آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
چهارشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۲ ۰۴:۴۷ بعد از ظهر
|
|||||||
بانو
شماره عضویت :
32
حالت :
ارسال ها :
334
محل سکونت : :
تهران
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
180
اعتبار کاربر :
2033
پسند ها :
388
تشکر شده : 433
|
دنیا مزرعه آخرت است. سرای کار تلاش و سعی و عمل است و در همه کتابهای آسمانی تأکید شده است که برای انسان چیزی جز عمل نیست و عمل خود را در آحرت خواهد دید ( وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى). به گزارش ویژه نامه ضیافت مشرق، این اعمال ماست که بسوی ما بر می گردد «إِنَّمَا هِی أَعْمَالُکُمْ تُرَدُّ إِلَیکُم». پس باید با عمل آن هم عمل خالصانه ای که بفهمیم مقبول خداست آخرتمان را آباد کنیم . چه ملاک ساده ای برای فهم مقبولیت اعمال بهتر از این که خودمان قبولش داریم؟ خودمان محاسبه کننده اعمالمان هستیم و خواهیم بود(کفی بنفسک الیوم علیک حسیبا) پس از التماس دعایی که ما را از عمل غافل کند بپرهیزیم. مرحوم حاج آقا دولابی (رحمة الله علیه) فرمودند: *هر کس گفت التماس دعا گفتم من مستجاب الدعوه نیستم اما اگر باشم چه دعایی می خواهی بکنم؟ گفت دعا کن خدا حجم را قبول کند. گفتم آیا خودت حجت را قبول داری؟ گفت : نه!...اٍه !؟ وقتی خودت قبول نداری من چه بگویم؟ در نماز جماعت می گوید التماس دعا. دعا کن خدا نماز ما را قبول کند.گفتم: آیا خودت نمازت را قبول داری؟ گفت: «نه!»*یک وقت کلاه سرت نرود به من بگویی التماس دعا. اوّل خودت را بساز که آنچه را عمل میکنی ،مالی که در راه خدا میدهی،حرفی که در راه خدا میزنی، خودت قبول کنی. کاری که خودت قبول نداری را من چگونه به خدا غالب کنم. چنان قرص می گوید «نه» که آدم دود می شود.این را به شما می گویم که محرم هستید. *پنجاه سال است که دارم به شما می گویم که خودتان را جمع کنید. کلاه سرتان نرود.د ر دنیا التماس دعا گو نشوید. وقتی خودت قبول نداری آیا مرا جلو می فرستی تا مرا حبس کنند؟ ولو بدم نمی آید که آنها به خاطر حرف بیجا حبسم کنند.چقدر خوب است که آدم یک بهانه پیدا کند که آنجا حبسش کنند. سور می دهند و به زندانیانشان گاهی سر می زنند و احترام می کنند.ای عزیزان،ما همه در دنیا زندانی هستیم.خداوند زندانی را دوست دارد.مخصوصا که خودش مارا اینجا انداخته است تا ادب شویم. التماس دعای فرج یا زهرا سلام الله علیها
می پسندم 4 0 4 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||||||
|
اطلاعات نویسنده |
در دنيا التماسدعاگو نشويد
دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۵۹ قبل از ظهر
[1]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
171
حالت :
ارسال ها :
137
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
74
اعتبار کاربر :
248
پسند ها :
133
تشکر شده : 53
|
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام اما التماس دعا کردن لازم هست، دعا برای همدیگه لازم است، حبس و زندانی هم ندارد. تو نماز شب به 40 تا مومن دعا میکنیم. التماس دعا لازمه.ترسی هم نداره. وقتی یه فردی برا یکی دیگه دعا میکنم معنیش اینه که فرد دعا کننده بجای اون فرد گناهی مرتکب نشده. علاوه بر این فرد را از مرزخودخواهی بیرون میاره.نه تنها کسی را بخاطر دعا حبس نکرده اند بلکه بهش پاداش هم داده اند. خیلیا سختشون میشه که برا کسانی دعا کنن.در دعا برا دیگران سخت نگیریم هر چند که بد باشیم یا بد باشند.شیوۀ ائمه را در پیش گرفتن بهتر از دیگر شیوه هاست. می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
در دنيا التماسدعاگو نشويد
دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۰۰ قبل از ظهر
[2]
|
|||
با سلام و عرض تسلیت شهادت مولای متقیان
مطلب بسیار ارزشمندی بود اجرکم عندلله می پسندم 3 0 3 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||
|
اطلاعات نویسنده |
در دنيا التماسدعاگو نشويد
دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۰۶ قبل از ظهر
[3]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
171
حالت :
ارسال ها :
137
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
74
اعتبار کاربر :
248
پسند ها :
133
تشکر شده : 53
|
نوشته شده توسط : زینب سادات »
چه ملاک ساده ای برای فهم مقبولیت اعمال بهتر از این که خودمان قبولش داریم؟
آیا این خلاف آموزه های ائمه نیست؟ فکر نکنم هیچ عملی هرچند خالص در حد و اندازه های خدا باشه. پس قبولی عمل از طرف خود نشونۀ ضعف عمل و فرد هست. ملاک برای قبولی اعمال تاثیر گذاشتن اعمال در زندگیست. مثلا نماز اگه مقبول درگاه حق شود باید نمازگذار را از عمل گناه حفظ کنه و این هم باز برمیگرده به عمل انسان. اما اگه نمازگذار بگه آره نمازمو قبول دارم این ملاکی برای سوزاندن عمل و تکبر و غرور است نه ملاک قبولی. می پسندم 3 0 3 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
در دنيا التماسدعاگو نشويد
دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۱۶ قبل از ظهر
[4]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
171
حالت :
ارسال ها :
137
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
74
اعتبار کاربر :
248
پسند ها :
133
تشکر شده : 53
|
تحصیل معارف اهل بیت (ع)
مرحوم آیت الله میرزا مهدی اصفهانی (ره) که سال ها در نجف اشرف نزد علمای بزرگ دانش آموخته بود و اجازه اجتهاد از مرحوم آیت الله نایینی (ره) داشت و به دنبال درک حقایق، مباحث فلسفه را نزد استادان فن تا بالاترین رتبه خوانده بود؛ می گوید: «دیدم دلم آرام نگرفته و به درک حقایق عالم توفیق نیافته ام. رو به عرفان آوردن و مدتی از محضر استاد عارفان و سالکان آقا سید احمد کربلایی (ره) استفاده می کردم تا از نظر ایشان به حد کمال قطبیت و فناء فی الله رسیدم. اما دیدم این مطالب و این رفتارها با ظواهر قرآن و سخنان اهل بیت علیهم السلام موافق نیست و به آرامش و اطمینان قلب نرسیده بودم.» مرحوم میرزا مهدی اصفهانی (ره) تنها راه نجات را در توسل به پیشگاه حضرت مهدی (ع) می بیند، به همین جهت می گوید: «خود را از بافته های فلاسفه و افکار عرفان خالی کردم و با کمال اخلاص و توبه به آن حضرت توسل پیدا کردم. روزی در وادی السلام نزد قبر حضرت هود و صالح علیهماالسلام در حال تضرع و توسل بودن که حضرت صاحب الزمان (عج) را مشاهده کردم.» ایشان فرمودند: «طَلَبُ المَعارِفِ مِن غَیرِ طَریقِنا اَهل البیت مُساوِقَّ لِلأنکارنا و قَد اَقامنی الله و انا الحُجّه بنُ الحسن؛ یعنی، جست و جوی معارف و شناخت طریق از غیر مسیر ما اهل بیت طهارت مساوی است با انکار ما و همانا خداوند مرا برای هدایت بشر برپا داشته است و من حجه بن الحسن هستم.» مرحوم اصفهانی (ره) می گوید: «پس از آن از فلسفه و عرفان بیزاری جستم و تمامی نوشته های خود را در این موارد به رودخانه ریختم و به سوی قرآن و احادیث پیامبر (ص) روی آوردم.» می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
در ، دنيا ، التماسدعاگو ، نشويد ، |
|