سید 110,حقیقت مطلب اینه که در ولادت حضرت مهدی عج بین شیعه و اهل سنت اختلافاتی وجود دار ه هر چند که اصل اومدن مهدی عج مورد اتفاق همه هست در جامعه شیعه اثنی عشری همه میدونیم که تولد امام مورد توفاقمون هست و بنا بر رسمی که هر ساله داریم نیمه شعبان رو جشن میگیریم و از ضروریات مذهبمون هست و بهش اهتمام و الزام داریم و کسی فکر نکنم باشه که بهش تردید کنه در کافی شریف مرحوم کلینی رحمه الله با صراحت مینویسند که ولد للنضف من
hojghthj ,ghnj pqvj lind u[ fdk adui , skd
سید 110,حقیقت مطلب اینه که در ولادت حضرت مهدی عج بین شیعه و اهل سنت اختلافاتی وجود دار ه هر چند که اصل اومدن مهدی عج مورد اتفاق همه هست
در جامعه شیعه اثنی عشری همه میدونیم که تولد امام مورد توفاقمون هست و بنا بر رسمی که هر ساله داریم نیمه شعبان رو جشن میگیریم و از ضروریات مذهبمون هست و بهش اهتمام و الزام داریم
و کسی فکر نکنم باشه که بهش تردید کنه در کافی شریف مرحوم کلینی رحمه الله با صراحت مینویسند که ولد للنضف من شعبان خمس و خمسینی و ماتین مهدی عج در نیمه شعبان سال 255 متولد گردیدند
علمایی مثل مسعودی در روایات زیادی همین گزارش رو داده مرحوم صدوق و شیخ مفید موید همین مطلب را بیان کردند و سید مرتضی در نتزیه الانبیا این مسئله رو مستند کردند و شیخ طوسی در کتاب الغیبه و علامه مجلسی در بحار و کتب فراوانی از علمای ثبت و ضبط شده
اما میبینیم در مقابل این اعتارف صریح علمای شیعه علمای اهل سنت میان و یه حرفی متضاد میزنند و میگند که عده ای از اونها حضرت هنوز متولد نشده و همه این روایات رو رد میکنند
مثلا یکی از نویسندگان این روایات میگه احادیث زیادی در مورد مهدی وارد شده که صحیح هم هست و بدون شک این اثبات میکنه که همیچین مسئل یا یعی مهدویت هست
اما این حقیقتی است که در اخر الزمان روی میده و این فکر هیچ ربطی به عقیده شیعه نداره که منتظر مهدی موعود یعنی فرنزد محمد بن الحسن هستند
اما ما این جا به این ها و به این دسته مخصوصا سلفیون و وهابیت که الان دارند خیلی در شبکه هاشون مسخره میکنند جواب دندان شکنی داریم
یعنی اعتراف علمای اهل سنتی رو داریم که منقول کره اند تولد امام زمان عج رو
و حتی پا رو از این هم فرا تر میذاریم
اسنادی رو نشان میدیم که که نشون میده خیلی از علمای اهل سنت مشرف به حضور ایشان شدند
شاید دوستان بگند این ادعای بزرگیه که شما میکنی ???
ولی بنده ان شاااله اسناد رو کم کم به سمع و حور دوستان خواهم رساند
بله لیست بلند بالایی وجود داره
یک نویسنده از همین نویسندگان و علمای معاصر در این باره از 66 نفر از عالمان اهل سنت و دیگیری از 68 نفر و دیگری 128 نفر تا 135 نفر رو اعلام کردند که اعتراف به ولادت ایشان در اون تاریخ کردند
خب این که مشرف میشند در واقع اون ها هم بر نص صریح روایت رسول خدا ص بر این مسئله عقیده دارند که کسی که بمیره و امام زمان خودش رو نشناسه به مرگ جاهلیت مرده
در روایات اهل سنت جزو ائمه دوازده گانه ایشان امام مهدی عج هم هست
بنابراین اینها به زعم خودشون همون امام روایات خودشون رو دیدند ونیازی به تغییر مذهبی نمیبینند
حالا من یه چند تا از نقل های این علمای بزرگ رو میگم از اهل سنت برای اونهایی که میخوان بدونند
1- ابن کثیر که از علمای بزرگ ایشان در روایات تاریخ یهست و شاگرد طبری عنوان میکنه که در این سال یعنی 260 ه ق حسن بن علی پدر محمد که شیعه او را مهدی منتظر میدانند رحلت کرده است
2- محمد بن طلحه شافعی : ابوالقاسم محمد بن حسن همان مهدی عج و حجت و جانشین به حق است
3- سبط جزری : در باره مهدی که همان محمد بن حسن است.....وی جانشین صالح و حجت و صاحب الزمان و قائم متظر است که اخرین امام است
البته همه این گفته ها دارای منبع و سند هست اگه از دستان خواستند ارائه میشه Shamim Yar, [19.12.15 20:52] پس اگه این طوره ماهم همینکه بفهمیم امام عصرمون چه کسی هست و فرزند کی هست کافیه وماهم میتونیم ایشون رو ببینیم بدون اینکه پیروی کنیم از ایشون
اما این طوری نیس میشه توضیح بدین سید 110, [19.12.15 20:53]
ببینید دونستن و شناخت داشتن یه چیزه
تشرف حضور چیزه دیگری است
خلی ها بودن امام زمانشون رو دیدند ولی روش شمشیر کشیدن مگه غیر اینه ?
این جا بحث امام و ولایت امام مطرح میشه
یعنی ما باید شناخت به ولایت امام مفترض الطاعه داشته باشیم
مشکل همینه که متاسفانه منه شیعه هم در این راه کم کاری میکنم و امام زمانم رو انچه که شایسته و بایسته اوست نمیشناسم
وقتی روایت میگ اگه کسی بمیره و امام زمانش رو نشناسه و بمیره مردنش به مرگ جاهلی هست
نه این که مثلا ندونه اسمش چی بوده ???
این جا منظور از شناخت یعنی فهم به ولایتی که ایشان دارند و شناخت ولایی منظور هست بنابراین این مسئله باید مورد عنایت دوستان باشه
2 تشکر شده از کاربر نمازتو خوندی؟ برای ارسال مفید :