آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ بعد از ظهر
|
|||||
عضو
شماره عضویت :
2716
حالت :
ارسال ها :
160
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
79
اعتبار کاربر :
38
پسند ها :
1
تشکر شده : 7
|
بزرگترین اشتباهات «استارتاپ اولی» ها
وب سایت دیجیاتو – پیام ادیب: راه اندازی یک استارتاپ به خودی خود کار دشواری است. حال اگر در این حوزه تازه کار هم باشید موضوع از این هم دشوار تر است و همه چیز می تواند به راحتی از هم بپاشد. 1- خودفریبی
«اگر کاملاً با خودتان صادق نباشید، نمی توانید تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که واقعاً به پیشرفت شرکت شما کمک کند. خودتان را پشت بهانه های مختلف مخفی خواهید کرد و در توجیه انجام ندادن باقی کارهای روزمره تان برای خود داستان خواهید بافت. 2- قدم گذاشتن در مسیر کارآفرینی با انگیزه های اشتباه
«اگر در راه کارآفرینی قدم گذاشته اید، امید بر این است که سرنوشت شما چنین بوده است. اما اگر شما هم جزو آن دسته ای هستید که با انگیزه های اشتباه پا به این ورطه گذاشته اید (مثل انگیزه ی دوستم این کار را کرد، پس من هم می توانم)، دیر یا زود به مشکل بر خواهید خورد». – راجه ستی، مؤسس چندین استارتاپ در ایالات متحده و هند «این اشتباهی است که بیش از آنچه فکر می کنید رخ می دهد. حتی با وجود درآمد و سوددهی هم ممکن است پولتان تمام شود. پس مراقب باشید». -مورلی راوی، مؤسس، سرمایه گذار یونیکورن و برنامه نویس خودآموخته 4- ثبت نکردن دارایی های معنوی
5- مدیریت ذره بینی به مدت طولانی
«فکر می کنم بزرگ ترین اشتباه کارآفرینان موفق اما تازه کار حوزه ی نرم افزار این روزها این است که دخالت در ریز ترین امور شرکت را برای مدتی بیش از اندازه طولانی ادامه می دهند … این کار را نکنید. 6- انتخاب های استخدامیِ ضعیف
اعضای تیم، مهم ترین قطعات پازل هر استارتاپی محسوب می شوند و یک انتخاب اشتباه می تواند کل آن را به ناکارآمدی بکشاند. در استخدام های خود اول از همه به دنبال مهارت، هوش و مقاومت باشید … وقتی استارتاپی سعی دارد زود روی پای خود بایستد، افتادن در دام استخدام نیرویی که تنها کار را راه بیندازد دشوار نیست، اما این می تواند به قیمت از دست رفتن همه چیز تمام شود. 7- تمرکز ناکافی روی فروش «ما قبل از هر چیز یک شرکت فناوری و محصول محور هستیم. اگر در طول روز تنها یک دقیقه وقت اضافی داشتم، همیشه ترجیح می دادم آن را صرف کارهای امور مربوط به محصول کنم. نتیجه این شد که به جای آنکه از شرکت بیرون برویم و محصولمان را بفروشیم، وقت زیادی را همان ابتدا صرف دستکاری آن کردیم. کُند بودن من در رسیدن به فروش، روی کسب و کار ما اثراتی اساسی داشت، از جمله اینکه در ابتدای راه باید پول به مراتب بیشتری در می آوردیم که در نیاوردیم». – آناند سانوال، یکی از مؤسسین سی بی اینسایت 8- عدم موفقیت در تشخیص اهمیت جریان نقدی، در کنار سود
9- عدم توجه به علاقه و نیاز مشتریان مشتریان شما باید عاشق محصول شما باشند. اگر نیستند، با مشکلی اساسی روبرو هستید. باید بفهمید چرا. تنها راه این کار این است که واقعاً به حرف مشتریان خود گوش دهید و به نیازهایشان پاسخ دهید. از ارتباط روزانه با مشتریان خود غافل نشوید». – برایان دی هاف، یکی از مؤسسین و مدیر عامل آها. 10- اعتماد به گزارش های مثبت «هیچ وقت هیچ چیز خوب نیست. اوضاع همیشه مشکل دارد. همیشه مشکلی به وجود خواهد آمد. هر وقت مشکلی پیش می آید ما به این فکر می کنیم که در حال رشدیم.3منبع : راه خوب
می پسندم 0 |
|||||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
|