انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر »نتایج جستجو


نتایج جستجو میان پاسخ های کاربر: ghaed
تعداد نتایج (67) نتیجه
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۰۱:۰۳ بعد از ظهر
ما بچه زنجانیم دیه | نویسنده: ghaed |انجمن: طنز
 فدایی داری زنجانی 
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۰۱:۰۱ بعد از ظهر
خداحافظی پسرآفتاب | نویسنده: ghaed |انجمن: بخش خداحافظی
 سلام
پسر آفتاب جای من بودی چیکار میکردی ملت همه منتقد من هستن

توی یک فضای دوستانه مطالب همدیگرو نقد کنیم اشکالی نداره که ، چهارتا مطلب هم از همدیگه یاد میگیریم

امیدوارم بازم اینجا ببینمت و کل کل کنیم برادر

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: ghaed |انجمن: کلام رهبری
 سلام علیکم 
علی آقا این ره که میروی به هندوستان است ها ، لااقل ادعای بهتری میکردی

بیشترین آمار روایات ذکر شده در تاپیک قمه زنی رو من ارائه دادم اونموقع میگی یک روایت هم نیاوردم؟
این لینک همان موضوع دوستان خودشون ببینن علی آقا راست میگه که من روایت نیاوردم یا من راست میگم که روایت ارائه دادم  http://forum.roq.ir/t30259

آقا علی اون شخص در مسجد ناسزا میگفته ، بفرما متن و سند روایت رو بنویس تا بقول خودت منو ضایع کنی ، بسم الله
اگر میخواستی بنویسی که دفعه قبل مینوشتی ، نصفشو فارسی آوردی چون بلد نبودی تو عربیش دست ببری نصف دیگه اش که امام اون شخص رو نفرین کرده که چرا ناسزا میگفته رو عربی آوردی ، اونموقع به من میگی تلبیس کننده؟

فرمودین : " حالاش ما به منابع دست رسی ندارید فرق لعن رو در روایات با بد زبانی نمیفهمید دال بر نبودنش میشه؟ "
جناب علی شما روایت شخص ناسزا گوینده رو میاری جای روایت شخص لعن کننده قالب میکنی اونموقع من فرق لعن و ناسزا رو نمیفهمم؟ گلی به گوشه جمالت

برای من مثال از لعن در زیارت عاشورا این عبارت رو آوردین :
" اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد(ص) و آخر تابع له علی ذلک!! " و گفتین دستورتون دستور زیارت عاشوراست

اگر زیارت عاشورا نخواندین مشکل من نیست ، این عبارت هم در زیارت عاشوراست:
اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ * اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْيانَ وَ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ
شما از مراجع شیعه بپرس منظور از اولی و دومی و سومی و چهارمی که مورد لعن قرار گرفتن چه کسانی هستند.

و اما ادعای شما علی آقا : "مراقب باشین نقلاتون اشتباه نباشه احساسی حرف نزدید با اینکه بیاید توهین کنین "
شما به من گفتین بز کوهی و شیطان و ... اینها توهین نیست؟ من شما رو علی آقا خطاب میکنم این توهینه؟
برادر اینجور ادامه بدی  از بحث کردن باشما منصرف میشم ، یکم رعایت کن

پس قرار شدن متن کامل روایت رو باسندش بیارین ، یادتون نره

 

 
   آقا علی خواستم پاسخ آخرین نظرتون رو بدم دیدم پیامم ارسال نمیشه ، این نظرمو ویرایش کردم اینجا مینویسم       

سلام علیکم

خب آقا علی به کلکسیون توهین هاتون به غیر از بز کوهی و شیطان و کور ،جاهل رو هم اضافه کردین

من ازت میپرسم ، آقا علی من تنها یک نظر در مورد قمه زنی دادم؟  صفحه نظرات فقط یک صفحه است؟
شما صفحات بعدی رو هم نگاه کن ، گرچه میدونم دیدی و داری کتمان میکنی

از روایات هم سند دادم ، نمونه اش اراده خداوند برای جاری کردن خون برای مواسات با سیدالشهدا(ع) بود و از سر سه تن از پیامبرانش در زمین کربلا خون جاری کرده بود ، سند هم دادم  بحارالانوار ج44 ص 244 تازه این یک روایت بود.
در مورد اللهوف پاسخ دادم از همون کتاب صفحه هشت نظرات رو نگاهی کنین بد نیست

فرمودین: "خب اگه قرار بود اسم اولی دومی و سومی ذکر بشه که مستقیم ذکر میشد این باز هم ضایع شدن شخصیت شما رو نشون میده"
مشکلی نداره اسم نبردن اونها ، اما باید بدونی منظور از اولی و دومی و سومی که لعن میشن کیا هستند ، منم ضایع نمیشم برادر چون هیچ کجا نگفتم فقط و فقط با اسم لعن کنید

امام صادق علیه السلام میفرمایند:
بحار الأنوار ، ج۲۹، ص: ۱۹۹
کُلُّ ظُلَامَهٍ حَدَثَتْ فِی الْإِسْلَامِ أَوْ تَحْدُثُ، وَ کُلُّ دَمٍ مَسْفُوکٍ حَرَامٍ، وَ مُنْکَرٍ مَشْهُورٍ، وَ أَمْرٍ غَیْرِ مَحْمُودٍ، فَوِزْرُهُ فِی أَعْنَاقِهِمَا وَ أَعْنَاقِ مَنْ شَایَعَهُمَا أَوْ تَابَعَهُمَا وَ رَضِیَ بِوِلَایَتِهِمَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ
هر ظلمی که در اسلام اتفاق افتاده و یا درآینده تا روز قیامت اتفاق خواهد افتاد و هر خونی که که به حرام بر زمین بریزد و هر عمل منکری و ناشایستی که تا روز قیامت اتفاق افتد ؛ همانا وزر و وبال آن بر گردن آن دو و پیروان آن دو نوشته می شود و بر گردن کسانی که به ولایت آن دو رضایت دادند تا روز قیامت.

چه کسانی ولایت رو از مسیر اصلیش منحرف کردن؟ این روایت در مورد چه کسانی هست؟ اسم نیست اما مصداقش که واضحه

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند : فاطمه (س) پاره تن من است ، هر کس او را بیازارد مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است
سند از معتبر ترین کتاب اهل سنت : صحیح البخاری ج ۶، ص ۱۵۸، ح ۵۲۳۰

در جای دیگه ای از همین کتاب آمده : حضرت فاطمه(س) وفات یافتند در حالیکه بر ابوبکر و عمر غضبناک بودند.
سند: صحیح البخارى، ج ۸، ص ۳، ح ۶۷۲۶

خداوند در سوره احزاب آیه 57 میفرمایند :
إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِیناً
آنها كه خدا و پیامبرش را آزار مى‌‏دهند، خداوند آنان را در دنیا و آخرت لعنت مینماید، و براى آنها عذاب خواركننده‌‏اى آماده كرده است.
پس واضحه اونها مشمول لعن خدا میشن چون پیامبر(ص) رو اذیت کردند

 رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند: هرکس از لعن نمودن کسی که خداوند او را لعنت نموده خودداری نماید لعنت خداوند بر او باد. بحارالانوار ج2 ص202

پس میبینی خداوند اونها رو لعن کرده و اگر لعن نکنی کسی رو که خدا اونو لعن کرده به گفته رسول الله (ص) تو هم مشمول لعن خدایی.

خب آقا علی احسنتم که روایت رو کامل آوردی ، چقدرم زیرکانه واژه لعن رو که در کنار ناسزا هست بزرگ کردی
قيل للصادق عليه السلام: يا بن رسول الله، إنا نرى في المسجد رجلا يعلن بسب أعدائكم ويسميهم. فقال: "ما له لعنه الله يعرض بنا". وقال الله تعالى: "َلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّواْ اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ"
 
اون شخص علاوه بر لعن ، ناسزا هم میگفت ، آیه شریفه ای که امام صادق علیه السلام در انتهای کلامشون آوردن در مزمت کسانی هست که دشنام میدن و ناسزا میگن نه کسانی که لعن میکنند، پس علت ناراحتی امام دشنام اون شخص بوده

در مورد لعن علنی پیش تر نظرم رو گفتم ، و قبول میکنم که در شرایط فعلی بصلاح نیست اما دلیل نمیشه بذاریمش کنار
مثل وضو میمونه که برای خواندن نماز میگیریم ، اگر تنمون سالم باشه وضو کامل میگیریم ، اگر زخمی در اعضای وضو باشه وضوی جبیره ای میگیریم و اگر کلا آب ضرر داشته باشه تیمم میکنیم
الانم پیکره تشیع اگر زخمیه ، به یکی از سه شکل باید کارمون رو به پیش ببریم و فریضه از ما ساقط نمیشه
نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه

ومن الله التوفیق
 

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: ghaed |انجمن: کلام رهبری
 بسم الله الرحمن الرحیم
سلام مجدد

آقا سید مدیر سایتی که بجای هفته وحدت هفته برائت رو پیشنهاد داده من نیستم ، از خودشون دلیل کارشون رو جویا بشین بهتره

در مورد مرز وحدت از شما این کلام رو میپذیرم :
" به بهانه حفظ وحدت نباید از تبرّی و گفتن حقایق و دفاع از ولایت دست برداشت؛ منظور از وحدت این نیست که ما از مواضع اختلافی صرف نظر کرده و به مسائل مورد اتفاق بسنده کنیم و شعار وحدت، هرگز نباید عاملی برای از میان بردن حق دیگری به نام برائت شود که در این صورت این تفکر مصداق؛ کَلِمَهُ حَقٍ‏ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ خواهد بود. "

فتوای مراجعی که نام میبرین اصل عمل لعن و برائت رو حرام میدونن ، چون اگر دقت کنین گفتن حرامه و مشروط نکردن که مثلا اگر در دلتون لعن کنین اشکالی نداره ، مشکل من اینجاست.

آیات قرآنی آوردین برای وحدت منم در مقابل آیات قرآنی میارم برای لعن:

سوره بقره آیه 161 - بقره 159 - آل عمران 61 - نسا 47 - نسا 51و52 - نسا 93 - ص 78 - مائده 12 - مائده 60 - مائده 64 - اعراف 38 - هود 18 - توبه 68
هود 60 - هود 97 تا 99 -رعد25 - نور 23 - احزاب 57 - حزاب 67 تا 68 - فتح 6 - اسراء 60

سید جان بحث ولایت فقیه ضمن اینکه مطرح نشده ، خیلی هم طولانیه برادر ، ان شا الله در یک تاپیک جداگانه بحث میکنیم
هرچند شب عاشورا با شما خیلی سر این مطلب بحث کردم در سایت یار ... تبلیغ کردم ای وای من



 جناب بلاغ مبین
سلام علیکم
آقا بلاغ مبین یه مثال میزنم عین همین لعن کردن که از نظر شما باعث کشته شدن شیعیان میشه

از نظر همین وهابی ها شیعیان کافرند ، چرا؟ چون از قبر امام حاجت میخوان ، به حرم میگن بت خانه و هرکی توسل کنه بنظرشون مرتده
میگم چرا شما و امثال شما باعث کشته شدن شیعیان میشید؟ خب آقا بهتر نیست روی قبرها حرم نسازن تا شیعیان سالم بمونن؟
همونطور که نمیشه گنبد و بارگاه رو گذاشت کنار ، لعن دشمنان اهل بیت (ع) رو هم نمیشه گذاشت کنار

فرمودین: "میخاید لعن کنید خب لعن کنید اما تو خلوت...نه آشکارا..نه جلو شصتا دوربین."
مشکل اینجاست اصل لعن زیر سوال رفته ، من اصرار ندارم مردم تو خیابون بریزن لعن کنن یا حتما جلو شصت تا دوربین باشه ، اما همین خلوتشم حرام دونستند یا مجالسی که در خانه ها برگزار میشه.

اگر در مجلسی به گفته شما فحش بدهند ، واضحه که معصیت کردن ، فحش نهی شده اما لعن سفارش شده
هرگز دشمنان اهل بیت (ع) رو تکریم نمیکنم و این عیب نیست عمل شما عیبه ، شما مدافع عمربن الخطاب شدین ، به بهانه وحدت کاری کردین که حتی روحانی مسجد جرات نداره جمله ای در مورد عمر بگه اما برو مساجد سنی ، میگن امام زمان خیالیه ، به عمر وحی میشده ، آیات قرآن در تایید فرمایشات عمر نازل شده ، توسل حرامه و... توی مملکت شیعه ، خود شیعه غریب مونده

مراجع شیعه رو لعن میکنین از طرفی میگین خلفا رو لعن نکنین ، شما هیچ میدونین چیکار میکنین؟
به خدا قسم ، در همین آذربایجان غربی ، در تعزیه سیدالشهدا (ع) قرمز میپوشن ، روز عاشورا روزه میگیرن و به دستاشون حنا میذارن ، ایام محرم و صفر عروسی میگیرن ، چرا کسی جلو اینارو نمیگیره؟ چرا چماق وحدت فقط سر شیعه کوبیده میشه؟

درد دلم بالا گرفت بذار اینم بگم ، تمام بازارچه های مرزی استان رو دادن دست اهل سنت ، سود کلان میکنن ، قرار شد شهرما هم بازارچه مرزی بذارن با مصوبه مجلس وضع اقتصادی شیعه ها بهتر بشه چون اغلب بیکارن و شغل غالب کشاورزیه درآمدشم کمه ، همین سنی ها جلو جاده دراز کشیدند نذاشتن یک کامیون هم بیاد ، دولت هم بیخیال شد چون وحدت مهمتره
آره برادر کافی یه سال خشکسالی بشه عین بختک بیافتن رو زمین های شیعه ها و پول خرج کنن و ... شیعه در تنگنا باشه ایرادی نداره مهم وحدته




اما جناب علی1
چشممون به جمالتون روشن شد برادر

 در تاپیک قمه زنی بهم گفتی بز اینجا اومدی که بگی فحش دادن بده؟ یا للعجب

علی آقا در جواب آقای بلاغ مبین هم گفتم علت کشته شدن شیعیان الان بیشتر توسل به قبره ، باید کنار گذاشت؟

روایت يا أباذر! سباب المسلم فسوق ، وقتاله كفر ، برای فحش وناسزا گفته شده نه لعن برادر در متن روایت لعن میبینی؟

فرمودین :" یکی میره تو مسجد علنا اسم خلفا رو میبره و لعن علنی میکنه خبربه امام صادق(ع) میرسه و امام اون رو لعن میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  "
آقا علی چرا واقعه رو به نفع خودت عوض میکنی اون شخص در مسجد فحش میداده (شما اول فرق فحش و لعن رو یاد بگیر بعد بیا کنفرانس بذار ) معصومین (ع) هیچکدوم فحش رو تایید نمیکنن ، اما لعن رو تایید کردند.
 
بزرگواران اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید نظرات رو بهم نزدیک کنیم، هم وحدت و هم لعن در دین آمده نمیشه گذاشتش کنار

شما قبول کنید باید این ملعونها رو لعن کرد و لعن کردن اونها حرام نیست  منم میپذیرم بخاطر مصالح کشور نباید علنی باشه
حله ؟؟
 

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۴:۱۸ بعد از ظهر
سری جدید شعر من وحید زنجانی | نویسنده: ghaed |انجمن: اشعار دسته بندی نشده
 وحید بیر ایش گوردون پاسی چیخدی خانم دریایی دئدیقی شعرلری اوز آدیان نیه وُروسان 
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۳:۵۷ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: ghaed |انجمن: کلام رهبری
 بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
سروران گرامی این پست رو فقط به نظرات خواهرمون اختصاص دادم چون وقتگیر بود پاسخشون ، به نظرات بقیه عمری باقی بود خواهم پرداخت.

خواهر محترمه فرمودین در نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) فرموده اند: آگاه باشید کسی که به این شعار(تفرقه) دعوت کند او را بکشید گرچه زیر عمامه من باشد..
پاسخ شما در ادامه این خطبه هست ، در ادامه این مطلب امیرالمومنین (ع) وحدت و تفرقه رو معنی میکنن و شما میبایست بنا بر معنای ایشون استنباط کنین نه دل بخواهی

همان خطبه 127 و در ادامه همان مطلب آمده :
وَ اِنَّما حُكِّمَ الْحَكَمانِ لِيُحْيِيا ما اَحْيَا الْقُرْآنُ، وَ يُميتا ما اَماتَ الْقُرْآنُ. وَ اِحْياؤُهُ الاْ اجْتِماعُ عَلَيْهِ، وَ اِماتَتُهُ الاْافْتِراقُ عَنْهُ.
اینجا امیرالمومنین (ع) منظورشون از وحدت ، در یکدلی همگان و اتحاد در عمل به قرآن هست نه اتحاد با ظالم
وهمچنین منظورشون از تفرقه ، جدایی از قرآن هست
 شما میایین تفرقه رو سهوا یا از روی قصد بمعنای لعن کردن ظالم و وحدت رو بمعنای پذیرش ظلم ظالم توسط امام مطرح میکنید

فرمودین امیرالمومنین علی علیه السلام برای موفقیت عمر بهش مشاوره میداد
پاسخ شما کاملا روشنه خواهر ، چیزی که اسمشو همکاری با عمر گذاشتین به چند قسمت تقسیم میشد
اول مشورت در امور قضایی ، دوم مشورت در امور دفاعی و جنگی ، سوم مشورت در مشکلات علمی و اعتقادی

عدم آشنایی خلفا به پیش پا افتاده ترین احکام اسلامی باعث شده بود حقی از بیچاره ای ضایع ویا به مظلومی ظلم بشه ، پس امیرالمومنین (ع) اگر دخالت نمیکردند حقوقشان بخاطر جهل خلفا به احکام اسلام ضایع میشد، این بمعنای اتحاد با عمر نبوده

در مورد امور دفاعی مشورت‌ها و همكاري‌هاي امير مؤمنان با خلفا منحصر ميشه به مواردي كه بحران‌هاي سياسي و نظامي به خاطر سوء تدبير حاكمان اصل و اساس جامعه اسلامي را به خطر انداخته بود ، بنابراين نبايد اين گونه راهنمائيها و همكاري‌ها را به حساب دفاع از خلفا و اعلام رضايت از آن‌ها گذاشت و هرگز تایید لشکر کشی خلفا نبوده و نیست ، یکی از این مشاوره ها و دلیل مشاوره دادن حضرت علی علیه السلام رو ذکر میکنم

لشکر شکست خورده ایرانیان با تجدید قوا و با تدارک لشکر 150000 نفری آماده تصرف کوفه و ممالک اسلامی بود ، اینجا کل اسلام در خطر بود چون با تصرف ممالک اسلامی ، اسلام هم از بین میرفت ، نامه عمار یاسر وقتی به عمر رسید ، عمر از ترس دندانهایش بهم میخورد، از همه مشورت گرفت اما چاره ای حاصل نشد و رو به حضرت علی علیه السلام آورد اینجا بود که حضرت علی علیه السلام فرمودند: ای عمر در مدينه بمان كه براي دشمن سخت‌تر و وحشت را در دل آنان بيشتر مي كند ؛ چون اگر خودت به جنگ ايرانيان بروي خواهند گفت رهبر عرب‌ها تنها مانده و نفراتش كم است و با دلگرمي بيشتري خواهند جنگيد ، پس سربازان را روانه كن وخودت بمان .

این یک واقیعیت است که اگر حاکم کشوری شخصا در جنگ باشد لشکر مقابل حرص بیشتری خواهد داشت برای جنگیدن و ساقط کردن اونها ، این تدبیر حضرت بمعنای اتحاد با عمر نیست
منبع : كتاب الفتوح ، العلامة أبي محمد أحمد بن أعثم الكوفي (متوفاى314 هـ) ، ج 2 ص290 ـ 295

در مورد مشورت علمی و امور اعتقادی هم که پر واضحه اصلا وظیفه امام است.
پس نقش امیرالمومنین (ع) حداکثر به اندازه پاسخ به درخواست ارشاد و راهنمایی طرف مقابل بوده که وظیفه هر مسلمانه

فرمودین در خطبه 127 نهج البلاغه حضرت امیر فرمودن : دو گروه در ارتباط با من هلاک میشوند. یکی دوستی که در محبت به من زیاده روی میکند و این محبت بیش از حد، او را به سوی باطل میکشاند. و دیگری دشمنی که در کینه توزی علیه من زیاده روی میکند. و مصداق دوست افراط کننده رو افراد لعن کننده ذکر کردین

 اندکی تحقیق میکردین به منظور امام پی میبردین ، ایشان دوست افراط کننده رو خطاب به فرقه سبائیه به کار بردن که میگفتن العیاذبالله علی (ع) خداست.

روایتی از امیرالمومنین علی (ع) آوردین و ارجاع دادن به نهج البلاغه خطبه 78 ، چیزی که مورد ادعای شماست در این خطبه نیست ، در دادن سند دقت کنین

فرمودین : " حتی آن حضرت از بین شمشیرها حسنین (ع) را برای رساندن آب به عثمان فرستادند "
خواهرم برای گفته هاتون سند ندادین ، لطفا موقع نوشتن روایات و وقایع تاریخی که بهش استناد میکنین سند هم ارائه بدین وگرنه در حد یک ادعاست

فرمودین : " بعدازجنگ جمل ، امام علی (ع) عایشه را با لقب ام المؤمنین سوار بر مرکب با محافظانی ازخانم با احترام کامل به بیتش درمدینه فرستادند  "
سوال من از شما اینه ، آیا کسی که به طرف مقابل احترام قائله راضی میشه اونو بکشه؟ یقینا نه
اما امیرالمومنین علی علیه السلام در جنگ جمل افرادی رو مامور کردند که فقط عایشه را تیر باران کنند، بطوریکه گفته اند دوهزار نفر اطراف شتر عایشه کشته شدند ولی هرچه تیرزدند به عایشه نخورد چون هودجی ساخته بودند برایش، سندش هم کتاب الفتوح احمد اعثم کوفی ج۲ ص ۴۸۱
پس هیچ شکی نیست اگر در وسط جنگ امام علی (ع) و امام حسن (ع) دستشان به عایشه میرسید اونو میکشتند ، ولی عایشه اسیر شد و حکم برخورد با اسیر کشتن نیست اونم وقتی که زن باشه. القاضی النعمان المغربی، ج۱، ص ۳۹۵

فرمودین:" در زمان امام حسن (ع)، زمانی که در مسجد، امام علی (ع) را سب میکردند، ایشان جهت وحدت عبا به سر میکشیدند و نشنیده میگرفتند. یا مظلوم "
خودتون میگین سب (دشنام) ، امام حسن علیه السلام در مقابل اینگونه افراد به توصیه قرآن عمل کردند که فرموده : إِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كرَاماً ، هنگاميكه با لغو و بيهودگي برخورد كنند بزرگوارانه از آن مي گذرند.فرقان 72
سند ارائه بدین که نوشته باشه بجهت وحدت اینکارو کردند

فرمودین :" امام صادق (ع) برای فقهای اعظم اهل سنت کلاس درس میگذاشتند و سه تن از روسای مذاهب اهل تسنن، شاگرد امام بودند.  "
شبیه قضیه مشورت دادن علمی و اعتقادی حضرت علی علیه السلام به عمر است و قبلا پاسخ دادم

فرمودین : " ایشان دستور برخورد نیکو و عیادت مریضان اهل سنت وتشییع جنازه هایشان و اقتدا به نماز جماعتشان را صادر کردند."
اهل سنت جزو مسلمانان هستند، و مسلمان بر مسلمان حقوقی داره ، اینهایی که گفتین هم جزو همین حقوقه ، و نمیشه ازش استنباط لعن نکردن دشمن اهل بیت رو داشته باشین

فرمودین : " وقتی به حضرت (امام صادق علیه السلام) عرض شد ما در مسجد شخصی را میبینیم که علنا به دشمنان شما ناسزا و دشنام میدهد، حضرت فرمودند: او را چه شده است؟ خدا او را  لعنت کند که ما  را در معرض لعن قرار داده و بعد آیه ۱۰۸سوره انعام را قرآئت فرمودند."

خواهرم شما لعن و ناسزا رو یکی میدانید؟
امام صادق علیه السلام نهی از ناسزا گویی کردن ، نه لعن کردن ، لعن و ناسزا دو چیز مجزا هستند

در ادامه نظرات مراجع رو آوردین که پیش تر هم گفتم نظر هر مرجعی برای مقلدین خوش حجت هست نه برای عامه
در مورد رفع القلم هم من مطلبی ننوشتم خواهر بزرگوار که بهش پرداختین ، نظراتم کاملا بدون ویرایشه میتونین بررسی کنین

در مورد عیدالزهرا روایت داریم خواهر :

حذیفه بن یمان در ضمن روایت طولانی نقل می کند که بعد از آنکه رسول خداصلی الله علیه واله وسلم  فرمودند:
در روز نهم ربیع الاول، رئیس منافقان و راس ظالمین به اهل بیت به هلاکت می رسد؛ من به ایشان عرض کردم: او که این همه ظلم بعد از شما خواهد کرد چرا به او نفرین نمی کنی که تا شما زنده هستید هلاک شود؟
حضرت فرمودند: دوست ندارم بر قضای الهی پیشی بگیرم و سپس فرمودند:

لَکِنِّی سَأَلْتُ اللَّهَ أَنْ یَجْعَلَ الْیَوْمَ الَّذِی یَقْبِضُهُ فِیهِ‏ فَضِیلَهً عَلَى سَائِرِ الْأَیَّامِ لِیَکُونَ ذَلِکَ سُنَّهً یَسْتَنُّ بِهَا أَحِبَّائِی وَ شِیعَهُ أَهْلِ بَیْتِی وَ مُحِبُّوهُمْ.

لکن از خداوند متعال خواسته ام که چنین روزی را که آن ملعون به درک واصل می شود فضیلت بدهد بر سائر ایام تا عید گرفتن در چنین روزی سنتی باشد که دوستداران من و شیعیان اهل بیتم و محبین ایشان، بدان سنت عمل میکنند
سند : بحارالانوار: ج۳۱، ص۱۲۳٫



خواهر باز سوال منو بی جواب گذاشتین و یا به گفته های من نپرداختین که باز تکرار میکنم

از کجای این روایت نیابت از امام زمان (عج) رو برداشت کردین؟
مّا الحَوادِثُ الواقِعَةْ فَارْجَعُوا اِلی رَواةِ حَدیثُنا فَانّهُمْ حُجَّتی عَلَیکُم وَ اَنَا حُجّةُ الله عَلَیهِم...
نائبش رو از کجا آوردین؟ آیا حجت نائب معنی میشه؟ وچطور اونو فقط به یک نفر تعمیم میدین؟


میگین مراجع اصل عمل برائت یا لعن رو تحریم نکردن ، در کجای فتوای ایشان شرطی گذاشته شده که در دلتون لعن کنید؟ گفته اند لعن کردن حرام است ، مشروط نکردند

این کلام  امام خمینی (ره)  رو چگونه توجیه میکنید؟

وأما سائر الطوائف من النصاب بل الخوارج، فلا دلیل على نجاستهم وإن کانوا أشد عذابا من الکفار، فلو خرج سلطان على أمیر المؤمنین لا بعنوان التدین، بل للمعارضة فی الملک، أو غرض أخر کعائشة والزبیر وطلحة ومعاویة وأشباههم أو نصب احد عداوة له أو لأحد من الأئمة ع لا بعنوان التدین بل لعداوة قریش أو بنی هاشم أو العرب أو لأجل کونه قاتل ولده أو أبیه أو غیر ذلک لا یوجب – ظاهرا- شیء منها نجاسة ظاهریة وإن کانوا أخبث من الکلاب والخنازیر...


و اما باقی گروه های ناصبی بلکه خوارج ، اگرچه عذابشان از کفار شدیدتر است ، اما دلیلی بر نجاست آنها نیست . بنابراین اگر سلطانی بر امیرالمومنین علیه السلام خروج کند ، نه به عنوان تدین بلکه به جهت مخالفت در ملک ، یا غرضی دیگر ، مانند عایشه و زبیر و طلحه و معاویه و مانند آنان ، یا شخصی با ایشان یا یکی از ائمه نه به عنوان تدین بلکه به جهت دشمنی قریش یا بنی هاشم یا عرب یا به دلیل اینکه ایشان قاتل فرزند یا پدرش است و...دشمنی داشته باشد ، ظاهرا هیچ یک از اینها موجب نجاست ظاهری نخواهد شد ،اگرچه اینها از سگ و خوک نیز خبیث تر هستند .   سند: کتاب الطهاره ج3 ص 457

و چه پاسخی دارین به روایاتی که لعن بر خلفا در اونها آمده


 


 
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۴۹ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: ghaed |انجمن: کلام رهبری
 سلام
عذر میخوام خواهر گمان کردم برادرین

سوال اول منو بی پاسخ گذاشتین که از کجای این روایت نیابت از امام زمان (عج) رو برداشت کردین؟
مّا الحَوادِثُ الواقِعَةْ فَارْجَعُوا اِلی رَواةِ حَدیثُنا فَانّهُمْ حُجَّتی عَلَیکُم وَ اَنَا حُجّةُ الله عَلَیهِم...
نائبش رو از کجا آوردین؟ آیا حجت نائب معنی میشه؟ وچطور اونو فقط به یک نفر تعمیم میدین؟

بحث لعنه و کسی از ناسزا گویی دفاع نکرده ، امیرالمومنین از فحش منع کردن نه لعنی که پشتوانه قرآنی داره ، اگر میتونید روایتی بیارین که منع از لعن خلفا کنه

کجای اون فتوا گفته در دلتون لعن کنین؟ گفته لعن کردن حرام است و مشروط نکرده

کشتار شیعیان با شکل گیری حکومت شیعی در منطقه شدت گرفت ، عربستان و قطر و سایر دولت های سنی - عربی منطقه از ترس قدرت گرفتن شیعیان در عراق ، سوریه و... اقدام به تشکیل و تجهیز گروه های تروریستی نظیر القاعده ، طالبان و داعش کردند ، حالا بیایین همه تقصیرهارو بندازین گردن کسانی که خلفا رو لعن کردند

تو گوش داعشی میخونن شیعه مشرکه ، چون از قبر حاجت میخواد و بت پرسته ، میگم برای اینکه شیعیان کشته نشن با منطق شما گنبد و بارگاه و توسل و... بذاریم کنار آقا سنیه با شیعه اختلاف نداشته باشه چطوره؟

به قاتل حضرت فاطمه سلام الله علیها لعن نکنیم ، چرا؟ چون آقای سنیه خوشش نمیاد
خواهرم شما و امثال شما دارین به کجا میرین؟ چطور روتون میشه تو روی جده سادات نگاه کنید؟

والسلام علی من اتبع الهدی



چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۵۱ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: ghaed |انجمن: کلام رهبری
 بزرگوار در فتوای ایشان نیست که مخفیانه لعن کنید ، فرمودن لعن بر مقدسات اهل سنت حرام است

بنظرم از آرمان های انقلاب خیلی دور شدین ، نظر امام خمینی (ره) کجا نظر شما کجا

شخص ملعون سزاوار لعنه و در درجه اول موجب شادی دل اهل بیت (ع) هست من با آمریکا چیکار دارم که خوشحال بشن یا نشن



چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: ghaed |انجمن: کلام رهبری
 برادر خیر البریه یه مثال ساده بزنم برای شما

در مجلس شورای اسلامی هر وزیری برای اینکه رای اعتماد بگیره باید اعلام برائت کنه و موضع خودش رو دربرابر فتنه 88 مشخص کنه
در آخرت هم از شما سوال میشه کجای زندگیت از فتنه سقیفه اعلام برائت کردی ، اگر نکرده باشی رای اعتماد ، رای صلاحیت شیعه بودن نمیگیری برادر من

نظر یکی از مراجع رو آوردین ، در حالی که هستند مراجعی که امر به لعن کنن ، پس نظر مرجع شما برای شما حجته نه برای من

وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام هرگز سکوت نکردند و به خلفا تاختند ، به مشابه خطبه شقشقیه و روایات موجود دیگر

امام صادق علیه السلام بعد از هر نماز واجب این ملعون هارو لعنت میکردند ، اصول کافی ج3 ص 342

امام صادق علیه السلام فرمودند: ما طائفه بنی هاشم (اهل بیت علیهم السلام) کوچک و بزرگ خود را به سب و لعن آن دو و بیزاری جستن از آن دو (عمر و ابابکر) امر می نمائیم.  (معجم رجال الحدیث ج15 ص129)

حنان بن سدیر از پدرش نقل می کند که امام باقر علیه السلام فرمودند: همانا آن دو شیخ (عمر و ابابکر) از دنیا رفتند وتوبه نکردند و به یاد نیاوردند آن ظلمهایی که در حق امیرالمومنین علیه السلام روا داشتند پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد. (اصول کافی, ج8 ص 246 ح343)

رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند: هرکس از لعن نمودن کسی که خداوند او را لعنت نموده خودداری نماید لعنت خداوند بر او باد. (بحارالانوار ج2 ص202)

و انبوه روایات دیگه که امر بر لعن این ملعونها کرده اند

در زیارت عاشورا هم یقینا دیدین که آمده لعنت بر اولی و دومی و سومی و چهارمی و یزید بعنوان پنجمین نفر
چهارمی همان معاویه و اولی و دومی و سومی خلفا هستند ، بخاطر خفقان اینگونه نام برده میشدند

در مورد نائب امام زمان (عج) هم دچار سو برداشت شدین ، روایتی که ذکر کردین
مّا الحَوادِثُ الواقِعَةْ فَارْجَعُوا اِلی رَواةِ حَدیثُنا فَانّهُمْ حُجَّتی عَلَیکُم وَ اَنَا حُجّةُ الله عَلَیهِم...
تمام مراجع رو حجت(برهان ، دلیل) بر شیعیان معرفی میکنه ، معنی حجت یعنی نائب و جانشین؟

از کتاب الطهاره ج3 ص 457مطلبی از امام خمینی (ره) ذکر میکنم ، ایشان میفرمایند:
وأما سائر الطوائف من النصاب بل الخوارج، فلا دلیل على نجاستهم وإن کانوا أشد عذابا من الکفار، فلو خرج سلطان على أمیر المؤمنین لا بعنوان التدین، بل للمعارضة فی الملک، أو غرض أخر کعائشة والزبیر وطلحة ومعاویة وأشباههم أو نصب احد عداوة له أو لأحد من الأئمة ع لا بعنوان التدین بل لعداوة قریش أو بنی هاشم أو العرب أو لأجل کونه قاتل ولده أو أبیه أو غیر ذلک لا یوجب – ظاهرا- شیء منها نجاسة ظاهریة وإن کانوا أخبث من الکلاب والخنازیر...


و اما باقی گروه های ناصبی بلکه خوارج ، اگرچه عذابشان از کفار شدیدتر است ، اما دلیلی بر نجاست آنها نیست . بنابراین اگر سلطانی بر امیرالمومنین علیه السلام خروج کند ، نه به عنوان تدین بلکه به جهت مخالفت در ملک ، یا غرضی دیگر ، مانند عایشه و زبیر و طلحه و معاویه و مانند آنان ، یا شخصی با ایشان یا یکی از ائمه نه به عنوان تدین بلکه به جهت دشمنی قریش یا بنی هاشم یا عرب یا به دلیل اینکه ایشان قاتل فرزند یا پدرش است و...دشمنی داشته باشد ، ظاهرا هیچ یک از اینها موجب نجاست ظاهری نخواهد شد ،اگرچه اینها از سگ و خوک نیز خبیث تر هستند .





چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ قبل از ظهر
فرزند کمتر، زندگی بدتر… | نویسنده: ghaed |انجمن: ازدواج و خانواده
 
نوشته شده توسط : احسان فقط خدا »

این آقای قزوینی آدم کوچیکی نیستن هاااااااا 

یک شبکه ماهواره ای هست اگه اشتباه نکنم اسمش ولایت  هست که مربوط میشه به شیعه // ایشون یکی از کارشناسان و بزرگان این شبکه هستن

شبکه کلمه هم که ماهواره ای هست و مربوط به وهابیت هست / دلش از این آقای قزوینی حسابی پر هست و هر از چندگاهی به ایشون حمله میکنه و بعضی قسمت های حرفهای ایشون رو جدا میکنه یا حذف میکنه و بعد میگه منظور این آقا فلان چیز هست 

من که خودم اصلا حال و حوصله بچه ندارم اما مواظب باشیم که اگه نمیخوام به رشد جمعیت کمک کنیم حداقلش به بزرگان خودمون بی احترامی نکنیم


موفق باشین


احسان جان ماهواره دیگه چیا داره عزیز برادر؟

که ماهواره ندارینا؟
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ قبل از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: ghaed |انجمن: کلام رهبری
 بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند : فاطمه (س) پاره تن من است ، هر کس او را بیازارد مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است
سند از معتبر ترین کتاب اهل سنت : صحیح البخاری ج ۶، ص ۱۵۸، ح ۵۲۳۰

در جای دیگه ای از همین کتاب آمده : حضرت فاطمه(س) وفات یافتند در حالیکه بر ابوبکر و عمر غضبناک بودند.
سند: صحیح البخارى، ج ۸، ص ۳، ح ۶۷۲۶

خداوند در سوره احزاب آیه 57 میفرمایند :

إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِیناً
آنها كه خدا و پیامبرش را آزار مى‌‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خواركننده‌‏اى آماده كرده است.

با اینکه خفقان در دوره معصومین (ع) شدت بیشتری داشت با این حال روایات صحیح السند بسیاری بر لعن خلفا آمده

بر دشمن علی (ع) لعنت باد


سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۲۲ بعد از ظهر
آذری زبونا بیان تو | نویسنده: ghaed |انجمن: فیلم و کلیپ
 
نوشته شده توسط : شیخ صفی »
ساغول قارداشم چوخ چوخ قشنگیدی

زنده باشی خوب بود

امیدوارم جنبه پانترکیسمی نداشته باشه


شیخ صفی برادرم اینقدر چماق پانترکیسم نکوبین سر مردم ، ایشون یک نوحه برای امام حسین علیه السلام نوشتن ، باید اینگونه امور تشویق بشه نه تعدیل

این شعر رو پروفسور حمید نطقی سرودن در رابطه با پان تورکیسم که تقدیمتون میکنم :


نییه منه پان دئدین؟

من دیلیمدن دانیشدیم              اونو منه دان دئدین

من ائلیمدن دانیشدیم              منه جواب قان دئدین

آرخاندا من دایاندیم               اؤزگه‌لره جان دئدین

سوردوم چارا دردیمه             درمان اوچون یان دئدین

حاق سؤز دئمك ایسته‌دیم         خوروز كیمی بان دئدین

سئودیم آخیر یوردومو            نیه‌ منه پان دئدین؟
              
یاشاسـین آنا یـوردوم ، باش اوجا آذربایجانـیم



صفحه 1 از 6 < 1 2 3 4 6 > آخرین »









انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 09:33 بعداز ظهر