انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » مذهبی و دینی » اخلاق و تزکیه نفس » آیا معاد جسمانی است ؟؟؟؟



آیا معاد جسمانی است ؟؟؟؟

دقت شود که روح مجرد، بسیط و از عالم «امر» است، چنان چه فرمود: «وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً» (الإسراء، 85) ترجمه: و در باره روح از تو مى‏پرسند، بگو: روح از [عالم‏] فرمان (امر) پروردگار من است، و به شما از دانش جز اندكى داده نشده است. بدیهی است ویژگی‌های موجوداتی که از عالَمِ اَمر هستند (مثلا ملائکه و روح)، با موجوداتی که از عالم خلق هستند متفاوت می‌باشد، لذا روح دارای خصوصیات، نیازها و آثار بدن و جسم نمی‌باشد، هر
Hdh luhn [slhkd hsj ????


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ ۰۸:۵۴ قبل از ظهر
عضو
rating
شماره عضویت : 94
حالت :
ارسال ها : 252
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 127
اعتبار کاربر : 2770
پسند ها : 149
تشکر شده : 620


مدال ها:2
مدال پشتکار
مدال پشتکار
مدال 2 سالگی عضویت
مدال 2 سالگی عضویت

|

دقت شود که روح مجرد، بسیط و از عالم «امر» است، چنان چه فرمود:
«وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً» (الإسراء، 85)
ترجمه: و در باره روح از تو مى‏پرسند، بگو: روح از [عالم‏] فرمان (امر) پروردگار من است، و به شما از دانش جز اندكى داده نشده است.
بدیهی است ویژگی‌های موجوداتی که از عالَمِ اَمر هستند (مثلا ملائکه و روح)، با موجوداتی که از عالم خلق هستند متفاوت می‌باشد، لذا روح دارای خصوصیات، نیازها و آثار بدن و جسم نمی‌باشد، هر چند که روح لذت و الم بدن را می‌چشد.
پس، هر آیه‌ای از معاد که در آن به ویژگی‌ها، نیازها، آثار  و خوش‌آیندها یا ناخوش‌آیندهای جسمی اشاره شده است، تصریح بر معاد جسمانی است. به عنوان مثال:
مرگ و مبعوث شدن از قبر:
«ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ * ثُمَّ إِنَّكُمْ بَعْدَ ذَلِكَ لَمَيِّتُونَ * ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ تُبْعَثُونَ»‌ (المؤمنون، 15 تا 17)
ترجمه: آنگاه نطفه را به صورت علقه درآورديم، پس آن علقه را [به صورت] مضغه گردانيديم و آنگاه مضغه را استخوان‌هايى ساختيم، بعد استخوانها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه [جنين را در] آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است * بعد از اين [مراحل] قطعا خواهيد مرد * آنگاه شما در روز رستاخيز برانگيخته خواهيد شد.
در آیه‌ی فوق مشهود است که سخن از «عالم خلق» است. این بدنی که از نطفه خلق شد، در آخر می‌میرد و دوباره مبعوث می‌شود. ولی روح که مرگ ندارد. چنان چه در آیه‌ی دیگری می‌فرماید که شما را از قبرها بیرون کشیده و مبعوث می‌کنیم و واضح است که آن چه در قبر می‌گذاریم، جسم است و نه روح. لذا جسم از قبر بیرون کشیده شده و مبعوث می‌شود:
«أَفَلَا يَعْلَمُ إِذَا بُعْثِرَ مَا فِي الْقُبُورِ» (العادیات، 9)
ترجمه: آيا نمى‏داند هنگامى كه (سرانجام در روز قیامت) آنچه در قبرهاست برانگيخته شود؟
گواهی اعضای بدن:
روح دست و پا و سایر اعضا ندارد، این اعضا مخصوص بدن است، پس اگر می‌فرماید که اعضا گواهی می‌دهند، یعنی قیامت جسمانی نیز هست و بدن با همه اعضایش محشور می‌شود:
«يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ» (النّور، 24)
ترجمه: روزى كه زبان‏ها و دست‏ها و پاهايشان به زيان آنها بر آنچه (در دنيا) مرتكب مى‏شدند شهادت خواهند داد.
خوردن و آشامیدن در بهشت و جهنم:
آیات بسیاری دال بر خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها برای بهشتیان و جهنمیان می‌باشد، در حالی که روح نه شکم دارد، نه می‌خورد و نه می‌آشامد و نه نیازی به خوردن و آشامیدن دارد، بلکه لذت یا الم خوردن و آشامیدن بدنش را درک می‌کند:
«وَأَمْدَدْنَاهُم بِفَاكِهَةٍ وَلَحْمٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ» (الطور، 22)
و از انواع ميوه‏ها و گوشتى كه دلخواه آنهاست عطايشان مى‏كنيم.
«إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ * طَعَامُ الْأَثِيمِ * كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ * كَغَلْيِ الْحَمِيمِ» (الدّخان، 44 تا 47)
ترجمه: آری (به درستی که) درخت زقّوم * خوراک گناه‌کاران است * چون مس گداخته در شکم(هایشان) می‌گدازد * همانند جوشش آب جوشان.
ازدواج:
روح جنسیت مذکر یا مؤنث ندارد، بالتبع قوا و میل شهوانی نیز ندارد، لذا نه ازدواج دارد و نه ارتباط جنسی. پس اگر فرمود اهل بهشت خانواده خود را [اگر متقی باشند] می‌بینند و یا مؤمنین (چه زن و چه مرد) با یک دیگر و حوریان ازدواج می‌کنند (حور نیز الزاماً مؤنث نمی‌باشد)، مواهب و نعماتی است که به جسم ارزانی می‌شود و روح بهجت آن را می‌برد:
«وَبَشِّرِ الَّذِين آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُواْ مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُواْ هَذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُواْ بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» (البقره، 25)
ترجمه: و كسانى را كه ايمان آورده‏اند و كارهاى شايسته انجام داده‏اند مژده ده كه ايشان را باغ‌هايى خواهد بود كه از زير [درختان] آنها جوی‌ها روان است، هر گاه ميوه‏اى از آن روزى ايشان شود مى‏گويند اين همان است كه پيش از اين [نيز] روزى ما بوده و مانند آن [نعمت‌ها] به ايشان داده شود و در آنجا همسرانى پاكيزه خواهند داشت و در آنجا جاودانه بمانند.
«وَيَطُوفُ عَلَيْهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّكْنُونٌ» (الطور، 24)
ترجمه: و (براى پذيرايى آنان) پسران نوجوان بهشتى خاص آنان گردشان مى‏گردند كه گويى (در زيبايى و صفا) مرواريدى نهفته (در صدف)‌اند.
«حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ»
ترجمه: حوريانى پرده‏نشين (و مصون از ديد اغيار) در ميان خيمه‏ها هستند.
پوست انداختن:
روح جسم نیست که گوشت و استخوان و پوست داشته باشد و اگر پوستش سوخت، خشک و سفت شود و بریزد و پوستی دیگر به جایش بروید و ...، پس این عذابی که برای کفار اهل جهنم تعریف شده نیز دال بر معاد جسمانی است:
«إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُواْ الْعَذَابَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا» (النساء، 56)
ترجمه: كسانى كه به آيات ما كافر شدند، به زودى آنها را به آتشى درآوريم كه هر بار پوستشان پخته شود (بسوزد)، پوستى ديگر بر جايش نهيم تا عذاب را [به طور كامل‏] بچشند. بى‏شك خداوند شكست‏ناپذير حكيم است.
و بلا فاصله در آیه‌ی بعد از وضعیت مؤمنین می‌فرماید که با ازواج مطهر خود در زیر سایه‌ها نشسته‌اند و از نعمت الهی لذت می‌برند. بدیهی است که این لذت‌ها و الَم‌ها همه متوجه بدن شده و روح بهجت یا عذاب آنها را درک کرده و می‌چشد:
«وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا لَّهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَنُدْخِلُهُمْ ظِلاًّ ظَلِيلًا» (همان، 57)
ترجمه: و به زودى كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏اند در باغهايى كه از زير [درختان] آن نهرها روان است درآوريم براى هميشه در آن جاودانند و در آنجا همسرانى پاكيزه دارند و آنان را در سايه‏اى پايدار درآوريم.
و از این طیف آیات که دال بر معاد جسمانی است، بسیارند.
البته لذت‌ها و عذاب‌هایی نیز وجود دارد که خاص روح است و بدن از درک آنها عاجز است، مانند لذت کمال و تقرب الهی (فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُّقْتَدِرٍ) – لذت لقاء الله (مَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيم) – لذت تقرب و رسیدن به مقام محمود (عَسَى أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَّحْمُودًا) ... و یا درد و الم حسرت در «یوم الحسرة»، یا پشیمانی در «یوم التغابن» یا فراق و دوری و قهر خدا، هنگامی که از آنان روی رحمت خود را برگردانده و دیگر با آنها تکلم نمی‌نماید.
«إِنَّ الَّذِينَ يَشْتَرُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَأَيْمَانِهِمْ ثَمَنًا قَلِيلًا أُوْلَئِكَ لاَ خَلاَقَ لَهُمْ فِي الآخِرَةِ وَلاَ يُكَلِّمُهُمُ اللّهُ وَلاَ يَنظُرُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلاَ يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ» (آل عمران، 77)
ترجمه: كسانى كه پيمان خدا و سوگندهاى خود را به بهاى ناچيزى مى‏فروشند آنان را در آخرت بهره‏اى نيست و خدا روز قيامت با آنان سخن نمى‏گويد و به ايشان نمى‏نگرد و پاكشان نمى‏گرداند و عذابى دردناك خواهند داشت.
لذا امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در دعای کمیل به إله، معبود و محبوبش عرض می‌نماید:
«یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ‏ وَ هَبْنِی - یَا إِلَهِی - صَبَرْتُ عَلَى حَرِّ نَارِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ إِلَى کَرَامَتِک»
ترجمه: اى خداى من و سید و مولاى من و پروردگار من، گیرم که بر عذابت صبورى کنم چگونه بر فراق تو صبر توانم کرد – یا الهی - گیرم آن که بر حرارت آتشت شکیبا باشم، چگونه چشم از لطف و کرمت توانم پوشید.
















2 تشکر شده از کاربر با خدا باش 1 برای ارسال مفید :
قمر , فاطمه 1 ,



  می پسندم 2     0  2 
 
 
تعداد پسند های ( 2 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
آیا معاد جسمانی است ؟؟؟؟
جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹ بعد از ظهر نمایش پست [1]
بانو
rating
شماره عضویت : 47
حالت :
ارسال ها : 6235
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 1188
دعوت شدگان : 16
اعتبار کاربر : 92898
پسند ها : 4935
حالت من :  Sepasgozar.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (13).jpg
تشکر شده : 14912
وبسایت من : وبسایت من





  می پسندم        0 
















امضای کاربر : قمرخانم

گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
آیا معاد جسمانی است ؟؟؟؟
جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۳۲ بعد از ظهر نمایش پست [2]
بانو
rating
شماره عضویت : 70
حالت :
ارسال ها : 5183
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 568
دعوت شدگان : 2
اعتبار کاربر : 34682
پسند ها : 6789
حالت من :  Sepasgozar.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/12.jpg
تشکر شده : 6057



ممنون

تشکر

اجرتون با امام زمان


  می پسندم 2     0  2 
 
 
تعداد پسند های ( 2 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : فاطمه 1


گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد


برچسب ها
آیا ، معاد ، جسمانی ، است ، ؟؟؟؟ ،

« چرا برای خداوندمتعال ضمیر هو استفاده میشه مگه خدا مذکر است ؟؟؟؟ | حکم استمناء و روشهای درمان ان »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 08:16 بعداز ظهر