انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » انجمن سوال جواب ها » بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه » سوال من؟؟؟؟؟؟



سوال من؟؟؟؟؟؟

تمام وجود آدمی همان روح او است که با به کمال رسیدنش میتوان به خدا نزدیک شد. اما همین روح دستخوش تغییر می گردد و خودش تحت تاثیر این بدن قرار گرفته است. مثلا فردی که دارای ژن عصابنیت است عصبی است و بیشتر مواقع اشتباه می کند و صبور نیست اما فردی که این ژن را ندرد آرام است و فرد آرام صبور تر بوده درست تصمیم می گیرد و خداوند نیز صابران را بیشتر دوست دارد پس نتیجه می گیریم خداوند انسان های عصبی رو دوست نداره و
s,hg lk??????


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۰۷ بعد از ظهر
عضو
rating
شماره عضویت : 2179
حالت :
ارسال ها : 1483
محل سکونت : : هر جا خدا بگه اونجام....بچشم
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 379
اعتبار کاربر : 14272
پسند ها : 1053
حالت من :  Shad.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (14).jpg
تشکر شده : 1280


مدال ها:2
مدال 1 سالگی عضویت
مدال 1 سالگی عضویت
کاربران برتر
کاربران برتر

|

تمام وجود آدمی همان روح او است که با به کمال رسیدنش میتوان به خدا نزدیک شد.
اما همین روح دستخوش تغییر می گردد و خودش تحت تاثیر این بدن قرار گرفته است.
مثلا فردی که دارای ژن عصابنیت است عصبی است و بیشتر مواقع اشتباه می کند و صبور نیست اما فردی که این ژن را ندرد آرام است و فرد آرام صبور تر بوده درست تصمیم می گیرد و خداوند نیز صابران را بیشتر دوست دارد پس نتیجه می گیریم خداوند انسان های عصبی رو دوست نداره و این افراد از قبل تعیین شدند ؟!( به دلیل ژنتیکی بودن)
افرادی که داروهای روان گردان می خورند (بنا به دستور پزشک )دارو بر روح این افراد تاثیر گذاشته پس این افراد رفتارهایی انجام می دهند که تحت اختیار داروست نه خودشون پس این رفتارها در نزد خداوند چگونه است؟
طبق اطلاعات، پزشکان میتوانند با دادن داروهای مختلف به فرد کل شخصیت او را تغییر دهند پس روح چگونه است؟ خداوند با اعمال انسان های تحت کنترل دارو چه می کند؟
خداوند از افراد عصبی و افراد آرام یکسان توقع دارد؟
اگر بلی عدالت کجاست؟! اگر خیر پس توقعات افراد با هم از نظر خداوند متفاوته؟!پس جایگاه انسانها تعیین شده است؟!
یک مثال :
دو فرد رانندگی می کنند یکی از آنها انسان آرامی است و یکی دیگر عصبی.
فرد آرام تصادف می کند و به دلیل آرام بودن همه چیز را تحت کنترل گرفته صبور است و بهترین تصمیم را می گیرد و به پلیس زنگ می زند و شاید هم یک بحث کوچک پیش بیاید.
اما فرد عصبی وقتی تصادف می کند کنترل خود را نداشته و چون صبور نیست با فردی که با او تصادف کرده درگیر می شود و شاید ناخواسته یا خواسته او را بکشد .
حالا چه می شود؟ خداوند فرد آرام را به بهشت و فرد عصبی را به جهنم می برد؟ در صورتی که فرد عصبی دست خودش نبوده که این طور شده ....مانند یک ربات فقط کاری رو انجام داده که از نظر زنتیک خودش درسته اون فرد عصبی شاید اگر آرام می بود این اتفاقات نمی افتاد.















3 تشکر شده از کاربر ye adam برای ارسال مفید :
محمدELE , جوادالائمه , یازهرااا ,



  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر


    * پاسخ با بیشترین پسند
  1. پسندها :4 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  2. پسندها :1 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید
  3. پسندها :1 برای اطلاع از پاسخ با بیشترین پسند ،دراین موضوع کلیک کنید

















امضای کاربر : ye adam

خداروشکر



Thank GOD





 

گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سوال من؟؟؟؟؟؟
یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ بعد از ظهر نمایش پست [1]
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
rating
شماره عضویت : 443
حالت :
ارسال ها : 59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 190
اعتبار کاربر : 1690
پسند ها : 140
تشکر شده : 199





  می پسندم        0 
















امضای کاربر : عالمانه
خدایا عاشقان را با غم عشق آشنا کن  ---- ز غمهای دگر غیر از غم عشقت رها کن
تو خود گفتی که در قلب شکسته خانه داری  ------- شکسته قلب من جانا بعهد خود وفا کن
خدایا بی پناهم
ز تو جز تو نخواهم    -----   اگر عشقت گناه است    ------  ببین غرق گناهم

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سوال من؟؟؟؟؟؟
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ قبل از ظهر نمایش پست [2]
مدیر انجمن بخش پرسش و پاسخ جناب عالمانه
rating
شماره عضویت : 443
حالت :
ارسال ها : 59
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 190
اعتبار کاربر : 1690
پسند ها : 140
تشکر شده : 199



بنام الله جل و جلاله
سلام عليكم و رحمه الله
پاسخ دقيق به سوال فوق نيازمند تكه تكه كردن سوال است و پاسخ به هر بخش ان در فضاي مجزا چرا كه در بطن خود سوال چند خطي شما مباحث بسياري مطرح است كه هر كدام خود تفصيلي دارد . مثلا اينكه از ابتدا وجود را همان روح گرفته ايد خوب اين درست نيست وجود در محل خود بحث ميشود و روح در محل خود ، هر كدام از اين مباحث در علوم مختلف داراي تعاريف گوناگوني هستند مثلا وجود از ديد عرفا يا فلاسفه يا متكلمين و فقها . لذا ما چاره نداريم در اين مجال كه در حد اجمالي بحث كنيم و بسياري از ريزه كاري هاي بحث را رها كنيم
توجه به يك نكته  قبل از پاسخ به سوال ضروري است و ان اينكه (فرض غلط در سوال موجب عدم پاسخ درست است )اين يك قانون است ما بايد با فرض درست حركت كنيم مثال كسي سوال كند / فيل با اين وزن بسيار چگونه پرواز ميكند ؟ / خوب اينجا يك فرض غلط است اگر پاسخ دهنده به اين فرض غلط محيط باشد و علم داشته باشد در همان ابتدا ابراز فرض غلط ميكند و مسير پاسخ روشن ميشود اما اگر عالم به موضوع نباشد هيچ گاه پاسخ منتهي به نتيجه نميشود با توجه به اينكه به من اطلاع داده اند كه اين سوال در روم هم مطرح شده و موجب در گيري اذهان كاربران بوده ما به اين نتيجه ميرسيم كه كاربران به فرض هاي غلط در سوال توجه نكرده اند برخي از فرض هاي غلط سوال عبارتند از:
1_ وجود ادمي روح نيست وجود خود داراي معنايي مستقل است و روح هم مستقل
2-تعريف ژن (ژن همان عامل وراثت است كه با توليد پروتئين ها انسان و يا غير انسان را متاثر ميكند مانند رنگ چشم يا مو و يا پوست و غيره و عامل انتقال ژن ها والدين هستند)
3_موضوعي مطرح شده با نام عصبانيت در برابر ارامش . / كه پرسشگر محترمه  با قرار دادن اين دو در كنار همديگر سعي در مقايسه دارد به اين شكل كه فرد الف عصباني است و فرد ب ارام لذا فرد الف با توجه به دارا بودن عصبانيت مرتكب خطا ميشود و مورد توبيخ اما فرد مقابل اين مسير را نميرود و موجب پاداش در اينجا يك فرض غلط بزرگ ديگري رخ داده  ( خواهشمندم دقت كنيد چون بحث كمي استدلالي است )اگر ما منشا هر دو نفر را و دارايي هر دو نفر را خدا ببينيم يعني خدا به يكي عصبانيت داده و به ديگري ارامش واقعا اين سوال مطرح است كه اينجا نقض عدالت است مانند معلمي كه از دو شاگرد امتحان بگيرد در حالي كه به يكي اموزش داده و ديگري اموزش نديده اينجا عدالت معلم مخدوش است اما اين نسبت به خداوند صدق نميكند چون خداوند انسانها را عصبي يا غير صبور  و با تفاوتهاي غير حجتي نيافريد(غير حجتي يعني عدالت خداوند حكم ميكند كه هر كسي را كه مورد بازخواست قرار بدها حجت را بر او ابتدا تمام كند لذا بايد ابزارهاي لازم را هم در اختيار او قرار دهد تا حجت بر او تمام شود اگر خداوند ان حد نياز ارامش و حد نياز ها از اسباب را به او ندهد تا بر او حجت تمام شود امكان بازخواست او نيست اين امري بديهي است چه بسا روش دين و مذهب خودسازي است يعني  تسليم بودن و صبوري لذا هر انساني با اتكا به فرامين الهي به اين موارد دست پيدا ميكند و خود اين كنترلها موجب كمال بشري است انساني كه چشم خود را بر حرام ميبنند بر شهوات ميل خود را ميبندد اينها اميال انساني است كه ادمي را به ان سمت سوق ميدهد اما كنترل موجب كمال ميشود و عصبانيت هم خارج از اين نيست كه اگر كسي در شريعت درست حركت كند به نتيجه خواهد رسيد يعني كنترل بر خود جهت رسيدن به كمال  ) حالا حتي در فرض محال يا غير محال كسي متاثر از ژن (كه خود ان محل بحث است) اما با فرض پذيرش كه كسي به هر دليلي دچار عصبيت شده و دچار خطا اينجا چند سوال مطرح است ايا اين فرد مختار بوده يا نه - ايا اين فرد توان كنترل خود را داشته يا نه - ايا اون مباحث خودسازي و مكارم اخلاق كه موجب رسيدن به كمالات انساني بوده را رعايت كرده يا نه - ايا از ابزارهايي مانند الا بذكر الله تطمعن القلوب استفاده كرده يا نه
اگر ما بپذيريم كه توانايي كنترل داشته و مختار بوده در نتيجه عصبيت و نا ارامي توجيهي بيش نيست و اگر بپذيرم كه نه كنترل بر خود ندارد و مختار نيست به اين نتيجه ميرسم كه ديوانه است و ديوانه در دنيا و اخرت بازخواستي ندارد انچه مورد بازخواست است فعل مختار است و همين مسعله براي ما هم قابل درك و ملموس است مثلا اگر كسي به ما اسيب وارد كند يا خدايي ناكرده موجب قتل عزيزي از ما شود ايا ما توجيه عصبانيت را ميپذيريم هيچ انسان عاقلي اين را نميپذيرد چون انسان قبل از اينكه عصبي باشد مختار است اول عصبي نميشود بعد مختار بلكه اول مختار است بعد عصبي شده خود عصبي شدن فعل مختار استار خود واقعي شخص   اسبابي را فراهم كرده چه در زمان ارتكاب جرم يا از قبل كه با اختيار خود اين مسير را در پيش گرفته  و به اين مرحله رسيده با اين وجود حتي در اين مرحله هم راه بازگشت هنوز قطع نيست .تزكيه و خودسازي و تسلط بر خود استفاده از اذكار رهايي از عصبانيت مانند گفتن لا اله الا الله و يا توصيه هايي كه در روايات امده ، نوشيدن اب ، خارج شدن از معركه همه اينها كمك ميكنه كه انسان مختار مرتكب خطا در اين حالات نشود اين بخش را بسيار خلاصه پاسخ دادم هر چند محل بحث بيشتري بود كه اگر نياز بود در اينده ادامه ميديم .اما بعد
در مورد داروهاي روان گردان يا هر چيزي اينجا بحث فقهي بيشتر موضوعيت داره لذا يك قانون كلي را خدمت شما عرض ميكنم اگر كسي بدون اختيار خود دچار پريشاني غير قابل كنترل گردد بر او هرجي نيست لذا يك بيمار كه به تشخيص پزشكان مجرب و معتمد تشخيص به مصرف فلان دارو داده شده است و دارو موجب اختلال او شده اين فرد  معذور است (و البته اين بيماران هم مورد مراقبه دقيق قرار ميگيرند و رها نيستند معمولا) اما بعد
در بخش ديگري  از سوال فرموديد كه خداوند از افراد عصبی و افراد آرام یکسان توقع دارد؟
اگر بلی عدالت کجاست؟! اگر خیر پس توقعات افراد با هم از نظر خداوند متفاوته؟!پس جایگاه انسانها تعیین شده است؟!
خداوند رحمان از همه يك توقع را ندارد در روايت امده كه حسنات الابرار سیئات المقربین لذا به نظر نميرسد از همه توقع يك سان باشد ابتلا و امتحان هم يك سان نيست از حضرت ابراهيم عليه السلام امتحان داخل شدن در اتش گرفته ميشود ، ذبح فرزند گرفته ميشود از من و شما امتحان متفاوت است مثل كنترل بر خود بر چشم بر جوارح بر اعصاب امتحان ما اين است دوست دارم كاربران هم در ادامه نظر خود را بيان كنند و اين جمله مشهور را شرح بدن كه چي از اين ميفهمند ((حسنات الابرار سیئات المقربین)) لذا ما افراد را به عصبي و ارام تقسيم بندي نميكنيم چون عصبانيت و ارامش فعل مختار است نه فعل تكوين يعني خداوند اينها را اينجوري قرار نداده عصباني نيافريده ارام نيافريده بلكه هر كدام از اينها با اتكاي به شريعت ميتوانستند كسب كمال كنند و در جاي ديگري باشند لذا محيط هر دو مساوي بوده دستيابي هم مساوي است در نتيجه امتحان و مسعوليت هم مساوي  لذا عدالت محض است و انسان با اختيار خود مسير اينده خود را انتخاب ميكند . جايگاه انسان براي خداوند مشخص است يعني خداوند جايگاه افراد را ميداند اما اين در مختار بودن انسان تاثير ندارد مثال ميزنم يك معلم ميداند علم دارد كه فلان دانش اموز از فلان درس مردود است يا فلان دانش اموز موفق است اين علم معلم است اما علم معلم به مرود شدن يا موفقيت دانش اموز تاثيري ندارد يعني از او سلب اختيار نميكند كه موفق شود يا نه
من سوال شما را ارجاع ميدم به قران ببينيم قران به اين سوال چه پاسخي داده سوره مباركه بقره ايه 276
لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنتَ مَوْلَانَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ (٢٨٦)
ترجمه حضرت ايت الله مكارم حفظه الله

خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییش، تکلیف نمى کند. (انسان،) هر کار (نیکى) را انجام دهد، به سود خود انجام داده; و هر کار (بدى) کند، به زیان خود کرده است. (مؤمنان مى گویند:) «پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم،ما را مؤاخذه مکن. پروردگارا! تکلیف سنگینى بر ما قرار مده، آن چنان که (بخاطر گناه و طغیان،) بر کسانى که پیش از ما بودند، قرار دادى. پروردگارا! آنچه طاقت تحمّل آن را نداریم، بر ما مقرّر مدار و ما را عفو کن و بیامرز و مورد رحمت خود قرار ده.تو مولا و سرپرست مایى،پس ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان.» (٢٨٦)
لذا ما ميبينيم براي تمام افراد جامعه ان حداقل هايي كه نياز دارند تا بازخواست شوند قرار داده شده است و هيچ توجيهي در خطا و غير ان نيست همين ايه پاسخ كامل سوال شما كاربر بسيار محترمه و ارجمند روم و سايت ياران منتظر حضرت بقیة الله الاعظم روحی لتراب مقدمه الفداء است
بخش پاياني سوال هم تكرار بخش اول بود كه در بخش اول شرح شد . پاسخ مختصر و اجمالي به اين سوال در حد توان خدمت شما عرض شد اميدوارم مورد تاييد و همراهي قرار گيرد چند بيت شعر هم از امضا شما در انجمن به خود شما تقديم ميكنم كه در همين شعر هم پاسخ سوال مستتر است
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی
چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت ، شغب است و جهل و ظلمت
حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
اگر این درنده خویی ز طبیعتت بمیرد
همه عمر زنده باشی به روان آدمیت
طیران مرغ دیدی تو ز پایبند شهوت
بدر آی تا ببینی طیران آدمیت
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت
نه بیان فضل کردم که نصیحت تو گفتم
هم از آدمی شنیدم بیان آدمیت

                  
                عالمانه


 




ویرایش ارسال توسط : عالمانه
در تاریخ : دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ بعد از ظهر



  می پسندم 4     0  4 
 
 
تعداد پسند های ( 4 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : عالمانه
خدایا عاشقان را با غم عشق آشنا کن  ---- ز غمهای دگر غیر از غم عشقت رها کن
تو خود گفتی که در قلب شکسته خانه داری  ------- شکسته قلب من جانا بعهد خود وفا کن
خدایا بی پناهم
ز تو جز تو نخواهم    -----   اگر عشقت گناه است    ------  ببین غرق گناهم

 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سوال من؟؟؟؟؟؟
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۱۴ بعد از ظهر نمایش پست [3]

نویسنده :......


ميدان مسابقه دو و ميداني که در يک پيست دايره شکل جريان مي يابد و در مسافت هاي متوسط مانند دو هاي دويست و چهارصد متر، خط استارت دوندگان، با هم تفاوت مي كند؛ در حالي كه خط پايان همه، يك خط است. يعني در پيست دو و ميداني، فردي كه در قوس اول و كناري متمايل به داخل مي نشيند؛ از همه عقب تر است. فردي كه در قوس خارجي مي نشيند؛ از همه جلوتر استارت مي زند.
در اين جا براي ما شبهه پيش مي آيد كه فرد قوس داخل و خط اول، بايد بيش تر از همه بدود؛ فرد قوس خارج و خط آخر، كمتر مي دود. يا به عبارتي عدالت در مورد آن ها رعايت نشده است.
در حالي كه اين شبهه به خاطر آن است كه دقت نداريم در حركت دايره اي، مسير بر اساس شعاع دايره، كوتاه و بلند مي شود. يعني آن كه در خط اول مي دود؛ چون شعاع دايره او كوچك تر است؛ مسيرش كوتاه تر خواهد شد. آن كه در خط آخر مي دود؛ چون شعاع دايره اش بلندتر است؛ مسيرش بلندتر خواهد بود.
مسئولان مسابقات براي آن كه هر دونده اي 200 يا 400 متر خالص بدوند؛ با محاسبات دقيق به اين نتيجه رسيده اند آن كه در خط اول مي نشيند؛ بايد چندين متر از بقيه عقب تر باشد. آن كه در خط آخر مي نشيند؛ بايد چندين متر از همه جلوتر باشد.

وضعيت ما در برابر تكاليف الهي و توقعاتي كه از ما مي رود ،همين گونه است . يعني خداوند هرگز نگفته موقعيت هايي كه براي شماست، نسبت هاي مساوي دارند؛ بلكه خداوند نسبت هاي عادلانه براي آن ها قرار داده است. يعني اگر ظهر تابستان و در كنار تنور، شاطر و نانوا روزه بگيرد؛ روزه اش با روزه زمستان فردي كه از اذان صبح تا اذان مغرب خوابيده؛ يكسان نيست. فردي كه براي شركت در نماز جماعت، به مسجد كنار منزل مي رود؛ با فردي كه براي شركت در نماز جماعت بايد نصف شهر را بپيمايد؛ هرگز مزد و پاداش مساوي نخواهد داشت. پرهيز از نگاه به نامحرم در ايران و اروپا، يك پاداش را ندارد. زيرا محيط امتحان، محيطي مساوي نيست؛ از اين رو نمره هر امتحان، تفاوت مي كند.
در نظر بگيريد در يك شب، دو فرزند به دنيا مي آيند. يكي در خانه فردي دزد و معتاد؛ و ديگري در خانه يك مرجع تقليد. بايد بدانيم براي خداوند متعال مهم نيست در يك خانواده معتاد و دزد به دنيا مي آييد؛ يا در خانه يك مرجع تقليد. بلكه براي خداوند مهم است كه براي هر دو نفر، امتحاناتي متفاوت، با ارزش واقعي يكسان قرار دهد؛ تا بتوانند جوهره خويش را نشان دهند.

تصور كنيد فرزند مرجع تقليد به خاطر آبروي پدر و مثلاً از ترس او نماز مي خواند. نماز صوري او، در راه تكامل و انسان شدن، او را سانتي متر سانتي متر جلو مي برد. اما فرزند آن فرد معتاد براي نماز خواندن، بايد پنهان از چشم پدر نماز بخواند؛ تا كتك نخورد. نماز او، در راه تكامل و انسان شدن، او را كيلومتر كيلومتر جلو مي برد.

 



  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سوال من؟؟؟؟؟؟
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۱۹ بعد از ظهر نمایش پست [4]

نویسنده :.......


ماده امتحاني يكسان است(نماز). امتحان دهنده هم يكسان هستند. (انسان) اما نمره اين ماده امتحاني، يكسان نيست. (شايد اين جلوه حقيقي رواياتي باشد كه حاكي از همسايگي و همنشيني انسان هايي بسيار معمولي با انبيا در بهشت است. زيرا هر دو (چه فرد عامي و چه پيامبر )در امتحان خود نمره بيست گرفتند !)
ممكن است گفته شود همه اين ها درست اما در اين آزمون درصد انحراف و نابودي مطلق فردي كه در فضاي نامناسب رشد يافته ، بسيار بيش تر و وضعيت او بسيار خطرناك تر از وضع فرد دوم است . اما در حقيقت اين امر ناشي از نگاه سطحي و نادرست ما به حقيقت عدالت خداوند است ؛ اصولا معيار و نتيجه گيري نهايي چيست ؟ به اينكه فلان فرزند رشد يافته در فضاي ديني نمازش ترك نمي شود، ولي آن فرزند متولد در بستر نامناسب فكري و فرهنگي در عباداتش چندان مقيد نيست ؟

اولا نبايد از ياد برد كه به رغم همه تفاوت ها در ميان انسان ها، عنصر اختيار در همه وجود دارد . به خاطر عنصر اختيار و حق انتخاب انسان ها است که مشاهده مي کنيم. انسان ها در شرايط مساوي از نظر طبيعي، خانوادگي، ژنتيکي و... عملکرد هاي متفاوتي دارند. در يک خانواده، شخصي مانند کميل بن زياد نخعي از ياران خاص و از اصحاب سرّ اميرالمومنين (ع) قرار مي گيرد و برادر ديگر (حارث بن زياد نخعي) قاتل فرزندان مسلم بن عقيل مي شود.
هم چنين به واسطه عنصر اختيار است که پسر يزيد بن معاويه ، حاضر نمي شود. خلافت بعد از پدر را برگزيند؛ اما عموي امام زمان و پسر امام معصوم (جعفر کذاب)، خود را براي غصب مقام امامت، جلو مي اندازد يا پسر پيامبر اولوالعزم الهي و شيخ الانبيا (حضرت نوح) جهنمي مي شود، اما فرزند دشمن پيامبر(ص) از ياران حضرت مي شود. از اين نمونه ها در تاريخ بسيار است. حتي امروزه هم كم نيستند افرادي كه در محيط سراسر كفر و بي ديني به سمت حقيقت و نور جذب شده ، خود را به مدد عقل و فطرت الهي شان به سوي حقيقت كشانده اند .

ثانيا : محاسبه خداوند در خصوص افراد گوناگون و عدالت لحاظ شده ، در اين فرايند از چنان پيچيدگي برخوردار است كه به راحتي نمي توان آن را دريافت ؛ اين امر تا حدي دقيق است كه حتي دو انسان با يك محيط رشد و شرايط زندگي و والدين مشترك را نيز نمي توان يافت كه امتحانات الهي ، تكاليفي كه از آن ها انتظار مي رود ، سختي و آساني مسئوليت هايي كه در زندگي بر عهده آن ها نهاده مي شود ، نمره قبولي آن ها و نحوه محاسبه الهي در قيامت در برابر اعمال شان يكسان باشد ؛ همه با محاسبه تفاوت هاي روحي و فكري و فرهنگي و محيطي و با دقتي بي نظير در مورد هر فرد ملاحظه و اعمال مي گردد.

واقعا معلوم نيست در فرداي قيامت مومنان به ظاهر درستكار كه ظاهر الصلاح بودند و متناسب با محيط پرورش خود متدين و معتقد گشته اند، اهل سعادت و نجات خواهند شد يا همان افراد به ظاهر كم ايمان و آلوده به برخي معاصي كه در نظر بسياري از ما از حيطه دين و ديانت خارجند ؛ آنچه بر ما روشن است ، آن است كه خداوند عادل است . چنان كه خود در قرآن فرموده ، به اندازه رشته باريك ميان هسته خرما به كسي ظلم نمي نمايد ..



  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
سوال من؟؟؟؟؟؟
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ قبل از ظهر نمایش پست [5]
عضو
rating
شماره عضویت : 2179
حالت :
ارسال ها : 1483
محل سکونت : : هر جا خدا بگه اونجام....بچشم
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 379
اعتبار کاربر : 14272
پسند ها : 1053
حالت من :  Shad.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (14).jpg
تشکر شده : 1280




سلام و عرض ادب
پاسختون فوق العاده بود خیلی از سوالام رفع ابهام شد
ممنون
ولی وجود آدم روحش نیست پس چیه؟؟؟؟

آقا یا خانم  مهمان هم پاسخشون عالیییییییییییییییییی بود خیلی قانع شدم تشکر میکنم
امیدوارم همونی باشم که خدا میخواد



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : ye adam

خداروشکر



Thank GOD





 

گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد


برچسب ها
سوال ، من؟؟؟؟؟؟ ،

« انسان یا یک ربات | حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد داعش!!! »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 09:46 پیش از ظهر