند بدون اينكه حد اقل از افراد عالم حيا كنند و به انها ميگوييم از اهل علم حيا كنيد ايا فكر كرده ايد چه ميگوييد ؟؟؟؟!!!! ..........في الحال از كلام بليغ و شيواي حضرت استاد كمال تشكر را دارم و خوشهالم كه حضرتشان با يك پاسخ جامع به اين ابهام و سوال تا ابد به تمام شبهه داران و ابهام داران پاسخ داده اند و همانگونه كه فرموده اند نياز به تفصيل بيشتر ندارد .همچنين اجازه ميخواستم تا اين پرسش و پاسخ را در ديگر سايتها منتشر كنم از انجمن و همه دست اندركاران تشكر ميكنم حضرت استاد در دعاي خود ما را فراموش نكنيد (البته بعد از دعاي فرج ) می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر |
||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ۰۵:۳۵ بعد از ظهر
[9]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
1734
حالت :
ارسال ها :
176
محل سکونت : :
آذربایجان غربی
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
16
اعتبار کاربر :
741
پسند ها :
97
تشکر شده : 82
|
نوشته شده توسط : طلبه حق » بسم رب الصديقين بنلم خداوند راست گويان خدمت حضرت استاد ارجمند علوي (عالمانه) عرض ادب و سلام بسيار جاي مسرت و شكر به درگاه الهي است كه همچون شماي پا در عرصه مجازي گذارده و به زيبايي و با بياني علمي پاسخگويي ميفرماييد و جاي هر گونه شبهه و مناقشه اي را از بين ميبريد و با كلام خود همانند جويباري پاك تمام شيهات و ابهامات را ميزدايد جناب استاد ارجمند در پاسخ بر خي دوستان به شما نميدانم بخندم يا گريه كنم من فكر ميكنم كه بر خي فكر ميكنند كه چون عرصه دنياي مجازي زياد عرصه علما نيست لذا به خود اجازه ميدهند هر مطلب و نقد غير تخصصي ارائه كنند بدون اينكه حد اقل از افراد عالم حيا كنند و به انها ميگوييم از اهل علم حيا كنيد ايا فكر كرده ايد چه ميگوييد ؟؟؟؟!!!! ..........في الحال از كلام بليغ و شيواي حضرت استاد كمال تشكر را دارم و خوشهالم كه حضرتشان با يك پاسخ جامع به اين ابهام و سوال تا ابد به تمام شبهه داران و ابهام داران پاسخ داده اند و همانگونه كه فرموده اند نياز به تفصيل بيشتر ندارد .همچنين اجازه ميخواستم تا اين پرسش و پاسخ را در ديگر سايتها منتشر كنم از انجمن و همه دست اندركاران تشكر ميكنم حضرت استاد در دعاي خود ما را فراموش نكنيد (البته بعد از دعاي فرج ) بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم برادر ارجمند نسبت دادن بی حیایی به من اونم بخاطر دفاع از عقایدم کار شایسته ای نیست متوجه سخنانتون باشین عزیز دل ، جناب عالمانه قصد بحث نداشتند و من پیگیر نشدم ، ادله ای از قمه زنی هم ارائه نکردم اما متاسفانه این ارائه نکردن ادله من سبب شده شما دست منو خالی از ادله فرض کنین و به قول خودتون بهم بخندین ، پس محبت بفرمایید این سوال منو جواب بدین تا باهم بخندیم چرا خداوند برای مواسات با خون ریخته شده سید الشهدا (ع) از سر حضرت ابراهیم علیه السلام خون جاری کرده؟ و مورد مشابه برای حضرت آدم (ع) و حضرت موسی (ع) اتفاق افتاده؟ سند: در کتاب بحارالانوار ج44 از صفحه 242 تا صفحه 244 چرا در مقاتلی مثل معالی السبطین ، الساکبة في أحوال النبي «ص» و العترة الطاهرة ، انوار الشهاده فی مصائب عتره الطاهره ، قضایایی از جاری کردن خون و شکستن سر در عزای سیدالشهدا(ع) و اونم در حضور سید السجادین (ع) نقل شده بدون اینکه امام سجاد علیه السلام در مورد این اعمال نهیی کرده باشن؟ یا چه لزومی دارد امام رضا علیه السلام در عزای جدشان پلک های مبارک رو زخم کنن؟ (پلک که حساس تر از پوست سره) بحارالانوار ج44 ص 283 و آیا کار خداوند رو بیهوده میدانید که در عزای سید الشهدا (ع) خون جاری کرده؟ چه از سر پیامبرانش و چه از اشیاء؟ عدد اولی مجلد کتاب و دومی صفحه هست ، مثلا 3/83 مجلد سوم صفحه هشتاد وسه اینم اسنادش بحارالأنوار:۴۵/۲۱۸؛ الأمالی للصدوق: ۱۱۵؛ الملهوف: ۲۵؛ مثیرالأحزان: ۲۳؛ المناقب: ۴/۸۶٫ کامل الزیارات:۸۱؛ مستدرک الوسائل:۱۰/۳۱۳؛ بحارالأنوار: ۴۵/۲۰۶؛ عوالم: ۱۷/۴۶۲؛ أسرارالشهادات: ۳/۸۳٫ کامل الزیارات:۹۰؛ أسرارالشّهادات: ۳/۸۴٫ أبونعیم فی دلائل النبوّه والنسوی فی المعرفه قالت نضره الأزدیه: بحارالأنوار: ۴۵/۲۱۵؛ المناقب: ۴/۵۴٫ کامل الزیارات:۷۷و۹۲؛ بحارالأنوار:۴۰/۹۷ و ۴۲/۳۰۹؛ کشف الغمه: ۲/۵۶٫ بحارالأنوار: ۴۵/۲۱۷٫ مناقب: ۴/۴/۶۱؛ بحارالانوار: ۴۵/۲۱۵٫ أسرارالشّهادات:۳/۸۶ به نقل از المناقب:۴/۵۴٫ الکامل:۲/۵۸۰٫ تاریخ ابن عساکر: ۲۴۳٫ شرح همزیّه: ۲۲۱؛ ملحقات احقاق الحق: ۲۷/۳۸۸٫ بحارالأنوار:۴۵/۲۱۵؛ أسرارالشّهادات:۳/۸۳٫ قبلا هم ذکر کردم دوستان بدون پاسخ فقط رد کردند ، شما رد نکنید و پاسخ بدین ممنون میشم می پسندم 0 1 -1
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ۰۵:۳۰ بعد از ظهر
[10]
|
|||
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
شماره عضویت :
443
حالت :
ارسال ها :
59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
190
اعتبار کاربر :
1690
پسند ها :
140
تشکر شده : 199
|
بسم الله الرحمن الرحيم
دو تذكر را به تمام خواندگان لازم ميدانمالحمدلله رب العالمين وسلام و صلاه علي رسول الله واله طيبين الطاهرين و لعن دائم علي اعدائهم اجمعين 1 در مباحث خود حتما رسم ادب اخلاق ، شيوه عالمانه و اتصاف و عدالت را رعايت كنيد لازم به عرض اينكه در مباحث و مناقشات شرط احترام و ادب مهم ترين بخش گفت و گو است و رعايت نكردن احترام ديگري مجزاي از رفتاري ناپسند نشان از جهل هم هست لذا مطلوب شريعت اسلام و مذهب تشيع و سيره علما و رسم عقلا نيست 2 من از هر دو طيف خواهش كرده بودم و عرض شد كه اين بحث نياز به تفصيل ندارد و خوب بود طرفداران هر دو نظر رعايت ميكردند و موضوع را در اين بخش ادامه نميدادند همچنين لازم ميدانم چند نكته اضافه كنم 1 - بيان شد كه اين موضوع فقهي است (خيلي ساده بخونيد يك بار ديگه فقهي فقهي فقهي) يعني اينكه در اين موضوع هر كسي بايد از مرجع خود تبعيت كند و بسيار براي من جاي تعجب دارد كه امروزه برخي از ما در مسائل فقهي ادله ارائه ميكنيم اخه برادر من ، خواهر من در مباحث فقهي بايد فقيه جامع شرايط (مجتهد)راي بده و صاحب نظر باشه عزيزان بزرگواران سروران بخونيد فقهي فقهي بايد كسي از اين روايات و ادله دست به استخراج بزنه كه فقيه باشه اينكه ما چند روايت را بياريم در فلان كتاب اومده بدون ادله بدون دلالت بدون بررسي رجالي بدون توثيقات بدون بررسي سندي و حتي حتي حتي با تمام اين شرايط هم اگر باشد بازم ما حق استنباط نداريم ( فقها چه كاره هستند ) دلالت بايد روشن باشه خوب امام هشتم عليه الاف تحيه و الثنا امام علي ابن موسي الرضا عليه سلام چشم مباركشان مجروح شد جرا ؟ چون بر ماتم سيد الشهدا بسيار گريستند (ايا امام شروع به گريه كرد تا چشمشان مجروح شود يعني فرمودند همانگونه كه گريه ثواب دارد ريختن خون از پلك هم ثواب دارد؟؟ يعني براي مجروح شدن چشم گريستند يا براي امام حسين صلواه الله ايا اينجا ما ميتونيم حكم جواز بر فعليه (قمه زني ) بديم يا اينكه در بحار شريف امده خون سر برخي از انبيا بر زمين ريخت در ان روايت ها با فرض بر صحت روايت و اسناد ان و رجال ان و وثاقت تمام انها ايا اينها خود بر انجام فعليه مبادرت ورزيدند يا در اتفاقي چنين شدمن شرج يكي از اين روايات را خدمت همگي ارائه ميكنم علامه مجلسی قدس سره در بحارالانوار آورده اند؛ حضرت آدم علیه السلام وقتی به زمین نزول کرد حوا را پیدا نکرد پس به دنبال او می گشت تا این که به سرزمین کربلا رسید پس قلبش به درد آمد بدون دلیل و در آن موضعی که حضرتش به شهادت رسیده زمین خورد و خون از پایش جاری شد. سرش را بالا کرد و عرض کرد آیا از من گناهی سر زد که عقوبت شدم؟ چرا که من همه ی سرزمین ها را گشتم و مانند اینجا نشدم . خداوند به ایشان وحی کرد که ای آدم از تو گناهی سر نزد ولی در این سرزمین پسرت حسین مظلومانه کشته میشود و خون تو برای مواسات با خون اون ریخته شد .(بحارالانوار ج44ص242) ايا خود حضرت ادم خود را بر زمين زد تا از سرش خون جاري شود !!! ايا اين را ميتوان حمل بر جواز قمه زني يعني يك شخص با دست خود، خود را مجروح كند راي داد با اين توضيح كه قبلا هم عرض شد اگر در عزاي سيد الشهدا صلواه الله كسي ناخواسته مجروح شود احدي حكم بر تحريم نداده اند اين متفاوت با مبادرت برجرح است لطفا دقت كنيد و همچنين بيان شد ما در هر كاري بايد به متخصص ان رجوع كنيم در اينجا هم بهتر است از متخصصين امر بهره ببريم و ببينيم اين بزرگان كه خيلي بيشتر از من و شما اخبار را ديده اند مقايسه كرده اند برسي كرده اند سالها شاگردي و تحقيق و كسب علم كردند چه استننباطي دارند شما هم صاحبان هر دو نظريه هر كدام از مرجع معظم خود تقليد كنيد. والله اعلم و صل الله علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم لطفا اين بحث را در اين پست ادامه ندين خيلي شاف بيان شد اين چند بار هم هست شرح ميدم و تكرار ميكنم مطلب جديدي هم بيان نميشه همان قبلي ها را تكرار ميكنم موضوع بسيار روشن است بايد به مراجع رجوع كنيم چون انها حق استنباط از روايات را دارند-- نه ما --براي درك بيشتر اين مطلب حقير شما بزرگواران را ارجاع ميدم به توقيع شريف امام در مورد نواب عام امام عصر عج كه فرمودند راويان احاديث نواب عام ما هستند در زمان غيبت و تمام علما و مراجع بلا استثنا معتقدند كه منظور از راويان احاديث اين نيست كه هر كسي كه حديث روايت كند!!! نه -- بلكه افرادي كه توان و قدرت فهم و استنباط از روايت را داران كه همان مجتهدين هستند لذا كار را به كاردان ان بسپاريم . اين نكته را هم خوب توجه كنيم اموز از اين مباحث چه كسي سود ميبرد ؟؟ ايا شيعه ! ! يا . . . . .ممنون از طرفداران هر دو راي هر پيست در ادامه اين از هر كاربري حذف ميشود مگر راي بر موافقت يا رد غير از اين در اين بخش هر مطلبي باشه حذف ميكنم ( چند بار است كه عرض شد ضرورتي بر ادامه اين بحث نيست )
عالمانه 7 / دي ماه / 1393
ویرایش ارسال توسط : عالمانه
در تاریخ : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ۰۵:۳۳ بعد از ظهر می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ۰۱:۰۵ بعد از ظهر
[11]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
1734
حالت :
ارسال ها :
176
محل سکونت : :
آذربایجان غربی
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
16
اعتبار کاربر :
741
پسند ها :
97
تشکر شده : 82
|
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمه الله برادر محترم جناب عالمانه ، اصرار دارین که این امور فقهی هست و ما داخل اینگونه مسائل نشویم ، از طرفی هم در پاسخ جناب سید شروع به مزمت قمه زنی کردین ، شما ناقض کلام خودتون هستین بزرگوار لاجرم من هم ناگزیرم به نقد مطالب شما بپردازم در نظرات ابتدائی فرمودین : "من فكر ميكنم دامن زدن به اين مبحث امروزه فقط بايد با مقاصد خاصي صورت بگيره كه منشق از جهل يا عناد باشه اگر نه خورشيد در اسمان را كسي انكار نميكنه" جناب عالمانه مراجع جلیل القدر عصر حاضر که جواز بر قمه زنی دادند رو جاهل و معاند خطاب میکنید؟ کسانی چون آیت الله سید صادق روحانی ، بشیر نجفی ، اسحاق فیاض ، لنگرودی ، شاهرودی و ... را ؟ خورشیدی که نشه انکارش کرد تقریر و تایید معصوم (ع) و اراده خداوند بر این کاره فرمودین "حكم فعليه در مورد مد نظر از موضوعات قطعيه نيست كه صراحتي در كلام معصوم يا قران داشته باشد بلكه موضوع استنباطي بوده لذا قياس ان با احكامي كه قطعي بوده و ادله قراني و سنتي از كلام صريح معصوم داد مانند سنگسار (كه يك حكم بازدارنده و تنبيه ي است ) صحيح نبوده ." اولا : سنگسار ادله قرآنی ندارد ، فقط در کلام و سیره معصوم(ع) موجوده ثانیا : قیاس قمه زنی با سنگسار بجهت ادعای وهن شماست ، چون پاسخی نداشتین بحث رو منحرف کردین ، گرچه از نظر قطعیت هم ادله زیاده هر دو عمل علاوه بر اینکه صورت ناخوشایندی دارن اما دارای تایید معصوم (ع) هستند ، مضاف بر اینکه شکافتن فرق سر و جاری کردن خون در مصیبت سیدالشهدا(ع) علاوه بر تایید معصوم(ع) ، بمانند سنگسار اراده خداوند تبارک و تعالی رو پشتوانه دارد ، پس این حکم استنباطی نیست . فرمودین : " در احيا شعائر سيد الشهدا صلوات الله عليه چه ضرورتي موجب است كه ما حتما يك موضوع شديدا محل اختلاف را از شعائر بدانيم " باید یادآوری کنم حضرتعالی فرمودین در امور اختلافی باید به مراجع مراجعه کنیم ، الان میفرمایید چون موجب اختلافه ضرورتی نداره از شعائر بدانیم ، این کلام نسخ کننده کلام قبلیتونه و متناقض حدود الهی مثل سنگسار (مثال از تغییر حدود الهی زیاد دارم در اینجا نمیگنجه) که قطعی هستند ، چرا محل اختلاف بین فقها شده؟ پر واضحه برخی از انجام هر چیزی که صورت ناخوشایندی داره حتی در درجه حدود لايتغيرالهی هم باشه جلوگیری میکنند فقط بجهت استهزا کفار و اینکه خوشایند اونها نیست. فرمودین " خوب امام هشتم عليه الاف تحيه و الثنا امام علي ابن موسي الرضا عليه سلام چشم مباركشان مجروح شد جرا ؟ چون بر ماتم سيد الشهدا بسيار گريستند (ايا امام شروع به گريه كرد تا چشمشان مجروح شود يعني فرمودند همانگونه كه گريه ثواب دارد ريختن خون از پلك هم ثواب دارد؟؟ " سوال بسیار قشنگی هست برادر محترم ، امام رضا علیه السلام بر اثر گریه زیاد چشم مبارک رو زخم کردند تا همگان بدانند آسیب زدن به خود در این مصیبت فعل خطایی نیست ، عمل ایشون تصدیق این مدعاست ، و جزع در این مصیبت دارای اجر و ثواب هست. در جواب روایتی که گفتم فرمودین : "ايا خود حضرت ادم خود را بر زمين زد تا از سرش خون جاري شود !!! ايا اين را ميتوان حمل بر جواز قمه زني يعني يك شخص با دست خود، خود را مجروح كند راي داد با اين توضيح كه قبلا هم عرض شد اگر در عزاي سيد الشهدا صلواه الله كسي ناخواسته مجروح شود احدي حكم بر تحريم نداده اند اين متفاوت با مبادرت برجرح است " اولا : نه تنها برای حضرت آدم علیه السلام ، بلکه چنین اتفاقی برای حضرت ابراهیم(ع) و حضرت موسی (ع) هم افتاده ، پس این امر تکرار شده ثانیا : در ادامه این روایت جبرئیل امین دلیل شکسته شدن فرق مبارک این پیامبران را اراده خداوند میداند برای مواسات با سیدالشهدا علیه السلام پس خداوند تبارک و تعالی مباردت به جرح پیامبرانش بخاطر سیدالشهدا(ع) کرده که افضل از سایر دلایل است. پذیرش این کلام که هر کسی پیرو مرجع تقلید خودش باشه و در این امور داخل نشود منوط به رعایتش از سوی هر دو طرف هست و نه منحصربه من پس اگر چنین پیشنهای ارائه میکنید، که به واقع ، صحیح هم هست ، محبت بفرمایید و بهش عمل کنید. ومن الله التوفیق می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
شبهه...
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ۰۱:۰۷ قبل از ظهر
[12]
|
|||
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
شماره عضویت :
443
حالت :
ارسال ها :
59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
190
اعتبار کاربر :
1690
پسند ها :
140
تشکر شده : 199
|
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد و آله الطاهرين سيما بقية الله في الارضين و اللعن علي اعدائهم الي يوم الدين سلام عليكم جميعا و رحمه الله انچه هست اينكه ما معتقديم كه ملت ما امروز درك دارند و همگي الحمدلله يا اهل علم و فضل هستند و يا مرتبط با اهل علم هستند لذا حقير مطالب خود را بيان كردم و با وجود اينكه قرار بود اضافه ها را حذف كنم اما درامانت شما برادر گرامي خيانت نشد وامانت داري كرده و عينا منتشر شد ان شا الله هر كسي در اين موضوع شك شبهه يا ابهامي دارد با رجوع به اين مطلاب بتواند حق را بشناسد و حقيقت را پيدا كند از شما و همه دوستان هم كه موجب باز تر شدن بحث شدند تا زواياي ان هم مطرح بشود و بررسي شود ممنون توفيق همگان را از ايزد منان خواهانم (اگر شما مايل بوديد يا هر كسي را كه معرفي كرديد ما اماده هستيم تا در يك گفتگوي زنده و دوستانه در روم گفت گو كنيم شايد نتيجه حاصل شود اگر موافق بوديد با اقايان ادمين يا مهدي 313 يا سيد 110 هماهنگ كنيد تا به حقير خبر بدن ممنون از شما برادر عزيز و گرامي ) و صل الله علي محمد و ال محمد و عجل في فرجه عالمانه 9/ دي ماه / 1393
ویرایش ارسال توسط : عالمانه
در تاریخ : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۰۵:۳۸ قبل از ظهر می پسندم 0
|
|||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
شبهه... ، |
|