انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » رهبری » کلام رهبری » وحدت در کلام رهبری مدظله العالی



وحدت در کلام رهبری مدظله العالی

امام خامنه ای(حفظه الله): بعضیها خیال میکنند که اگر بخواهند راجع به دوره‌ی خلفا تحلیل کنند، حتماً باید با طعن به آنها همراه باشد؛ نه، طعن به خلفا در رادیو جایز نیست. اگر تاکنون این نکته را در جلسات قبل نگفته‌ام، الان عرض میکنم که طعن به خلفا در رادیو مطلقاً جایز نیست؛ الان حرام شرعی است. داعیه‌ی ما این است که میخواهیم انقلابمان را به دنیا صادر کنیم؛ کدام دنیا؟ در درجه‌ی اول، دنیای اسلام است. آن‌وقت دنیای اسلام که یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت دارد
,pnj nv ;ghl vifvd lnzgi hguhgd


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد
صفحه 2 از 4 < 1 2 3 4 > آخرین »


اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ بعد از ظهر نمایش پست [13]
عضو
rating
شماره عضویت : 709
حالت :
ارسال ها : 5085
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 323
اعتبار کاربر : 30445
پسند ها : 1202
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (13).jpg
تشکر شده : 4494
وبسایت من : وبسایت من



نوشته شده توسط : ghaed »
سلام
عذر میخوام خواهر گمان کردم برادرین

سوال اول منو بی پاسخ گذاشتین که از کجای این روایت نیابت از امام زمان (عج) رو برداشت کردین؟
مّا الحَوادِثُ الواقِعَةْ فَارْجَعُوا اِلی رَواةِ حَدیثُنا فَانّهُمْ حُجَّتی عَلَیکُم وَ اَنَا حُجّةُ الله عَلَیهِم...
نائبش رو از کجا آوردین؟ آیا حجت نائب معنی میشه؟ وچطور اونو فقط به یک نفر تعمیم میدین؟

بحث لعنه و کسی از ناسزا گویی دفاع نکرده ، امیرالمومنین از فحش منع کردن نه لعنی که پشتوانه قرآنی داره ، اگر میتونید روایتی بیارین که منع از لعن خلفا کنه

کجای اون فتوا گفته در دلتون لعن کنین؟ گفته لعن کردن حرام است و مشروط نکرده

کشتار شیعیان با شکل گیری حکومت شیعی در منطقه شدت گرفت ، عربستان و قطر و سایر دولت های سنی - عربی منطقه از ترس قدرت گرفتن شیعیان در عراق ، سوریه و... اقدام به تشکیل و تجهیز گروه های تروریستی نظیر القاعده ، طالبان و داعش کردند ، حالا بیایین همه تقصیرهارو بندازین گردن کسانی که خلفا رو لعن کردند

تو گوش داعشی میخونن شیعه مشرکه ، چون از قبر حاجت میخواد و بت پرسته ، میگم برای اینکه شیعیان کشته نشن با منطق شما گنبد و بارگاه و توسل و... بذاریم کنار آقا سنیه با شیعه اختلاف نداشته باشه چطوره؟

به قاتل حضرت فاطمه سلام الله علیها لعن نکنیم ، چرا؟ چون آقای سنیه خوشش نمیاد
خواهرم شما و امثال شما دارین به کجا میرین؟ چطور روتون میشه تو روی جده سادات نگاه کنید؟

والسلام علی من اتبع الهدی





اینجا جای بحث نیست
بهتره بحث ها تو روم و انلاین انجام بگیره تا حقیقت اشکار بشه
بنظرم الکی ادامش ندین بهتره


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : پسرآفتاب
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ بعد از ظهر نمایش پست [14]
عضو
rating
شماره عضویت : 1816
حالت :
ارسال ها : 192
محل سکونت : : تهران
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 31
اعتبار کاربر : 974
پسند ها : 48
تشکر شده : 294



علیکم السلام برادر...مطلب ذیل کاملتر از مطالب قبلیه ..در باب روایت هم عرض میکنم خدمتتون
.همه دوستان، خدا رو شکر اهل علوم و معارف دینی هستند و همگی اساتید بنده هستند. بنده از باب درس پس دادن، بسته محتوایی ای رو آماده کردم در مورد موضوع 9 ربیع و دیدگاه امامان معصوم، رهبر انقلاب و دیگر مراجع عظام تقلید درخصوص موضوع اهانت به مقدسات اهل سنت که تقدیم می کنم.

مشی و نوع رفتار امامان معصوم در خصوص اهل سنت و خلفای آنها:
۱. امیرالمؤمنین (ع)
امام علی (ع) در خطبه ۱۲۷ نهج البلاغه فرمود:
الا من دعا الی هذا الشعار فاقتلوه و لو کان تحت عمامتی..
آگاه باشید کسی که به این شعار(تفرقه) دعوت کند او را بکشید گرچه زیر عمامه من باشد..
ایشان در زمان عمر، جهت موفقیتش، طوری مشاوره میدادند که عمر گفته بود خدایا مرا در هیچ مشکلی که علی در آنجا نباشد وارد نکن! و بارها اعلام میکرد که اگر علی نبود، عمر هلاک میشد!
در خطبه 146 نهج البلاغه، امام علی (ع) خطاب به عمر خلیفه وقت، که رهبری سپاه اسلام بر علیه پادشاهان ایرانی ظالم آن زمان را بر عهده داشت، توصیه میکنند که تو در مدینه بمان و به جنگ نرو و به جای خود، یک فرمانده بفرست. چرا که اگر به جنگ بروی و کشته شوی، شیرازه حکومت از هم میپاشد و سپاه اسلام شکست میخورد. یعنی حضرت در عالی ترین سطوح به خلیفه وقت کمک هم میکرده. حضرت در برابر واهمه ای که عمر از شکست در این جنگ دارد، به وی بشارت میدهد که در این جنگ، اسلام بر پادشاهان ایرانی ظالمی که بر مردم خودشان هم ظلم میکنند، پیروز خواهد شد.
در خطبه 127، امام علی (ع) میفرمایند: دو گروه در ارتباط با من هلاک میشوند. یکی دوستی که در محبت به من زیاده روی میکند و این محبت بیش از حد، او را به سوی باطل میکشاند. و دیگری دشمنی که در کینه توزی علیه من زیاده روی میکند. (مصداق دوستی که افراط میکند، کسانی هستند که به اسم محبت اهل بیت، به خاندان ایشان ضربه میزنند. و الا جناب سلمان، ابوذر، عمار و ... که همگی محب واقعی حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام بودند، در برابر ظلمی که به ائمه شد، به دستور حضرت علی(ع) به ایشان اقتدا و سکوت پیشه کردند. اما کسانی که تندتر از ائمه حرکت کردند و دشمنان اهل بیت را مورد لعن علنی قرار داده اند، در ادامه میبینیم که مورد لعن حضرت امام صادق (ع) قرار گرفته اند.)
همچنین امیرالمؤمنین (ع) فرمود: من حریص ترین امت محمد هستم به وحدت(نهج البلاغه خطبه۷۸) حتی آن حضرت از بین شمشیرها حسنین (ع) را برای رساندن آب به عثمان فرستادند.
و نیز بعدازجنگ جمل ، امام علی (ع) عایشه را با لقب ام المؤمنین سوار بر مرکب با محافظانی ازخانم با احترام کامل به بیتش درمدینه فرستادند.
۲. امام حسن (ع)
در زمان امام حسن (ع)، زمانی که در مسجد، امام علی (ع) را سب میکردند، ایشان جهت وحدت عبا به سر میکشیدند و نشنیده میگرفتند. یا مظلوم
۳. امام صادق (ع)
امام صادق (ع) برای فقهای اعظم اهل سنت کلاس درس میگذاشتند و سه تن از روسای مذاهب اهل تسنن، شاگرد امام بودند. ایشان دستور برخورد نیکو و عیادت مریضان اهل سنت وتشییع جنازه هایشان و اقتدا به نماز جماعتشان را صادر کردند.
وقتی به حضرت عرض شد ما در مسجد شخصی را میبینیم که علنا به دشمنان شما ناسزا و دشنام میدهد، حضرت فرمودند: او را چه شده است؟ خدا او را  لعنت کند که ما  را در معرض لعن قرار داده و بعد آیه ۱۰۸سوره انعام را قرآئت فرمودند.
نظر عموم علما و مراجع تقلید در مورد لعن خلفا و عایشه:
حضرت آیت الله خامنه ای: اهانت به نمادهای برادران اهل سنت حرام است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: هرگونه اهانت به مقدسات دیگران شرعا جایز نیست.
حضرت آیت الله سیستانی: دشنام به مقدسات اهل سنت مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود است.
حضرت آیت الله وحید خراسانی: نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها می‏شود.
حضرت آیت الله جوادی آملی: سبّ صحابه، اهانت به مقدسات شیعه یا سنی، توهین و تحقیر ظالمانه نسبت به باورهای هرکدام از دو گروه، حرام و ایجاد اختلاف و روشن کردن آتش تفرقه و شقاق و تحطیم و هدم اساس وحدت امت اسلامی، گناهی بزرگ است.
حضرت آیت الله نوری همدانی: جائز نیست.
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: مومنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می شود اجتناب کنند.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی: مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. در صحیحه ابی بصیر از حضرت باقر علیه السلام نقل شده است إِنَّ رَجُلًا مِنْ تَمِیمٍ أَتَى النَّبِیَّ ص فَقَالَ أَوْصِنِی فَکَانَ فِیمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ لَا تَسُبُّوا النَّاسَ فَتَکْسِبُوا الْعَدَاوَهَ لَهُمْ.
حضرت آیت الله محقق کابلی: از اهانت به مقدسات اهل سنت خودداری شود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست.
حضرت آیت الله العظمی مظاهری: اهانت به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و ایجاد تفرقه میان صفوف پیروان پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله و سلم، عقلا و شرعا جایز نیست.
حضرت آیت الله مدنی تبریزی: اسلام توهین به مقدسات هیچ یک از ادیان، به ویژه مذاهب اسلامی را جایز نمی داند و هر حرکتی که موجب اختلاف میان امت اسلامی و خسارت و ضرر مالی و جانی به مسلمانان گردد، حرام و خلاف شرع است.
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی: هر عمل یا گفتاری که موجب فتنه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی شود، جایز نیست.

نظر آيت الله بهجت درباره عيد الزهرا :
   آية الله محمدتقي بهجت (ره) درباره برگزاري مجالس به مناسبت حضرت زهرا سلام الله علیها (عیدالزهراء ) توصیه مي فرمودند كه به بیان فضایل اهل بیت (ع)  بویژه حضرت زهرا (س) و بيان حدیث ثقلین پرداخته شود. به فرموده ايشان شيوه مرحوم آيت الله بروجردی رحمه الله نیز همين بوده است ؛ يعني بیان مشترکات میان شيعه و اهل تسنن و ترک مطاعن و مثالب یا لعن و سب آشکار .
آیت الله بهجت درباره برخي از رفتارها به نام عيدالزهرا فرمودند : " چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. " (تاکید فرمودند که حتی یک قطره خون!)
آيت الله بهجت بر ضرورت دقت شيعيان در گفتار و رفتار تاكيد بسیاري داشتند كه مبادا موجب تحريك اهل سنت شود و بسيار بر تقیه عملی و قولی تاکید مي كردند اما تقیه و تزلزل قلبی را حرام می دانستند.

نظر آیت الله جوادی آملی:
پیامبر حتی یک بار به بت‌ها فحش نداد/ حفظ خون مسلمین هم مانند تولی و تبری واجب است
http://fararu.com/fa/news/145816

در مورد ادعای رفع القلم ، و اینکه گناه در روز 9 ربیع ثبت نمیشود از آیات عظام استفتا شده که جوابها به این صورت است:
آیت‌الله نوری همدانی: چیزی به عنوان رفع قلم در روز به خصوصی نداریم و مسلمانان باید از تفرقه بپرهیزند و از هر چیزی که موجب وهن مذهب می باشد جداً اجتناب نمایند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: اولاً: روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایام مخصوص در منابع معتبر نداریم. و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد که نیست مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست
با توجه به مجموعه مطالب، و همانطور که حضرت آیت الله بهجت فرمودند، بهتر است اینگونه مجالس برای ذکر فضائل ائمه عظیم الشان و به خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین ذکر و یادآوری وظایف ما در دوران غیبت برگزار شوند.


  می پسندم        0 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۰۵ قبل از ظهر نمایش پست [15]
عضو
rating
شماره عضویت : 1816
حالت :
ارسال ها : 192
محل سکونت : : تهران
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 31
اعتبار کاربر : 974
پسند ها : 48
تشکر شده : 294



چشم..بنده هم عرض کردم اینجا مجال بحث نیست
. ولی ان شاالله در اولین فرصت در مورد ولایت فقیه خدمتتون عرض میکنم
بزرگواران کمی تحقیق هم لازمه...یا علی


  می پسندم        0 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ قبل از ظهر نمایش پست [16]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676



در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، هفته وحدت نامگذاری شده است؛ چه این که برادران اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و شیعیان ۱۷ ربیع الاول را سالروز میلاد نبی اکرم(صل الله علیه و آله) می دانند که خود نشانه و حرکتی سمبلیک از وحدت است؛ چه این که بجای توجه به اختلاف زمانی به وحدت در موضوع (تولد پیامبر اکرم) توجه شده است.

اما متاسفانه علیرغم تلاش های گسترده نظام اسلامی و بسیاری از علمای بزرگ به ویژه امام راحل(ره) در جهت حفظ وحدت مذاهب اسلامی، باز از گوشه و کنار صدای گروه ها و افرادی به گوش می رسد که به انحاء گوناگون بر طبل تفرقه و اختلاف می کوبند و هفته وحدت و برادری را هفته برائت می نامند! به راستی حق با کدام گروه است، وحدت یا برائت؟





کدام یک اولی است: وحدت یا برائت؟

بی شک وحدت و برائت هر دو جزء لاینفک دین مبین اسلام هستند و کنار گذاشتن هر یک از این دو قطع نمودن عضوی ارزشمند از پیکره دین و خطایی فاحش است.

 و از طرفی پرواضح است که مطرح نمودن دو موضوعِ وحدت و برائت (به موازات یکدیگر) به اصطلاح کوسه و ریش پهن و مصداق دلّا دلّا شترسواری نمودن است و در فضایی که یکی به میخ بزنیم و یکی به نعل، هرگز وحدتی رخ نخواهد داد.

 لذا باید به یکی از آن دو اولویت بخشید؛ یکی را در متن و دیگری را در حاشیه نگه داشت. یکی را خلوت بخشید و دیگری را جلوت.

در فقه قاعده ای عقلایی وجود دارد به نام قاعده الاهم فالاهم (یعنی رعایت اولویت ها در هنگام تعارض ارزش ها در شرایط خاص) بنا بر این قاعده؛ هرگاه دو واجب در شرایط خاصی با هم تعارض پیدا کنند حق اولویت با واجب اهم است.

در شرایط فعلی که دشمنان قسم خورده اسلام با انواع هجمه ها (جنگ سخت و نرم، محاصره مرزی، تحریم علمی و اقتصادی، ترور، تبلیغات گسترده؛ اسلام هراسی و اسلام ستیزی و…) کمر به نابودی اسلام بسته اند و در جهت حذف اسلام و مسلمین به ویژه شیعه نوک پیکان خود را با فرقه ضاله و خشن وهابیت تیز نموده اند، عقلانیت و سیاست و کیاست حکم می کند که بر طبل وحدت بکوبیم و با پر رنگ نمودن نقاط مشترک و علنی نکردن برائت (به طور شفاف، عمومی و تحریک کننده) احساسات برادران اهل سنت را جریحه دار ننمائیم و جبهه خویش را علیه دشمن مشترک یعنی آمریکا، انگلیس، صهیونیزم و وهابیت خبیث و خشن تقویت نمائیم و خون پاک مسلمانان را در اقصی نقاط جهان اسلام حفظ کنیم.

 در شرایط کنونی صدای وحدت، عزّ اسلام و مسلمین و حفظ خون مسلمانان را به دنبال خواهد داشت در حالی که از طرح هفته برائت و دمیدن در شکاف تفرقه، جز ریخته شدن خون مردم بی گناه و میدان دادن به درو کردن های وهابیت و به خطر انداختن امنیت مسلمانان محصولی دیگری برداشت نخواهیم کرد.

لذا نامگذاری هفته وحدت در راستای:

 حفظ عزت مسلمانان

 امنیت مسلمانان

 جذب حداکثری مسلمانان

 تضعیف دشمن

 و میدان ندادن به وهابیت

 به قوت خویش پابرجاست و طرح هفته برائت خلاف عقل و فراست است.

 طرح هفته برائت ناشی از عدم بصیرت، واقع بین نبودن و در نظر نگرفتن شرایط موجود، آب ریختن بر آسیاب و بازی در زمین دشمن و اقدامی کاملا احساسی و بر خلاف مصالح جهان اسلام است.

موضوع وحدت:

 موضوع وحدت؛ زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر و حسن معاشرت و حفظ کیان اسلام و منافع مادی و معنوی در برابر استکبار جهانی است؛ هم آنان که به شهادت تاریخ  اگر بر مسلمانان مسلط شوند نه به شیعه رحم می کنند و نه به سنی (اگر یک مطالعه تاریخی در عملکرد وهابیت از زمان پیدایش (حدود ۲۸۰ سال پیش) تا کنون به عمل آید، مشخص می‌شود که کشتار آنها از مسلمانان اهل سنّت، به مراتب بیش از کشتارشان از شیعیان بوده است و هنوز هم چنین است. قربانیان آنان همه مسلمانند و فقط شیعه نیستند).

مرز وحدت:

مرز وحدت، حوزه عقاید، اخلاق و احکام است. و به بهانه حفظ وحدت نباید از تبرّی و گفتن حقایق و دفاع از ولایت دست برداشت؛ منظور از وحدت این نیست که ما از مواضع اختلافی صرف نظر کرده و به مسائل مورد اتفاق بسنده کنیم و شعار وحدت، هرگز نباید عاملی برای از میان بردن حق دیگری به نام برائت شود که در این صورت این تفکر مصداق؛ کَلِمَهُ حَقٍ‏ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ خواهد بود.

قرآن کریم و فطرت بشر پر است از تبری و بیزاری نسبت به کفر و ظلم و ستم و سیاهی. شیعه و سنی و بلکه هر انسان آزاده ای در اعتقاد به اصل قرآنی و فطری برائت مشترکند و اختلاف آنان تنها در مصادیق افراد و گروه هایی است که باید از آنان تبری بجویند نه در اصل برائت.

لذا وظیفه  برادران اهل سنت این است که: بنا بر اصل قرآنیِ لزوم برائت، به نظر شیعه در برائت از کسانی که آنان را مصادیق ستمکار می دانند، احترام بگذارند.

 و وظیفه شیعیان نیز این است که: جغرافیای اعلان برائت خود را نسبت به کسانی که برادران اهل سنت آنان را به زعم خود مصادیق ظلم نمی دانند، در مباحث و نوشتار علمی مستدل (همچون کتب علامه عسکری)، محدود نمایند و با پرهیز از برائت جستن در فضاهایی همچون فضای مجازی، صدا و سیما و تریبون های رسمی، تجمیع بین برائت و وحدت علنی را مدیریت نمایند.
 حجت الاسلام مهران آدرویش


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۱:۳۶ قبل از ظهر نمایش پست [17]
عضو
rating
شماره عضویت : 877
حالت :
ارسال ها : 3064
محل سکونت : : مازندران
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 667
اعتبار کاربر : 20549
پسند ها : 1963
محل سکونت : shomal.jpg
حالت من :  Gig.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (5).gif
تشکر شده : 4053
وبسایت من : وبسایت من


عضو غایب <br /> در این دیار ســـربی ، یک استکان، هـوا نیســــــت<br /> <br /> درد و غم و مرض هست؛ یک جرعه ی دوا نیست<br /> <br /> مــعشوقه هـــای این شهر بر چهره، مــاسک دارند<br /> <br /> اح


برادر من عزیز من آقای قائد گرامی چرا میخای تو طبل اختلاف و تفرقه بکوبی؟چقد این ملت باید برای افکار امثال شماها تاوان پس بدن و کشته بشن...چنتا سرباز بی گناه باید برای یک سری حرفایی که گفتنش الان جایز نیست و فقط جون شیعیان رو به خطر میندازه باید کشته بشن؟؟؟مگه اون ریگی نمک به حروم نبود که بعد از پخش اون سخنان و کلیپ آقای دانشمند تو یزد ،چنتا از سربازا رو فقط بخاطر این حرفا سر برید؟؟؟آخه چی نصیبتون میشه؟میخاید لعن کنید خب لعن کنید اما تو خلوت...نه آشکارا..نه جلو شصتا دوربین..میخاید تو روز قیامت شرمنده جده سادات نباشید همون زیارت عاشورا رو که میخونی مطمئن با ش از شرمندگی درمیاید.میخاید ثواب لعن رو ببرین بعد نمازاتون ببندین لعن ونفرین...لعن داریم تا لعن...وقتی میری تواینجور مراسمات بیشتر روحتو آلوده میکنی...حرفایی که نباید بشنوی واونجا میشنوی...کسی که ادب و حیا نداره اسلام نداره...مراسمی که توش هزارتا فحش رکیک و فحش خواهر ومادر میدن...مراسمی که معلوم نیست اصلا هدفش چیه کجا تو دین اسلام اومده؟اسلامی که امام سجاد میگه اگر شمر ملعون بیاد خنجری رو که باهاش سر پدرم رو برید به پیش من امانت بزاره من خیانت در امانت نمیکنم به چه حقی بعضیا به خودشون اجازه میدن به هر عنوانی توش از مشمئز ترین کلمات سخیف نام ببرین...غربت علی برای تنهاییش نبود..از آدمای زبون نفهمی بود که به اسم دوست داشتن ،تیشه به ریشه ی اسلام و شیعه میزدن....الانم مثل همیشه علی زمانمون غریب هستش...شما یا قائل به ولایت مطلقه فقیه نیستین یا خودتون و در جایگاه مرجعیت میبینین یا اصلا متوجه حرفاتون نیستین که چی دارین میگین...
اینهمه مراجع تقلید اینهمه علما اینهمه اشخاص دارن میگن نباید به طبل تفرقه واختلاف کوبید...الان اصل یک چیز دیگست...دارن ریشه ی اسلامو میزنن...د اخه برادر من اگر اسلامی نباشه توی بچه شیعه دیگه کجا میخای بری هدئت عزاداری؟تو تحت لوای همین اسلام داری پرچم امام حسین و بالا میبری..اگه اسلامی نباشه که دیگه پرچم امام حسینی نیستش...هرچی ما برات آدرس و سند میاریم..هرچی میگیم باباجان علی زمانتو دریاب...شما اصلا انگار نه انگار خودتو زدی به خواب..حرف هیچکسی هم برات مهم نیست...اینهمه آدم دارن میگن اینکار نباید صورت بگیره ..اونوقت شما و امثال شما به تبعیت ازسید  صادق شیرازی
دارین این حرفارو هم رواج میدین هم مهر تایید میزنین..اگر کسی الان باید لعنت بشه اولویت با کسانی دیگه هست تو این دوره زمونه...
یا علی...




  می پسندم 3     0  3 
 
 
تعداد پسند های ( 3 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : بلاغ مبین

 
  و بر ما [وظيفه ‏اى] جز رسانيدن آشكار [پيام] نيست    


گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۵:۵۷ قبل از ظهر نمایش پست [18]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676



آیات و روایات وحدت بخش و نظرات مراجع تقلید:

آیات: در این دو آیه خداوند وحدت را رحمت دانسته و حتی مسلمانان و یهود را به وحدت دعوت نموده!

الف)  لَوْ شاءَ رَبُّکَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّهً واحِدَهً وَ لا یَزالُونَ‏ مُخْتَلِفِینَ‏. إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّکَ وَ لِذلِکَ خَلَقَهُمْ (هود: ۱۱۸، ۱۱۹٫‏)

اگر خدا می خواست تمامی مردم را امت واحد قرار می داد اما دائما شیوه آنها تمرّد و اختلاف خواهد بود مگر کسى که پروردگار تو، ترحّم بحال او نماید.

ب) قُلْ یا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَهٍ سَوَاء بَینَنَا وَبَینَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیئًا وَلاَ یتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ» (آل عمران، ۶۴)

بگو اى اهل کتاب بیایید بر سر سخنى که میان ما و شما یکسان است بایستیم که جز خدا را نپرستیم و چیزى را شریک او نگردانیم و بعضى از ما بعضى دیگر را به جاى خدا به خدایى نگیرد پس اگر [از این پیشنهاد] اعراض کردند بگویید شاهد باشید که ما مسلمانیم [نه شما].

روایات:

متوکل به منظور اختلاف افکنی بین شیعه و سنی از امام هادی(علیه السلام) در حضور اجتماع شیعه و سنی خواستار تفسیر و تبیین «فلانا» در آیه یَا وَیْلَتَی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا شد؛ چه این که او می دانست که شیعیان مصداق فلانا را عمر ابن خطاب می دانند. امام (علیه السلام) با زیرکی فرمود: او شخصی است که خداوند نخواسته رسوایش کند آیا خلیفه مسلمین به آشکار شدن نامش راضی است؟

ضمیمه آیات و روایات:

الف) کان الناس امّه واحده » (بقره آیه ۲۱۳)

ب) یا ایّها الّذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه و لا تتبعوا خطوات الشیطان انّه لکم عدوّ مّبین (بقره آیه ۲۰۸)   

ج) واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا (آل عمران ۱۰۳)

و) إنَّ هذه أمَّتُکُم أمَّه واحِدَه و أنَا رَبُّکُم فاعْبُدونِ(۱)». انبیا: ۹۲٫

س) أقیموا الدینَ و لا تَتَفَرَّقوا (شوری ۱۳)

ش) و لاتکونوا کالّذینَ تَفَرَّقوا و اخْتَلَفوا مَنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ البَیِّناتِ و اولئِکَ عذابٌ عظیمٌ (النساء ۱۰۵)

م) و أطیعُوااللَّهَ و رسولَهُ و لا تنازَعوا فَتَفْشَلوا و تَذْهَب ریحُکُم (انفال ۴۶)

ن) إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (حجرات ۱۰)

روایات رسول خدا(صل الله علیه و آله):

الف) دست خدا همراه جماعت است» (ترمذی، ۱۴۰۸ق، ح۲۱۶۶۹).

ب) قسم به کسی که نفس من در اختیار اوست، تا ایمان نیاورید داخل بهشت نمی­ شوید و تا یکدیگر را دوست نداشته باشید، ایمانتان کامل نیست. (سیوطی، ح۶و۶۷۰).

ج) مسلمانان خونشان باهم آمیخته است، کوچک­ترین آنها مسئولیتشان را ادا می­ نمایند و دورترینشان را پناه می­ دهند و آنان در مقابل غیر خود، دست قدرت می­ باشند.

ی) انس بن مالک: نسبت به یکدیگر بغض و حسد نداشته باشید و بر همدیگر پشت نکنید، بلکه بنده خدا و برادر دینی باشید، و برای هیچ برادر مسلمانی جایز نیست که بیش از سه روز متوالی برادر دینی­ اش را به قصد کینه و عداوت ترک نماید.

ق) ابوهریره: با یکدیگر بغض و کینه نداشته باشید. به یکدیگر پشت نکنید، (بلکه) بندگان خدا و برادران دینی یکدیگر باشید» (همان).

گ) ابوهریره: همه چیزمسلمان بر مسلمان حرام است، خون و مال و شرفش (همان، ح۲۵۶۴).

ر) درهای بهشت روزهای دوشنبه و پنجشنبه باز می­ شوند و تمام گناهان به جز شرک بخشیده می­ شود، مگر گناه کسی که بین او و برادر دینی­ اش دشمنی باشد که گفته می­ شود: این دو نفر را به تأخیر اندازید تا صلح نمایند و این جمله اخیر را سه بار تکرار نمود» (همان، ح۲۵۶۵).

ز) از بدرفتاری نسبت به یکدیگر پرهیز نمایید؛ زیرا آن ریشه­ کن کننده است (همان، ح۲۵۱۱).

ژ) از زبیر نقل شده که رسول خدا فرمودند: دردهای گذشتگان بر شما روی آورده، که حسد و کینه می­ باشند و کینه و بغض ریشه کن کننده است، اما نمی­ گویم مو را می­ تراشد و ریشه­ کن می­ کند، بلکه دین را ریشه­ کن می­ کند؛ قسم به نفسی که جان من در اختیار اوست، داخل بهشت نمی­ شوید تا ایمان نیاورید، و ایمانتان کامل نیست تا یکدیگر را دوست نداشته باشید (همان، ح۴۹۱۹).

ض) جابر بن عبدالله: همانا شیطان از اینکه در جزیره­العرب عبادت نشود، مأیوس شده، اما در فتنه و آشوب انداختن بین آنها مأیوس نشده است (ابوداود، بی­تا، ح۴۵۱۵).

روایات امام علی(علیه السلام):

الف) امام علی (ع) می فرماید: بشدت از اختلاف و تفرقه بپرهیزید، چه اینکه انسان های اندک پراکنده دستخوش دام های شیطان می گردند، چنانکه گوسفندان پراکنده و از محور بدور افتاده، طعمه گرگ می شوند. (وحدت مسلمین/۵۰۱)

ب) امام علی ع: أیُّهَا النّاسُ شَقّوا أمْواجَ الفِتَنِ النَّجاه و عرّجوا عن طریق المُنافِرَه
«مردم! موج‏ هاى فتنه را با کشتى ‏هاى نجات بشکافید و از تک‏روى و اختلاف دورى کنید (امالى، شیخ صدوق، ص ۲۹۷٫)

ج) امام علی ع: ایّاکُم و التَّلَوُّن فى دینِ اللَّه، فَإنْ جماعه فیما تُکْرِهونَ مِنَ الحَقِّ، خَیْرٌ مِنْ فُرْقَه فیما تُحِبّونَ مِنَ الباطِل:

 مبادا در دین خدا تردید و تلوّن و اختلاف از خود نشان دهید که همانا اجتماع و همبستگى در آن‏چه از حق مورد کراهت شماست، از تفرقه در آنچه از باطل مورد محبت شماست بهتر است.

و) امام علی: و اجْعَلوا اللِّسان واحداً

سخنانتان را یکى کنید و وحدت کلمه داشته باشید.

ه) امام علی: و ألْزِموا السَّوادِ الأعْظَمِ فَإنْ یداللَّه مَعَ الجَماعَهِ و إیّاکُم و الفُرْقَه».
با انبوه مردم مسلمان باشید که همانا دست خدا با جماعت است و از تفرقه بپرهیزید.

ی) طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّهِ وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً لِلْفُرْقَه خداوند متعال طاعت ما را سبب نظم جامعه و امامت را ایمنی بخش از تفرقه قرار داده است (الإحتجاج: ج‏۱، ص: ۹۹؛ الوافی: ج‏۵، ص۱۰۶۴؛ بحار الأنوار: ج‏۲۹، ص۲۲۳؛ عوالم العلوم: ج‏۱۱، ص۶۶۰٫)

شناخت، باور و تأسی به حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام (به رغم آن که القا می‌کنند باید منشأ اختلاف باشد) خود بهترین عامل و محور اتحاد بین شیعه و سنّی می‌باشد. چرا که شیعیان بر اساس فرموده پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و بیعتی که در غدیر با ایشان نمودند، وی را امام، ولی الله و خلیفه‌الله می‌شناسند و اهل سنّت نیز ضمن اذعان و باور مقام، منزلت و عظمت ایشان، وی را خلیفه چهارم و آخرین خلیفه می‌شناسند. این همان «کَلَمَهٍ سَوَاء بَینَنَا وَبَینَکُمْ» است. کَلَمَهٍ سَوَاء بَینَنَا وَبَینَکُمْ

ن) امام صادق (ع) درباره اهمیت نمازگزاردن با مخالفان مذهبی می فرمودند: هرکه با آنها (برادران اهل سنت) در صف اول نماز بگذارد، گویا با رسول خدا در صف اول نماز خوانده است. (وحدت مسلمین/۵۳۰)

غ) قال علی‌بن موسی‌الرضا(ع): رحم‌الله عبدا حببنا الی الناس و لم یبغضنا الیهم و ایام الله لو یروون محاسن کلا منا لکانوا اعزّ و لما استطاع احد ان یتعلق علیهم بشی‏ء.

امام رضا(ع) فرمودند: خدا رحمت کند آن بنده ای را که ما را نزد مردم [اهل سنت] محبوب گرداند و منفور آنها نکند. به خدا قسم اگر محاسن کلام ما را روایت می کردند ارجمندتر بودند و هیچ کس نمی توانست به آنها هیچ نسبتی بدهد. (الکافی ج ۸ ص ۲۲۹ حدیث ۲۹۳)



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۵:۵۹ قبل از ظهر نمایش پست [19]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676



مقام معظم رهبری :


آن کسى که نداى تفرقه‌ى بین شیعه و سنى را سر می دهد و به بهانه‌ى مذهب، می خواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى،مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضی ها مزدور دشمنند و خودشان نمی دانند.

آن مرد شیعى هم که میرود به مقدسات اهل سنت اهانت می کند و دشنام می دهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه می کند.
حالا به اسم ولایت کارهاى خلاف می کند، حرف هاى بى‌ربط می زند در مجالس عام و خاص؟ وحدت را حفظ کنید.
به آن شیعه‌اى هم که از روى نادانى و غفلت، یا گاهى از روى غرض – این را هم سراغ داریم و افرادى را هم از بین شیعیان می شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ى نادانى نیست، بلکه مأموریت دارند براى اینکه ایجاد اختلاف کنند – به مقدسات اهل سنت اهانت می کند، عرض می کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانونى است.
یک عده‌اى چرا نمی فهمند؟
اگر دیدید در جامعه بین شما کسانى هستند که عکس این رفتار می کنند، آنها را طردشان کنید؛ مخالفت خودتان را به آنها ابراز و اعلام کنید؛ اینها ضرر می زنند؛ ضربه می زنند. ضربه‌اى به اسلام می زنند، ضربه‌اى به تشیع می زنند، ضربه‌اى به جامعه‌ى اسلامى می زنند.


3.05 مگابایت
دانلود کلیپ صوتی
[لینک مستقیم]


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۶:۰۲ قبل از ظهر نمایش پست [20]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676




امام خمینی(ره):

سنى و شيعه برادرند

حضرات آقايان! همه ما مسئول هستيم. روحانيون در درجه اولِ مسئوليت هستند. روحانيون بايد بروند در بلاد و در جاهايى كه دوردست است «1» لازم است كه بروند در دهات و قصبات و اعلام كنند مسائلى را كه ما مى ‏گوييم. در جاهاى دورافتاده ممكن است كه يك اغفال هايى باشد، يك تبليغات سوئى باشد. اينها در مراكزِ مثل تهران يا ساير بلاد عظيم نمى‏توانند تبليغات خلاف بكنند، لكن در قرا و قصبات دورافتاده، يك حرفهاى غير ظاهر مى‏زنند، غير صحيح مى‏زنند؛ مثلًا مى‏گويند كه اقليتهاى مذهبى در حكومت اسلام بايد از بين بروند! اين خلاف اسلام است.
اسلام اقليتهاى مذهبى را احترام گذاشته است؛ اسلام اقليتهاى مذهبى را در مملكت ما محترم مى‏شمرد. و همين طور در اسلام‏ بين شيعه و سنى ابداً تفرقه نيست؛ بين شيعه و سنى نبايد تفرقه باشد. بايد وحدت كلمه را حفظ كنيد. ائمه اطهار ما سفارش كردند به ما كه بپيونديد با هم؛ و با هم اجتماعمان را حفظ كنيم.و كسى كه اين اجتماع را بخواهد كه به هم بزند، يا جاهل است و يا مغرض. و نبايد به اين حرفها گوش بكنند.
برادران سنى ما نبايد به يك تبليغاتى كه از طرف دشمنان اسلام مى‏شود ترتيب اثر بدهند. ما با آنها برادر هستيم، آنها با ما برادر هستند. اين مملكت مال همه ماست، مال همه ما. مال اقليتهاى مذهبى، مال مذهبيون ما، مال برادران اهل سنت ما. همه ما با هم هستيم.

صحيفه امام، ج‏6، ص: 84






مقام معظم رهبری:


شما نگاه کنید ببینید آن کسانی که میخواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند، کیها هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمنند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف میزنند، یا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد. آن کسی که ندای تفرقه‌ی بین شیعه و سنی را سر میدهد و به بهانه‌ی مذهب، میخواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهی بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمی دانند. خیلی از این مردم بیچاره‌ی بیخبرِ سلفی و وهّابی که بوسیله‌ی دلارهای نفتی تغذیه میشوند تا بروند در اینجا و آنجا عملهای تروریستی انجام بدهند - در عراق یکجور، در افغانستان یکجور، در پاکستان یکجور، در نقاط دیگر یکجور - نمی دانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعی هم که میرود به مقدسات اهل سنت اهانت میکند و دشنام میدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه میکند. من عرض میکنم: عوامل اصلی دشمنانند. بعضی از این سرانگشتان - هم در بین اهل سنت، هم در بین شیعه - غافلند، نمی دانند و نمی فهمند چکار می کنند؛ نمی دانند برای دشمن دارند کار میکنن.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=6642




 


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۶:۰۳ قبل از ظهر نمایش پست [21]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676



علامه اقبال لاهوری:

وحدت جهان اسلام، یکی از موضوع های اصلی و اساسی تفکر اقبال لاهوری بود. به نظر این شاعر بزرگ، مسلمانانْ یک ملت اند و وحدت جهان اسلام، به هیچ ملت خاص و کشور خاصی محدود نمی شود. میراث مشترک معنوی و فرهنگی جهان اسلام، مایه افتخار مسلمانان است.

او معتقد بود که این میراث عظیم، تفکیک پذیر نیست؛ یعنی مسلمانان جهان مانند خانواده ای بزرگ بوده و در شادمانی ها و رنج های یکدیگر شریک و سهیم باشند. از این رو، او آن ها را به شبنم یک صبح خندان تشبیه می کند و می سراید:

از حجاز و چین و ایرانیم ما / شبنم یک صبح خندانیم ما

شهید سید محمدباقر صدر:

شهید صدر، اسلام را مبدأ و محرّک بسیار نیرومندی در هویت دادن به مسلمانان می دانست. او علت انحطاط برخی جنبش های اسلامی را، عدم شناخت صحیح آن ها از اسلام و عمل نکردن به این دین سترگ الاهی می دانست.

از دیدگاه شهید صدر، ایجاد وحدت بین مسلمانان، آنان را به حرکت درآورده و استقرار حکومت اسلامی را میسر می سازد.

از این رو، «پیوند عالمان اسلامی، احیای شخصیت اسلامی مسلمانان، شناسایی دشمن مشترک، احترام متقابل مذاهب، پرهیز از تحریک احساسات، ادب در گفتار و نوشتار، تشکیل کنگره بین المللی اسلامی و مبارزه با تعصب های قومی، راهکارهای رسیدن به وحدت، از دیدگاه شهید صدر می باشد.»

علامه شهید سید اسماعیل بلخی:

شهید بلخی، روحانی آگاهی بود که از حوزه پربار و متعهد شیعی، عَلَم قیام بر دوش گرفت و ندای وحدت و آزادی سر داد و تا پایان عمر خود، او به خوبی دریافته بود که انحطاط مسلمانان، در اثر درد بی درمان اختلاف است.

از این رو، برای چاره جویی این مشکل چنین می سرود:

بیا بیا همه اعضای یک بدن باشیم

امور جمله به وفق مراد می نگرم

میان ما و تو صد درد مشترک باقی است

تو را به خود ز چه بی اعتماد می نگرم

سید عبداللّه نوری:

سید عبداللّه نوری، رهبر نهضت اسلامی تاجیکستان درباره وحدت جامعه اسلامی می گوید:

«باید همگی سعی و تلاش همه جانبه در وحدت و یکپارچگی مسلمانان داشته باشیم. باید در کنار یکدیگر و زیر پرچم دین و عقیده زندگی کنیم و پدیده شوم تفرقه را از میان مسلمانان دور سازیم.

تعلیمات اسلامی، بیش از همه چیز ما را به وحدت، یکپارچگی، اتحاد و هم بستگی دعوت می کند. «همگی به ریسمان خدا چنگ بزنید و متفرق نشوید.»

آیت الله وحید خراسانی:

ایشان در درس خارج فقه خود، بی احترامی به خلفاء اهل سنت را مردود شمرد و از شاگردان خود می خواهد از این گونه اعمال خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار روات حدیث، در حاشیه برگزاری درس خارج فقه آیت الله وحید خراسانی، با نهی از بی احترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفا اهل سنت پرهیز کنند.

علامه شیخ محمود شلتوت:
پیشوایان نخستین اسلام از نظر علمی مختلف بودند اما با این وجود به یکدیگر احترام می گذاشتند و یکدیگر را معذور می دانستند، به مقصد دیدار یکدیگر بار سفر می بستند و مطالبی را از هم می آموختند.

شیخ محمد عبده:

اتحاد، میوه درختی است که تنه ها، شاخه ها و برگ های مختلفی دارد و ریشه آن همان اخلاق فاضله است و بر مسلمانان فرض است که خود را به تربیت حقیقی اسلامی بیارایند تا از ثمر آن استفاده کنند.

علامه کاشف الغطاء:

باید دانست که مقصود از تقریب بین مذاهب اسلامی از بین بردن اصل اختلاف میان آنها نیست بلکه تنها آرزو و مهمترین هدف این است که این اختلاف موجب عداوت و دشمنی نگشته و دوری ها و مشاجره ها به برادری و نزدیکی تبدیل گردد.

شهید مرتضی مطهری ره:

این متفکر بزرگ اسلامی می گوید: مخالفین اتحاد مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیر منطقی و غیر عملی بسازند آن را وحدت مذهبی توجیه می کنند… حال آنکه علمای بزرگ اسلامی قصد ندارند که همه را شیعه و یا سنی کنند بلکه غرض متشکل کردن مسلمانان است در یک صف واحد.

علامه محمد تقی قمی:

ایشان از پیشوایان وحدت است و معتقد به رفع اختلاف میان مسلمانان و ایجاد اتحاد به معنی تجدید عظمت اسلام.

امام موسی صدر:

علت اساسی دوری مذاهب اسلامی، عدم آگاهی و شناخت مسلمانان از یکدیگر است.

فرازی از سوگندنامه اخوان المسلمین:

 ایمان دارم که تمامی مسلمان ها به خاطر ایمان اسلامی مشترک، بیش از یک ملت واحد نبوده و اسلام نیکی نمودن به همه را به پیروانش فرمان داده، پیمان می بندم در راه تقویت پیمان برادری میان مسلمین و محو اختلافات تلاش نمایم.

استاد احمد امین مصری:

 جای بسی تاسف است امتی که دارای یک خدا، یک پیامبر و یک کتاب است ، افرادش در مسائل فرعی و جزئی به نزاع و افتراق برخیزند و در اقامه دلیل، دست به اسلحه بزنند.

(منبع وحدت در کلام بزرگان: گزیده ی از تقویم تقریب / ۱۳۸۵ شمسی/ معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب)



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۶:۰۷ قبل از ظهر نمایش پست [22]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676



ولایت فقیه در روایات

یکی دیگر از دلائل که طرفداران مشروعیت الهی ولایت فقیه بیان کرده اند، روایات می باشد. مرحوم نراقی، صاحب جواهر.. . هر کدام،از روایات مشروعیت الهی استفاده کرده اند. امام راحل نیز روایات متعددی در این باره آورده است که جهت رعایت اختصار به بیان دوحدیث اکتفا می شود:


یک: مقبوله عمر بن حنظله:

عمربن حنظله می گوید: از امام صادق(ع)پرسیدم: دو تن از دوستان ما، در دین ما میراث اختلاف داشتند به نزد سلطان و یا قاضی بردند و از آنان خواستند که بین آن دو حکم کنند، آیا این کاررواست؟

امام فرمود: هرکس داوری از آنها بخواهد، چه حق باشد وچه باطل، در حقیقت از طاغوت دادخواهی کرده و هرچه را به حکم آنان باز ستاند، حرام، هرچند حق وی باشد... پرسیدم: پس چه بایدبکنند؟

فرمود: باید بنگرند که از شما چه کسی حدیث ما را روایت کرده، حلال و حرام ما را شناخته است. پس رضا دهد و خوشنود شودبه داوری او، که من نیز او را حاکم بر شما قرار دادم...


امام راحل(ره)عقیده دارد که این روایت بر مشروعیت الهی ولایت فقیه دلالت دارد، زیرا:

یک: امام صادق(ع)شیعیان را از رجوع به حاکمان طاغوت در همه زمینه ها نهی کرده است، چنان که حضرت به آیه قرآن تمسک نمود.

دو: مقصود از واژه «حاکما» در روایت حاکم است که بر همه زاویه های جامعه حکومت می کند. از این رو حضرت به جای کلمه «قاضیا» از واژه «حاکما» استفاده کرده است.

سه: امام(ع)با این جمله: «فانی قد جعلته علیکم حاکما» برای فقیهان ولایت جعل نموده است; زیرا شرایطی که در حدیث آمده است:

«فمن قد روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا»، بر فقیه تطبیق می شود.

مرحوم صاحب جواهر، نیز در خصوص مشروعیت الهی ولایت فقیه به این حدیث استدلال نموده است: «لظهور قوله(ع): «فانی قد جعلته علیکم حاکما ...» فی اراده الولایه العامه نحو امور المنصوب علیهم فیه...»

در باره سند این حدیث از زاویه های گوناگون بحث شده است که پرداختن به آن از حوصله این نوشتار بیرون است. البته امام راحل(ره)درخصوص سند و دلالت آن می نویسد: «این روایت از واضحات است و در سند و دلالتش وسوسه ای نیست. جای تردید نیست که امام(ع)فقها را برای حکومت و قضاوت تعیین فرموده است; بر عموم مسلمانان لازم است که از این فرمان امام(ع)اطاعت نمایند.»


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۶:۰۸ قبل از ظهر نمایش پست [23]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676



دو: توقیع منسوب به امام زمان(عج)



یکی از روایاتی که بر نصب فقیه از سوی معصوم(ع)دلالت دارد،توقیع منسوب به امام زمان(ع)است. مرحوم صدوق روایت می کند:

اسحاق بن یعقوب نامه ای برای ولی عصر(ع)می نویسد و ازگرفتاری هایی که برایش رخ داده، می پرسد. حضرت در جواب می فرماید:

«... واما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنافانهم حجتی علیکم و انا حجه الله...» ; ... اما در پیش آمدها به راویان حدیث ما رجوع کنید، زیرا آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدایم...


امام خمینی(ره)عقیده دارد که مقصود از حوادث در این روایت،مسائل شرعی و احکام نیست که راوی سوال کرده باشد; زیرا این مساله احتیاج به پرسش نداشته و برای همه روشن بوده است که دراحکام مردم به فقها رجوع می کرده اند.

بنابراین مقصود از حوادث،گرفتاریهای اجتماعی و سیاسی است که برای مردم رخ می داده است; وامام(ع)مردم را به فقها ارجاع داده و آنان را حجت خوانده است.

امام راحل(ره)در استناد به این روایت می نویسد: «فقها از طرف امام(ع)حجت بر مردم هستند، همه امور و تمام کارهای مسلمین به آنان واگذار شده است. در امر حکومت، تمشیت امور مسلمین، اخذ ومصرف عواید عمومی، هرکس تخلف کند خداوند بر او احتجاج خواهدکرد. در دلالت روایتی که آوردیم، هیچ اشکالی نیست، منتها سندش قدری محل تامل است.»

ادامه در پست بعدی


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
وحدت در کلام رهبری مدظله العالی
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۰۶:۰۸ قبل از ظهر نمایش پست [24]
عضو
rating
شماره عضویت : 901
حالت :
ارسال ها : 761
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 283
اعتبار کاربر : 8583
پسند ها : 894
تشکر شده : 676




ه- ویژگیهای دیدگاه مشروعیت الهی


مبنای مشروعیت الهی ولایت فقیه دارای ویژگیهایی است که این دیدگاه را از دیدگاه مشروعیت مردمی متمایز می کند که به برخی ازآنها اشاره می شود:

1- قداست و حجیت

یکی از ویژگیهای مهم مشروعیت الهی در قداست و حجیت او است.
در جامعه دینی هرچیزی که وجه شرعی داشته باشد، مردم او را مقدس می دانند، مشروعیت الهی حاکمیت سیاسی امامان علیهم السلام سبب شد، که شیعیان به آنان احترام خاصی قائل شده و امامت آنان رااز اصول مذهب بدانند.

از سوی دیگر اگر مشروعیت حاکمیت رهبر ازسوی شرع به وجود آید، جامعه اسلامی براساس حجیت شرعی اداره می شود، چنان که امام راحل فرمود:

«امروز فقهای اسلام، حجت برمردم هستند، همان طوری که حضرت رسول حجت خدا بود و همه امور به او سپرده شده بود، فقها از طرف امام(ع)حجت بر مردم هستند، همه امور و تمام کارهای مسلمین به آنان واگذار شده است

یکی از پیامدهای مهم قداست رهبری اطاعت پذیری از او است. اگررهبر وجاهت شرعی داشته باشد، مردم اطاعت از او را نوعی وظیفه می دانند، که اطاعت پذیری از رهبر عامل مهمی برای حفظ جامعه نظام مند می باشد.

در ایران مشروعیت الهی رهبری سبب شد که مردم مشارکت سیاسی را نوعی وظیفه تلقی کرده و شرکت در تمام انتخابات را وظیفه بدانند و در صحنه های سیاسی اجتماعی حضور داشته باشند. از این رو هرگاه امام دستور می داد، مردم اطاعت می کردند.


اگر مشروعیت الهی نباشد، رهبر قداست نداشته و مردم با اوهمانند یک وکیل برخورد می کنند، چنانکه در جوامع غربی رهبرقداست ندارد، از این رو در این جوامع رهبر قدرت اجرایی وکارآمدی کمتری دارد.

یکی از آثار دیگر قداست رهبری، پیوند عمیق عاطفی و محبت است که بین امام و امت اسلامی به وجود آمده و رهبر بر قلوب مردم حکومت می کند; همان طوری که انبیاء و امامان علیهم السلام برقلبها حکومت می کردند.

شاید یکی از علل اصلی انتصابی بودن رهبری همین عنصر باشد. البته قداست رهبری بدان معنا نیست که رهبر خود را تافته جدا بافته دانسته و حکومت را نوعی امتیازبداند.
در فرهنگ دین رهبر امانت دار و خدمتگزار مردم بوده وحکومت ابزاری برای خدمت به بندگان خدا و احقاق حق واجرای احکام الهی می باشد. از این رو است که امام بارها به خدمتگزاری رهبر ومسئولان اشاره نموده است:

«خدمتگزار باشید به این ملتی که دستهای خیانتکار را قطع کرد و این امانت را به شما سپرد. شماالان امانت بزرگی در دست دارید و مقتضای امانتداری آن است که آن را به طور شایسته حفظ کنید و به طور شایسته به نسل آینده ودولتهای آینده تحویل دهید. مادامی که این طور باشید، ملت پشتیبان شمااست و مادامی که همراه شما باشد، هیچ آسیبی به شماو کشور نمی رسد

ادامه در پست بعدی


  می پسندم        0 
















امضای کاربر : سید














 
گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد
صفحه 2 از 4 < 1 2 3 4 > آخرین »



برچسب ها
وحدت ، در ، کلام ، رهبری ، مدظله ، العالی ،

« الگوی جوانان | پوستر/بزنگاه بصیرت »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 08:41 بعداز ظهر