انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » امام دوازدهم: حضرت امام مهدی علیه السلام » پس از ظهور » کلمات کلیدی:خسف,بیداء,نشانه,آخرالزمان,مکه,مدینه



کلمات کلیدی:خسف,بیداء,نشانه,آخرالزمان,مکه,مدینه

از نشانه های آخرالزمان و به معنای فرو رفتن در زمین و زیر آوار ماندن به وسیله زلزله، سیل، طوفان، موشک، بمباران و جز آنها است. (1) در روایتی آمده است که سه خسف روی میدهد: یکی در مشرق، دیگری در مغرب و سومی در جزیره العرب. (2) و نیز می خوانیم: خسفی در حله و بصره واقع می شود و مردمان بسیاری کشته می شوند. (3) «بیداء» نام سرزمینی است میان مکه و مدینه. ظاهراً منظور از «خسف بیداء» آن است که سفیانی، با لشکری عظیم به قصد جنگ
;glhj ;gdnd:ost fdnhM kahki Hovhgclhk l;i lndki


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ ۰۶:۰۸ بعد از ظهر
عضو
rating
شماره عضویت : 622
حالت :
ارسال ها : 166
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 96
اعتبار کاربر : 734
پسند ها : 24
تشکر شده : 280


مدال ها:1
مدال 2 سالگی عضویت
مدال 2 سالگی عضویت

|

از نشانه های آخرالزمان و به معنای فرو رفتن در زمین و زیر آوار ماندن به وسیله زلزله، سیل، طوفان، موشک، بمباران و جز آنها است. (1)

در روایتی آمده است که سه خسف روی میدهد: یکی در مشرق، دیگری در مغرب و سومی در جزیره العرب. (2) و نیز می خوانیم: خسفی در حله و بصره واقع می شود و مردمان بسیاری کشته می شوند. (3)

«بیداء» نام سرزمینی است میان مکه و مدینه. ظاهراً منظور از «خسف بیداء» آن است که سفیانی، با لشکری عظیم به قصد جنگ با مهدی (ع) عازم مکه می شود، در میان مکه و مدینه و در محلی که به سرزمین «بیداء» معروف است، به گونه معجزه به امر خداوند در دل زمین فرو می روند. (4) این حادثه از نشانه های حتمی ظهور بیان شده است.
حضرت علی (ع) می فرمایند: «مردی از خاندان من، در سرزمین حرم قیام می کند، چون خبر ظهور وی به سفیانی می رسد، وی سپاهی از لشکریان خود را برای جنگ، به سوی او می فرستد، ولی سپاه مهدی آنان را شکست می دهد، آن گاه خود سفیانی با لشکریان همراه، به جنگ وی می روند و چون از سرزمین بیداء می گذرند، در زمین فرو می روند و جز یک نفر که خبر آنان را می آورد، همگی هلاک می شوند.» (5) گر چه حادثه «خسف» در منطقه «بیداء» و در مورد لشکر سفیانی واقع می شود، ولی در برخی روایات، غیر از خسف در بیداء از خسف در مشرق و خسف در مغرب نیز یاد شده است، (6) و این نشان آن است که در سایر نقاط نقاط زمین نیز چنین حوادثی رخ می دهد و به امر خداوند، دشمنان مهدی (ع) بدین وسیله نابود می گردند. (7)

 

نقلی دیگر:

خسف به بيداء

فرو برده شدن در «بَيْداء» - که از آن در روايات «خسف به‏بيداء» تعبير شده است - از نشانه‏هاي ظهور حضرت مهدي‏عليه السلام است. اين نشانه در احاديثي که درباره سفياني سخن گفته‏اند، فراوان ذکر شده است. (8).

واژه «خَسْف» به معناي فرو رفتن و پنهان شدن است و «بَيداء» نام سرزميني بين مکه و مدينه است. (9) ظاهراً منظور از «خسف به بيداء» آن است که سفياني با لشکري عظيم به قصد جنگ با حضرت مهدي‏عليه السلام عازم‏مکه مي‏شود؛ اما در بين مکه و مدينه - در محلي که به سرزمين «بيداء» معروف‏است - به‏گونه‏اي‏معجزه آسا، به امر خداوند، در دل زمين فرو مي‏روند.

اين حادثه در روايات بسياري - از عامّه و خاصّه - به عنوان يکي از نشانه‏هاي ظهور (نشانه‏هاي ظهور) بيان شده و در شماري از آنها بر حتمي بودن آن تأکيد شده است. (10).

امام باقرعليه السلام در بخشي از يک روايت مفصل فرمود: «... و سفياني گروهي را به مدينه روانه کند و مهدي از آنجا به مکه رخت بربندد وخبر به‏فرمانده سپاه سفياني رسدکه مهدي‏عليه السلام به‏جانب مکه بيرون شده است، پس او لشکري از پي آن حضرت روانه کند ولي او را نيابد تا اينکه مهدي با حالت ترس و نگراني بدان سنت که موسي بن عمران داشت داخل مکه شود.

آن حضرت فرمود: فرمانده سپاه سفياني در صحرا فرود مي‏آيد، پس آواز دهنده‏اي از آسمان ندا مي‏کند که «اي دشت آن قوم را نابود ساز» پس آن نيز ايشان را به درون خود مي‏برد و هيچيک از آنان نجات نمي‏يابد مگر سه نفر...« (11).

درباره حتمي بودن اين نشانه از روايات متعددي مي‏توان استفاده کرد؛ چنان که عمر بن حنظله، در حديثي از صادق آل محمدصلي الله عليه وآله چنين روايت کرده است: «خَمْسٌ قَبْلَ قِيامِ القائِمِ‏عليه السلام مِنَ العَلاماتِ: الصَّيْحَةُ وَالسُّفيانِيُّ وَالخَسْفُ بِالبَيداءِ وَ خُرُوجُ اليَماني وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِيَةِ» (12).

پيش از قيام حضرت قائم‏عليه السلام پنج نشانه است: نداي آسماني، سفياني و فرو رفتن در سرزمين بيداء و خروج يماني و کشته شدن نفس زکيّه« در روايات اهل سنّت نيز به اين مهم اشاره شده است. (13).

حادثه «خسف» گرچه در منطقه «بيداء» و در مورد لشکر سفياني واقع مي‏شود، ولي در برخي روايات - غير از خسف در بيداء - از خسف در مشرق و خسف درجزيرةالعرب‏نيزياد شده است. (14)

اين نشانگر آن است که در ساير نقاط زمين نيز، چنين حوادثي رخ خواهد داد و به امر خداوند دشمنان حضرت مهدي‏عليه السلام، بدين‏وسيله نابود خواهندشد. (15)

البته در برخي روايات از «خسف به مشرق» و «جزيرةالعرب»، به عنوان نشانه قيامت (اشراط السّاعة) ياد شده است، بر اين اساس ارتباطي به «خسف به بيداء» نخواهد داشت. (16)

 

پی نوشت:

  1. روزگار رهایی، ج 2، ص 854
  2. بحارالانوار، ج 51، ص 70؛ الزام الناصب، ص 64
  3. محجه البیضاء، ج 4، ص 343؛ بحارالانوار، ج 52، ص 220

  4. غیبه نعمانی، ص 252
  5. تاریخ غیبت کبری، ص 521
  6. وافی، ج 2، ص 443؛ منتخب الاثر، ص 442

  7. برترین های فرهنگ مهدویت در مطبوعات، ص 224
  8. الغيبة، ص 304، ح 14.
  9. لسان العرب، ماده خسف و بيداء.
  10. الکافي، ج 8، ص 310، ح 483؛ الخصال، ج1، ص303، ح82؛ الغيبة، ص257، ح15.
  11. الغيبة، ص 279، باب 14، ح 67.
  12. الغيبة، ص 436، ح 67؛ کمال‏الدين و تمام النعمة، ح 2، ص 649.
  13. ر.ک: صنعاني، عبدالرزاق بن همام، المصنف، ج 11، ح 20769.
  14. کتاب الغيبة، ص 436، ح 426.
  15. الغيبة، ص 252.
  16. ر.ک: کتاب الغيبة، ص 436، ح 426.
منابع: 

موعودنامه(فرهنگ الفبایی مهدویت)/مجتبی تونه ای/ص298
فرهنگ نامه مهدویت،خدامراد سلیمیان/ ص156

















1 تشکر شده از کاربر منتظر ظهور برای ارسال مفید :
عاشق کربلا ,



  می پسندم 2     0  2 
 
 
تعداد پسند های ( 2 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد



« اصحاب و یاوران امام زمان "علیه السلام " هنگام ظهور | »» نگاهی گذرا به برخی ویژگیهای دوران پس از ظهور »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 02:51 بعداز ظهر