(نسخه قابل پرینت موضوع)
عنوان موضوع : سـوال از جنــاب عالمــانـه \"شبــهه ای\" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و...
نمایش موضوع اصلی :

یازهرااا چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ قبل از ظهر

 
به نام خدا
با سلام وعرض ادب خدمت شماجناب عالمانه بزرگوار

قبل از هر چیز این تایپیک رو گذاشتم چون فکر کردم شاید بقیه کاربرا هم با همچین سوالی روبرو بشن و بد نیست که یه جواب دندان شکن براش داشته باشند وبتونن طرف مقابلشون رو قانع کنند 



"شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و يا « اَشْهَدُ عَلِىٌّ اَميرُ المُؤمِنين » و يا به ذکر « اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » در اذان واقامه

 متن اذانی که در عصر رسول خدا(ص ) برای نماز قرائت می شده به این صورت بوده : " الله اکبر , الله اکبر , الله اکبر , الله اکبر , اشهد ان لا اله الا الله , اشهد ان لا اله الا الله . اشهد ان محمداًرسول الله , اشهد ان محمداً رسول الله . حی علی الصلوه , حی علی الصلوه , حی علی الفلاح , حی علی الفلاح , حی علی خیر العمل , حی علی خیر العمل , الله اکبر , الله اکبر , لا اله الا الله , لا اله الا الله 

 فقیه / ج 1 / ص 188 ؛ وسائل الشیعه / ج 4 / ص 644

 
 مراجع تقلید همه در رساله  توضیح المسائل شان نوشته‌اند: «اشْهَدُ انَّ عَلِیّاً وَلِیُّ اللّٰهِ» و... جزء اذان و اقامه نیست  و گفتن آن به قصد جزئیّت، بدعت و حرام است ولی خوب است بعد از «اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ»، بدون  قصد ورود و جزئیت، به قصد قربت و به عنوان ذکر مطلق گفته شود؛ مانند صلوات بعد از«اشهد انّ محمّدا رسول اللّه». برخی مراجع تقلید معتقدند که این عبارت باید طوری گفته شود که شبیه جملات اذان و اقامه نگردد

اینم میدونم تو بعضی روايات ها آمده  که هر زمان شخصی شهادت به وحدانيت خدا و نبوت پيغمبر گرامی اسلام داد بلافاصله بعد از آن به ولايت امير مومنان نيزشهادت بده 

سوال اینه:

ذکر «
اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و يا « اَشْهَدُ عَلِىٌّ اَميرُ المُؤمِنين » و يا « اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » چه موقع به اذان اضافه شد؟
 توسط چه کسی  به اذان اضافه شد ؟ یعنی بعد از واقعه غدیر به اذان اضافه شده و
 تو زمان پیغمبر هم  بلال حبشی تو اذان میگفته؟
 
 اذان که پخش می شه عامه نمی دونن که این عبارت جز اذان نیست حتی بیشتر موذن ها هم نمیدونن چون کلا همشون یه جور اذان  میگن پس اغلب تو جامعه فکر می کند که اذان حقیقی همین اذانیه که گفته میشه پس نهایتا بدعت  میشه 
 
گفتن آن به قصد جزئیّت، بدعت و حرام است یعنی چه؟
 
 
 
 
 
 

Powered by FAchat