انجمن یاران منتظر


چت روم مذهبی یاران منتظر 

ختم قرآن


ختم قرآن



آخرین ارسال ها
"هر روز همراه با یک حدیث" ..:||:.. چه شکرهاست در این شهر که قانع شده‌اند/ شاهبازان طریقت به مقام مگسی ..:||:.. رغبت به دنیا ، غم وغصه می آورد ! ..:||:.. شوخی خواننده معروف پاپ با آزاده نامداری ..:||:.. خبر خبر سه تفنگدار راهی خانه بخت شدن خخخخخخ ..:||:.. =>مسائل حقوقی√√√ ..:||:.. نماهنگ جدید مدافعان حرم شهید محسن حججی ..:||:.. مداحی شور مدافعین حرم | منم باید برم ، آره برم سرم بره (فوق العاده زیبا) ..:||:.. تنها خواسته شهید "بی سر" از سردار سلیمانی چه بود؟! /گفتگویی با همسر شهید حججی ..:||:.. ديدم خانم سماور را روشن كرده ..:||:..

نوار پیام ها
( قمرخانم : قال علی علیه السلام : کُلُّ اَمْر ذى بال لَمْ یُذْکَرْ فیهِ اسْمُ اللهِ فَهُوَ اَبْتَرُ / ( بحارالانوار، ج73،ص305) هر کار داراى اهمیّتى که بدون یادخدا آغاز گردد،به سرانجام نمى رسد. )     ( قمرخانم : امام رضا علیه السلام:مَن لَم یَشکُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلُوقینَ، لَم یَشکُرِ اللهَ عزَّ و جلّ؛ هر کس سپاسگزار بندگان نیکوکار نباشد، خدای متعال را هم سپاس نگفته است . عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2، ص 27 )     ( غم هجران : سالروز میلاد ابوالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را به محضر آقا امام رمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و عموم مسلمانان جهان تبریک میگوییم )     ( قمرخانم : قال علی علیه السلام : کُلُّ اَمْر ذى بال لَمْ یُذْکَرْ فیهِ اسْمُ اللهِ فَهُوَ اَبْتَرُ / ( بحارالانوار، ج73،ص305) هر کار داراى اهمیّتى که بدون یاد خدا آغاز گردد،به سرانجام نمى رسد. )     ( قمرخانم : قال علی علیه السلام :إِذَا تَمَّ الْعَقْلُ نَقَصَ الْكَلَامُ . / (حكمت 71 نهج البلاغه) چون عقل كامل گردد ، سخن اندك شود . )     ( قمرخانم : یک استفتاء/ سوال: آیا خرید کالای ایرانی ثواب هم دارد؟ جواب: اگر به نیت تقویت مسلمانان و اقتصاد نظام اسلامی انجام شود قطعاً ثواب دارد. [ اجوبة الاستفتائات، سؤال 825 ] )     ( قمرخانم : شیعه اگر شیعه بود ، وضع دگر این نبود / یوسف زهرا چنین غریب و غمگین نبود/ شیعه اگر شیعه بود ، دست به دعا می نمود / جمعه دگر می رسید وضع دگر این نبود/ اللهم عجل لولیک الفرج بحق خانم زینب کبری سلام الله علیها . )     ( قمرخانم : بوی عطریاس دارد جمعه ها/ وعده دیداردارد جمعه ها/ جمعه هادل یاد دلبرمی کند نغمه یاابن الحسن سرمی کند/ ظهور آقاصاحب الزمان(عج)صلوات.التماس دعا )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » مباحث چت روم » شبهات » مناظره بین شیعه و سنی 5(توسل)



مناظره بین شیعه و سنی 5(توسل)

 نادر اسلام: سلام علیکم  سید١١٠: و علیکم السلام  مهدی ٣١٣: و علیکم سلام اقا نادر خوش اومدی  مهدی ٣١٣: دوستان عزیز و بزگوار  مهدی ٣١٣: امشب با برنامه ریزی قبلی  مهدی ٣١٣: قرار شده درباره توسل بحث بشه  مهدی ٣١٣: خواهشا بین بحث از کپی پیست های غیر مربوط خودداری کنید مهدی ٣١٣: و از مطالب غیر مربوط به بحث خواهشا بپرهیزید  مهدی ٣١٣: اقا سید از طرف شیعه نماینده هستن  نادر اسلام: ان شا الله شروع کنیم . ولی اگه فقط دو نفر بحث کنن بهتر چون شلوغ نمیشه . البته شما مدیر هستید  مهدی ٣١٣: و
lkhzvi fdk adui , skd 5(j,sg)


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ بعد از ظهر
بانو
rating
شماره عضویت : 1762
حالت :
ارسال ها : 460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 352
اعتبار کاربر : 9418
پسند ها : 443
تشکر شده : 910


مدال ها:2
مدال پشتکار
مدال پشتکار
مدال 1 سالگی عضویت
مدال 1 سالگی عضویت

|
 نادر اسلام: سلام علیکم
 سید١١٠: و علیکم السلام
 مهدی ٣١٣: و علیکم سلام اقا نادر خوش اومدی
 مهدی ٣١٣: دوستان عزیز و بزگوار
 مهدی ٣١٣: امشب با برنامه ریزی قبلی
 مهدی ٣١٣: قرار شده درباره توسل بحث بشه
 مهدی ٣١٣: خواهشا بین بحث از کپی پیست های غیر مربوط خودداری کنید
مهدی ٣١٣: و از مطالب غیر مربوط به بحث خواهشا بپرهیزید
 مهدی ٣١٣: اقا سید از طرف شیعه نماینده هستن
 نادر اسلام: ان شا الله شروع کنیم . ولی اگه فقط دو نفر بحث کنن بهتر چون شلوغ نمیشه . البته شما مدیر هستید
 مهدی ٣١٣: و اقا  نادر اسلام
 مهدی ٣١٣: هم از طرف برداران بزگوار اهل تسنن
 مهدی ٣١٣: اقا نادر بسم الله سوالاتی که در باره توسل دارید مرتب بپرسید خواهشا با منبع هم حرف بزنید
 سید١١٠: خوب من دیشب نبودم
 سید١١٠: انا از مطالعه تاریخچه و مباحثیی که رد و بدل شد
 سید١١٠: در جریان یه سری مطالب قرار گرفتم
 نادر اسلام: توسل از دیدگاه اهل تشیع را بیان کنید که چگونه هست
 سید١١٠: قبلش از این که ممکنه در تایپ غلط داشته باشم چون با گوشی هستم عذر خواهیی میکنم
 مهدی ٣١٣: خواهش می کنم بفرمایید
 سید١١٠: خوب در مورد توسل باید بگم شیعه قاییل به توسلی بجز ایات و روایات قرانی نیست
 سید١١٠: و چیزی نه کم کرده و نه زیاد
 از منظر علمای بزرگ شیعه
 مثل شیخ طوسی طبرسی علامه طباطبایی و اما خمینی رض
 نادر اسلام: آیا یا علی مدد در قرآن آمده . در حالی که خدا میفرماید ایاک نعبد و ایاک نستعین . تنها من را عبادت کنید و تنها از من کمک بخواهید
 سید١١٠: وسیله به معنی ایمان محبت به رسول خدا و اطاعت از دعای اون حضرت است
 سید١١٠: صبور باشید اخوی تا من حرفم رو کامل کنم
 نادر اسلام: برادران لطفا رعایت کنید
 سید١١٠: علامه طباطبایی مینویسند الوسیله در ایه و ابتغو الیه الوسیله  محقق ساخچن حقیقت عبودیت و رودکرد خاضعانه و نیازمندانه به حضرت حق است
 سید١١٠: که لازمه و افراز این رابطه علم وعمل است
 سید١١٠: یا در تفسیر منسوب به علی بن ابراهیم قمی داریم
 سید١١٠: که وابتغوا الیه الوسیله یعنی تقربوا الیه بالامام
 سید١١٠: از نظر علامه طباطبایی منظور بطاعته هست
 سید١١٠: یعنی با پیروی کردن از امام به سوی خدا تقرب جوییم
 سید١١٠: و ما عقیدمون این هست که با پیروی از مضامین و مفاهیم قران رسول و اهل بیت عصمت وطهارت این تقرب بدست میاد
 سید١١٠: این بود  نظر عقیده شیعه از توسل
لطفا حالا شما بگید تعریف اهل سنت از تو سل چیه ؟
سید١١٠: و ایا اصلا چیزی به معنی تو سل دارند ؟؟؟
 سید١١٠: تشریف دارید برادر؟؟

 نادر اسلام: وبتغو الیه وسیله یعنی پیدا کردن وسیله . و خود قران وسیله هارو بیان کرد . ادامه خود آیه خدا میفرماید جهاد کنید که خودش یک نوع وسیلس و همینطور آیه 45 سوره بقره خدا میگه از صبر و نماز یاری بگیرید . اینها وسیله های است که خدا بیان کرده . ولی هیچ جای قران نگفته که امام یا حتی پیامبر وسیله است
 سید١١٠: خب بهتره شما هم به همین سوال پاسخ بدین بعد اختلافات در مورد نظرمون د این ایه رو با
 سید١١٠: یعنی توسل از منظر اهل سنت تعریفش چیه ؟؟؟

 نادر اسلام: اهل سنت توسل به سه چیز را فبول داره . 1 . توسل به شخص زنده و صالح. 2. توسل به اسما و صفات خدا . و توسل به اعمال صالح که هر سه موردش در قران داریم
 سید١١٠: احسنتم
 سید١١٠: پس توسل به چی رو قبول ندارند یعنی وجه تمایز شما با شیعه چیه ؟؟؟

 نادر اسلام: توسل به مردگان . و سر قبر رفتنشان
 سید١١٠: یعنی توسل به مردگان وو قبول ندارید ؟؟؟
 سید١١٠: درسته ؟؟؟؟
 سید١١٠: اجازه میدین در این رابطه برای فهم بیشتر خودم سره یه بحث قرانیی رو باز کنیم؟؟؟؟

 نادر اسلام: بله
سید١١٠: ممنونم از شما برادرم
 سید١١٠: در قران ایه ١۵۴بقره
 سید١١٠: و ایه ١۶٩ ال عمران
 سید١١٠: اگه اقا مهدی لطف کنی ایات رو با ترجمه بذاریی

 مهدی ٣١٣: چشم
 نادر اسلام: بله . خوب برداشت اهل تشیع از این آیات چیه
 سید١١٠: میخوانیم
 سید١١٠: حتما خدمت شما هستم برادر

 مهدی ٣١٣: سوره ي بقره آيه ي 154: وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ- و كسانى را كه در راه خدا كشته مى‏شوند مرده نخوانيد بلكه زنده‏اند ولى شما نمى‏دانيد!
 مهدی ٣١٣: سوره ي آل عمران آيه ي 169: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ-(اي پيامبر!) هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند.
سید١١٠: لطف کن ایه ١٧٠ و ١٧١ال عمران راهم بذار
مهدی ٣١٣: چشم
 سید١١٠: ایات ٢٧ و 25یس هم لطف کن
 مهدی ٣١٣: یه لحظه باید اجازه بدید چشم
 سید١١٠: خواهش میکنم
 سید١١٠: خب تا اقا مهدی میذارند
 سید١١٠: در مورد دو ایه اول قران به وضوح داره از یه بقایی و زندگی صحبت میکنه
 سید١١٠: که طرف سخنش به شهیدان و کشته شدگتن در راه خدا هست
 سید١١٠: و نفی این که بهشون نگید مرده اند
 سید١١٠: بلکه دارند روزی میخورند
 سید١١٠: تا این جا رو با بنده اقا نادر همراه هستید ؟؟؟

 نادر اسلام: بله ولی کجا گفته که ازشون چیزی بخواهید یا آنها صدای شمارا میشنوند
 سید١١٠: صبور باشید برادر
 سید١١٠: بنده هم اینو نگفتم

 مهدی ٣١٣: فَرِ‌حِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّـهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُ‌ونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿١٧٠﴾ ال عمران
مهدی ٣١٣: به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمانند، و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‌اند شادى مى‌كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى‌شوند. (۱۷۰)ال عمران
 سید١١٠: گفتم تا این جا با بنده در مضمون این ایه موافقید؟؟؟
 مهدی ٣١٣: يَسْتَبْشِرُ‌ونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّـهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّـهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ‌ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٧١﴾ ال عمران
مهدی ٣١٣: بر نعمت و فضل خدا و اينكه خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمى‌گرداند، شادى مى‌كنند. (۱۷۱)
 سید١١٠: اما این دو ایه هم داره از نعمتهای الهی که خدا از کرم خودش به بندگان صالح مرده اش داده ابراز خرسندی میکنند
 سید١١٠: ایا این رو هم با من موافقید؟؟؟

 نادر اسلام: برادر خدا گفته نزده من زنده هستن . حیاتی که ما ازش چیزی نمیدونیم . خدا کجا گفته که اینا حالا که زنده هستن ازشون چیزی بخواهید که میشنوند
 سید١١٠: صبور باشید
 سید١١٠: قراره با قران پیش بریم برای همین من از شما تایید میخوام
 سید١١٠: خدایی نکرده که نمیخواهیم القا کنیم نظرمون رو

 مهدی ٣١٣: إِنِّي آمَنتُ بِرَ‌بِّكُمْ فَاسْمَعُونِ ﴿٢٥﴾ من به پروردگارتان ايمان آوردم. [اقرار] مرا بشنويد.» (۲۵) یس
 سید١١٠: اما این ایات سوره یس
 نادر اسلام: بله . دیدم
سید١١٠: مقصود خدا بهشت برزخی هست که بهشون گفته شده وارد اون بشید
 مهدی ٣١٣: بِمَا غَفَرَ‌ لِي رَ‌بِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَ‌مِينَ ﴿٢٧﴾ كه پروردگارم چگونه مرا آمرزيد و در زمره عزيزانم قرار داد.» (۲۷)یس
سید١١٠: و به گواه این ایه او ارزو میکنه که ای کاش قوم من میدانستند که خدایم مرا بخشیده و گرامی داشته است
[۲۰۱۵/۵/۱۶، ۲۳:۱۰] سید١١٠: حالا یه سوال ؟؟؟

 مهدی ٣١٣: سوره ي بقره آيه ي 154: وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ- و كسانى را كه در راه خدا كشته مى‏شوند مرده نخوانيد بلكه زنده‏اند ولى شما نمى‏دانيد!
 مهدی ٣١٣: فَرِ‌حِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّـهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُ‌ونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿١٧٠﴾ ال عمران
 مهدی ٣١٣: سوره ي آل عمران آيه ي 169: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ-(اي پيامبر!) هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند.
 مهدی ٣١٣: به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمانند، و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‌اند شادى مى‌كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى‌شوند. (۱۷۰)ال عمران
 مهدی ٣١٣: يَسْتَبْشِرُ‌ونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّـهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّـهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ‌ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٧١﴾ ال عمران
 مهدی ٣١٣: بِمَا غَفَرَ‌ لِي رَ‌بِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَ‌مِينَ ﴿٢٧﴾ كه پروردگارم چگونه مرا آمرزيد و در زمره عزيزانم قرار داد.» (۲۷)یس
 مهدی ٣١٣: بر نعمت و فضل خدا و اينكه خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمى‌گرداند، شادى مى‌كنند. (۱۷۱)
 مهدی ٣١٣: إِنِّي آمَنتُ بِرَ‌بِّكُمْ فَاسْمَعُونِ ﴿٢٥﴾ من به پروردگارتان ايمان آوردم. [اقرار] مرا بشنويد.» (۲۵) یس
 مهدی ٣١٣: تمام ایات که گفتیت با معنی به صورت کامل
 سید١١٠: به نظر شما ارزوی چنین اگاهی با جهان اخرت که حجابها و پرده ها برداشته میشه از جلوی چشمان انسان و وضع انسانها بر یکدیگه پوشیده نمیمونه سازگاره ؟؟؟؟
 سید١١٠: یا نه چنین نا اگاهی با جهان دنیوی مناسبه ؟؟؟

 نادر اسلام: سوالتون متوجه نشدم
 نادر اسلام: سوال اولی
 سید١١٠: که ادمهای این دنیا از حال ادمهای اون دنیا خبر ندارند ؟؟؟؟
 سید١١٠: سوال روشنه
 سید١١٠: میگم باتوجه به ارزویی که در ایات سوره یس به قول شما اون مرده میکنه
 سید١١٠: اون اگاه هست به حال قومش که در دنیا هستن یا قومش به حال اون ؟؟؟؟
 سید١١٠: جواب ؟؟؟؟
 سید١١٠: تشر یف دارید ؟؟؟

 نادر اسلام: اون بنده خدا چون وقتی مرد حال قومش دید و بخاطر همین این حرف زد. وگرنه که به صورت مستقیم از حال قومش برخوردار نبوده.
 سید١١٠: اینو از کجای ایه فهمیدین میشه توضیح بدین؟؟؟
 سید١١٠: باشه برای این حرف شما ایات رو ادامه میدیم
 سید١١٠: تا متوجه بشید این گونه نیست
 سید١١٠: اقا مهدی ایات ٢٨ و ٢٩ یس

  نادر اسلام: بزارید من بگم
 مهدی ٣١٣: چشم
 سید١١٠: باهم میریم جلو بحث قرانیه
 مهدی ٣١٣: وَمَا أَنزَلْنَا عَلَىٰ قَوْمِهِ مِن بَعْدِهِ مِن جُندٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَمَا كُنَّا مُنزِلِينَ ﴿٢٨﴾ إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿٢٩﴾
 نادر اسلام: با توجه به آیات قران مقام انبیا بالاتر یا شهیدان
 مهدی ٣١٣: پس از [شهادت‌] وى هيچ سپاهى از آسمان بر قومش فرود نياورديم و [پيش از اين هم‌] فروفرستنده نبوديم. (۲۸) تنها يك فرياد بود و بس. و بناگاه [همه‌] آنها سرد بر جاى فسردند. (۲۹)
 مهدی ٣١٣: سوره یس
 سید١١٠: فعلا بحث مقام نیست
بحث این هست که ببینیم این مردگان ایا زنده هستن و اگاهی دارند یا نه ؟؟؟
 نادر اسلام: بفرماید
 سید١١٠: ایه بعدی رو هم بذارید لطفا
 نادر اسلام: بفرماید
 مهدی ٣١٣: ایه سی رو بزارم ?
 سید١١٠: سوره مومن اییه ۴۶ رو هم لطف کن
 مهدی ٣١٣: چشم
 سید١١٠: اقا نادر عزیز این دو ایه رو لطفا خوب مطالعه کنید !!!!
 سید١١٠: در مورد ایات ٢٨ 29

 نادر اسلام: بله خوندم . بفرماید
 سید١١٠: از این دو ایه میشه فهمید  که بعد از ورود به بهشت قوم اون در دنیا زندگی میکردن
 سید١١٠: که یه دفعه مرگ ناگهانی اومده اونهارو فرا گرفته و این بنده خدا پس در بهشت برزخی بوده که براشون این ارزو رو کرده
 سید١١٠: پس با این ایه اون حرف شما رد میشه

  مهدی ٣١٣: إِلَىٰ فِرْ‌عَوْنَ وَمَلَئِهِ فَاسْتَكْبَرُ‌وا وَكَانُوا قَوْمًا عَالِينَ ﴿٤٦﴾ به سوى فرعون و سران [قوم‌] او، ولى تكبّر نمودند و مردمى گردنكش بودند، (۴۶)
 مهدی ٣١٣: مومنون
 سید١١٠: اقا مهدی ایه رو اشتباه گذاشتیی
مهدی ٣١٣: ببخشید من از مومنون گذاشتم
 سید١١٠: النار یعرضون علیها عدوا و اشیا و یوم تقوم الساعه ادخلوا ال فرعون اشد العذابب
 سید١١٠: اقا نادر در مورد سوره یس حرف بنده رو تایید میکنیدد برادر ؟؟؟؟

 نادر اسلام: کدوم حرف من رو رد کرده
 سید١١٠: این که گفتید
 سید١١٠: اون بنده خدا چون وقتی مرد حال قومش دید و بخاطر همین این حرف زد. وگرنه که به صورت مستقیم از حال قومش برخوردار نبوده.
 سید١١٠: این جا ایات ٢٨ /٢٩مشخص کرد اون قبل از قومش مرده و قومش بعد از ا ن با صیحه اسمانی
 سید١١٠: پس اون در بهشت برزخی این ارزو رو کرده
سید١١٠: یعنی اگاه بوده به حال قومش

 نادر اسلام: خود آیه میگه که وقتی کشتنش او را وارد بهشت کردیم و اون حرف زد بعد غذاب نازل شد . طبق سنت خداوند حتما به اون قوم مهلت داده شده که برگردند و بعد عذاب نازل شده
 سید١١٠: ایا اون قبل از قونش مرده یا نه ؟؟؟
 سید١١٠: این که دیگه روشنه

 مهدی ٣١٣: النَّارُ‌ يُعْرَ‌ضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا ۖ وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْ‌عَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ ﴿٤٦﴾
 مهدی ٣١٣: [اينك هر] صبح و شام بر آتش عرضه مى‌شوند، و روزى كه رستاخيز بر پا شود [فرياد مى‌رسد كه:] «فرعونيان را در سخت‌ترين [انواع‌] عذاب درآوريد.» (۴۶)
 سید١١٠: مرده یا نه ؟؟؟
 مهدی ٣١٣: چهل شش سوره مومن یا همون غافر
 سید١١٠: ممنونم
 نادر اسلام: بله زودتر از قومش مرده
 مهدی ٣١٣: خواهش می کنم
 سید١١٠: جواب اقا نادر ؟؟؟
 سید١١٠: احسنتم
سید١١٠: این ادم که مرده بر طبق ایان وروایات کجا میره بعد از مردن ؟؟؟
 سید١١٠: اگه بهشتی باشه بهشت و اگه جهنمی باشه جهنم درسته ؟؟؟
 سید١١٠: البته برزخی

 نادر اسلام: درسته
 سید١١٠: قیل ادخل الجنه
 سید١١٠: قال یا لیت قومی یعلمون
 سید١١٠: بما غفرلی ربی و جعلنی من المکرمین
 سید١١٠: این ترتیب ایه هست دیگت نایید میکنید ؟؟؟
 سید١١٠: یعنی داخل شد به بهشت
 سید١١٠: گفت ای کاش قومن میدونستن ....

 نادر اسلام: بله
 سید١١٠: که خدای مرا بخشیده....
 سید١١٠: احسنتم پس در بهشت برزخی او اگاهی به حال قومش داشته
 سید١١٠: نه در زمانی که میمرده
 سید١١٠: چون این اروز عقلی هم نیست وقتی نعمتی رو ندیده
 سید١١٠: و وارد به بهشتی هم نشده
 سید١١٠: و قومش هم تازه زنده هستن
 سید١١٠: درسته ؟؟؟؟
 سید١١٠: اما شاهدش ایه های بعده
 سید١١٠: که با صیحه اسمانی قومش هم مردن و وارد به جهنم شدن
 سید١١٠: پس نتیجه او از بهشت برزخی اگاهی به حال قومش در دنیا داره
 سید١١٠: تایید میکنید ؟؟؟
 سید١١٠: خب اگه قانع نشدین برم سراغ ایه بعدی

 نادر اسلام: این فقط بازی کردن با آیات هستش . آیه کاملا روشنه چون قومش به پیامبران ایمان نمیاوردن اون حرف زده . من چنده آیه میارم که خدا مستقیم میگه مردگان تو اون دنیا از حالا این دنیا خبر ندارن .
 سید١١٠: دوست من
 سید١١٠: بازی با ایات ؟؟؟؟
 سید١١٠: قرار شد جانب انصاف وو در پیش بگیریم
 سید١١٠: و باهم یه بحث قرانیی داشته باشیم
 سید١١٠: همه دوستان شاهد وناظر هستن

 نادر اسلام: اصلا هیچ جای ایه اشاره به خبر داشتن او از دنیا نداره . فقط با توجه به رفتار قومش در دنیا اون حرف زد
 سید١١٠: که ما تاویل یا تفسیری بر این ایات نذاشتیم
 نادر اسلام: حالا من آیات قرانی به کار ببرم
 سید١١٠: صبور باشیدد
 سید١١٠: از کجا  اینو میگید
هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین؟؟؟

 نادر اسلام: الان دیگه نوبته من .
 سید١١٠: لطف کنید نشون بدین
 سید١١٠: عزیزم صبور باشید
 سید١١٠: شما سوالتون رو دیشب به وضوح کردین
 سید١١٠: اونم این بود که امام رضای مرده
 سید١١٠: چطوری صدای شما رو میشنوه که بهش توسل میکنید
 سید١١٠: ما باید با قران با درک با فهم به این سوال جواب بدیم

 نادر اسلام: برادر در مناظر وقت را تقسیم میکنن
 سید١١٠: بنابراین عجله وجدال جایز نیست
 سید١١٠: خب چشم
 سید١١٠: اما همین یه ایه رو به نتیجه برسونید بنده در خدمت شما هستم
 سید١١٠: میشم شنونده

 نادر اسلام: آخه شما به آیاتی اشاره میکنید که اصلا به موضوع ربطی نداره .
 سید١١٠: چرا ربط نداره
 سید١١٠: شما میگید شما از مرده ای استمداد کمک میکنید که از حال دنیا خبر نداره؟؟؟
 سید١١٠: ایا این نظرتون هست یا نه ؟؟؟؟

 نادر اسلام: بله هست
 سید١١٠: پس نقضش رو با ایاتی که عنوان شد بیان کنید
 سید١١٠: قران الان داره با این ایات گفته شده عکس حرف شمارا میزنه
 سید١١٠: این ایات رو رد کنید

 نادر اسلام: اون بنده خدا وقتی مرد وارد جنت شد گفت ای کاش قوم من میدانستن که خدا چه نعمتی به من داده
 سید١١٠: ای کاش یعنی چی ؟؟؟
 سید١١٠: یعنی براشون ارزو کرد ؟؟؟

 نادر اسلام: گفتم چون قومش ایمان نمیاوردن با توجه به حال قومش گفت ای کاش ایمان میاوردن
 سید١١٠: اینو کجای ایه گفته ؟؟؟
 سید١١٠: یا شما از خودتون میگید ؟؟؟

 نادر اسلام: ن یعنی میدانستن که پیامبران که فرستادن وعدهاشون 
نادر اسلام: نوبت من نشد
 سید١١٠: حرفی از پیامبران هست ؟؟؟
 نادر اسلام: بله
 سید١١٠: دوست من باشه نوبت رو میدم به شما اما نتونستید این ایه رو رد کنید
 سید١١٠: در ضمن طبق گفته شما اگه هم صادق باشه
 سید١١٠: از کجا معلوم شاید قومش هم مثل خودش ایمان اورده باشند بعد از مردن اون
 سید١١٠: یعنی توبه کرده باشند
سید١١٠: اگه اون اگاهی نداره به حال قومش نمیتونه با این صراحت این ای کاش رو بگه
 سید١١٠: اصولا عقلی نیست
 سید١١٠: شاید اون ها هم بعد از مردن اون تو به کنند

 نادر اسلام: فکر نکنم حتی شبکه های شیعه به این آیات اشاره کنن. برادر مهدی هستید
 سید١١٠: پس این حرف شما هم مردوده
 سید١١٠: من به شبکه های شیعه چیکار دارم
 سید١١٠: میخوام با شما یه بخث فقط قرانی کنم
 سید١١٠: ایا مورد اشکال هست ؟؟؟

 نادر اسلام: برادر مهدی هستید
 مهدی ٣١٣: بله دادش
 مهدی ٣١٣: ایه بیارم ?
 مهدی ٣١٣: عنوان بفرمایید
 نادر اسلام: بله 259 بقره
 مهدی ٣١٣: چشم
 نادر اسلام: 116 و 117 ماعد
 [۲۰۱۵/۵/۱۶، ۲۳:۵۴] مهدی ٣١٣: أَوْ كَالَّذِي مَرَّ‌ عَلَىٰ قَرْ‌يَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَىٰ عُرُ‌وشِهَا قَالَ أَنَّىٰ يُحْيِي هَـٰذِهِ اللَّـهُ بَعْدَ مَوْتِهَا ۖ فَأَمَاتَهُ اللَّـهُ مِائَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ ۖ قَالَ كَمْ لَبِثْتَ ۖ قَالَ لَبِثْتُ يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ ۖ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِائَةَ عَامٍ فَانظُرْ‌ إِلَىٰ طَعَامِكَ وَشَرَ‌ابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ ۖ وَانظُرْ‌ إِلَىٰ حِمَارِ‌كَ وَلِنَجْعَلَكَ آيَةً لِّلنَّاسِ ۖ وَانظُرْ‌ إِلَى الْعِظَامِ كَيْفَ نُنشِزُهَا ثُمَّ نَكْسُوهَا لَحْمًا ۚ فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ‌ ﴿٢٥٩﴾

 مهدی ٣١٣: يا چون آن كس كه به شهرى كه بامهايش يكسر فرو ريخته بود، عبور كرد؛ [و با خود مى‌]گفت: «چگونه خداوند، [اهل‌] اين [ويرانكده‌] را پس از مرگشان زنده مى‌كند؟». پس خداوند، او را [به مدت‌] صد سال ميراند. آنگاه او را برانگيخت، [و به او] گفت: «چقدر درنگ كردى؟» گفت: «يك روز يا پاره‌اى از روز را درنگ كردم.» گفت: «[نه‌] بلكه صد سال درنگ كردى، به خوراك و نوشيدنى خود بنگر [كه طعم و رنگ آ
 
 مهدی ٣١٣: وَإِذْ قَالَ اللَّـهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْ‌يَمَ أَأَنتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَـٰهَيْنِ مِن دُونِ اللَّـهِ ۖ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ ۚ إِن كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ ۚ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلَا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ ۚ إِنَّكَ أَنتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ ﴿١١٦

 مهدی ٣١٣: و [ياد كن‌] هنگامى را كه خدا فرمود: «اى عيسى پسر مريم، آيا تو به مردم گفتى: من و مادرم را همچون دو خدا به جاى خداوند بپرستيد؟» گفت: «منزهى تو، مرا نزيبد كه [در باره خويشتن‌] چيزى را كه حق من نيست بگويم. اگر آن را گفته بودم قطعاً آن را مى‌دانستى. آنچه در نفس من است تو مى‌دانى؛ و آنچه در ذات توست من نمى‌دانم، چرا كه تو خود، داناى رازهاى نهانى. (۱۱۶) مائده
 مهدی ٣١٣: مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْ‌تَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ رَ‌بِّي وَرَ‌بَّكُمْ ۚ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ ۖ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّ‌قِيبَ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنتَ عَلَ
  سید١١٠: خب
 مهدی ٣١٣: جز آنچه مرا بدان فرمان دادى [چيزى‌] به آنان نگفتم؛ [گفته‌ام‌] كه: خدا، پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد، و تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم؛ پس چون روح مرا گرفتى، تو خود بر آنان نگهبان بودى، و تو بر هر چيز گواهى. (۱۱۷)
 مهدی ٣١٣: مائده
 سید١١٠: لطفا توضیحات بدین
 عمری: برادر نادر خاص رو چک کن بیزحمت
 سید١١٠: برادر من منتظر ربط این ایات با توسل هستم
 سید١١٠: لطف کنید سریع تر

 نادر اسلام: این آیات به قیامت اشاره میکنه که وقتی حضرت عیسی زنده میشه خدا ازش سوال میکنه که تو به بندگانم گفتی غیر از منرا پرستش کنی حضرت عیسی میگه تا وقتی در میان قوم بودم بر آنها آگاهی داشتم وقتی مردم تو خودت بر آنها شاهد بودی . یعنی حضرت عیسی از حالشون خبر نداشت . و همینطور اون شخص که صد سال خوابید و. فکر کرد که چند روز بوده . این آیات کاملا به صراحت میگه که حضرت عیسی بعد از مرگ از دنیا خبر نداشته
سید١١٠: ایا حضرت عیسی
 سید١١٠: ایا عزیر خوابد یا مرد ؟؟؟
 سید١١٠: خوابید ؟؟؟
 سید١١٠: ایا اصحاب کهف خوابیدن یا مردن ؟؟؟
 سید١١٠: نظر جمهور اهل سنت در مورد این سه چیست میشه بگید ؟؟؟
 سید١١٠: جواب ؟؟؟

 نادر اسلام: حضرت عزیر و حضرت عیسی مرده هستن
 نادر اسلام: طبق آیات
 سید١١٠: طبق کدوم ایات ؟؟؟
 نادر اسلام: همیم که الان برادر مهدی گذاشت طبق آیات خدا میگه که وقتی که مردن
 سید١١٠: نگفتید داداش ؟؟؟
 سید١١٠: نظر اهل سنت در مورد حضرت عیسی ع چیه ؟؟؟

 نادر اسلام: همون نظر قران . مرده
 سید١١٠: نظر اقای ابوداوود در سننش رو میدونید چیه ؟؟؟
 سید١١٠: یعنی این همه روایات اخر الزمان که در کتب خودتون هست رو از نزول ایسی قبول ندارید ؟؟؟
 نادر اسلام: قرار بود قرانی باشه .من هم احادیث اهل تشیع یادداشت کردم
 سید١١٠: قرانی بیاریید که عیسی به صلیب کشیده شد و مرد
 سید١١٠: اصلا روایات رو بیخیال

  نادر اسلام: خود خدا در آیاتی که گفتم میگه مردن . لفظ آیات بخون از کلمه موت استفاده کرده
 سید١١٠: شما بیار من که قرار نیست از ایه شما دفاع کنم
 سید١١٠: لفظ ایه رو بیار که عیسی مرده و در قیامت زنده میشه

   سنی: مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْ‌تَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ رَ‌بِّي وَرَ‌بَّكُمْ ۚ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ ۖ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّ‌قِيبَ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنتَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﴿١١٧﴾
 ‪+ سنی : جز آنچه مرا بدان فرمان دادى [چيزى‌] به آنان نگفتم؛ [گفته‌ام‌] كه: خدا، پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد، و تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم؛ پس چون روح مرا گرفتى، تو خود بر آنان نگهبان بودى، و تو بر هر چيز گواهى. (۱۱۷)
 سید١١٠: منتظرم داداش
 سید١١٠: خوب کجای ایت گفته مرده ؟؟؟

 نادر اسلام: بفرما برادر . روح مرا گرفتی یعنی چی؟
 سید١١٠: یعنی چی ؟؟؟یعنی مرده ؟؟؟؟
 نادر اسلام: پس یعنی چی ؟
 سید١١٠: تا زمانی که ومن در میانشان بودم گواه بودم بر ایشان
 نادر اسلام: يا چون آن كس كه به شهرى كه بامهايش يكسر فرو ريخته بود، عبور كرد؛ [و با خود مى‌]گفت: «چگونه خداوند، [اهل‌] اين [ويرانكده‌] را پس از مرگشان زنده مى‌كند؟». پس خداوند، او را [به مدت‌] صد سال ميراند. آنگاه او را برانگيخت، [و به او] گفت: «چقدر درنگ كردى؟» گفت: «يك روز يا پاره‌اى از روز را درنگ كردم.» گفت: «[نه‌] بلكه صد سال درنگ كردى، به خوراك و نوشيدنى خود بنگر [كه طعم و رنگ آن‌] تغيير نكرده است، و به درازگوش خود نگاه كن [كه چگونه متلاشى شده است. اين ماجرا براى آن است كه هم به تو پاسخ گوييم‌] و هم تو را [در مورد معاد] نشانه‌اى براى مردم قرار دهيم. و به [اين ]استخوانها بنگر، چگونه آنها را برداشته به هم پيوند مى‌دهيم؛ سپس گوشت بر آن مى‌پوشانيم.» پس هنگامى كه [چگونگى زنده ساختن مرده‌] براى او آشكار شد، گفت: «[اكنون‌] مى‌دانم كه خد
 سنی: خداوند بر هر چیزی توانا است
 سید١١٠: اهان نذاشتی که بگم برات یعنی  چی
 سید١١٠: داشتم با اون ایات بهت میگفتم یعنی چی ؟؟؟

 نادر اسلام: سوره یاسین
 سید١١٠: اما شما یکم صبور نبودی عجله داشتی خوب متوجه نشدی
 سید١١٠: بله عزیزم
 سید١١٠: اگه اجازه بدی ادامه بدیم
 سید١١٠: النَّارُ‌ يُعْرَ‌ضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا ۖ وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْ‌عَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ ﴿٤٦﴾
 [اينك هر] صبح و شام بر آتش عرضه مى‌شوند، و روزى كه رستاخيز بر پا شود [فرياد مى‌رسد كه:] «فرعونيان را در سخت‌ترين [انواع‌] عذاب درآوريد.» (۴۶)
 سید١١٠: این ایه سوره غافر رو باهاش پی میگیریم

 نادر اسلام: برادر اونجوری که شما تفسیر میکنید اصلا هیچ کس قانع نمیکنه . خدا در این دو مورد میگه که مرده خبر نداره
 سید١١٠: برای پاسخ به همین قسمت از ایه که در مورد عیسی فرمودین
 سید١١٠: من تفسیر نکردم

 نادر اسلام: من ی سوال میپرسم بعد شما ادامه بدید
 سید١١٠: ااالنم قصدش رو ندارم
 نادر اسلام: یک سوال عقلی
 سید١١٠: بفرما
 نادر اسلام: شما قبل از آیات سوره یاسین به چند آیه اشاره کردید که شهیدان زنده هستن و در بهشت خوشحال هستن و هیچ غمی ندارن درسته
 سید١١٠: حرف خوشحالی و غم رو شما برداشت کردین
 سید١١٠: اما در واقع همینه

 نادر اسلام: و عقیده دارید که مردگان از حال دنیای ما باخبر هستن
 سید١١٠: بله
 نادر اسلام: اتفاقا معنی که برادر مهدی گذاشت توش بود میتونید الان دوباره نگاه کنید
 سید١١٠: عزیزم برو سره اصل حرف
 نادر اسلام: امام حسین شهید شدن درسته
 سید١١٠: از نظر ما شیعه بله از منظر شما رو نمیدونم
 نادر اسلام: آیا الان امام حسین که حالا امت اسلامی میبینه خوشحال یا ناراحت
 سید١١٠: ببین یه فن در مناظره هست بهش میگن مغالطه
 سید١١٠: الان شما داری از اون فن استفاده میکنی

 نادر اسلام: فقط بگو الان خوشحال یا ناراحت . فقط یک سوال عقلی همین
 سید١١٠: یعنی چیزی که اصلا به موضوع ربطی نداره برای غلبه بر خصم
 سید١١٠: الان از شیعش خوشحاله واز غیر اون ناراحت
 سید١١٠: چرا ؟؟؟

 نادر اسلام: اگه ربطی نداره چرا از اون آیات استفاده کردید . از کجا میدونید که از شیعه خوشحاله
 سید١١٠: چون قل لا اسیلکم اجر .....الا الموده فی تلقربی رو بجا نیاوردن
 سید١١٠: این ایا موضوع بحث ما بود
 سید١١٠: من هنوز منتظر اون جواب شما در موردد عیسی ابن مریم هستم
 سید١١٠: بهتره بر گردیم سره عقیده شما
 سید١١٠: اصلا سلمنا حرف شما درست
 سید١١٠: عیسی رو به صلیب کشیدن وکشتن؟؟؟؟

  نادر اسلام: شما داری به موضوع دیگه میپردازی . من فقط گفتم با توجه به آیاتی که گفتید و با توجه به عقل بشری این سوال ویش میاد لطفا درست جواب بدید که از بحث خارج نشیم
 سید١١٠: نه پیش نمیاد بذار اول اثبات کنیییم حسین زنده هست
 سید١١٠: به حال امت اسلام اگاهی داره
 سید١١٠: اصلا میتونه با امتش حرف بزنه
 سید١١٠: کمکشون کنه
 سید١١٠: با تقربی که طبق روایت فریقین حسن و حسین سید شباب اهل جنه هستن
 سید١١٠: واسطه فیض الهی بشه

 نادر اسلام: باید این حرفاتون از قران ثابت کنید . در ضمن جواب سوال من را هم ندادید. منتظرم
 سید١١٠: بعد خود به خود سوالت جواب داده میشه
 سید١١٠: احسنتم پایه باش از قران یک به یک برات ثابت کنم ولا غیر
 سید١١٠: اما صبور باش نگو نوبته من
 سید١١٠: بذار اگه حرف حقه به جانت بشینه و اگه ناحقه در عقیدت استوار تر بشی

 نادر اسلام: امام حسین چگونه با امتش حزف میزنه
 سید١١٠: همون طور که صالح با ارواح قومش حرف زد
 سید١١٠: اقا مهدی سوره اعراف ایه ٧٧
 سید١١٠: و اعراف ٧٨و اعراف ٧٩
 سید١١٠: هستی اقا مهدی ؟؟
؟
 مهدی ٣١٣: چشم
 سید١١٠: چشمت روشن
 نادر اسلام: وای خدای من
  سید١١٠: ما طبق ایات قبل اینو اثبات کردیم که روح بقا داره و زنده هست
 سید١١٠: گرچه دوستمون کم لطفی کردن و حاشیه رفتن از تایید

 مهدی ٣١٣: فَعَقَرُ‌وا النَّاقَةَ وَعَتَوْا عَنْ أَمْرِ‌ رَ‌بِّهِمْ وَقَالُوا يَا صَالِحُ ائْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِن كُنتَ مِنَ الْمُرْ‌سَلِينَ ﴿٧٧﴾ س آن ماده‌شتر را پى كردند و از فرمان پروردگار خود سرپيچيدند و گفتند: «اى صالح، اگر از پيامبرانى، آنچه را به ما وعده مى‌دهى براى ما بياور.» (۷۷)
 سید١١٠: اما این بقا به تنهایی کافی نیست
 مهدی ٣١٣: فَأَخَذَتْهُمُ الرَّ‌جْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دَارِ‌هِمْ جَاثِمِينَ ﴿٧٨﴾ فَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِ‌سَالَةَ رَ‌بِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ ﴿٧٩﴾
 عمری: 194:
إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ
آنهایی را که غیر از خدا می‌خوانید (و پرستش می‌کنید)، بندگانی همچون خود شما هستند؛ آنها را بخوانید، و اگر راست می‌گویید باید به شما پاسخ دهند (و تقاضایتان را برآورند)!
 سید١١٠: و برای استغاثه علاوه ببر بقا باید امکان وجود ارتباطی هم با شه
 مهدی ٣1٣: آنگاه زمين‌لرزه آنان را فرو گرفت و در خانه هايشان از پا درآمدند. (۷۸) پس [صالح‌] از ايشان روى برتافت و گفت: «اى قوم من، به راستى، من پيام پروردگارم را به شما رساندم و خير شما را خواستم ولى شما [خيرخواهان و نصيحتگران‌] را دوست نمى‌داريد.» (۷۹)
 عمری: تنها این آیه بر رد تمامی ادعای شیعه برای رد توسل کافیه
 سید١١٠: حالا با این ایات این ارتباط رو اثبات خو اهییم کرد
 سید١١٠: اقای میکاییل
 سید١١٠: به اون هم پاسخ میدیم

 نادر اسلام: برادر
 نادر اسلام: برادر میکایل عجله نکن میخواستم بعدا از این استفاده کنم
 سید١١٠: اما این از ادب به دوره که در بحث دو طرفه وارد بشید
 سید١١٠: اما فعلا بباید من جواب اقا نادر رو بدم

 عمری: نیازی به پاسخ نیست فقط یک کم تفکر کنید..که نمیکنید..
 سید١١٠: خوب اقا نادر سه نا ایه داریم اینجا
 عمری: این بحثها فایده ای نداره..روزگارتون خوش..خدانگهدار
 سید١١٠: این جا بنده شما رو به تکر دعوت میکنم و همت کسانی کت این مناظره رو دارن میبینند یا بعدا میخونند
 سید١١٠: بسلامت
 سید١١٠: خوب اقا نادر عزیز
 سید١١٠: سه تا ایه داریم اینجا لطفا شما و همه دوستان این ایات رو بخونید با دقت
 سید١١٠: در مفاد سه گانه این ایات همه دوستان شیعه وسنی دقت کنند
 سید١١٠: ایه اول
 سید١١٠: میگه و حاکی از اونه که اونها وقتی زنده بودن از او عذاب العیی درخو است کردن
 سید١١٠: ایه دوم
  سید١١٠: میگه بله عذذاب الهی فرارسید و همشون رو نابود کرد
 سید١١٠: ایه سوم
دقت دقت
 سید١١٠: حاکی از اونه که حضرت صالح بعد از مرگ و نابودی اونها با هشون حرف زد
 سید١١٠: چی گفت بهشون ؟؟؟
 سید١١٠: من پیامهای الهی  را رساندم ولی شما ها نصیحت گویان را دوست نمیدارید
 سید١١٠: شاهدش هم بر این مدعامون دو تا چیزه
 سید١١٠: اول
نظم ایات به شکلی که گفته شد و در قران هست
 سید١١٠: دوم
حرف فا در لفظ فتولی  که دال بر ترتیب هست
یعنی پس از نابودی اونها  از اونها رو بر گردوند  و به اونها این چنین گفت
 سید١١٠: اینو از کجا میفمیم ؟؟؟
 سید١١٠: از جمله ولکن لا تحبون الناصحین
 سید١١٠: یعنی اینها اینقدر خبیث بودن و در شقاوتشون فرو رفته بودن
 سید١١٠: که حتی بعده مردنشون هم دارای این روحیه خبیث بودن  که افراد پند دهنده رو هم دوست نداشتن
 سید١١٠: پس الان باز دو تا چیز مشخص شد
 سید١١٠: این که ارواح بقا دارند
 سید١١٠: دوم با دنیا ارتباط دارن
 سید١١٠: حالا بر طبق این ایه اقا نادر و توضیحی که دادیم ایا اما حسین روحش بقا داره ؟؟؟؟
 سید١١٠: ایا از حال شیعش و امت اسلام خبر داره ؟؟؟؟
 سید١١٠: جواب ؟؟؟؟

 مهدی ٣١٣: فکر کنم نیستن
 مهدی ٣١٣: من در پایان بحثتون یه سوال از دوستان داشتم
 مهدی ٣١٣: در حدود دو سه دقیقه طول میکشه
 سید١١٠: مهدی جان صبور باش شاید نتشون قطع شده
 مهدی ٣١٣: اجازه گرفتم چون بحث ساکت بود
 سید١١٠: ممنونم
 مهدی ٣١٣: خواهش می کنم
 سید١١٠: ای کاش اقا میکاییل هم ترک گروه رو نمیزدن
 نادر اسلام: بله بقا داره ولی از حال ما خبر نداره دلیلش هم طبق آیاتی که گفتم که مردگان خبر ندارن. اما تفسیر آیات . دو ایه اولی مورد بحث نیست هردو قبول داریم اما آیه سوم مفسران میگن برای عبرت بازماندگان و اظهار تاسف برای مردگان .
 سید١١٠: و ایات خدا را درش تفکر میکردن
 سید١١٠: عزیزم اون مفسران بزرگوار
 سید١١٠: برای ولکن لا تحبون الناصحین چه توضیحی دارن ؟؟؟
 سید١١٠: چون خرف فا در لفظ فت لی دال بر ترتیب یعنی اول نابود شدن هست
 سید١١٠: بعدم خباثت در گوش نکردن نصیحت ناصحان
 سید١١٠: یعنی صالح بزرگوار کاره ابث کرددده ؟؟؟
 سید١١٠: نبی خدا کاره بیهوده میکنه ؟؟؟
 سید١١٠: بازم ادله ای عقلی ندیدم نه از شما نه از مفسرانی که شما میگید این ادعا رو دارند ؟؟؟؟

 نادر اسلام: حضرت صالح زنده بودن و با قومش حرف زد. ما حرفمون در مورد مردگان . حضرت صالح برای عبرت قومش که بهش ایمان آورده بودن اون حرف زد همانطور که پیامبر با مردگان بدر حرف زد
 سید١١٠: باشه
 سید١١٠: شما این دو نکته رو پس قبول میکنید ؟؟؟
بقای ارواح و این که میتونند با دنیا ارتباط داشته باشند ؟؟؟

 نادر اسلام: اتفاقا این به عقل نزدیکتره تا بگید یک زنده با مردگان حرف میزنه
 نادر اسلام: ارتباط با دنیا ندارن
 سید١١٠: همین رو برای من تایید کنید کافیه
 نادر اسلام: ارواح بقا دارن . ولی ارتباط ن
 سید١١٠: خوب الان که خودتون گفتید زنده داره با مرده حرف میزنه
 سید١١٠: پس صالح یه کاره عبث و بیهودده کرده ؟؟؟
 سید١١٠: در عین این که ادله ای بر رد فا فتولی و و لکن لا تحبون الناصحین نیاوردین
 سید١١٠: در ضمن اسم اون تفاسیر و مفسران رو هم نگفتید
] سید١١٠: با این که قرار فقط و فقط بحث قرانیی هست

 نادر اسلام: من از دیدگاه شما گفتم . شما گفتید امام حسین با امتش حرف میزنه . من میگم حضرت صالح زنده بوده و حرفی زده برای عبرت بقیه قومش بوده که بهش ایمان آوردن . ولی امام حسین که مردس
 سید١١٠: به دیگاه من کار نداشته باش
 سید١١٠: گر چه اصلا امام حسین هم موضوع بحث ما نبود
 سید١١٠: شما تاییدد یا رد کن که  اولا روح بقا داره
دوما میتونه ارتباط داشته باشه با دنیا
 سید١١٠: حالا مرده باشه مثل یس ٢٧ / ٢٨

 نادر اسلام: تفسیر اهل سنت بر اینه که برای عبرت قومش بود . شما گفتید امام حسین با امتش حرف میزنه بفرماید ثابت کنید
 سید١١٠: زنده باشه مثل صالح
 سید١١٠: عزیزم چرا از تایید کردن طفره میری من برات اثبات میکنم

 نادر اسلام: من ده بار گفتم مرده ارتباط با دنیا نداره
 سید١١٠: اما اولش تایید شما رو میخوام
 سید١١٠: خب بر رد این حرف من با این ادلات قرانی یه ردیه بزن
 سید١١٠: از هوا که نمیشه

 نادر اسلام: من میگم ارتباط نداره . اینکه ارتباط ندارن
 سید١١٠: از کجا میگی ؟؟؟
هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین ؟؟؟
 نادر اسلام: برادر مهدی الطفا آیه 5 سوره احقاف بذارید
 سید١١٠: اقا نادر تکلیف این موضوع رو روشن کن برادرم
 سید١١٠: بعد بریم سراغ ایات دیگه

 مهدی ٣١٣: وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ﴿٥﴾
 مهدی ٣١٣: و كيست گمراه‌تر از آن كس كه به جاى خدا كسى را مى‌خواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمى‌دهد، و آنها از دعايشان بى‌خبرند؟ (۵)
 نادر اسلام: برادر بی خبرند یعنی چی.
 سید١١٠: دعا این جا یعنی چی میتونی معنی کنی ؟؟؟
 نادر اسلام: گفتید آیه نشون بده. که با دنیا ارتباط ندارن . بفرما اینم آیه که میگه. خبر ندارن
 سید١١٠: یدعوا  یعنی .چی ؟؟؟
 سید١١٠: صبور باش
 سید١١٠: یدعوا این جا یعنی چی ؟؟
؟
 نادر اسلام: فریاد خواندن
 سید١١٠: ایه ١٠١ سوره هود رو مهدی بیار
 مهدی ٣١٣: چشم
 سید١١٠: اما معنیش رو نذار
 مهدی ٣١٣: چشم
[۲۰۱۵/۵/۱۷، ۱:۰۵] مهدی ٣١٣: وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَـٰكِن ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ ۖ فَمَا أَغْنَتْ عَنْهُمْ آلِهَتُهُمُ الَّتِي يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مِن شَيْءٍ لَّمَّا جَاءَ أَمْرُ‌ رَ‌بِّكَ ۖ وَمَا زَادُوهُمْ غَيْرَ‌ تَتْبِيبٍ ﴿١٠١﴾
 سید١١٠: فقط کلام عربی
 مهدی ٣١٣: هود
 سید١١٠: دوست عزیز اقا نادر
سید١١٠: این ایه رو معنی کن

 مهدی ٣١٣: ببخشید اگه ادرس ایه قران خواستیت من چند دقیقه نیستم سه چهار دقیقه میرم و برمیگردم
 سید١١٠: بفرما
 سید١١٠: اقا نادر عزیز منتظرم

 نادر اسلام: باشه زیاده طول میگشه
 سید١١٠: باشه شما قرار هست این ایه رو برامون ترجمه کنید
 سید١١٠: این ایه هم درست مثل اییه شما یدعون من دون الله داره
 سید١١٠: لطف کن با همون معنی که از دعا گفتی این  ایه رو ترجمه کن
 سید١١٠: منتظرم اقا نادر

  مهدی ٣١٣: من اومدم
 سید١١٠: خوش اومدی ما تمچنان منتظر ترجمه اقا نادریم ؟!!!!
 مهدی ٣١٣: ممنون
 نادر اسلام: ما به آنها ستم نگردیم بلکه خودشان به خودشان ستم کردن. و معبودهای به غیر از خدا به فریاد میخواندندکه کمترین سودی برای آنان ندارد و هیچ گونه کمکی نتوانستن بدیشان بنمایند و هنگامی که فرمان پروردگارت نازل شد و جز بر هلاک و زیانشان نیفزودند
 سید١١٠: دوستان لطفا خوب توج کنیید به ترجمه دوستمون
 سید١١٠: حالا من ترجمه میکنم
 سید١١٠: و غیر از خدا همه خدایان باطلی را که میپرستیدند هیچ رفع هلاک از انان ننمود
 سید١١٠: این جا مشکل برادران ما در اهل سنت 
اینه که مقصود از دع در مجموع ایاتی که بهش استناد میکنند رو نمیدونند چیه

 نادر اسلام: شما میگید که کلمه یدعون به معنای پرستیدن هست
 سید١١٠: این جا معنی مطلق دعا و خ استن و ندا پیست
 سید١١٠: من نمیگم برادر قران میگه
 سید١١٠: ترجمه خودتون رو نگاه کنید چقدر ناقصه
 سید١١٠: حالا بجا ش پرستیدن بذارید
 سید١١٠: این جا دعا یه نداییی خاص میشه
 سید١١٠: که مترادف با عبادت معنی میده

 نادر اسلام: پس بذار برات روشن کنم که. یدعون به معنای فریاد زدن و دعوت کردن هستش. و در بیشتر آیات معنی فریاد زدن هستش
 سید١١٠: و چون جمهور این ایات معنی الوهیت یا ربوبیته
 سید١١٠: دوست من

 نادر اسلام: برادر مهدی لطفا آیه 221 بقره را بیارید
 سید١١٠: یه کاری کن که اگه کسی بعدا این متون رو خوند
 سید١١٠: خدایی نکرده در مورد شما لفظ لجاجت رو بکار نبره
 سید١١٠: نگه تعصب نمیذاره حرف قران رو هم قبول کنه


 مهدی ٣١٣: وَلَا تَنكِحُوا الْمُشْرِ‌كَاتِ حَتَّىٰ يُؤْمِنَّ ۚ وَلَأَمَةٌ مُّؤْمِنَةٌ خَيْرٌ‌ مِّن مُّشْرِ‌كَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ ۗ وَلَا تُنكِحُوا الْمُشْرِ‌كِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا ۚ وَلَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَيْرٌ‌ مِّن مُّشْرِ‌كٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۗ أُولَـٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ‌ ۖ وَاللَّـهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَ‌ةِ بِإِذْنِهِ ۖ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُ‌ونَ ﴿٢٢١﴾
 سید١١٠: در حالی که شما از یه چیزه دیگه هم غافلید
 مهدی ٣١٣: و با زنان مشرك ازدواج مكنيد، تا ايمان بياورند. قطعاً كنيز با ايمان بهتر از زن مشرك است، هر چند [زيبايى‌] او شما را به شگفت آورد. و به مردان مشرك زن مدهيد تا ايمان بياورند. قطعاً برده با ايمان بهتر از مرد آزاد مشرك است، هر چند شما را به شگفت آورد. آنان [شما را] به سوى آتش فرا مى‌خوانند، و خدا به فرمان خود، [شما را] به سوى بهشت و آمرزش مى‌خواند، و آيات خود را براى مردم روشن مى‌گرداند، باشد كه متذكر شوند. (۲۲۱)
 سید١١٠: اونم اینه که مجموع این ایات مربوط به یت پرستانی هست که گمان میکردن بت هاشون
 سید١١٠: مالک تدبیر و شوون خدایی هستن
 سید١١٠: برای همین برای اونها استقلال در فعل و حرف قایل بودن
 سید١١٠: خوب این از نظر ما هم میشه شرک

 مهدی ٣١٣: بحث به درازا انجامید
 مهدی ٣١٣: بقیشو برا فردا نمیزارید?
 مهدی ٣١٣: ساعت نزدیک یک و بیست دقیقه هست
 سید١١٠: بله درسته
 نادر اسلام: حالا معنای یدعون در آیات بالا چی میشه . در آحر آیه خدا میگه اونها  به طرف آتش فرا میخوانن و خدا به طرف جنت . اصلا. معنای پرستش نمیده . اگر به پرستیدن معناش کنی کفر میشه
 سید١١٠: عجیبه ها
 مهدی ٣١٣: اقا سید و اقا نادر اگه موافق باشید دو طرف
 سید١١٠: شما گویا اصلا حرف بنده رو متوجه نمیشید
 مهدی ٣١٣: فکر کنم دوستان هم یواش یواش میرن بخوان بقیشو برا یه وقت دیگه بزارید
 سید١١٠: مگه ما گفتیم مطلق
 سید١١٠: گفتیم هر جا معنی خودش رو میده
 سید١١٠: بله اقا مهدی

 مهدی ٣١٣: ممنون اقا سید
 سید١١٠: اجازه بدین این تیکه هم تموم بشه
 مهدی ٣١٣: اقا نادر خیلی طولانی شد
 سید١١٠: به این بیت شعر توجهوکن اقا نادر
 مهدی ٣١٣: باشه فقط قبل از رفتن یه سوال از اقا نادر داشتم سه چهار دقیقه طول میکشه ممنون
 نادر اسلام: در آیه 5 سوره احقاف چه معنی میده
 سید١١٠: یکی شیری دید در بادیه .......دیگری شیری دید در بادیه
اولی شیری که ادم میخورد ..... دومی شیری که ادم میخورد
 سید١١٠: سوال ؟؟؟
ایا هر دو شیر و هر دو بادیه یه معنی میده ؟؟؟
 سید١١٠: یا نه یکی میشه کاسه و دیگری میشه جنگل
و یکی میشه شیر حیوان و دیگری میشه شیر خودرن ؟؟؟؟
 سید١١٠: این جا هم همینه داداش دقت کنی در ایات متوج میشی
 سید١١٠: بله بنده هم از شما و هم از دیگر دوستان کمال تشکر رو میکنم
 سید١١٠: ادامه رو برای بعدا اقا نادر میذاریم
و الببته قضاوت با خوانندگان چه شیعه و چه سنی

 مهدی ٣١٣: ممنون از اقا سید بزگوار و اقا نادر بزگوار بحثتون خوب بود
 سید١١٠: از همه التماس داعا دارم شب خوش خدا نگهدار
 مهدی ٣١٣: و مهمتر از این که مناظره به صورت مودبانه برگزار شد
 مهدی ٣١٣: خدا نگهدار اقا سید
 نادر اسلام: شما میخواید هر جا که دلتون خواست بکنیدش فریاد و جاهای که فتوای گمراهی میده به عبادت معنیش کنید
 مهدی ٣١٣: اگه میخواسیتت ادامه بدید بازم با هماهنگی قبلی
 مهدی ٣١٣: بفرمایید
 مهدی ٣١٣: اقا نادر ان شالله شب دیگه ادامه بدید دیر وقته
 مهدی ٣١٣: تا اینجا بمونه بحثتون
[۲۰۱۵/۵/۱۷، ۱:۲۶] نادر اسلام: باشه . خدا حافظ
 



ویرایش موضوع توسط : غم هجران
در تاریخ : سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۱۲ بعد از ظهر
















9 تشکر شده از کاربر نمازتو خوندی؟ برای ارسال مفید :
پسرآفتاب , عقیق , غم هجران , بانوی آفتاب , سولماز19 , سکوت , یازهرااا , قمرخانم , ,



  می پسندم 4     0  4 
 
 
تعداد پسند های ( 4 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر


    * پاسخ با بیشترین پسند
  1. پسندها :4 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  2. پسندها :1 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید

















امضای کاربر : نمازتو خوندی؟

اللهم عجل لولیک الفرج
الهی امین
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
مناظره بین شیعه و سنی 5(توسل)
یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ بعد از ظهر نمایش پست [1]
عضو
rating
شماره عضویت : 431
حالت :
ارسال ها : 2336
محل سکونت : : یکی از روستا های خراسان رضوی تا مشهد 3ساعت راه هست
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 478
دعوت شدگان : 2
اعتبار کاربر : 24974
پسند ها : 1595
حالت من :  Khoshhal.gif
تشکر شده : 3837
وبسایت من : وبسایت من




همین ماه رجب ایام اعتکاف میرفتم پیش بچه ها (خودم معتکف نبودم اما روزها میرفتم پیش شون ) 

مدیر مسئول کانون مسجد داشتن یه کتاب می خوندن به منم گفتن یه نگاهی به این کتاب بکن کتاب جالبی است

کتابش عالی است 5 جلد است اگه شروع کنین به خوندنش دیگه تا اخر میخونین 

کتاب حق با کیست ؟ مناظره ی مذاهب اسلام با وهابیت

پیشنهاد میکنم  حتماً بخونیندش


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : احسان فقط خدا
سربازم

سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران

آموزشی 08 خاش


سخنی از من سرباز: قدر امنیت قدر آبی که می خوریم قدر ظرف غذایمان قدر راحتی خواب شب ،  قدر مراسمات شب نشینی و اعیاد و شهادت ها ، قدر خیلی چیزهای حتی ساده  را بدانیم حتی قدر اینکه راحت نشسته ایم و میتوانیم بدون ترسی حرف بزنیم حرف های روزانه، قدر بدانیم و شاکر.....

زنده باد کسانی که در مناطق محروم برای آسایش مردم عزیز ایران به دور از آسایش  و رفاه زندگی میکنن

زنده باد کشور همیشه سرافراز ایـــــــران



 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
مناظره بین شیعه و سنی 5(توسل)
یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ بعد از ظهر نمایش پست [2]
عضو
rating
شماره عضویت : 709
حالت :
ارسال ها : 5073
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 306
اعتبار کاربر : 30275
پسند ها : 1173
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (13).jpg
تشکر شده : 4455
وبسایت من : وبسایت من



خدا خیرتون بده


  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : پسرآفتاب
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
مناظره بین شیعه و سنی 5(توسل)
سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۱۹ بعد از ظهر نمایش پست [3]
مدیر انجمن چهارده معصوم
rating
شماره عضویت : 4
حالت :
ارسال ها : 557
محل سکونت : : استان قزوین(مینودر) محضر خدا
جنسیت :
تاریخ تولد : 1-9-1975
تعداد بازدیدکنندگان : 470
دعوت شدگان : 5
اعتبار کاربر : 6665
پسند ها : 595
حالت من :  Bachemosbat.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (13).jpg
تشکر شده : 359



خدا خیرتون بده بحث علمی پربار
و از همه مهمتر واقعا مودبانه برگزار شده
از مسلمانها غیر از این هم انتظار نمیره
ممنون از دو طرف بحث سید بزرگوار و آقا نادر گرامی و آقا مهدی عزیز
و خانم نمازتو خوندی که زحمت کشیدن ثبتش کردن
اجرتون با خدا
موفق باشید



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : غم هجران
الهی لا تکلنی الی نفسی طرفة عين ابداً

خدايا مرا (به اندازه ) چشم بر هم زدنی به خودم وا مگذار
گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد


برچسب ها
مناظره ، بین ، شیعه ، سنی ، 5(توسل) ،

« مناظره شیعه و سنی 4 حدیث قرطاس | مناظره بین شیعه وسنی (قسمت دوم توسل) »

 






ختم قرآن





انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 09:18 پیش از ظهر