انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » مباحث چت روم » احکام » اگر شناخت اعلم به طور یقین و حتم ممکن نباشه چه باید کرد؟



اگر شناخت اعلم به طور یقین و حتم ممکن نباشه چه باید کرد؟

اگر شناخت اعلم به طور یقین و حتم ممکن نباشه چه باید کرد؟ سید110: سوال: اگر شناخت اعلم به طور یقین و حتم ممکن نباشه چه باید کرد؟ بی ریا: جناب سید در خصوص شناخت مرجع تقلید؟ چرا ممکن نباشه مانعتون چیه؟ منجی12: منظور اینه که برای خود ما ممکن نباشه یا به طور کل سید110: خوب هر کسی برای خودش دلایلی ممکنه داشته باشه بی ریا: خب منظورم اینه علت غیر ممکن بودنش چیه؟مهمه، دلیلش مهمه ، ی بار قصور از منه اون قابل توجیه نیست، ی بار نه امکانات
h'v akhoj hugl fi x,v drdk , pjl ll;k kfhai ]i fhdn ;vn?


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ۰۵:۳۸ بعد از ظهر
بانو
rating
شماره عضویت : 325
حالت :
ارسال ها : 420
محل سکونت : : ایران/رشت
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 238
دعوت شدگان : 1
اعتبار کاربر : 6882
پسند ها : 395
حالت من :  geryam-gerefte2.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (26).jpg
تشکر شده : 694


مدال ها:4
مدال پشتکار
مدال پشتکار
کاربران برتر
کاربران برتر
مدال 2 سالگی عضویت
مدال 2 سالگی عضویت
مدال تخصص
مدال تخصص

|


اگر شناخت اعلم به طور یقین و حتم ممکن نباشه چه باید کرد؟

سید110: سوال: اگر شناخت اعلم به طور یقین و حتم ممکن نباشه چه باید کرد؟

بی ریا: جناب سید در خصوص شناخت مرجع تقلید؟ چرا ممکن نباشه مانعتون چیه؟

منجی12: منظور اینه که برای خود ما ممکن نباشه یا به طور کل

سید110: خوب هر کسی برای خودش دلایلی ممکنه داشته باشه

بی ریا: خب منظورم اینه علت غیر ممکن بودنش چیه؟مهمه، دلیلش مهمه ، ی بار قصور از منه اون قابل توجیه نیست، ی بار نه امکانات و غیره هستش، باید دقیقا بیان شه جوانبش

سید110: خوب دلایلش میتونه همین ها باشه که شما فرمودین

بی ریا: خب عرض کردم اگه دلیلش کم کاری خودمون باشه ک هیچ، یعنی این مانع توجیه کننده ای نیست و باید برطرف کنیم و شناخت حاصل کنیم اما اگه مستضعف باشیم و بهمون دین کامل نرسیده باشه اون موقع بحثش فرق داره

سید110: اما حالا یکی این کار رو نکرد یا به قول شما مستضعف بود

بی ریا: چیکار دقیقا؟

سامي يوسف: سيد جان؟اينكه ميگين شناخت ممكم نباشه جزء محالاته بهرحال امكان تحقيق درهرزمان موجوده

بی ریا: جناب سامی یوسف درست میگن سوال شما خیلی مصداق نداره

سید110: البته عین این کلام در رساله ها موجوده

بی ریا: خب بر فرض قصور از ما اگه باشه باید برطرفش کنیم

سامي يوسف: درسته سيد جان ولي ازاهميت انچناني برخوردار نيست

بی ریا: یعنی اگه دنبال اعلم نریم خطا کردیم

سید110: خوب ما با دوستان قرار گذاشتیم که مساییل رساله ها را به صورت سوال جواب دربیاریم  وبا هم یکی یکی به جواب برسیم

سامي يوسف: بهرحال امكان تحقيق هست/مخصوصا با امكانات امروزي//پس برويم سر مساله مهمتر

بی ریا: اگه امکانات و غیره باشه و امکانش برامون وجود نداشته باشه شرط احتیاطه یعنی باید ب حد اقل ها عمل کنیم

سامي يوسف: بي ريا//احتياط؟!!!!! چرا؟
 سيد اينهم كار خوبيه/يااينكه دوستان بپرسن

بی ریا: برای عامل بودن یا باید عالم بود یا مقلد یا احتیاط کرد

سید110: بله

بی ریا: علم ب اجتهاد ک نیستیم

سید110: درسته خانم بی ریا

سامي يوسف: بي ريا ؟احتياط براي كسي است كه خودش درحد مجتهد باشه

بی ریا: امکانات واسه پیدا کردن اعلمم نیست
بی ریا: خیر

سامي يوسف: سيد جان/جواب نا صحيح فرمودين

سید110: در رساله عین این مطلب امده

بی ریا: ما باید ب حد اقل هایی ک وجود داره احتیاط بورزیم یعنی اعملمون طوری باشه ک با فتوای مجتهدی منافات نداشته باشه

فاطمه 28: باید از کسی که فکر می کنیم اعلم تقلید کنیم

سید110:  هر گاه شناختن اعلم به طور حتمی ممکن نشد احتیاط ان است که از کسی تقلید شود که گمان به اعلم بودن ایشان هست

سامي يوسف: در عمل به احكام بايد از مرجعي تقليد كرد//وخودسرانه نميشه عمل كرد بلكه با نظر مرجع تقليد

بی ریا: جناب سید اینم هست ولی معمولا ما کسی رو بر می گزینیم ک گمان ب اعلمیتش داریم من ب شخصه یقین ب اعلمیت مرجع ام نداشتم

سید110: در صورت شک بین چند مرجع چی؟

سامي يوسف: در صورت شك بين چند مرجع /ميتوان از يكي تقليد كرد /البته باتحقيق

بی ریا: اگه گمان بین چن مرجع باشه چی ؟

سامي يوسف: ودر اينمورد حساسيت زياد نياز نيست

سید110: بله دوستان درست فرمودن

سامي يوسف: بهرحال امروزه كار انتخاب آسون شده/وچندمرجع رو معرفي كردن ونياز به تحقيق آنچناني هم نيست

سید110: ولی هنوز میبینیم در این مسئله دوستان مشکلهلای زیادی دارن جناب سامی یوسف

بی ریا: ی سوال؟: منبع تحقیقاتمون مهمه ک چ کسی باشه ؟ از یک متخصص باید پرسید یا عوام هم مانعی نداره؟

سامي يوسف: عرض شد /باوجود امكانات امروزي اين مساله اونقدر حساسيت نداره

انی ظلمت نفسی..: میتوان در مورد مثلا سیاست از یک مرجع-احکام از یک مرجع -اقتصاد از یک مرجع-جداگانه تقلید کرد----مگه نه؟؟؟
سامي يوسف:
از عالم بايد پرسيد

بی ریا: عالم ب چی؟

سامي يوسف: در مسائل شرعي بايد از مرجع تقليد /تقليد نمود واين مطلب واجب شرعيست

انی ظلمت نفسی..: خب از متخصص که بهتره--امین بودن و صادق بودن شرط اصلیتری هست البته--مگه نه؟

بی ریا: عرض کردم من فرض کنید ی نوجوونو تازه بالغم میخوام مرجعی رو انتخاب کنم شرط اینه تحقیق کنم و اعلم رو انتخابش کنم حالا سوال واس من پیش میاد ک چطور بفهمم ک مرجع مورد نظر اعلمه از چ کسی حق دارم بپرسم و چ کسی نظرش اعتبار داره

 سامي يوسف:  اني ظلمت////در مسائل شرعي واجب است ازمرجع تقليد /تقليد نمود//ودر اقتصاد وسياست تقليد نياز نيست/وچه بسا درمسائل مذكور نظر ولي امر مسلمين//ولي فقيه/مقدم است برتمام نظرات مراجع/
 بي ريا//از عالم ديني خبره بايد پرسيد

بی ریا: ایا از دور و بریام میتونم تحقیق کنم یک عده مردم عادی یا خیر بایستی حتما صاحب نظر و متخصص باشن منابع
جناب سامی یوسف یعنی دقیقا کی؟


سامي يوسف: بي ريا/بايد صاحب نظر باشن//مثل برادران حوزوي كه قابل اعتمادن

بی ریا: اون فرد ممکنه ب نظر و سلیقه شخصی خودش یکی رو معرفی کنه

سامي يوسف: قشر مراجع را علما بهتر ميشناسن

سید110: خانم بی ریا این سوال شما رو در جلسه قبل پاسخ دادیم به بخش مباحث مراجعه کنید موجوده

صادق: راه های تشخیص مرجع تقلید أعلم

بی ریا: مگه نه اینکه هر یکی از مراجع خود رو اعلم میدونن پس مقلدان ایشونم مرجع شون رو اعلم تر و صاحب حق تر میدونن

صادق: 1-این که انسان (شخصی که می خواهد تقلید کند) خودش اهل علم و خبره باشد و بتواند شخصا أعلم را تشخیص بدهد.

بی ریا: باشه ولی واقعا تو ذهنم درگیری پیش اومده بود

سامي يوسف: بي ريا جواب همونه كه عرض شد//ودوستان هم سابقا مطرح كردن

صادق: -دو نفر عالم عادل که می توانند مجتهد أعلم را تشخیص بدهند، أعلم بودن کسی را تصدیق کنند، به شرط اینکه دو نفر عالم عادل دیگر، با گفته ی آنان مخالفت نکنند.

یه پلاک: آقاسید من یک سوال دارم ، مگه نه این که میگیم باید هرکسی اعلم تره رو انتخاب کنیم؟

صادق: عده ای از اهل علم که می توانند مجتهد أعلم را تشخیص دهند، و از گفته ی آنان اطمینان پیدا می شود، أعلم بودن کسی را تصدیق کنند.
یه پلاک: خب رهبری از همه در همه زمینه ها اعلم تر بودن که شدن رهبر پس نباید ایشونو در درجه اول انتخاب کرد؟


سامي يوسف: يه پلاك كلام شما صحيح نيست//دليل تون قاعده كلي نيست/

سید110: رهبریت با مرجعیت

یه پلاک: نمیدونم چه طوری بگم

سامي يوسف: مقام معظم رهبري حفظه الله هم مرجع هست وهم رهبري//

سید110: دو مقوله ای هستن که به اعلمیت ارتباطی نداره

بی ریا: فرمودین دو نفر عالم عادل بگن ک این مجتهد اعلم هستش سوالم اینه مگه نه اینکه هر کس مجتهد تو ذهن خودشو اعلم میدونه پس نمیتونه بی طرفانه نظرشو ب ما بگه بلکه نظری سلیقه ای و نسبیه

سامي يوسف: ونميشه گفت ازهمه اعلم تره اون بستگي به تحقيق افراد داره

یه پلاک: یکی منو قانع کنه که رهبری از همه اعلم تر نیستند؟

بی ریا: پلاک دلیل انتخاب رهبری تنها اعلم بودن تاو اجتهاد نیست بلکه دید و منش سیاسیشونم لحاظ شده
ی پلاک من میتونم قانعتون کنم

یه پلاک: منم گفتم در همه زمینه ها

سامي يوسف: يه پلاك من نميگم اعلم نيست//الان چندتا مرجع اعلم داريم وكسي نگفته كي ازكي برتره، انتخاب بعهده دوستانه/ وشما ميتوانيد از هركدام تقليد كنيد

سید110: سوال: راه های آگاهی از فتوای مراجع کدام است؟

یه پلاک: به نظر من رهبری از همه برترند

صادق: بی ریا====ابجی حرف من نیست . حرف علمای دین است . اکثر عملما در این مورد به نظر واحدی رسیدند

بی ریا: جناب صادق میدونم برادر ولی این سوال ذهنیه من بودش

سامي يوسف: يه پلاك نظرتون بسيار بسيار محترم هست وبنده خادم ونوكر رهبري ام

06reza: منم مرجعم رهبریه فقط آقا

یه پلاک: من منظورم این نبود تم بنابراین دلیل ایشون اعلم ترند

بی ریا: جناب سید هر راهی ک ممکن و میسر باشه مانعی نداره صرفا نبایستی کتاب باشه الانه اسمس و تلفن و ایمیل و غیره

سامي يوسف: اگه مطلع باشين علماي قم وجامعه مدرسين حوزه علميه قم هيچوقت نگفتن كدام يك ازمراجع اعلمترن

سید110: راه های آگاهی از فتوای مراجع کدام است؟

 سامي يوسف:  پس ميتوانيم از هركدام شون تقليد كنيم/خاتمه كلامم/

صادق: بی ریا====نمیشه در هر موردی رجوع کرد به سئوال ذهن .باید در مسائل فروع دین .حتما به این مسائل توجه جدی داشت

سامي يوسف: بايد به رساله مرجع رجوع كرد ويا ازشخص خودشان استفتاء نمود

فاطمه 28: شنیدن از دو نفر عادل که فتوا رو نقل کردن

سامي يوسف: يا ازطريق انسانهاي عادل وعالم مطلع شد

بی ریا: جناب صادق======این ی ابهام ذهنیه ک کسی تا حالا برام برطرفش نکرده تجسس تو مسائل دینی حتی بدونی بر حقه فک نکنم مانعی داشته باشه ک خیلی هم خوبه حفظ کردن دین ب صورت طوطی وار خیلی خوشایند نیست

فاطمه 28: شنیدن از کسی که مورد اطمینان دیدن در رساله

سامي يوسف: بي ريا حق باشماست//مشكلي نيست ابجي

سید110: و مورد اخر مشهور بودن در میان مردم به طوری که سبب اطمینان شود

سامي يوسف: سيد درسته /احسنت

صادق: بی ریا====ابجی خانم . اگه در مورد اصول دین باشه کاملا حرف شما درست و متین است . نباید در اصول دین تقلید کرد .اما در فروع دین . حتما یا باید خود شما مرجع تقلید باشید .یا باید از مرجع دیگه تقلید کنید .

بی ریا: جناب صادق =======بله قبول دارم و متوجهم منظورم اینی نبود ک ب ذهنتون القا شد

سید110:  یک سوال که اکثرا دوستان در موردش مشکل یا ابهام دارند یعنی بقا بر میت است رو یکم روش بحث کنیم

صادق: بی ریا==اما اینکه باید چشم بسته یک نفر را انختاب کرد . میگم نه

یه پلاک: نمیشه از میت تقلیدکرد

انی ظلمت نفسی..: اصول دین چند تاست؟
فقط بگین چند تاست یه شماره بگین-همین  دیدی-من بگم ۳ تا

بی ریا: بقا بر میت در صورتی ک میت اعلم باشه و مجتهد زنده اجازه ب تقلید از میت رو بدن ک اونم رو مسائل عمل کرده و عمل نکرده هستش مانعی نداره

سامي يوسف: اصول دين 5تا

بی ریا: اصول دینی مشترک 3 تا مربوط ب شیعه 5 تا

سامي يوسف: توحيد/نبوت/امامت/معاد/وعد ل

انی ظلمت نفسی..: مشترک وغیر مشتر ک شد بیا برو تو دبیرستان میگه سه تا  البته اینجا

اسراء: بقا بر میت با اجازه مرجع زنده اشکال ندارد

سامي يوسف: سيد جان اگه اجازه بدهيد ساده تر بگم؟ اگه كسي از مرجعي تقليد كنه ومرجع تقليدش وفات كنه /بااجازه مجتهد زنده اي ديگر ميتوان ازان مرجع ميت تقليد كرد/البته اگر بعد ايشان اعلمي نياد

بی ریا: دسته بندی اصول دین و فروع دین به این شکلی که در میان ما متداول است از احادیث و روایات ائمه (ع) اخذ نشده است؛ بلکه دانشمندان علوم دینی معارف دینی را به این صورت دسته بندی کردند. تاریخ بحث ها در باره به نیمه دوم قرن اول هجری باز می گردد ولی دقیقاً مشخص نشده است که توسط چه کسی به این نام (اصول دین) خوانده شده است. بلکه اصولاً چنین مباحث علمی در پی مباحثات و تفکرات دانشمندان شکل گرفته و نتیجه یک حرکت علمی همه جانبه از سوی عالمان دینی بوده است و فرض واضع مشخص، فرضی صحیحی نیست.

انی ظلمت نفسی..: با اجازه ی مرجع زنده میتونی بر مرجع مرده باقی بمونه با شرایطی که تعیین کرده -مرجع مرده

بی ریا: همه ادیان توحیدی دارای سه اصل کلی مشترک می باشند: «اعتقاد به خدای یگانه،‌ اعتقاد به زندگی ابدی برای هر فردی از انسان در عالم آخرت و دریافت پاداش و کیفر اعمالی که در این جهان انجام داده است (معاد) و اعتقاد به بعثت پیامبران از طرف خدای متعال برای هدایت بشر به سوی کمال نهایی و سعادت دنیا و آخرت»

سامي يوسف: بي ريا /كلامتون از كتب شيعه گرفته نشده /بلكه اطلاعات منحرف اينترنتي است

بی ریا: جناب سامی سایت معتبری هستش و منابع معتبرشم ذکر شده

سامي يوسف: بي ريا//منبعش صحيح نيست
 اصول دين 5تاست در نظر اماميه/ودرنظر عامه 3تا


بی ریا: بله خلاف این تو مطلب گفته شد؟

سامي يوسف: وفعلا داريم درمورد نظر اماميه بحث ميكنيم

سید110: دوستان ایا میشه ازدو مرجع همزمان تقلید کرد؟

یه پلاک: اگه یکیشون زنده باشه یکیشون مرده فک کنم بشه؟

بی ریا: اگه هر دو از نظر اعلمیت در یک حد و اندازه باشند میشه البته گمانم و ب نوع حکمم بستگی داره

سامي يوسف: من كه ميگم نه/نميشه/چون موجب سردرگمي مقلِّد ميشه امكانش نيست

سید110: خوب چطوری؟ اگه مساوی باشند از نظر علمی چی ؟

سامي يوسف: بي ريا/.تقريبا درمسيرين//درصورتي كه يكيشون درمساله اي حكم به احتياط داده باشد/

بی ریا: من ی مطلب خونده بودم اگه اشتباه نکنم اینکه دو مرجع در اعلمیت یکی باشند و یکی احتیاط داده باشه میشه از دیگری تقلید کرد

سامي يوسف: سيد مشكلي نداره/طبق عرايض بنده،  بي ريا درسته

سید110: خوب در برخی رساله ها امده که اگه دو مجتهد با هم مساوی باشند می توان برخی از مساییل را از یکی و برخی دیگر را از دیگری تقلید کرد که البته من هم با نظر جناب سامی یوسف موافقم چون ممکنه ایجاد سر درگمی کنه

سامي يوسف: سيد جان /فقط در مساله اي كه مرجع تقليد احتياط داده باشه

بی ریا: جناب سامی احتیاط واجب یا مستحب فرقی نداره؟

سامي يوسف: بي ريا نظر به احتياط. تنها احتياط مستحب زياد مهم نيست وقتي احتياط گفته ميشه /منظور واجبه درسته اقاسيد؟

سید110: بله همین طوره

  















4 تشکر شده از کاربر سپیده 313 برای ارسال مفید :
سینا313 , الما , programmer , ,



  می پسندم 5     0  5 
 
 
تعداد پسند های ( 5 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : سپیده 313


گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد



« فروع دین-مرجع تقلید | حکم خواندن قرآن هنگام قاعدگی »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 07:57 پیش از ظهر