آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ۰۷:۴۰ قبل از ظهر
|
|||
عضو
![]()
شماره عضویت :
94
حالت :
![]()
ارسال ها :
252
جنسیت :
![]()
تعداد بازدیدکنندگان :
127
اعتبار کاربر :
2770
پسند ها :
149
تشکر شده : 620
|
پایان جهان و برپایی «حشر» به روایت امام علی ابن الحسین؛ زین العابدین(ع)-قسمت دوم
پـس خـداى مـتـعـال امـر مـى فـرمـایـد كـه آسـمـان چـهـل روز بـر زمین ببارد تا اینكه آب به اندازه دوازده ذراع بـالاى هـمـه چیز باشد. پس جسدهاى مخلوقات بروید، چنان كـه دانـه ها از زیر خاك روییده شوند. پس به قدرت خداى عـزیـز و حـمـید اجزاى خاك شده و ذرات متفرقه خلایق به هم نزدیك گردد و بعضى به بعض دیگر بپیوندد، حتى اینكه اگر در یك قبر هزار میت دفن شده باشد و گوشتها و جسدها و اسـتـخـوانـهـاى پـوسـیده آنها همه خاك شده و با هم مخلوط گـردیده باشد از هم جدا شوند، چنان كه خاك میتى به خاك مـیـت دیـگـر مـخـلوط نـخواهد ماند؛ براى اینكه در این قبر آدم شـقـى هـسـت و آدم سعید نیز هست . یك جسد است كه باید متنعم بـه نـعـمتهاى الهى در بهشت باشد و یك جسد است كه باید معذب به عذاب جهنم باشد، كه از آن به خدا پناه مى بریم . پس باید از یكدیگر جدا شوند. پـس خـداى مـتـعـال مـى گـویـد: بـایـد زنـده شـونـد جبرئیل و میكائیل و اسرافیل و جمله عرش ! پس زنده مى شوند بـه اذن خـدا. پـس امـر مـى فـرمـایـد: اسـرافـیل را كه صور را به دست بگیرد و امر مى فرماید: ارواح خـلایـق را كـه بیایند و داخل در صور شوند. و امر مى فـرماید اسرافیل را كه بدمد در صور براى زنده شدن . و بـیـن ایـن دو نـفـخـه چـهـل سـال است . پس خارج مى شوند از سوراخهاى صور كه گویا ملخهاى پراكنده هستند. پس مابین زمـیـن و آسـمـان از ارواح پـر مـى شـود. پـس ارواح داخـل زمـین مى شوند و به سوى اجساد مى روند در حالى كه آنـهـا در قـبـرها مانند مرده ها مى باشند، پس هر روحى از راه خـیشوم داخل در جسد خودش مى شود. پس به اذن خدا زنده مى شوند. پس زمین از روى آن بدنها شكافته مى شود، چنانچه خـدا مـى فـرمـایـد: روزى كـه خـارج مـى شـونـد از قبرها در حـال سـرعت گویا آنها به سوى پرچم نصب شده سرازیر مى شوند، چشم هاى آنها خاشع است و ذلت آنها را پوشیده و فرا گرفته این است كه روزى كه وعده داده شده بودند. خـداونـد مـى فـرماید: پس بار دیگر در صور دمیده مى شود نـاگـهـان آنـهـا ایستاده نظر مى كنند سپس به سوى صحنه قـیـامـت خـوانـده مـى شـوند. و خدا امر فرماید كه خورشید از آسـمـان چـهـارم بـه آسـمـان دنـیـا آید كه گرما و حرارت آن نـزدیـك سـرهاى مردم باشد. پس از آن گرما امر عظیمى بر آنـهـا وارد مى گردد تا اینكه از شدت گرما عرق مى كنند و در زحـمـت واقـع مـى شـونـد تـا ایـنـكه در غرق خود فرو مى رونـد. در ایـن حـال بـا پاها و بدنهاى برهنه و تشنه ؛ كه بـر آنـهـا فـشـار آورده به نحوى كه هر كدام زبانشان بر لبـهـایـشـان افـتـاده بـاشـد؛ بـر انگیخته مى شوند. در آن حال به قدرى گریه كنند كه اشك چشم آنها تمام شود پس خون گریه كنند. راوى ، كـه حـسـن بـن محبوب است ، از یونس بن ابى فاخته نـقـل مـى كـنـد كه مى گوید: حضرت زین العابدین على بن الحسین علیهماالسلام را دیدم كه چون به اینجا رسید صداى مباركش به گریه بلند شد و مانند زن فرزند مرده گریه كـرد و فـرمـود: آه پـس آه بـر عـمرم كه چگونه آن را در غیر عـبـادت خـدا ضـایـع كـردم و طـاعـت خـدا به جا نیاوردم تا از اهل نجات و رستگارى باشم. وقتى در صور دمیده شد نـسـبى بین خلائق در صحرای محشر در کارنیست. پدر و مادر و فرزند و همسر و زوجه او یارای کمک رساندن به دیگری را ندارند و براى هر یك از آنها در این روز گـرفـتـارى هـسـت كـه دیـگـر فرصت ندارد كه به دیگرى برسد. پـیـغـمـبـر صـلى الله عـلیـه و آله فـرمـود: جـبـرئیـل بـه مـن خبر داد گفت در بین اینكه خلائق در عرصه قـیـامـت تـوقـف دارنـد نـاگـهـان امـر خـداى مـتـعـال صـادر مـى شـود كـه مـلائكـه مـوكـل به آتش جهنم را بكشند بیاورند به محشر. پس هفتاد هزار ملك آن را با هفتاد هزار مهار مى كشند. پس خلائق گرما و حـرارت او را از مـسـافـت یـك مـاه كـه سـواره تـندرو طى كند احـسـاس مـى نـمـایـنـد. و شـعـله هـاى او در هوا پر مى زند و صـداى زفـیـر آن بـلنـد شـود پـس وقـتـى كـه نـزدیك به عرصه قیامت شود جرقه اى مى زند مانند قصر و كوشك پس بـاقـى نـمـاند در این روز پیغمبرى و نه وصى پیغمبرى و نـه شهیدى مگر اینكه به زانو مى آیند و دیگر مردم به رو مـى افـتـنـد و هـمـه فـریـاد مى كنند خدایا مرا نجات بده مرا نـجـات بـده و نـجـات خـود را از خـدا خـواهـانـنـد مـگر تو یا رسـول الله صـلى الله عـلیـه و آله كـه ایـسـتـاده اى و مـى گـویـى خـدایـا نـجـات بـده مـرا و ذریه مرا و شیعیان مرا و دوسـتـان ذریـه مـرا! فرمود: سپس پیغمبر مى خواهد كه آتش بـه عـقـب بـرگـردد و از مـردم دور شـود. پـس خـداى مـتـعـال امـر فـرمـایـد كـه خـزنـه جـهـنـم او را بـه جـاى خود برگردانند. این معنى در تفسیر آیه كریمه در سوره فجر است . كه مى گوید در این روز جهنم آورده شود و در این روز انـسـان بـه یـاد مـى آورد و چـگـونه براى او یاد آوردن نفع دارد، یـعنى روز قیامت اولاد آدم گناهانش را به یاد مى آورد و پشیمان مى شود و مى بیند چگونه آنچه پیش فرستاده بر آن وارد شـده و چـگـونـه در دنـیـا یـادآور نـشـد كـه خـانـه اعـمال بود و مى توانست خود را اصلاح كند و امروز كه روز جزاست به یاد آورده ؛ بنابراین یاد نمودن براى او فایده اى نـدارد. و فـرمـایـش حـق تـعـالى كـه از زبـان اولاد آدم نـقل مى فرماید كه مى گوید: اى كاش پیش فرستاده بودم بـراى زندگانیم ، یعنى اى كاش براى رضاى خدا صدقه داده بودم ، و كارهاى خیر، و عبادات ، نماز ذكر، دعا و تسبیح زیاد انجام داده بودم تا اینكه امروز از آن فایده و بهره مى بـردم و درجـات عـالى و نـعمتهاى باقى در مجاورت انبیاء و شهدا و صالحین نصیب من مى گردید. علت اینكه خداى متعال زندگانى آخرت را آخرت نامید از این جـهـت اسـت كـه نعمت هاى بهشت همیشه و دائم است و تمام نمى شـود تـا خدا باقى است بهشت و نعمتهاى آن هم باقى است . بـه خـلاف دنـیـا كه زندگى در آن موقت و منقطع است و همان زنـدگى كوتاه نیز آلوده به هم و غم ، مرض ، و ترس ، و ضعف و پیرى ، و مقروض شدن و غیر اینها مى باشد. می پسندم 3 0 3 ![]() تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر |
|||
![]() ![]() |
|
اطلاعات نویسنده |
![]()
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ۰۷:۴۲ قبل از ظهر
![]() |
|||
بانو
![]()
شماره عضویت :
70
حالت :
![]()
ارسال ها :
5183
جنسیت :
![]()
تعداد بازدیدکنندگان :
568
دعوت شدگان :
2
اعتبار کاربر :
34682
پسند ها :
6789
تشکر شده : 6057
|
اللهم اجعل عواقب امورناخیرا می پسندم 2 0 2 ![]() تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||
![]() ![]() |
|
اطلاعات نویسنده |
![]()
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ۰۷:۵۴ قبل از ظهر
![]() |
|||
نوشته شده توسط : فاطمه 1 »
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
الهی آمین ممنون جناب با خدا باش وفاطمه خانم می پسندم 2 0 2 ![]() تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||
![]() ![]() |
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
داستان ، پایان ، جهان ، شروع ، حشر ، در ، روایت ، امام ، سجاد ، علیه ، السلام ، |
|