انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر »نتایج جستجو


نتایج جستجو میان پاسخ های کاربر: علی1
تعداد نتایج (105) نتیجه
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۰۳:۵۴ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: علی1 |انجمن: کلام رهبری
 یه دید کلی به این بحث میدم و فک کنم حجت برا اونایی که میخوان بفهمن تموم میشه
اول فک کردید من بدون اینکه روایت داشته باشم حرفی میزنم که این از جاهلیت هستش افرادی که من رو توی این دو سه سال میشناسن میدونن برا هر حرفی از قبل سندی هستش وگرنه عنوان نیمشه نخواستم جناب عالی باز ضایع بشین که
خودتون خواستین اقا روایت امام صادق(ع) اینه
به امام صادق (علیه السلام) عرض کردند :‌ انا نری فی المسجد رجلا یعلن  بسب اعدائکم و یسبهم . فقال :‌ ماله ؟ لعنه الله تعرض بنا . قال الله "‌ ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم "
ما در مسجد  مردی را دیدیم که آشکارا به دشمنان شما دشنام می داد و آن ها را لعن می کرد . حضرت فرمود : چه کار می کند ؟ خدا لعنتش کند . او ما را در معرض فحش و دشنام قرار می دهد . 
کلمه لعن رو دیدید؟طرف هم سب علنی میکرد هم لعن علنی پس روایت رو به دید خودتون تحریف نکنید

من نمیگم لعن نکنید شما در خلوت یا جایی که میدونین اختلافی نمیشه لعن کن ولی در حالت علنی حق لعن ندارید
الان شما مجازید هر کاری دوس دارید انجام بدین 
من فقط وظیفم این بود حقایق رو بیان کنم
اگه هم فک میکنین توهینی شده من عذر خواهی میکنم ولی از این راه بیمناکم خواهش میکنم به دور از تعصب هر چیزی دیده بشه
چون وقت بعد از مرگ راه برگشتی برای تصحیح نیست

 



جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۰۳:۲۹ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: علی1 |انجمن: کلام رهبری
 والا من نمیدونم چرا باید با جاهلین بحث کرد ولی
این حرفای شماست

سلام
ممنون بابت پاسختون اما اگر میشه در قالب متن بنویسید چون بخاطر سرعت کمم به زحمت افتادم تا کلیپ هارو کامل تماشا کنم
مداحی هایی که دراون لخت میشن و صدای سگ درمیارن و جملات خلاف شرع مبین وبعضا کفر میگن کلهم باطل و حسابش ازاین بحث جداست.

الان عمده دلیل مخالفت شما با قمه زنی رسانه های بیگانه هست؟ نگاه اونها به تمام اصول شرع مبین مغرضانه هست ، کمااینکه در رسانه هاشون هم شاهدش هستیم
ممنون میشم اگر بهم بگین ، قمه زنی از دوران صفویه بوده ، چرا در چند سال اخیر حکم به حرام بودنش دادن؟
درگذشته حکم مراجع این بوده که اگر ضرر جانی برایتان ندارد بلامانع است ، آقای قرائتی هم در این کلیپ اشاره کردن بهش
خیلی این جمله رو تکرار کردم بهتره بازم تکرار کنم " 
قمه زنی جایز هست اما واجب نیست"
 سوالم رو دوباره مطرح میکنم ، ملاک جایز و حرام رسانه های غربی هستند؟

شما یه سند و یه روایت ارائه ندادین که گفتهش ده باشه قمه زنی کنین
همین الانش ما منتظر یه روایت از شما هستیم تو اخرین پیج هم نوشتم شما مرد هستین یه روایت بدین که اهل بیت گفته باشن قمه زنی کنین
باز تکرار میکنم چشماتون که نمیبینه بینای ندارین شبکیش خرابه یا هر چی نمیدونم
شما یه روایت از قمه زنی بیارین اینکه تو سر و صورت خودمون بزنیم دال بر قمه زنی میشه؟هر چند بحث قمه زنی نیست
ولی شما پیج نذار شما یه روایت قمه زنی بیار که گفتهش ده باشه قمه بزنین
روایت در مورد قمه زنی!!!
با فونت بزرگ نوشتم که چشماتون ببینه ذکر شده باشه قمه زنی کنین دارین؟
یه دونه لظف کنین
باز از لهوف هم سند دادیم
میگین زیارت عاشورا
خب اگه قرار بود اسم اولی دومی و سومی ذکر بشه که مستقیم ذکر میشد این باز هم
ضایع شدن شخصیت شما رو نشون میده
که در روایات ما هم حتی زیارت هامون اسم مستقیم نبردن 
ما هم میگیم لعن کنین کی گفته لعن نشه ما گفتیم اسم نبرین
منتظر هستیم 


جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ قبل از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: علی1 |انجمن: کلام رهبری
 سلام عرض میکنم خدمت دوستان
اولا باز شما کور بازی در اوردید؟شما در بحث قمه زنی کهی ه روایت نشون ندادی همه روایات هم نشون داده شد
الان هم چشمای مشکل دارتونو باز کنین شخص در مسجد فحاشی نمیکنه لعن علنی خلفا رو میکنه میخواین باز از اول تا اخر روایت و متن عربیشو بیارم باز ضایع بشین مثل بحث قبل؟
اول روایت اباذر رو اوردم برای دوری از بد زبانی و روایت دوم برای لعن علنی بود
حالاش ما به منابع دست رسی ندارید فرق لعن رو در روایات با بد زبانی نمیفهمید دال بر نبودنش میشه؟
اگر باز چشماتو ببینه
من نوشتم لعن علنی در روایات گفتن مشکل داره ولی در لعن که در جمع خودتونین یا تنهایین نه مشکلی نیست
مثال هم زدم لعن در زیارت عاشورا رو باز اگه چشمتون نمیبینه فونت رو بزرگ کنم
در مورد فرار مثل بز کوهی هم که دیگه همه دیدن
باز من تحدی میکنم حاضری من روایت رو از اول تا اخر متن عربی بیارم
اگر قید شده بود اون شخص لعن میکرد خلفا رو و امام بخاطر لعن علنی
اون رو ملعون خطاب کرد
بجای فرار بز کوهی شما رو تلبیسگر روایات خطاب کنم؟
چون کاری که ابلیس میکنه دست بردن در حقایق هستش
اگه شما میدونین و اینکارو میکنین که فرقی با شخص ابلیس ندارید
اگه ندونسته اینکار رو میکنین برین گناه تحریف کردن رو ببینین یا اگه نمیدونین دوستانه میارم
ولی این رو میگم حواستون باشه وقت رفتن به اون دنیا مراقب اعمالتون باشید
خدا شاهده جدا از این بحثا نگران شما ام چون حرفاتون برعکس کردن روایاته
مراقب باشین نقلاتون اشتباه نباشه احساسی حرف نزدید با اینکه بیاید توهین کنین
بمن مشکلی ندارم ولی جابجا کردن حرف امام گناهش کمتر از اونایی که دست بردن در تحریف احادیث نیست
یا علی(ع)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۷:۵۳ بعد از ظهر
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی | نویسنده: علی1 |انجمن: کلام رهبری
 سلام عرض میکنم خدمت خوانندگان این پیج
اول اسناد کشته شدن شیعه رو بنا به لعن علنی از کتب اهل سنت ذکر میکنیم

كتاب «المنتظم » به اين نكته اشاره كرده و مى گويد : حكّام وسردمداران قدرت هر وقت كه مى خواستند فردى شيعى مذهب را تعقيب و دستگير وسپس او را مجازات كنند به جرم فحش وناسزا به أبو بكر وعمر بود ، نه اينكه چون پيرو على ( ع ) است ، ويا از آن حضرت دفاع كرده است المنتظم : 2 / ( ص )36 ، وضوء النبى ( ص ) . 

ب : ابن اثير در حوادث سال 407 ه" مى نويسد : در اين سال در تمام شهرهاى آفريقا شيعيان را به جرم سبّ ولعن شيخين ( أبو بكر و عمر ) از بين بردند الكامل : 9 / 110 . 
خب تا اینجا مشخص شد که چرا شیعیان رو میکشن همین کار رو امروزه داعشی ها انجام میدن
نمیخوام نر علما رو بیارم چون همه میدونن
فقط یکی دو روایت از کتب شیعه برای ممنوعیت لعن علنی میاریم

الف - در بين احاديث و روايات ثبت شده از زبان أئمّه معصومين ( ع ) بخشى از آن به نهى و دورى از سبّ و لعن و يا فحش و نفرين به افراد مسلمان است ، مانند اين حديث كه علّامه بزرگوار شيخ طوسى در كتاب ارزشمندش أمالى از پيامبر خدا نقل كرده است كه آن حضرت در توصيه هايى كه به ابوذر داشتند ، فرمود : «يا أباذر! سباب المسلم فسوق ، وقتاله كفر » أمالى طوسى : 537 ، وسائل الشيعة : 12 / 281 . 

اى ابوذر! دشنام دادن و لعن مسلمان باعث فسق و جنگ با او سبب كفر مى شود . 
گفته مسلمان!!! نگفته مومن مسلمان یعنی هر کسی در ظاهر ایمان بیاره ولو منافق باشه
پس هیچکسی حق نداره بطور مستقیم دشمنام و لعن رو در رو کنه این یکی
دوم که مهم تره
یکی میره تو مسجد علنا اسم خلفا رو میبره و لعن علنی میکنه خب ربه امام صادق(ع) میرسه و ا
مام اون رو لعن میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امام صادق ( ع ) وقتى كه مى شنود يكى از ياران آن حضرت در مسجد با صداى بلند از دشمنان اهل بيت بدگوئى مى كند مى فرمايد : «ما له لعنه اللّه! تعرّض بنا ، قال اللّه سبحانه وتعالى : (وَلَاتَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ ) . . . . » بحار الانوار : 71 / 217 . 

چه شده است او را ، خدا لعنتش كند ، چرا زبان دشمنان ما را عليه ما باز مى كند؟ مگر سخن وحى را در كتاب حق قرآن مجيد نشنيده است كه خداوند مى فرمايد : به افرادى كه غير از خدا را مى خوانند ناسزا نگوئيد ، زيرا آنها متقابلاً بدون علم و آگاهى به خدا ناسزا خواهند گفت .
حالا کی میخواد مورد لعن اهل بیت(ع) قرار بگیره؟
1-اولا با لعن علنی بساط توهین به اهل بیت از دید طرف مقابل باز میشه و اهل بیت هم مورد خطاب قرار میگیرن از دید دشمنان
2-خود اهل بیت همین افراد رو لعن کردن!!!!!کسی لعن علنی نباید بکنه حالا تو خونه یا جوی که میدونین اسیب وارد نمیشه حقایق رو بگید ولی علنا حق لعن به فرد خاص ندارید

ما دستورمون دستور زیارت عاشوراست!!!
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد(ص) و آخر تابع له علی ذلک!!
با این دید نه اسمی برده شده که باعث تشویش بشه و هم از دید همه مسلمانان شیعه و سنی دشمنان پیامبر و خاندانشون لعن میشن همه هم این رو قبول دارن
روایاتی هم که اوردیم از نظر سندی صد در صد صحیح هستش
اگه سوالی هم بود در خدمت هستیم 
یا علی(ع) 

یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۵۶ بعد از ظهر
رفقا کنید حلالم | نویسنده: علی1 |انجمن: مطالب متفرقه مذهبی
 التماس دعا برای منم دعا کنین طلبیده بشم....
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۰۵ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: علی1 |انجمن: بصیرت سیاسی
 خب باز من تبلیسات شما رو یکی یکی رو میکنم تا برای همه روشن بشه شما فرار نکن لطفا
شما راستگو هستین یه روایت از قمه زنی میوردین وقتی ندارین چرا بیخود کش دار میکنین؟الان چندین نفر در انجمن در خصوصی من عقلانیت شما رو زیر سوال بردن خدا وکیلی بچه 5ام دبستان هم میفهمه نمیدونم با شعور کی فک میکنین بازی میکنین همه که فهمیدن شما روایتی ندارین شاید شما بخودتون....
اول گفتین شطرنج الان از بزگانتش یعه تک تک سند میارم در ضمن شما برای من ادعای سند نکن بنده 8ساله در قسمت بررسی سند هستم شما وقتی نیمتونی سند بیاری ادله بیاری بیخود برای خودت جو سازی نکن خب بریم سراغ اولین تبلیس این اقا از خصال شیخ صدوق که مورد تایید امام زمان(ع) هستش سند میدم به همراه من لای حضر الفقیه
ترجمه من لا يحضره الفقيه جلد 5صفحه 308

امام صادق (ع) : فروختن شطرنج حرام است و پولي هم كه از فروختنش بدست مي آيد حرام است و داشتن و نگاه داشتن شطرنج كفر است و شطرنج بازي كردن شرك است و سلام كردن بر كسي كه شطرنج بازي مي كند گناه كبيره هلاك كننده است و كسي كه شطرنج بازي مي كند و دست در ميان آن مي برد چنان است كه دست در ميان گوشت خوك برده باشد.و كسي كه شطرنج بازي مي كند نمازش قبول نيست تا اينكه دست خود را بشويد و كسي كه به شطرنج نگاه مي كند مانند اين است كه به عورت مادر خود نگاه مي كند و كسي كه نگاه مي كند به كساني كه در حال بازي شطرنج هستند و به آنها سلام مي كند در آن حال گناهش با كسي كه شطرنج بازي مي كند يكسان است . و كسي كه بنشيند به قصد بازي كردن شطرنج جاي خود را در جهنم آماده كرده است و اين زندگاني باعث حسرت او در قيامت است ( به سبب اينكه چرا معصيت ها را انجام داده است ) و از همنشيني قمار باز بپرهيز زيرا از جمله مجالسي است كه اهلش مورد غضب الهي شده اند و هر ساعت منتظر غضبند ( بلا ) و چون نازل شود تو را و ايشان را فرا خواهد گرفت.
 
خصال الصدوق جلد 1 صفحه 76 حديث 87

حضرت صادق (ع):درباره خريد و فروش آلات موسيقي فرمودند : صنعتي ( شغلي ) كه هيچ جهت حلالي در آن نباشد و جز شر و فساد چيزي در آن مترتب نباشد مانند آلات موسيقي و شطرنج و صليب سازي و يا نوشابه هاي مست كننده و هرچيزي كه از اين قبيل باشد پس ياد دادن و ياد گرفتن و خريد و فروش و اجرت دادن به كسي در رابطه با آن و يا اجرت گرفتن در رابطه مثلا حمل وسائل آن و كلا جميع تصرفات در آنها حرام است .
 
حف العقول صفحه 335

حضرت علي (ع): مي فرمايد كه به شش شخص سلام نكنيد :1.يهودي 2.اهل موسيقي و نوازندگي 3.مسيحي 4.شخص آوازه خوان 5.كسي كه در حال بازي شطرنج است 6.كسي كه شوخي اش فحش مادر است.
 
تاب شريف نهج الفصاحه صفحه 273 شماره 1295

رسول خدا (ص):از نشانه هاي آخرالزمان اين است كه آلات لهو و موسيقي و تار و طنبور و آواز خواني به دست شرور ترين اين امت ظاهر مي گردد .ومردم درآن زمان آلات لهو و موسيقي را نيكو مي شمارند .در آن زمان اشخاصي هستند كه قرآن را ياد مي گيرند و در آلتهاي مثل بوق و ني و به شكل آوازه خواني مي خوانند و مردم نرد و شطرنج بازي مي كنند پس ايشان در ملكوت آسمان و در ميان فرشتگان پليد و نجس خوانده مي شوند.
 
تفسير جامع جلد 6 صفحه 347

امام صادق (ع):بازي كردن با شطرنج شرك به خداست و دست كردن در آن مانند دست زدن به گوشت خوك است و بايد پيش از نماز دستها را شست اگر كه به مهره آن دست زده باشند و نگريستن به صفحه شطرنج مانند نگاه كردن به عورت مادر است.
 
وسائل الشيعه كتاب تجارت

امام رضا (ع) : چون سر امام حسين (ع) را به شام بردند يزيد لعنه الله فرمان داد تا آن را در محلي نهادند و پرده اي بر روي آن نصب نمودند پس او و يارانش بدانسو آمدند و به خوردن غذا و نوشيدن آبجو مشغول شدند و چون از كار خوردن و نوشيدن فارغ شدند فرمان داد تا آن سر مطهر را در طشتي زير تختش نهادند و صفحه شطرنجي روي آن نهادند و يزيد لعنه الله بنشست و به بازي شطرنج و گفتگو از حسين بن علي (ع) و پدرش و جدش سلام الله عليهم و استهزاء بذكر ايشان مشغول گشت. و هر زمان كه در حركات شطرنج از حريف خود مهره اي را مي برد جامي آبجو مي گرفت و سه نوبت مي نوشيد و آنگاه باقي مانده آن را در كنار طشت بر روي زمين مي ريخت پس هر كس كه از شيعيان ما مي باشد بايد از نوشيدن آبجو و بازي شطرنج خود داري كند و هركس كه نظرش به شطرنج يا آبجو افتاد بايد به ياد كار پليد يزيد لعنه الله افتد و او و خاندانش را نفرين نمايد
خب 
گفتین قمه زنی از اشاعر حسینی هستش یه روایت هم نیوردین خخخخخخخخخ
کودوم روایت؟شما چشمای ضعیفتو باز کن سند دادم از لهوف حرف امام حسین(ع) تو داری رد میکنی؟؟؟؟
دستور امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) قبل از شهادت رو باز برو ببین شما ضد امام حسین (ع) رفتار کردی که
خب منم از روایت ابن طاووس استفاده کردم که ملت میشناسنش شما  چی؟
  منبع: انوار الشهاده فی مصائب عتره الطاهره
از کودوم منابع معتبر شیعست؟؟؟شما از هر وبلاگی هر چی دیدی کپی میزنی؟لاونوقت میشه سند معتبر شیعه؟
بابا من از کافی از من لا یحضر و... سند میدم شما از چی؟این برای همه خوانندگان روشنه کهش ما یه سند صحیح هم نداری روایت روز قبلتم که ضعیف حساب شد یا شما فرق روایت ها رو متوجه نمیشی یا روایت ضعیف که مخالف دستور امام حسین(ع) هستش رو برا خودت حجت میگیری که اینم از تناقضاته!!!!!!!
گفتین!! همچنین گفتین " اگه به لهوف استناد نداری لهوف رو سید ابن طاووس نشوته که باز امام زمان(ع) رو دیدن فک کنم بهتر از ماها و شما رو این مطالب مسلط بودن "عجب دلیل منتقطی!!!!عجب!!!من دلیل عقلی با روایت صد در صد صحیح میدم
شما میگی بهتر ما ندیدن؟علما هم اجماع دارن اسیب زدن بخودتون ظلم به نفسه!!شما قبول نداری مشکل خودتونن
اینکه حضرت زینب(ع) به سر و صورت خودش بزنه حکم قمه زنی رو میده؟؟؟؟
من میگم یه روایت که بگه شما مجازی قمه زنی انجام بدی نشون بده!!!
بزرگ مینویسم شما یه روایت که نشون بده اهل بیت (ع) دستور به قمه زنی داده باشند بیارین!!!!!
فقط یه روایت!!!!!
بحث رو به حاشیه نکشید فرار هم نکنین دفعه بعد بیکار نیستم کل منتونو تک تک بخونم اگه روایتی دارین که اهل بیت بگن شما برین قمه بزنین اونم حتی اگه اون همه اسیب به بدن بیاد موردی نداره که هیچ اگه ندارین حداقل چیزی نگین
من نخواستم توهین کنم مثل رفتار شما باز هم میگم حواستون به حق ناس باشه حواستون به اون تهمتا باشه فردای قیامت هر کسی باید جواب پس بده
شما باز هعم تاکید میکنم زدن به سر رو صورت رو مجوز بر قمه زنی میگیرین؟؟یا شما نمکیدونین فرقش چیه که اون وقت بحثی نمیمونه
یا اگه میدوینن روایت قمه زنی بیارین
در ضمن این حرف اخرتون نشون از فرار کردن هستش همونطور که افرادی مانند بز در احد فرار کردند شما هم....

باز برای بچه ها مینویسم
  حتی امام حسین ( ع ) در شب عاشورا از حضرت زینب خواست تا پس از وی گریبان پاره نکند و صورت نخراشد و فریاد نکشد(اللهوف ، ص 140-140) .


سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۷:۵۲ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: علی1 |انجمن: بصیرت سیاسی
 فک کنم کلا پرونده قمه زنی رو بستیم لطفا بدون تعصب همه مطالب رو بخونین 
اگهش ما باز دوس داری من از بافت شناسی جان کوئیرا یا فیزیولوژی گایتون یا اناتومی گری یا امثالهم دقیق برات شریان ها رو بگم و تک تک بررسی کنیم چه اسیب های جبران ناپذیری رو وارد میکنه
از طرفی گفتیم سند دادیم از لهوف!!!!!!!!!!!!که  حتی امام حسین ( ع ) در شب عاشورا از حضرت زینب خواست تا پس از وی گریبان پاره نکند و صورت نخراشد و فریاد نکشد(اللهوف ، ص 140-140) . باز حرف قبلم رو میگم بخدا اگه باعث گمراهی کسی بشین عینا گناهش پای شما هم هست هزار نفر گناه کنن گناه همونا پاتونو میگیره الکی برای آخرت گناه اضافه نشه در ثانی شما به من تهمت زدین الانم ثابت شد تهمتاتون نمیخوام بحث رو به تهمت بکشونم خودت برو بشین و تک تک روایاتاشو بخون که در صورت عدم حلالیت چه عواقبی داره
یا حق
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۷:۴۴ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: علی1 |انجمن: بصیرت سیاسی
 

وهن وتضعیف مذهب

وهن در لغت به معنای تضعیف و سست نمودن کسی یا چیزی است و منظور از آن در اینجا این است که اگر دیگران این عمل را در عزاداری امام حسین ( ع ) ببینند مذهب شیعه را متهم به خشونت ، توحش و خرافه گری می کنند ، که در نتیجه منجر به تضعیف و وهن تشیع می گردد . مهمترین دلیلی که برای حرمت قمه زنی ذکر شده وهن نسبت به مذهب است .

تا کنون در شبکه های تلویزیونی و رسانه های ضد اسلامی در جهان ، با استناد به صحنه های قمه زنی که در برخی دیگر از کشورهای اسلامی نظیر پاکستان و عراق هم معمول است تولیدات زیادی را بر علیه اسلام و مسلمین تهیه کرده اند که در آنها چهره ای خشن و زشت از اسلام معرفی شده است . نظیر فیلم " شمشیر اسلام " که توسط شبکه تلویزیونی بی بی سی تهیه شده و یا فیلم " ترور شیعی " که از تلویزیون آمریکا پخش شد که در آن شیعیان به گونه ای معرفی شده بودند که به چیزی جز قتل و خونریزی فکر نمی کنند و در پایان نیز صحنه های از قمه زنی در روز عاشورا پخش گردید(کیهان عربی 6/1/1415 ، شماره 3113) .

اینکه استعماراز تمامی ابزارهای ممکن در جهت ضربه زدن به اسلام و مسلمین استفاده می کند ، در طول تاریخ به اثبات رسیده است ، قمـــه زنی نیز یکی از همین ابزارهــــاست که مقــــام معظم رهبری در این رابطه مطلبی نقــــل کرده اند : " ... وقتی کمونیست ها بر منطقه آذربایجان شوروی سابق مسلط شدند همه آثار اسلامی را از آنجا محو کردند مثلاً مساجد را به انبار تبدیل کردند و ...و هیچ نشانه ای از اسلام و تشیع باقی نگذاشتند فقط یک چیز را اجازه دادند و آن قمه زدن بود . دستورالعمل روسای کمونیستی به زیر دستانشان این بود که مسلمانان حق ندارند نماز جماعت برگزار کنند و یا قرآن بخوانند اما اجازه دارند که قمه بزنند ، چون خود قمه زنی برای آنها یک وسیله تبلیغاتی بر ضد دین و تشیع بود ... " (نقل شده در دیدار عمومی با مردم مشهد در اول فروردین 1376).

در سایت http://www.rahpouyan.com/ مقاله ای تحت عنوان " دفاع از حریم شیعه ، قسمت نهم " آمده است که در آن ذکر شده در اسناد سفارت انگلیس در تهران ، مدرکی پیدا شده با این مضمون : در سال 1324 شمسی سفارت انگلیس در ایران تعداد 15000 قمه خرید و به هیئات مذهبی اهدا کرد !که خودتان را بزنید و کاری به کار ما نداشته باشید .

3) : تبعات بهداشتی و روانی قمه زنی

الف )- عوارض بهداشتی :

پیامدهای این عمل ( قمه زنی ) به اعتقاد کارشناسان و متخصصان امور بهداشت عبارتند از :

- خونریزی ، عفونت های موضعی ،قطع شدن عروق و اعصاب ، احتمال شیوع بیماریهای عفونی همچون هپاتیت b و مننژیت ، ایجاد جوشگاه ناهنجار ( محل ترمیم زخم بد شکل ) ، احتمال بروز شوک ناشی از کم شدن حجم خون بدلیل خونریزی ، احتمال بروز آنمی ( کم خونی ) ، احتمال بروز کزاز و در موارد نادر بیماری هاری ، خطر احتمال ابتلا به عفونتهای پوست و استخوان ، تشکیل کانونهای چرکی داخل نسج مغز و ایجاد آبسه در اثر قمه زدنهای عمقی ، شکستگی استخوانهای جمجمه و فرو رفتگی آن و مرگ سلولی .

ب )- اثرات زیانبار اصابت قمه بر مغز :

از دیدگاه دکتر علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استادیار دانشکده پزشــکی دانشـــگاه عــلوم پزشکی شهید بهشتی ، اثرات وارده به مغز عبارتند از :

-آسیب دیدگی پوست و مو ، استخوان و نسج مغزی زیر استخوان در اثر اصابت قمه

- لختگی ، پارگی ، و جراحت وریدی و خونریزی شدید در اثر اصابت قمه به سیستم وریدی مغز مــوسوم به سینوس " بلیاژیتال "

- ایجاد شکستگی فرو رفته در اثر شکسته شدن قطعات استخوانی زیرین

- تشکیل کانونهای عفونت در شکستگی فرو رفته

- کوفتگی ، خونریزی و دچار دمه شدن نسج مغز

- وارد شدن مو و اجسام خارجی به داخل و تشدید خطر عفونت
البته اینا بحث های تخصصی پزشکی نیست اگه میخواین در مورد شریان ها و ورید های مغزی با توجه به اینکه رشته خودم پزشکی هستش تماما توضیح بدم تا بفهمین این کار عین ظلم به نفسه و ربطی به عزاداری نداره و شما بدترین اسیب رو بخودتون میزنین

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۷:۴۲ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: علی1 |انجمن: بصیرت سیاسی
 خب حالا بریم رو قسمت بدعت بودن قمه زنی

بدعت بودن قمه زنی

بدعت دارای دو معنای لغوی و اصطلاحی است که معنای لغوی آن ایجاد هر امر جدید و بی سابقه و در معنی اصطلاحی به معنای افزودن مسأله وحکمی جدید و بی سابقه به دین است مانند حلال کردن حرامی و یا حرام کردن حلالی . قمه زنی نیز در هر دو معنی آن قرار گرفته و حکم به حرمت آن می گردد .

از طریق معنای لغوی :

هرگاه فعل و امر جدیدی که جزء دین بودن آن ثابت نشده سبب وهن و تضعیف دین شود ، به یقین انجام آن فعل حرام بوده و باید از انجام آن پرهیز شود . قمه زنی نیز از امور اختراعی می باشد که هیچگونه سابقه ای در عصر ائمه ( ع ) و حتی قرون نزدیک به آن نداشته است . شهید مطهری در این رابطه می گوید : " قمه زنی و بلند کردن طبل و شیپور از ارتدوکسهای قفقاز به ایران سرایت کردو چون روحیه مردم برای پذیرفتن آنهاآمادگی داشت همچون برق در همه جا دوید . "( جاذبه و دافعه علی ( ع ) ، ص 154) جالبتر آنکه طبق گفته شهید مطهری تیغ زنی ، زنجیر زنی ، حمل صلیب (= حمل علم ) ، زدن طبل و شیپور و ... حتی هم اکنون نیز به همین شکل در لورد lourdes) )سالیانه در سالروز شهادت مسیح ! برگزار میشود .

از طریق معنای اصطلاحی :

بطور کلی اگر شخصی عملی را که دلیلی بر وجوب یا استحباب آن ندارد به اعتقاد اینکه آن عمل واجب یا مستحب است انجام دهد به یقین ، انجام آن فعل با این نیت حرام می باشد . امام خمینی ( ره ) در این مورد می نویسد : " تشریع ، یعنی به دین وارد کردن چیزی که از دین نیست . این مساوی با بدعت است . " (انوار الهدایه ، امام خمینی ج 1 ، ص 225)

افراد قمه زن نیز قمه زنی را به نیت اینکه از اعمال عبادی و مطلوب است انجام می دهند در حالیکه قمه زنی هیچ میانه ای با دین ندارد . علامه سید محسن امین ( ره ) در این رابطه می نویسد : " بزرگترین گناهها این است که انسان بدعت ها را به جای مستحب گرفته و یا امور مستحبی را بدعت وانمود کند امور نهی شده ، که در عزاداریها فراوان اتفاق می افتد ، از قرار زیر است : 1)- کذب و دروغ گفتن . 2)- آزار نفس و اذیت کردن بدن ، که همان قمه زدن و ... حرام بودن این امور ، عملاً و فعلاً ثابت است . 3)- جیغ زدن و فریادهای بلند زنان ، که علاوه بر زشت بودن آن ، اصلاً گناه و معصیت است . 4)- داد و فریاد و نعره های وحشیانه با صداهای نکره . 5)- غیر از اینها آنچه به نام دین در اینگونه مجالس ، موجب آبروریزی و هتک حرمت فوق العاده دین میشود و حد مرزی نیز نمی توان بر آن شمرد . " (التنزیه ، ص 13)

بدعت در دین امر نکوهیده ای است که به هر نام و هدفی که باشد جز خسران و ضربه بر اصل دین حاصل دیگری ندارد . غالباً آنهایی که اقدام به بدعت گذاری در دین می کنند ، کسانی هستند که از راههای معقول نتوانسته اند جایگاه مناسبی در بین دینداران برای خود پیدا کنند و یا افراد جاهل و غافلی هستند که به گمان خود از این راه می توانند خدمتی به دین کنند. این دسته مصداق بارز افرادی هستند که امام صادق ( ع ) در حدیثی آنها را چنین معرفی می کنند : " دو نفر کمر مرا شکستند ؛ عالم پرده در نابکار و جاهل نادانی که فقط به ظاهر دستورات دینی توجه می کنند ."( میزان الحکمه ، ج 8 ، ص 4003)

پیامبر اسلام ( ص ) فرمودند : " بدترین کارها آنست که نوپدید و بی سابقه باشد . بدانید هر بدعتی گمراهی است و هر گمراهی فرجامش آتش است . " (امالی شیخ مفید ، ص 188 ، اصول کافی ج 1 ، ص 57)

حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) نیز در نکوهش بدعت چنین می فرمایند: " هیچ بدعتی نهاده نشده مگر آنکه بدان سبب سنتی ترک شد . از بدعت ها بپرهیزید و راه روشن را در پیش گیرید . بهترین کارها آن است که پیشینه داشته باشد و بدترین آنها آن است که نو پدید و بی سابقه باشد . " (میزان الحکمه ، ج 1 ، ص 453).

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۷:۴۱ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: علی1 |انجمن: بصیرت سیاسی
 

 استدلال به فرازی از زیارت ناحیه مقدسه

در قسمتی از زیارت منسوب به زیارت ناحیه مقدسه آمده است : " من صبح و عصر بر تو ندبه می کنم و به جای اشکها بر تو خون می گریم . " بعضی ها خواسته اند تا از این عبارت جواز قمه زنی و خونریزی را استفاده نموده و بگویند چون امام زمان ( عج ) حاضر است برای جد بزرگوارش خون گریه کند پس ما نیز می توانیم قمه زنی و خونریزی کنیم .

اولاً باید گفت : اینگونه استدلال ها یا از شدت تعصب آنهاست یا از روی قلت سواد . زیرا هر شخص غیر مغرضی با شنیدن این جملات متوجه میشود که خون گریه کردن امری است که عرفاً محال بوده و عملی نیست . پس اگر معنای کلام را آنگونه که قمه زنان معنی می کنند تصور کنیم لازم می آید که نعوذبالله امام زمان ( عج ) در این کلمات دروغ گفته باشند . اینگونه استعمالات ادبی که برای بیان شدت احساسات فرد بکار میرود در کلام فصحاء به وفور یافت میشود و نباید آن را در غیر محل آن ، معنی نمود .

ثانیاً : بحث مربوط به این روایت فقط در عنوان اولی حکم قمه زنی وجود دارد و آن این است که آیا آسیب رساندن به بدن در عزاداری جایز است یا نه ؟ . اما بحث از عنوان ثانوی قمه زنی ، که وهن مذهب بودن آن است همچنان به جای خویش باقی است . به عبارت دیگر قمه زنی همچنان به عنوان ثانوی حرام خواهد بود.

دعاهای نامشروع :

بسیاری از افرادی که به اینگونه اعمال دست می زنند ادعا می کنند که مصیبت امام حسین ( ع ) چنان در آنها ایجاد حزن و اندوه می کند که عنان عقل خود را از کف داده و از خود بیخود می شوند و بقول خود آنها دیوانه امام می گردند . جای تعجب است که با این ادعاها باید گفت که جایگاه این افراد از ائمه اطهار هم بالاتر است زیرا ائمه با آنکه با علم الهی خویش همیشه ناظر آن وقایع بودند هیچ خبری از آنها بدست نیامده که اینگونه حرکات و رفتار را حتی در سطح کوچکتری انجام داده باشند . حتی امام حسین ( ع ) در شب عاشورا از حضرت زینب خواست تا پس از وی گریبان پاره نکند و صورت نخراشد و فریاد نکشد(اللهوف ، ص 140-140) .

این افراد باید بدانند که قیام عاشورا قیامی نیست که هدف آن تحویل دادن آدم دیوانه به جامعه باشد بلکه هدفی بسیار بزرگتر و با ارزشتر در آن نهفته است و آن آزادگی و عزت برای زیستن و زندگی کردن است .
حالا من حرف امام حسین(ع) رو گوش بدم و بخودم اسیب نزنم یا حرف شما رو گوش کنم و بخودم اسیب بزنم اگه به لهوف استناد نداری لهوف رو سید ابن طاووس نشوته که باز امام زمان(ع) رو دیدن فک کنم بهتر از ماها و شما رو این مطالب مسلط بودن
 

 

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۷:۳۷ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: علی1 |انجمن: بصیرت سیاسی
 خب یه روایت دادین سندشم بررسی میکنیم این رو باز خوب بخون چون سند ها دقیقه!!!! ببینم شیخ صدوق رو چطور رد میکنی برادر!!!!!!!!!!شیخ صدوقی که خود امام زمان!!! دعا کرد بدنیا بیاد و خودش مرجعیت داد بهش!!!!شهید اول و شهید ثانی هم اگه نمیشناسی که دیگه نباید بحث کنیم

اما در مورد قمه زنی باید گفت که هیچ دلیل شرعی که بتوان با آن قمه زنی یا اعمال شبیه به آن را به عنوان عزاداری و جزع بر شمارد موجود نمی باشد . از برخی روایات نیز می توان این موضوع را درک کرد . چنانچه جابر بن عبداله انصاری می گوید از امام محمد باقر ( ع ) درباره جزع سئوال نمودم حضرت فرمودند : " شدیدترین مرتبه جزع عبارتست از فریاد همراه وای گفتن ، زدن بصورت و سینه و چیدن مو از جلوی سر ، و هر کس نوحه گری بر پا کند به طور حتم صبر را رها کرده و در غیر صبر قرار گرفته است . " (وسائل ، ج 2 ، ص 915 ، باب کراهه الصراخ بالویل و العویل)

که با این بیان با قاطعیت می توان گفت که از دیدگاه شرع ، قمه زنی و اعمال شبیه آن را نمی توان به عنوان گونه ای عزاداری و جزع به حساب آورد . زیرا لطم بنا بر تصریح کلیه اهل لغت به معنای زدن بصورت با کف دست است که معنای بسیار متفاوتی با قمه زنی دارد . اما متاٌسفانه بعضی از طرفداران قمه زنی برای این که کار خود را توجیه نمایند و وجهه شرعی به آن بدهند دست به تحریفاتی در متون روایات نیز زده اند . مثلاً روایت (... لا شیی فی الطلم علی الخدود سوی الاستغفار و التوبه ... و علی مثله تلطم الخدود و تشق الجیوب ) ؛ " چیزی در زدن بر صورت به جز استغفار و توبه نیست ... و برای مثل حسین ( ع ) لطمه به صورت زده شده و گریبان چاک زده شده است . " (تهذیب ، ج 8 ، ص 325 ) که امام صادق ( ع ) در بیان این معنا می باشند که لطمه زدن بصورت کفاره ای لازم نیست و چون عمل توسط زنان هاشمی و برای سرورانی همچون امام حسین ( ع ) انجام شده فقط توبه و استغفار برای آن کافی است ، به اینگونه بیان شده : " و علی مثله فلتطلم الخدود و لتشق الجیوب " ؛ " و بر مثل حسین ( ع ) باید بصورت زد و گریبان چاک داد . " که در آن نقل فعلهای روایت بصورت امر درآمده است .

در مورد این سند باید گفت :

الف ) - سند این روایت ضعیف است و بسیاری از فقهاء به این امر تصریح نموده ند :

شهید ثانی در مسالک الافهام در این باره می گوید : " سند این روایت ضعیف می باشد ، زیرا خالد بن سدیر که در سند آن است فردی غیر موثق می باشد . " (مسالک الافهام ، ج 10 ، ص 27 )

شیخ صدوق در مورد او گفته که روایات کتابش جعلی است .

محقق بزرگوار آقا رضا همدانی در کتاب مصباح الفقیه می نویسد : این روایت به خاطر ضعف سندش و اعراض اصحاب از آن صلاحیت برای دلیل واقع شدن را ندارد(مصباح الفقیه ، ج 1 ، ص 430) .

- آیت اله العظمی گلپایگانی نیز می نویسد : بسیار بعید است که جواز لطم به صورت و گریبان چاک دادن را به عزاداری امام حسین ( ع ) اختصاص دهیم زیرا وقتی که این دو فعل در اسلام حرام باشد محققاً زنان فاطمی نیز آن را انجام نداده اند اگر چه این اعمال برای امام حسین ( ع ) جایز باشد زیرا انجام این اعمال موجب تنفر و بیزاری نفوس مردم از آن عمل میشود(کتاب الطهاره الاول ، ص 218) .

ب ) - متن این روایت دارای تناقضاتی است که بعضی فقها به آن اشاره نموده اند :

- آیت اله سید احمد خوانساری در کتاب جامع المدارک می نویسد : استفاده وجوب کفاره از این

روایت به خاطر تناقضاتی که در آن است مشکل است زیرا در آن آمده است نماز کسی که گریبانش را در عزای زوج یا فرزندش چاک دهد صحیح نیست تا اینکه کفاره بدهد و همچنین آمده است که چیزی در لطمه زدن بصورت غیر از استغفار و توبه نیست ، پس چگونه میتوان ملتزم شد که نماز شخص ، بدون کفاره دادن و توبه صحیح نباشد و همچنین چگونه می توان ملتزم به وجوب استغفار و توبه در لطم بر صورت شد با وجود آنچه که در ذیل این روایت آمده است که " و علی مثله تشق الجیوب " زیرا که استغفار و توبه فرع حرمت است(جامع المدارک ، ج 5 ، ص 14) .

ج ) - چنانچه گفته شد کلمه " لطم " به معنای زدن به صورت با کف دست می باشد نه وارد کردن خراش بصورت ، تا بتوان با آن بر جواز قمه زنی احتجاج نمود . که این معنی را می توان از خود روایت هم فهمید زیرا در صدر روایت برای وارد کردن خراش بصورت کفاره قرار داده شده است . ولی در ادامه ، لطمه را از موارد وجوب کفاره خارج نموده و استغفار را برای آن کافی می داند که این عمل بیانگر آنست که لطمه چیزی غیر از خراش است .

د ) - با وجود روایات متعددی که از پیامبر ( ص ) ، اهل بیت ( ع ) در نهی از آسیب رساندن به بدن در عزاداری رسیده است ، استدلال به این خبر ضعیف و غیر صحیح می باشد . بر همین اساس است که گفته شده فتاوی که غالباً از علما و در مورد جواز قمه زنی صادر می شود به خاطر محبت شدید ایشان نسبت به امام حسین ( ع ) و خوف آنها از آسیب وارد شدن به عزاداری آن حضرت است و مبنای محکم فقهی ندارد .

ه ) - در صورت اثبات لطم توسط زنان فاطمی و همچنین اثبات اینکه امام سجاد ( ع ) بر این اعمال سکوت نمودند نیز نمی توان حکم آنرا برای دیگران جاری نمود . چون ممکن است این حکم فقط اختصاص به زنان فاطمی داشته باشد که در آن شرایط حضور داشتند و دارای رابطه خویشاوندی با آن حضرت بودند .

مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمد حسن نجفی صاحب جواهر الکلام در این باره می نویسد : " استدلال به آنچه که در مورد فعل زنان فاطمی نقل شده است و در ذیل خبر خالد بن سدیر از امام صادق ( ع ) نیز آمده ، متوقف بر آن است که عمل آنها بر غیر پدر و برادرشان باشد و همچنین اینکه حضرت علی بن حسین ( ع ) بر عمل آنها علم داشته و در مقابل آن نیز سکوت نموده اند که این سکوت هم بگونه ای باشد که نشانه ای از رضایت آن حضرت از آن عمل داشته باشد ، که چنگ زدن به خارهای بیابان برای کندن خارهای آن با دست از پذیرش این گفته ها آسانتر است " .

در تعدادی از روایات امام حسین ( ع ) زنان فاطمی را از گریبان چاک زدن و وارد کردن خراش به صورت ، بعد از شهادتشان نهی فرمودند چنانچه در لهوف و دیگر مقاتل معتبر آمده است که امام حسین ( ع ) در شب عاشورا به زنان حرم چنین فرمودند: " ای خواهرم ام کلثوم ، و تو زینب و هم تو ای فاطمه و تو ای رباب توجه کنید ! هر گاه کشته شدم ، گریبان چاک نزنید و صورت نخراشید و سخن ناروا بر زبان جاری نکنید . " (اللهوف ، ص 141-140)

در کتاب کامل الزیارت نیز از امام محمد باقر ( ع ) روایت می کند که هنگامی که امام حسین ( ع ) در صدد کوچیدن از مدینه برآمد ، زنان بنی عبدالمطلب آمدند و به نوحه سرایی پرداختند تا آن که امام حسین ( ع ) میانشان رفت و گفت ، شما را بخدا سوگند مبادا که نافرمانی خدا و رسول باشد که از شما سر بزند(کامل الزیارات ، ص 195 ، ح 275 ، باب 29) . که مراد آن حضرت لااقل شق جیوب و خمش وجوه را شامل میشود .

و ) - لطمه زدن همیشه عملی بوده که توسط زنان انجام می گرفته و روایاتی هم که در نهی آن وارد شده همگی خطاب به جمعیت نساء است . پس در صورتی نیز که از روایت فوق جواز لطمه زنی در مصیبت امام حسین ( ع ) برداشت شود باید آن را اختصاص به همان قشر داد .

پس همانگونه که بررسی شد استدلال به این روایت برای اثبات جواز قمه زنی هم از حیث دلالت و هم از حیث سند آن بی مورد می باشد .

از طرفی دیگر عقل هیچ گاه حکم نمی کند که قمه زنی مصداق جزع و عزاداری باشد زیرا عزاداری یعنی اظهار حزن و اندوه نسبت به امام حسین ( ع ) ، کسی که با کارد تیز به جان خودش می افتد و به سر خودش می کوبد حالت حزن و عزاداری است یا یک حالت وحشت و ترس خصوصاً برای بچه ها و افرادی که تحمل دیدن این صحنه را ندارند . گذشته از این عزاداری اگر به نحومتعارف خود باشد اثری که بر آن مترتب است بر جای خواهد گذاشت ولی اگر به گونه های غیر متعارف همچون قمه زنی انجام شود نه تنها اثر وضعی خود را ندارد بلکه ممکن است نتایج بد و سویی بر جای گذارد . به همین جهت بوده که اسلام اجازه نداده است که انسان هر روشی را جهت تحقق عمل خود انتخاب کند . بـــــرای بیـان اندوه ، روشهای متمدن تری وجود دارد که بجاست به مدد انسانیت خود آنها را بشناسیم ، اندوه کنشی برای خودآزاری نیست بلکه راهی برای کمال بخشیدن به انسانیت است .

بر همین اساس است که روش هماهنگ با فکر و عقیده اینست که اندوه از راه قداست قهرمانان آن ، راهی برای هماهنگی با مصیبتی باشد که آنها داشته اند ، تا شهادت ، قداست اسلامی خود را حفظ کند و مصیبت در گامهای رسالت ، موثر واقع شود . بنابراین باید غم و اندوه آنان را به گونه ای مجسم کرد که رسالت را مجسم کنند و جنبه های انسانی آن را آشکار سازد تا مردم بدانند که این مصیبت ، مصیبت انسانی تاریخی نبوده ، بلکه مصیبت انسانیت در تمام مراحل زندگی بوده است .

متأسفانه این روشهای نادرست چنان اهمیتی پیدا کرده اند که این فکر را بوجود آورده اند که میان اینها و بقاء و استمرار دین یا علاقه مردم به اهل بیت رابطه است . بطوری که اگر کسی از جنبه های منفی این روشها سخن گوید ، گویا دعوت به کفر و خروج از دین کرده است . کار بجایی رسیده است که بعضی می ترسند که آنهایی که این روشها را انکــار می کنند از جانب اهل بیت گرفتار بلایی شوند یا ضربتی از آسمان بر سر آنها فرود آید . زیرا در مقام دشمنی با ائمه قرار گرفته اند .

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۷:۳۳ بعد از ظهر
قمه ای که سید صادق شیرازی به قلب شیعه فرو می کند( نشر بدید لطفا) | نویسنده: علی1 |انجمن: بصیرت سیاسی
 


این مطلب برگرفته شده از کتابی بنام " نورالعین فی مشهد الحسین " می باشد که نویسنده آن مشخص نیست و تنها به ابراهیم بن محمد نیشابوری اسفراینی نسبت داده می شود که شخصی اشعری مذهب و شافعی مسلک بود و بسیاری از علما در بی اعتبار بودن آن صحه گذاشته اند . چنانچه محدث بزرگوار مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفــاتیح الجنـــــــان بیان می کند که : نسبت سر شکستن به حضرت زینب بعید است چون ایشان عقیله بنی هاشم و صاحب مقام رضا و تسلیم است(منتهی الآمال ، ج 1 ، ص 75 ) . وی سپس با استناد به کتابهای معتبر می نویسد که اصلاً محمل و هودجی در کار نبود تا آنحضرت سرش را به آن بکوبد .



همچنین عالم بزرگوار آیت اله حاج میرزا محمد ارباب نیز در خصوص بی اعتبار بودن کتاب نورالعین و بی اساس بودن گفته های مسلم جصاص تاکید دارد(الاربعین الحسینیه ، میرزا محمد ارباب ، چاپ اسوه ، ص 232) .



به دلایل زیر این خبر اساس و پایه ای ندارد :



الف )- تنها در کتاب نورالعین نوشته شده که طبق آنچه گفته شد بی اعتبار است . و در سایر کتابهای معتبر دینی این مطلب گزارش نشده است .



ب ) - سند ندارد و به عبارت دیگر راویان آن در جایی ذکر نشده است .



ج ) - در اشعاری که به حضرت زینب نسبت داده اند مصرعی آمده که در آن حضرت خطاب به امام حسین ( ع ) می فرمایند : " اگر با من حرف نمی زنی لااقل با دختر صغیر خود فاطمه سخن بگو " . در حالی که بنا به تصریح همه مورخان اسلامی ، فاطمه بنت الحسین که فاطمه کبری هم خوانده می شود در آن زمان ( حادثه عاشورا ) زن بزرگ و شوهر داری بود که همسرشان حسن بن حسن ( ع ) معروف به حسن مثنی بوده و در روز عاشورا پس از آنکه زخمهای فراوانی برداشته بودند از مرگ نجات یافت . و از دختر دیگری بنام فاطمه که صغیر بوده ، در کاروان اسرا نام برده نشده است و آنکه در میان روضه خوانان بنام فاطمه صغری معروف است به قول خود روضه خوانان به علت بیماری در مدینه مانده بود و در حماسه عاشورا شرکت نداشت .



د ) - در بیت دیگری از همان اشعار منتسب به حضرت زینب ، حضرت امام حسین به سنگدلی و قساوت قلب متهم شده که حتی با تمسک به صنایع ادبی ، مانند تجاهل عارف هم قابل توجیه نیست .



ه ) - با توجه به شخصیت معرفی شده حضرت زینب در متون اسلامی که ایشان را آدمی خویشتندار و رضا و تسلیم معرفی کرده اند ، آنچه در این کتاب گفته شده با آنچه در سایر متون معتبر اسلامی آمده متضاد است وچهره دیگری از حضرت زینب معرفی شده است .



علاوه بر آنچه گفته شد ، اگر بر فرض محال چنین گفته ای صحت داشته باشد که ندارد ، عمل قمه زنان با فعل حضرت زینب تفاوت آشکار دارد(تحریف شناسی عاشورا و تاریخ امام حسین ، محمد صحتی سردرودی ، ص 209 ) .



2) جزع برای امام حسین ( ع )



قمه زنان با استناد به این موضوع ، قمه زنی را از مصادیق جزع و عزاداری می دانند چون جزع و عزاداری برای امام حسین از شعائر الهی است پس قمه زنی نیز به تبع آن جایز و حتی مستحب است .



ولی باید دانست که هر فعل و شیئی دارای تعریف و محدوده مشخصی می باشد که این تعریف یا از ناحیه شرع مقدس معین شده و یا عقل و عرف برای آن محدوه معین می نماید . در اینجا نیز باید محدوده عزاداری توسط شرع یا عقل معین گردد . امام خمینی (قدس سره) در این باره چنین می گویند :" در اینجا هم باید در خصوص عزاداری ومجالسی که به نام امام حسین ( ع ) بر پا می شود سخنی بگویم . ما وهیچ یک از دینداران نمی گوییم که با این مراسم ، هر کسی هر کاری می کند خوب است . چه بسا علمای بزرگ و دانشمندان ، بسیاری از این کارها را ناروا دانسته و از آن جلوگیری کرده اند(کشف الاسرار ، ص 173) . "



صفحه 2 از 9 < 1 2 3 4 9 > آخرین »









انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 10:04 بعداز ظهر