انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر »نتایج جستجو


نتایج جستجو میان پاسخ های کاربر: قمرخانم
تعداد نتایج (1530) نتیجه
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۴۱ قبل از ظهر
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد – راهکارهای درمان وسواس فکری و عملی در چند بخش | نویسنده: قمرخانم |انجمن: متفرقه
 برنامه سمت خدا
موضوع برنامه: راهکارهای درمان وسواس فکری و عملی
كارشناس: حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد
تاريخ پخش: 26-04-96


بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

شریعتی: سلام می‌کنم به همه شما دوستان عزیزم. خانم‌ها و آقایان، بیننده‌ها و شنونده‌های گرانقدرمان، انشاءالله در این روزهای گرم تابستان دل همه شما گرم به محبت همه اهل‌بیت و نبی مکرم اسلام باشد. بهترین‌ها را مثل همیشه برای شما آرزو می‌کنم. حاج آقای فرحزاد سلام علیکم. خیلی خوش آمدید.
حاج آقا فرحزاد: خدمت جنابعالی و بینندگان و شنوندگان عزیز عرض سلام دارم. آرزوی قبولی طاعات و موفقیت در امور دنیا و آخرت را برایشان داریم. ان شاءالله پیمانی که بستیم در همه دعاها و مستحبات و زیارات همدیگر را شریک کنیم و خدا همه ما را بپذیرد.
شریعتی: بحث ما در هفته‌های اخیر با حاج آقای فرحزاد در مورد وسواس هست که خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت. به اصول و قواعدی رسیدیم که گره‌های زیادی را می‌تواند در زندگی ما باز کند و نوع نگاه ما را تغییر بدهد. امروز ادامه فرمایشات شما را خواهیم شنید.
حاج آقای فرحزاد: بسم الله الرحمن الرحیم، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
تشکر ویژه بکنم از همه عزیزانی که پیام دادند و نوشتند: ما مسأله بلد نبودیم، از این قطار وسواس پیاده شدیم و به آرامش رسیدیم. یعنی به اطرافیان کمک کنند، تشویق کنند که کاملاً عزیزان وسواس را کنار بگذارند و بحث وسواس را تکرار نکنیم.
بحث ما در مورد اصولی بود که خیلی دین را آسان می‌کند. یکی از قواعد و اصولی که هفته قبل هم اشاره کردم، قاعده ید بود. هرکس که چیزی را در اختیار دارد و تصرف کرده است، مالک آن چیز است و دلیل و برهان نیاز ندارد. قاعده سوق است، بازار مسلمان‌ها برای ما حلال است و نیاز به تجسس و تفحص ندارد. اصل حمل بر صحت بود، که ما کار خودمان و یا دیگران را، امام جماعت، کسی که نماز می‌خواند، عقد و نکاح، حمل بر صحت بکنیم. دلیلی بر باطل بودن نداریم. سوء ظن به خودمان و دیگران نداشته باشیم.
یکی از قواعد «ما غلب الله» بود. اگر کسی حادثه‌ای برایش پیش آمده، معلولیت جسمی و روحی پیدا کرده و توان آن کار را ندارد، خدا تکلیف را از او برداشته است. یکی از قواعد اینکه هیچوقت حقوق و نذورات و واجبات را بر خودمان اضافه نکنیم، نذورات و قسم خوردن کراهت دارد. مگر جاهایی که عهد و پیمان ببندیم و اسم خدا را هم نیاوریم که واجب شرعی نشود، به آن تعهد اخلاقی‌مان عمل کنیم عیب ندارد. ولی کلاً واجبی را اضافه کردن و بار روی دوش خود گذاشتن خوب نیست.
قاعده دیگر که خیلی مهم است، قاعده «لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام» است که هرجا حق دیگران دارد ضایع می‌شود، حکم عوض می‌شود. ما وظیفه نداریم آن را انجام بدهیم. فقط در امور مالی هم نیست. یکجایی آبروی کسی در خطر است، حق کسی ضایع می‌شود. خانم یا آقایی که دائم مشغول شستشو هستند و دائم نماز را تکرار می‌کند و وسواس شدید است قطعاً حق دیگران را ضایع می‌کند. حق همسر، اولاد، پدر و مادر، همسایه، افرادی که در نوبت هستند، کار دارند، دستشویی و حمام می‌خواهند بروند، شما که آب زیاد می‌کنی حق هشتاد میلیون نفر را از بین می‌بری. بعضی حق الناس‌ها هست که اگر بر اثر مصرف زیاد آب و برق عزیزانی که در گوشه و کنار مملکت به بحران بخورند، حتی گیاهان خشک شود، حیوانات تلف شوند یا انسانی اذیت شود، حق الناسی بر گردن دارد. یعنی شریک هستیم.
من زمانی در زرین شهر اصفهان برنامه داشتم. آنجا ما را برای شرکت آب و فاضلاب بردند سخنرانی کنیم. آب‌هایی که از کوهرنگ می‌آید، چند کیلومتر راه است که این آب‌ها در طول مسیر رودخانه آلودگی پیدا می‌کند، توسط تصفیه‌هایی که هست، پاک می‌شود و روی این آب بسیار کار می‌شود که این آب قابل شرب شود. بهداشت تأیید می‌کند که این قابل آشامیدن است. بعد هم در دستگاه‌های مختلف می‌رود، در خزائنه آخر شیشه‌ای بود که پایینش نوشته بودند: یا حسین! واقعاً بزرگی همراه ما بود، فرمود: من هروقت به اینجا می‌رسم، زیر دوش که می‌روم می‌گویم: خدایا من مدیون مردم نباشم. این آب میلیون نفر، میلیون فرشته رویش زحمت کشیدند. این آسان بدست نیامده است. از عرش تا فرش همه عالم حرکت کردند که این آب در خانه‌های ما بیاید. «لا ضرر» یعنی به دیگران ضرر نزنید.
افرادی که مشکل وسواسی دارند، دیگران را هم درگیر می‌کنند. یعنی واقعاً مصداق موردی است که حق الناس قطعاً به گردنشان است. یعنی یکوقت خلوت است و آدم گناهی می‌کند، هیچ ضرری به دیگران نمی‌رسد. خودش است و خدای خودش و خدا هم می‌بخشد. «الْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ يَعْدِلُ سَبْعِينَ حَجَّةً وَ الْمُذِيعُ بِالسَّيِّئَةِ مَخْذُولٌ وَ الْمُسْتَتِرُ بِهَا مَغْفُورٌ لَهُ» (کافی/ج2/ص428) یعنی کسی که گناه شخصی می‌کند و پرده می‌افکند، خدا تمام آن گناهان را می‌بخشد. کسی که افشاء می‌کند و حرمت شکنی می‌کند آنها را خدا توبیخ می‌کند. حق الناس نباشد، گناهی که دیگران درگیر می‌شوند. این روایت هم روایت جالبی است. پیغمبر ما حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله) که مستحب است همه هنگام شنیدن نام حضرت محمد صلوات بفرستند. فرمودند: «اَلذَّنبُ شومٌ عَلى غَيرِ فاعِلِهِ اِن عَيَّرَهُ ابتُلِىَ بِهِ وَ اِن اَغتابَهُ أَثِمَ وَ اِن رَضىَ بِهِ شارَكَهُ» (نهج الفصاحه/ص493) وسواسی گناه است. پیغمبر خدا می‌فرماید: یکوقت یک کسی در خلوت گناه می‌کند، اما یکوقت می‌آید دیگران هم می‌بینند. گناه بر غیر شخص گناهکار هم شوم است. یعنی شومی و تسری بودن آن به دیگران هم می‌رسد. «اَلذَّنبُ شومٌ عَلى غَيرِ فاعِلِهِ» یعنی شوم بودن بر غیر گناهکار هم هست. چرا؟ برای اینکه شما اگر این کار را کردی و دیگران دیدند، اگر شما را سرزنش کنند، خودشان هم گرفتار می‌شوند. ما فراوان داشتیم که وسواسی را دست انداختند، مسخره کردند، خود من مثل همین دچار شدم! آنقدر توبه و حلالیت طلبیدم که از آن بیرون بیایم. شما برای دیگران الگو می‌شوی. اگر سرزنش و سرکوفت کنند، «ابتُلِىَ» حدیث داریم اگر کسی مؤمنی را سرزنش کند، نمی‌میرد مگر اینکه خودش در آن چاله می‌رود. یعنی شما این گناه را می‌کنی اگر سرکوفتت کنند، خودشان هم مبتلا می‌شوند. اگر برای دیگران بگویند غیبت است و گناه کبیره است. اگر رضایت به گناه شما بدهند در گناه شما شریک هستند و همین گناه برای آنها هم نوشته می‌شود. اینقدر پیام داریم که گفتند: مادر ما، پدر ما، همسر ما، ما را بیچاره کرده است. اصلاً زندگی ما را مختل کرده است. گاهی اطرافیان افسردگی می‌گیرند. به خاطر دل خودت، به خاطر هرچه فکر می‌کنی، این کار را ترک کن.
یکی از قواعد دیگر که در اسلام است، حرمت بزرگ بدعت گذاری در دین است. یعنی دین می‌گوید: نماز مغرب را سه رکعت بخوان و یکبار بخوان. می‌گوید: من به دلم نچسبیده است. دو بار می‌خوانم! وضو را یکبار بشوی، دفعه دوم مستحب است. بار سوم حرام است. اسراف است و گناه است. بدعت یعنی چیزی که در دین نیست، داخل دین کنیم. خدا و دین و پیغمبر می‌گویند: یکبار با آب کر شستی، کافی است. سی ثانیه شستی کافی است. سه دقیقه غسل کردی کافی است. می‌گوید: من باید نیم ساعت غسل کنم. موی سر بلند هم باشد، آب به آن می‌رسد. دقت عقلی لازم نیست، دقت عرفی است. گناه بدعت گزار خیلی بزرگ است. مخصوصاً بدعت‌هایی که ماندگار است. سنت سیئه است. «مَن سَنّ سُنّة حَسَنة فلَه‏ اجرُ مَن‏ عَمِل بها و مَن سَنّ سُنّة سَيّة فلَه وِزرُ مَن عَمِل بها» شما آمدی درخت کاشتی، به یتیم‌ها رسیدگی کردی و خیریه درست کردی، مستحباتی انجام دادی، سنت حسنه را احیا کردی و برایت ثواب می‌نویسند. ولی اگر دیوار کج گذاشتی، «مَن سَنّ سُنّة حَسَنة فلَه‏ اجرُ مَن‏ عَمِل بها و مَن سَنّ سُنّة سَيّة فلَه وِزرُ مَن عَمِل بها» بنده اگر وضو و غسلم و طهارتم درست بود، بچه‌ی من، شاگردان من، رفقای من یاد می‌گیرند.
حدیث داریم: مؤمنی که کار خوب می‌کند، به صلاح و پاکی او، خدا، فامیل و بستگان و همسایه‌ها را تا چند طبقه اصلاح می‌کند. عکس آن هم فاسق و فاجری که شراب می‌خورد، کار خلاف می‌کند، این در نسلش حرمت شکنی است. دیگران را هم درگیر آن کار می‌کند. یک عمل بدعت می‌گذارد. ما فراوان افرادی داریم می‌گویند: پدر ما، پدربزرگ ما، مادربزرگ ما وسواس دارند به ما سرایت کرده است. این ارث بدی است. شما هم مواظب باشید بچه‌های شما دچار نشوند. کار شر را همین‌جا قطع کنید که باقی افراد گرفتار نشوند.
چند سال پیش با رفقا بیست نفری، اتوبوس می‌گرفتیم و مشهد می‌رفتیم. قدمگاه محلی است که جای پای امام هشتم(ع) آنجا هست و متبرک است. نماز صبح از قم حرکت می‌کردیم و آنجا می‌رسیدیم. هربار که می‌رفتیم آنجا گدایی بود، می‌دانست هفت صبح اتوبوس‌ها آنجا می‌رسند. می‌آمد داخل اتوبوس می‌گفت: من دو کلمه با مسافرها حرف بزنم! خدا می‌گوید: بده، پیغمبر می‌گوید: بده، امامان و همه علما می‌گویند:بده، همه خوب‌ها و فرشته‌ها می‌گویند: بده، شیطان و منافق و کافر می‌گویند: نده! بعد بشکن می‌زد و در ماشین می‌رقصید و می‌گفت: میل خودت، عشق خودت، کیف خودت، می‌خوای بده می‌خوای نده! 124 هزار پیغمبر و تمام علما و دکترها می‌گویند: وسواسی چیز بدی است. شیطان و همه بدها می‌گویند: خوب است. اسراف، وقت تلف کردن! محض رضای خدا به هرچه اعتقاد داریم بیاییم این بدعت‌ها را از خودمان دور کنیم و اینکه بدانیم این مرض مسری است.
یکی از بیننده‌ها دلخور شده بود و می‌گفت: چرا ما را به جذامی‌ها تشبیه کردید؟ من قصد بی ادبی ندارم. من می‌خواهم بگویم: این مرض خطرناکی است. اگر تعبیری و حرفی زده شده که باعث کدورت شده، از همه عذرخواهی می‌کنم. روایتی هست که فقهای ما با این روایت خیلی از معضلات را حل می‌کنند. حدیث رفع معروف است. دیروز در خدمت بزرگواری بودیم که سالیان سال درس خارج می‌گویند، فرمودند: سند این حدیث هم خیلی محکم است. پیغمبر ما حضرت محمد (ص) فرمودند: نه چیز را خدا از امت من برداشته شده است. 1- خطا؛ یعنی جایی که آدم اشتباه می‌کند. 2- نسیان؛ جایی که آدم فراموش می‌کند. 3- «ما اکرهوا علیه» جایی که دست‌های آدم را می‌گیرند و وادار به کاری می‌کنند. 4- «ما لا یعلمون» جایی که آدم نمی‌داند. 5- جایی که طاقت ندارند. 6- جایی که مضطر شده این کار را کرده است. 7- حسد 8- فال بد زدن 9- تفکر و وسوسه فکری.
پیغمبر ما می‌فرماید: از امت من سنگینی و عقوبت و وظیفه این نه چیز برداشته شده است. «رُفِعَ‏ عَنْ‏ أُمَّتِي تِسْعَةُ أَشْيَاءَ» (خصال صدوق،ج2، ص417) یکی خطاست. «الْخَطَأُ» خیلی جاها بشر ممکن الخطاست و جایز الخطا است. انسان خطا و اشتباه می‌کند، ما معصوم نیستیم. بنده در یک رستوران رفتم، هیچ خبری هم نداشتم، بازار مسلمان‌ها بود. برای من یک دلستر و یک نوشیدنی آوردند بعد معلوم شد درونش الکل است یا شراب است. مهمانی بود، رستوران بود، جایی آدم خطا کرد. ولی گوشتی، نوشیدنی، خطا و اشتباه می‌کند. من فکر می‌کردم این مسیر درستی است، اشتباه کردم. در خطا خدا عقوبت نمی‌کند. جایی که انسان خطا می‌کند، اشتباه می‌کند، مؤاخذه ندارد و عقوبت ندارد. خطا را خدا رفع عقوبت کرده مگر مواردی که تو وظیفه داشتی بروی یاد بگیری و یاد نگرفتی، مثلاً اشتباهی نماز مسافر که شکسته است را چهار رکعت خواندی. بعضی موارد را باید بروند یاد بگیرند، قضا دارد ولی عقوبت ندارد.
یکی از موارد دیگر نسیان است. نسیان جایی است که آدم فراموش می‌کند. من درگیر کاری بودم اصلاً یادم رفت نماز بخوانم. بعداً قضایش را می‌خوانم و گناهی هم برای من نمی‌نویسند. مثلاً در ماه رمضان فراموش می‌کنی که روزه هستی و آب می‌خوری. نوشیدن و غذا خوردن در حال روزه هیچ آثاری ندارد. یعنی نه تنها عقوبت ندارد، قضا هم ندارد. استغفرالله هم ندارد. شما ماه رمضان ده روز هم فراموش کردی و نشستی ناهار مفصل خوردی و بعدش یادت آمدی، هیچ عقوبتی ندارد. روایت داریم غذا و نوشیدنی که در ماه رمضان خوردی، «رزقٌ رزقه الله» قبل از اینکه احکام بیاید، رزق و روزی و تقدیرات تو میلیون‌ها سال جلوتر نوشته شده است. خدا روز الست برای شما مقرر کرده که روز پانزده ماه رمضان فراموشی بر شما غلبه کند یک پرس ناهار مفصل و یک نوشیدنی خنک بخورد و خدا رزقش را بریده است. چون رزقش را بریده فراموشی را بر شما مسلط می‌کند که این رزق به شما برسد. از امام هشتم روایت است که بعضی مواقع خدا می‌خواهد کاری انجام بدهد که صلاح و مصلحت عبد است، خود این عبد با اختیار خودش هیچوقت این کار را نمی‌کند. عقل صاحب عقل را می‌گیرد، آن کار را انجام می‌دهد. کاری که به ظاهر با عرف قابل ارزیابی نیست. عقل می‌گوید: این چه کاری بود کردم؟
شریعتی: یکوقتی آقای میرباقری می‌گفتند: حتی وقتی که آبروی آدم ریخته می‌شود، آن آبرو راه خیلی از چیزها را برایت باز می‌کند.
حاج آقای فرحزاد: بزرگواری می‌گفت: من تصادف سختی کردم، پایم شکست. گفت: این گوشه بیمارستان به ظاهر سختی و درد بود. ولی پرونده چهل سال زندگی را پاک کردم. هی حساب و کتاب کردم که چرا خوب خوردم؟ چه کاری کردم؟ چرا پایم شکست؟ حساب و کتاب کردم. ما از هر چیزی باید برداشت درست کنیم. دیگر برایش عبرت می‌شود. حدیث داریم که پیغمبر ما به اباذر فرمود: یا اباذر! گاهی بنده گناهی می‌کند، «دخل الجنه» بخاطر این گناه به بهشت می‌رود. گفت: گناه می‌کند و به بهشت می‌رود. فرمودند: دائم به خاطر این گناه خودش را سرزنش می‌کند. اینقدر خودش و نفسش را می‌کوبد و ملامت می‌کند. البته به شرطی که با میل گناه نکند. ناخواسته گناه کند، عقلش را از دست بدهد و گناه کند.
چرا انبیاء ترک اولی داشتند؟ البته چهارده معصوم ندارند. حساب چهارده معصوم از همه جداست. ولی انبیای گذشته آیات و روایات فراوان داریم، گندمی که حضرت آدم خوردند، یا حضرت ابراهیم به خدا گفت: چطور مرده را زنده می‌کنی؟ مرحوم علامه مجلسی کتابی دارد به نام «حیات القلوب» شرح حال انبیاست. اول این کتاب ایشان توجیه قشنگی دارد. علامه مجلسی غواص دریای احادیث اهل‌بیت بوده است. علامه مجلسی می‌فرماید: چرا انبیایی که در عصمت به سر می‌بردند، خطاهای ریز و ترک اولی داشتند؟ یعنی بهتر بود این کار را نمی‌کردند. بزرگی می‌فرمود: اگر معصیت نبود خیلی از ما ادعای خدایی می‌کردیم! مؤمن، علما، عباد، زهاد، هیچ چیزی اینها را دست خالی نمی‌کند. اگر در چاله بروند می‌گویند: من و این کار؟! «سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ‏» (نهج البلاغه، حكمت46) یعنی گناهی که تو را به عذر بیاندازد، به غلط کردن بیاندازد، به مراتب از حسنه و ثوابی که تو را به غرور و عجب وا دارد بهتر است. خواجه عبدالله می‌گوید: قربان معصیتی که مرا به عذر آورد و گریزان هستم از طاعتی که مرا به عجب آورد.
«وَ مَا أُكْرِهُوا عَلَيْهِ» دست و پای مرا گرفتند و ماه رمضان در آب انداختند. به زور غذا در دهان من ریختند. روزه من صحیح است. به زور در دهان من شراب ریختند. هیچ گناهی برای من ندارد.
4- «وَ مَا لا يَعْلَمُونَ» نمی‌دانستم. این حکم را نمی‌دانستم. یا نمی‌دانستم مثلاً این خون است. فکر می‌کردم آب هندوانه است. بعد فهمیدم خون است! جایی که نمی‌دانیم، البته نمی‌دانیم را بعضی بزرگان دو نوع تفسیر قائل شدند. ما جاهل قاصر و جاهل مقصر داریم. یک موقع جاهل قاصر کسی است که به ذهنش نمی‌رسیده یک چنین مسأله‌ای باشد. یا در محیط و محلی زندگی می‌کند که دسترسی به عالم نیست. قدیم که ما به روستاها می‌رفتیم، اصلاً تعجب می‌کردند. چون روحانی ندیده بودند!
یکی از دوستان ما در محلی رفته بود که روحانی ندیده بودند. پسر سه ساله‌ای آمده بود و همینطور نگاه می‌کرد. آن آقا می‌گفت: ما غذا خوردیم، آب خوردیم. نماز خواندیم، این بچه همینطور نگاه می‌کرد. موقع استراحت شد، عمامه و عبا را درآوردم. بچه جیغ زد و گفت: مامان بیا! آقا آدم شده است!!!
ما دو نوع جاهل داریم، جاهل قاصر و مقصر. قاصر یعنی دسترسی ندارد. دسترسی به عالم و مرجع ندارد یا فکر نمی‌کند یک چنین مسأله‌ای باشد. جاهل مقصر کسی است که می‌تواند برود یاد بگیرد، در دسترس او است، آنهایی که علم ندارند، عقوبت برداشته شده و خیلی از تکالیفشان هم برداشته شده است.
شریعتی: از فضیلت ذکر صلوات بشنویم و اشاره قرآنی امروز را بفرمایید.
حاج آقای فرحزاد: در روایات داریم شخصی از پیغمبر(ص) از آیه صلوات سؤال کردند. «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ علی النبی» (احزاب/56) حضرت فرمودند: اگر نمی‌پرسیدی نمی‌گفتم. یعنی جزء اسرار است. که خدا چند فرشته خلق کرده که هرکس موقع ذکر و نام من صلوات بر من بفرستد، ملائکه می‌گویند: «غفر الله لک» خدا گناهانت را بیامرزد. برعکس کسانی که آیه صلوات را می‌شنوند و نام حضرت برده می‌شود، اگر عمداً صلوات نفرستند، آن فرشته‌ها می‌گویند: «لا غفر الله لک» خدا تو را نیامرزد! ان شاءالله مشمول دعا و استغفار ملائکه قرار بگیریم.
آیه 115 سوره بقره، خدای مهربان می‌فرماید: «وَ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَلِيمٌ» در مورد تغییر قبله که پیش آمد، بعضی مذمت و ملامت کردند که چرا قبله از بیت المقدس به مکه تغییر کرد؟ خدای مهربان می‌فرماید: شرق و غرب و همه جای عالم قبله است. یعنی خدا جهت ندارد. قبله برای این معین شده که انسجام و نظم و وحدت و همراهی باشد. در مورد خدا سمت و سو ندارد. حق تعالی محیط است و واسع هست و همه جا هست. علم و قدرتش و سعه وجودی‌اش همه هستی را پر کرده است. گفت:
بس که از هر طرفی راه به تو بسیار است *** به تو برگردد اگر راهروی برگردد
گر به جنت می‌روی بستان اوست *** ور به دوزخ می‌روی زندان اوست
گر به مشرق می‌روی هم زان اوست *** گر به مغرب می‌روی هم زان اوست
یعنی شرق و غرب عالم همه ملک خداست و به سوی خداست. «فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» یعنی هر طرف رو بگردانی همه خداست. در ذیل این آیه امام باقر(علیه السلام) فرمودند: فقط در نماز واجب رعایت قبله سفارش شده است. ولی در غیر نماز واجب، نمازهای مستحبی «فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» نشسته، سواره، پشت به قبله، در حال حرکت، در هر حالی نماز شب، نماز نافله، نماز زیارت را می‌شود در هر حالی خواند. بهتر است نماز مستحبی رو به قبله باشد، ولی به هر سمتی بخوانی اشکالی ندارد.
شریعتی: هرچقدر از علامه سید عبدالحسین شرف الدین بگوییم، کم گفتیم. کتاب المراجعات به فارسی ترجمه شده است. برای تهیه این کتاب‌ به سایت ما مراجعه کنید. از شخصیت این عالم بزرگوار برای ما بگویید.
حاج آقای فرحزاد: اینکه هر هفته یادی از بزرگانی که حق عظیمی بر گردن ما دارند، می‌کنیم خیلی کار خوبی است. الآن جامعه ما و جامعه جهانی هنرمندان و ورزشکاران را خیلی بیشتر از دانشمندان می‌شناسند و برای آنها ارج قائل هستند. مرحوم سید شرف الدین عالم برجسته‌ای بود که در اصول و اعتقادات واقعاً برجسته بود. امام(ره) در مورد ایشان فرمودند: مانند هشام بن حکم در زمان امام صادق که مناظرات قوی داشته و افراد را محکوم می‌کرد و بر مناظره غلبه می‌کرد. خیلی از علمای ما با علمای سنی برخورد داشتند. ولی مرحوم سید شرف الدین در المراجعات خیلی لطافت دارد و خیلی گفتگوی صمیمی دارد. ایشان در المراجعات طوری با طرف با لطافت و نرمی گفتگو کرده که اخلاق و روش او بیشتر از استدلال طرف را جذب خودش کرده است. شیخ سلیم بشری که شیخ الازهر در آن زمان بوده است، در نامه‌ای که برای علامه نوشته، آورده است: «سلام بر علامه بزرگ عبدالحسین شرف الدین موسوی رحمة الله و برکاته. من هم اکنون در کنار دریای بیکران علم تو ایستادم. اجازه می‌خواهم خود را در امواج علم شما بیاندازم و فرو روم و از دُرهای گرانبهای آن بدست آوردم. اگر اجازه دهی در مطالب غامض و مشکلاتی که مدت‌هاست در سینه‌ام خلجان می‌کند غسل کنیم. وگرنه امر با توست.»
در مقابل این زمان که تکفیری‌ها، اینکه می‌گوییم: آنها نجس هستند. آنها می‌گویند: ما نجس هستیم، بکشیم! مثل یک برادر صمیمی بودند. ایشان شیعه و شیخ الازهر سنی بود ولی می‌گوید: اجازه می‌دهی من سؤالی دارم مطرح کنم؟ ولی من در مباحث خود به لغزش‌ها نمی‌پردازم. در صدد عیب جویی نیستم. یعنی اگر هم می‌خواهم اشکالی کنم اینطور است. نه ملامت گر هستم و نه می‌خواهم آن را بین مردم شایع سازم.
سید شرف الدین اینطور پاسخ می‌دهد: «سلام بر مولای ما شیخ الاسلام و رحمة الله و برکاته، نامه پر عطوفت شما رسید. آنچنان ما را مورد عنایت و نعمت قرار دادی که زبان شکر از سپاسگزاری آن عاجز است.» این ادبیاتی است که یکی از علمای شیعه و سنت با اینکه شاید در عقایدشان هم با هم اختلاف داشته باشند، مکاتبه می‌کنند. این شگرد فوق العاده است. «آرزوها و آمال خویش را پیش من آورده‌ای در صورتی که تو قبله‌ی امیدواران و نجات دهنده پناهندگان هستی» المراجعات ایشان مثل دکتر تیجانی و خیلی از بزرگان اهل سنت که خود آنها منشأ بودند و عجیب مکتب تشیع را ترویج دادند، به برکت خواندن المراجعات منقلب شدند و شیعه شدند.
شریعتی: مجموعه مناظرات و مکاتبات سید شرف الدین این علامه بزرگوار با شیخ الازهر است و نکات بسیار خوبی که در اثبات امامت و ولایت امیرالمؤمنین و فرزندان بزرگوارشان در این کتاب هست و احتجاجاتی که ایشان با توسل به آیات و روایات می‌کنند که مورد قبول اهل سنت هست.
حاج آقای فرحزاد: خیلی‌ها به ما گفتند: وظیفه شما این است. مثلاً عزیزانی که مکه می‌روند در اوقات شک می‌کنند. آیا اول ماه ذی الحجه شده است یا نه؟ آیا روز عرفه است؟ عید قربان هست؟ می‌فرماید: حاکم ولو حاکم ظالم، ولو هارون و مأمون، حکم کردند امروز اول ماه است، عید قربان است، ولو علم یقینی به خلافش داری، می‌گوید: شما مطابق آنها اعمال را انجام بده. عرفات برو، عید قربان، قربانی کن. وظیفه شما همان است و ثوابش می‌رسد.
خدا را قسم می‌دهیم به حق محمد و آل محمد، به همه ما ایمان و معرفت و تقوای کامل عنایت بفرما. قلب امام زمان را از ما راضی و فرجش را نزدیک بگردان. رفع هم و غم و گرفتاری از همه گرفتارها بفرما. خدایا به حق محمد و آل محمد و به حق حضرت ابالفضل همه عزیزانی که متأهل نیستند را همسر شایسته عنایت بفرما. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد و سلام بر امام حسن و امام حسین.
شریعتی: بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنم.

پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ قبل از ظهر
خورشت سگان جهنمی چیست؟ | نویسنده: قمرخانم |انجمن: اخلاق و تزکیه نفس
 

تشریح غیبت و هندسه ی گناهان

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد موسوی هوایی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه منشا اصلی غیبت ، بدگمانی و سوء ظن هاست ، اظهار کرد : غیبت در اسلام از نظرمسائل اخلاقی و بررسی پیامدهای فردی ، خانوادگی و اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد ؛ خداوند صفات پسندیده مانند کارهای خیر ، تواضع ، محبت به دیگران،انفاق ، احسان و نیکوکاری را به بندگان خود معرفی کرده  تا به آن عمل کنند و در مقابل سفارش شده تا از صفات ناپسندی مانند تکبر ، بخل ،سوء ظن ، بدگمانی ، شک ، غیبت و... پرهیز شود.

و با اشاره به تشریح آیه ۱۲ سوره حجرات افزود: از گمانه های بد، سوء ظن ، تجسس و شک پرهیز کنید ؛ مبدا غیبت ؛ شک ؛ بدگمانی ؛ سوء ظن ؛ تجسس ؛ غیبت است ؛ بروز برخی رفتارهای افراد باعث می شود در ابتدا شک به وجود بیاید و بدگمانی ها را به همراه دارد افزایش بدگمانی ها ، سوءظن و نمادینه شدن سوء ظن ها باعث تجسس در امور افراد می شود در این مواقع فرد شکاک و بدگمان بالاخره در نظر خود عیبی از فرد مقابل به دست می آورد وبستری برای غیبت و در مواقع تهمت می شود که عواقب جیران ناپذیر فردی و اجتماعی ( عمومی ) را به دنبال دارد.

غیبت در فرد و عموم چگونه است ؟

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی با اشاره به اینکه بیان نقص ها به شرایط خاصی بستگی دارد ، تصریح کرد : در مواقعی که عیب افراد بیان می شود و فرد بر اساس تکرار معایب برایش عادی شده است در نگاه اول شاید غیبت به نظر نمی رسد ولی اگر بیان این معایب باعث آسیب به عموم مردم شود غیبت محسوب می شود حتی اگر فرد غیبت شونده از گناه فرد غیبت کننده بگذرد بنابراین باید در اعمال ، رفتار و گفتار عمومی بیشتر توجه شود ؛ پرهیز از غیبت در خیلی از مسائل برای افراد بهتر و کم هزینه تر است .

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه آسیب ناشی ازاشتباهات و گناهانی که بر عموم مردم وارد می شود جبران ناپذیر است ، خداوند خیلی سخت از گناهان عمومی می گذرد ، افزود : متاسفانه این موارد خیلی کم بیان می شود ؛ انجام اشتباهات و گناهان در بسیاری از مواقع خیلی ناچیز به نظر می رسد ولی باعث نگرانی عمومی می شود این نگرانی ها نیز باعث فلج شدن یک جامعه ایمانی می شود و تضعیف باورهای معنوی و مذهبی را به همراه دارد که جبران ناپذیر است و نوعی حق الناس عمومی است ؛ چگونه می توان ضربه ای که بر عموم مردم وارد شده را جبران کرد؛ غیبت از گناهانی است که جرم عمومی را به همراه دارد و باید بیشر مراقب اعمال خود باشیم.

وی ادامه داد : به طور کلی بیان معایب و نقص ها در افراد که با ذائقه عموم مردم همسان نباشد و مردم از آنها بدشان بیاید غیبت عمومی محسوب می شود حتی اگر فرد مذکور از حق خود بگذرد؛ این امر باعث می شود اعتماد اجتماعی و انسجام اجتماعی از بین برود ؛ نفاق و دررویی در جامعه گسترش پیدا می کند باعث اختلال در روابط خانواده ها ، اقوام ، دوستان ، آشنایان و جامعه می شود .

غیبت منشاء تهمت است

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی با اشاره به اینکه غیبت منشاء تهمت است ، عنوان کرد : هنگامی که سوء ظن ها و بدگمانی در جامعه به وجود بیاید باعث شک عموم مردم می شود اعتماد اجتمادی و انسجام اجتماعی از بین می رود ؛ دو رویی ها افزایش پیدا می کند بستر تجسس در تمام امور مهیا می شود در این مواقع کوچکترین اعمال و رفتارها نقص و عیب به نظر می رسد در جامعه مطرح می شود و غیبت به وجود می آید و اتحاد از بین می رود و کسی دیگر حاضر نیست در کناره باشد و ایثار و از خود گذشتگی داشته باشد و انسان دوستی از بین می رود.

در چه مواقعی غیبت جایز است ؟

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در برخی موارد بیان نقص ها و معایب ، غیبت محسوب نمی شود ، بیان کرد : امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است در این مواقع گفتن نواقص و معایب غیبت محسوب نمی شود امر؛ بیان ضعف ها در انجام وظایف ، ضعف های مدیریتی و کارهایی که تاثیر برعموم دارد نوعی انتقاد مثبت است و غیبت محسوب نمی شود .


باطن در انجام اعمال نقش مهمی دارد

حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی با اشاره به اینکه هر کاری دارای باطن است و باطن در انجام اعمال نقش مهمی دارد ، گفت : باطن اعمال و رفتارها و کارها در نوع گناهان موثر است ؛ بازگو کردن معایب و نقص های افراد در اعمالی مانند نگاه هوس آلود نامحرمان به یکدیگر ، حرام خواری ، حق الناس ، بیت المال ، مال یتیم و... جایز است ؛ این اعمال فرو بردن تیرهای آتشین گناه را در باطن افراد به همراه دارد بنابراین در مواقعی که باطن کار گناهان کبیره باشد باید معایب و نقص ها بازگو شود واز گناهان دوری کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر باطن اعمال و عذاب الهی بر همه مشخص شود، هرگز حتی لحظه‌ای به گناه فکر نخواهند کرد، افزود: بر اساس روایاتی از پیامبر (صلی الله علیه واله) روزی یکی از همسران رسول اکرم (صلی الله علیه واله) به نقص و عیب زن کوتاه قدی اشاره کرد و آن حضرت (صلی الله علیه واله) تذکر دادند و فرمودند شما الان مرتکب گناه غیبت شدید و باطن گناه غیبت را به او نشان داد؛ در دیدگان همسر پیامبر (صلی الله علیه واله) گوشت برادر مرده نمایان شد و اینگونه بود که همسر ایشان متوجه اشتباه خود شد.

وی با اشاره به اینکه همه‌ی اعمال و رفتار، کار‌های خیر و گناهان دارای باطن هستند، گفت: جامعه امروز نیازمند برگزاری جلسات آشنایی با باطن اعمال، گناهان، بهشت و جهنم و قیامت (جلسات معظه) است؛ نیاز جامعه ما حداقل یک یا دو جلسه در هفته است.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱ بعد از ظهر
درمان اسهال-استادحسین خیراندیش | نویسنده: قمرخانم |انجمن: طب سنتی
 من درمان اسهال سرد رو برا پسرم انجام دادم شکرخدا جواب داد.
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲ بعد از ظهر
درمان اسهال خونی با اسفند و گلپر/ دکتر روا زاده | نویسنده: قمرخانم |انجمن: طب سنتی
 با سلام خدمت همه ی شما خوبان
طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق
چن روز پیش دختر 7 ماهم تب شدید داشت همراه با اسهال خونی بردیم بیمارستان آزمایش گرفتند و بستری شد
6 روز بیمارستان بودیم تا اینکه شکرخدا بهتر شد و مرخص شد
تو این 6 روز از این طفل معصوم 4 بار رگ گیری کردند و کلی گریه کرد
این روش طب سنتی خیلی بهتره من امروز که تحقیق می کردم این کلیپ رو دیدم
ان شاءالله که واسه کسی پیش نیاد.
یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰ بعد از ظهر
گلچین مداحی شهادت امام علی (علیه السلام) با نوای حاج میثم مطیعی | نویسنده: قمرخانم |انجمن: دانلود صوت و موسیقی
 
 
   
۲۱
جلوه ی مختصری از مظلومیت امیرالمومنین (ع) در کلام آن حضرت (روایت)
8.12 MB
  دانلود  
۲۲
لحظات آخر و غسل و کفن و تشییع و تدفین امیرالمومنین"ع" (مقتل)
16.77 MB
  دانلود  
۲۳
رنگت پریده است پدر جان... (مقتل امیرالمومنین "ع")
26.01 MB
  دانلود
۲۴
سرت از ضربه‌ی شمشیر به هم ریخته است (روضه امیرالمومنین "ع")
17.82 MB
  دانلود
۲۵
روضه مظلومیت امیرالمومنین (ع) + روضه تحیّر حضرت اباالفضل (ع)
3.92 MB
  دانلود  
۲۶
در و دیوار مهربان شده بود (روضه امیرالمومنین "ع")
20.73 MB
  دانلود  
۲۷
فرازهایی از زیارت امیرالمؤمنین (علیه السلام)
5.08 MB
  دانلود  
۲۸
مستجیرٌ بکم... سلام آقا، ناجی انبیا علی جانم (روضه)
19.54 MB
  دانلود
۲۹
روضه شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)
19.08 MB
  دانلود  
۳۰
می روی با فرق خونین پیش بازوی کبود (روضه)
4.73 MB
  دانلود
۳۱
بی سر و سامان توام یاعلی (روضه)
5.15 MB
  دانلود  
۳۲
داغ مادر ولی پدر را کشت (روضه)
7.34 MB
  دانلود
۳۳
قصه مردم بیعت شکن است این روضه (روضه)
11.22 MB
  دانلود
۳۴
بگذر از خیر سفر دست نگهدار علی (روضه)
4.82 MB
  دانلود
۳۵
صلوات بر حضرت علی (علیه السلام) + روضه ضربت خوردن مولا
15.53 MB
  دانلود  
۳۶
روضه لحظات آخر عمر شریف حضرت علی (ع)
8.36 MB
  دانلود  
۳۷
عزم سفر کرده دلم تا علی (روضه)
7.99 MB
  دانلود  
۳۸
خطوط آخر نهج البلاغه ریخت به خاک (روضه)
7.63 MB
  دانلود
۳۹
باز امشب منادی کوفه از امامی غریب می خواند (روضه)
17.73 MB
  دانلود
۴۰
شیعه دلداده مولاست هنوز (روضه)
16.43 MB
  دانلود  
۴۱
عیادت اصبغ بن نباته از حضرت امیرالمؤمنین (ع) (روضه)
5.22 MB
  دانلود  
۴۲
این امام عالمینه، فاتح بدر و حنینه (روضه)
3.8 MB
  دانلود
۴۳
کیستی ای بی‌گمان علت خلق جهان (مدح و روضه)
11.97 MB
  دانلود
۴۴
همچنان تیغ در گلو دارد (روضه)
9.12 MB
  دانلود
۴۵
پدرم فدای شهید تنها... (فرمایش پیامبر (ص) در مورد حضرت علی "علیه السلام") (مقتل)
2.79 MB
  دانلود
۴۶
مهربانی امیرالمؤمنین (ع) با قاتلش (مقتل)
3.98 MB
  دانلود
۴۷
گریه و زاری شدید مردم پس از ضربت خوردن امام علی "علیه السلام" (مقتل)
2.93 MB
  دانلود
۴۸
لحظات آخر عمر حضرت علی (ع) و گفتگو با زینب کبری (س) راجع به اسارت اهل بیت (مقتل)
3.98 MB
  دانلود
۴۹
یاعلی! به زودی دو رکن دو ویران می شود (مقتل)
2.61 MB
  دانلود
۵۰
از سمت نخلستان دگر امشب، نمی رسد زمزمه یا رب (زمزمه)
6.94 MB
  دانلود
۵۱
مرو ای شاه دین، امام المتقین (زمزمه)
4.33 MB
  دانلود
۵۲
خیل یتیمان را نگران کردی (زمزمه)
10.79 MB
  دانلود  
۵۳
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی | حاج میثم مطیعی و برادر امیر عباسی (نوا)
5.91 MB
  دانلود
۵۴
نه مالک مونده نه سلمان، شده ذکرش أین عمار (زمینه)
6.64 MB
  دانلود
۵۵
بابای خوب یتیمان کوفه (زمینه)
5.14 MB
  دانلود
۵۶
خطا همیشه از منو شفاعت از علی (زمینه)
8.72 MB
  دانلود
۵۷
نداند قدر مرا این شهر، مرا از کوفه بگیر امشب (زمینه)
7.78 MB
  دانلود
۵۸
خون ببار ای دل برای مرتضی (ع) در شب قدر عزای مرتضی (ع) (زمینه)
9.23 MB
  دانلود
۵۹
علی شور شیدایی من، نجف شهر رؤیایی من (زمینه)
7.21 MB
  دانلود
۶۰
کشتند مولا را همسر زهرا را (شور)
4.76 MB
  دانلود  
۶۱
تو ساقی مظلوم غریبان غدیری (شور)
4.66 MB
  دانلود  
۶۲
اسدالله الغالب علی بن ابی طالب (شور)
2.27 MB
  دانلود  
۶۳
زخم فرق علی به مسجد، زخمی از جنس زخم سینه است (شور)
5.06 MB
  دانلود
http://meysammotiee.ir
شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ قبل از ظهر
من اومدممممممممممممممممممم | نویسنده: قمرخانم |انجمن: دلنوشته ها
 سلام نازنین زهرا خانم خوش اومدی
شکرخدا خوبیم /امیدوارم شما هم حالتون خوب باشه
طاعات و عبادات شما هم قبول باشه عزیزم
التماس دعا
این لینک گروه یاران منتظرهستش
http://eitaa.com/joinchat/1294336014Cf60e72b9c4
جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷ بعد از ظهر
ايا ميدانستيد پسردار شدن از عمر مادر کم می کند | نویسنده: قمرخانم |انجمن: مطالب جالب
 حریم جان خدا رو شکر که به ما هم دختر  داد وگرنه حسودیم می شد خواهر جون
خدایا بی نهایت شکرت
ان شاءالله همیشه تنشون سالم باشه
اینطور نباشه قدر پدر مادرامونو نمی دونیم
این رفتارا هم دست خودشون نیست خواهر جون خوب میشن ان شاءالله
به قول خواهر آقا محمد طاها تا 18 سالگیشون تحمل کنیم خوب میشن

خداوند ان شاءالله خودمونو بچه هامونو عاقبت بخیر کنه
جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ قبل از ظهر
ܓ✿ღ حریم قدس خواهر خوب و عزیزم روزت مبارک ღܓ✿ | نویسنده: قمرخانم |انجمن: دلنوشته های قمر خانم
 
نوشته شده توسط : حریم قدس »
سلام
سلام حریم خانم خواهرعزیزم
ممنون آبجی قمر خانم عزیزم .بهترینها هر چه خیر وخوبی وسلامتی برای شما وخانوادتون آرزو میکنم 

ممنون زنده باشی/همچنین
روز معلم نه روز من که روز همه انسانهای آزاده ای هست که دارن با عشق تمام عشقی که بوی خدا میده 
به فرزندان این مملکت خدمت می کنن .روز معلم روز پاسداشت تمام کسانی هست که درس ایثار ومهر وانسانیت میدن ونورعلم و خدارو تو دلها شعله ور نگه میدارن .

خداوند ان شاءالله اجرتون بده
خداروشکرررر بهترین شغل دنیا رو دارم والبته بسیار بسیار سخت 
بله خدا رو شکر/ان شاءالله همیشه در همه مراحل زندگی موفق و موید  و پیروز و سربلند باشین
پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۳۱ قبل از ظهر
ܓ✿ღ حریم قدس خواهر خوب و عزیزم روزت مبارک ღܓ✿ | نویسنده: قمرخانم |انجمن: دلنوشته های قمر خانم
 






حریم جان خواهر گلم روزت مبارک
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰ بعد از ظهر
مستند مهم "چشمان بیدار" با موضوع تراریخته | نویسنده: قمرخانم |انجمن: فیلم و کلیپ
 


مستند چشمان بیدار 7

 
تهیه کننده و کارگردان: عباس لاجوردی طوسی ___ تهیه شده در سازمان پدافند غیر عامل کشور

قسمت هفتم: تحریم
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸ بعد از ظهر
مستند مهم "چشمان بیدار" با موضوع تراریخته | نویسنده: قمرخانم |انجمن: فیلم و کلیپ
 


مستند چشمان بیدار 6

 
تهیه کننده و کارگردان: عباس لاجوردی طوسی ___ تهیه شده در سازمان پدافند غیر عامل کشور

قسمت ششم: تهدیدات تروریستی
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲ بعد از ظهر
مستند مهم "چشمان بیدار" با موضوع تراریخته | نویسنده: قمرخانم |انجمن: فیلم و کلیپ
 


مستند چشمان بیدار 5

تهیه کننده و کارگردان: عباس لاجوردی طوسی
 تهیه شده در سازمان پدافند غیر عامل کشور قسمت پنجم: پدافند غیر عامل،مقاوم سازی ساختمان ها

صفحه 5 از 128 < 1 4 5 6 128 > آخرین »









انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 04:06 پیش از ظهر