آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ۰۱:۴۹ بعد از ظهر
|
|||||||
عضو
شماره عضویت :
26
حالت :
ارسال ها :
2229
محل سکونت : :
همدان
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
256
دعوت شدگان :
2
اعتبار کاربر :
5894
پسند ها :
746
تشکر شده : 2625
|
تهران در اخرالزمان
امام صادق در مورد تهران اخر الزمان می فرماید : تهران به حدی می رسد که کاخهایش چون کاخهای بهشتی می شود و زنانش چون حورالعین می گردند. لباس های کافران را می پو شند ، خود را به شکل مستکبران در می اورند، بر زین ها سوار می شوند ،به همسران خود تمکین نمی کنند و در امد شوهرانشان انها را کفاف نمی دهد. از آنها به قله کوه فرار کنید و همانند روباهی که بچه های خود را برداشته اند و از لانه ای به لانه ای می گریزند ، کودکان خود را برداشته ،از پناهگاهی به پناهگاهی بگریزید.
بحارالانوار،ج52 ص258
برگرفته از موعود نامه
ویرایش موضوع توسط : programmer
در تاریخ : شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۷:۰۲ بعد از ظهر
می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||||||
|
اطلاعات نویسنده |
تهران در اخرالزمان
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ۰۷:۱۵ بعد از ظهر
[1]
|
||
عضو
شماره عضویت :
1816
حالت :
ارسال ها :
192
محل سکونت : :
تهران
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
31
اعتبار کاربر :
974
پسند ها :
48
تشکر شده : 294
|
.
ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) !! ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻭ ﺭﯼ ﻭ ﺯﻭﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺁﻧﺮﺍ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ؛ ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﺭ : ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺍﻟﺘﻮﺍﺭﯾﺦ ﺹ ۸۷۵ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : ﺍﯼ ﻣﻔﻀﻞ ﺍﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﺯﻭﺭﺍ ﮐﺠﺎ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻡ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺣﺠﺘﺶ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮﻧﺪ . ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺑﺪﺍﻥ ﺍﯼ ﻣﻔﻀﻞ ﺩﺭ ﺣﻮﺍﻟﯽ ﺭﯼ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﺎﻫﯽ ﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﻣﻦ ﺍﻥ ﺷﻬﺮﯼ ﺑﻨﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻃﻬﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﺯﻭﺭﺍ ﮐﻪ ﻗﺼﺮﻫﺎﯾﺶ ﻣﺜﻞ ﻗﺼﺮﻫﺎﯼ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺯﻧﻬﺎﯾﺶ ﻣﺜﻞ ﺣﻮﺭ ﺍﻟﻌﯿﻦ ﺍﺳﺖ . ﺑﺪﺍﻥ ﺍﯼ ﻣﻔﻀﻞ ! ﺍﻥ ﺯﻧﻬﺎ ﻣﺘﻠﺒﺲ ﺑﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﮐﻔﺎﺭ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻭﺩﺭ ﻫﯿﺌﺖ ﻇﺎﻟﻤﺎﻥ ﻣﯿﺒﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺳﮑﻮﻧﺖ ﺷﻮﻫﺮ ﻫﺎ ﮐﻔﺎﯾﺖ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻃﻼﻕ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ! ﻭ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﻭ ﺯﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺯﻧﻬﺎ ﺍﮐﺘﻔﺎ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ! ﻭ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﺯﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻧﻬﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ! ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺗﻮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﻨﺖ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯽ ﭘﺲ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮ ﺳﮑﻮﻧﺖ ﻣﮑﻦ ﻭ ﻣﺴﮑﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﺪﻩ ﭼﻮﻥ ﻣﺤﻞ ﻓﺘﻨﻪ ﺍﺳﺖ ! ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﮐﻮﻫﻬﺎ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﺍﺧﯽ ﺑﻪ ﺳﻮﺭﺍﺧﯽ ﻣﺜﻞ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ﺑﭽﻪ ﺍﺵ ﻓﺮﺍﺭ ﮐﻦ. ( ﺍﻟﺰﺍﻡ ﺍﻟﻨﺼﺎﺏ ﺹ ۱۸۳،ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺍﻻﺛﺮ ﺹ ۴۳۰، ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ﺝ ۵۲ ﺹ ۲۵۸،ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺝ ۲ ﺹ ۷۶۲ ﻣﻮﻋﻮﺩ ﻧﺎﻣﻪ : ۲۳۸ می پسندم 0 |
||
|
اطلاعات نویسنده |
تهران در اخرالزمان
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۱۵ بعد از ظهر
[2]
|
|||
مدیر انجمن انجمن دفاع مقدس
شماره عضویت :
1784
حالت :
ارسال ها :
3460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
462
اعتبار کاربر :
72225
پسند ها :
2031
تشکر شده : 2670
|
زوراء کجاست ؟
شهر زوراء که در روایات آمده کدام است ، تهران یا بغداد ؟ زوراء کجاست ؟ بنا بر مشهور نزد مردم، «زَوراء» همان «بغداد» است و در لغت عرب از مادّۀ «زَور» به معنای کژی و انحراف، ریشه می گیرد. بغداد را به این دلیل زوراء نامیده اند که مسیر رود دجله، نرسیده به این شهر منحرف می شود . زوراء از اسامی دجله نیز هست . البتّه زوراء در اصل نام بخش غربی و کهن بغداد است؛ چنان که به باغ قدیم واقع در منطقۀ کرخ، در غرب بغداد، که هم اکنون نیز آثاری از آن برجای مانده است، باغ زوراء میگویند. با پژوهش در روایات اسلامی، به ویژه اخبار مرتبط با حوادث آخرالزمان، چنین یافت می شود که واژۀ «زوراء» دو کاربرد متفاوت داشته و در سخنان پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام علی(علیه السلام) بر «بغداد»، و در کلمات کعب الأحبار، امام صادق و امام مهدی(علیهما السلام) بر تمام «ری» (تهران جدید) یا بر «پشت ری» که همان شهر «تهران» قدیم باشد، «زوراء» اطلاق شده است. همچنین در سخنان یاران پیامبر اسلام (صلّی الله علیه وآله) و امام علی(علیه السلام) ، مانند حذیفه، گاهی مراد از «زوراء» همان «بغداد» و زمانی مقصود از «زوراء» ، «پشت ری» یا بخش شمالی «تهران» جدید می باشد. در هر حال، در روایات اسلامی مرتبط با آخرالزمان، واژه های «ری» و «زوراء» تقریباً کاربرد و معنایی برابر با «تهران» دارند، مگر «پشت ری» که بر بخش شمالی تهران کنونی اطلاق می گردد. حل مشکل زوراء ( تهران یا بغداد ) اما روایتى که مشکل را حل مى کند و اختلاف را از میان بر مى دارد و از آن فهمیده مى شود که مقصود از (دار الفاسقین) و زوراء در حدیث مفضل همان بغداد و تهران (دار الزوراء) است به حسب روایتى که مرحوم علامه ى مجلسى اعلى الله مقامه از مفضل بن عمر نقل کرده چنین است: قال المفضل، قال لى جعفر بن محمد علیه السلام یا مفضل! أتدرى أینما وقعت دار الزوراء قلت: الله وحجته أعلم، فقال: اعلم یا مفضل ان فى حوالى الرى جبل أسود تبنى فى ذیله بلدة تسمى بالطهران، وهى (دار الزوراء) التى تکون قصورها کقصور الجنة ونسوانها کحور العین، واعلم یا مفضل، انهن یتلبسن بلباس الکفار ویتزین بزى الجبابرة ویرکبن السروج ولا یتمکن لأزواجهن ولا تفى مکاسب الأزواج لهن فیطلبن الطلاق منهم فیکتفى الرجال بالرجال والنساء بالنساء وتشبه الرجال بالنساء والنساء بالرجال، فانک ان ترد حفظ دینک فلا تسکن فى هذه البلدة ولا تتخذها مسکنا لأنها محل الفتنة وفر منها الى قلل الجبال ومن الجحر الى الجحر کالثعلب بأشباله. مفضل گفت: که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به من فرمود: اى مفضل آیا میدانى که دار الزوراء، در کجا واقع شده است؟ من عرض کردم: خدا وحجت او بهتر مى دانند، فرمود: اى مفضل بدان، که در حوالى رى کوه سیاهى است که در پایین آن کوه شهرى بنا مى شود که آن را (تهران) مى نامند، وآن (دار الزوراء) است، وآن شهرى است که ساختمانها وکاخهایشان مانند قصرهاى بهشت است وزنانش (در زیبائى) مانند حور العین اند آن زنها لباس کفار در بر مى کنند وبا پوشش کفار خود را مى آرایند وبر (زین) سوار مى شوند وبراى شوهرانشان تمکین نمى کنند. ودستمزد کار وکاسبى ودرآمد شوهرانشان (در خرج وبرجى که دارند) کفاف آنها را نمى دهد وبدین لحاظ از شوهران خود درخواست طلاق مى کنند (وبزور از آنها طلاق مى گیرند) ومردان از مردان ارضا مى شوند وزنان از زنان، ومردان خود را شبیه زنان مى سازند وزنان شبیه مردان، واگر مى خواهى دین خود را محفوظ نگه دارى، آنجا را براى محل سکونت انتخاب نکن زیرا که آنجا محل فتنه است وهمچون روباهى که براى حفظ ونگهدارى فرزندان خود پیوسته از این سوراخ به آن سوراخ مى رود به قله کوهها گریزان باش. پس دانستیم زوراء به بغداد و دارالزوراء به تهران اطلاق می شود. مطابق مضمون این حدیث که تهران (دار الزوراء) است، ادیب دانشمند، مرحوم (فرهاد میرزا) متوفاى سال 1305 هجرى قمرى، که از مفاخر مردان سیاسى وفضلاى تاریخ دوره ناصرى است اشعارى درباره ى تهران سروده است که چون مناسب مقام است آن را در اینجا نقل مى کنیم: اشعار مرحوم فرهاد میرزا درباره دار الزوراء خانه اى است که براى اهل تقوى زندان و آتش است. ولى براى غیر اهل تقوى بهشت است و آن تهران است. مقر سلطان زمان گشته است واگر دار السلطنه نبود انس و جنى به آن وارد نمى شد. و شهرى است که خیال مى کنى قبة الاسلام است، حال آنکه از اسلام در آن خبرى نیست. مردهایشان خود را شبیه زنها کرده اند که گمان مى برى مسخ گردیده وزن شده اند. زنهایشان حجاب عفت را دریده، و از فراوانى آنها بازار و کاروانسراها تنگ شده است. آنها به شوهران خود که براى آنان عقد بسته شده اند اکتفا نمى کنند. مثل اینکه اصلا قرآن آنها را از عمل زشت باز نداشته است. اهل مدارس جدید در این شهر همگى از راه راست منحرف گردیده و به دو دسته تقسیم شده اند. یک دسته از آنها افکار فلسفه را تحصیل مى کنند، ودسته ى دیگر براى فراگیرى لغت و زبان کفر تشنه اند. شاهد صادق گوینده ى این اشعار کارهاى ایشان است، وشاهد دیگر آیات و اخبارى است که به ما رسیده است. فرمود: اى مفضل بدان، که در حوالى رى کوه سیاهى است که در پایین آن کوه شهرى بنا مى شود که آن را (تهران) مى نامند، وآن (دار الزوراء) است، وآن شهرى است که ساختمانها وکاخهایشان مانند قصرهاى بهشت است وزنانش (در زیبائى) مانند حور العین اند آن زنها لباس کفار در بر مى کنند وبا پوشش کفار خود را مى آرایند وبر (زین) سوار مى شوند وبراى شوهرانشان تمکین نمى کنند. ودستمزد کار وکاسبى ودرآمد شوهرانشان (در خرج وبرجى که دارند) کفاف آنها را نمى دهد وبدین لحاظ از شوهران خود درخواست طلاق مى کنند (وبزور از آنها طلاق مى گیرند) ومردان از مردان ارضا مى شوند و زنان از زنان ، ومردان خود را شبیه زنان مى سازند و زنان شبیه مردان ، واگر مى خواهى دین خود را محفوظ نگه دارى ، آنجا را براى محل سکونت انتخاب نکن زیرا که آنجا محل فتنه است و همچون روباهى که براى حفظ ونگهدارى فرزندان خود پیوسته از این سوراخ به آن سوراخ مى رود به قله کوهها گریزان باش. عاقبت ری یا تهران در روایات امام صادق(علیه السلام) فرمود: بی گمان، اهل ری در دنیا، بر اثر نوشیدن شراب، تشنه می میرند و تشنه برانگیخته می شوند و تشنه وارد آتش می گردند . در حدیثی دیگر از امام صادق(علیه السلام) ، ضمن اطلاق واژۀ «زوراء» بر منطقۀ پشت ری یا تهران کنونی، چنین آمده است : از معاویة بن وَهب روایت شده است که گفت: امام صادق (علیه السلام) این بیت شعر را که سرودۀ ابن ابی عَقِب است، خواند: از آنان در زوراء هنگام چاشت ، هشتاد هزار نفر چون شتر کشته می شوند سپس به من فرمود: زوراء را می شناسی؟ گفتم: فدایت شوم، می گویند: همان بغداد است. فرمود: نه، آیا تا کنون وارد ری شده ای؟ گفتم: آر ی ، فرمود: به بازار مال فروشان رفته ای؟ گفتم: آری. فرمود: آیا از سمت راست راه، کوه سیاه رنگ را دیده ای؟ همان جا زوراء است که در آن هشتاد هزار تن کشته می شوند، و از ایشان هشتاد مرد از فرزندان فلانی که همه شایستۀ رهبری اند، به قتل می رسند. گفتم: فدایت شوم ، چه کسی آنان را می کشد؟ فرمود: ایشان را اولاد عجم می کشد . در غیبت نعمانی ، ص 299 ، یعقوب بن سراج گوید : شنیدم حضرت امام صادق (ع) فرمود : سیزده شهر و طائفه با حضرت حجت (ع) جنگ می کنند ، اهل مکه و اهل مدینه و اهل شام و بنی امیه و اهل بصره و اهل دست میسان و کردها و عربها و طائفه ضبه و غنی و باهله وازد و اهل ری ( تهران ) . بحار ج 52 ، ص 226 ، کعب الاحبار گفت : به درستی که قائم از فرزندان علی ( ع ) است . غیبتی برای اوست همانند غیبت یوسف ، و برای اوست برگشتی همانند برگشت عیسی بن مریم ( ع ) ، سپس بعد از غیبتش ، ظاهر می شود همزمان با طلوع ستاره آخر یا ستاره سرخ ( یعنی ایرانیان ) ، و خراب شدن زورا و آن ری است ، و خسف و فرو رفتن مزوّره و آن بغداد است ، و خروج سفیانی ، و جنگ فرزند عباس با جوانان ارمنیه و آذربایجان ، و این جنگی است که در آن هزاران هزار تن به قتل می رسند و هر یک از آنها در دست خود شمشیر جواهر نشان دارد . در این هنگام است که پرچمهای سیاه بر سر آنها سایه می افکند . این جنگی است که به واسطه آن به مردن سرخ و طاعون بزرگ بشارت داده می شود ( یعنی این گونه مردن در این جنگ اتفاق می افتد ) . بحار ج 60 ، از عبدالله بن سنان است که از امام صادق ( ع ) پرسید : سرزمین جبل کجاست که ما در بعضی از روایات خوانده و شنیده ایم که چون به فرمان خداوند خلافت و ولایت به شما بازگردد، برخی از شهر های جبل خسف و زیرو رو می شود؟ امام صادق ( ع ) فرمود : در سرزمین جبل موضعی است که به آن بحر می گویند و در آنجا شهری است که آن را قم می نامند و آنجا معدن شیعیان ماست . و امّا ری ، پس وای بر ری از هر دو بال و طرف آن ! چرا که امن و سلامتی آن به سبب قم و اهل قم است . عرضه داشتند : دو جناح و دو طرف ری کدامند؟ حضرت فرمود : یکی بغداد است و دیگری خراسان ، و محققا شمشیرهای خراسانیان و شمشیر های بغدادیان در ری به یکدیگر خواهد رسید و حق تعالی ایشان ( اهل ری ) را عقوبت و هلاک خواهد فرمود. پس اهل ری بدین لحاظ به قم پناه می برند و مردم قم آنها را پناه می دهند ، آنگاه از قم به جای دیگری که آن را اردستان می گویند منتقل می شوند. حال دیدید که تهران آخرالزمان با چه زیبایی و دقتی در روایات از آن یاد شده ، حال چرا انسانها تفکر نمی کنند در خلقت خود که بدانند برای این خلق نشده اند که فقط به لذات دنیا بپردازند و هدف شایسته تری در خلقت انسان نهان است ، چرا انسانها همواره رو به فنا و زوال گام برمیدارند و اعمال شیطانی انجام می دهند در حالی که راه رشد و سعادت ابدی باز است و انسان را به آن فرا می خوانند ، به امید روزی که انسان در برابر شیطان بایستد و بگوید سجده کن منم که اشرف مخلوقاتم ! آخرالزمان می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
تهران در اخرالزمان
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ بعد از ظهر
[3]
|
|||
راستش هر وقت تهرن میرم دلم میگیره
خدا کنه بچه های تهران از این حرفم ناراحت نشن می پسندم 0
|
||||
|
اطلاعات نویسنده |
تهران در اخرالزمان
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ قبل از ظهر
[4]
|
|||
بانو
شماره عضویت :
1713
حالت :
ارسال ها :
649
محل سکونت : :
شهر شقایق ها
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
118
اعتبار کاربر :
40235
پسند ها :
563
تشکر شده : 1319
|
می پسندم 0
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
تهران در اخرالزمان
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۶:۱۸ بعد از ظهر
[5]
|
|||
بانو
شماره عضویت :
1957
حالت :
ارسال ها :
863
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
124
اعتبار کاربر :
12898
پسند ها :
948
تشکر شده : 1235
|
طهران در آخر الزمان از زبان معصوم علیه السلام بدان ای مفضل در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن ان شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و ان است زورا که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زنهایش مثل حور العین است.
در همین رابطه در منتخب التواریخ ص 875 آمده است:
همچنین در مناقب العتره ابن فهد حلی آمده است: می پسندم 1 0 1 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
|
اطلاعات نویسنده |
تهران در اخرالزمان
شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۶:۵۰ بعد از ظهر
[6]
|
|||
بانو
شماره عضویت :
1957
حالت :
ارسال ها :
863
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
124
اعتبار کاربر :
12898
پسند ها :
948
تشکر شده : 1235
|
مردان زن نما می پسندم 0
|
|||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
تهران ، در ، اخرالزمان ، |
|