(نسخه قابل پرینت موضوع)
عنوان موضوع : مناظره بین شیعه وسنی (قسمت دوم توسل)
نمایش موضوع اصلی :

نمازتو خوندی؟ سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۳:۲۶ بعد از ظهر

قسمت اول مناظره شیعه و سنی
http://forum.roq.ir/t39988

سید١١٠: سلام علیکم جمیعا
[۲۰۱۵/۵/۱۷، ۲۳:۱۲] سید١١٠: اعمال وعبادات همه دوستان قبول حق

 نادر اسلام: سلام سید . ان شا الله اگه آقا مهدی هستن شروع کنیم
 سید١١٠: سلام بر شما
 سید١١٠: ان شالله ایشون هم تشریف میارن
 سید١١٠: خب در ادامه مبحث دیشب در خدمت شما دوستان هستیم
 سید١١٠: ما دیشب با توجه به ابیات مصحف شریف
 سید١١٠: در پی اثببات این موضوع بودیم
 سید١١٠: که اولا روح در عالم برزخ دارای حیات است
 سید١١٠: دوم این که بعد از بقا و حیات با عالم دنیا در ارتباط
 سید١١٠: برای این حرفمون هم تمسک کردیم به ایات قران کریم
 سید١١٠: و البته هم ایه اوردیم که مرده از حال زندگان با خبره
 سید١١٠: و هم ایه اوردیم که پیامبری مثل صالح ع با مردگان سخن گفته

 نادر اسلام: رسیدیم به آیه 5 سوره احقاف
 سید١١٠: و از منظر ادبیات قرانی هم گفتیم
 سید١١٠: که این تر تیب و نحوه قرار گرفتن افعال و ضمایر
 سید١١٠: نشون دهنده این موضوع هست
 سید١١٠: که این امر به تحقق پیوسته

 نادر اسلام: البته مفسران اهل سنت بر این عقیده هستن که اون حرف زدن بخاطر عبرت بقیه قومش بوده که بهش ایمان آوردن
 سید١١٠: خوب پس باید بر رد این که ما ادله اوردیم
 نادر اسلام: از آیه پنج سوره احقاف دنبال کنیم
 سید١١٠: ایشون یه ردیه بززن
 سید١١٠: در واقع این یه ادعا هست وقتی چیزی بر رد اون نباشه
 سید١١٠: گفتیم ترتیی کلمات ایات
 سید١١٠: و شکلش
 سید١١٠: دوم در سوره اعر اف
 سید١١٠: ایه ٧٩

 نادر اسلام: من در رد این ادعای شما چند آیه آوردم و امشب هم چندین آیه دیگه میارم که مردگان از دنیا بی خبرن . آیات که به صراحت میگه مرده نمیشنوه .
 سید١١٠: باید فا در لفظ فتولی که دال بر ترتیب است
 سید١١٠: پس از نابودی اونها رو حکایت میکنه
 سید١١٠: و جمله ولکن لا تحبون الناصحین
 سید١١٠: شما  ومفسرانتون باید بر رد این ایه
 سید١١٠: و ادلاتی که ما ارایه کردیم ردیه بزنید نه با ایات دیگه
 سید١١٠: چون این ادعا شد که این عبرت قوم بوده
 سید١١٠: حالا سوال این جا هست قومی که نابود شده ایا نیاز به عبرت داره ؟؟؟
 سید١١٠: واصولا عبرت بعد از مرگ معنایی میده ؟؟؟
 سید١١٠: لطفا دیگه وسط بحث پیام نذارید

 نادر اسلام: من گفتم برای عبرت قومش که بهش ایمان آوردن . و زنده بودن .
 سید١١٠: شما اول ببباید این ایات رو رد کنید
 سید١١٠: اینو در ایه نشون بدین
 سید١١٠: قل هاتوا برهانکم ؟؟؟

 نادر اسلام: باشه من رد میکنم . که مردگان نمیشنون .
 نادر اسلام: آقا مهدی تشریف دارید برادر

 مهدی ٣١٣: سلام علیکم
 مهدی ٣١٣: ببخشید تازه اومدم
 مهدی ٣١٣: بله

 سید١١٠: وعلیکم السلام
 مهدی ٣١٣: سلام اقا سید و اقا نادر
 سید١١٠: سلام بر شما
 نادر اسلام: لطفا ٱیه 5 سوره احقاف بذارید
  مهدی ٣١٣: چشم
 مهدی ٣١٣: وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ﴿٥﴾

 مهدی ٣١٣: و كيست گمراه‌تر از آن كس كه به جاى خدا كسى را مى‌خواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمى‌دهد، و آنها از دعايشان بى‌خبرند؟ (۵)

 سید١١٠: خب
 نادر اسلام: برادر سید از دعاهایشان بی خبرن . این یک آیه . صبر کنید
 سید١١٠: دوست من
 نادر اسلام: لطفا شعرا 72
 سید١١٠: بذارید با هم کم کم پیش بریم
  نادر اسلام: باشه من آیات میگم بعد شما هم حرف بزنید
 مهدی ٣١٣: قَالَ هَلْ يَسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ ﴿٧٢﴾ گفت: «آيا وقتى دعا مى‌كنيد، از شما مى‌شنوند؟ (۷۲)
] مهدی ٣١٣: http://fachat.ir/quran.html لینک قران انلاین دوستانی که میتونن کمک کنن
 نادر اسلام: نمل آیه 80
 سید١١٠: خب توضیحی براششش دارید ؟
 نادر اسلام: صبر کنید
 مهدی ٣١٣: إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِ‌ينَ ﴿٨٠﴾ البته تو مردگان را شنوا نمى‌گردانى، و اين ندا را به كران -چون پشت بگردانند- نمى‌توانى بشنوانى. (۸۰)
] نادر اسلام: لطفا فاطر 22
 مهدی ٣١٣: معنیشو بزارم کافیه ?
 نادر اسلام: بله

 مهدی ٣١٣: و زندگان و مردگان يكسان نيستند. خداست كه هر كه را بخواهد شنوا مى‌گرداند؛ و تو كسانى را كه در گورهايند نمى‌توانى شنوا سازى. (۲۲)
 نادر اسلام: لطفا 108 ماعد
 سید١١٠: اقا نادر بزرگوار
 سید١١٠: شما شروع کن از اولین ایت
 سید١١٠: استدلال کردن
 سید١١٠: ما هستیم

 نادر اسلام: ببخشید 109 ماعد
 نادر اسلام: باشه از اول همش میگم صبر کنید . آیات کاملا واضح

 سید١١٠: این که این ایات رو بذارید و وقت اتلاف بشه اثری نداره
 سید١١٠: اتفاقا مشکل شما اهل سنت همینه

 مهدی ٣١٣: خب کامل ایات رو بزار یه دفعه بیارم
 سید١١٠: که تنها بر ظواهر ایات استدلال میکنید
 نادر اسلام: دیشب خودتون نزدیک هفت هشت آیه پشت سرهم گذاشتید . لطفا صبر کنید
 سید١١٠: من هر دو ایه توضیح دادم تاریخچه هست
 نادر اسلام: ن اینجوری بهتره
 مهدی ٣١٣: [ياد كن‌] روزى را كه خدا پيامبران را گرد مى‌آورد؛ پس مى‌فرمايد: «چه پاسخى به شما داده شد؟» مى‌گويند: «ما را هيچ دانشى نيست. تويى كه داناى رازهاى نهانى.» (۱۰۹)
 سید١١٠: در حالی که این ایات اصلا به بحث ما ربطی نداره
 مهدی ٣١٣: همه ایات رو یه جا بنویسد اگه میخواید پشت سر هم باشه
 مهدی ٣١٣: تا همه رو یک دفعه بیارم

 سید١١٠: بله اگه میگید همه این ایات در رد حرف من یه جا بیارید
 نادر اسلام: این چند آیه کافیه . حالا آیات را باهم بررسی میکنیم . از اولین آیه سوره احقاف 5
 نادر اسلام: و كيست گمراه‌تر از آن كس كه به جاى خدا كسى را مى‌خواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمى‌دهد، و آنها از دعايشان بى‌خبرند؟ (۵)

 سید١١٠: احسنتم
 سید١١٠: اقا نادر

 نادر اسلام: در این آیه خدا میفرماید کسانی که انسانها ی دیگه رو به فریاد میخوانن تا قیامت از فریاد و عباداتشون غافل هستن .
 سید١١٠: نه اصلا اینجا خدا همچین حرفی نفرموده
 نادر اسلام: غافل به این معنی که نمیدانن چه کسانی دارن عبادتشون میکنن

 سید١١٠: قراره من پاسخ بدم یا نه
 نادر اسلام: در مورد آیه 5 احقاف بفرماید بعد میرم سراغ آیات دیگه
 سید١١٠: خوب با عرض معذرت
 سید١١٠: من باید قبل از پاسخ گویی چند تا نکته رو عرض کنم

 نادر اسلام: بفرماید
 سید١١٠: دوستان میان ببه زعم خودشون ایاتی رو تقطیع میکنند
 نادر اسلام: الان وقت در دست شماست
 سید١١٠: و بهش استدلال و میگن این همون چیزی هست که مده نظر خداوند سبحان است
 سید١١٠: در حالی که شیعه پویایی که در تفسیر قران داره چندین موارد هست
 سید١١٠: نمونه هاییش رو من امشب سعی میکنم به دوستان نشون بدم
 سید١١٠: سوال؟؟؟
 سید١١٠: اقا نادر مخاطب این ایه پنجم کیه ؟؟؟
 سید١١٠: طرف صحبت ایه با کیه ؟؟؟؟

 نادر اسلام: کسانی که  غیر خدا را به فریاد و عبادت میکنن
 سید١١٠: اینها کیان ؟؟؟
 سید١١٠: و از کجا فهمیدین اینو ؟؟؟

 نادر اسلام: بت پرستان . اهل کتاب . مجوس
 سید١١٠: اهل کتاب ؟؟؟؟
 سید١١٠: از کجا اینو فهمیدین ؟؟؟

 نادر اسلام: بله چون حضرت عیسی و مادرش به فریاد میخواندن
 سید١١٠: در این ایه از کجا فهمیدین
 سید١١٠: دوباره شما گریز زدن رو شرع کردین
 سید١١٠: برادرم بحث ما این ایه هست
 سید١١٠: گفتم مخاطب کیان ؟؟؟ گفتی بت پرستان . اهل کتاب . مجوس

 نادر اسلام: آیه 116 سوره ماعد میگه که مردم حضرت عیسی و مادرش به عنوان اله قبول کرده بودن
 سید١١٠: حالا بگو از کجا این سه دسته رو در این ایه کشف کردی ؟؟؟
 سید١١٠: من نه به عیسی کار دارم نه به مادرش
 سید١١٠: حرفم ایه ۵ سوره احقافه

 نادر اسلام: چون همگی برای غیر خدا عبادت میکردن .
 سید١١٠: اگه نمیدونی یک کلام بگو بهت بگم از کجا !!!!
 سید١١٠: بگم از کجا ؟؟؟؟

 نادر اسلام: اتفاقا همینه که من گفتم همه کسانی که برای غیر خدا عبادت میکردن شامل میشه . میخوای از آیات برات ثابت کنم؟
 سید١١٠: اقا جان چرا حرف منو متوجه نمیشید
 سید١١٠: میگم یه ایه اوردی
 سید١١٠: میگی اینها این سه دسته هستن
 سید١١٠: حالا بگو از کجای این ایه اینو اثبات میکنی

 [۲۰۱۵/۵/۱۷، ۲۳:۵۳] نادر اسلام: این سه تا را چون سرشناس تر هستن گفتم و گرنه همه کسانی که غیر خدارا عبادت میکنه میشه
 سید١١٠: پس بذار بهت خودم بگم ازز کجا
 سید١١٠: اقا مهدی ایه چهارم سوره احقاف رو ترجمش رو بذار

[۲۰۱۵/۵/۱۷، ۲۳:۵۴] نادر اسلام: باشه شما بگید . هر چند در اصل قضیه که غفلت مردگان هیچ فرقی نمیکنه. بفرماید
 مهدی ٣١٣: چشم
 مهدی ٣١٣: بگو: «به من خبر دهيد، آنچه را به جاى خدا فرا مى‌خوانيد به من نشان دهيد كه چه چيزى از زمين [را] آفريده يا [مگر] آنان را در [كار] آسمانها مشاركتى است؟ اگر راست مى‌گوييد، كتابى پيش از اين [قرآن ]يا بازمانده‌اى از دانش نزد من آوريد.» (۴

 سید١١٠: قل ارایتن ما تدعون من دون الله ارونی ما ذا خلقوا من الارض
 سید١١٠: ای پیامبر به مشرکان بگو
 سید١١٠: مشرکان
 سید١١٠: به من بگویید یا خبر دهید معبودهایی را که غیر ازخدا پرستش میکیند نشان دهید چه چیزی از زمین را افریدن

 نادر اسلام: حالا مشرکان در کجای آیه اومد خدا میدونه ولی بفرماید
 سید١١٠: این جا تدعون چه معنی میده ؟؟؟
 سید١١٠: اهان
 سید١١٠: مشکل شما جماعت همینه
 سید١١٠: که به سیاق قفل و بعد از ایات اصلا تو جه ندارید
 سید١١٠: این جا هست که میایید و تفسیر به رای میکنید

 نادر اسلام: فریاد زدن غیر خدا و پرستش غیر خدا
 نادر اسلام: الان شرک خود شما ثابت میشه

 سید١١٠: در این ایه مثل تدعون های دیشب هم معنی ایه پرستش هست
 سید١١٠: پرستش کی و چی ؟؟؟

 نادر اسلام: باشه معنی پرستش میده .بفرماید پرستش کی
 سید١١٠: بت ها که براشون الوهیت و ربوبیت قایل بودند
 سید١١٠: ای پیامبر به این مشرکان بگو

 نادر اسلام: آیا بت ها انسان بودن یا فقط سنگ و چوب
 سید١١٠: کیست گمراه تر از ان کسی که به جای خدا این بتها رو میخونه پرستش میکنه
 سید١١٠: این سوال من از شما هست

 نادر اسلام: آیا بت ها انسان بودن یا فقط سنگ و چوب
 نادر اسلام: آیا لات و عزا انسان نبودن

 سید١١٠: ایا منظور بتها بوده یا نه ؟؟؟ایا مخاطب مشرکان پرستنده بتها بوده اند یا نه ؟؟؟
 سید١١٠: اقا نادر عزیز جواب بدین بنده هم پاسخ میدم
 سید١١٠: من که نرفتم از ده تا سوره اونور تر ایه بیارم ایه قبلش رو به ترتیب خوندیم
 سید١١٠: جواب ؟؟؟؟

 نادر اسلام: به عقیده اهل سنت همه کسانی که غیر خدا را به فریاد یا پرستش میکنه میشه . به فرض که حرف شما درست منظور فقط مشرکین آیا بت ها فقط سنگ چوب بودن یا انسان . حل مشکل در جواب این سوال
 سید١١٠: اصلا ایا الان ما حرف ادم و غیر ادم زدیم ؟؟؟
 سید١١٠: ما داریم ایه مورد نظر شما رو بررسی میکنیم
 سید١١٠: ایا مخاطب مشرکان بوده اند یا نه ؟؟؟؟
ایا این مشرکان بتها رو میپرستیدن یا نه ؟؟؟
 سید١١٠: جواب بله یا خیر ؟؟؟

 نادر اسلام: من نظرمو گفتم . ولی فرض میکنیم فقط مشرکین بفرماید
 سید١١٠: پس جواب شد بله
 نادر اسلام: بله میپرستیدن
 سید١١٠: احسنتم
 سید١١٠: ایات بعدی نشون میده اینها کیا بودن و چیا گفتن
 سید١١٠: پس از این ایه به تنهایی شما نمیتونید ردی بر این بزنید که روح بقا نداره و ارتباطی با دنیا نداره
 سید١١٠: در ضمن اگه این ایه رو به شیعه نسبت میدین
 سید١١٠: ثابت کنید
اولا شیعه مشرکه
دوما بت پرسته
 سید١١٠: اونم البته با ایات
 سید١١٠: منتظرم !!!؟؟؟؟

 نادر اسلام: باشه . لفظ آیه اسمی از مشرکین نبرده. آیه چهارم میگه چیزهای که به فریاد میخوانید و پرستش میکنید چیزی آفریده اند.
درسته ؟

 سید١١٠: عزیزم شما خودت الان تایید کردی
 سید١١٠: چطور نگقته ؟؟؟
 سید١١٠: شما ایه هفت و هشت رو بخون دستت میاد این مشرکان کیا بودن ؟؟؟؟

 نادر اسلام: من گفتم به فرض حرف شما درسته که پیش بریم . وگرنه اسمی از مشرکین تو آیه نیست و همه دارن آیه رو میبینن
 سید١١٠: این که یه ایه رو از وسط یه سوره بر داریم بگیم خدا اینو گفته میشه مثل کلیپ هایی که برای افراد سیاسی درست میکنند و میخوان خرابشون کنند
 سید١١٠: ام لهم شرک
 سید١١٠: قل اریتم
 سید١١٠: این قل به کی بر میگرده ؟؟؟

 نادر اسلام: شما اول سوال من جواب بده بعد همه چی کاملا مشخص میشه.
آیا بت های مشرکین که شما میگید منظور اون بوده . انسان بودن یا فقط سنگ و چوب . این سومین بار میپرسم

 سید١١٠: لطفا طفره نرید و با من باشید تا یه جواب برسیم
 سید١١٠: عزیزم بت ها هر چی که شما دوست داری
 سید١١٠: ایا پرستش کننده اون بت برای اون بت الوهیت ربوبیت قاییل شده یا نه ؟؟؟

 نادر اسلام: برادر اون میگه در خلق آسمان با خدا شراکت داشتن . منظور مشرکین نیست منظور معبودانشون
 سید١١٠: مگه ما گفتیم منظور مشرکینه
 سید١١٠: ما گفتیم منظور بت هاشونه
 سید١١٠: که اینها میگفتن معبود ما هست
 سید١١٠: برای همین هم خدا در ایه پنج بهشون گفته

 نادر اسلام: ایا مخاطب مشرکان بوده اند یا نه ؟؟؟؟ایا این مشرکان بتها رو میپرستیدن یا نه ؟؟؟
 نادر اسلام: این حرف شماست که چند دقیقه پیش گفتی

 سید١١٠: بله مخاطب مشرکان هستند مخاطب رسول
 سید١١٠: و همین مشرکان بت ها رو میپرستیدن
 سید١١٠: واقعا دارم دل سرد میشم
 سید١١٠: فکر میکردم خیلی باهوش تر از این بر خورد کنید

 نادر اسلام: پس چرا میگی نگفتم . لطفا سوال من جواب بده بت ها انسان بودن یا فقط سنگ و چوب  این بار چهارم میپرسم
 سید١١٠: ربع ساعته وقت منو خودتون رو سره یه امر واضح گرفتید
 نادر اسلام: آقا شما بگید انسان بودن یا نه یک کلمه
 سید١١٠: توصیه میکنم یه بار از ابتدای ایه ۴تا ۶ معنی ایات رو بخون پشت هم
 سید١١٠: بعد دیگه این سوالات رو نمیکنید

 نادر اسلام: لات عزا . انسان بودن یا فقط سنگ و چوب .   فقط ی کلمه آره یا ن
 سید١١٠: من که گفتم هر چی شما دوست داری بگو بودن روش استدلال کن ببینم چی میگی
 نادر اسلام: من از شما فقط ی کلمه میخوام آره یا ن که بحث ادامه بدیم
 سید١١٠: من که گفتم هر چی شما دوست داری بگو بودن روش استدلال کن ببینم چی میگی
 نادر اسلام: من از شما فقط ی کلمه میخوام آره یا ن که بحث ادامه بدیم
 سید١١٠: هیچ جای قران و تاریخ انسان رو بت معرفی نکرده
  سید١١٠: خب بعد ؟؟؟

 نادر اسلام: پس شما میگید اون ها فقط سنگ و چوب بودن
 سید١١٠: این چیزی نیست که من بگم همه میدونن
 سید١١٠: خب
 سید١١٠: فقط یکم سریع تر زمان نگذره

[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۲۶] نادر اسلام: در آیه 5 خدا میگه این معبودانشون تا روز قیامت جوابشون نمیدن . و از عباداتشون غافلن   آیا سنگ روز قیامت میاد انکار میکنه .؟
 نادر اسلام: برادر مهدی لطفا آیه شش احقاف بذار که مشخص بشه که انسان بودن یا سنگ

 سید١١٠: کجاش گفته قراره سنگو چوب میاد انکار میکنه لفظ غربی لطفا ؟؟؟
 مهدی ٣١٣: چشم
 مهدی ٣١٣: و چون مردم محشور گردند، دشمنان آنان باشند و به عبادتشان انكار ورزند. (۶)

 نادر اسلام: آیه پنج میگه که معبودانشون از عبادتشون غافلن . خود سنگ در این دنیا غافل و بی جان هست چه برسه به قیامت
 نادر اسلام: برادر آیه شش میگه عبادتشون انکار میکنه . آیا سنگ انکار میکنه یا انسان

 سید١١٠: دوست من
 نادر اسلام: لطفا سوالتو جواب بده
 سید١١٠: این در اصل قضیه فرقس اسجتد نمیکنه
 سید١١٠: میدونی چرا
 سید١١٠: اصلا میگیم هر دوشون بودن

 نادر اسلام: آقا سید شما چقد زبان عربی بلدید
 سید١١٠: هم بت ها ی سنگ چوب هم ادم هایی مثل فرعون انا ربکم الاعلی
 سید١١٠: یعنی ذوییی العقول  وغیر ذوی العقول
 سید١١٠: این که
 سید١١٠: میگه تا روز قیامت به سخن اونها پاسخ نمیگویند

 نادر اسلام: در آیه پنج خدا من لا یستجیب له در زبان عربی من برای جان دار به کار میبرن . مثل من ذهب. ( چه کسی رفت
 سید١١٠: مفهومش این نیست  که در قیامت جوابشون رو میدن
 سید١١٠: اقا جان اجازه  بده جوابت رو بدم
 سید١١٠: بعد بپر شاخه دیگه
 سید١١٠: این طور که شما فکر میکنی نیست این یه تعبیر رایجه که برای نفی ابد بکار میره
  سید١١٠: مثال ببرات میزنم تا خوب بفهمی

 نادر اسلام: خدا در آیه شش میگه عبادتشون انکار میکنه . پس چطور انگار میکنه اگه حرف نزنه
 سید١١٠: مثلا میگییم  اگه تا روز قیامت به فلانکس اصرار کنی به تو قرض نمیده
 سید١١٠: گوش کن گوش کن
 سید١١٠: این یعنی چی ؟؟؟
 سید١١٠: یعنی هرگز نمیاد به تو قرض بده

 نادر اسلام: الان قیاس کردی
 سید١١٠: نه این که در قیامت میاد خواست تو رو براورده میکنه
 سید١١٠: یا نه وای میسته قیامت بشه بعد بهت قرض بده
 سید١١٠: چیو با چی قیاس کردم
 سید١١٠: تازه اگه قیاس هم باشه امام شافعی شما که قاییل هست به قیاس

 نادر اسلام: ولی در آیه شش خدا میگه در قیامت عباداتشون انکار میکنه
 سید١١٠: باید قبول کنی
 سید١١٠: این که دیگه یه چیز معلومی هست

 نادر اسلام: بله من قیاس قبول دارم . اهل تشیع میگه حرامه
 سید١١٠: ما قیاس نکردیم داریم حرف خدا رو اون طور که وارانه فهمیدین بهتوت یاد اور میشیم
 سید١١٠: در ضمن برادرم
 سید١١٠: همه فعالیت های ادمی و تلاشش عمل صالحش همه و همه تا دنیا بر پا هست مفیده
[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۳۹] سید١١٠: هنگامی که دنیا به اخرش رسید کلا زمینه همه این فعالیت ها برچیده میشه
 سید١١٠: اما ادامه ایات به محشور شدن این مشرکان با همون بت ها اشاره داره

 نادر اسلام: ببین بحث به کجا کشوندی.
خدا میگه در روز قیامت این کسانی که به فریاد خوانده میشدن یا پرستش میشدن عبادت اون افراد انکار میکنن . اینو همه میدونن که منظور انسان بوده ن سنگ . در ضمن در زبان عربی کلمه ( من ) که در آیه بکار برده شده برای جاندار به کار میبرن و برای غیر جاندار از کلمه ( ما) این د

 سید١١٠: و به صراحت میگه همون بت ها دشمنانشون میشند و حتی عبادات اون ها رو انکار میکنند
 نادر اسلام: احسنت پس نتیجه میگیریم که سنگ دشمن نمیشه این معبودانشون انسان بوده . قبول داری
 سید١١٠: ای داد
 سید١١٠: حالا من ازت یه سوال میکنم؟؟؟
 سید١١٠: ایا دست و پا در دنیا حرف میزنند یا جوارح ؟؟؟؟

 نادر اسلام: ن
 سید١١٠: اگه خیر پس چگونه در اخرت به زبان میان ؟؟؟؟
 نادر اسلام: به اذن خدا
[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۳] سید١١٠: ایا خداوند قادر نیست به این که همون سنگو چوب هم به حرف بیان ؟؟؟؟
: [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۴] سید١١٠: پس به چیزی متوسل نشو که در احاطه عقل و علم تو نیست
[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۴] سید١١٠: علم قیامت تنها نزد خداونده
[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۵] سید١١٠: ولی با این ایه اصلا خدشه ای یه این که روح بقا داره و میتونه با دنیا ارتباط داشتت باشه وارد نشد
 سید١١٠: فقط شما ودوستان دیگه فهمیدین
 سید١١٠: که برای فهم ایات باید توجه به سیاق ایات قبل و بعد کرد

 نادر اسلام: من دهها دلیل از اون آیات آوردم که نشان میده اینها سنگ نیستن نشانه انسان دارن .
 سید١١٠: واز ایه به تنهایی نمیشه استفاده ابزاری کرد
 سید١١٠: در کلیت ایه فرقی نمیکنه
 سید١١٠: بعد شما دلیل بر مشرک بودن شیعه و این که امامان شیعه در خلقت افرینش زمین دخالت دارند ادله بیار ؟؟؟؟
 سید١١٠: مگه نمیخواهی به این جا برسی؟؟؟؟

 نادر اسلام: بخدا به هرکی بگی که در آیه 4 تا 6 احقاف منظور سنگ همه میخندن
 سید١١٠: من که گفتم چه ذوی العقول چه غیر ذوی العقول فرقی نمیکنه
 سید١١٠: شما این جا حداقل مخاطبت رو شناختی کیه ؟؟؟
 سید١١٠: در ضمن جواب منو ندادی ؟؟؟
 سید١١٠: که ایا خداو ندی  که قادربه حرف اوردن دست وپا هست سنگ وچوب رو هم میتونه به حرف در بیاره یا نه ؟؟؟
 سید١١٠: و این که چه ادله ای بر این داری که امامان شیعه در خلقت زمین مثل این ایه دخیل  بودن که بهش استناد کردی ؟؟؟
 سید١١٠: و من ربطش رو با روح و بقای روح وارتباط اون با دنیا واگاهیش از اهل دنیا نفهمیدم!!!!!!؟؟؟؟؟؟

 نادر اسلام: بله میتونه ولی منظور ما آیات سوره احقاف که شما خیلی( البته معذرت که این کلمه رو میگم) بی سوادانه میگید منظور انسان نیست منظور سنگ و چوبه . آخه سنگ و چوب دشمن میشه . سنگ چوب عبادت رو انکار میکنه . من حتی به وسیله دستور زبان عربی گفتم که کلمه من برای جاندار به کار میبرن . برو از تمام استادان زبان عربی سوال کن
  سید١١٠: عزیزم گویا شما کلا دنبال همونی هستی که تو ذهن خودته
 سید١١٠: بنده گفتم اصلا باششه حرف شما درست
 سید١١٠: که چی ؟؟؟
 سید١١٠: ایا ادله داری از قران امامی که ما شیعه بهش توسل میکنیم مثل این معبود به قول شما انسانه ؟؟؟
 سید١١٠: در ثانی ایا ادله داری که شیعه همون مشرکه مخاطب این ایه هست ؟؟؟؟
 سید١١٠: اگه داری خوشحال میشم برای من و دوستان اثباتشش کنی !!!!!
 سید١١٠: این که یه اختلاف تفسیری رو بکنی پیراهن عثمان میشه سفسطه
 سید١١٠: حالا من بیسواد از شمای باسواد ادله میخوام

 نادر اسلام: بذار من بگم .  منظور آیه معبودانی که به جای خدا پرستش یا به فریاد خوانده میشدن . این ها انسانهای قوم های پیش از خود بوده که مرده اند و اینها بت هاشون درست میکردن . و خدا در آیات سوره احقاف میگه اینها غافل از عبادت شما هستن یعنی مرده از این دنیا غافل . عن دعاهم غافلون . غافلن از عبادتشون .
 سید١١٠: خب
 سید١١٠: حالا من یه سوال ازت میکنم
 سید١١٠: چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟

 نادر اسلام: بحث ما در مورد اینه که آیا مردگان از دنیا خبر دارن یا خیر.  اون سوالا بعدا جواب داده میشه ان شا الله
 سید١١٠: اینو میتونی پاسخ بدی
 سید١١٠: اقا نادر این سوال رو لطفا پاسخ بده
 سید١١٠: چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟
 سید١١٠: جواب این سوال رو بده اقا ناد ر
 سید١١٠: چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟

 نادر اسلام: من اول بحث گفتم فقط منظور مشرکین نیست . هر کس که بجای غیر خدا پرستش بشه انکار میکنه نحوه انکارش هم در آیه 117 سوره ماعد نشون میده
 سید١١٠: چطوریه نشون بده؟؟؟
 نادر اسلام: حدا خطاب به حضرت عیسی میگه ای عیسی تو به بندگانم گفتی که من و مادرم را به خدای بگیرید حضرت عیسی میفرماید من این کارو نکردم . و بقیه آیه ..... برادر سید اینگونه انکار میکنن
 سید١١٠: با ارض معذرت ربطی نداره
 سید١١٠: من میگم : چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟
 سید١١٠: اینو برامون توضیح بده

 نادر اسلام: اتفاقا برادران بخونن میفهمن برادر مهدی لطفا آیه 116 ماعد را بیار
 مهدی ٣١٣: باشه
 مهدی ٣١٣: و [ياد كن‌] هنگامى را كه خدا فرمود: «اى عيسى پسر مريم، آيا تو به مردم گفتى: من و مادرم را همچون دو خدا به جاى خداوند بپرستيد؟» گفت: «منزهى تو، مرا نزيبد كه [در باره خويشتن‌] چيزى را كه حق من نيست بگويم. اگر آن را گفته بودم قطعاً آن را مى‌دانستى. آنچه در نفس من است تو مى‌دانى؛ و آنچه در ذات توست من نمى‌دانم، چرا كه تو خود، داناى رازهاى نهانى. (۱۱۶)
 مهدی ٣١٣: مائده

 سید١١٠: خب
 سید١١٠: این ایه رو هم لای ا ن ایات خودتون اورده بودین درسته ؟؟؟
 سید١١٠: خیلی هم خوب
 سید١١٠: ایه ١۴ سوره فاطر هم هست

 نادر اسلام: اینگونه انکار میکنن برادر . در ضمن سوال شما از ته اشتباس اون معبودان انکار میکنن که چیزی یا حرفی یا دلیلی برای عبادت خود گفته باشن
 سید١١٠: عجب ؟؟؟
 سید١١٠: حالا یه سوال میکنم.از شما
 سید١١٠: ایه ٢۵ سوره عنکبوت رو خوندین ؟؟؟

 نادر اسلام: این نشون میده هر کس
 نادر اسلام: این نشون میده هر کسی بجای خدا عبادت یا به فریاد خوانده بشه از کارهاشون بی خبرن

 سید١١٠: اتفاقا این اصلا نشون نمیده
 سید١١٠: هر کسی نه معبودی که بهش الوهیت وربوبیت نسبت داده بشه؟؟؟
 نادر اسلام: عن دعاهم غافلون
 نادر اسلام: از عبادتشون غافلن . دیگه برادر خودشون قضاوت کنن

 سید١١٠: شما ااثبات کن شیعه همون مشرکه و امامش همون معبود ؟؟؟
 سید١١٠: مشکل شما همینه اتفاقا

 نادر اسلام: اول باید ثابت کنیم که مرده نمیشنونه . بریم سراغ آیات دیگه . برادر مهدی لطفا 80 نمل
 سید١١٠: در ضمن بازم این ایات در رد این نبود که روح بقا نداره و ارتباطی با دنیا نداره
 سید١١٠: این در مورد مشرکان بود و معبود هاشون

 نادر اسلام: انفاقا خیلیم خوب بود. قضاوت با برادران
 سید١١٠: و یه بحث تفسیریی که قرار نیست به همه مسایل تامیم داده بشه
 سید١١٠: باشه قضاوت با دوستان

 نادر اسلام: نظرتون در باره آیه بالا چیه
 نادر اسلام: مرده نمیتونه بشنوه

 سید١١٠: اول سیاق این ایات رو هم یه برسی کنیم بد نیست
 نادر اسلام: باشه شما بررسی کنید بسم الله
 سید١١٠: بعدم اول ثابت کنیدد که منظور ایه زنده های مرده نما نیست تا بعد ؟؟؟
 سید١١٠: شما اینو به عنو ان ادلتون مطرح کردین من چرا بررسی کنم؟؟؟

[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۱:۱۷] نادر اسلام: ی سوال . میتونی بگی چرا خدا در ایه بالا از کلمه الموتی ( مرده ) و الصم   ( کر ) استفاده کرده
 مهدی ٣١٣: دوستان به ساعت نگاه کنید یک بیست دقیقه هست فکر کنم
 مهدی خط شکن: نادر شمابگو چرافعل تسمع رااورده؟
 سید١١٠: به همون دلیل که اینها زنده بودن و حرف حق تو گوششون نمیرفت
 نادر اسلام: منتظر جواب سید هستیم .
 سید خودم بگم

 سید١١٠: زنده بودن و حرف حق تو گوششون نمیرفت
 سید١١٠: انک لاتسمع الموتی؟؟؟

 نادر اسلام: سید بگم
 نادر اسلام: سوال اینه چرا در ایه کلمه موت و کر اومده

 سید١١٠: مخاطب تو زندگانند انها که روحی زنده وبیدار و حق طلب دارند  نه مردگان زنده نما  که تعصی و لجاجت و استمرار بر گناه  فکر و اندیشه ا نها رو تعطیل کرده
 مهدی خط شکن: سوال اینه چرافعل تسمع رااورده
 نادر اسلام: برادر اجازه بده سید حرف بزنه.

 سید١١٠: دوست من ایه روشنه و واضحه من نمیدونم چه اصراری دارید بر این که
 سید١١٠: لقمه رو دور سرتون بچرخونید
 سید١١٠: شما جواب سوالات بنده رو دادین که جواب میخو اهید ؟؟؟
 سید١١٠: جواب سوال منو که در ا ول این ایه مطرح کردم بدین لطفا
 سید١١٠: جواب سوالت خودتون هم داده میشه

 نادر اسلام: سوالتون یکبار دیگه بپرسید . بعد خودم دلیلشو میگم
 سید١١٠: متاسفانه بعضی از دوستان منطق قران رو نشناختن
 سید١١٠: کسی که ندای مظلومی رو مثلا در یمن میشنوه یا میبینه خود رو به کری و کوری میزنه
 سید١١٠: از منظر قران حیات نداره و مرده است

 نادر اسلام: سوالتون چی بود؟
 سید١١٠: تاریخچه بالا هست
 سید١١٠: در ضمن گیریم حرف شما درست
 سید١١٠: من یه سوال دارم از شما؟؟؟

[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۱:۲۸] نادر اسلام: الان از یک آیه دیگه برات ثابت میکنم منظورش چیه صبر کن .لطفا دوباره سوال بگید . معذرت
 سید١١٠: صبور باش
 نادر اسلام: چشم .
 سید١١٠: ایا با این ادله شما رسول خدا هم جزو این دایره هست یا نه ؟؟؟
 نادر اسلام: کدوم دایره
 نادر اسلام: غافلان
 نادر اسلام: از دنیا

 سید١١٠: اینی که برداشت شما از این ایه هست دیگه مردگان
 سید١١٠: مردگان صدای ما رو نمیشنوند

 نادر اسلام: بله به عقید اهل سنت پیامبر از دنیا بی خبره
 سید١١٠: ایا رسول خدا هم صدای ما رو نمیشنوه یا میشنوه ؟؟؟
 سید١١٠: عجب

 نادر اسلام: ن نمیشنوه
 سید١١٠: اهل سنت یا وهابیت ؟؟؟
 سید١١٠: ایا اقای بخاری اهل سنته ؟؟؟

 نادر اسلام: اهل سنت واقعی . لطفا بحث به حاشیه نکش.
 نادر اسلام: بله. اهل. سنت

 سید١١٠: حاشیه نیست اتفاقا اصل مطلبه
 سید١١٠: من باید بفهمم دارن با یه وهابی مناظره میکنم یا یه اهل سنت ؟؟؟

 نادر اسلام: منظورم کلمه وهابی بود که گفتی
 سید١١٠: پس چرا در کتاب خودش در مورد داستان جنگ بدر
 نادر اسلام: شما سوالتون بپرسید
 سید١١٠: این طوری روایت کرده که رسول خدا با اون مرده ها در چاه حرف زد
 سید١١٠: و اتفاقا اقای خلیفه دوم اینجا ازشون سوال کردن
 سید١١٠: که شما که داری این ها رو با اسم صدا میزنی و بهشون میگی بهتر نبود ......مگه میشنوند ؟؟؟

 نادر اسلام: آیا الان حدیثشو میتونی به صورت کامل بذاری نه قیچی شده . هر کدوم از برادرا دارن بذارن
 سید١١٠: رسول خدا فرمود  والذی نفس محمد بیده ما انتم باسمع لما اقول منهم
 سید١١٠: دوستان اگه کسی داره بذاره
 سید١١٠: جناب هادیی لطف کنید بذارید

 نادر اسلام: بله اتفاقا این حدیث بر ضد شماست لطفا هر کسی داره کامل بذاره
 سید١١٠: چرا بر ضد ما ؟؟؟؟
 سید١١٠: همین نوید اینه که روح بقا داره و با دنیا ارتباط د اره
 سید١١٠: خوب گویا دیر وقته دوستان هم خو ابن
 سید١١٠: اگه مایل باشید بحث ادامش باشه برای بعد

 مهدی ٣١٣: ساعت بیست دقیقه به دو هستش فکر کنم
 مهدی ٣١٣: بقیشو نمیزارید برا یه شب دیگه

 سید١١٠: چرا اقا مهدی من خودم هم خیلی خسته هستم
[۲۰۱۵/۵/۱۸، ۱:۳۹] سید١١٠: موافقید اقا نادر ؟؟؟

 مهدی ٣١٣: خواهشا بحث ها رو بیشتر از دو ساعت ادامه ندید
 سید١١٠: بله چشم
 نادر اسلام: فقط در آخر حدیث گفته شده که امروز مردگان به اذن خدا شنوا شدن . که از معجزات پیامبره . .
 مهدی ٣١٣: ممنون
 مهدی ٣١٣: خدا حفظتون کنه
 مهدی ٣١٣: اقا نادر عزیز و اقا سید بزگوار
 مهدی ٣١٣: ادامه بحث رو بزارید یه شب دیگه اگه مایل هستیت

 نادر اسلام: باشه بریم . فقط فردا شب اطفا ساعت ده حاضر باشید
 سید١١٠: من نمیتونم تا یازده یازده و.نیم سره کارم
 نادر اسلام: آقا سید عزیز من هم حلال کن اگه بی ادبی کردم .
 سید١١٠: اگه تمایل دارید از دوستان دیگه طرف مناظر شما باشند
 نادر اسلام: ناخواسته بوده برادرم
 سید١١٠: خواهش میکنم اجرکم عند الله
 مهدی ٣١٣: خدا خیرتون بده هر دو بزگوار که اینقدر بزگوار و مودب هستیت

Powered by FAchat