انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:.. اینجا گناه ممنوع ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » امام دوازدهم: حضرت امام مهدی علیه السلام » پس از ظهور » برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)



برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)

* حضرت مهدى عليه السلام در ايران و عراق روايـات مـوجـود در مـنـابـع شيعه بطور عموم مى گويد: امام عليه السلام مستقيما از حجاز رهـسـپـار عـراق مـى گـردد و بـرخى مى گويند: مستقيما از مكه وارد آن سامان مى شود، اين مـطـلب روايـتى را كه از روضه كافى گذشت تاييد مى كند به اينكه امام عليه السلام لشـكـرى را بـه سـوى مـديـنـه گـسـيـل مـى دارد... امـا بـيـان كـلى روايـات مـنـابـع اهل سنت اين است كه حضرت از مكه به شام و قدس مى رود و برخى ديگر بيانگر اين است
fvod hjthrhj lil \s hc zi,v hlhl clhk (u[g hggi juhgd tv[i avdt)


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد
صفحه 1 از 2 < 1 2 > آخرین »


اطلاعات نویسنده
یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۳۱ بعد از ظهر
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670


مدال ها:7
مدال صندلی داغ
مدال صندلی داغ
مدال 1 سالگی عضویت
مدال 1 سالگی عضویت
ستارهء انجمن
ستارهء انجمن
مدال تخصص
مدال تخصص
نشان تقدیر
نشان تقدیر
مدال پیشرفت
مدال پیشرفت
کاربران برتر
کاربران برتر

|

* حضرت مهدى عليه السلام در ايران و عراق

روايـات مـوجـود در مـنـابـع شيعه بطور عموم مى گويد: امام عليه السلام مستقيما از حجاز رهـسـپـار عـراق مـى گـردد و بـرخى مى گويند: مستقيما از مكه وارد آن سامان مى شود، اين مـطـلب روايـتى را كه از روضه كافى گذشت تاييد مى كند به اينكه امام عليه السلام لشـكـرى را بـه سـوى مـديـنـه گـسـيـل مـى دارد...
امـا بـيـان كـلى روايـات مـنـابـع اهل سنت اين است كه
حضرت از مكه به شام و قدس مى رود و برخى ديگر بيانگر اين است كـه حـضـرت نـخـسـت به عراق و سپس بسوى شام و قدس حركت مى نمايد. و تنها يكى دو روايت در نسخه خطى ابن حماد وجود دارد كه مى گويند: امام عليه السلام ابتدا به جنوب ايـران مـى آيد تا ايرانيان و رهبر خراسانى آنان و فرمانده سپاه وى شعيب بن صالح با حـضـرت بـيعت نمايند و آنگاه به اتفاق ايرانيان در منطقه بصره به نبرد عليه سفيانى مـى پـردازد و سپس وارد عراق مى گردد و در مجموع ، آنچه از روايات استفاده مى شود اين است كه آغاز نهضت ظهور امام عليه السلام شهر مكه و هدف آن قدس مى باشد و در اين بين ، مـدتى مشغول سر و سامان دادن با اوضاع دولت جديد خود بويژه وضع عراق و تدارك سپاه خويش جهت پيشروى به سوى قدس مى باشد...
بديهى است كه
روايات پيامبر و امامان عليه السلام و صحابه و تابعين ، همه تحركات و اقـدامـات امـام عـليه السلام را بيان نمى كند بلكه در صدد بيان حوادث اصلى است كه زيـانـى بـه خـط مـشـى امـام وارد نـمـى سـازد و شـوق امـيـد را در دل مـسـلمـانـان زنـده مـى كند و با معجزه الهى باعث تقويت ايمان مسلمانان بهنگام ظهور مى گـردد كـه هـمـيـن امـر سـبـب نـصـرت و يـارى رسـانـدن آن حـضـرت مـى شـود. و بـه احتمال قوى امام عليه السلام در اين مدت به اقتضاى مصلحت ، بين حجاز و ايران و عراق و يـمـن تـحـرك و فـعـاليـت خواهد داشت و آن بزرگوار شخصا در نبردهاى ارتش خود شركت نمى كند مگر وقتى كه ضرورت ايجاب كند.
در بـخشى مربوط به ايران ، روايتى را برگزيدم كه آمدن امام عليه السلام به جنوب ايـران از چـنـد جهت ترجيح داشت ، از آن جمله روايات موجود در منابع شيعه و سنى است كه
جنگ بصره را بعد از آزاد شدن حجاز توسط آن حضرت ، بيان مى كند كه جنگى بزرگ و سـرنـوشـت سـاز اسـت ديـگـر آنـكـه بـخـش عـمـده سـپـاه امـام را حـداقـل در آن مـنـطـقه ، ايرانيان تشكيل مى دهند، بنابراين آمدن امام عليه السلام به ايران جهت آمادگى در جنگ بصره و خليج فارس ، امرى طبيعى خواهد بود، ابن حماد در نسخه خود از وليـد بـن مـسـلم و رشد بن سعد از ابورومان از اميرمؤمنان على عليه السلام آورده است كه حضرت فرمود:
((
وقـتـى سـواران سـفـيـانـى بـه سـوى كـوفـه روى آورنـد، سـفيانى گروهى را به جـسـتـجوى اهل خراسان مى فرستد و در آن حال اهل خراسان در جستجوى مهدى بيرون مى آيند آنـگـاه بـين امام و هاشمى با درفش هاى سياه كه شعيب بن صالح در طليعه آن است ملاقات رخ مـى دهـد تـا ايـنكه در دروازه استخر، امام و ياران سفيانى برخورد نموده بگونه ايكه بين آنها كارزار بزرگى اتفاق مى افتد سپس ياران درفش هاى سياه غلبه پيدا مى كنند و سفيانيان از معركه مى گريزند، در اين هنگام مردم تمناى ديدار مهدى مى كنند و او را جويا مى شوند.))
هـمـچـنـيـن از سـعـيـد ابـوعـثـمـان از جـابـر، از امـام بـاقـر عـليـه السـلام نقل كرده است فرمود:
((
سـفـيـانى بعد از ورود به كوفه و بغداد سپاهيان خود را در سراسر جهان پراكنده مـى سازد در اين برهه احساس ‍ ترس و وحشتى از ناحيه ماوراءالنهر و اهالى خراسان به او مى رسد، چرا كه اهل مشرق براى هلاكت آنان يورش ‍ مى آورند وقتى اين خبر به سفيانى مـى رسـد لشكرى سترگ به فرماندهى مردى از بين اميه به سوى استخر مى فرستد و در ناحيه قومس و دولات رى و مرز زرع نبردهايى بين آنان رخ مى دهد، در اين زمان سفيانى دسـتـور قتل عام مردم كوفه و مدينه را صادر مى كند و در همين هنگام ياران درفش هاى سياه كـه پـيـشـاپـيـش هـمـه مردم جوانى از بنى هاشم كه خود پرچمى در دست راست دارد رو مى آورنـد و خـداوند كارها و راهها را بر او آسان و هموار مى گرداند در مرز خراسان براى او برخوردى پديد مى آيد و هاشمى در سر راه خود به سوى رى ، مردى از بين تميم را كه از مـواليـان اسـت به نام شعيب بن صالح به سوى استخر و رويارويى با سفيانى فرا مى خواند او و مهدى (ع) و هاشمى در بيضاء استخر يكديگر را ملاقات مى كنند، آنگاه بين سـفـيـانـى و آنـان جنگى بزرگ رخ مى دهد بگونه اى كه خون در روى زمين تا ساق پاى اسـبـان مـى رسد، در اين لحظه نيروى بسيارى از ناحيه سيستان به فرماندهى فردى از بـنى عدى به آنجا مى رسند و بدينسان خداوند ياران و سپاهيان او را پيروز مى گرداند و بـعـد از دو درگيرى در منطقه رى ، در مدائين نيز برخوردى پيش مى آيد و نبرد صيلميه درعـاقـرقوفا اتفاق مى افتد كه هر كس از آن نجات يابد خبر آن را به ديگران اطلاع مى دهـد و پـس از آن كـشـتـار عـظيمى در باكل و نبردى در زمينى از سرزمين نصيبين رخ مى دهد، آنـگـاه قـومـى از روستاهاى آنان بر اخوص خروج مى نمايد آنها گروه هايى اند كه عموما اهـل كـوفـه و بـصـره مـى بـاشـنـد، تـا ايـنـكـه اسـراى كـوفـه را از دسـت وى رهايى مى بخشند.))

»...



ویرایش موضوع توسط : محمدELE
در تاریخ : یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۳۳ بعد از ظهر
















15 تشکر شده از کاربر محمدELE برای ارسال مفید :
مهتاب1 , بانوی آفتاب , sadaf , قمرخانم , غم هجران , امیرعلی19 , حریم قدس , نمازتو خوندی؟ , پسرآفتاب , programmer , ye adam , الما , zahra1014 , کاکتوس , ,



  می پسندم 4     0  4 
 
 
تعداد پسند های ( 4 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر


    * پاسخ با بیشترین پسند
  1. پسندها :4 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  2. پسندها :3 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  3. پسندها :2 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  4. پسندها :2 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  5. پسندها :1 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید

















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۳۶ بعد از ظهر نمایش پست [1]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



در عين اينكه سند اين دو روايت ضعيف است و آشفتگى در متن آنها وجود داد و از طرفى حوادث و جنگ هايى كه در روايت دوم آمده است جز در روايات ضعيف ديده نمى شود. اما با اين همه ، جـنـگ بـصـره را كـه در فـصـل مربوط به عراق آمده است تأييد مى كند همچنانكه روايات مربوط به عكس العمل شديد شرق و غرب در برابر پيروزى انقلاب مهدى (ع) برخى از روايـاتـى كـه دربـاره نـبـرد بـصـره آمـده تـأيـيـد مـى كـنـد بـه ايـنـكـه طـرف مـقـابـل مـهـدى (ع) و يـارانـش غـربـى هـاى پـيـرو انـجـيـل هـا هـسـتـنـد و بـه احـتـمـال زيـاد لشـكـر سـفـيانى طبق روايت ابن حماد با نيروهاى غربى رودرروى قرار مى گيرند.
اميرمؤمنان (ع) در خطبه اى مفصل راجع به بصره مى فرمايد:
((
از اهـل بـصـره بـه تـعـداد شـهـداى ابـله در پـى او مـى رونـد كـه انجيل ها در سينه دارند.))(374)


چـنـانـكـه اين روايت صحيح و مرادش جنگ بصره و خليج فارس باشد همانگونه كه روايت ابـن حـمـاد در نـهـضـت ظـهـور بـيـان نـمـوده اسـت ، ايـن خـود دليـل بـر عـظـمـت و اهـمـيت آن خواهد بود، بطورى كه بعدا براى مردم روشن خواهد شد كه مـوازنـه قـدرت به سود و مصلحت حضرت مهدى (ع) مى باشد و به گفته روايت ابن حماد ((در آن هنگام مردم ، آرزومند مهدى (ع) بوده و او را مى جويند.))
طبق روايتى كه آن را در منابع اصلى نيافتم ، آمده است :
امام مهدى (ع) در هفت هودج از نور وارد عـراق مـى گـردد، امـام بـاقـر(ع) در تـفـسـير آيه شريفه يا معشر الجن و الانس ان استطعتم ان تنقذوا من اقطار السموات و الارض فانقذ و الا تنفذون الا بسلطان فرمود:
((
قـائم در روز لرزش زمين ، در ميان هفت سراپرده از نور وارد عراق مى شود، بگونه اى كـه مـشـخـص نـمـى شـود امـام در كـداميك از آنها حضور دارد تا آنكه در كوفه فرود مى آيد.))(375)
مـمـكـن است اين حادثه يك كرامت الهى نسبت به حضرت مهدى (ع) محسوب گردد و شايد هم تـعـبـيـرى از ورود امـام (ع) بـه عـراق بـوسـيـله يـك اسـكـادران هـواپـيـمـا و يـا وسـايـل مـشـابـه آن بـاشـد كـه روايـات از آن بـه قـبـه هاى نور تعبير كرده است به هر حال بيان اين مطلب در تفسير آيه شريفه به آن كمك مى كند.
دربـاره اقـدامـات امـام (ع) در عـراق روايـات زيـادى وارد شـده اسـت كـه بـرخـى را در فـصـل مـربوط به عراق ياد آور شديم و بقيه را در اينجا بطور خلاصه مى آوريم
از آن جـمله روايات بسيارى است كه درباره تصفيه اوضاع داخلى عراق و كشته شدن گروههاى شورشى بدست امام (ع) وارد شده كه بيشتر آنها در جاى خود بيان شد.
و نـيـز از آن اقـدامـات ، ورود امـام بـه كـوفـه و نـجف و كربلا و انتخاب كوفه به عنوان پايتخت و پايگاه خود و ساختن مسجد جمعه جهانى در نزديكى كوفه كه طبق روايات داراى هزار در مى باشد از امام صادق (ع) منقول است كه فرمود:
((
زمانيكه قائم ما قيام نمايد زمين به نور الهى روشن و درخشان مى گردد بگونه اى كه مردم از پرتو خورشيد بى نياز مى شوند و عمر مردان در زمان حكومت او چنان طولانى مـى شـود كـه بـراى هـر مرد هزار فرزند پسر متولد شود كه در آنها دختر نباشد، وى در نجف مسجدى مى سازد كه داراى هزار در است و خانه هاى كوفه به نهر كربلا و به حيره مـتصل گردد تا جائيكه اگر كسى در روز جمعه در حاليكه بر استرى چابك و لاغر سوار و آهنگ آن ديار نمايد تا نماز جمعه را درك كند موفق نمى شود.))(376)
و نيز امام باقر(ع) مى فرمايد:
((
وقتى كه جمعه دوم فرا رسد مردم گويند اى فرزند پيامبر خدا، نماز جمعه به امامت شما برابر با نماز پشت سر رسول خدا(ص ) است و اين مسجد گنجايش ما را ندارد، آنگاه امـام نـقـشـه و طـرح مـسجدى را با بناى مستحكم رسم مى فرمايد كه داراى هزار در بوده و مردمان را در خود جاى مى دهد.))(377)

»...


  می پسندم 3     0  3 
 
 
تعداد پسند های ( 3 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۵۸ بعد از ظهر نمایش پست [2]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



مـمـكـن اسـت ذكر هزار در كنايه از وسعت و گستردگى مسجد باشد زيرا مسجد جمعه اى كه مـسـلمـانان از سراسر جهان براى شركت در نماز جمعه به امامت حضرت مهدى (ع) گرد هم مـى آيـنـد و بـا در نـظـر گـرفـتـن فرودگاه و ترمينال ها، مساحت آن فاصله بين كوفه و كربلا كه تقريبا هشتاد كيلومتر است خواهد بود.
از ديـگـر اقـدامـات آن حـضـرت ، چـنـانـكه در روايات آمده است ،
اعتلاء بخشيدن به موقعيت كـربـلا بـعـنـوان يـك پـايگاه جهانى است كه تكريم از جد بزرگوار خود سالار شهيدان حضرت حسين بن على (ع) مى باشد. از امام صادق (ع) روايت شده است كه فرمود:
((
خـداونـد كـربـلا را سـنـگـر و پـايـگـاهـى قـرار مـى دهـد كـه مـحـل آمـد و شـد فـرشتگان و مؤ منان خواهد گرديد و به عاليترين مقام و مرتبه خود خواهد رسيد.))(378)
و ديگر معجزه اى است كه در نجف ، از او ظاهر مى شود
آنگاه كه زره جد خود پيامبر(ص ) را مـى پـوشـد و بـر مـركـب ويـژه او سـوار مى شود و جهان را به پرتو خود روشنائى مى بـخـشـد بگونه اى كه مردم هر كجا كه بسر مى برند آن حضرت را مى بينند در حاليكه امـام در جـايـگـاه خـويـش مـسـتـقـر مـى بـاشـد.
از امـام صـادق (ع) در ايـن بـاره منقول است كه فرمود:
((
گـويـا مـن قـائم را در نـجف مشاهده مى كنم كه زره پيامبر خدا(ص ) را بر تن كرده و زره بـر بـدان او فـشـار مى آورد آن را تكان مى دهد و زره بر تن او گشاد مى شود، آنگاه زره را بـا جـامـه اى از اسـتـبـرق مـى پـوشاند و سپس بر اسب ابلق خود كه ميان دو چشمش نـورى مـى درخـشـد سـوار مـى شـود و آن را بـحـركـت در مـى آورد، اهـل هـيچ سرزمينى نيست كه پرتو افشانى اين نور به آنها نرسد و اين نشانه اى براى آنان است سپس پرچم پيامبر(ص ) را بر مى افرازد و همينكه پرچم را به اهتزاز در آورد، شرق و غرب جهان به نور آن روشن مى گردد.))(379)
در همين منبع از اميرمؤمنان (ع) نقل شده كه فرمود:
((گوئيا من او را مى بينم در حاليكه بر اسبى پاسفيد و آراسته كه نور از پيشانى آن ساطع است از وادى السلام عبور نموده و بسوى رودخانه سهله پيش مى رود و در دعايش چـنـيـن مـى گـويـد: لا اله الا الله حـقـا حـقـا، لا اله الا الله تـعـبـدا ورقـا. اللهـم مـعـز كـل مـؤ مـن وحـيد و مذل كل جبار عنيد. انت كنفى حين تعيينى المذاهب ، و تضيق على الارض ‍ بما رحـبـت اللهـم خـلقـتنى و كنت غنيا عن حلقى ، ولولا نصرك اياى لكنت من المغلوبين . يا منشر الرحـمـة مـن مـواضـعـهـا و مـخـرج البـركـات مـن معادنها، و يا من خص نفسه بشموخ الرفعة فـاوليـاؤ ه بـعـزه يـسـتـعـززون . يـا من وضعت له الملوك نير المذلة على اعناقهم ، فهم من سطوته خائفون ... الخ .
و برخى از روايات مى گويد: كه
امام (ع) سپاهى به قسطنطنيه و كوهستانهاى ديلم و چين اعـزام مـى دارد، از مجموع روايات بر مى آيد كه امام (ع) در عراق دست به كارهاى بنيادى نـظـيـر سـروسامان دادن به اوضاع دولت جديد خود تثبيت آن در آنجا و برقرارى امنيت در مرزهاى شرقى آن از سمت روسيه و چين ، مى زند و آنگاه اقدام به بسيج عمومى و سياسى و ساز و برگ نظامى جهت نبرد بزرگ آزاد سازى قدس مى نمايد.


  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۰۵ بعد از ظهر نمایش پست [3]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



آزاد سازى مدينه منوره و حجاز

بنابر بعضى روايات حضرت مهدى عليه السلام بر خلاف مكه ، در مدينه منوره درگير چـنـديـن نـبـرد خـواهـد شـد. از امـام بـاقـر عـليـه السـلام نقل شده است كه در روايتى طولانى چنين فرمود:
((
آنـگـاه كـه وارد مـديـنـه مـى شود، قريش از آنها نهان مى گردند، اين گفته على بن ابيطالب عليه السلام درباره آنهاست : به خدا سوگند قريش دوست دارند كه كاش من هر چـنـد بـه انـدازه زمـان كـشـتـن مـاده شـتـرى ، نـزد آنـان بـودم در بـرابـر كـل دارئى آنـهـا و آنـچـه را كـه خـورشيد بر آن مى تابد، سپس امام اقدامى انجام مى دهد و حادثه اى بوجود مى آورد، چون حادثه پديد آمد قريش گويد: ما را نزد اين طاغى ببريد، سـوگـنـد بـه خـدا اگـر او مـحـمـدى و عـلوى و فـاطـمـى بـود دسـت بـه ايـن عمل نمى يازيد، آنگاه خداوند قريشيان را تسليم حضرت مهدى عليه السلام مى گرداند و حـضـرت قـاتـلان را بـهـلاكـت رسانده و همه وابستگان به آنها را به اسارت مى گيرد، سـپـس حـركـت نموده تا در شقره (371) فرود مى آيد، در آنجا به وى خبر مى رسد كه نـمـايـنـده او را كـشته اند به سوى آنها باز مى گردد و آنچنان كشتارى راه مى اندازد كه كـشـتـار حـره پـيـش آنـها ناچيز است ... آنگاه رفته و مردم را به كتاب خدا و سنت پيامبرش دعوت مى كند...))(372)
ايـن روايـت بـيانگر دو نبرد در مدينه مى باشد، نخستين نبرد بعد از وقوع حادثه اى است كـه بـدسـت مـهـدى عـليـه السـلام انـجـام مـى شود و قريش و ديگران آن را نكوهش نموده و نـاخـوش دارنـد و بنظر مى رسد كه آن حادثه مربوط به خراب كردن مسجد پيامبر و قبر مـطـهـر آن حـضـرت و بـازسـازى آنـهـا بـاشد، چنانكه روايات ديگرى نيز بيان كننده اين مـعـنـاسـت . دشـمـنان آن حضرت اين رويداد را بهانه اى براى تحريك مردم عليه امام عليه السلام و مبارزه با وى قرار مى دهند، حضرت با آنها به نبرد بر مى خيزد و طبق روايتى ديـگـر، صـدهـا تـن از آنـهـا را بـه هـلاكـت مى رساند در اين هنگام است كه قريشيان يعنى بـسـتـگان قبايل قريش آرزو مى كنند كه اى كاش امير مؤمنان عليه السلام حضور داشت هر چند به مقدار كشتن ماده شترى ، تا آنها را از دست انتقام مهدى نجات مى داد زيرا سياست امير مؤمنان عليه السلام در مورد آنها سياست بردبارى و گذشت بود.
امـا نـبرد دوم ، بعد از پايان دادن به اين جنبش مخالف و تعيين حاكم براى مدينه از ناحيه امـام عـليـه السلام و رهسپار شدن به سوى عراق يا ايران و فرود آمدن در منطقه شقره يا شـقـرات اسـت كـه اينجا احتمالا اردوگاه سپاه آن حضرت باشد، بدينگونه كه ديگر بار مـردم مـديـنـه حـركـت مـخـالفى از خود نشان مى دهند و نماينده منصوب امام عليه السلام در مـديـنـه را بـه قتل مى رسانند و امام عليه السلام به آنجا باز مى گردد و بيش از كشتار لشـكـر امـوى در واقعه مشهور حره ، از آنان را مى كشد و مجددا مدينه را تحت فرمانروائى خـود در مـى آورد. شـمـار كشتگان حره با توجه به منابع تاريخى ، بيش از هفتصد شهيد ذكـر شـده اسـت و بـا تـوجـه بـه ايـنـكـه انـقـلاب و شـورش اهـل حـره عـليه يزيد بن معاويه بعد از قيام امام حسين عليه السلام اتفاق افتاد و انقلابى بـود بـر حق و مشروع بخلاف طغيان اهل مدينه بر ضد امام مهدى عليه السلام ، وجه شباهت بـيـن عـمـل لشـكـريـان امـام عـليـه السـلام بـا اهـل مـديـنـه و عمل لشكر يزد با اهل حره ، صرفا به جهت بسيار كشتگان مى باشد.



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۱۳ بعد از ظهر نمایش پست [4]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



صـاحـب كـتاب ((يوم الخلاص )) در ص 265 بخشى از روايت سابق در تفسير عياشى را آورده اسـت ، از آن اسـتـفـاده مـى شـود كـه حـضرت مهدى عليه السلام هنگام ورود به مدينه درگـيـر نـبـردى خـواهـد شد... در حاليكه ملاحظه مى كنيد اين روايت بعد از ورود امام عليه السـلام بـه مـديـنـه دو نـبرد را بيان مى كند. روايات كتاب يوم الخلاص از جهت نسبت به مـنـابع و مآخذ بطور كلى نياز به دقت و بررسى دارد، زيرا مؤلف آن به خود اجازه داده اسـت كـه روايـات را جـزء جـزء نـمـوده و اجزاء بعضى را به برخى ديگر ضميمه نمايد آنـگاه آن روايت تركيب شده را به مأخذى نسبت دهد كه بخشى از روايت و با بخشى شبيه به آن را ذكر كرده است !
احتمال دارد هنگامى كه حضرت مهدى عليه السلام سپاه خود را به مدينه وارد مى سازد، در بـرخـورد بـا عـنـاصر باقى مانده حكومت و يا نيروهاى سفيانى ، مقاومتى بوجود آيد و يا اينكه نبردى بين آنان واقع شود و امام عليه السلام بر آنان پيروز گردد.
ولى مـن روايـتـى را كـه نـشـانـگـر ايـن مـعـنـى باشد نديدم ،
اما روايتى را يافتم كه به رضـايـت اهـل مـديـنه و عدم مقاومت آنها در برابر امام عليه السلام اشاره مى كند. چنانكه در كـتـاب كـافـى از امـام صـادق عـليـه السـلام در روايـتـى مفصل آمده است كه فرمود:
((
در آن روز هـر كـس از فـرزنـدان عـلى عـليـه السـلام كه در مدينه باشد به مكه مى گـريـزد تـا در آنـجـا بـه صـاحـب ايـن امر ملحق گردد و صاحب اين امر رهسپار عراق شده و لشـكـرى را بـه مـدينه گسيل مى دارد تا مردم آن سامان در امنيت بسر برند و مردم دوباره به مدينه بر گردند.))(373)
آنـچـه مـؤيـد مـحـتـواى ايـن روايـت است اينكه ،
اهل مدينه نظاره گر لشكر سفيانى بوده و وقـوع مـعـجـزه فـرو رفـتـن آنـان در زمـين و ضعف حكومت حجازى و چه بسا سقوط آن بعد از واقـعـه فـرو رفـتـن سفيانيان و موج پشتيبانى عمومى از حضرت مهدى عليه السلام را مى بينند... علاوه بر همه اينها احساس مردم مدينه است كه آنان ، امام را از خود بدانند.
هـمـانـطـور كه ملاحظه مى كنيد اين روايت نشان مى دهد كه
در آن دوره امام شخصا به مدينه نـمـى آيـد، بـلكـه سـپـاهـى را بـه آنـجـا اعـزام مـى كـنـد كـه ايـن احتمال نزديك به واقع بوده بلكه از ديگر گفته ها برتر است .
چـنـانـكـه جـنـبـش مخالفى كه منجر به كشته شدن فرمانروائى منصوب از جانب امام عليه السلام در مدينه مى شود ممكن است پس از مدتى نه چندان كوتاه از تسلط وى بر مدينه و حـجـاز رخ دهـد.
اما در مورد حادثه تجديد بناى مرقد مطهر و مسجد پيامبر صلى الله عليه واله و بـاز سـازى بـناى كعبه و مسجد الحرام ، گفته صحيح اين است كه اين اقدام بعد از دوره هـشـت مـاهـه اى انـجـام مـى پـذيـرد كـه در آن نـبردها و آزاد سازى كشورها يكى پس از ديـگـرى تـوسـط امام عليه السلام انجام مى گيرد و ممكن است اين كارها پس از آزاد سازى قـدس و بـعد از داخل شدن تمام سرزمين هاى اسلامى تحت فرمانروائى حضرت مهدى عليه السلام باشد.
به هر حال روايات ، نشانگر اين است كه
خداوند، حجاز را بدست آن حضرت آزاد مى سازد كـه در حـقـيـقـت سـقـوط عـناصر باقيمانده حكومت ضعيف حجاز و عقب نشينى بقاياى نيروهاى سفيانى مى باشد... و احتمال دارد آزاد سازى حجاز و بيعت مردم آن سامان با حضرت ، بعد از استيلاى امام عليه السلام بر مكه و پس از وقوع معجزه فرو رفتن سفيانيان باشد.
با قرار گرفتن سرزمين حجاز تحت فرمانروائى امام مهدى عليه السلام قلمرو و دولت آن بـزرگـوار بـا وجـود گـروهـهـاى مـخـالف آن حـضـرت در عـراق شـامـل يـمـن ، حـجـاز و ايـران و عـراق مـى شـود و بـه احـتـمـال قـوى يمن جنوبى نيز تحت فرمان امام عليه السلام در مى آيد. و ممكن است اين امر بـهـنـگـام انـقـلاب يـاران يـمنى امام عليه السلام بوقوع بپيوندد. همچنين دولتهاى كوچك خـليـج فـارس بـه جـهـت اسـتيلا يافتن امام عليه السلام بر حجاز و با كمك ملتهاى خود و پايمردى ياران يمنى و ايرانى او، تحت فرمانروائى آن حضرت در مى آيند.
طـبـيـعى است بر پايى يك دولت بدين گستردگى و پهناورى به رهبرى امام مهدى عليه السـلام واكـنـش شـديدى در شرق و غرب خواهد داشت زيرا
تسلط حكومت مهدى عليه السلام بـر تـنـگـه بـاب المـنـدب و تـنگه هرمز و خليج فارس ، خطرى استراتژيك و اقتصادى مـحـسـوب مـى گردد و مهمتر از آن ، خطر تمدن و گسترش فرهنگ اسلامى است كه موجوديت شـرق و غـرب و يـهـود را بـه لرزه مى اندازد و در روايتى كه از امام صادق عليه السلام بـيـان شـد خـاطـرنشان گرديد كه شرق و غرب پرچم مهدى عليه السلام يعنى انقلاب و حـكـومـت او را نفرين مى كنند از اين رو احتمال زياد دارد بعد از آنكه تمام نفوذ و سلطه خود را در مناطق آزاده شده از دست مى دهند، ناوهاى جنگى خود را در خليج فارس و درياهاى مجاور منطقه به حركت در آورند. و چيزى جز حضور در دريا و تهديد با نيروى دريائى و هوائى بر ايشان باقى نمى ماند و هم آنان هستند كه آتش ـ افروزان درگيرى بصره و كوه سفيد مى باشند



  می پسندم 2     0  2 
 
 
تعداد پسند های ( 2 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۳۲ بعد از ظهر نمایش پست [5]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



* پيشروى به سوى قدس

بـنـابـه گفته برخى از روايات ، حضرت مهدى (ع) سپاهى را براى نبرد با روميان به انطاكيه مى فرستد كه در ميان آنان بعضى از ياران امام حضور دارند، سپس صندوق مقدس را از غـار انـطـاكـيـه بـيـرون مـى آورنـد كـه در آن نـسـخـه اصـلى تـورات و انـجـيـل وجـود دارد.(380) البـتـه كتاب يوم الخلاص آن را به (بحار ص 284 و منتخب الاثـر) نـسـبـت داده است كه من آن را در اين دو مأخذ نيافتم ...
 
بنظر مى رسد آشكار شدن ايـن مـعـجـزه بـراى غـربـى هـا عـمـلى اسـت كـه نـيـروهـاى آنـهـا را در سـاحـل انـطـاكـيـه آماده كارزار هستند، از مشاركت در نبرد آزاد سازى قدس ، باز مى دارد. در روايات آمده است كه اين نيروها در پى نداى آسمانى در ماه رمضان ، در آن منطقه فرود مى آيند و خداوند اصحاب كهف را بعنوان معجزه براى آنان آشكار مى سازد، از اميرمؤ منان (ع) منقول است كه فرمود:
((
روميان بطرف ساحل دريا نزديك غار اصحاب كهف روى مى آورند و خداوند آن جوانان را با سگشان از غار بر مى انگيزد، دو نفر از آنان به نامهاى مليخا و خملاها هستند كه هر دو تسليم اوامر قائم مى باشند.))(381)
شـايـد عبارت اخير به اين معنا باشد كه ميلخا و خملاها نزد حضرت مهدى (ع) آمده و يا با وى بيعت مى نمايند و يا ميراث هايى كه اصحاب كهف با خود داشته اند تقديم آن حضرت مى نمايند.
بنابراين امدادهاى غيبى ، غربيان را از ورود به جنگ به طرفدارى از يهوديان و سفيانى و عـليـه امـام (ع) دچـار تـريـد و تأمـل مـى كـنـد،
مـعـجـزه اول ظـاهـر شـدن اصـحـاب كـهـف و مـعـجزه دوم بيرون آوردن صندوق مقدس و نسخه هايى از تورات و انجيل از غار انطاكيه و استدلال نمودن ياران حضرت با آن مى باشد، از اين رو بـنـظـر مـى رسـد كـه بـين آنان و حضرت مهدى (ع) در انطاكيه درگيرى بوجود مى آید، چـنـانـكـه پـيـاده شدن نيروهاى آنان در ساحل تركيه نه خود تركيه حاكى از اين است كه تركيه خارج از تحت نفوذ آنهاست چون اين كشور در آن برهه با قيام و انقلاب ملت آن و يا تـوسـط سپاهيان حضرت مهدى (ع) آزاد گشته است اما نيروهاى رومى (غربى ) كه در رمله ساحل فلسطين پياده مى شود همان نيروهايى هستند كه در برخى از روايات شورشيان روم تـوصـيـف شـده انـد و بـنـظـر مـى رسـد كه آنها در نبرد قدس به جانبدارى از يهوديان و سفيانى شركت مى كنند.
چـنـانـكـه بـعضى از روايات بيان مى كند، حضرت مهدى (ع) سپاه خود را براى ورود به نبرد قدس به سوى شام اعزام مى دارد و اين احتمال وجود دارد كه آن حضرت شخصا در آن كـارزار شـركـت نـكـنـد بـلكـه پـس از شكست دشمنان خويش ، وارد قدس گردد ولى
بيشتر روايـات حـاكـى از ايـن اسـت كـه امام (ع) به همراه سپاهيان خود رهسپار گشته و در ((مرج عذراء)) نزديك دمشق اردو مى زند
»...


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۱۴ بعد از ظهر نمایش پست [6]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



امام باقر(ع) فرمودند:
((
آنـگـاه او (امام ) به كوفه مى آيد و تا زمانى كه خدا بخواهد در آنجا خواهد ماند تا ايـنكه بر آنجا استيلا يابد سپس او با همراهان خود به مرج عذراء مى آيد و عده زيادى از مـردم بـه آن حـضـرت مـى پـيـونـدند و در اين روز سفيانى در وادى رمله بسر مى برد. تا ايـنـكـه در روز رسـتاخيز جابجائى ، آنان به يكديگر برخورد مى كنند جمعى از پيروان آل مـحـمـد(ص ) كـه با سفيانى هستند و گروهى از طرفداران سفيانى كه در زمره پيروان آل پـيـامبر خود را جا زده اند بيرون آمده و هر دسته به پرچم و لشكر خود ملحق مى شوند 
اميرمؤمنان (ع) فرمودند:
در آن روز سفيانى و هر كه با او باشد كشته مى شوند حتى خبر دهنده اى از آنان باقى نمى ماند و در آن روز نااميد و زيانكار كسى است كه از غنيمت سفيانيان محروم بماند.))(382)

ايـن روايـت بـر چـنـد نـكـته دلالت دارداز آن جمله :
حالت عمومى مردم است كه پشتيبان امام مهدى (ع) مى باشند زيرا هنگام ورود سپاهيان حضرت به خاك سوريه ، بدون هيچ مقاومتى در سـى كـيـلومـتـرى دمـشق اردوگاه خود را مستقر مى سازند، تا پايان مطالبى كه در اين زمينه جنبش سفيانى بيان كرديم .
نتيجه اوضاع سياسى منطقه ، قبل از نبرد قدس كه از روايات استفاده مى شود اين است كه
غربيها از روياروئى با حضرت مهدى (ع) به جهت پيروزيهاى شگفت او و يارانش در يمن و حـجـاز و عـراق و چه بسا پيروزى وى بر آنان در منطقه خليج و به خاطر همسوئى و موج خروشان ملتهاى مسلمان بويژه مسلمانان منطقه به نفع او، در حالتى از نگرانى و ترس بسر مى برند و مسلما بوجود آمدن نشانه هاى الهى پيش از ظهور امام (ع) و يا همزمان با آن ، داراى تأثير بر ملتهاى غربى نيز خواهد بود كه بر آشفتگى وضع حكومتهاى آنها مـى افـزايـد و آنـهـا بـه عـمـلى بـيـش از اعـزام نـيـروهـاى خـود بـه سـاحـل انـطاكيه و رمله در فلسطين و يا مصر اقدام ديگرى انجام نمى دهند، نقش غربيها در اين نبرد، بطور كلى پشتيبانى از هم پيمانان يهودى خود و سفيانى مى باشد.
اما وضع يهوديان بسيار وحشتناكتر و پراضطراب است ، چرا كه سرنوشت جنگ به هستى و موجوديت آنها بستگى دارد از اين رو ترجيح مى دهند كه مستقيما با سپاه مهدى (ع) درگير نـشـونـد، بـلكـه بـوسـيـله خـط دفـاع عـربـى بـه فـرمـانـدهـى سـفـيـانـى دسـت به اين عـمـل بـزنـند... و اين يك اصل كلى و سنت خدايى در ميان ملتها و حكومتهاى طغيانگر و عياش مـى بـاشد كه پيوسته در پى آن هستند كه يك ملت و يا قدرتى نظامى را خريده كه به نـمايندگى از آنها ستيز نمايد و خودشان پشت سر آنها در خط دوم يا سوم باقى بمانند چنانكه امروز اين معنا را در جهان غرب و يهوديان بطور عموم مشاهده مى كنيم .


  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۲۴ بعد از ظهر نمایش پست [7]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



امـا وضع عمومى مردم در منطقه در راستاى حمايت و پشتيبانى از امام (ع) مى باشد. به حدى كه اگر حمايت نيرومند قدرت هاى خارجى غربيان و يهود از سفيانى و سپاه وى نباشد اين نيروهاى مردمى قادر به براندازى سفيانى و الحاق سرزمين شام به حكومت آن حضرت مى بـاشـنـد. و بعيد نيست همزمان با عقب نشينى سفيانى از دمشق به رمله فلسطين كه نيروهاى غـربـى در آن مـسـتـقـر هـستند، نيروهاى نظامى او نيز در برابر پيشروى سپاه حضرت عقب نـشـيـنـى كـنـنـد و سـرزمـيـن شـام بـجـز خـط مـرزى بـرابـر اسرائيل در حالتى از خلاء نظامى و نوعى خلا سياسى قرار داشته باشد.

ابـن حـمـاد، در نـسـخـه خطى كتاب خود بيست روايت را تحت عنوان ((خروج مهدى از مكه به سوى بيت المقدس )) آورده كه تعدادى از آنها در منابع ما نيز وجود دارد.
از جمله ابن زرير غافقى از على (ع) شنيده است كه مى فرمود:
((
او بـا تعداد دوازده هزار تن حداقل و پانزده هزار تن حداكثر، خروج مى كند، ترس و وحـشـت پـيـشـاپـيش او (بدل دشمنان ) راه مى يابد. هر دشمنى كه با وى برخورد كند به فـرمـان خـدا او را از پـاى در آورد شـعـار آنان بميران ، بميران مى باشد، و در راه خدا از سرزنش هيچ ملامت گرى باك و هراس ندارند در اين وقت هفت لشكر از شام بسوى آنها هجوم آورند كه امام (ع) جملگى را شكست داده و آنها را به اسارت خويش در آورد و محبت و نعمت و ((قـاصـه )) و ((بـزاره )) آنـهـا بـه مـسـلمـانـان بـاز گـردد و پـس از آنـان جـز خروج دجـال حـادثـه اى بـاقـى نـمـى مـاند، پرسيديم : قاصه و بزاره چيست ؟ فرمود: امام زمان حـكـومـت را بـدسـت مـى گـيـرد بـگـونـه اى كـه كـسـى هـر چـه بـخواهد بگويد و از چيزى نهراسد.))(383)
در همين مأخذ آمده است :
((
مـهـدى مـى رود تـا در بـيت المقدس فرود آيد، خزائن را نزد او مى آورند، عرب و غير عرب و جنگ افروزان و روميان (غربى ها) و ديگران جملگى به طاعت وى در آيند.))

و در جائى ديگر از اين منبع آمده كه :
((مـهـدى گويد پسر عم من (سفيانى ) را بياوريد تا با او سخن بگويم او را نزد امام مى آورند و با وى صحبت مى كند او تسليم امر امام شده و با وى بيعت مى نمايد، اما همينكه نـزد يـارانش از قبيله بنى كلب بر مى گردد او را از كرده خود پشيمان مى سازند او نزد امـام مـى آيـد تا بيعت خود را پس بگيرد، حضرت بيعت او را فسخ مى كند، سپس ‍ نبرد بين امـام و لشـكر سفيانى با هفت گروه و دسته در مى گيرد و فرمانده هر دسته هاى خواستار بـدسـت گـرفـتـن زمـام امـور بـه نـفـع خـود مـى بـاشـد. امـا امـام (ع) آنـهـا را شـكـسـت مـى دهد.))(384)

و نيز در همين مصدر آمده است :
((
سـفـيـانـى بـيـعـت خـود را از امـام (ع) بـاز پـس مـى گـيـرد و امـام آن را بـاطـل مـى كـند، آنگاه او لشكريان خود را براى مبارزه با آن حضرت بسيج مى نمايد كه امـام (ع) وى را شـكـسـت داده و خداوند روميان (غربى ها) را نيز بدست آن بزرگوار شكست خواهند داد.))


  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۱۰ بعد از ظهر نمایش پست [8]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



سفيانى ملعون پسر عم امام مهدى (ع) است ، زيرا اميه و هاشم چنانكه معروف است دو برادر بـوده اند، اگر اين روايت صحيح باشد امام (ع) مى خواهد با اين سياست حكيمانه و اخلاق نـيـكـو حـتـى الامـكـان او را از گـمـراهى باز گرداند و يا بر او اتمام حجت بيشترى نمايد گـرچـه سـفـيـانـى از تـأثير موقت خود از شخصيت حضرت مهدى (ع) بسرعت پشيمان مى شود اما خويشاوندان او از بنى كلب و سران هفتگانه ارتش وى كه سفيانى در حقيقت رهبرى همه آنها را بعهده دارد و از سوى ديگر اربابان غربى و يهوديش او را منصرف مى سازد.
در روايت ملاحم و فتن از اميرمؤمنان (ع) در توصيف اين نبرد آمده است كه :
((
خـداونـد بـر سـفـيـانـى غـضـب مـى كند و بندگان خدا نيز به سبب خشم الهى بر او خـشـمـگـيـن مـى شـونـد، پـرنـدگان با بالهاى خود و كوهها با صخره ها و فرشتگان با صداهايشان بر آنها صدمه و آسيب مى رسانند و ساعتى نمى گذرد كه خداوند تمام ياران سـفـيـانى را هلاك مى سازند و جز او (سفيانى ) كسى از دشمنان در زمين باقى نمى ماند و امـام مـهـدى (ع) وى را دسـتـگير نموده و در زير درختى كه شاخه هايش بر درياچه طبريه اشراف دارد، بقتل مى رساند.))

و در روايت الزام الناصب ج 2، ص 104 آمده است كه :
((يـكـى از فـرمـانـدهـان سـپاه مهدى (ع) بنام صياح خود را به سفيانى رسانده او را دستگير مى كند و هنگام نماز عشاء او را نزد مهدى (ع) مى آورد حضرت درباره او با ياران خـود بـه مـشـورت مـى پردازد و آنان قتل او را به مصلحت مى دانند، آنگاه او را زير سايه درختى كه شاخه هايش آويخته است مانند گوسفندى سر مى برند.))(385)

عـلاوه بـر آنچه كه در روايت قبلى ذكر شد بعضى از روايات اين نبرد را نوعى ديگر از امدادهاى غيبى براى مسلمانان بيان مى كند:
((
در آن روز صـدايـى از آسـمـان شـنـيـده مـى شود و منادى ندا مى كند آگاه باشيد كه اولياى خدا، ياران فلان (يعنى مهدى) هستند و شكست و تيره روزى از آن ياران سفيانى خواهد بود، سپس آنها بگونه اى كشته مى شوند كه غير از شخص فرارى و آواره ، كسى از آنان باقى نمى ماند.))(386)

ظـاهـرا مـراد روايـت موجود در منابع شيعه و سنى ، از نبرد مسلمانان با يهود در آخرالزمان هـمـيـن نـبـرد اسـت ، هـم بـدليـل وجـود شـبـاهـت در مـضـمـون و تـعـبـيـرات آنـهـا و هـم بـدليـل روايـاتـى كـه در تـفـسـيـر اين آيه از قرآن بعثنا عليكم عبادا لنا اولى باءس شـديـد وارد شـده كـه بـه امـام مـهدى (ع) و يارانش تعبير شده است . كه قبلا در بخش مربوط به ايران ، بيان اين دلائل و غير آنها گذشت .

از مـشهورترين روايات آن در منابع اهل بيت سنت ، روايتى است كه مسلم و احمد و ترمذى آن را از پيامبر(ص ) روايت كرده اند كه حضرت فرمود:
((
قيامت بر پا نمى شوند مگر آن كه بين مسلمانان و يهود كارزارى رخ دهد بگونه اى كـه مـسـلمـانـان هـمـه آنـهـا را بـهلاكت مى رسانند تا جائيكه اگر شخصى يهودى در پشت صـخـره و يـا درخـت پـنـهـان شود آن سنگ و درخت به صدا در آيد و گويد: اى مسلمان ! اين يـهودى است كه در پناه من مخفى شده ، او را هلاك كن مگر (درخت ) ((غرقه )) كه از درختان يهود است .))(387)


ویرایش ارسال توسط : محمدELE
در تاریخ : شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۱۳ بعد از ظهر



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۴۸ بعد از ظهر نمایش پست [9]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



مـشـابـه ايـن روايـت را مـسـلم و تـرمـذى در كـتـاب فـتـن و بخارى در كتاب مناقب ص 25 از پيامبر(ص ) نقل نموده اند كه فرمود:
((
يهوديان با شما به ستيز بر مى خيزند اما شما بر آنها مسلط خواهيد شد.))
چـه ايـنـكـه در متن روايات مربوط به حضرت مهدى (ع) كه از طريق شيعه و سنى رسيده اسـت ، در زمـيـنـه
بـيـرون آوردن صـنـدوق مـقـدس و بـخش هايى از كتاب آسمانى تورات و اسـتـدلال نـمودن آن حضرت بوسيله آن بر يهوديان ، روايات متعددى وجود دارد... و بنظر مـى رسـد كه اين قضايا پس از پيروزى امام (ع) بر آنها و ورود آن بزرگوار به قدس اتفاق مى افتد...

مـن در روايـات ، رقـم مشخصى از نيروهايى را كه در اين پيكار شركت دارند، چه نيروهاى مسلمانى كه همراه مهدى (ع) هستند و يا نيروهاى سفيانى و يهودى و غربى ، بدست نياوردم ، البـتـه
در بـرخـى روايات تعداد نيروهاى سفيانى كه در كنار درياچه طبريه پياده مى شوند، يكصد و هفتاد هزار تن آمده است ... اما شاخص هايى وجود دارد كه نيروهاى طرفين را رقم بسيار بزرگى نشان مى دهد

از جمله در روايت گذشته ، امام باقر(ع) فرمود كه :((
تعداد بسيارى از مردم به وى مى پيوندند.))

ديـگـر بـه گفته بيشتر روايات ،
گستردگى جبهه جنگ است كه از طبريه تا قدس امتداد دارد و بـنـابـر بـعـضـى از آن روايـات ، مـرج عـكـا و صـور و دمـشـق نـيـز داخل در اين صحنه نبرد مى باشد.
امـا آنـچه در بعضى روايات بدان اشاره شده اينكه ، شماره سپاهيان حضرت مهدى (ع) را چند ده هزار آورده است و آن لشكرى است كه حضرت آن را از مكه با آن سامان اعزام مى دارد، امـا بـرخـى از راويـان حـديث ، بين اين سپاه و سپاهى كه امام (ع) از عراق به سوى قدس روانـه مـى كـنـد، اشتباه نموده اند
در حاليكه فرمانده اين لشكر شعيب بن صالح است كه هـمـان فـرمانده نيروهاى ايرانى است و رقم نيروهاى اين لشكر از مرز يك ميليون سرباز فراتر مى رود، چرا كه اين سپاه متشكل از نيروهاى ايرانى و يمنى و عراقى و غير آنان از ساير ممالك اسلامى است ، بعلاوه شمارى نيز از سرزمين شام و احتمالا از ديگر نقاط به آن مى پيوندند.
بـه اضـافـه ايـنكه ابن حماد روايت هاى مربوط به چند ده هزار را در ص 95 به بعد جز تـعداد لشكريان حضرت مهدى (ع) كه به سوى قدس حركت مى كند آورده است . اما در ص 106 نـسـخه خطى خود مى گويد: پاسداران امام (ع) هنگام ورود به قدس دوازده هزار تن مى باشند.
((
مـردى از بـنـى هـاشـم در بيت المقدس وارد مى شود كه پاسداران وى دوازده هزار تن هستند.))


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۲۷ بعد از ظهر نمایش پست [10]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



و روايت دوم در ص 107 مى گويد:
((تـعـداد پـاسـداران او سى و شش هزار نفر است ، بر سر هر راه كه به بيت المقدس منتهى مى شود دوازده هزار نفر، حضور دارد.))

و ايـن نـشـانگر انبوه لشكريان حضرت مهدى (ع) است ، چنانكه ابن حماد در ص 110 همين مأخذ روايتى درباره بناى قدس توسط امام مهدى (ع) آورده است كه مى گويد:
((
خـليـفـه اى از بـنـى هـاشـم فـرود مـى آيـد كـه زمـيـن را از عـدل و داد پر مى كند و عمارت بيت المقدس را به گونه اى مى سازد كه همانندش ساخته نشده باشد.))
و طـبـيـعـى بـنـظـر مى رسد كه پيروزى شگفت انگيز و قاطع امام (ع) و ورود او به قدس شـريـف ، هـمـچـون صـاعـقـه اى آسمانى بر سر غربيان فرود مى آيد و به جهت شكست هم پيمانان يهودى خود و فرود ريختن هستى آنها، گرفتار جنون و حالت روانى مى شوند، و
بر طبق محاسبات سياسى و شناختى كه ما از وضع كنونى آنها داريم ، ايجاب مى كند كه آنها به حمله اى نظامى از طريق دريا و هوا عليه امام (ع) و سپاه وى دست بزنند، بلكه از جنگ افزارهاى شيميائى خطرناك و بخشى از بمب هاى اتمى استفاده كنند.
امـا آن طـور كـه از روايـات اسـتـفـاده مـى شـود،
چـنـد عامل اطمينان بخش در آن هنگام وجود خواهد داشت كه شايد مهم ترين آنها فرود آمدن حضرت مـسـيـح (ع) بـه قـدس بـاشـد و سـپـس حـالت تـرس و اضـطـرابـى اسـت كـه غـربيها از رويـاروئى بـا حـضـرت مـهـدى (ع) در عـمـق جان خود احساس مى كنند. و علاوه بر آن وجود امـدادهاى غيبى كه امام (ع) از آنها برخوردار است و برخى از آنها را در نهضت ظهور خويش بـكـار مـى گـيـرد كه بررسى آنها خود نياز به بخشى ويژه دارد و هر چند تأثير آنها تـقـريـبا منحصر به ملتهاى غربى است و نسبت به حكومت هاى آنان ضعيف و يا ناچيز جلوه مـى كـنـد، امـا بـايـد گـفت كه آن حضرت جنگ افزارهاى پيشرفته اى در اختيار دارد كه با سلاح هاى غربى برابرى كرده و يا بر آنها برترى دارد.


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۳۲ بعد از ظهر نمایش پست [11]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



* فرود آمدن مسيح (ع) از آسمان
مسلمانان در فرود آمدن حضرت مسيح روح الله (ع) از آسمان به زمين ، در آخرالزمان اتفاق نظر دارند. و بيشتر مفسران اين آيه را كه :
((
هيچ كس از اهل كتاب نيست مگر آنكه پيش از مرگ ، به وى (عيسى ) ايمان خواهد آورد و روز قيامت او بر نيك و بد آنان گواه خواهد بود.))(388)
به همين معنا تفسير كرده اند و صاحب مجمع البيان اين تفسير را از ابن عباس و ابومالك و قـتـاده و ابـن زيـاد و بـلخى نقل نموده است و مى گويد طبرى نيز اين گفته را برگزيده اسـت و مـجلسى اين تفسير را در بحار از امام باقر(ع) به همين معنا روايت كرده است كه فرمود:
((
پـيـش از قـيـامـت (عـيسى ) به دنيا فرود مى آيد و هيچ كس از ملت يهود و مسيحى نمى مـانـد مـگـر آنـكـه قـبـل از مـرگ بـه او ايـمـان مى آورد و آنحضرت پشت سر مهدى نماز مى گزارد.))
روايـات راجع به فرود آمدن مسيح در منابع شيعه و سنى فراوان است ، از جمله اين روايت مشهور از پيامبر(ص ) كه فرمود:
((چگونه خواهيد بود آنگاه كه عيسى بن مريم در ميان شما فرود آيد و پيشواى شما از خود شما باشد.))(389)
اين روايت را بخارى و ديگران در باب ((فرود آمدن عيسى )) آورده اند.(390)
و ابـن حـمـاد در نـسخه خطى كتاب خود از ص 159 تا 162 حدود سى روايت را تحت عنوان ((فـرود عـيـسـى بـن مـريـم سـلام الله عـليـه و روش او)) و عـنـوان ((مدت زندگانى آن حـضـرت بعد از فرود آمدن وى )) آورده است ، از آن جمله روايتى كه در صحاح و بحار از پيامبر(ص ) نقل شده است كه فرمود:
((
سـوگـنـد بـه آنـكـه جـانم بدست اوست بطور يقين عيسى بن مريم به عنوان داورى عـادل و پيشوايى دادگر در ميان شما فرود خواهد آمد و صليب را شكسته و خوك را مى كشد و مـاليـات (جـزيـه ) وضـع مـى كـنـد و آن قـدر مـال مـى بـخـشـد كـه ديـگـر كـسـى نـمـى پذيرد.))(391)
و در همين مأخذ آمده است :
((پـيـامـبـران بـا يكديگر برادرند به سبب هايى ، آئين شان يكى و مادرانشان مختلف اسـت ، سـزاوارتـرين ايشان نسبت به من عيسى بن مريم است ، چرا كه بين من و او پيامبرى نـيست ، او در ميان شما فرود خواهد آمد پس او را بشناسيد،
مردى چهارشانه و درشت اندام و سرخ و سفيد گونه است ، خوك را مى كشد و صليب را مى شكند و ماليات وضع مى كند و بـجـز اسـلام آئيـنـى را نـمى پذيرد و دعوت او يك جهت داشته كه منحصر به پروردگار جهانيان است .))


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
برخی اتفاقات مهم پس از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۵۶ بعد از ظهر نمایش پست [12]
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
rating
شماره عضویت : 1784
حالت :
ارسال ها : 3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 462
اعتبار کاربر : 72224
پسند ها : 2030
حالت من :  Maghzmotafaker.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 2670



در شـمـارى از روايـت هـاى ابـن حـمـاد آمـده اسـت كـه مـحـل فـرود آمـدن عـيـسـى (ع) در قـدس خـواهـد بـود و در بـرخـى ديـگـر آمـده كـه در مـحـل پـل سـفـيـد بـر دروازه دمـشـق و در بـعـضـى ديـگـر، در كـنـار مـنـاره اى در مـحـل دروازه شـرقـى دمـشق بر طبق پاره اى از روايات در دروازه لد در فلسطين مى باشد. البته ممكن است همانگونه كه مشهور است ، نخست در قدس ‍ فرود آيد و سپس رهسپار شام و ديگر نقاط شود.
در بـعـضـى از روايـات آمـده اسـت كـه او پـشـت سـر امـام مـهـدى (ع) نـمـاز مى گزارد و هر سـال بـه حـج خـانـه خـدا مـشرف مى شود و مسلمانان به همراهى وى به نبرد يهود، روم و دجـال مـى پـردازنـد.
آن بزرگوار مدت چهل سال زندگى مى كند و آنگاه خداوند جان او را مى گيرد و مسلمانان وجود مقدس او را بخاك مى سپارند.
در روايـتـى از اهـل بيت (ع) آمده است كه حضرت مهدى (ع) مراسم دفن او را بطور آشكار و در بـرابـر ديـدگـان مـردم بـرگـزار مـى كند كه ديگر مسيحيان حرفهاى گذشته را بر زبـان نـياورند و
پيكر او را با پارچه اى كه دستباف مادرش ‍ حضرت مريم عليهاالسلام است كفن نموده و در كنار قبر مادر در قدس به خاك مى سپارد.
در زمـيـنـه فـرود آمـدن حـضرت عيسى (ع) احتمال قوى بنظر من اين است كه با توجه به گفتار خداوند متعال در قرآن كريم :
((هيچ كس از اهل كتاب نيست مگر اينكه به او ايمان مى آورد.))
مـى تـوان گـفـت هـمـه مـلل مـسيحى و يهودى به او ايمان مى آورند. و فلسفه عروج او به آسـمـان و طـولانـى شدن عمر آن حضرت اين است كه خداوند او را براى ايفاى نقش بزرگ وى در مرحله حساس تاريخى كه امام مهدى (ع) ظهور مى كند و مسيحيان بزرگترين قدرت جـهـانـى را تـشـكيل مى دهند. و اين خود بزرگترين مانع رسيدن پرتو اسلام به ملت هاى جهانى و برپايى حكومت و تمدن الهى وى مى باشد ذخيره نموده است .
از اين رو جا دارد كه تظاهرات مردمى و يك نوع خوشحالى عمومى جان مسيحيت را فراگيرد زيرا آنها فرود آمدن عيسى (ع) را براى خود و در برابر ظهور مهدى (ع) براى مسلمانان ، مـوهـبـتـى مـى پندارند و طبيعى است كه حضرت مسيح (ع) از كشورهاى مختلف آن ديدن مى كـنـد و خـداونـد نـشـانـه و مـعـجـزه هايى را بدست او آشكار مى سازد و
جهت هدايت تدريجى مـسـيـحـيان به اسلام در درازمدت اقدام مى نمايد. نخستين ثمره هاى و نتايج سياسى فرود آمـدن آن  حـضـرت كـاهـش دشـمـنـى حـكومت هاى غربى نسبت به اسلام و مسلمانان و به گفته روايات ، قرارداد صلح و آتش بس بين آنها و حضرت مهدى (ع) خواهد بود.


  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : محمدELE

 
گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد
صفحه 1 از 2 < 1 2 > آخرین »



برچسب ها
برخی ، اتفاقات ، مهم ، پس ، از ، ظهور ، امام ، زمان ، (عجل ، الله) ،

« نبرد بزرگ قرقيسيا(شکست سفیانی) | طعم شيرين عدالت در دوران ظهور »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 01:21 بعداز ظهر