انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:.. 🔻هدیه‌ تحقیرآمیز کِندی ..:||:.. ღ ღ ღتبریک ازدواج به دوست خوبم هستی2013 جان عزیز ღ ღ ღ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » امام دوازدهم: حضرت امام مهدی علیه السلام » شبهات مهدویت » نقد جریان یمانی توسط شیخ کورانی



نقد جریان یمانی توسط شیخ کورانی

جناب حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی کورانی (صاحب کتاب معجم احادیث الامام المهدی عج که با کتاب عصر ظهور در بین جوانان مذهبی شناخته می شوند) در کتاب خود به نام «دجال البصرة» اشکالاتی را بر جریان یمانی و مدعی آن وارد می کنند که ترجمه بعضی ا از این اشکالات به شرح ذیل می باشد: 1.آیا احمد الحسن فرزند امام زمان(عج) است؟ اگر جواب مثبت است چرا قبل از ضهور پدر آمده است؟ اگر احمد الحسن زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که
krn [vdhk dlhkd j,sx ado ;,vhkd


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۵۷ قبل از ظهر
عضو
rating
شماره عضویت : 2750
حالت :
ارسال ها : 123
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 92
اعتبار کاربر : 1537
پسند ها : 32
تشکر شده : 254
وبسایت من : وبسایت من



|

جناب حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی کورانی (صاحب کتاب معجم احادیث الامام المهدی عج که با کتاب عصر ظهور در بین جوانان مذهبی شناخته می شوند) در کتاب خود به نام «دجال البصرة» اشکالاتی را بر جریان یمانی و مدعی آن وارد می کنند که ترجمه بعضی ا از این اشکالات به شرح ذیل می باشد:

1.آیا احمد الحسن فرزند امام زمان(عج) است؟ اگر جواب مثبت است چرا قبل از ضهور پدر آمده است؟

اگر احمد الحسن زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که خود ادعا می کند دیگر چه نیازی به ضهور پدر می باشد؟

2.آن چه که بر ما واجب است تصدیق نبوت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و اطاعت از ایشان و ائمه ی معصوم(علیهم السلام) است، اما اولاد ایشان در صورتی واجب است که امام معصوم(علیه السلام) در این خصوص به ما دستور دهند. بنابر این این شخص مدعی باید دو مطلب را ثابت کند؛ 1- اینکه فرزند امام زمان(عج) است. 2- اینکه امام زمان(عج) دستور به اطاعت از او داده اند.

و این دو مطلب با معجزه ای آشکار ثابت می گرددو او باید ارائه ی معجزه و کرامت کند و خواب امام زمان(عج) و یا جنی که ادعا می کند کافی نیست.

3. امام زمان(عج) به وسیله ی رعب توسط خداوند متعال یاری شده است و علم ایشان شکست خورده باز نمی گردد همانگونه که آمده است:« یُنصر بالسیف و الرعب و انّه لا تردّ له رایة»(کمال الدین/327)

کسی که ادعا می کند پسر امام زمان(عج) و فرستاد هی ایشان است باید مانند ایشان باشد و این در حالی است که در استان بصره در معرکه ای که با پلیس این استان در روز عاشورا برپا کردند، شکست خوردند و به پناهگاه های خود گریختند و در لانه های خود دستگیر شدند و مدعی مذکور؛ جناب فرمانده ی اعظم به امارات فرار کرد.

در جواب این اشکال، طرفداران این مدعی توجیه ذیل را ذکر می کنند:

روایت مذکرو مربوط به زمانی است که امام زمان(عج) خود شروع کننده ی معرکه و جنگ باشند و این در حالی است که در درگیر استان بصره دولت شروع کننده ی درگیری بود.

در جواب باید گفت که این توجیه درست نمی باشد چرا که قاعده ی «لاترد له رایة» اطلاق دارد و قیدی ندارد و شامل هر معرکه ای اعم از آنکه اما زمان(عج) شروع کننده باشن و یا نباشند، می شود.(1)

4. از جمله اشکالات این مدعی آن است که قرآن را غلط می خواند همانگونه که در بعضی کلیپ های صوتی و تصویری او مشهود است.

طرفداران او این مشکل را اینگونه تو جیه می کنند که او خطا نمیخواند بلکه قرائت است و این در حالی است که قرائت باید به تبعیت از یکی از قرائات هفت گانه معتبر باشد، مگر انکه بگویند قرائت جدیدی از ایشان صادر شده است!!!

جالب آن است که نه فقط در قرآن که حتی در مفردات زبان عرب و قواعد نحوی و ادبیاتی اشتباه می کند این امام!!!

5. از جمله اعتقادات شیعیان آن است که امام معصوم(علیه السلام) همه ی زبان ها ی دنیا را می داند چرا که لازمهی حجت بر قوم بودن ایشان بر هرقومی چنین اقتضایی دارد.

آیا این مدعی امامت زبان های زنده ی دنیا را بلد است؟ اگر جواب مثبت است این ویژگی را آشکار کند.

6. آیا امام معصوم در صورتی که دلیل مستحکمی بر دعوت خود ارائه نکرده باشد و به این دلیل، دعوت او مورد پذیرش واقع نشود، حکم به کفر افراد رد کننده ی دعوت می کند؟ حاشا و کلّا، این امر با عصمت و مقام شامخ امامت به هیچ وجه سازگاری ندارد.

اما مدعی مزبور و اتباع اورا ببینید که همانند وهابیان چگونه حکم به تکفیر رادین این دعوت می کنند.

« به نام امام م ح م د بن الحسن المهدی اعلام می کنم گه هرکس بعد از 13 رجب 1425 ه.ق به این دعوت ملحق نشود و بیعت خود را با وصی امام زمان(عج) اعلام نکند از ولایت علی ابن ابی طالب(علیه السلام) خارج است و داخل در جهنم می شود و همهی اعمال عبادی او، کم و زیاد باطل است.» احمد الحسن 13/6/1425 ه.ق

7. یکی از دلایل این قوم برای قبول دعوت استخاره است.

جواب نقضی: آیا این افراد حاضر ند که برای طلاق زنان خود و به ازدواج در آوردن آنها به دیگری به این دلیل یعنی استخاره تمسک کنند؟ اگر جواب منفی است چگونه است که ما باید عقاید خود رابا استخاره اثبات کنیم و این دعوت مزخرف را با این دلیل بپذیریم.

اگر استخاره بر دجال بودن احمد الحسن بگیریم و آیه ی خوب آید آیا اتباع او می پذیرند؟ اگر بر قتل او استخاره بگیریم آیا اتباع او در صورت خوب بودن استخاره او را به قتل می رسانند؟

اصلا اگر دلیل استخاره است، چرا بر نبوت و یا حتی الوهیت این شخص استخاره نگیریم؟!!!

جواب حلی:استخاره در موردی است که شخص بین دو فعل که هیچ کدام از آن دو مرجح و به عبارتی دیگر امتیازی ندارد می باشد آن هم فعل مباح و نه فعل حرام و یا واجب. و یان دستور قرآن است که« و ما کان لمؤمن و لا مؤمنة اذا قضی الله امراً ان یکون لهم الخِیَرة و من یعص الله و رسوله فقد ضل ضلالاً مبیناً»(احزاب/36)

بنابر این در آن چه که خداوند و رسول او به انجام و یا ترک ان(واجب و حرام) امر کرده اند، اختیار وجود ندارد و نمی توان بر انجام یا ترک آن استخاره کرد

تمام مطلب فوق در استخاره در اعمال است و نه عقاید که در آن هیچ راهی برای استخاره وجود ندارد چرا که خداوند متعال دستور به اعتقاد به آنها از طریق عقل و استدلال صحیح داده است و بلکه بالاتر از این و آن اینکه استخاره در عقاید راه ندارد چرا که معنای استخاره جواز و امکان دوطرف است و شخص مخیر در انتخاب یکی از دو طرف می باشد و حال آنکه شخص در عقاید مخیر بین اعتقاد به اینکه عقاید حق هستند یا باطل اند، نمی باشد.

(1) احمد الحسن توانست 500 سرباز از طرفداران خود را در دو ایتان بصره و ناصریه عراق و مراکز کوچکتری در استان های دیگر آماده کند و آنها را با مسائل نظامی آشنا کند و به خیال خود بعد از آمادگی لازم، روز عاشورا را به عنوان ساعت صفر(ساعت حمله) و با هدف ازاد کردن بصره دو استان بصره و ناصریه از طاغوت اعلام کرد. در این روز طرفدارن او به میان هیئات عزاداری آمده و اعلام کردند که «مهدی ظهور کرد.»

در همین حین این دسته شروع به تیر اندازی به پلیس کردند و درگیری آغاز شد و پلیس نیز به تعقیب آنها به مدت یک هفته اغاز کردو 100 نفر از انان را به هلاکت رساند و اکثر آنان را دستگیر کرد و مدعی مذکور به اربابان خود در امارات پناه برد و مخفی گشت.

8. از جمله استدلالات این افراد خواب و به قول آنها رویا است به این نحو که به افراد دستور و وردی می دهند که در روز بخواند که شب به هنگام خواب، خواب ببیند که دعوت احمد الحسن حق است و باید از او تبعیت شود.

عجبا از این دلیل

خواب نه در اعمال و نه در اعتقاد در هیچکدام حجت نمی باشد مگر رویایی که انبای عظام می بینند که البته رویای ایشان وحی است همانگونه که حضرت امیر فرمودند:« رویا الانبیاء وحی»

بر فرض که خواب حجت باشد، اگر کسی خواب ببیند که احمد الحسن دجال است و باید کشته شود، این افرادباید امام خود را بکشند مگر آنکه بگویند فقط خواب هایی که موافق ما باشد حجت است و حق که این شخن زنِ جوان از دست داده را می خنداند.

9.احمد الحسن در سایت خود در مورد زندگی خود چنین می نویسد: نامم احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان بن م ح م د بن الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب(علیهم السلام) است.

در استان بصره عراق زندگی میردم و تحصیلات کلاسیک خود را تا مقطع کارشناسی مهندسی عمران ادامه داده ام و بعد از آن به نجف اشرف جهت تحصیل علوم دینی منتقل شدمولی به دلیل سطح پایین بودن دروس(حداقل نسبت به خودم) گوشه عزلت اختیار میکنم و خود به تنهایی مشغول تحصیل می شوم.»

آن چه که باید به آن جواب داده شود این است که اجداد چهارگانه ی واسطه ی بین او و امام زمان(عج) چگونه 1200 سال عمر کرده اند؟!!!

10. احمد الحسن در جواب سوالی می گوید:« نامم احمد الحسن است. در جنوب بصره زندگی می کردم …و پس از آن به نجف اشرف منتقل شدم و جهت تحصیل علوم دینی در آن دیار اقامت گزیدم. بعد از بررسی حلقات درسی و روش های تدریس دریافتم که تدریسی که در آنجا صورت می گیرد حداقل نسبت به من در سطح پایینی قرار دارد یا چنین به نظر می رسید که در سطح پایینی است. از طرفی در روش درسی خلل بزرگی دیدم و ان اینکه طلاب لغت ومنطق و فلسفه و اصول و فقه و احکام شریعت را یاد می گیرند ولی قرآن کریم و سنت شریف و اخلاق الهی که مؤمن باید به آن زینت یابد در آن تدریس نمی شود لذا بنا را بر گوشه گیری در حجره ی خویش قرار دادم و علوم آنها را به تنهایی و بدون کمک کسی یاد گرفتم و فقط با بعضی از طلاب ارتباط داشتم

دلیل رفتن من به حوزه ی علمیه نجف آن است که واب امام زمان(عج) را دیدم که در آن خواب ایشان مرا امر فرمودند که به حوزه ی علمیه ی نجف بروم و ایشان در آن رویا از اتفاقاتی که برای من خواهد افتاد خبر دادند و بالفعل همه ی آنچه در رویا به من خبر دادند اتفاق افتاده است.

شخصی به نام صالح میاحی از احمد الحسن سوال می کند که: جناب سید زیر نظر کدام یک از مراجع درس آمختند؟

ناظم العقیلی سخنگوی احمد الحسن در جواب می گوید: جناب سید احمد الحسن تعلیم خود را زیر نظر امام زمان(عج) گذراندند و این تدریس ربطی به آمچه که مراجع آن را آموخته و یا تدریس می کنند ندارد و جناب سید ناقل از جانب امام زمان(عج) و مبلغ و زمینه ساز برای ظهور ایشان می باشد.

چند سؤال:

الف) ایشان خود به تنهایی و بدون کمک کسی مشغول به تحصل شدند یا زیر نظر امام زمان(عج) تحصیلات خود را گذراندند؟

ب) هدف ایشان از انتقال به نجف اشرف کدام است؛ تحصیل یا اصلاح حوزه نجف؟

ج) این نابغه ی دوران در نحو و لغت و املاء و اصول فقه و قراءت قرآن اشتباهات فاحشی دارد و این از دوحال خارج نیست یا استاد ایشان این علوم را بلد نبودند و یا شاگرد نبوغ قراروانی داشتند!!!

د) رابطه ی این اشکلات با اشکلاتی که وهابیان به روش تدریس حوزه ی شیعیان می گیرند در مورد تدریس قرآن چیست؟

هدف از این اشکال آیا این است که حوزه را از تعلیم و تعلم عمیق بازدارند واز طلاب فقط ضبط هایی برای حفظ قرآن و حدیث بار آورند که فقط قرآن بخوانند بدون آن که در آن تدبر کنند و فتوا به کفر و مباح بودن خون دیگران بدهند؟

10. احمد الحسن برای آنکه ثابت کند صاحب کرامت است کتابی با نام« کرامات و غیبیات» منتشر کرده است و در صفحه ی 27 آن چنین آورده است که :« چند ماه قبل از کشته شدن جناب سید محمد صادق صدر(از مراجع بزرگ نجف) خبر از این حادثه دادم و به یاران خاص خود تاکید کردم که در فلان روز که روز جمعه است این اتفاق رخ خواهد داد، لکن تا عصر آن روز حادثه به وقوع نپیوست و طلاب از من سوال کردند: آن قتل که از آن خبر دادی چه شد؟ که در جواب گفتم: ان شاء الله خیر است، منتظر آن چه که خداوند به من خبر داد است باقی ماندم تا آن روز طولانی شب شد و آن اتفاق رخ داد.»

سوال: چرا خدواند متعال این مطلب را به استاد او خبر نداد تا ایشان جانب احتیاط را اخذ کند؟

آیا همین مطلب دلیل و شاهدی بر اطلاعاتی بودن او و کار کردن در قسمت حوزوی استخبارات عراق نمی باشد؟

11. ازچمله دلایل این قوم بر صدق دعوت خود قسمتی از روایتی است که ناو روایت وصیت بر آن گذاشتند که جناب شیخ طوسی در کتاب الغیبه صفحه ی 150 و مختصر البصائر در صفحه 39 ذکر می کند.

روایت چنین است که امام صادق(علیه السلام) از پدران خود نقل می کنند که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در شب وفات خود به امیر المؤمنین(علیه السلام) دستور می دهند که کاغذ و قلمی بیاورند تا ایشان وصیت کند که درضمن ان روایت آمده است که :«… ثمّ یکون من بعده(م ح م د المهدی) اثنا عشر مهدیاً فاذا حضرته الوفاة فلیسلمها الی ابنه اول المقربین له ثلاة اسام اسم کاسمی و اسم ابی و هو عبد الله و احمد و الاسم الثالث المهدی و هو اول المؤمنین

بعد از او دوازده مهدی خواهند آمد پس اگر هنگام فوت او رسید آن(وصیت) را به پسرش اولین مقرب تحویل دهد که سه اسم دارد نامی هم نام من و اسم هم اسم پدرم که همان عبدالله و احمد است و اسم سوم او مهدی است و او اولین مؤمن است.»

الف)این رویات ضعیف است چرا که در سلسه ی سند این روایت «علی بن سنان موصلی و احمد بن محمد بن الخلیل و جعفر بن احمد البصری» افراد مجهولی هستند که هیچ از علما آنها را توثیق نکردند.

ب) بنا بر قبول روایت از نظر سند، به چه دلیل این شخص همان مهدی اول است؟ آیا اسم او یعنی احمد دلیل کافی برای قبول مهدی اول بودن او هست؟

ج) بر فرض که از اشکال فوق چشم بپوشیم، آن چه روایت بر آن دلالت می کند آن است که وصیت بعد از اقامه ی دولت کریمه ی مهدوی و به هنگام وفات ایشان به مهدی اول منتقل می شود، چگونه است که این شخص در این زمان ادعای وصایت می کند.

د)بر فرض که اشکال فوق را وارد ندانیم، بنا بر روایت وصیت به فرزند صلبی و بی واسطه امام زمان(عج) باید منتقل شود و حال آنکه سخنگوی این مدعی؛ ناظم العقیلی در جواب صالح میاحی که در تاریخ 4 ربیع الثانی 1426 ه.ق پرسید: آیا احمد الحسن فرزند صلبی امام است و اگر چنین است نحوه ی ازدواج امام چگونه بود و نام مادر جناب سید چیست؟ می گوید: احمد الحسن از نوادگان امام مهدی(عج) است و فرزند بی واسطه امام زمان(عج) نیست و او(احمد الحسن) در کتاب«ارد الحاسم علی منکری ذریة القائم» ازدواج امام زمان(عج) و فرزند داشتن ایشان را ثابت کرده است و این را باید در نظر گرفت که فرزند گاهی به فرزند بی واسطه وصلبی اطلاق می شود و گاهی به نوه و ذریه.

بنابر این جواب، احمد الحسن فرزند صلبی امام زمان(عج) نیست همانگونه که خود این مدعی در سایت خود در مورد زندگی خود می نویسد: « نامم احمد بن اسماعیل بن بن صالح بن حسین بن سلمان بنم ح م د بن حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب(علیهم السلام) است.

12. چرا دعوت این مدعی اختصاص به شیعیان دارد و شامل اهل سنت نمی شود، مگر نه این است که مهدویت تفکری اسلامی است و نه فقط شیعی؟

آیا این دعوت برای به بی راهه بردن شیعیان است و در راستای نقشه های دشمنان این مذهب حق است؟

و آیا این دعوت خود مصداق فتنه ای که شیعیان باید در آن غربال شوند تا آماده ی ظهور شوند است؟















5 تشکر شده از کاربر کاربر حذف شده 2750 برای ارسال مفید :
الما , محمدELE , مدافع حرم313 , , عقیق ,



  می پسندم 2     0  2 
 
 
تعداد پسند های ( 2 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : کاربر حذف شده 2750
روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید
«ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر» می گوید
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
نقد جریان یمانی توسط شیخ کورانی
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۰۲:۲۲ بعد از ظهر نمایش پست [1]
بانو
rating
شماره عضویت : 1042
حالت :
ارسال ها : 2763
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 395
اعتبار کاربر : 19494
پسند ها : 2065
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 1034



مدتی است فردی در عراق مدعی شده که سید یمانی و نایب امام زمان (عج) است و کراماتی از او نقل شده است بالاخص از لحاظ علمی و تأویل قرآن، پیشگویی آینده و خواندن اندیشه افراد و درمان بیماریهای سرطانی... تاچه حد باید به این مطالب اعتنا شود؟ او حتی از تمام مخالفان تقاضای مباهله کرده، وظیفه ما چیست؟ سید یمانی چه نشانه هایی دارد و چه زمانی می آید؟

 

پاسخ

 

روایات متعددی از اهل بیت(ع) درباره انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در یمن وارد شده است که برخی از آنها صحیح السند می­باشد، حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح می­کند، حتی برخی از روایات انقلاب اسلامی یمن را در زمان ظهور، هدایت بخش­ترین درخشش­ها بطور مطلق به حساب می­آورد و وقت آن را، هم زمان با خروج سفیانی در ماه رجب یعنی چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) و پایتخت آن را صنعا معرفی می­کند.

اما نام رهبر آن در روایات معروف به یمنی می­باشد و روایتی نام وی را "حسن" و یا "حسین" و از نسل زید بن علی علیهما السلام یاد می­کند. ولی این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است. از مهم­ترین روایات مربوط به انقلاب یمنی روایتی است که از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: (قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان) [i]

و در روایت دیگر از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمود: (خروج این سه تن، خراسانی،سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق می­افتد....) [ii]

روایات می­گویند: یمنی در پی نبرد با سفیانی وارد عراق می­شود و نیروهای ایرانی و یمنی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می­شوند. نکته دیگر در این­باره این که ممکن است "یمنی" متعدد باشد و یمنی وعده داده شده و مورد نظر دومین یمنی باشد. زیرا روایات گذشته خروج یمنی موعود را با صراحت هم­ زمان با ظاهر شدن سفیانی، یعنی سال ظهور حضرت مهدی(عج) بیان کرده است و روایات دیگری با سند صحیح از امام صادق(ع) وجود دارد که می­گوید: (مصری و یمنی قبل از سفیانی قیام می­کنند) [iii] .

بنا به این روایت، بایستی شخصی که در این روایت آمده یمنی اول باشد که زمینه ساز یمنی دوم و موعود خواهد بود. [iv]

خلاصه این که: ما وقتی این روایات را ملاحظه می­کنیم به نکات ذیل دست می­یابیم:

خروح او در یمن است نه عراق و همراه و هم زمان با خروج خراسانی و سفیانی است. او فردی قیام نمی­کند بلکه قیام جمعی داشته و دارای لشگر مسلحی هست که در مقابل سفیانی قرار می­گیرد.

روایتی هم که از یمانی اول بحث کرده است، ظاهرش این است که عراقی نیست بلکه آماده کننده لشگر برای یمانی در یمن است.

وقتی تاریخ را ملاحظه می­کنیم می­بینیم که بسیاری از افراد بوده­اند که ادعای مهدویت داشته و خود را امام عصر(عج) معرفی کرده­اند یا خود را باب آن حضرت یا از سفیران آن حضرت شمرده­اند و همین مسأله ما را به بیداری و احتیاط در این مسائل فرا می­خواند.

ما نفهمیدیم که در این مسأله چه حاجتی به مباهله و امثال آن هست؟ بالأخره این آقا در محضر علماء و متفکرین و بزرگان دین هست. اگر علماء از وضعیت او خبر ندارند پس چرا طلب مباهله می­کند و چرا وضعیت خود را با آنان در میان نمی­گذارد تا تأییدش کنند و اگر علماء هم مخالفت کردند ما بدانیم چرا مخالفت کردند.

در این موقعیت ویژه و حساس که عراق آنرا تجربه می­کند و تشیع آنرا از سر می­گذراند و خطری که در کمین آنان است، چه شده است که این فرد با کفر مواجهه و درگیر نمی­شود و چرا نقشی در مقابله با متجاوزان ایفاء نمی­کند و اشکالات دیگر که جای پرداختن به آنها نیست و مجموعاً معلوم است که این ادعا نادرست و ناپذیرفتنی است.


-[i] بحارالانوار جلد 52 صفحه 204.

[ii] - بحارالانوار جلد52 صفحه 210.

[iii] - بحارالانوار جلد 52 صفحه 210 بنقل از کتاب غیبت طوسی.

[iv] - عصر ظهور از صفحه 157 تا 163.

http://www.hawzah.net/fa/Question/View/10452/

 



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : عقیق


«اللهُمَ صل علی فاطمةَ وَأَبیِها وَبَعلِها وَبَنیها وَالسِّرِّ المُستَودَعِ فیها بعدد ما احاط به علمک»


 
گزارش پست !

اطلاعات نویسنده
نقد جریان یمانی توسط شیخ کورانی
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۰۲:۲۸ بعد از ظهر نمایش پست [2]
بانو
rating
شماره عضویت : 1042
حالت :
ارسال ها : 2763
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 395
اعتبار کاربر : 19494
پسند ها : 2065
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (30).jpg
تشکر شده : 1034



نقل قول

این جریان ادعایی به وسیلة احمد الحسن یمانی، که خود را وصی و فرزند و فرستاده امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌دانست، در سال های پایانی حاکمیت صدام بروز کرد. او پس از سقوط صدام، با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث، تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلاء، ناصریّه و بصره به راه انداخت.

مؤسس جریان، شخصی است به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر که در حدود سال 1973م، در منطقه‌ای به نام «هویر» از توابع شهرستان «زبیر» از استان بصره متولد شد. وی در سال 1999، از دانشکده مهندسی بصره فارغ التحصیل شد. مدّتی در حوزه شهید آیت الله سید محمد صدر در نجف به تحصیل پرداخت. ضمناً بنا بر نقل مؤثق، برادر وی از نیروهای بعثی بود.
 

پس از سقوط صدام در ماه جمادی الثانی 1424ق، احمد اسماعیل گاطع دعوت خود را علناً تکرار می‌کند و تعدادی فریب حرف های او را می‌خورند. در ماه مبارک رمضان آن سال، او ادّعا می‌کند که از سوی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مأموریت یافته است که همه مردم زمین را خطاب قرار دهد و آن‌ها را به قیام در راه حق و بر ضد ظالمان دعوت کند!

وی در آن پیام، تصریح می‌کند که من انتظار یاری علمای دین را ندارم؛ زیرا بسیاری از آنان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با لسان و سنان خواهند جنگید؛ چون با ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بساط مرجعیت آنان درهم پیچیده می‌شود. به گفتة او مقصود از اوثان و اصنام (بت‌ها ) همان علما هستند
. ابونعیم، احمد بن عبدالله، دلائل النبوة، بیروت، دار النفائس، 1370ش.

 



 یمانی  سرداری از سرزمین یمن است و نه عراق و دیگر اینکه  این واقعه اندکی پیش از ظهور رخ خواهد داد و طبعا این ادعای احمد الحسن یمانی کذب است


ویرایش ارسال توسط : عقیق
در تاریخ : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۰۳:۰۲ بعد از ظهر



  می پسندم        0 
















امضای کاربر : عقیق


«اللهُمَ صل علی فاطمةَ وَأَبیِها وَبَعلِها وَبَنیها وَالسِّرِّ المُستَودَعِ فیها بعدد ما احاط به علمک»


 
گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد


برچسب ها
نقد ، جریان ، یمانی ، توسط ، شیخ ، کورانی ،

« آیا یمانی ظهور کرده است؟(بررسی کوتاه دعوت یمانی) | ستاره شش پر نشان گمراهی(نقد جریان یمانی) »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 09:55 بعداز ظهر