آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ۰۵:۰۸ بعد از ظهر
|
|||||||
حضرت عبدالعظيم حسني رحمة اللَّه عليه حكايت كند:
روزي خدمت حضرت جواد الأئمّه ( عليهم السلام ) : عرض كردم: ياابن رسول اللّه! اميدوارم كه شما قائم از اهل بيت محمّد ( صلي الله عليه وآله وسلم ) باشيد. امام جواد ( عليه السلام ) فرمود: اي ابوالقاسم! هر يك از ما ائمّه، در زمان و موقعيّت خود، قائم و مجري احكام الهي و هدايت گر مردم به سوي دين خدا مي باشيم. وليكن آن قائمي كه خداوند به وسيله او زمين را از شرك و فساد پاك مي گرداند و عدل و داد را مي گستراند، ولادتش مخفي و پنهان مي باشد و از ديد انسان ها غايب و نامعلوم خواهد بود، بردن نام او در زمان غيبتش حرام است. او هم نام و هم كُنيه با حضرت رسول، محمّد ( صلي الله عليه وآله وسلم ) مي باشد؛ طيّ الأرض مي نمايد و زمين برايش مي چرخد، تمام مشكلات برايش آسان مي گردد و سختي ها و ناملايمات در مقابل حضرتش ذليل و متواضع مي باشند. به تعداد اصحاب رسول خدا ( صلي الله عليه وآله وسلم ) در جنگ بدر - يعني سيصد و سيزده نفر - از دورترين سرزمين ها برايش احضار و اجتماع مي نمايند كه خداوند متعال در قرآن، نيز به آن اشاره نموده: (أيْنَ ما تَكُونُوا يَاْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَميعاً إنَّ اللَّهَ عَلي كُلِّ شَيْ ءٍ قَديرٌ). ( - سوره بقرة: آيه 148. ) يعني؛ هر كجا باشيد، خداوند شما را حاضر مي گرداند، زيرا كه او بر هر كاري قادر و توانا است. و چون اين تعداد نفرات تكميل گردد، با حضرت قائم عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف عهد و پيمان ببندند، ده هزار نيروي كمكي ديگر برايش مي رسد و با اذن خداوند متعال قيام و خروج مي نمايد؛ و دشمنان و مخالفان خداوند را به قدري به هلاكت مي رساند تا خدا از او راضي گردد. حضرت عبدالعظيم حسني گويد: اظهار داشتم: اي مولا و سرورم! چگونه به رضايت و خوشنودي پروردگار، علم پيدا مي كند؟ فرمود: خداوندِ توانا، در قلب و درونش رحمت و رأفت ايجاد مي گرداند. و چون امام زمان ( عليه السلام ) داخل مدينه منوّره شود، دو بُت لات و عُزّي را خارج نمايد و آن ها را در حضور افراد به آتش مي كشد.( - احتجاج طبرسي: ج 2، ص 481، ح 324، إعلام الوري : ج 2، ص 242، إكمال الدّين: ص 377، ح 2، كفاية الأثر: ص 281، با مختصر تفاوتي در الفاظ. )
می پسندم 4 0 4 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||||||
|
اطلاعات نویسنده |
ده هزار نيرو در مقابل ميلياردها
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ قبل از ظهر
[1]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1703
حالت :
ارسال ها :
1106
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
197
اعتبار کاربر :
5114
پسند ها :
444
تشکر شده : 0
|
نقل قول چون امام زمان ( عليه السلام ) داخل مدينه منوّره شود، دو بُت لات و عُزّي را خارج نمايد و آن ها را در حضور افراد به آتش مي كشد. منظور از دو بُت لات و عُزّي چیه؟!!!!!!!!!!!! این بت ها که توسط پیامبر از بین رفتند می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر |
||
|
اطلاعات نویسنده |
ده هزار نيرو در مقابل ميلياردها
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۷ قبل از ظهر
[2]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
2384
حالت :
ارسال ها :
303
محل سکونت : :
تهران
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
74
اعتبار کاربر :
1554
پسند ها :
141
تشکر شده : 118
وبسایت من :
وبسایت من
|
احتمالا منظور طاغوت ها مدینه باشد
البته در زمان پیامبر این دو بت در مکه بودند در کعبه می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
ده هزار نيرو در مقابل ميلياردها
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ قبل از ظهر
[3]
|
|||
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
شماره عضویت :
1784
حالت :
ارسال ها :
3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
462
اعتبار کاربر :
72225
پسند ها :
2031
تشکر شده : 2670
|
نوشته شده توسط : امیرعلی19 » نقل قول چون امام زمان ( عليه السلام ) داخل مدينه منوّره شود، دو بُت لات و عُزّي را خارج نمايد و آن ها را در حضور افراد به آتش مي كشد. منظور از دو بُت لات و عُزّي چیه؟!!!!!!!!!!!! این بت ها که توسط پیامبر از بین رفتند از این جاهلان همه چیز بر میاد کی میدونه دوباره بت پرست نشدن! می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
ده هزار نيرو در مقابل ميلياردها
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۱:۵۰ بعد از ظهر
[4]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1703
حالت :
ارسال ها :
1106
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
197
اعتبار کاربر :
5114
پسند ها :
444
تشکر شده : 0
|
نوشته شده توسط : محمدELE » نوشته شده توسط : امیرعلی19 » نقل قول چون امام زمان ( عليه السلام ) داخل مدينه منوّره شود، دو بُت لات و عُزّي را خارج نمايد و آن ها را در حضور افراد به آتش مي كشد. منظور از دو بُت لات و عُزّي چیه؟!!!!!!!!!!!! این بت ها که توسط پیامبر از بین رفتند از این جاهلان همه چیز بر میاد کی میدونه دوباره بت پرست نشدن! البته متاسفانه در عربستان نمادهای شیطان پرستی زیاد شدند
ابراج البیت نام هتلی مجلل در مکه، عربستان سعودی است. سازندگان ساختمان شرکت مجموعة بن لادن السعودیة (متعلق به خانواده اسامه بن لادن) است. معمار آن شرکت دار الهنداسه است.
این هتل با 601 متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان، و از نظر حجم (با ۱۵۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت) بزرگترین ساختمان جهان خواهد بود.
این برج درست کنار کعبه در حال ساخت است آیا می دانید که این برج که ابراج البیت نام دارد قرار است چه کار کند ؟
در شب ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز سایه این برج شیطانی بر کعبه احاطه داشته باشد می دانید یعنی چه ؟
آیا این نیز دلیلی بر احاطه ماسون بر عرب نیست ؟
در نوک این برج نمادی وجود دارد که شما فکر می کنید نماد اسلام یعنی ماه است اما خیر این نماد بز بافومت است . که شوالیه های معبدی و فراماسون ها انرا می پرستند .
نماد بز بافومت که در بالای برج ساعت هم استفاده شده است . این نماد در فیلم جمونگ و امپراطور بادها هم به شدت استفاده شده است که فیلم جومونگ هم ساخته دست فراماسون ها است و معنی خود (جومونگ )یعنی: راهب یهودی (چوسان )یعنی :خورشید یهودی (جولبن) یعنی: لبنان یهودی.
علامت تک چشم در بالای {الله اکبر}
نماد تک چشم در فیلم ارباب حلقه ها
دلیل ساخته برجی به این بزرگی در کنار خانه خدا چیست؟؟؟؟
اندازه ی خانهی کعبه و برج ساعت را باهم مقایسه کنید (آنها به خیال خود نعوذبالله جبروت خداوند را پایین آورده اند در حالی که این خانه فقط ، نمادی از خداوند است بر روی زمین تا بندگانش به آن سمت عبادت کنند وخانه ی خدا دل بندگان مومن است که با برج ساختن هیچ لطمه ای که به آن نرسیده هیچ خشممان را شعله ورتر میسازد تا از عمر یکی، دو روزه اشان بکاهد.)
این هم عکسی از شهر مکه در زمانهی قدیم
و از مهمترین نکاتی که نباید فراموش شود نوع طراحی بسیار عجیب این بناست
این شخص یکی از بزرگترین معمارها و مهندسان دنیا می باشد که بیش از 200 آبلیسک را سراسر دنیا ساخته است این فرد همان کسی است که دستور تخریب آبلیسک موجود در مکه را داده و به جای آن دستور ساخت برج ساعت که این نیز همان آبلیسک است ولی این بار در بای مکه را صادر کرده است.
آنها با خراب کردن نماد شیطان میخواستند بگویند که هیچ کس در هیچ جای دنیا حق ندارد به شیطان(آبلیسک)سنگ بزند.
و این هم بنای جدید احداث شده
می پسندم 0 |
||
|
اطلاعات نویسنده |
ده هزار نيرو در مقابل ميلياردها
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ بعد از ظهر
[5]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
901
حالت :
ارسال ها :
761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
283
اعتبار کاربر :
8583
پسند ها :
894
تشکر شده : 676
|
در روايات آمده كه يكي از وقايع بعد از ظهور اين ميباشد كه امام زمان ـ عليه السّلام ـ آن دو خليفه اول را از قبر بيرون ميآورند و زنده ميكنند و ميسوزاند، مگر نعوذ بالله مگرامام زمان ـ عليه السّلام ـ كينه توز هستند چنين انتقام ميگيرند؟ در ابتدا به اين بخش از پرسش ميپردازم كه «انتقام» چيست و با مقام و منزلت حضرت حجت (عج) سازش دارد يا نه؟ و در پايان به بررسي سند و محتواي روايت مورد سؤال ميپردازيم و آيا حضرت، آن دو خليفه را به سبكي كه ذكر شده است مجازات ميكند يا نه؟ جواب پرسش نخست اين است كه، انتقامي كه به حضرت نسبت داده شده است، به معني مجازات كردن و كيفر دادن، سردمداران كفر و نفاق و شرك است، نه به معني كينه توزي و فرونشاندن هوا و هوسهاي دروني. واصولاً امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ ما از چنين هوسهايي پاكيزه بودهاند. و انتقام به معني كيفر هيچ گونه ناسازگاري با مقام امام ـ عليه السّلام ـ ندارد. و از اين رو خداي تبارك و تعالي هم از مجرمان انتقام ميگيرند و در قرآن كريم به همين صفت از او ياد شده است به عنوان مثال به اين آيات توجه بفرماييد: 1. «... اليس الله بعزيز ذي انتقام»[1]. 2. «... و الله عزيز ذو انتقام»[2]. در اين آيات هم، انتقام گرفتن خدا، به معني مجازات در برابر كارهاي ناشايست است و به هيچ وجه مسئله، كينه توزي ـ كه در مورد خداوند سبحان قابل تصور نيست ـ مطرح نميباشد. 2. آيا حضرت مهدي (عج) انتقام خواهند گرفت و صفت انتقام برايشان صدق ميكند؟ در پاسخ ميتوان گفت: 1. يكي از لقبهاي امام عصر(عج) «منتقم» است.[3] و اگر نميتوانست دشمنان اسلام را كيفر دهند و يا در برنامه عملياتي او اتفاق نميافتد، هرگز چنين لقبي را به او نميدادند. 3. «من قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا...؛ كسي كه خون مظلومي را به ناحق بريزد ما براي وليش سلطه (قصاص) قرار داديم».[4] 2. در دعايي كه به وسيلة عمري از خود آن حضرت روايت شده است آمده است: «وَ اَقمْ بهِ الحُدودَ المعطّلةَ و الأحكامَ المُهمَلة؛ و به توسط او حدود تعطيل شده و احكام كنار مانده اجرا شود».[5] امام باقر ـ عليه السّلام ـ در ذيل اين آيه شريفه ميفرمايند: كه مراد از «مظلوم» امام حسين ـ عليه السّلام ـ است و ما ولي دم او هستيم و هنگامي كه قائم ما ظهور كند به خونخواهي او ميپردازد.[6] 4. پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ در روز عيد غدير در معرفي حضرت مهدي (عج) فرمودند: ... الا انّه الحدوث بكلّ ثار لأولياء الّا عزّو جلّ؛ آگاه باشيد حضرت مهدي (عج) انتقام گيرنده از ستمگران است، او خونخواه خون به ناحق ريختة همه بندگان صالح خداست».[7] گفتني است روايات بخش انتقام بسيارند و ذكر همه آنها طولاني شدن جواب را به دنبال دارد. 5. در حديث معراج وارد شده است،چون چشمان پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ به نور امامان افتاد، يكي از نورها را با نورهاي ديگر متفاوت ديد، از خداي حكيم ندا رسيد كه: او همان قائم ماست. او همان كسي است كه حلال ما را حلال و حرام ما را حرام خواهد كرد و من توسط او از دشمنان انتقام خواهم گرفت.[8] 6. در روز عاشورا وقتي امام حسين ـ عليه السّلام ـ و اصحابش به دست يزيديان به شهادت رسيدند، ملائكه الهي بسيار ناراحت شدند، و به درگاه الهي شكايت بردند، و آفريدگار توانا در ضمن نشان دادن نور وجود حضرت مهدي (عج) فرمودند: «بذلك القائم انتقم منهم»؛ توسط اين قائم از قاتلان امام حسين ـ عليه السّلام ـ انتقام خواهم گرفت.[9] 7. روايتي كه در پرسش شما آمده است، در كتاب بحار الانوار و بعضي ديگر از كتابها ثبت شده است كه ابوبكر و عمر به «لات و عزي» تعبير شدهاند. و هر چند برخي در بعضي از واسطهها و ناقلين آن حرف (انتقاد) دارند، امّا با توجه به خبرهاي هم خانوادهاش و نيز حديثهايي كه در بخش انتقام و خونخواهي امام حسين ـ عليه السّلام ـ وارد شده است ميتوان گفت: مجازات سختي از جنس به دار آويختن يا سوزاندن و... در انتظار نامبردگان است. و روزي فرا ميرسد كه نه تنها «لات و عزي» بلكه همة لات و عزاها به سزاي جناياتشان ميرسند. و ما هم در انتظار لحظههاي سبزي به سر ميبريم كه شمشير انتقام حضرت، به خونخواهي پهلوي شكسته حضرت فاطمه ـ سلام الله عليها ـ خانه نشيني امام علي ـ عليه السّلام ـ ، و مظلومانه رفتن امام حسين ـ عليه السّلام ـ قيام كند، و همة كساني كه را كه كهكشان غم را نثار خاندان پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ كردند، به كيفر كارهايشان برساند. حوزه / گرد آوری: گروه دین و اندیشه سایت تبیان زنجان معرفي منابع براي مطالعه بيشتر: 1. بحار الانوار، ج 52. 2. كمال الدين و اتمام النعمه، شيخ صدوق. 3. دولت المهدي، سيد محمد حسيني. پی نوشتها [1]. سورة زمر، آية 37. [2] . آل عمران، 4. [3] . مرحوم مجلسي، بحار الانوار، ج 52، ص 376. [4] . اسراء، 33. [5]. سورة زمر، آية 37. [6] . مسعود بن عياش، تفسير العياشي، ج 2، ص 290، حديث شماره 65، چاپ افست تهران. [7] . مرحوم مجلسي، بحار الانوار، ج 37، ص 2 ـ 213، چاپ بيروت. [8] . مرحوم مجلسي، بحار الانوار، ج 52، ص 283، چاپ بيروت. [9] . مرحوم مجلسي، بحار الانوار، ج 37، ص 294، چاپ بيروت. می پسندم 4 0 4 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
ده هزار نيرو در مقابل ميلياردها
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ بعد از ظهر
[6]
|
|||
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
شماره عضویت :
1784
حالت :
ارسال ها :
3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
462
اعتبار کاربر :
72225
پسند ها :
2031
تشکر شده : 2670
|
امام زمان ارواحنا له الفداء به این معنا نیز غریب هستند، چرا که تعداد دوستان واقعی و مخلص ایشان بسیار اندک است. اگر به اندازه کافی یار و یاور داشتند، امر ظهورشان این اندازه به تعویق نمی افتاد.
جناب عبدالعظیم حسنی از امام جواد عليه السلام روایت مفصلی نقل می فرمایند که بخشی از آن کمی یارانِ امام زمان ارواحنا له الفداء را نشان می دهد: یَجَتمعُ اِلَیهِ مِن اَصحابِهِ عِدَّهُ اَهلِ بَدرٍ، ثلاثُمأَهٍ و ثَلاثَهَ عَشَرَ رَجُلاً مِن اقصیَ الارضِ، وَ ذِلکَ قَولُ اللهِ عزوجلَّ: «اَینَما تَکوُنوُا یَأتِ بِکُمِ اللهُ جَمیعاً اِنَّ اللهَ عَلی کُلِ شَیِّ قدیرٌ [1] فَاذَا اجتَمَعَت لَهُ هذِهِ العِدَّهُ مِن اَهلِ الاِخلاصِ، اَظهَرَ اللهُ اَمرَهُ، فاِذا کَمُلَ لَهُ العِقدُ – وَ هُوَ عَشَرَهُ آلافِ رَجلٍ – خَرَجَ بِأِذنِ اللهِ عزَّوَجَلَّ [2] سیصد و سیزده نفر از اصحاب امام زمان ارواحنا له الفداء به تعداد اهل بدر، از اطراف زمین به سوی آن حضرت گرد می آیند. و این ناظر به کلام خدای عزوجل است که فرمود: «هر جا که باشید، خدا همه شما را گرد می آورد، به درستی که خدا بر هر کاری توانا است.» وقتی این عده از اهل اخلاص جمع شدند، خدا امرش را آشکار می کند. پس وقتی ده هزار نفر مرد کامل شدند، ایشان به اذِن خدای عزوجلّ خروج می کنند. وقتی سیصد و سیزده نفر از اهل اخلاص جمع شدند، خداوند امر ظهور حضرت را آشکار می نماید. امام انجام آن رسالتی که خدای عزوجل به عهده ایشان قرار داده زمانی شروع می شود که ده هزار نفر کامل شوند. اگر امام زمان ارواحنا له الفداء فقط سیصد و سیزده یار مخلس با تمام شرایط لازمه داشته باشند، ظهور می کنند. پس بسیار جای افسوس است که در طول تاریخ، هنوز این تعداد انصار واعوان واقعی برای حضرتش گرد نیامده است. لزومی ندارد که همه آنها در یک زمان زنده باشند، بلکه ممکن است بسیاری از آنها از دنیا رفته باشند و هنگام ظهور مبعوث شده، و آماده یاری حضرت گردند، و به سوی ایشان بشتابند. بارزترین شاهد غربت امام زمان ارواحنا له الفداء این است که سالهای طولانی گذشته، و هنوز این تعداد معدود یار و یاور واقعی برای حضرتش آماده نشده است. مرحوم صاحب مکیال (اعلی الله مقامه الشریف) با تذکر به این مطلب می فرماید: فَانظُراَیُّهاَ العاقِلُ کَیفَ طالَ السِّنونَ وَ مَضی الاَعوامُ، وَلَم تجمَع هذِهِ العِدَّهُ لِلاِمامِ عَلَیهِ السَّلامُ، فَهذا اَقوی شاهِدٍ عَلی قِلَّهِ اَنصارِهِ وَ غُربَتِهِ [3] ای انسان فهمیده! نگاه کن، چگونه سال ها طولانی شد و سالیان زیاد گذشت، اما هنوز این تعداد برای امام جمع نشده است! این خود، قوی ترین دلیل بر کمی یاران و غربتِ حضرت است. یاران امام زمان ارواحنا له الفداء در هنگام ظهور، باید ویژگی های زیادی داشته باشند که به سادگی در افراد جمع نمی شود. به عنوان مثال، یکی از ویژگی های یاران امام در زمان ظهور، تسلیم محض بودنِ آنها نسبت به حضرت است، در حدی که «هارون مکی» یکی از اصحاب امام صادق عليه السلام نسبت به ایشان داشت. که حضرت فرمودند: اَما اِنّا لا نَخرُجُ فی زَمانٍ لا نَجِدُ فیهِ خَمسَهَ مُعاضدینَ لَنا، نَحنُ اَعلَمُ بِالوَقتِ [4] آگاه باشید که ما در وقتی که (حتی) پنج نفر یار و کمک کار نداریم، خروج نمی کنیم، ما نسبت به وقت (خروج) آگاه تر هستیم. تسلیم بودن تا این حد نسبت به امام، خصوصیتی است که کمتر میان شیعیان دیده می شود و نشانه کمال ایمان است. اگر ویژگی های دیگر یاران حضرت در وقت ظهور هم به این ویژگی اضافه شود، معلوم می گردد که همواره تعداد اصحاب حضرت در هر زمانی بسیار اندک بوده است. بنابراین حضرت مهدی از جهتِ بی یار و یاور بودن، غریب بوده و هستند. آفتاب در غربت-محمد بنی هاشمی می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
ده ، هزار ، نيرو ، در ، مقابل ، ميلياردها ، |
|