(نسخه قابل پرینت موضوع)
عنوان موضوع : حدیثی درباره ظهور
نمایش موضوع اصلی :

محمدELE پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۲۱ بعد از ظهر


ترجمه حدیث :
حسن بن بشیر ، از ابی الجارود ، روایت کرده که میگوید : از امام باقر علیه السلام سئوال کردم
قائم شما چه زمانی قیام میفرماید ؟ فرمود : ای ابا جارود شما آن زمان را نخواهید دید . عرض کردم اهل زمانش چطور ؟ فرمود : اهل زمانش راهم نمی بینید
قائم ما بعد از مأیوس شدن و نا امید گشتن شیعیان قیام میکند ومردم را سه بار دعوت می کند وبه کمک می طلبد ولی هیچکس پاسخ او را نمیدهد ،

تا آنکه روز چهارم به پرده کعبه می چسبد ومی گوید : خدا یا یاریم کن ودعایش رد نمیشود خداوند نیز به ملائکه ای که رسول الله ( صلی الله علیه وآله ) را در روز بدر یاری کردند دستور می دهد حضرت مهدی علیه السلام را یاری کنند وآنها که تا آنزمان هنوز آماده باش بوده وزین اسبهای واسلحه های خود را زمین نگذاشته اند با حضرت بیعت میکنند ،

سپس سیصد وسیزده مرد با حضرت بیعت می نمایند و حضرت به مدینه رفته ومردم نیز همراه حضرت به مدینه می روند برای رضایت خدا ، آنگاه حضرت هزار وپانصد تن از قریش را که همه حرامزاده می باشند میکشد وسپس داخل مسجد شده ودیوار آنرا می شکند وبر زمین می ریزد وبعد ، 

ازرق ، وزریق ، ( دو تن از دشمنان اهل بیت علیهم السلام ) لعنهما الله ، را از قبر بیرون کشیده وبا آنها صحبت کرده وآنها هم پاسخ میدهند ، دشمنان واهل باطل در اینجا به تردید افتاده وتعجب می کنند که حضرت با مردگان می تواند صحبت کند ، آنگاه حضرت پانصدتن از آن اهل باطل را در داخل مسجد کشته سپس آن دو تن را که از قبر بیرون کشیده آتش می زند و می سوزاند آنها را با همان هیزمهائی که می خواستند با آن ، علی وفاطمه وحسن وحسین ( علیهم السلام ) را آتش بزنند می سوزاند ،

وآن هیزمهای ماست وما ( ائمه ) آنرا به یکدیگر ارث میدهیم ، سپس حضرت ،
کاخ مدینه را خراب می نماید ، و آنگاه به سمت کوفه حرکت می نماید وشانزده هزار تن از بتریه گروهی شبیه خوارج را که مسلح وقاریان قرآن فقهاء در دین بوده و از زیادی سجده پیشانی آنها زخم شده و . . . . . ونفاق تمام وجودشان را پرکرده است ، به حضرت می گویند : ای فرزند فاطمه ، بر گرد که ما نیاز به تو نداریم ، آنگاه حضرت در عصر روز دوشنبه در پشت نجف تا شب تمامی آنها را بسرعت می کشد وهیچ یک از آنان جان سالم بدر نمیبرد ، و اصحاب حضرت هیچ یک آسیب نمی بینند گرچه خون مقدس آنها وسیله تقرب به خداوند متعال میباشد ،
سپس حضرت وارد در کوفه شده ، وآنقدر از جنگاوران را میکشد تا خدا راضی گردد .

راوی می گوید : از آن جهت که درست مطلب را متوجه نشدم به حضرت عرض کردم : فدایت شوم خداوند چه زمانی راضی می شود ؟

فرمود :
ای ابا جارود خداوند به مادر موسی وحی کرد وحضرت قائم علیه السلام از مادر موسی گرامیتر است ، خداوند به زنبور عسل وحی می کند در حالیکه آن حضرت از زنبور عسل پیش خدا عزیز تر است ، اینجا بود که مطلب را فهمیدم ،آنوقت حضرت فرمود : آیا مطلب را فهمیدی ؟ عرض کردم آری .

فرمود :
حضرت قائم علیه السلام سیصد ونه سال به مقدار توقف اصحاب کهف در غار حکومت خواهد نمود ، وجهان را پس از پرشدن از ظلم وستم ، پر از عدل و داد خواهد کرد وخداوند شرق وغرب جهان را برای او فتح کرده وآنقدر از مردم میکشد تا جز دین محمد صلی الله علیه وآله باقی نماند ومانند سلیمان بن داود رفتار مینماید ، چنانکه خورشید وماه را بخواند او را پاسخ می دهند وزمین در زیر پای حضرت می پیچد ( طی الارض ) ومطابق امر و وحی خداوند عمل می نماید

متن حدیث


یا أبا الجارود لا تدرکون . فقلت : أهل زمانه ، فقال : ولن تدرک أهل زمانه ، یقوم قائمنا بالحق بعد إیاس من الشیعه ، یدعو الناس ثلاثا فلا یجیبه أحد فإذا کان یوم ( الیوم ) الرابع تعلق بأستار الکعبه ، فقال : یا رب انصرنی ، ودعوته لا تسقط ، فیقول تبارک وتعالی للملائکه الذین نصروا رسول الله یوم بدر ولم یحطوا سروجهم ولم یضعوا أسلحتهم ، فیبایعونه ، ثم یبایعه من الناس ثلاثمائه وثلاثه عشر رجلا ، یسیر إلی المدینه فیسیر الناس حتی یرض الله عز وجل فیقتل ألفا وخمسمائه قرشی لیس فیهم إلا فرخ زنیه . ثم یدخل المسجد فینقض الحائط حتی یضعه إلی الأرض ، ثم یخرج الأزرق وزریق لعنهما الله غضین طریین یکلمهما فیجیبانه ، فیرتاب عند ذلک المبطلون فیقولون : یکلم الموتی فیقتل منهم خمسمائه مرتاب فی جوف المسجد ثم یحرقهما بالحطب الذی جمعاه لیحرقا به علیا وفاطمه والحسن والحسین ، وذلک الحطب عندنا نتوارثه . ویهدم قصر المدینه . ویسیر إلی الکوفه فیخرج منها سته عشر ألفا من البتریه شاکین فی السلاح ، قراء القرآن ، فقهاء فی الدین ، قد قرحوا جباههم وسمروا ساماتهم وعمهم النفاق ، وکلهم یقولون : یا بن فاطمه ارجع لا حاجه لنا فیک فیضع السیف فیهم علی ظهر النجف عشیه الاثنین من العصر إلی العشاء فیقتلهم أسرع من جزر جزور ، فلا یفوت منهم رجل ، ولا یصاب من أصحابه أحد دماؤهم قربان إلی الله . ثم یدخل الکوفه فیقتل مقاتلیها حتی یرضی الله . قال : فلم أعقل المعنی فمکثت قلیلا ثم قلت : جعلت فداک وما یدریه جعلت فداک متی یرضی الله عز وجل ؟ قال : یا أبا الجارود إن الله أوحی إلی أم موسی وهو خیر من أم موسی ، وأوحی الله إلی النحل وهو خیر من النحل ، فعقلت المذهب ؟ فقال لی : أعقلت المذهب ؟ قلت : نعم . فقال : إن القائم لیملک ثلاثمائه وتسع سنین کما لبث أصحاب الکهف فی کهفهم ، یملؤ الأرض عدلا وقسطا کما ملئت ظلما وجورا ، ویفتح الله علیه شرق الأرض وغربها . یقتل الناس حتی لا یری إلا دین محمد صلی الله علیه وآله . یسیر بسیره سلیمان بن داود ، یدعو الشمس والقمر فیجیبانه ، وتطوی له الأرض ، فیوحی الله إلیه فیعمل بأمر الله

منابع شیعی

غیبه الطوسی : ص ۲۸۳

إثبات الهداه : ج ۳ ص ۵۱۶ – ۵۱۷ ب ۳۲ ف ۱۲ ح ۳۷۲
حلیه الأبرار : ج ۲ ص ۵۹۸ – ۵۹۹ – ب ۲۸ ” کما فی دلائل الإمامه ، بتفاوت ، عن مسند فاطمه .
البحار : ج ۵۲ ص ۲۹۱ ب ۲۶ ح ۳۴
بشاره الاسلام : ص ۲۴۱ ب ۳

Powered by FAchat