آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۰۹:۰۳ قبل از ظهر
|
|||||||
با سلام خدمت یاران منتظر.آقا بریم سر اصل مطلب.دیروز مسجد بودیم با چنتا از رفقا حرف از ظهور
امام زمان شده بودش و اینکه آقا کی تشریف میارن.یکی از رفقا بر گشت گفت روز ظهور امام زمان اول فروردین1404 هستش.گفتیم بر چه مبنایی میگی.گفت رفتم تو سایت time.ir یک قسمتی داره که تو اون هرسالی رو بخوای با مناسبت هاش نوشته ، ۱۴۰۴/۰۱/۰۱ برابر است با جمعة، ٢١ رمضان ١٤٤٦. بعد گفت اول فروردین 1404 روز جمعه هستش.در روایات داریم که روز ظهور امام زمان جمعه هستش.باز هم در روایات داریم که روز ظهور روز اول فروردین و مصادف هست با عید نوروز. «مهذب ابن فهد و دیگران به اسانید خود از امام صادق علیه السلام روایت کرده اند: روز نوروز روزی است که قائم ما اهل بیت و والیان امر در آن ظهور می کنند. خداوند او را بر دجال پیروز می سازد و وی را در کناسه کوفه به دار می کشد.» جالب تر اینکه این روز شب قدر هم هستش.شب بیست و یک ماه رمضان و در بسیاری از روایات شب قدر رو شبی اعلام کردند که جبرییل ندا سر میده و خبر ظهور رو میده. از طرفی هم چشم انداز بیست ساله ی حضرت آقا هم آخرین سالش1404 هستش.همه میدونن که رابطه ی حضرت آقا و امام زمان امر پوشیده ای نیستش.شاید حضرت آقا براین مبنا چشم انداز بیست ساله رو نوشته باشن. در هرصورت این روز 3 تا از نشونه هارو یک جا با هم داره.من به شخصه امیدوارم زود تر ازاینا ظهور انجام بشه اما چیزی که هست.آقا باز بعدا نگین غریبه110 اومد وقت ظهور و تعیین کردش به ما انگ کذب الوقاتونو بزنین.چون برا خودمم عجیبه.خودمم نمیدونم هنوز.دوستان نظری دارن بزارن. اللهم عجل لولیک الفرج
می پسندم 2 1 1 تعداد آنلایک ها ( 1 ) از این کاربر
|
||||||||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۰۴:۲۱ بعد از ظهر
[1]
|
|||
کسی نظری نداشت؟
می پسندم 4 0 4 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۰۴:۲۹ بعد از ظهر
[2]
|
||
می پسندم 5 0 5 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر |
|||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۰۱ بعد از ظهر
[3]
|
|||
اللهم عجل لولیک الفرج
می پسندم 0
|
||||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۰۰ بعد از ظهر
[4]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
901
حالت :
ارسال ها :
761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
283
اعتبار کاربر :
8583
پسند ها :
894
تشکر شده : 676
|
بسم الله الرحمن الرحیم
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ در روایات از تعیین وقت برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) نهی شده است ؛ لذا نمی توان تاریخ مشخصی را برای ظهور در نظر گرفت، اما این مطلب با روایاتی که روز و ماه ظهور را تعیین می کنند منافات ندارد زیرا در چنین روایاتی بدون اینکه سال ظهور مشخص شود، فقط روز و ماه تعیین شده است . برای مثال وقتی گفته می شود امام علیه السلام در روز عاشورا ظهور خواهند نمود در حقیقت وقت مشخصی تعیین نشده است چون بی نهایت روز عاشورا وجود دارد لذا این گونه روایات تعیین وقت نمی باشد. در رابطه با اوضاع کنونی یمن ، سوریه و ... نیز نمی توان گفت از علامات حتمی ظهور هستند ، ممکن است چنین تحولاتی طلیعه ظهور باشد ، اما از علائم حتمی ظهور نیست ؛ آیت الله مکارم شیرازی در جلد پنجم مجله انتظار یک مقاله ای دارند که می گویند همان طور که غیبت امام زمان (ع) یک غیبت صغری و کبری داشته است ظهور ایشان هم یک طلیعه این چنینی دارد که اسم این طلیعه ظهور را ظهور صغری می گذاریم. این همان است که اسم امام زمان (ع) بر سر زبان ها می افتد و موعودگرایی در آخرالزمان در بین جوامع خیلی افزایش پیدا می کند. احادیث مربوط به مسائل تقویمی همچنان که عرض شد موجب قطعی شدن تاریخ نمی شوند ؛ زیرا این روایات دلالت بر سال ظهور ندارند بنابراین سال مشخصی برای ظهور تعیین نشده است ، آنچه روایات مشخص کرده اند روز ، ماه و مناسبت های خاص است(مثلا ماه مبارک رمضان) ، فلذا این روایات تعیین قطعی زمان ظهور نیست . یکی از علامت حتمیه ظهور در روایات این گونه بیان شده است: پانزده روز قبل از اینکه امام زمان (ع) وارد مکه شوند شخصی به نام «نفس زکیه» را به مکه می فرستند. در روز 25 ذی الحجه در کنار خانه کعبه می گوید که مطلع باشید من پیک امام زمان (ع) هستم و ایشان پانزده روز دیگر در روز دهم محرم در مکه ظهور می کنند. در آن زمان جریانی در مکه حاکم است که این قدر با تشیع و امام زمان (ع) مخالف است که با اینکه مکه و مسجدالحرام حرم امن الهی است با کمال جسارت سر نفس زکیه را بین رکن و مقام از بدن او جدا می کنند و این سومین علامت حتمیه ظهور است. (ارشاد-ترجمه ساعدى خراسانى، ص: 701) روایات ائمه معصومین علیهم السلام تعیین و پیش بینی وقت ظهور را نهی فرموده اند چون ظهور از اسرار است و ائمه علیهم السلام وقتی برای آن تعیین نکرده اند : فضيل، از امام باقر(عليه السلام) پرسيد: «آيا براى اين امر وقتى تعيين مى شود؟». امام سه بار فرمود: «كذب الوقاتون; تعيين كنندگان وقت، دروغگويند».( شيخ طوسى، الغيبة، ص 26) مفضل بن عمر مى گويد: به امام صادق(عليه السلام) عرض كردم: «آيا براى مهدى منتظر(عليه السلام)وقتى تعيين شده كه مردم آن را بدانند؟ امام(عليه السلام) فرمود: «نه! هرگز! خداوند، اجازه نمى دهد كه براى او وقت معيّنى باشد كه شيعيان از آن آگاهى داشته باشند.». مفضل بن عمر مى گويد: پرسيدم: «معناى مجادله در مورد ساعه چيست؟». امام فرمود: «كى متولّد شده؟ چه كسى او را ديده؟ او كجا است؟ كى ظاهر مى شود؟ اين پرسش ها و مجادله ها، از شتاب در امر خدا، ترديد در حكم خدا، مداخله در قدرت خدا، سرچشمه مى گيرد. چنين اشخاصى در دنيا، زيان كار هستند و گروه كافران در آخرت بازگشت بسيار بدى دارند... .( بحارالأنوار، ج 53، ص2) بنابراین بهتر است شیعیان و مسلمین به فکر آماده سازی برای ظهور باشند ، و زمینه را برای ظهور فراهم بکنند ، چون تا زمانی که زمینه برای ظهور فراهم نباشد حضرت ظهور نخواهند فرمود ، روایتی از یکی از بزرگان شنیدم که حضرت (عج) می فرماید« به شیعیان من بگویید تا برای تعجیل در فرجم زیاد دعا کنند»معلوم می شود خود حضرت بیشتر از ما به ظهور فرجش راغب هستند لذا ما موظف به وظیفه ایم به نظر حقیر پیش بینی وقت ظهور بر خلاف فرمایشات ائمه علیهم السلام است . برادر عزیز و ارجمندم جناب غریبه110 دعا می کنیم خداوند(ان شاء الله) حضرت عالی را جزو منتظرین واقعی حضرتش قرار داده ، و در رکاب حضرت شهید بشید خوشحالم از اینکه افراد با تقوایی مثل حضرت عالی هستند که برای فرج مولایمان حضرت ولی عصر لحظه شماری کرده و شمارش معکوس را آغاز کرده اند ما هم برای تعجیل در فرج صاحب الزمان لحظه شماری می کنیم اما با تعیین وقت مخالفیم. در رابطه با مصادیق زمینه سازی برای ظهور خداوند بهترین بندگان خود را برای هدایت انسان ها ارسال فرموده تا در سایه رهنمودها و فرمایشات بندگاه پاک خدا انسان های همچون بنده که سرتاپا خطا و اشتباهم به مسیر هدایت و رستگاری وارد شوند، لذا تنها خواسته ائمه معصومین علیهم السلام از ما چیزی جز تقوای الهی و حاضر و ناظر دیدن خداوند در همه شئونات زندگی نیست ؛ فراهم نمودن زمینه برای ظهور چیزی جز تقوی و پرهیزگاری و گوش جان سپردن به ثقلین (قرآن و روایات) نیست ، هر کسی ادعا کرد منتظر ظهور است ولی تقوی ندارد ادعایش با مدعی هم خوانی ندارد . بنابراین یکی از مصادیق بارز و اکمل زمینه سازی برای ظهور تقوی و پرهیزکاری است ، در این صورت است که قلب نازنین حضرتش از ما راضی بوده و خداوند نیز در فرجش تعجیل می کند . در روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله می خوانیم که فرمود: «افضل اعمال امتی انتظار الفرج».( بحارالانوار، ج 52، ص 122) برترین اعمال امت من انتظار فرج است. انتظار، می تواند دو معنی داشته باشد یکی اینکه دست در دست هم گذاشته و فقط منتظر بمانیم ، و دیگر اینکه علاوه بر انتظار ببنیم حضرت چه چیزی از ماخواسته است آن ها به نحو احسن انجام بدهیم ؛ انتظار باید پویا و همراه با علم و عمل باشد، امام سجّاد( علیه السلام ) می فرماید: «المنتظرون لظهوره افضل اهل کل زمان، لان اللّه تعالی ذکره، اعطاهم من العقول و الافهام و المعرفة ما صارت به الغیبة عند هم بمنزلة المشاهدة، و جعلهم فی ذلک الزمان بمنزلة المجاهدین بین یدی رسول اللّه صلی الله علیه و آله بالسیف، اولئک المخصلون حقا، و شیعتنا صدقا، و الدعاة الی دین اللّه سرا و جهرا».(رک: بحارالانوار، ج 52، ص 122، و یوم الاخلاص، ص 203) منتظر واقعی در بعد علمی، آن چنان معرفتی دارد که غیبت برای او همانند مشاهده است؛ یعنی در شناخت امام زمان خود، شک و تردید ندارد و در بعد عملی آشکارا و نهان به دعوت و تبلیغ مشغول است.اگر منتظر صرف دست بر دست می گذارد و به بهانه این که کاری از ما ساخته نیست و کاری برای زمینه سازی ظهور نمی کند، منتظر واقعی شب و روز بر علم و معرفت و عمل خود می افزاید، خود را آماده ظهور می نماید، و تلاش دارد تا خود را از سنخ منتظر کند. در برخی روایات نیز عمده ترین وظیفه عصر غیبت را دعا دانسته اند؛ از جمله در توقیع اسحاق بن یعقوب ، فرمود: «و اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج، فان ذلک فرجکم».(رک: بحارالانوار، ج 52، ص 92، و حایری یزدی (بارحینی)، الزام الناصب، ج 1، ص 428) دعا برای تعجیل در فرج و ظهور، باید همراه با ندبه، استغاثه(المصباح المنیر، ندب و غوث) و صدا زدن باشد. مؤید این سخن زیارت حضرت حجت بن الحسن علیه السلام است که نام دعای ندبه به خود گرفته است در بسیاری از آثار رسیده از ائمه معصومین علیهم السلام دعای تعجیل فرج آمده که خود بیانگر آماده سازی برای ظهور منجی است چرا که دعا افزون بر این که یاری و کمک خواستن از خداوند قادر و توانا است، موجب آمادگی فکری و قلبی شده نوعی توجه به وظایف و عهد و پیمان را به دنبال دارد. ائمه علیهم السلام زمانی دست به قیام می زنند که یار و اعوانی برای قیام داشته باشند، عن الصادق علیه السلام: «اما لو کملت العدة الموصوفه ثلاثماه و ثلاثه عشر کان الذي تريدون و لکن شيعتنا من لا يعدو صوته سمعه و لا شحناؤه بدنه» آگاه باشيد اگر آن عدهاي که موصوف به 313 نفرند کامل شود، اين آن چيزي است که ميخواستيد، لکن شيعه ما کسي است که صوتش از گوشش و دشمني اش از بدنش تجاوز نميکند. بعد از وفات رسول خدا (ص) افراد معدودي بر ولايت بر حق اميرالمومنين علي (ع) وفادار ماندند و لذا حضرت، بيست و پنج سال در انزوا، مظلوميت و محجوريت بسر برد علت این امر نیز كوتاهي مردم و ضعف ايمان آنها در حمايت از امامت و ولايت بود و همين مساله در مورد همه انبيا و اوصيا مطرح می شود. از امام صادق (ع) سوال كردند كه شما چرا در مقابل منصور دوانقي قيام نميكنيد، امام اشاره كرد به گله گوسفندان كه در مسير راهشان بودند و فرمود: اگر من به تعداد اين گله گوسفندان، يار با وفا داشتم قيام مي كردم، راوي ميگويد تعداد گوسفندان را شمردم تا ببينم نظر امام در مورد ياران با وفا چند نفر است و متوجه شدم كه هفده گوسفند در آن گله بود. پس امام صادقي (ع) كه داراي چهار هزار شاگرد بود كه از وي حديث نقل و از محضرش استفاده ميكردند، در روز مبادا، هفده نفر يار وفادار ندارد؛ پس براي ظهور حضرت حجت (ع) اين نوع آمادگي لازم است. یاران حضرت بایستی از هر نظر در حد اعلای خود باشند چه از نظر تقوی چه از نظر مدیریت و چه از نظر نظامی و ... بایستی آمادگی برای ظهور داشته باشند تا امام زمان علیه السلام بدون اینکه شهید بشود فرصتی برای قیام داشته باشد. اینکه در روایات آمده که امام زمان وقتی ظهور خواهند فرمود که دنیا پر از ظلم و ستم شده باشد سخن درستی است ، اما مفهوم این گونه روایات این نیست که انسان های صالحی وجود نخواهند دشت ، چون روایات دیگر به صراحت بیان می کنند تا زمانی که یاران امام به حد معینی نرسد امام علیه السلام قیام نخواهند فرمود ، لذا هم روایات ظلم و ستم درست است و هم این روایات . مسير ظهور در صورتي هموار خواهد بودکه ايشان قادر باشند بدون اينکه کشته شوند ظهور بفرمایند و اين امر تحقق پيدا نميکند مگر باوجود مرداني که حفاظت آن حضرت را به عهده بگيرند و اين همان چيزي است که در روايات معصومين (ع) وارد شده است. دعاهایی که در زمان غیبت خوانده می شود: خواندن دعای ندبه در هر صبح جمعه بعد از هر صلوات و عجل فرجهم گفته شود«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» سید بن طاوس در جمال الاسبوع بعد از ذكر دعاهاى وارده بعد از نماز عصر جمعه و صلوات كبیره این دعا را نیز ذكر كرده نا وَ شِدَّةَ الزَّمانِ عَلَینا وَ وُقُوعَ الفِتَنِ بِنا وَ تَظاهُرَ الأَعداءِ عَلَینا وَ کَثرَةَ عَدُوِّنا وَ قِلَّةَ عَدَدِنا، أَللّهُمَّ فَافرُج ذلِکَ عَنّا بِفَتحٍ مِنکَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصرٍ مِنکَ تُعِزُّهُ وَ إِمامِ عَدلٍ تُظهِرُهُ إِلهَ الحَقِّ آمینَ» (این دعا در مفاتیح الجنان هم مده است)1 1.يكى از دعاهاى معروفى كه مؤمنان و منتظران ظهور در عصر غيبت آن ولىّ اعظم خدا، عجل الله تعالى فرجه، بر آن مواظبت داشته و در آن از خدا معرفت خودش و معرفت پيامبرش و معرفت حجتش را مسئلت مى نمايند همین دعای معروف است. اين دعا را ثقة الاسلام "محمد بن يعقوب كلينى" قدّس سرّه كه هم زمان با حضرات نواب اربعه، رضوان الله تعالى عليهم، مىزيسته و در سال 328 يا 329 رحلت فرموده است، در جامع بزرگ و شريف كافى كه اقدم جوامع اربعه شيعه است، از حضرت ابى عبدالله امام جعفر صادق عليه السلام به دو سند در باب غيبت از كتاب حجت روايت كرده است. علاوه بر آن، شاگرد معروف كلينى ابو عبدالله محمد بن ابراهيم نعمانى كاتب كتاب كافى مشهور به ابن زينب يا ابن ابى زينب كه از قدماى محدثين بزرگ شيعه مىباشد در كتاب نفيس و معتبر "غيبت" اين حديث را به سند ديگر نيز روايت نموده است« شرح دعاى اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَك استاد فروغی»
التماس دعا
می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ بعد از ظهر
[5]
|
|||
بانو
شماره عضویت :
1042
حالت :
ارسال ها :
2763
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
395
اعتبار کاربر :
19494
پسند ها :
2065
تشکر شده : 1034
|
توضیحات داده شده بالا کاملا کامل وجامع بود.
منهم با ا اصل تایید سال ظهورو پیش گویی در این زمینه مخالفم. بسیار موافق این هستم که منتظر واقعی نباید بیکار بنشیه وعلاوه بر دعا باید برای ارتقا سطح علمی ودینی خود واطرافیانش کوشش کنه.با ظرافت وزبان خوش وعمل درست امر به معروف ونهی از منکر کنه.چوونترهارو باید باتشویق و مدارا با اسلام همراه کنه.ویک عاشق واقعی باید سعی کنه از ریا و کبر و غرور به دور باشه. اللهم عجل لولیک الفرج/الهی امین. می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۰۲:۱۷ قبل از ظهر
[6]
|
|||
منم کلا همیشه با مطالبی که میزارم موافقم..ممنونم بلاغ مبین
می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ قبل از ظهر
[7]
|
|||
اللهم عجل لولیک الفرج می پسندم 3 0 3 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||
|
اطلاعات نویسنده |
روز ظهور امام زمان «عج» اول فروردین1404.راسته؟
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ بعد از ظهر
[8]
|
|||
اللهم عجل لولیک الفرج می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
روز ، ظهور ، امام ، زمان ، «عج» ، اول ، فروردین1404.راسته؟ ، |
|