انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » مذهبی و دینی » شبهات » سـوال از جنــاب عالمــانـه "شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و...



سـوال از جنــاب عالمــانـه "شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و...

  به نام خدا با سلام وعرض ادب خدمت شماجناب عالمانه بزرگوار قبل از هر چیز این تایپیک رو گذاشتم چون فکر کردم شاید بقیه کاربرا هم با همچین سوالی روبرو بشن و بد نیست که یه جواب دندان شکن براش داشته باشند وبتونن طرف مقابلشون رو قانع کنند  "شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و يا « اَشْهَدُ عَلِىٌّ اَميرُ المُؤمِنين » و يا به ذکر « اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » در اذان واقامه  متن اذانی که در عصر رسول خدا(ص ) برای نماز قرائت می شده به این
sـ,hg hc [kــhf uhglــhkـi "afــii hd" nv l,vn b;v« hAaْiAnS hAkAF uAgDXFh ,AgDىSF hggFi » ,...


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ قبل از ظهر
بانو
rating
شماره عضویت : 1957
حالت :
ارسال ها : 863
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 124
اعتبار کاربر : 12898
پسند ها : 948
تصویر مورد علاقه من : images/mms/g01.jpg
تشکر شده : 1235


مدال ها:3
مدال 1 سالگی عضویت
مدال 1 سالگی عضویت
مدال پیشرفت
مدال پیشرفت
کاربران برتر
کاربران برتر

|

 
به نام خدا
با سلام وعرض ادب خدمت شماجناب عالمانه بزرگوار

قبل از هر چیز این تایپیک رو گذاشتم چون فکر کردم شاید بقیه کاربرا هم با همچین سوالی روبرو بشن و بد نیست که یه جواب دندان شکن براش داشته باشند وبتونن طرف مقابلشون رو قانع کنند 



"شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و يا « اَشْهَدُ عَلِىٌّ اَميرُ المُؤمِنين » و يا به ذکر « اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » در اذان واقامه

 متن اذانی که در عصر رسول خدا(ص ) برای نماز قرائت می شده به این صورت بوده : " الله اکبر , الله اکبر , الله اکبر , الله اکبر , اشهد ان لا اله الا الله , اشهد ان لا اله الا الله . اشهد ان محمداًرسول الله , اشهد ان محمداً رسول الله . حی علی الصلوه , حی علی الصلوه , حی علی الفلاح , حی علی الفلاح , حی علی خیر العمل , حی علی خیر العمل , الله اکبر , الله اکبر , لا اله الا الله , لا اله الا الله 

 فقیه / ج 1 / ص 188 ؛ وسائل الشیعه / ج 4 / ص 644

 
 مراجع تقلید همه در رساله  توضیح المسائل شان نوشته‌اند: «اشْهَدُ انَّ عَلِیّاً وَلِیُّ اللّٰهِ» و... جزء اذان و اقامه نیست  و گفتن آن به قصد جزئیّت، بدعت و حرام است ولی خوب است بعد از «اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ»، بدون  قصد ورود و جزئیت، به قصد قربت و به عنوان ذکر مطلق گفته شود؛ مانند صلوات بعد از«اشهد انّ محمّدا رسول اللّه». برخی مراجع تقلید معتقدند که این عبارت باید طوری گفته شود که شبیه جملات اذان و اقامه نگردد

اینم میدونم تو بعضی روايات ها آمده  که هر زمان شخصی شهادت به وحدانيت خدا و نبوت پيغمبر گرامی اسلام داد بلافاصله بعد از آن به ولايت امير مومنان نيزشهادت بده 

سوال اینه:

ذکر «
اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و يا « اَشْهَدُ عَلِىٌّ اَميرُ المُؤمِنين » و يا « اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » چه موقع به اذان اضافه شد؟
 توسط چه کسی  به اذان اضافه شد ؟ یعنی بعد از واقعه غدیر به اذان اضافه شده و
 تو زمان پیغمبر هم  بلال حبشی تو اذان میگفته؟
 
 اذان که پخش می شه عامه نمی دونن که این عبارت جز اذان نیست حتی بیشتر موذن ها هم نمیدونن چون کلا همشون یه جور اذان  میگن پس اغلب تو جامعه فکر می کند که اذان حقیقی همین اذانیه که گفته میشه پس نهایتا بدعت  میشه 
 
گفتن آن به قصد جزئیّت، بدعت و حرام است یعنی چه؟
 
 
 
 
 
 















6 تشکر شده از کاربر یازهرااا برای ارسال مفید :
بانوی آفتاب , زهرابانو , محمدELE , بلاغ مبین , تلاطم خاموش , ,



  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر


    * پاسخ با بیشترین پسند
  1. پسندها :4 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  2. پسندها :1 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  3. پسندها :1 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید

















امضای کاربر : یازهرااا

 

گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سـوال از جنــاب عالمــانـه "شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و...
چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۰۶:۰۷ بعد از ظهر نمایش پست [1]
عضو
rating
شماره عضویت : 877
حالت :
ارسال ها : 3064
محل سکونت : : مازندران
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 666
اعتبار کاربر : 20549
پسند ها : 1963
محل سکونت : shomal.jpg
حالت من :  Gig.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (5).gif
تشکر شده : 4053
وبسایت من : وبسایت من


عضو غایب <br /> در این دیار ســـربی ، یک استکان، هـوا نیســــــت<br /> <br /> درد و غم و مرض هست؛ یک جرعه ی دوا نیست<br /> <br /> مــعشوقه هـــای این شهر بر چهره، مــاسک دارند<br /> <br /> اح


ممنونم.یه شبهه دیگه ای هم که مطرح شده اینه که معنی اشهد ان علیا ولی الله چیه؟

ینی شهادت میدهم که  علی سرپرست خداست؟

ولی در زبان عربی به چه معناییه؟دوست یا سرپرست؟

بماند که شبهه های قدیمی رو هم که گذاشتم هنوز جواب ندادین.



  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : بلاغ مبین

 
  و بر ما [وظيفه ‏اى] جز رسانيدن آشكار [پيام] نيست    


گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سـوال از جنــاب عالمــانـه "شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و...
پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ قبل از ظهر نمایش پست [2]
عضو
rating
شماره عضویت : 1319
حالت :
ارسال ها : 681
محل سکونت : : زیر سایه ی مرتضی علی هستم
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 166
اعتبار کاربر : 6414
پسند ها : 744
حالت من :  Mokhlesim.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (21).jpg
تشکر شده : 307



جوابتون رو من میدم دوستان
به هيچ وجه بدعت نيست و در تواريخ مملو از اين است که در زمان پيامبر هم گفته مي شد

گفتن اشهدان علی ولی الله در اذان از زبان علمای شیعه
/1وقتي از آقاي خویي پرسيدن درباري اشهدان عليا ولي الله فرمودند: همانطور كه دين در غدير كامل شد اذان هم با گفتن اشهدا عليا ولب الله كامل ميشود
/2 از اقاي قمي بزرگ پرسيدن ايشان فرمودند: ايشان فرمودند توهين است اگر بگويم اشهدا عليا ولي الله جزوه اذان است؟اذان جزوه آن است

گفتن اشهدان علی ولی الله در زمان رسول الله
/1شخصي به نزد رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم آمده و گفت : اي رسول خدا ؛ ابو ذر در اذان بعد از شهادت به رسالت شهادت به ولايت علي مي دهد ؛ رسول خدا فرمودند : همين است ؛ آيا کلام من را در روز غدير خم فراموش کرديد که « هرکس که من مولاي اويم پس علي مولاي اوست »؟
السلافة في أمر الخلافة، ص 32.

/2روایت است وقتی در غدیر مولاعلی معرفی شد سلمان  اذان گفت و در آن اشهدا عليا ولي الله آورد  عمر و ابوبكر آمدنند و گفتن رسو ال الله سلمان چه ميگويد؟ رسول خدا فرمود درست ميگويند السلافة في أمر الخلافة، ص 32.
رسول خدا وحين يوحيا هست یعنی هرچي ميگه وحي است
يعني خدا گفته تو اذان بگو ...


 هر کسی ظرفیت شنیدن هر مطلبی رو نداره  و اگه شبهه ای توی ذهنتون اومد اول سعی کنید با مطاله و تحقیق جواب اون رو به دست بیارید و اگر هم جوابی بدست نیاوردید از یه عالم دینی (باسواد) بپرسید و بهتر بود اگه سوالی داشتید توی خصوصی از جناب عالمانه میپرسیدین..


  می پسندم 4     0  4 
 
 
تعداد پسند های ( 4 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : محمد121
هردو عالم یک فروغ روی اوست
  

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سـوال از جنــاب عالمــانـه "شبــهه ای" در مورد ذکر« اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و...
پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۱:۰۳ بعد از ظهر نمایش پست [3]
بانو
rating
شماره عضویت : 1957
حالت :
ارسال ها : 863
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 124
اعتبار کاربر : 12898
پسند ها : 948
تصویر مورد علاقه من : images/mms/g01.jpg
تشکر شده : 1235



نوشته شده توسط : محمد121 »
جوابتون رو من میدم دوستان
به هيچ وجه بدعت نيست و در تواريخ مملو از اين است که در زمان پيامبر هم گفته مي شد

گفتن اشهدان علی ولی الله در اذان از زبان علمای شیعه
/1وقتي از آقاي خویي پرسيدن درباري اشهدان عليا ولي الله فرمودند: همانطور كه دين در غدير كامل شد اذان هم با گفتن اشهدا عليا ولب الله كامل ميشود
/2 از اقاي قمي بزرگ پرسيدن ايشان فرمودند: ايشان فرمودند توهين است اگر بگويم اشهدا عليا ولي الله جزوه اذان است؟اذان جزوه آن است

گفتن اشهدان علی ولی الله در زمان رسول الله
/1شخصي به نزد رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم آمده و گفت : اي رسول خدا ؛ ابو ذر در اذان بعد از شهادت به رسالت شهادت به ولايت علي مي دهد ؛ رسول خدا فرمودند : همين است ؛ آيا کلام من را در روز غدير خم فراموش کرديد که « هرکس که من مولاي اويم پس علي مولاي اوست »؟
السلافة في أمر الخلافة، ص 32.

/2روایت است وقتی در غدیر مولاعلی معرفی شد سلمان  اذان گفت و در آن اشهدا عليا ولي الله آورد  عمر و ابوبكر آمدنند و گفتن رسو ال الله سلمان چه ميگويد؟ رسول خدا فرمود درست ميگويند السلافة في أمر الخلافة، ص 32.
رسول خدا وحين يوحيا هست یعنی هرچي ميگه وحي است
يعني خدا گفته تو اذان بگو ...


 هر کسی ظرفیت شنیدن هر مطلبی رو نداره  و اگه شبهه ای توی ذهنتون اومد اول سعی کنید با مطاله و تحقیق جواب اون رو به دست بیارید و اگر هم جوابی بدست نیاوردید از یه عالم دینی (باسواد) بپرسید و بهتر بود اگه سوالی داشتید توی خصوصی از جناب عالمانه میپرسیدین..


ممنون از توضیحتون بزرگوار اول تایپیک گفته بودم شاید برای بقیه ی کاربرا هم همچین سوالی پیش بیاد یا باهاش روبرو بشن بتونن جوابشو بدن وگرنه تمام این توضیحاتی که دادید رو وحتی بیشتر از اون رو هم مطالعه کردم ونظر بیشترمراجع رو هم خوندم اینم از نظر بيشتر مراجع


آیه الله سيد علي سيستاني

مسأله ۹٠۵ ـ «أَشْهَدُ أنَّ عَلِيّاً وَليُّ اللّه‏ِ» جزء اذان و اقامه نيست ، و لى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه‏َ» به قصد قربت گفته شود .

آیه الله مكارم شيرازي

مسأله 843ـ «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیَّاً وَلِىُّ اللّهِ» (یعنى گواهى مى دهم که على ولىّ خدا بر همه خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست.


آیه الله سيد صادق شيرازي

مسأله 1000: « أشْهَدُ أنَّ عَلِياً وَلىُّ اللّه » جزو اذان و اقامه است. و در بعضى از روايات به آن اشاره شده است.
 
استفتاء شماره 161: شهادت ثالثه جزء اذان و اقامه است به این معنی که بدون آن اذان و اقامه ناقص است.
 
مرحوم آیه الله امام خميني

٩١٩ "اشهد ان عليا ولى الله" جزو اذان و اقامه نيست، ولى خوب است بعداز "اشهد ان محمدا رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
 
آیه الله سيد صادق روحاني

مسأله 925 ـ مستحب است گفتن اشهد ان امير المؤمنين عليا ولي الله يا اشهد ان عليا اميرالمؤمنين وولي الله در اذان و اقامه، بعد از اشهد ان محمدا رسول الله، بلكه چون در اين ازمنه اين جمله جزء شعائر مذهب تشيع مى باشد و بعضى از فقهاء احتمال وجوب آن را داده اند، ترك نشود.

 
آیه الله علوي گرگاني

مسأله 928- «أشْهَدُ أنَّ عَلِيَّاً وَلِيُ اللّهِ» جزء اذان واقامه نيست، ولي خوب است بعد از «أشْهَدُ‌أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه»، به قصد قربت گفته شود.
 
آیه الله مظاهري

مسئله 729- «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِيّاً وَلِىُّ اللَّهِ» جزو اذان و اقامه نيست ولى مستحب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَداً رَسُولُ اللَّهِ»، دو مرتبه گفته شود (مستحب در مستحب)، لكن چون فعلاً شعار شيعه است، بايد گفته شود.
 
آیه الله وحيد خراساني

مسأله ۹۲۸ ـ اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیا وَلِی اللّهِ» جزء اذان و اقامه نیست ، ولى چون ولایت آن حضرت مكمّل دین است ، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمُّداً رَسُولُ اللّهِ» از أفضل قُربات است.
 
آیه الله مجتبى تهرانى

مسأله 919- وَ اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه‏ جزء اذان و اقامه نيست؛ ولى خوبست بعد از اشهد ان محمدا رسول اللّه‏، به قصد قربت گفته شود.
 
آیه الله تقي مدرسي

استفتاء شماره 153
فقها گفته اند كه شهادت سوم (اشهد ان علياً ولي الله) جزء اذان و اقامه نيست ولي شهادت به رسالت حضرت ختمى مرتبت را كامل مى كند و امروزه شعار شيعيان شده است. بنابراين اولى آن است كه به قصد رجاء مطلوبيت گفته شود.
 
آیه الله سيد محمد حسيني شاهرودي

مسأله 928) أَشْهَدُ أَنَّ عَلِيّاً وَلِىُّ اللّه جزء اذان و اقامه نيست. ولى خوبست بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ، به قصد قربت گفته شود.
 
آیه الله عبدالكريم موسوي اردبيلي

پاسخ : گفتن شهادت ثالثه در اذان و اقامه، به عنوان جزئيت جايز نيست؛ ولى گفتن در اذان و اقامه، به قصد قربت مطلقه، خوب است.
  
آیه الله سبحاني

مسأله 775)أَشْهَدُ أَنَّ عَلِيّاً وَلِىُّ اللّه جزو اذان و اقامه نيست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ، به قصد قربت مطلقه و زينت اذان و اقامه گفته شود.
 
آیه الله صافي گلپايگاني

مسأله928.  «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِيّاً وَلِيُّ الله»جزو اذان و اقامه نيست، ولي خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
 
آیه الله خامنه اي

س 456: گفتن «أشهد أنّ علياً ولي الله» به عنوان شعار تشيع خوب و مهم است و بايد به قصد قربت مطلقه گفته شود، ولى جزو اذان و اقامه نيست.
 
آیه الله نوري همداني

(مساله 920) اشهدً انّ علياً وليً اللهِ جزء اذان و اقامه نيست ولي خوب است بعد از اشهدً انّ محمداً رسولُ‌ اللهِ، به قصد قربت گفته شود. و چون در امثال زمان ما، شعا ر تشيع محسوب مي شود در هر جا که اظهار اين شعار مستحسن و لازم باشد، گفتن آن هم مستحسن و لازم است.
 
مرحوم آیه الله بروجردي

مسأله 928- «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیاً وَلِی اللهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولی خوب است بعد از «اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللهِ» به قصد قربت گفته شود.
 
مرحوم آیه الله سيد محمد شيرازي

مسأله 1000: (أشْهَدُ أنَّ عَلِياً وَليُّ الله) جزو اذان و اقامه است. و در رواياتى به آن اشاره شده كه در (الفقه) بيان نموده ايم.
 
مرحوم آیه الله بهجت

اذان و اقامه مسأله« 36 » بعيد نيست مستحب بودن اقرار به ولايت اميرالمؤمنين على بن ابيطالب عليه السلام در اذان مستحبى، در صورتى كه به نيّت مطلوب بودن گفته شود ، به عبارات مختلفى كه در « نهايه » و « فقيه » و « احتجاج » نقل شده است كه « اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » و يا « عَلِىٌّ اَميرُ المُؤمِنين » و يا به عبارت « اَشْهَدُ اَنَّ عَلِيّا وَلِىُّ اللّه » باشد ، و اما اقرار به ولايت اگر چه در غير اذان باشد خوب است ، پس احتياج به دليل مخصوص ندارد؛ و كاملترين عبارتى كه در اينجا گفته مى شود آن است كه اقرار به خليفه بودن يا وصى بودن حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام و ائمه طاهرين عليهم السلام در آن باشد.
 
مرحوم آیه الله ميرزا جواد تبريزي

مـسـالـه 928 : اشهد ان عليا ولى اللّه جزو اذان و اقامه نيست , ولى خوب است بعد از اشهد ان محمدا رسول اللّه به قصد قربت گفته شود.
 
مرحوم آیه الله فاضل لنكراني

 
رسال عمليه صفحه 156: اَشْهَدُ اَنَّ عَليَّاً وَلىُّ اللهِ جزو اذان و اقامه نيست ولى خوب است بعد از اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللهِ به قصد قربت گفته شود


از همه شما بزرگواران عذر میخوام بابت این شبهه ای که تو انجمن گذاشتم ووقتتون رو گرفتم 


ویرایش ارسال توسط : یازهرااا
در تاریخ : پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۲:۳۴ بعد از ظهر



  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : یازهرااا

 

گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد


برچسب ها
سـوال ، از ، جنــاب ، عالمــانـه ، "شبــهه ، ای" ، در ، مورد ، ذکر« ، اَشْهَدُ ، اَنَّ ، عَلِيّا ، وَلِىُّ ، اللّه ، و... ،

« (حتما ببنید،با دلایل عقلی و علمی )چرا باید دین داشته باشیم؟(به صورت متن ،تصویر و کلیپ ) | در برخي دعاها آمده: اگر فلان دعا را هر روز بخواني، مثل اين است كه هزار بار مكه رفته‌اي يا ... »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 04:55 بعداز ظهر