آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۴ ۰۶:۳۱ بعد از ظهر
|
|||||
عضو
شماره عضویت :
431
حالت :
ارسال ها :
2349
محل سکونت : :
یکی از روستا های خراسان رضوی تا مشهد 3ساعت راه هست
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
528
دعوت شدگان :
2
اعتبار کاربر :
25093
پسند ها :
1627
تشکر شده : 3862
وبسایت من :
وبسایت من
|
تحصیل و کار والدین به ویژه مادران از جمله عوامل شایعی است که پای هر کودکی را به مهد کودک ها باز می کند اما نکته قابل تامل این است که آیا محلی که کودک برای ساعات زیادی از روز به آن سپرده می شود جای مناسبی برای تربیت آنهاست.
مهدکودک ها سنگ بنای شخصیت اجتماعی کودکان است. با توجه به اینکه در کلان شهرها، والدین فرصت کمتری برای نگهداری فرزندانشان دارند عملا مهدهای کودک این خلأ را پر کرده و کارکرد پیدا می کنند.
اما نکته ای که در این میان نهفته است سیاست های آموزشی نامناسب برخی از این مراکز است. سیاست ها و برنامه ریزی هایی که به ترویج فرهنگ غربی می پردازد و به هویت اسلامی _ایرانی جامعه چوب حراج می زند.
آموزش رقص و موسیقی و آرایشگری و حالا هم نوبت به برگزاری برنامههای آموزشی آشنایی با حیواناتی مثل سگ و گربه در دستور کار برخی از مهدکودکها قرار گرفته است، که عملا مجاری انتقال ارزش های غربی به کودکان ایرانی است.
* پخش ترانه؛ آموزش رقص و مد لباس
یکی از مواردی که در برخی از مهد کودک ها مشاهده شد و رسانه ها مدتی پیش به آن پرداختند آموزش دادن مد روز لباس به کودکان بود که توسط برخی از مراکز مهدکودک صورت می گرفت. در این مهد کودک ها به کودکان آموزش می دادند که لباس ها و مدل مویشان را چگونه انتخاب کنند تا بتوانند جذابیت خود را به دیگران نشان دهند.[1]
یکی دیگر از مواردی که در مهد کودک ها رواج یافته بود پخش و آموزش ترانه های غربی بود که به بهانه شاد کردن کودکان در برخی از مهد کودک ها رواج یافته بود. [2]
انتشار این نوع اخبار از مراکز مهدکودک تا آنجا پیش رفت که رسانه ها از آموزش رقص های عربی و ترکیبی در مهدکودک ها خبر دادند و تصاویر آن را منتشر کردند تا مسوولین مربوطه در این حوزه آموزش رقص در مهد کودک ها را ممنوع اعلام کنند.[3]
* کلاس آموزش آشنایی با سگ و گربه
اما آخرین اخبار بدست آمده حاکی از این است که برخی از مهدها به برگزاری برنامههای آموزشی آشنایی با حیواناتی مثل سگ و گربه پرداخته اند.
به هر حال والدین باید نسبت به مراکز تربیتی کودکان خود وسواس بیشتری داشته و نسبت به مدیران و مربیان این مراکز اطلاعات دقیقتری به دست آورند. از سوی دیگر سازمان های مسوول باید دغدغه بیشتری نسبت به صدور مجوز، بازرسی های مستمر و پیگیری نظرات و شکایات مردمی داشته باشند، تا از این پس شاهد برگزاری کلاس های آموزشی آوازهخوانی، مشاطهگری، رقص مختلط و آشنایی با حیواناتی همچون سگ و گربه در مهدکودک ها نباشیم.
منبع مشرق ** نمايش «پينوكيا» نوشته «استفانو بنني» نويسنده، شاعر و روزنامهنگار ايتاليايي، پنجشنبه(15 مرداد) به كارگرداني شهره سلطاني در تماشاخانه ايرانشهر و البته با گريم و ظاهر زننده بازيگران زن حاضر در آن روي صحنه رفت. اين نمايشنامه به تبع اينكه خالقي اروپايي و مشخصات ايتاليايي به اسم «استفانو بنني» دارد، طبيعي است كه فضا و ميزانسنهايي با رويكرد و جهانبيني خالقش داشته باشد. اما نوع گريم و لباسهاي بازيگران اين نمايشنامه آنقدر زننده و غيرقابل توجيه است كه هيچ تفاوتي نسبت به اجراي همين نمايش توسط بازيگران غيرمسلمان و در كشوري غير از كشور خودمان- كه رعايت حدود و الزامات شرعي واجب و ضروري نيست- ندارد. استفاده بازيگران زن اين تئاتر از كلاهگيسهايي به شدت طبيعي! و نوع پوشش ظاهريشان آنقدر طبيعي است كه واقعي به نظر ميرسند! سياوش طهمورث چند وقت پيش ضمن ابراز انتقاداتي درباره حوزه مديريتي تئاتر كشورمان گفته بود «در اين چند سال اخير برخي از دوستان به اسم كار مدرن مزخرفاتي روي صحنه ميبرند كه شرمآور است. شما اول مدرنيته را تعريف كن بعد كار مدرن انجام بده.» گذشته از نكات درست و دقيقي كه در اظهارات طهمورث وجود دارد، ميتوان همين گفته وي را با شمايل اجراي نمايشي مثل «پينوكيا» و ظاهر غلطانداز و زشت بازيگران زن اين نمايشنامه تطبيق داد. البته استفاده از اين نوع گريم و ظاهر در چند وقت اخير كه ظاهراً يك كشف جديد! براي بستن دهان قانون و منتقدان محسوب ميگردد، مصاديق و نمونههاي بسيار زيادي در حوزه تئاتر و ظاهر بازيگرانش به خصوص بازيگران زن پيدا كرده است. در اين نمايش شهره سلطاني و پرستو گلستاني به عنوان دو بازيگر زن حاضر در نمايش سعي كردهاند آنقدر ظاهري شبيه به اصل نمايش بگيرند كه فراموش كردهاند قرار است اين كار براي مخاطب ايراني و در كشور ايران اسلامي روي صحنه برود و اجرا شود! قبحشكني در تئاتر به اسم گريم و وفاداري به متن منطق اين استدلال تعميم و تبيين داشتن نگاه دگم نسبت به نمايشنامههاي خارجي نيست. بلكه منظور اين است كه وفاداري به متن بسيار مهمتر است و ارجحيت دارد به ظاهرسازي! چه اينكه اگر قرار باشد بگوييم در اين نمايش از كلاهگيسهايي استفاده شده كه فرقي با موهاي واقعي بازيگر زن نمايشنامه ندارد! ميشود از فردا ديگر خانمهاي جامعه نيز با به سر كردن كلاهگيس و به بهانه اينكه گريم و پيرايش است به خيابانها بيايند! نكته اينجاست كه متأسفانه به اسم تئاتر در برخي از سالنهاي نمايش متعلق به زير مجموعههاي وزارت ارشاد، كارهايي روي صحنه ميرود كه انگار غايت و هدفي جز تقليد و بازتوليد رفتارهاي خلاف اخلاق و شرع موجود در نمايشنامه آن هم به اسم وفاداري به متن و چنين بهانههاي بلاوجهي نداشته و ندارد. منبع روزنامه جوان می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
موضوعات مشابه | ||||
عنوان موضوع | نویسنده | پاسخ | بازدید | آخرین پاسخ |
از آموزش رقص و مدلباس تا سگ و گربهبازی در مهدکودکهای پایتخت +تصاویر |
غروب کربلا 313 |
8 | 2003 | عباس خادم |
|