آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۳:۵۹ بعد از ظهر
|
|||||
کارشناس انجمن
شماره عضویت :
159
حالت :
ارسال ها :
110
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
116
دعوت شدگان :
2
اعتبار کاربر :
1788
پسند ها :
211
تشکر شده : 337
|
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع مناظره : حدیث قلم و کاغذ (قرطاس)[2015/04/27 ۱۱:۴۷ق.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۳] یا الله: سلام آقا سید مناظره ساعت چند شروع میشه? [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۴] سید١١٠: سلام برشما [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۴] سید١١٠: ساعت ١۴قرارمون بوده که دوستمون هنوز نیامدن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۵] یا الله: بسیار عالی،،اجازه هست من یه سئوال بپرسم? [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۵] سید١١٠: بفرمایید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۷] سید١١٠: لطفا هر کدوم از دوستان که انلاین هستند یه اطلاع در عمومی بدن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۷] یا الله : سلام [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۷] یا الله : لطفا از اهل تسنن سؤال بفرمائید که مشروعیت خلافت سه خلیفه ی بعد از پیامبر از چه طریقی بوده? [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۷] سید١١٠: وعلیکم السلام [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۸] مهدی ٣١٣: سلام یا الله بزرگوار خوش امدی [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۸] سید١١٠: دیر کردین اخوی: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۸] یا الله : درود بر یا الله [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۸] یا الله : ببخشید من مطالب بالا روبخونم وبیام [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۸] سید١١٠: در مورد مناظره و موضوع ما نیست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۹] سید١١٠: اما بازم مختارید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۱۹] یا الله : لطفا ی بار دیگه موضوع رو اعلام کنید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۰] یا الله : سلام علیکم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۰] سید١١٠: موضوع حدیث قرطاس و تایید یا رد این مسیله که رسول خدا وصیت کردن یا نه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۰] یا الله : من آنلاین هستم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۰] سید١١٠: وعلیکم السلام [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۰] سید١١٠: خدا خیرتون بده بزرگوار [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۱] یا الله : بسم الله شروع کنيد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۱] سید١١٠: جناب بگو یا الله تشریف دارید اخوی؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۳] سید١١٠: خوب [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۳] سید١١٠: بسم الله الرحمن الرحیم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۳] یا الله : من ی تحقیق که داشتم جریان حدیث قرطاس در صحیح امام بخاری جلد7ص 120 اومده خب سوالتون چیه؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۴] سید١١٠: سوال ما اینه که اصولا چرا خلیفه دوم نذاشتن رسول خدا وصیت بنویسند؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۴] سید١١٠: و نسبت به ایشان اون الفاظ و حالات رو بیان داشتند ؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۶] سید١١٠: تشریف دارید ؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۶] یا الله : حضرت عمر رضی الله عنه فقط گفتن نبی درحال هجرته چیزی نگفتن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۶] یا الله : نتم قطع ووصل میشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۶] سید١١٠: ان الرجل لیهجر یا ان الرجل لیهذوا [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۷] سید١١٠: این دو لفظ رو میشه معنی بکنید ؟ : [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۸] یا الله : نبی مکرم درحال هجرت هستن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۸] سید١١٠: دعوا الرجل لیهجر !!!!حسبنا کتاب الله [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۸] + یا الله : لیهذوا گفته سند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۹] سید١١٠: خیلی هم خوب [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۹] + یا الله : وجع هم اومده به معنای درد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۹] سید١١٠: این حدیث اولا اون طور که شما بیان کردین [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۹] یا الله : چون حال شون مناسب نبوده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۲۹] سید١١٠: در صحیحی بخاری و صحیح مسلم بیان شده به طرق گوناگون [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۰] سید١١٠: در صحیح مسلم بدو طریق که یکی به سعید ابن جبیر و دیگری به عبد الله بن عتبه منتهی میشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۱] سید١١٠: از ابن عباس نقل شده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۱] یا الله : خب من بعض نسخ رونگاه کردم وجع نوشته بود یعنی درد دارن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۱] سید١١٠: ودر صحیح بخاری هم در هفت مورد با اسناد مختلف بیان شده [ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۲] یا الله : بله وهمه ازابن عباس رضی الله عنه نقل شده اند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۲] سید١١٠: من الان خدمت شما اسناد رو یک به یک اراده میدهم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۴] یا الله : بله من هم گفتم یعنی هجرت میکنن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۴] یا الله : ازاین دنیا [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۵] سید١١٠: خوب اول این که علمای علم لغت با شما موافق نیستند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۶] سید١١٠: دوم این که این یه چیز مشخص هست که دارند هجرت میکنند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۶] سید١١٠: نیاز به گفتن جناب عمر نبود [: بچه های شیعه بزارید بچه های اهل سنت موضوع رو انتخاب کنه داخل گروه یه نفر استاد است جواب میده لطفا؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۷] سید١١٠: سوم این که ادامه روایت مهم هست که ایشون قد غلب والوجع عندکم القران حسبنا کتاب الله رو عنوان میکنند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۸] سید١١٠: در ضمن بنده با شما در این موضوع موافق نیستم [: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۸] صفری بوشهر: جناب مبحث از قبل اعلام شده ان شالله دفعه بعد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۸] یا الله : این هم از ایمان حضرت عمر رضی الله عنه بوده که همیشه تابع قرآن بودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۸] سید١١٠: چون هجر به معنی هذیان است [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۳۹] سید١١٠: خوب اگه از ایمان ایشون بوده پس چرا خودشون اعتراف به این کردن که از نوشتن وصیت جلوگیری کردن؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۰] یا الله : ببخشید پیامبر از روی هوای نفس حرف نمی زنه و طبق قرآن پیامبر واجب الاطاعه هست،چرا از پیامبر اطاعت نکرد جناب عمر و قلم و دوات نیاورد؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۰] سید١١٠: دوستان لطفا سکوت بفرمایید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۰] یا الله : ببخشيد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۱] یا الله : همه حرف های حضرت پیامبر واجب الاطاعه نبودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۱] سید١١٠: در سه مورد از این هفت مورد که در صحیح بخاری اومده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۱] سید١١٠: در موضوع قرطاس این مخالفت مستقیما متوجه خلیفه دوم بوده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۲] سید١١٠: کدوم حرفاهاشون واجب الاطاعه بوده کدوم نبوده میشه بفرمایید؟ [2015/04/27 ۱۱:۵۱ق.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۲] یا الله : پس چرا بقیه نرفتن بیارن چون لفظ هلموا جمع [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۳] سید١١٠: بخاطر فتنه ای که بر پا شد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۳] یا الله : واین ایراد رو باید به بقیه هم نسبت داد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۳] سید١١٠: همون نظریه که رسول خدا را به هذیان گوییی متهم کرد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۴] سید١١٠: موجب شد که رسول خدا از فرمان و دستور خودشون صرف نظر کنند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۴] سید١١٠: این عقلی هم هست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۵] سید١١٠: چون بعد اون اختلاف شدید که در محضرشون بوجود اومد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۵] سید١١٠: دیگه برای نوشته رسول خدا اثریی مترتب نبود جز شروع یه فتنه تازه و اختلاف شدید بعد از مرگشون [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۶] یا الله : حرف هایی نبی مکرم بعضی موقع ها ارشادی واجب نبوده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۶] سید١١٠: اینجا سوال اینه که چرا رسول خدا ص فرمودن و قوموا عنی ؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۶] سید١١٠: این قید ارشادی رو در کدوم ایات میت نید نشون بدین [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۷] یا الله : پس چرا علی رضی الله عنه به دستورنبی عمل نکرد؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۷] سید١١٠: ال عمران ٣٢ العمران 132نسا۵٩ مایده ٩٢ انفال 1 [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۷] سید١١٠: اجازه بدین یک به یک [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۸] یا الله : گوش ندادن ودرصلح حدیبیه رسول الله را حذف نکردن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۸] یا الله : خب شما سوال میکنید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۸] سید١١٠: انفال ٢٠ انا ۴۶نور 54نور 56محمد ٣٢مجادله ١٣تغابن ١٢ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۹] سید١١٠: همه این ایات به علاوه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۴۹] سید١١٠: و ما ینطق عن الهوی . ان هو الا وحی یوحی [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۰] سید١١٠: و ما اتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۰] سید١١٠: نشون میدده که رسول خدا امرش واجب الاطاعه هست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۰] سید١١٠: در ضمن مگر رسول خدا از جناب عمر کاغذ وقلم خواستند که ایشون این گونه بیان کردند؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۱] سید١١٠: در مودر سوال دوم شما هم باید بگم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۱] یا الله : در پایان صلح نامه پیامبر فرمودند حذف کن رسول الله رو چون طرف مقابل اصرار براین کار داشتن ولی حضرت علی رضی الله عنه گفتن من حذف نمیکنم [ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۱] سید١١٠: اولا در خوده صحیح بخاری هست که جمعیت در داخل منزل دو دسته بودند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۲] سید١١٠: دوست عزیز [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۲] سید١١٠: اگه میخوهای بحث رو عوض کنییم و بریم سراغ صلح حدیبیه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۲] سید١١٠: مانعی نیست اما چون شما در مقام سائل بودین وبنده مجیب [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۲] یا الله : ب شاهد مثال آوردم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۳] سید١١٠: بذارید جواب سوال شمارا بدم نه خود سوال کنید وخود ربطش بدین به جواب دلخواه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۳] سید١١٠: ولی چشم اون رو هم بهش میپردازیم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۴] سید١١٠: منهم من یقول قربوا یکتب لکم النبی ص و سلم کتابا لن تضلوا بعده و منهم مت یقول ما قال عمر [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۴] سید١١٠: صحیح بخاری ج٧ ص٩المرضی ب ١٧ باب قول مریض قومو عنی ۵۶۶٩ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۵] سید١١٠: که سند تصویریش هم ارایه میشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۵] سید١١٠: تعداد ی از این ها که قطعا علی ع و ابن عباس هم در این گروه بودن [: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۵] یا الله : من چون امام بخاری امام مسلم وعلامه ابن حجر این حدیث رو صحیح خوندن قبول دارم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۶] سید١١٠: میگفتند قلم وکاغذ بیاورید تا ایشون نامه رو یا وصیت رو بنویسند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۶] سید١١٠: نمیشه قبول نداشته باشید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۶] سید١١٠: چون از طریق رجال معتبر میرسه به ابن عباس [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۷] سید١١٠: که یا باید ابن عباس رو رد کنید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۷] سید١١٠: که در اون صورت ایشون در کل کتاب های شما [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۷] یا الله : استغفرالله [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۷] سید١١٠: ٣٨٣۵روایت بدون تکرار و ٣۴۴٢۵ به صورت مکرر دارند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۸] سید١١٠: پس در صحتش نه ما و نه شما شک نمیکنیم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۴:۵۹] سید١١٠: پس اقا علی ع و ابن عباس دیگر صحابی جزو موافقین بودند همون طوری که احمد حنبل هم در مسندش ج١ص٩٠ از قول علی ع مینویسه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۰] سید١١٠: امرنی النبی ص ان اتیه بطبق فیه مالا تضل امته من بعد قال فخشیت ان تفوتنی نفسه [2015/04/27 ۱۱:۵۷ق.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۰] سید١١٠: قال قلت انی احفظ و اعلی قال اوصی بالصلاه و الزکاه و ما ملکت ایمانکم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۱] سید١١٠: پس با این روایت اقای احمد حنبل اصلا عامل این قضیه که بره قلم وکاغذ بیاره علی ع معرفی کرده که دیگران اعتراض کردند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۲]؟ یا الله : سوال من دراینجاست چرا رسول خدا مردم رو ازگمراهی نجات ندادن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۲] سید١١٠: دوم این که علی ع از اول دست پرورده نبی مکرم اسلام بودن از طفولیت در دامن ایشون بزرگ شدن وخوده علی ع در نهج البلاغه هم به این اصل تصریح دارند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۳] سید١١٠: اگه منظورتون از مردم هدایت یافته سلسله بنی سفیان و بنی امیه بنی عباس هست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۳] سید١١٠: که تاریخ جواب شمارا داده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۳] یا الله : آیا با مخالفت حق رومخفی کردن؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۴] سید١١٠: و نه اگه منظورتون مردم هدایت یافته وهابی وسلفی و داعشه که الان هر عقل سلیمی میدونه قابل هدایت نیستند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۴] سید١١٠: خیر حق رو قبلا بیان کرده بودند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۵] سید١١٠: اما گوش شنوایی وجود نداشت [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۵] سید١١٠: این بازم یه امام حجت [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۵] سید١١٠: و البته جلوگیری از یه فتنه تازه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۵]؟ یا الله : پس چه لزومی داشته باز تکرار کنند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۵] سید١١٠: اگه ایشون اصرار میکردن بر خواستشون [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۶] سید١١٠: واین وصیت نامه قلمی می شد[۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۶] سید١١٠: اونها هم در گفتارشون لجاجت میکردن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۷] سید١١٠: والبته برای اثباتش هجر وهذیان نسبت به رسول خدا شدت عملشون رو میبردند بالا[۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۷] یا الله : مگه رسول الله جل جلاله میتونستن بنویسن؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۷] سید١١٠: و باز دلایلی میاوردن که بتونند در پناهش صفحات واوراقی رو پر کنند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۷] یا الله : مگر امی نبودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۸] سید١١٠: قبلا به همه این سوالات پاسخ داده شده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۸] سید١١٠: اما بازم چشم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۸] سید١١٠: خوده شارحین صحیح بخاری گفتند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۸] سید١١٠: اکتب لکم کتابا یعنی امر بالکتابه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۹] سید١١٠: من دستور کتابت صادر میکنم [2015/04/27 ۱۱:۵۸ق.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۹] یا الله : من نبودم برای آگاهی اومدم تواین گروه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۰۹] سید١١٠: کان له کتاب یکتبون بین یدیه الوحی و الرسایل الا الاقالیم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۰] سید١١٠: این در تفسیر ابن کثیر ج٣ص۴٢٧ اومده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۰] یا الله : معنیش چیه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۱] سید١١٠: عقلایی هم فکر کنید قانونش اینه که بزرگ ورئیس وقتی میخواد نامه بنویسه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۱] سید١١٠: میده براش بنویسند بعد پاش رو مهر امضا میکنه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۱] سید١١٠: معنیش اینه وقتی وحی هم بر ایشون نازل میشد یه سری کاتب وحی داشتند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۲] سید١١٠: بدیهی هست اینجا هم ایگونه باشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۲] سید١١٠: پس وقتی میفرماید اکتب لکم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۲] سید١١٠: یعنی دستور میدن که براشون کسی بنویسه و ایشون هم مهمور کنن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۳] سید١١٠: شاهدش هم نامه هایی هست که ایشون قبلا به شخصیت های دیگه نوشتن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۳] سید١١٠: و در صحیحن موجوده منابعش [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۴] سید١١٠: از این ها هم بگذریم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۴] سید١١٠: بازم خوده شما در کتب معتبرتون دارید که رسول خدا مینوشته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۴] سید١١٠: اگه عقیده مارا قبول ندارید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۵] سید١١٠: بازم در صحیح بخاری میتونم حدیثی رو ارایه کنم که روایت میکنه رسول خدا ص با دست مبارکشون نوشته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۵] سید١١٠: و در صحیح مسلم بر این اشاره داره که لیس لیحسن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۶] سید١١٠: یعنی ایشون خوش خط نبودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۶] یا الله : خب این مخالف قرآن میشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۶] سید١١٠: در چه مورد ؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۷] یا الله : که خداوند نبی اکرم اسلام رو امی خوانده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۷] یا الله : ودرتفاسیرذکرشده که ننوشتن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۸] سید١١٠: خوب باید این جا وارد بحث تازه بشیم یعنی امی بودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۸] سید١١٠: اینجا امی اگه در قران اومده وبه معنی درس نخوانده بودن ایشون هست که البته فاقد سواد و دانش بودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۹] سید١١٠: حضرت ادم هم درس نخوانده بوده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۹] سید١١٠: ولی داریم وعلم ادم الاسماء [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۱۹] سید١١٠: که به تصریح قران معلم فرشتگان بوده [ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۰] سید١١٠: و باروایت صحیح فریقین که انا مدینته العلم تطابق نداره [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۰] سید١١٠: به هرحال [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۰] سید١١٠: از بحث دور نشم چه با سواد و چه بیسواد در نوشتن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۰] سید١١٠: در هر دو صورت ادله برای شما از صحیح ترین کتب خوده شما نقل شد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۱] سید١١٠: و یر این تصریح شد که ایشون امر به نوشتن کردن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۱] سید١١٠: اما سوال این جا هست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۱] سید١١٠: چرا جناب عمر مخالفت کردن و نذاشتن؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۲] سید١١٠: یعنی همون سوال اول ما [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۲] سید١١٠: از شما برادران اهل سنت [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۲] سید١١٠: ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۳] سید١١٠: در حالی که با ظرافت نگاه کنید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۳] سید١١٠: شارحان وناقلان روایات این حدیث خیلی سعی کردن که این نشانه اتهام و نوک پیکان رو از روی جناب عمر بردارند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۴] سید١١٠: مثلا در همون صحیح بخاری از هفت نقل سه نقل مستقیم فقال : عمر داره [[۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۴] سید١١٠: و چهار نقل فقال :بعضهن ان الرسول قد غلبه الوجع داره [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۵] سید١١٠: وقتی بعضهم میشه قد غلبه الوجع میاد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۵] یا الله: واقعا علت مشخص نیست چون شرایط فرق داشته اصلا چرا نزارن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۵] سید١١٠: ولی وقتی قال عمر میشه فقالوا هجر رسول الله [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۶] سید١١٠: بله حالا از زبان خوده جناب عمر میگیم چرا اصلا نذاشتند ؟!!!! [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۶] سید١١٠: اول این که تا یادم نرفته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۲۹] یا الله : چون اگر برای خلافت باشه که حدیث داریم ازام المونین عایشه رضی الله عنها که خواسته خداوند فقط به پدرم تعلق گرفته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۲] سید١١٠: ببخشید نتم قطع شد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۳] سید١١٠: دوست عزیز اون روایت مورد بحث ما نیست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۳] سید١١٠: گرچه میتونیم وقتی هم برای بررسی اون مسیله بذاریم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۴] سید١١٠: چیزی که یادم رفته بود بگم اینه که از زبان ابن عباس راوی این حدیت در کتب صحیحین [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۴] سید١١٠: اومده که ابن عباس روایت کرد رسول خدا وصیت کرد بر سه چیز البته نه مکتوب [ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۵] سید١١٠: اول دستور داد مشرکین رو از جزیره العرب بیرون کنند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۵] سید١١٠: دوم واردین به مدینه رو بهشون جایزه وعطیه بدن مثل زمان خوده رسول خدا [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۶] سید١١٠: جالبه سومیش رو راوی میگه من فراموش کردم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۷] سید١١٠: همین حدیث به دو طریق در صحیح مسلم از سعیدابن جبیر و عبدا الله ابن عتبه روایت شده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۷] سید١١٠: از همه موارد مطرح شده به این نکات میرسیم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۸] یا الله : فراموش کرده چه نتیجه ای گرفتید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۸] سید١١٠: که ابتکار عمل در القای این شبه در دست خلیفه دوم بوده و از ناحیه ایشون که البته بعد به اهانت و دو گروه شدن و ایجاد نزاع و هم کشید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۸] سید١١٠: من فراموش نکردم راوی فراموش کرده در کتب صحیحن شما [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۹] سید١١٠: و عین این لفظ رو اورده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۳۹] سید١١٠: یعنی وصیت سوم رو یادش رفته یا به نفعش نبوده که عنوان کنه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۰] سید١١٠: البته با سندی که ابن ابی الحدید در دیدار عمر با ابن عباس رو ایت میکنه [2015/04/27 ۱۲:۰۱ب.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۰] سید١١٠: همه چی بر ملا میشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۰] سید١١٠: و این که خلیفه دوم اعتراف بر این داره [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۰]؟ یا الله : نفع وضررش برا ایشان چی بوده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۱] سید١١٠: که محمد در اخرین ساعات واپسین خواست وصیت بر جانشینی علی بکند که من نذاشتم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۲] سید١١٠: رسول خدا نیت مرا فهمید و من هم قصد او را [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۲] مهدی ٣١٣: چون اگر برای خلافت باشه که حدیث داریم ازام المونین عایشه رضی الله عنها که خواسته خداوند فقط به پدرم تعلق گرفته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۲] مهدی ٣١٣: ببخشید این فکر کنم باشه که شما گفتید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۲] سید١١٠: بجز ابن ابی الحدید این جریان رو احمد ابن طاهر هم عنوان میکنه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۲] سید١١٠: خواسته خدا باید در کجا نمود داشته باشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۳] سید١١٠: میشه بفرمایید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۳] سید١١٠: یا باید در روایت باشه یا قران [2015/04/27 ۱۲:۰۱ب.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۴] یا الله : در کسی که از همه بزرگ تر وشیخ صحابه اهل بهشته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۴] سید١١٠: مگر نه این که هم ایات وروایات تصریح بر این وصایت علی ع دارند ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۴] سید١١٠: عجب [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۴] سید١١٠: بزرگتری اگه ملاک بود چرا اسامه هجده ساله شد فرمانده ؟؟؟؟ و ابوبکر شیخ نشد؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۵] یا الله : کی گفته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۵] سید١١٠: ایا این روایت رو از علمای خودتون نشنیده اید که لکل نبق وصی ووارث وان علیا وصی وارثی [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۶] سید١١٠: عزیم شما گویا مطالعاتتون کمه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۶] یا الله : همیشه حضرت ابوبکر وعمررضی الله عنهما مقدم بودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۶] سید١١٠: جریان اسامه خودش یکی دیگه از نافرمانی های دو خلیفه اول ودوم بود [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۶] سید١١٠: به صرف ادعا که نمیشه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۶] سید١١٠: در ضمن از بحث دور شدیم [2015/04/27 ۱۲:۰۲ب.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۷] یا الله : خب اینها مجتهد بودن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۷] سید١١٠: با این همه توضیحات وسوالهایی که شما کردین وبنده جواب دادم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۷] سید١١٠: بریم سره همون سوال اولم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۷] سید١١٠: که چرا خلیفه اول واقعا نذاشتن رسول خدا وصیت نامه بنویسند؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۸] سید١١٠: در ضمن ایا میشه اجتهاد در مقابل نص کرد؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۸] سید١١٠: اگر رسول خدا واقعا هذیان میگفتند [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۹] سید١١٠: سوال این جا هست چرا در مورد نماز ابوبکر بجای ایشان کسی نگفته اینم هذیان بوده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۹] یا الله : حال پیامبر مناسب نبوده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۴۹] سید١١٠: در ضمن در کتب خوده شما هست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۰] سید١١٠: اونم میتونیم اثبات کنیم در مناظره ای دیگه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۰] یا الله : اون موقع لازم نبوده به قلم و کاغذ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۰] سید١١٠: که ادعایی بیش نبوده ونیست و ایشان اصلا نمازی نخوندن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۱] سید١١٠: صحابه ای که دزدی کردن شراب خوردن و زنای محصنه کردن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۱] +98 921 374 7790: خب شما بحثوعوض میکنی [[۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۱] سید١١٠: و البته درهمون کتب هیچ خدشه ای به اجتهادشون نشده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۲] سید١١٠: خیر من چون جواب قانع کننده ای نشنیدم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۲] سید١١٠: و خواستم چیزی از قلم نیافته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۲] یا الله : من بحث نمیکنم چون تهمت زدید به خوبان درگاه الهی [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۳] سید١١٠: به هر حال باشه میریم دوباره سره بحث اول واقعا چرا صحابی و خلیفه به زعم شما نباید بذاره ولی نعمتش وصیت کنه ؟چرا ؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۳] سید١١٠: در ضمن ایا رسول خدا بیشتر میدانند یا جناب عمر ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۴] یا الله : گفتم که به فکررسول خدا بوده ورعايت حالشونو کرده [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۴] سید١١٠: ایا جناب عمر میتونستتد ایه بر وجوب نماز از همون قرانی که ادعا بر کفایتش میکردن بیرون بیارند ؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۴] سید١١٠: گفته های شما بی سنده در حالی که من سند از کتب خوده شما ارایه کردم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۵] سید١١٠: همه این مناظره و ادله رو قضا وتش رو میذارم بر عهده مستمعین و مخاطبین [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۵] یا الله : قرآن به همراه سنت میتونه [: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۵] سید١١٠: هر کسی که تنها کوچکترین روحیه ایی از حقیقت طلبی داشته باشه اینجا میتونه به قضاوت بنشینه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۶] سید١١٠: ایا قول رسول خدا سنت نبود؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۶] سید١١٠: ایا وصیت در حال به قول شما هجرت نمیتونست مهمترین وصییت و سنت باشه ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۷] سید١١٠: ایتونی بدوات و بیاض لا کتب لکم کتابا لا تضلوا بعدی [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۷] سید١١٠: ایا این فرموده سنت نیست ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۸] سید١١٠: جواب ؟؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۸] یا الله : قال امام ابوحنیفه لولا سنت مافهم احد من القرآن [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۸] سید١١٠: خوب به این میگن مغلطه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۹] سید١١٠: امام ابوحنیفه نمیتونند این جا اظهار نظر کنند چون نه رسول خدا را دیدن نه صحابی رو نه تابعین رو [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۹] سید١١٠: پس این فقه رو از کجا اوردن ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۹] سید١١٠: به غیرازاین که شاگرد اما م صادق اما م ششم شیعه بودن ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۵:۵۹] سید١١٠: و البته چه حیف که حق استاد رو ادا نکردن [2015/04/27 ۱۲:۰۳ب.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۰ ] یا الله : میگم علما گفته اند اگرسنت نباشه کسی ازقرآن چیزی نمیفهمه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۰] سید١١٠: خب دوستان [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۰] سید١١٠: احسنتم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۰] یا الله : چه ربطی به مغلطه داشت [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۰] سید١١٠: پس چرا جناب عمر فرمود حسبنا کتاب الله [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۱] سید١١٠: چرا نذاشتن سنت و خواسته اخر هم اجرا بشه؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۱] سید١١٠: قل لااسئلکم اجرا الا الموده فی القربی این بود؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۲] سید١١٠: سوال ما اهل شیعه اینه ؟؟؟؟ [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۲] سید١١٠: خوب دوستان این ماظره به درازا کشید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۲] سید١١٠: هم بنده و هم جناب یا الله [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۲] :حرف های حضرت عمر رضی الله عنه در راستای حرف رسول الله است [2015/04/27 ۱۲:۰۴ب.ظ] You: [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۳] سید١١٠: عجب پس این مخالفت کجای حرف رسول خدا هست [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۴] یا الله : مزاحم بچه ها نشیم [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۴] سید١١٠: خوب ممنونم از این که بازم در کمال ادب واحترام [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۴] سید١١٠: با بنده مناظره داشتید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۵] سید١١٠: وتشکرویژه دارم از مخاطبین گروه [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۵] مهدی ٣١٣: ممنون اقا سید و جناب یا الله خسته نباشید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۵] سید١١٠: قضاوت در باره این مناظره رو میذارم به عهده هر عقل سلیمی که دید و فهمید [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۶] سید١١٠: والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۶] مهدی ٣١٣: برا سلامتیشون صلوات [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۶] سید١١٠: با ذکر صلواتی بر محمد وال محمد [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۷] مهدی ٣١٣: میشه یه تقدیر کنم و یه انتقاد ? [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۷] مهدی ٣١٣: تقدیر و تشکر به خاطر این که بحثتون واقعا مودبانه بود [۲۰۱۵/۴/۲۴، ۱۶:۰۷] مهدی ٣١٣: و انتقاد از جناب یا الله که بدون منبع حرف زدند
می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر |
|||||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
|