انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » مذهبی و دینی » اخلاق و تزکیه نفس » رضا و رضوان(4)



رضا و رضوان(4)

ادامه  زمینه های هشت گانه نفرت یا خوشنودی؛ (برای اینکه بهتر متوجه مطلب بشید پیشنهاد می کنم شماره های قبل رو حتما مطالعه کنید) زمینه اول: بعضی ها که خدا را قبول می کنند و شناسنامه اورا صادر می کنند و از جهان محدود و محکوم، به حاکمی نامحدود و بی نیاز و بی مانند می رسند؛ که اگر محدود می بود، محدود کننده می خواست؛ . اگر نیازی داشت، بی نیاز کننده می طلبید؛ و اگر مثل و مانندی برایش بود، خوب، مثل او محکوم و محدود می شد. اگر
vqh , vq,hk(4)


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ ۰۶:۱۴ بعد از ظهر
بانو
rating
شماره عضویت : 113
حالت :
ارسال ها : 123
محل سکونت : : قم
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 189
اعتبار کاربر : 771
پسند ها : 150
تشکر شده : 71


مدال ها:1
مدال 2 سالگی عضویت
مدال 2 سالگی عضویت

|

ادامه  زمینه های هشت گانه نفرت یا خوشنودی؛
(برای اینکه بهتر متوجه مطلب بشید پیشنهاد می کنم شماره های قبل رو حتما مطالعه کنید)
زمینه اول:
بعضی ها که خدا را قبول می کنند و شناسنامه اورا صادر می کنند و از جهان محدود و محکوم، به حاکمی نامحدود و بی نیاز و بی مانند می رسند؛ که اگر محدود می بود، محدود کننده می خواست؛ . اگر نیازی داشت، بی نیاز کننده می طلبید؛ و اگر مثل و مانندی برایش بود، خوب، مثل او محکوم و محدود می شد. اگر او مثل انرژی، مثل نور، مثل هر چیزی بود، خوب مثل نور و انرژی محکوم و اسیر می شد؛ از خدایی و حاکمیت جدا می گردید.بعضی ها که تا اینقدر و خدا را قبول می کنند، ولی در برابر خواسته ها و آرزوها و در برابر بلاء و شکسته شدن بت ها و در برابر ظلم ها و ستم ها از پای در می آیند و آشفته می شوند.
این ها اگر مدتی دعا کردند و چیزها خواستند و خدا به دعای آن ها توجه نکرد و دستورهای آن ها و هوس های آن ها را گردن ننهاد و اطاعت نکرد، آن ها از اقتدار مسلط حق، دلخور می شوند و جوانه های اعتراض و نارضایی، در آن ها سر می کشد.
این ها اگر موی سر و یا زیبایی صورت و یا فرزند دلبندو یا همسر محبوبشان را از دست دادند، گلایه می کنند و در زبان یا دلشان فریاد می زنند که: مگر کس دیگری نبود، که باید این همه را بر سر من خراب کنی و مرا بسوزانی.
این ها اگر تلخی تجاوز و تحقیر ستمی را احساس کردند و تازیانه ای بر صورت و اهانتی بر شخصیتشان رفت و خدا در برابر ظالم نایستاد و او را به خاک سیاه ننشاند و به زودی نابودش نکرد؛ ناله برمیدارند، مگر نیستی و مگر نمی بینی؟ گویا خدا باید باج کوتاهی و ذلت و بیکاری این ها را بدهد. گویا این ها خداوندگارانند و باید تمام هستی سر بر طاعتشان بجنباند و از حکمت و شعور و یا هوس و حرف های آن ها پیروی کند. این ها به اندازه ای که برای خود حساب باز کرده اند و به خود حق داده اند، برای خدا حسابی و حقی نگاه نداشته اند و به حکمت و احاطه او و به تدبیر و تقدیر او توجهی نکرده اند.
بنی اسراییل قوم موسی، هنگامی که خواستند که در شهرها جای بگیرند و شنیدند که باید با این قدرت های مسلط بجنگند و با آنها درگیر شوند، کنار کشیدند و به موسی گفتند : «فاذهب انت و ربک فقاتلا انا ههنا قاعدون» (مائده 24) تو با خدای خودت بجنگید پس ما در اینجا نشسته ایم!
راستی، چه کسی باید ضعف هایش و کسری هایش تعمیر شود و تقویت شود؟ چه کسی باید بین تولد و مرگ، به رشد و کمالش برسد؟ چه کسی باید ترسو بخل و ضعف را از دل و دستش بتکاند؟ این ها می گویند ما در همین جا در کنار این همه ضعف و ذلت می نشینیم، تو و خدای خودت کارها را عهده دار شوید!
آیا این حرف معقول و منطقی و درست و به جاست؟
هیچ گاه خدا باج بیکاری و تنبلی ما را نمی دهد! او می خواهد زمینه حرکت و تحول مارا فراهم کند و امکان انتخاب مارا آماده سازد. پس دنیایی همراه رنج و حادثه هایی بی امان و درگیری های مستمر و مدام می آورد تا ما با برخوردها به تمامیت خویش برسیم.
مشکلات تمامیت ندارد این ما هستیم که باید تمامیت خود را به دست آوریم و پایداری کنیم؛ وگرنه همچون قوم موسی گرفتار تیه و سرگردانی می شویم و چهل سال با اینکه می رویم به جایی نمی رسیم و این پاداش سستی ها و کوتاهی های ماست.
هیچ مادر مهربانی بچه های عزیزش را همیشه به بغل نمی گیرد که این کار با محبت او سازگار نیست. بچه ها تا حرکت نکنند و سینه بر خاک نکشند و زمین نخورند و درگیر نشوند، نمی آموزند و به جایی نمی رسند و راه رفتن را فراموش می کنند.
کجاست چشمی که محبت مادر را در همین واگذاشتن ها و نظارت ها ببیند و نشانه های لطف و تدبیر را در همین تکلیف ها و بلاها و محرومیت ها بشناسد؟
...راستی که انسان چقدر محدود و ضعیف و در ضمن بی توجه و پر مدعاست. کار خود را فراموش می کند و کارگاه جهان را فراموش می کند و به جای حرکت و اقدام و برخورد، از خدا می خواهد که به جای او کار کند و. بتها و هوس های او را نشکند. وزیبایی او و قدرت او را افزون کند تا او نمایش بدهد و خودش را به رخ بکشد و در چشم ها بنشاند.
اما خدا می خواهد تا آدمی حرکت کند و از بت ها و هوس ها بگذرد و خواهی نخواهی با طاعت یا کراهت گام بردارد. اگر با رغبت آمد، رنج می برد و در هنگام فشارها آرام است. وگرنه با زور و بلا و ضربه ها می آید و در بن بستها و پوچی ها می سوزد، و برای این عذاب ها و رنج ها هم پاداش نمی برد؛ که این عذاب ها، از محدودیت های او برخاسته؛ محدودیت هدف و عمل و وجود و محیط. پس به جای فرمان و گلایه، باید محدوده ها را بشکند تا محروم و مغبون نشود.
می بینی، که چگونه محبت و رحمت و زیبایی و جمال و حکمت و تقدیر خدا را نشناخته، برآشفته ایم؛ و در برابر این مهربان نزدیک به عصیان و سرکشی و نفرت و انکار نشسته ایم. و یا در دل، از او گلایه داریم و کارهایش را باور نداریم.
بگذار همین جا بگویم،تسبیح، یعنی اینکه در دل و زبان و در پرونده ی خدا ، گلایه و شکایتی را نیاورده باشی و از او آشفته نباشی. اگر تمام کسری ها و ضعف ها و جنگ ها و جنایت ها و تازیانه ها و داغ ها را دیدی، اگر به تمام وسعت آسمان ها و کهکشان ها و ستاره های دور و نزدیک آگاه شدی و در نهانخانه دلت، بر او حرفی داشتی، که آخر این همه دنیا و امکان و این همه فقر و جنگ و جنون؟
اگر حتی یک شن و سنگ ریزه را در جایگاه خود نشناختی، تو مسبح نیستی.
و حمد، یعنی این که در برابر این کسری ها و ضعف هایی که از خدا نیست و از آزادی انسان منشأ گرفته، قیام کنی و قد علم کنی و عهده دار شوی. «سبحان ربی العظیم و بحمده»؛ یعنی همین همراهی حمد، به دنبال تسبیح؛ یعنی مسؤولیت انسان، در برابر بدی ها و زشتی هایی که از برخوردهای غلط و بی حساب منشأ گرفته اند.
 در چشم عارف بیدار، بدی ها و زشتی ها، نه در جهان و نه در انسان، که در رابطه ها و برخورد انسان با جهان، شکل میگیرد. اسید،نه خوب است و نه بد. خوبی و بدی، به دنبال برخورد بی حساب یا حساب شده، شکل میگیرد. اگر تو از نیروهایت، از غضب و شهوت و فکر و عقل خودت درست کار نکشی، بد کرده ای. و اگر از بدی های دیگران درست استفاده کنی و با بدی ها درست برخورد کنی، خوب کرده ای.
پس خوبی و بدی و نور و ظلمت، نه در جهان و نه در انسان، که در رابطه ها و برخوردهای حساب شده و بی حساب مطرح می شوند. و این تو هستی که باید با توجه، به تسبیح حق و پاکی و قداست او، حامد باشی و عهده دار باشی و کار کنی؛ نه اینکه بنشینی و موسی و خدایش را دنبال کارها بفرستی. موسی آماده است و ورزیده است. تو ضعیف و ناتوانی و باید به آمادگی و ورزیدگی برسی. تو باید در باغ دست هایت چیزی بکاری. تو باید خودت را به روییدن و بارور شدن دعوت کنی؛ مگر نمی گویی: حی علی الفلاح. مگر خودت را به رویش دعوت نمی کنی؛ مگر خودت را نمی خوانی؟

ادامه دارد...















3 تشکر شده از کاربر مبشره برای ارسال مفید :
بلاغ مبین , عقیق , sadaf ,



  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : مبشره
بال های آگاهی من 
اقتدار پروازم،در وسعت بلا، در هوای طوفانی عشق تو شکست.
و باران چشم هایم را به آسمان و به دریاو به روح سبز جنگل سپرد
اکنون در سینه خسته من، جوانه های تمنا شکفته است.
باور نمی کردم که در نهایت می توان آغاز شد.


 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
رضا و رضوان(4)
شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ ۰۶:۵۵ بعد از ظهر نمایش پست [1]
بانو
rating
شماره عضویت : 1042
حالت :
ارسال ها : 2763
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 395
اعتبار کاربر : 19494
پسند ها : 2065
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 1034



خدا مارو ببخشه .و در مصائب بهمون صبر بده . چون سخته تحمل بعضی رنجها واقعا سخته وتا در موقعیتش قرار نگیریم  ازموده نمیشیم.
اما خدا می خواهد تا آدمی حرکت کند و از بت ها و هوس ها بگذرد و خواهی نخواهی با طاعت یا کراهت گام بردارد. اگر با رغبت آمد، رنج می برد و در هنگام فشارها آرام است. وگرنه با زور و بلا و ضربه ها می آید و در بن بستها و پوچی ها می سوزد، و برای این عذاب ها و رنج ها هم پاداش نمی برد؛ که این عذاب ها، از محدودیت های او برخاسته؛ محدودیت هدف و عمل و وجود و محیط. پس به جای فرمان و گلایه، باید محدوده ها را بشکند تا محروم و مغبون نشود.
خدایا تورا به خاطر تمام خوبیها وبدیهایی که برامون مقدر کردی شکر گزاریم.
ممنون مبشره خانم.


ویرایش ارسال توسط : عقیق
در تاریخ : شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ ۰۶:۵۸ بعد از ظهر



  می پسندم 2     0  2 
 
 
تعداد پسند های ( 2 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : عقیق


«اللهُمَ صل علی فاطمةَ وَأَبیِها وَبَعلِها وَبَنیها وَالسِّرِّ المُستَودَعِ فیها بعدد ما احاط به علمک»


 
گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد


برچسب ها
رضا ، رضوان(4) ،

« نیکی به والدین _ پدر ریشه نعمت‌ها | رضا و رضوان (5) »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 03:51 بعداز ظهر