آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۲۳ قبل از ظهر
|
|||||||
بانو
شماره عضویت :
1762
حالت :
ارسال ها :
460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
433
اعتبار کاربر :
9440
پسند ها :
444
تشکر شده : 921
|
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۵] سید110: سلام اقا نادر سلام اقا مهدی سلام جناب فضل اله
[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۶] مهدی ٣١٣: اقا نادر و اقا سید بفرمایید موضوعی دارید برا بحث [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۶] مهدی ٣١٣: خواهشا هیچ کس به جز این دو بزگوار وارد بحث نشن [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۷] مهدی ٣١٣: و اگرم سوالی داشتن قبلش اجازه بگیرن ممنونم میشم یا مطلابتون کمک به بحث باشه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۷] نادر اسلام: سلام به همگی . خیلی ممنون آقا مهدی . خدا اموات شما را هم بیامرز و بهشت را قسمت همه مسلمانان بکنه . ان شا الله [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] سید110: الهی امین [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] مهدی ٣١٣: ممنون ان شالله بالاترین مرتبه بهشت که همان خشنودی خدا باشه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] مهدی ٣١٣: الهی امین [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۸] نادر اسلام: دیشب قرار بود ادامه بحث ساخت بارگاه را ادامه بدیم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۲۹] سید110: بله که قسمت نشد [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۰] سید110: خب درخدمت شما هستیم اقا نادر [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۲] نادر اسلام: ادامه بحث پری شب فک کنم تا احادیث کشیده شد . که حضرت علی و امام صادق دستور به عدم ساخت بنا کرده بودن . شما نظرتون در مورد اون احادیث یا روایات چیه؟ [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۲] سید110 تشریف دارید اقا نادر؟ [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] نادر اسلام: ببخشید دیر شد [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] سید110 اونها رو که پاسخ دادیم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] سید110 بذارید من تاریخچه رو بیاریم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۳] نادر اسلام: بفرماید ۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۴] نادر اسلام: پیام ها دیر میرسه. [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۴] سید110: خب بحث تا اونجا رسید که ایه بر حرمت بنای قبور در قران نبود [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۴] سید110: همون طور که جنابعالی ایه بر جواز ساختش از ما خواستید [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۵] سید110: و بنده مثال خواندن نماز زیر درخت رو زدم که ایا حلال است یا حرام ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۵] سید110: و ایا ایه ای بر این حلیت یا حرمت وجود دارد یا نه ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۶] سید110: بحث تا این جا ادامه پیدا کرد [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۶] سید110: خب ادامه بحث رو در خدمت شما هستیم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۶] نادر اسلام: درست یادم اومد . جزاک الله . ولی در مورد احادیث فک نکنم جواب داده باشید . [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110: بله هم بنده جواب دادم هم یکی از دوستان [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110: گرچه بنا بحث عقلی قرانی بود [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110: اما اگه قرار بر ورود احادیث و روایات باشه : [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۸] سید110خب منعی هم نیست [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۹] سید110: در مورد روایت اول گفتم خدمت شما که [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۹ سید110منظوراز تخریب بنای قبور کفار بود که مشرکان انها را معبود خود ساخته بودن نه اولیای الهی [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۳۹] سید110: از نص خوده روایت مشخصه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۰] سید110یعنی رسول الله ص فی هدم القبور و کسر الصور [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۰] سید110: در روایت دوم هم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۱] نادر اسلام: همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید احکامات اول از قران بعد از احادیث صحیح بگیرن . حالا اون حرف شما در مورد حدیث اول میتونیم قبول کنیم اما حدیث دوم به قبر مسلمین اشاره کرده. [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۱] سید110: اما در مورد حدیث دوم هم که دوست خوبم شیع حیدری اشاره کردند [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۲] سید110در روایت 1 باب 43 ص868 [[۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۳ سید110: می خوانیم که امیر المومنین فرمودند من جدد قبرا او مثل مثالا فقد خرج عن الاسلام [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۳] سید110: کسی که قبری را تجدید کند یا تمثالی بسازداز الام خارج شده [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۴] سید110: این جا جد به معنی نبش قبر هست [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۴] سید110: وقبری را دوباره قبر قرار دادن [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۴] سید110: یعنی یک بار در قبری مرده ای دفن شده باشد ان را نبش کنند [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] سید110و دوباره مرده ای دیگر در ان دفن نمایند [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] نادر اسلام: خوب این حدیث اوله که قبری را به قول شما نبش بدهد و باسازی کند . اجازه بدید حدیث دوم بزارم که متوجه بشید [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] سید110در برخ یروایات بجای جدد حدث دارد [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۵] سید110این دو روایت شما بود که پاسخ داده شد [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۶] سید110: حدیث اول رو که پاسخ دادیم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۶] سید110: شما کلا این دو روایت رو گذاشتید ۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۷] نادر اسلام: این روایت هم بود👇 [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۸] سید110: من تمایل بیشتری داشتم بحث قرانی کنیم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۸] سید110 چون من باب روایت هم بسیار دستمون بازه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۸] سید110 والبته بحث عقلی [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۹] نادر اسلام: ابن طاوس روایت کرده که پیامبر از اینکه بر قبر مسلمین بنایی ساخته شود و یا گچ کاری و یا روی آن زراعت شود نهی نموده و فرمودند بهترین قبور شما قبری که شناخته نشود [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۴۹] نادر اسلام: ان شاالله دیگه بحث قرانی باشه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110: ازاین دس رویات زیاده [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110 برای همش هم جواب هست [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110اما چیزی که مهمه اینه که بتونیم یه ادله عقلی برای این مسئله پیدا کنیم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۰] سید110با توجه به قران و روایت [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۱] سید110: این حرف بنده رو قبول دارید؟ [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۱] سید110: درمبحث قرانی اول [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۱] سید110: بنده شعائر الهی رو مطرح کردم [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۲] نادر اسلام: بله . من هم اول گفتم که احکامات و عبادات ما باید از قران و حدیث صحیح گرفته بشه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۳] سید110: گویا نت شما امشب ضعیفه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۴] سید110می خواستم ببینم شما ادله قرانی اول ما را قبول کردین یا نه ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۴] نادر اسلام: خیلی ک چی بگم نتم داغونه [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۴] نادر اسلام: کدوم ادله . سوره کهف [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۵] سید110: درمرحله نخست ما اشاره به این موضوع داشتیم که وقتی صفا و مروه - شتر - مزدلفه و غیره میشه شعائر الهی [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۶] سید110: به طریق اولی رسول و نبی صالح هم که وظیفه رسالت شرایع و احکام دین رو داره ۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۶] سید110 میشه شعائر [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۶] سید110: و حالا در حیاتش خودش و اثارش هست و بعد از حیاتش هم همین طور [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۷] نادر اسلام: بریم سر بحث اینکه شعایر هستن یا ن؟ [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۷] سید110: جایی که در بر گرنده جسد اون نبی یا رسول باشه حکم اثارش رو داره [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۷] سید110: خوب شما بفرمایید [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۸] سید110وقتی عموی رسول خدا رو مردم بهش تبرک میجویند [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۹] سید110اب وضوی دستان مبارکش رو و همچنین [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۹] سید110ایا قبری که در بر گیرنده جسد مطهر ایشان هست [۲۰۱۵/۵/۲۵، ۲۳:۵۹] سید110: جزو شعائر الهی نسیت ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۰] سید110: حالا انکه این قبر جایگاهی هست که تمام وجود مقدس ایشان در اون ابعاد جای گرفته و به طریق اولی حفظ و پاس داشت ان [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۰] نادر اسلام: نمیدونم . در این باره حرف زدیم . بریم سر اینکه ایا قبر سازی در اسلام رواج داشته یا ن . مثلا چرا پیامبر قبر عمویش حمزه یا حضرت خدیجه یا یکی از پسراش یا دختراش بنا نکرد تا مردم این همه ثواب از دست ندهند . مگه تو قران نیومد که پیامبر اولا تر نسبت به مومنین [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۰] سید110: بهترین شعار امت اسلامی برای خوده امت و سایر ملل و اقوام هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱] سید110: خب اگه بخواهیم به این مسئله بپردازیم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱] سید110: برای این هم جواب منطقی هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱] سید110 اونم این که چرا رسول خدا مثلا تاریخ اسلام رو خودش بنا نذاشت ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۱ سید110: و بعد از ایشون هجرت شد مبنای تاریخی ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲ سید110: یا چرا ایشون به زعم اهل سنت قران رو یکدست نکرد مثل اقای عثمان ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲] سید110: جوای این ها همه یه چیزه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲] نادر اسلام: تعیین تاریخ که جزو عبادات و عقاید نیست . [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۲] سید110: رسولی که امتی تازه و دینی تازه برای جاهل ترین مردمان عصر خودش اورد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: این قدر در گیر مسایل این امت بود که نمیتونست یک تنه به اجرای همه ابعا بپردازه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: و این هم عقلانی هست هم با اون بیست و سه سال زحمت ایشون سازگاره [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: اما وقتی میریم سراغ قران کریم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] نادر اسلام: خوب چرا حضرت علی یا یکی از امامان قبری را بنا نکردن. [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۳] سید110: ایه سوره شوری23 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۴] سید110برای اون هم جواب هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۴] سید110: میبینم قران میفرماید قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۵] سید110 بگو من برای رسالتم مزد و اجری جز ابراز علاقه و دوستی بر خویشانم نمیخواهم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۵] سید110: این جا به نظر شما کیا مورد خطاب هستند ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۶] سید110 مشخصه همه مسلمین و اونهایی که مسلمان هستند ۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۶] نادر اسلام: درسته [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۷] سید110: و یکی از این طرق میتونه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۷] سید110: احترام و تعظم ایشان برای همه نسلهای اینده باشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۷] سید110: انم با ساختن قبر و تعمیرش حاصل میشه که این خود نشانه ای براین نزدیکی و احترام این خاندانه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] سید110: البته این یه مسئله رایجه که بین همه اقوام و ملل سابق هم مرسومه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] سید110که میان برای تعظیم و بزرگداشت [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] نادر اسلام: اگر این خاندان خودشون نخوان یا نهی کردن ایا ما باید انجامش بدیم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۸] سید110: بزرگان و علمای خودشون و شخصیت های سیاسی در مقابر و جاهای مشخص ایشان رو دفن میکنند [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110: خب قرار مون بحث قرانی و عقلی هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110: بذارید از ایات قران فارق بشیم و استدلال های قرانی رو از بنده بشنوید [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110 سراغ روایات هم میریم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۰۹] سید110: نکته بعدی تعمیر قبور و امتهای قبی هست : [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰] نادر اسلام: اما پیامبران و امامان را نباید با این افراد مقایسه کرد . ببینید در طول تاریخ قبرهیچ پیامبری ساخته نشده که بگن نشانه احترامه. بهترین احترام و بزرگداشت برای انها اجرای دستوراتشون هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۰] سید110 بازم این جا از ایات قران استفاده مکنیم که در امتهای قبل هم احترام به قبور افراد با ایمان یه امر رایج در میان ادیان و ملل بوده [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۱] سید110: ببینیم قران در مورد اصحاب کهف چه میگوید ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۱] سید110: وقتی مردم اصحاب کهف رو شناختن [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۱] سید110: مردم به دهانه غار اومدن [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۲] سید110: ابنوا علیهم بنیا نا [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۲] سید110 بر روی قبر انان بنایی بسازید [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۲] سید110: و قال الذین غلبوا علی امرهم لنتخذن علیهم مسجدا [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110 گروه دیگر که در این کار پیروز شده بودند مدفن انان را مسجد انتخاب میکنیم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110: حالا سوال این جا هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110 قران میاد هردو این نظریه ها را مطرح میکنه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۳] سید110 و بهش نقدی هم نمیزنه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۴] سید110 و اگه هر دو نظریه بر خلاف بود قطعا قران از اون ها انتقاد میکرد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۴] سید110: یا مثلا عملشون رو با یه لحن اعراض امیز بیان میکرد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۵] سید110: پس با توجه به این ایات [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۵] سید110: میشه این نتیجه رو گرفت که یکی از طرق بزرگداشت اولیا و صلحا حفظ قبور و مدفن اونها هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۵] سید110 پس نه تنها این سه ایه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۶] سید110: دلالت بر محرم و یا مکروه بودن این مسئله رو نمیکنه و نمیشه ازش برداشت کرد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۶] سید110 حتی اینو میشه در راستای همون تعظیم شعائر الهی هم قلمداد کرد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۷] سید110: و البته باعث قرب و دادن مزد رسالت هم هست [: [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۷] نادر اسلام: حالا سوال اینجاست . [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۷] سید110: بله [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۸] نادر اسلام: در آیه گفته کسانی که زیادتر بودن و اشاره به درستی یا غلط بودن کارشون نکرده [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۸] نادر اسلام: آیا شریعت ادیان و اقوام قبلی برای ما حجت هست یا خیر [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۸] سید110 خب ایا این حرمت ایجاد میکنه یا کراهت؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۱۹] سید110: اگر این افراد حرفشون غلط بود قران نباید مماشات کنه و با لحن اعتراض همون طور که خیلی از جاهای قران این در مورده یهود و نصارا هست و میبینیم ابراز میکنه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۰] نادر اسلام: اگر شریعت ادیان گذشته در قران و حدیث صحیح باطل نشده باشه ماهم میتونیم ازش استفاده کنیم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۰] سید110ایا شریعت ادیان الهی در امتداد هم هستن یا ناقض هم ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۰] نادر اسلام: اما احادیث صحیح از شیعه و سنی این کار رد میکنه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] سید110: وقتی که همه انبیا الهی مسلمان در قران خوانده میشند [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] سید110 ایا نص قران رو میشه با روایت رد کرد ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] نادر اسلام: در بعضی جا ها مثل توحید در امتداد هم اما در عبادات فرق داره .مثل روزه سکوت که در قران امده و رد نشده [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۱] سید110: در حالی که بازم میگم روایات ناقض این مسئله هم نیست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110 خب اونجا مشخص میشه و اون فروعات و احکام هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110 که توسط شارع مشخص میشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110: قرار مون بحث عقلی و قرانی هست بازم یاد اور میشم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۲] سید110 ان شا الله در ادامه وارد روایت هم میشیم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] سید110: ایه بعدی [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] نادر اسلام: توحید همه انبیا یکی بوده ولی در احکامات فرق میکنه . مساله قبر سازی هم جزو احکامات میشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] سید110: سوال چرا قران این جا اعتراضی نکرده ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۳] سید110 چون این کار در راستای شعائر الهی بوده ۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۴] سید110 و خوده قران و خدا هم خواستاراین بودن که مردم از این افراد به احترام و تعظیم یاد کنند [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۴] سید110: این هم با عقل سازگاره هم با ایاتی که اورده شد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۴] سید110: ایه بعدی که میخوام بیارم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۵] سید110: ترفیع بیوت مخصوصی رو ازش داره بحث مکنه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۵] سید110: ایات سوره نور 36-37 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۶] سید110: قران میاد در این ایات بعد از طرح این که نور خدا رو به چراغدانی تشبیه میکنه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۶] نادر اسلام: بحث در ایه بیشتر اثبات معاده. و ایه فقط دو نظریه از ادیان گذشته اورده . و من گفتم که احکامات امت های قبلی برای ما حجت نیست. در قران بعضی مساله اورده و اعتراض نکرده مثل روزه سکوت [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۶] سید110: که در اون چراغی وجود داره [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۷] سید110: خوب اگه مسئله ما روزه بود بله حرف شمادرست بود [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۷] سید110: فرق شیعه با اهل سنت اینه که یک ایه رو با ایات دیگه تفسیر میکنه : [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۷] سید110سیر عقلی میگه این ایات که اورده شد همه جواز هست بر راستای این که [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۸] سید110: با ساخت قبر و بنا بر مزار صلحا و انبیا موجبا تکریم ایشان برای اقوام و امت ها فراهم بشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۸] سید110: بااین ایه ان شا الله بهتر روشن میشه برادرم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۸] نادر اسلام: اخه شما گفتی چرا قران اعتراض نکرده. مساله ای در قران امده و رد نکرده و برای ماهم حجت نیست . ما باید ببینیم ایا اون احکامات طبق قران و حدیث صحیح سازگار هست یا خیر اگر بود انجام میدیم اگرم که نهی کرده انجام نمیدیم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۲۹] سید110بله با حدیث هم تطا بق داره [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۰] سید110: ایا شما تبر ک به اب وضوی رسول خدا و یا موی رسول خدا رو قبول دارید ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۰] سید110: که مردم این کار رو انجام میدادن و در کتب روایی صحیح شما امده ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۲] نادر اسلام: بحث تبرک جداست . من گفتم حدیث صحیح پیامبر که شیعه و سنی قبولش دارن اینه که پیامبر لعنت کرده یهود و نصارا را که قبر پیامبرانشان را مسجد قرار دادن . این حدیث مورد اتفاق شیعه وسنی . [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۲] سید110: لطف بفرماییداین سوال بنده رو پاسخ بدین [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۲] سید110: تا به اون هم برسیم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۳] نادر اسلام: بله بفرمایید [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۴] سید110احسنتم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۴] سید110: اگر تبرک جستن به اب و ضوی و ابی که روی دست پیغمبر ریخته میشد و موی پیغمبر جایز باشد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۵] سید110: و رسول خدا هم مردم رو از اون نهی نکرده باشند [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۵] سید110: قطعا تبرک به قبری که همه جسم رسول خدا را د ربر گرفته هم باید جایز باشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۶] سید110: چون معیار تبرک چیزی هست که به پیغمبر ص وابسته باشه و به بدن اون حضرت ب نوعی چسبیده باشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۶] سید110: و این ارتباط مثل مو لباس و نظایر اون هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۷] سید110: با توجه به ابعاد قبر و این که در بر گیرنده بدن اون حضرت هست : [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۷] سید110: پس چگونه میشه گفت که تبرک جستن به قبر ایشون شرکه ؟ [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۷] نادر اسلام: تبرک گرفتن اصلش در اینه که فرد زنده باشه . و تبرک در اسلام فقط از جانب پیامبر ثابت شده که بهش تبرک میجستن. ولی بعد از مرگ ایشون ما دلیلی برای تبرک نداریم . اصحاب به اب وضو یا موی پیامبر تبرک میکردن اما بعد از مرگ اب و وضوی در کار نیست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۸] سید110: خوب البته این نظر شما هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] سید110: ولی وقتی میریم سره قبر رسول خدا اهل سنت زیادی رو میبینیم که در حال تبرک جستن به قبر ایشون هستن [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] سید110در حالی که بازم این حرف شما رد میشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] سید110: با توجه به روایات خوده شما [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۳۹] نادر اسلام: ببینید اب و مو با بدن پیامبر تماس داشتن به این خاطر به اذن خدا شفا میداد مثل چشم حضرت علی که درد میکرد و پیامبر با اب دهان چشم ایشان را شفا دادن . ولی ایا میشه به اهن روی قبر تبرک جست : [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۰] سید110که بعد از مرگ رسول خدا افراد به منبر ایشون هم تبرک میجستن [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۰] نادر اسلام: سند دارید ان شالله [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۱] سید110: بله سند هم هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۱] سید110 وفا الوفا ج4 ص 1401 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] نادر اسلام: بحث تبرک مارو از بحث اصلی دور میکنه . بحث تبرک بذاریم برای ی وقته دیگه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] نادر اسلام: کتب اهلذسنته [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] سید110: اتفاقا دوست بزرگوار [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] سید110: یکی از فلسفه های زیارت قبر در نزد شیعه همین بحث تبرک هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۲] سید110: اما بازم به چشم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۳] سید110: بله این کتاب معروفی هست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۳] نادر اسلام: ببینم کتاب دارم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۴] سید110: عیاضی در کتاب الشفا از ابی قسیط و عتبی نقل میکنه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۴] نادر اسلام: الوفا بتعریف فضایل المصطفی لابن جوزی [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۴] نادر اسلام: این کتابه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۵] سید110: اصحاب رسول خدا ص همواره وقتی که در مسجد رسول خدا ص بودند قبه منبر را که به سمت قبر بود میگرفتن با دستان خود و رو به قبله دعا میکردن [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۵] سید110: وفاء الوفا [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۵] نادر اسلام: ندارمش . متن عربیشو میفرستی [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۶] نادر اسلام: ولی تا جای که من یادم بیاد و خوندم اینه که منبر پیامبر دوتا پله بود [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] سید110: ابن کتاب نوشته نور الدین علب ابن عبد الله سمهودی است [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] نادر اسلام: سید بریم سر ایات سوره نور که اوردی . بحث تبرک برای فردا شب : [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] نادر اسلام: اگر متن عربیش برام بفرستی شاید در یک کتاب دیگه پیداش کنم. اون کتاب ندارم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۷] سید110: اون ایات یکم کار میبره و دیر میشه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۸] سید110: روایات زیاده [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۸] نادر اسلام: ولی اون ایات منظورش مساجد . [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۸] نادر اسلام: متن عربیشو نداری . [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۹] سید110: میتونید کتاب الشرح الکبیر ج3ص496نوشته عبد الرحمن ابن قدامه [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۹] سید110: کشاف الفناع ج2 ص600 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۴۹] سید110: نیلالاوطار ج5ص115 [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] سید110: رو هم یه نگاهی بندازید [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] سید110اگه نرم افزار مکتب الشامله داشه باشید [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] نادر اسلام: شرح کبیر هم که ندارم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] سید110: متونش هم میاد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۰] نادر اسلام: اتفاقا شامله دارم ولی توش نیست [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۱] سید110 خب من ببینم میتونم متن عربیش رو براتون فردا بزارم [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۱] نادر اسلام: الشرح الکبیر علی متن المقنع [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۱] سید110: اگه موافق باشید بحث تا همین جا بمونه تا فردا شب [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۲] نادر اسلام: شرح کبیر فقط اینو میاره [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۲] سید110: تا سره ایات نور [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۲] سید110نویسنده همون هست ؟ : [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۴] مهدی ٣١٣: ممنون اقا نادر و اقا سید بحث امشب دوستان دیدید چه جالب شد کسی وسط بحث نیومد [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۴] سید110از شما و همه دوستان بزرگوار تشکر میکنم که ما را تحمل کردن [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] سید110: از همه التماس دعا [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] مهدی ٣١٣: ممنونم از همه دوستان عزیز که با صبر و حوصله و دقت گوش کردند [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] مهدی ٣١٣: به سلامت اقا سید [۲۰۱۵/۵/۲۶، ۰:۵۵] مهدی ٣١٣: خدا نگهدارت باشه
می پسندم 0
|
|||||||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
موضوعات مشابه | ||||
عنوان موضوع | نویسنده | پاسخ | بازدید | آخرین پاسخ |
مناظره بین شیعه و سنی(زیارت اهل قبور)قسمت اول |
نمازتو خوندی؟ |
0 | 431 | نمازتو خوندی؟ |
|