(نسخه قابل پرینت موضوع)
عنوان موضوع : مناظره بین شیعه و سنی زیارت اهل قبور(قسمت دوم)
نمایش موضوع اصلی :

نمازتو خوندی؟ دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۲۳ قبل از ظهر

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۵] سید110: سلام اقا نادر سلام اقا مهدی سلام جناب فضل اله
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۶] مهدی ٣١٣: اقا نادر و اقا سید بفرمایید موضوعی دارید برا بحث
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۶] مهدی ٣١٣: خواهشا هیچ کس به جز این دو بزگوار وارد بحث نشن
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۷] مهدی ٣١٣: و اگرم سوالی داشتن قبلش اجازه بگیرن ممنونم میشم یا مطلابتون کمک به بحث باشه

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۷] نادر اسلام: سلام به همگی . خیلی ممنون آقا مهدی . خدا اموات شما را هم بیامرز و بهشت را قسمت همه مسلمانان بکنه . ان شا الله
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] سید110: الهی امین
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] مهدی ٣١٣: ممنون ان شالله بالاترین مرتبه بهشت که همان خشنودی خدا باشه
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] مهدی ٣١٣: الهی امین

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] نادر اسلام: دیشب قرار بود ادامه بحث ساخت بارگاه را ادامه بدیم
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۹] سید110: بله که قسمت نشد
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۰] سید110: خب درخدمت شما هستیم اقا نادر

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۲] نادر اسلام: ادامه بحث پری شب فک کنم تا احادیث کشیده شد . که حضرت علی و امام صادق دستور به عدم ساخت بنا کرده بودن . شما نظرتون در مورد اون احادیث یا روایات چیه؟
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۲] سید110 تشریف دارید اقا نادر؟
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] نادر اسلام: ببخشید دیر شد
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] سید110 اونها رو که پاسخ دادیم
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] سید110 بذارید من تاریخچه رو بیاریم

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] نادر اسلام: بفرماید
۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۴] نادر اسلام: پیام ها دیر میرسه.

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۴] سید110: خب بحث تا اونجا رسید که ایه بر حرمت بنای قبور در قران نبود
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۴] سید110: همون طور که جنابعالی ایه بر جواز ساختش از ما خواستید
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۵] سید110: و بنده مثال خواندن نماز زیر درخت رو زدم که ایا حلال است یا حرام ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۵] سید110: و ایا ایه ای بر این حلیت یا حرمت وجود دارد یا نه ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۶] سید110: بحث تا این جا ادامه پیدا کرد
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۶] سید110: خب ادامه بحث رو در خدمت شما هستیم

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۶] نادر اسلام: درست یادم اومد . جزاک الله .
ولی در مورد احادیث فک نکنم جواب داده باشید
.
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110: بله هم بنده جواب دادم هم یکی از دوستان
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110: گرچه بنا بحث عقلی قرانی بود
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110: اما اگه قرار بر ورود احادیث و روایات باشه
: [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110خب منعی هم نیست
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۹] سید110: در مورد روایت اول گفتم خدمت شما که
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۹ سید110منظوراز تخریب بنای قبور کفار بود که مشرکان انها را معبود خود ساخته بودن نه اولیای الهی
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۹] سید110: از نص خوده روایت مشخصه
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۰] سید110یعنی رسول الله ص فی هدم القبور و کسر الصور
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۰] سید110: در روایت دوم هم

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۱] نادر اسلام: همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید احکامات اول از قران بعد از احادیث صحیح بگیرن . حالا اون حرف شما در مورد حدیث اول میتونیم قبول کنیم اما حدیث دوم به قبر مسلمین اشاره کرده.
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۱] سید110: اما در مورد حدیث دوم هم که دوست خوبم شیع حیدری اشاره کردند
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۲] سید110در روایت 1 باب 43 ص868
[[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۳ سید110: می خوانیم که امیر المومنین فرمودند من جدد قبرا او مثل  مثالا فقد خرج عن الاسلام
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۳] سید110: کسی که قبری را تجدید  کند یا تمثالی بسازداز الام خارج شده
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۴] سید110: این جا جد به معنی نبش قبر هست
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۴] سید110: وقبری را دوباره قبر قرار دادن
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۴] سید110: یعنی یک بار در قبری مرده ای دفن شده باشد ان را نبش کنند
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] سید110و دوباره مرده ای دیگر در ان دفن نمایند

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] نادر اسلام: خوب این حدیث اوله که قبری را به قول شما نبش بدهد و باسازی کند . اجازه بدید حدیث دوم بزارم که متوجه بشید
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] سید110در برخ یروایات بجای جدد حدث دارد
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] سید110این دو روایت شما بود که پاسخ داده شد
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۶] سید110: حدیث اول  رو که پاسخ دادیم
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۶] سید110: شما کلا این دو روایت رو گذاشتید

۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۷] نادر اسلام: این روایت هم بود👇
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۸] سید110: من تمایل بیشتری داشتم بحث قرانی کنیم
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۸] سید110 چون من باب روایت  هم بسیار دستمون بازه
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۸] سید110 والبته بحث عقلی

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۹] نادر اسلام: ابن طاوس روایت کرده که پیامبر از اینکه بر قبر مسلمین بنایی ساخته شود و یا گچ کاری و یا روی آن زراعت شود نهی نموده و فرمودند بهترین قبور شما قبری که شناخته نشود
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۹] نادر اسلام: ان شاالله دیگه بحث قرانی باشه

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110: ازاین دس رویات زیاده
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110 برای همش  هم جواب هست
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110اما چیزی که مهمه اینه که بتونیم  یه ادله عقلی برای این مسئله پیدا کنیم
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110با توجه به قران و روایت
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۱] سید110: این حرف بنده رو قبول دارید؟
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۱] سید110: درمبحث قرانی اول
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۱] سید110: بنده شعائر الهی رو مطرح کردم

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۲] نادر اسلام: بله . من هم اول گفتم که احکامات و عبادات ما باید از قران و حدیث صحیح گرفته بشه
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۳] سید110: گویا نت شما امشب ضعیفه
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۴] سید110می خواستم ببینم شما ادله قرانی اول ما را قبول کردین یا نه ؟

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۴] نادر اسلام: خیلی ک چی بگم نتم داغونه
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۴] نادر اسلام: کدوم ادله . سوره کهف

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۵] سید110: درمرحله نخست ما اشاره به این موضوع داشتیم که وقتی صفا و مروه - شتر - مزدلفه و غیره میشه شعائر الهی
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۶] سید110: به طریق اولی رسول و نبی صالح هم که وظیفه رسالت شرایع و احکام دین رو داره
۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۶] سید110 میشه شعائر
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۶] سید110: و حالا در حیاتش خودش و اثارش هست و بعد از حیاتش هم همین طور

[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۷] نادر اسلام: بریم سر بحث اینکه شعایر هستن یا ن؟
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۷] سید110: جایی که در بر گرنده جسد اون نبی یا رسول باشه حکم اثارش رو داره
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۷] سید110: خوب شما بفرمایید
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۸] سید110وقتی عموی رسول خدا رو مردم بهش تبرک میجویند
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۹] سید110اب وضوی دستان مبارکش رو و همچنین
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۹] سید110ایا قبری که در بر گیرنده جسد مطهر ایشان هست
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۹] سید110: جزو شعائر الهی نسیت ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۰] سید110: حالا انکه این قبر جایگاهی هست که تمام وجود مقدس ایشان در اون ابعاد جای گرفته و به طریق اولی حفظ و پاس داشت ان

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۰] نادر اسلام: نمیدونم . در این باره حرف زدیم . بریم سر اینکه ایا قبر سازی در اسلام رواج داشته یا ن . مثلا چرا پیامبر قبر عمویش حمزه یا حضرت خدیجه یا یکی از پسراش یا دختراش بنا نکرد تا مردم این همه ثواب از دست ندهند . مگه تو قران نیومد که پیامبر اولا تر نسبت به مومنین
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۰] سید110: بهترین شعار امت اسلامی برای خوده امت و سایر ملل و اقوام هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱] سید110: خب اگه بخواهیم به این مسئله بپردازیم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱] سید110: برای این هم جواب منطقی هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱] سید110 اونم این که چرا رسول خدا مثلا تاریخ اسلام رو خودش بنا نذاشت ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱ سید110: و بعد از ایشون هجرت شد مبنای تاریخی ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲ سید110: یا چرا ایشون به زعم اهل سنت قران رو یکدست نکرد مثل اقای عثمان ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲] سید110: جوای این ها همه یه چیزه

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲] نادر اسلام: تعیین تاریخ که جزو عبادات و عقاید نیست .
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲] سید110: رسولی که امتی تازه و دینی تازه برای جاهل ترین مردمان عصر خودش اورد
 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: این قدر در گیر مسایل این امت بود که نمیتونست یک تنه به اجرای همه ابعا بپردازه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: و این هم عقلانی هست هم با اون بیست و سه سال زحمت ایشون سازگاره
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: اما وقتی میریم سراغ قران کریم

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] نادر اسلام: خوب چرا حضرت علی یا یکی از امامان قبری را بنا نکردن.
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: ایه  سوره شوری23
 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۴] سید110برای اون هم جواب هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۴] سید110: میبینم قران میفرماید قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۵] سید110 بگو من برای رسالتم مزد و اجری جز ابراز علاقه و دوستی بر خویشانم نمیخواهم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۵] سید110: این جا به نظر شما کیا مورد خطاب هستند ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۶] سید110 مشخصه همه مسلمین و اونهایی که مسلمان هستند

۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۶] نادر اسلام: درسته
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۷] سید110: و یکی از این طرق میتونه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۷] سید110: احترام و تعظم ایشان برای همه نسلهای اینده باشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۷]  سید110: انم با ساختن قبر و تعمیرش حاصل میشه که این خود نشانه ای براین نزدیکی و احترام این خاندانه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] سید110: البته این یه مسئله رایجه که بین همه اقوام و ملل سابق هم مرسومه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] سید110که میان برای تعظیم و بزرگداشت

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] نادر اسلام: اگر این خاندان خودشون نخوان یا نهی کردن ایا ما باید انجامش بدیم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] سید110: بزرگان و علمای خودشون و شخصیت های سیاسی در مقابر و جاهای مشخص ایشان رو دفن میکنند
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110: خب قرار مون بحث قرانی و عقلی هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110: بذارید از ایات قران فارق بشیم و استدلال های قرانی رو از بنده بشنوید
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110 سراغ روایات هم میریم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110: نکته بعدی تعمیر قبور  و امتهای قبی هست

: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰] نادر اسلام: اما پیامبران و امامان را نباید با این افراد مقایسه کرد . ببینید در طول تاریخ قبرهیچ پیامبری ساخته نشده که بگن نشانه احترامه. بهترین احترام و بزرگداشت برای انها اجرای دستوراتشون هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۰] سید110 بازم این جا از ایات قران استفاده مکنیم که در امتهای قبل هم احترام به قبور افراد با ایمان یه امر رایج در میان ادیان و ملل بوده
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۱] سید110: ببینیم قران در مورد اصحاب کهف چه میگوید ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۱] سید110: وقتی مردم اصحاب کهف رو شناختن
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۱] سید110: مردم به دهانه غار اومدن
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۲] سید110: ابنوا علیهم بنیا نا
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۲] سید110 بر روی قبر  انان بنایی بسازید
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۲] سید110: و قال الذین غلبوا علی امرهم لنتخذن علیهم مسجدا
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110 گروه دیگر که در این کار پیروز شده بودند  مدفن انان را مسجد انتخاب  میکنیم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110: حالا سوال این جا هست
 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110 قران میاد هردو این نظریه ها را مطرح میکنه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110 و بهش نقدی هم نمیزنه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۴] سید110 و اگه هر دو نظریه بر خلاف بود قطعا قران از اون ها انتقاد میکرد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۴] سید110: یا مثلا عملشون رو با یه لحن اعراض امیز بیان میکرد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۵] سید110: پس با توجه به این ایات
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۵] سید110: میشه این نتیجه رو گرفت که یکی از طرق بزرگداشت اولیا و صلحا حفظ قبور و مدفن اونها هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۵] سید110 پس نه تنها این سه ایه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۶] سید110: دلالت بر محرم و یا مکروه بودن این مسئله رو نمیکنه و نمیشه ازش برداشت کرد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۶] سید110 حتی اینو میشه در راستای همون تعظیم شعائر الهی هم قلمداد کرد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۷] سید110: و البته باعث قرب و دادن مزد رسالت هم هست

[: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۷] نادر اسلام: حالا سوال اینجاست .
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۷] سید110: بله
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۸] نادر اسلام: در آیه گفته کسانی که زیادتر بودن و اشاره به درستی یا غلط بودن کارشون نکرده
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۸] نادر اسلام: آیا شریعت ادیان و اقوام قبلی برای ما حجت هست یا خیر

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۸] سید110 خب ایا این حرمت ایجاد میکنه یا کراهت؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۹] سید110: اگر این افراد حرفشون غلط بود قران نباید مماشات کنه و با لحن اعتراض همون طور که خیلی از جاهای قران این در مورده یهود و نصارا هست و میبینیم ابراز میکنه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۰] نادر اسلام: اگر شریعت ادیان گذشته در قران و حدیث صحیح باطل نشده باشه ماهم میتونیم ازش استفاده کنیم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۰] سید110ایا شریعت ادیان الهی در امتداد هم هستن یا ناقض هم ؟

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۰] نادر اسلام: اما احادیث صحیح از شیعه و سنی این کار رد میکنه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] سید110: وقتی که همه انبیا  الهی مسلمان در قران خوانده میشند
 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] سید110 ایا نص قران رو میشه با روایت رد کرد ؟

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] نادر اسلام: در بعضی جا ها مثل توحید در امتداد هم اما در عبادات فرق داره .مثل روزه سکوت که در قران امده و رد نشده
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] سید110: در حالی که بازم میگم روایات ناقض این مسئله هم نیست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110 خب اونجا مشخص میشه و اون فروعات و احکام هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110 که توسط شارع مشخص میشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110: قرار مون بحث عقلی و قرانی هست بازم یاد اور میشم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110 ان شا الله در ادامه وارد روایت هم میشیم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] سید110: ایه بعدی

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] نادر اسلام: توحید همه انبیا یکی بوده ولی در احکامات فرق میکنه . مساله قبر سازی هم جزو احکامات میشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] سید110: سوال چرا قران این جا اعتراضی نکرده ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] سید110 چون این کار در راستای شعائر الهی بوده
۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۴] سید110 و خوده قران و خدا هم خواستاراین بودن که مردم از این افراد به احترام و تعظیم یاد کنند
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۴] سید110: این هم با عقل سازگاره هم با ایاتی که  اورده شد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۴] سید110: ایه بعدی که میخوام بیارم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۵] سید110: ترفیع بیوت مخصوصی رو ازش داره بحث مکنه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۵] سید110: ایات سوره نور 36-37
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۶] سید110: قران میاد در این ایات بعد از طرح این که نور خدا رو به چراغدانی تشبیه میکنه

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۶] نادر اسلام: بحث در ایه بیشتر اثبات معاده. و ایه فقط دو نظریه از ادیان گذشته اورده . و من گفتم که احکامات امت های قبلی برای ما حجت نیست. در قران بعضی مساله اورده و اعتراض نکرده مثل روزه سکوت
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۶] سید110: که در اون چراغی وجود داره
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۷] سید110: خوب اگه مسئله ما روزه بود بله حرف شمادرست بود
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۷] سید110: فرق شیعه با اهل سنت اینه که یک ایه رو با ایات دیگه تفسیر میکنه
: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۷] سید110سیر عقلی میگه این ایات که اورده شد همه جواز هست بر راستای این که
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۸] سید110: با ساخت قبر  و بنا بر مزار صلحا و انبیا موجبا تکریم ایشان برای اقوام و امت ها فراهم بشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۸] سید110: بااین ایه ان شا الله بهتر روشن میشه برادرم

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۸] نادر اسلام: اخه شما گفتی چرا قران اعتراض نکرده. مساله ای در قران امده و رد نکرده و برای ماهم حجت نیست . ما باید ببینیم ایا اون احکامات طبق قران و حدیث صحیح سازگار هست یا خیر اگر بود انجام میدیم اگرم که نهی کرده انجام نمیدیم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۹] سید110بله با حدیث هم تطا بق داره
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۰] سید110: ایا شما تبر ک به اب وضوی رسول خدا و یا موی رسول خدا رو قبول دارید ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۰] سید110: که مردم این کار رو انجام میدادن و در کتب روایی صحیح شما امده ؟

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۲] نادر اسلام: بحث تبرک جداست . من گفتم حدیث صحیح پیامبر که شیعه و سنی قبولش دارن اینه که پیامبر لعنت کرده یهود و نصارا را که قبر پیامبرانشان را مسجد قرار دادن . این حدیث مورد اتفاق شیعه وسنی .
 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۲] سید110: لطف بفرماییداین سوال بنده رو پاسخ بدین
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۲] سید110: تا به اون هم برسیم

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۳] نادر اسلام: بله بفرمایید
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۴] سید110احسنتم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۴] سید110: اگر تبرک جستن به اب و ضوی و ابی که روی دست پیغمبر ریخته میشد  و موی پیغمبر جایز باشد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۵] سید110: و رسول خدا هم مردم رو از اون نهی نکرده باشند
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۵] سید110: قطعا تبرک به قبری که همه جسم رسول  خدا را د ربر گرفته  هم باید جایز باشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۶] سید110: چون معیار تبرک چیزی هست که به پیغمبر ص وابسته باشه  و به بدن اون حضرت ب نوعی چسبیده باشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۶] سید110: و این ارتباط  مثل مو لباس  و نظایر اون هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۷] سید110: با توجه به ابعاد قبر و این که در بر گیرنده بدن اون حضرت هست
: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۷] سید110: پس چگونه میشه گفت  که تبرک جستن به قبر ایشون شرکه ؟
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۷] نادر اسلام: تبرک گرفتن اصلش در اینه که فرد زنده باشه . و تبرک در اسلام فقط از جانب پیامبر ثابت
شده که بهش تبرک میجستن. ولی بعد از مرگ ایشون ما دلیلی برای تبرک نداریم . اصحاب به اب وضو یا موی پیامبر تبرک میکردن اما بعد از مرگ اب و وضوی در کار نیست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۸] سید110: خوب البته این نظر شما هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] سید110: ولی وقتی میریم سره قبر رسول خدا اهل سنت زیادی رو میبینیم که در حال تبرک جستن به قبر ایشون هستن
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] سید110در حالی که بازم این حرف شما رد میشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] سید110: با توجه به روایات خوده شما
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] نادر اسلام: ببینید اب و مو با بدن پیامبر تماس داشتن به این خاطر به اذن خدا شفا میداد مثل چشم حضرت
علی که درد میکرد و پیامبر با اب دهان چشم ایشان را شفا دادن . ولی ایا میشه به اهن روی قبر تبرک جست
: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۰] سید110که بعد از مرگ رسول خدا افراد به منبر ایشون هم تبرک میجستن
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۰] نادر اسلام: سند دارید ان شالله
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۱] سید110: بله سند هم هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۱] سید110 وفا الوفا  ج4 ص 1401

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] نادر اسلام: بحث تبرک مارو از بحث اصلی دور میکنه . بحث تبرک بذاریم برای ی وقته دیگه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] نادر اسلام: کتب اهلذسنته

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] سید110: اتفاقا دوست بزرگوار
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] سید110: یکی از فلسفه های زیارت قبر در نزد شیعه همین بحث تبرک هست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] سید110: اما بازم به چشم
 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۳] سید110: بله این کتاب معروفی هست

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۳] نادر اسلام: ببینم کتاب دارم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۴] سید110: عیاضی در کتاب الشفا از ابی قسیط و عتبی نقل میکنه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۴] نادر اسلام: الوفا بتعریف فضایل المصطفی لابن جوزی
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۴] نادر اسلام: این کتابه

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۵] سید110: اصحاب رسول خدا ص همواره وقتی که در مسجد رسول خدا ص بودند قبه منبر را که به سمت قبر بود میگرفتن با دستان خود  و رو به قبله دعا میکردن
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۵] سید110: وفاء الوفا

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۵] نادر اسلام: ندارمش . متن عربیشو میفرستی
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۶] نادر اسلام: ولی تا جای که من یادم بیاد و خوندم اینه که منبر پیامبر دوتا پله بود

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] سید110: ابن کتاب نوشته نور الدین علب ابن عبد الله سمهودی است
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] نادر اسلام: سید بریم سر ایات سوره نور که اوردی . بحث تبرک برای فردا شب
: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] نادر اسلام: اگر متن عربیش برام بفرستی شاید در یک کتاب دیگه پیداش کنم. اون کتاب ندارم

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] سید110: اون ایات یکم کار میبره و دیر میشه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۸] سید110: روایات زیاده

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۸] نادر اسلام: ولی اون ایات منظورش مساجد .
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۸] نادر اسلام: متن عربیشو نداری .

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۹] سید110: میتونید کتاب الشرح الکبیر ج3ص496نوشته عبد الرحمن ابن قدامه
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۹] سید110: کشاف الفناع ج2 ص600
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۹] سید110: نیلالاوطار ج5ص115
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] سید110: رو هم یه نگاهی بندازید
 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] سید110اگه نرم افزار مکتب الشامله داشه باشید

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] نادر اسلام: شرح کبیر هم که ندارم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] سید110: متونش هم میاد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] نادر اسلام: اتفاقا شامله دارم ولی توش نیست
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۱] سید110 خب من ببینم میتونم متن عربیش رو براتون فردا بزارم
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۱] نادر اسلام: الشرح الکبیر علی متن المقنع
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۱] سید110: اگه موافق باشید بحث تا همین جا بمونه تا فردا شب
[
۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۲] نادر اسلام: شرح کبیر فقط اینو میاره
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۲] سید110: تا سره ایات نور
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۲] سید110نویسنده همون هست ؟

: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۴] مهدی ٣١٣: ممنون اقا نادر و اقا سید بحث امشب دوستان دیدید چه جالب شد کسی وسط بحث نیومد
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۴] سید110از شما و همه دوستان بزرگوار تشکر میکنم که ما را تحمل کردن
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] سید110: از همه التماس دعا

[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] مهدی ٣١٣: ممنونم از همه دوستان عزیز که با صبر و حوصله و دقت گوش کردند
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] مهدی ٣١٣: به سلامت اقا سید
[۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] مهدی ٣١٣: خدا نگهدارت باشه


Powered by FAchat