آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۳۸ بعد از ظهر
|
|||||||
در تعدادى از روايات سخن از حسنى به ميان آمده است كه اشاره دارد، وى حركتى را در عراق آغاز مى نمايد اما اين روايات نياز به دقت بيشتر دارد چرا كه اين احاديث نام سه نفر، حسنى مدينه ، حسنى مكه و حسنى عراق را بيان مى كند، همچنين حسينى خراسانى كه در منابع حديث اهل سنت و برخى منابع خبرى شيعه ((حسنى )) ناميده شده است و هم اوست كه در سال ظهور حضرت مهدى عليه السلام با سپاهيانش وارد عراق مى گردد بنابراين احتمال دارد مراد از روايات مربوط به جنبش حسنى در عراق ، همين قيام و حركتش باشد و احتمال اينكه حسنى ديگرى قبل از او باشد نيز وجود دارد. اما شيصبانى ، در مورد اين شخص روايتى از كتاب غيبت نعمانى كه از منابع درجه اول حديث مى باشد از جابربن يزيد جعفى نقل شده است كه گفت : از امام باقر عليه السلام در مورد سفيانى سؤ ال كردم حضرت فرمود: ((دسترسى به سفيانى پيدا نمى كنيد تا اينكه قبل از او شيصبانى در سرزمين عراق مانند آبى كه از زمين بجوشد، ناگهان ظاهر مى شود و خروج مى نمايد، او نمايندگان شما را بقتل مى رساند و بعد از ماجرا در انتظار سفيانى باشيد كه حضرت قائم نيز خروج مى كند)) (218) گر چه من روايت ديگرى را پيرامون وى نيافتم اما همين روايت داراى چند نكته درباره اين شخص مى باشد از آن جمله : الف او به شيصبانى توصيف شده است كه نسبت به شيصبان دارد و آن صفتى كه امامان عليه السلام از آن تعبير به طاغوتها و اشرار مى نمايند، بگونه اى كه در شرح قاموس زبيرى آمده است ، شيصبان در اصل نام ابليس و مورچه نر مى باشد. ب اينكه او قبل از سفيانى خروج مى كند، از روايت چنين برداشت مى شود كه بين او و سفيانى فاصله چندانى نيست و يا اينكه بلافاصله بعد از او سفيانى خروج خواهد كرد، بدليل مفاد كلام امام باقر عليه السلام كه فرمود: ((بعد از او منتظر سفيانى باشيد)) ج محل خروج وى عراق است كه به آن زمين كوفان نيز گفته مى شود و يا اينكه در خود شهر كوفه است به هر حال خروج و يا انقلاب و يا حكومت او ناگهانى و غير منتظره است ((مانند آب كه از زمين مى جوشد)) او انسانى است طغيانگر و خونريز كه مؤ منان را به قتل مى رساند و ظاهرا معناى جمله ((و نمايندگان شما را مى كشد)) در كلام امام باقر عليه السلام اين است كه مؤمنين عالى رتبه اى را كه معمولا پيشاپيش و در صدر هيئت نمايندگى حضور دارند بشهادت مى رساند. چه اينكه گفته مى شود و فد قبيله نمايندگان قبيله و يا و فد مدينه - نمايندگان شهر بمعانى صاحبان جاه و مقام و شخصيتهاى آنان است البته احتمال هم دارد معنا اين گونه باشد كه هيئتهايى را كه قصد زيارت بيت الله الحرام و امثال آن را دارند، به قتل مى رساند. ما در حركت و جنبش سفيانى و لشكركشى وى به عراق ترجيح داديم ، كه حاكميت شيصبانى در عراق پيش از خروج سفيانى و بعد از برقرارى حكومت مهيا گران مقدمات ظهور و پيروانشان خواهد بود البته از ديدگاه برخى چنين شخصى با اين اوصاف بر صدام حاكم عراق انطباق دارد. چون همه اين صفات در او وجود دارد، بنابراين اگر سفيانى بعد از او در شام خروج نمايد مى توان ادعا كرد كه صدام همان شيصبانى عراق است كه در روايت وارد شده است . اما عوف سلمى در مورد اين شخص نيز روايتى در كتاب غيبت طوسى كه آن هم از منابع درجه اول حديث بشمار مى رود وارد شده است . حذلم بن بشير از امام زين العابدين عليه السلام نقل كرده كه گفت : ((به على بن الحسين عليه السلام عرض كردم ، كيفيت خروج حضرت مهدى عليه السلام را برايم توصيف نموده و دلائل و نشانه هاى ظهورش را به من بشناسان حضرت فرمود: قبل از ظهور او مردى بنام عوف سلمى در سرزمين جزيره خروج مى نمايد كه جايگاه او تكريت و محل قتل وى مسجد دمشق مى باشد و بعد از آن شعيب بن صالح از سمرقند خروج مى كند و آنگاه سفيانى ملعون كه از ذريه عتبه پسر ابوسفيان است از منطقه وادى يا بس (بيابان خشك ) خروج مى نمايد كه در هنگام خروج او حضرت مهدى عليه السلام مخفى است و پس از آن خروج مى نمايد)) (219) البته پيرامون اين شخص (عوف ) روايت ديگرى را نيافتم . اما آنچه كه در متن همين روايت درباره شعيب بن صالح آمده كه وى اهل سمرقند است مخالف با مطالبى است كه در مصادر روايتى شيعه مشهور است كه او از اهالى رى مى باشد، مگر اينكه بگوئيم وى اصالتا اهل سمرقند است و همچنين كيفيت خروج ايشان قبل از سفيانى را كه در جاى خودش ذكر نموديم . ظاهرا عوف سلمى عليه حكومت سوريه قيام مى كند نه عراق و مدت كوتاهى قبل از سفيانى بسر مى برد. امام جزيره كه مركز جنبش و قيام اوست نام منطقه اى است در مرز عراق و سوريه و هرگاه لفظ جزيره بدون اضافه ذكر شود همين معنا از آن استفاده مى شود آنگونه كه در كتب تاريخ و حديث نيز چنين آمده است البته اين جزيره به نام جزيره ربيعه و جزيره ديار بكر نيز ناميده مى شود بنابراين از لفظ جزيره نمى توان جزيرة العرب و يا جزيره ديگرى را لحاظ نمود مگر در صورت اضافه شدن اين كلمه و ظاهرا معناى جمله ((و جايگاه وى تكريت است )) اين است كه جايگاه او قبل از قيام و حركتش و همچنين بعد از شكست او و فرارش شهر تكريت خواهد بود كه امروزه يكى از شهرهاى معروف عراق است و آنچه كه اين مطلب را تاييد مى كند اين است كه تكريت نزديك منطقه حركت او يعنى جزيره واقع شده است . و عبارات ديگرى كه در برخى از نسخه ها ((جايگاه وى بكريت و يا بكويت )) آمده است در اثر اشتباه نسخه هاست كه بجاى تكريت نقل شده است و مؤيد اين معنى اين است كه در بحار و غيبت طوسى فقط تكريت آمده است روايت اشاره به اين معنا دارد كه او عوف سلمى در مسجد دمشق كشته مى شود يعنى در آنجا بوسيله ترور بقتل مى رسد و يا اينكه در آن محل دستگير و كشته مى شود بنابراين قضيه خروج او از جمله حوادث و پيشامدهاى سرزمين شام است كه با حوادث عراق نيز بى ارتباط نيست . منبع : كتاب عصر ظهور
می پسندم 3 0 3 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||||||
|
اطلاعات نویسنده |
سه شخصیت عصر ظهور(حسنى و شيصبانى و عوف سلمى)
یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ بعد از ظهر
[1]
|
|||
عضو
شماره عضویت :
2275
حالت :
ارسال ها :
658
محل سکونت : :
shomal
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
71
اعتبار کاربر :
16029
پسند ها :
357
تشکر شده : 192
|
ممنون برادر محمد زحمت کشیدید
می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
سه شخصیت عصر ظهور(حسنى و شيصبانى و عوف سلمى)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ۰۶:۲۶ قبل از ظهر
[2]
|
||
عضو
شماره عضویت :
2684
حالت :
ارسال ها :
146
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
53
اعتبار کاربر :
491
پسند ها :
31
تشکر شده : 0
|
بسیار عالی
می پسندم 0 |
||
|
اطلاعات نویسنده |
سه شخصیت عصر ظهور(حسنى و شيصبانى و عوف سلمى)
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ بعد از ظهر
[3]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1703
حالت :
ارسال ها :
1106
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
197
اعتبار کاربر :
5114
پسند ها :
444
تشکر شده : 0
|
محمد در مورد عوف سلمی بیشتر توضیح به عوف سلمی شخصیتش مثبته یا منفی؟
می پسندم 0 |
||
|
اطلاعات نویسنده |
سه شخصیت عصر ظهور(حسنى و شيصبانى و عوف سلمى)
یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ بعد از ظهر
[4]
|
|||
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
شماره عضویت :
1784
حالت :
ارسال ها :
3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
462
اعتبار کاربر :
72225
پسند ها :
2031
تشکر شده : 2670
|
نوشته شده توسط : امیرعلی19 » محمد در مورد عوف سلمی بیشتر توضیح به عوف سلمی شخصیتش مثبته یا منفی؟ عوف سلمی از نسل جعفر طیار رحمه است که به هنگام ظهور حضرت مهدی (ع) با گروهی از اعراب و گروهی از زنجیها از سمت جنوب وارد بصره و آنجا را ویران میکند سپس از عراق عبور کرده وارد دمشق میشود و در مسجد شام به قتل میرسد. امام سجاد (ع) میفرمایند: پیش از خروج آن حضرت مردی به نام عوف سلمی در سرزمین الجزیره خروج میکند و در کوفه مأوی میگزیند و در مسجد دمشق به قتل میرسد[1]. رسول اکرم (ص) در این باره به جعفربن ابیطالب فرمودهاند: بصره توسط یکی از فرزندان تو ویران میشود که زنجیها از او پیروی میکنند[2]. عوف سلمی (نام شخصی) خولمبن بشیر نقل کرده که از حضرت سجاد (ع) پرسیدم که علائم ظهور مهدی را به من بشناسان. حضرت فرمودند: پیش از خروج او مردی مشهور به عوف سلمی در سرزمین جزیره خروج میکند و منزلش تکریت و آن شهری است مابین بغداد و وموصل و کشته شدنش در مسجد دمشق میباشد بعد از او شعیببن صالح از سمرقند خروج میکند بعد از آن سفیانی ملعون از وادی یابس خروج مینماید و از اولاد عتبهبن ابوسفیان است وقتی که امر سفیانی ظاهر گردید مهدی خود را پنهان میکند و بعد از آن خروج مینماید[3]. 1ـ (بحارالانوار، ج 52 ص 213 بشارت السلام ص 81 غیبت شیخ طوسی ص 270). 2ـ (بحارالانوار، ج 51 ص 70 الزام الناصب ص 64). 3ـ (غیبت شیخ طوسی ح 437). می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
سه شخصیت عصر ظهور(حسنى و شيصبانى و عوف سلمى)
یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۱۸ بعد از ظهر
[5]
|
|||
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
شماره عضویت :
1784
حالت :
ارسال ها :
3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
462
اعتبار کاربر :
72225
پسند ها :
2031
تشکر شده : 2670
|
عوف سلمی که در برخی از سایتها او را با صدام تطبیق کردند کسی است که در دمشق کشته میشود در حالی که صدام در بغداد اعدام شد واگر هم صدام زنده باشد وباز هم خروج کند که بعید است باید در دمشق کشته شود وبعد از او شعیب خروج میکند وبرخی عوف رابا رفیق حریری تطبیق کردند که این هم به نظر نمی رسد چرا که او در بیروت کشته شده است نه در دمشق والا باید در ودروایت می گفت در شام کشته می شودکه متاسفانه تطبیقات ناصحیح محققان را از ارائه یک تحقیق درست منحرف میکند ومسجد دمشق مسجد امویان میباشد.
می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
سه شخصیت عصر ظهور(حسنى و شيصبانى و عوف سلمى)
یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۳۰ بعد از ظهر
[6]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1703
حالت :
ارسال ها :
1106
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
197
اعتبار کاربر :
5114
پسند ها :
444
تشکر شده : 0
|
نوشته شده توسط : محمدELE » عوف سلمی که در برخی از سایتها او را با صدام تطبیق کردند کسی است که در دمشق کشته میشود در حالی که صدام در بغداد اعدام شد واگر هم صدام زنده باشد وباز هم خروج کند که بعید است باید در دمشق کشته شود وبعد از او شعیب خروج میکند وبرخی عوف رابا رفیق حریری تطبیق کردند که این هم به نظر نمی رسد چرا که او در بیروت کشته شده است نه در دمشق والا باید در ودروایت می گفت در شام کشته می شودکه متاسفانه تطبیقات ناصحیح محققان را از ارائه یک تحقیق درست منحرف میکند ومسجد دمشق مسجد امویان میباشد. این مطابقت دادن ها کاملا بر اساس احساسات عوام الناسه می پسندم 0 |
||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
سلمى) ، عوف ، شيصبانى ، ظهور(حسنى ، عصر ، شخصیت ، سه ، |
|