انجمن یاران منتظر

ختم قرآن



آخرین ارسال ها
دلم گرفته از آدما ..:||:.. دلم پرواز میخواهد ..:||:.. لیست برنامه ختم قرآن یاران منتظر ..:||:.. پروژه کرونا(COVID 19) ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین امسال اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. تا حالا به لحظه تحویل سال 1450 فکر کردید!!؟؟ ..:||:.. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ سفره هفت سین سال 1395 اعضای انجمن یاران منتظر Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ..:||:.. اگر بفهمید بیشتر از یک هفته دیگر زنده نیستید، چی کار می کنید؟! ..:||:.. **متن روز پدر و روز مرد** ..:||:.. الان چتونه؟ ..:||:..

نوار پیام ها
( یسنا : ▪️خــداحافظ مُــــحَرَّم 😭 نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... 🖤اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... ◾️ بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... ◾️بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... ◼️با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى... 🏴 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى \"صَفر\"ى که دارد از \"سَفَر\" مى رسد... # )     ( سینا : حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): «ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ؛ خداوند پس از غدیرخم برای کسی حجّت و عذری باقی نگذاشت.» «دلائل الإمامَه، ص 122» )     ( فاطمه 1 : ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دل‌های شکسته، حَرَمت. (شهادت حضرت زهرا تسلیت باد) )     ( programmer : امام علی (ع):مردم سه گروهند: (1) دانشمندی خدایی، (2) دانش آموزی بر راه رستگاری (3) و پشه های دستخوش باد و طوفان و همیشه سرگردان، که از پی هر جنبنده و هر صدا می روند، و با وزش هر بادی، حرکت می کنند، نه از پرتو دانش، روشنی یافتند، و نه به پناهگاه استواری پناه گرفتند. )     ( programmer : امام علی ع : عاقل ترین مردم کسی است که عواقب کار را بیشتر بنگرد. )     ( programmer : امام علی (ع):دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد. )     ( programmer : امام علی(ع): در فتنه ها همچون بچه شتر باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند )     ( سینا : هزارها سال از هبوط آدم بر سیاره‌ی زمین گذشته است و هنوز نبرد فی ما بین حق و باطل بر پهنه‌ی خاك جریان دارد، اگرچه دیگر دیری است كه شب دیجور ظلم از نیمه گذشته است و فجر اول سر رسیده و صبح نزدیك است. )     ( programmer : فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است....(مقام معظم رهبری) )     ( سینا : یاران! شتاب كنید ، قافله در راه است . می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهكاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند )     ( سینا : برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ**اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! )     ( فاطمه 1 : ای بهترین بهانه خلقت ظهور کن صحن نگاه چشم مرا پر ز نور کن +++ چشمم به راه ماند بیا و شبی از این پس‌کوچه‌های خاکی قلبم عبور کن +++ آقا بیا و با قدمی گرم و مهربان قلب خراب و سرد مرا گرم شور کن )     ( سینا : دود می خیزد ز خلوتگاه من کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟ با درون سوخته دارم سخن کی به پایان می رسد افسانه ام ؟ )    
مدیریت پیام ها


اگر این اولین بازدید شما از انجمن یاران منتظراست ، میبایست برای استفاده از کلیه امکانات انجمن عضو شوید و یا اگر عضو انجمن می باشید وارد شوید .


انجمن یاران منتظر » انجمن دفاع مقدس » شهادت » شهیدی که درب جهنم را بسته بود!



شهیدی که درب جهنم را بسته بود!

خاطره ای از آیت‌ الله العظمی بهجت(ره)؛ شهیدی که درب جهنم را بسته بود! مرحوم آیت الله بهجت(ره) به ساحت یکی از جوانان شهید دوران دفاع مقدس ارادت بسیاری داشتند که وقتی علت آن را جویا شدند، ایشان فرمود: «او درب جهنم را بسته بود». به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، استاد علی اکبر رشاد، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی با موضوع "آفات لسان"، درحوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به کلامی ازمرحوم فیض کاشانی درالمحجة البیضاء درباب خصومت واقسام آن، گفت: بیان ایشان گویای تفاوت مراء و و جدال با
aidnd ;i nvf [ikl vh fsji f,n!


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد

اطلاعات نویسنده
چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ ۰۵:۵۶ بعد از ظهر
عضو
rating
شماره عضویت : 1510
حالت :
ارسال ها : 4899
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان : 424
اعتبار کاربر : 39747
پسند ها : 1767
حالت من :  Khoshhal.gif
تصویر مورد علاقه من : images/mms/yaran (9).jpg
تشکر شده : 10239
وبسایت من : وبسایت من


عضو غایب ب امید ظهور

مدال ها:6
مدال صندلی داغ
مدال صندلی داغ
مدال 1 سالگی عضویت
مدال 1 سالگی عضویت
بهترین ارسال کننده
بهترین ارسال کننده
مدال پیشرفت
مدال پیشرفت
ستارهء انجمن
ستارهء انجمن
کاربران برتر
کاربران برتر

|





خاطره ای از آیت‌ الله العظمی بهجت(ره)؛
شهیدی که درب جهنم را بسته بود!
مرحوم آیت الله بهجت(ره) به ساحت یکی از جوانان شهید دوران دفاع مقدس ارادت بسیاری داشتند که وقتی علت آن را جویا شدند، ایشان فرمود: «او درب جهنم را بسته بود».

به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، استاد علی اکبر رشاد، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی با موضوع "آفات لسان"، درحوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به کلامی ازمرحوم فیض کاشانی درالمحجة البیضاء درباب خصومت واقسام آن، گفت: بیان ایشان گویای تفاوت مراء و و جدال با خصومت است، چراکه مراء تنها بیان ضعف و سستی ها و خللی است که بدون تحقیر در کلام غیر می آید.


وی ادامه داد: جدال و مراء در حوزه مذهب و آراء و اعتقادات مذهبی است، اما خصومت، لجاجت و عناد در کلام است. یعنی به صورت عناد آمیز و لجوجانه مبارزه با طرف مقابل.


تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران خاطرنشان کرد: در کلام فیض کاشانی، خصومت دو دسته  ابتدائی و غیرابتدائی دارد. یعنی خصومتی که بی مقدمه است و خصومتی که بازتاب خصومت ورزی طرف دیگرمی باشد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تفاوت مراء و خصومت دراین است که مراء، اعتراضی است، ولی بی مقدمه نیست، چون سخنی بیان شده است، اما در خصومت ممکن است طرف شناخته نشود و نسبت به او خصومت ورزی شود.


*خصومت مذموم است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بابیان این که در روایات و منابع دینی ذکرشده که بهتراست انسان خصومت نورزد، حتی زمانی که حق با او باشد، گفت: خصومت لرزش گاه است، چون اطمینانی نیست که مرز حق شکسته نشود.


استاد رشاد با اشاره به این که خصومت در هر حال مذموم است، یادآورشد: خصومت در جایی مذمت اخلاقی رقیق است و در جایی دیگرشخصیت انسان را پائین می آورد، لذا حتی اگر بر سر حق باشد نیز نمی ارزد.


*استیفای حق قابل اغماض است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیان زمان هایی که می توان برای جلوگیری ازاشاعه ظلم و تنبیه ظالم خصومت ورزید، گفت: وقتی چشم پوشی و اغماض از ظلم فردی باعث شود زمینه ظلم های بزرگتر فراهم گردد، اما باید هدف اصلی، رفتار تربیتی باشد تا ظلم و فساد اشاعه نیابد، دعاوی این چنینی مهم ترازاستیفای حق می شوند چرا که استیفای حق قابل اغماض است.


وی با تشریح اقسام سه گانه خصومت، ادامه داد:اگر در مسیراستیفای حق، مسئله تضییع حقوق دیگران مطرح باشد، خصومت قابل پیگیری است، اما باید توجه داشت اقامه مخاصمه درسه مورد تقسیم بندی شده که در بحث اول آن اگر بر سر باطل باشد، جایزنیست و خلاف محسوب می گردد، در وضعیت دوم در حقانیت، شک وارد است که نیاز به احتیاط دارد و دروضع سوم نیز نسبت به حق داشتن یقین حاصل است که قابل پیگیری است، اما بنابرمضامین روایات بهتراست اخلاقی رفتارشود.


تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با اشاره به وجود روایات دینی متعدد از معصومین علیهم السلام درخصوص مسئله خصومت، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) دراین باره فرمودند "کسی که درحال شک مشغول خصومت ورزی است واقامه دعوی می کند، تا زنده است مورد سخط خداوند متعال است" چون اگر کسی شک دارد که سرانجام خصومت و سیر دعوایش منتهی به حق نداشتن او می شود، در واقع حق و حقوق و آبروی طرف مقابلش با خصومت ورزی او تضییع شده و او مسئول خواهد بود.


*اثبات حق با روش حق

رئیش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که دربحث خصومت عدم علم به حق، فرد درمعرض سخط الهی است، اظهارداشت: دراقامه دعوی و خصومت، به کاربردن برخی روش ها ممکن است ناصواب باشد، لذا برای احقاق و اثبات حق باید به روش حق عمل کرد.


*خاطره ای از سردار سلیمانی

استاد رشاد با بیان خاطره ای از سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی که از مفاخر جهان اسلام به شمار می رود، نقل کرد که با واسطه با یکی از اشرار که جنایت و شرارت بسیاری کرده بود، تماس گرفتیم، قرار مذاکره با او گذاشتیم و گفتیم جز مذاکره، کاری با شما نخواهیم داشت. شما به تهران بیا. وقتی آمد، دستگیرش کردیم و به اطلاع رهبر معظم انقلاب رسانیدیم که فلان شرور را به این شیوه به تهران آورده و دستگیر کردیم. حضرت آقا فرمودند "رهایش کنید برود. شما به او قول دادید، بیاید با او مذاکره کنید. این روش درست نیست". ما هم او را رها کردیم.البته این فرد در یک عملیات دیگر دستگیر شد؛ بنابراین برای احقاق حق باید از روش اخلاقی استفاده کرد و هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.


*استیفای حق بدون ریختن آبروی دیگران

رئیس شورای حوزه علمیه تهران ادامه داد: اگر در کنار استیفای حق، اهداف دیگری همچون تنبیه، ریختن آبرو و ضربه زدن به شخصیت افراد مد نظر قرارگیرد، امری ناپسند است که در این صورت نیز اقامه دعوی و خصومت ورزی مذمت شده و باطل می باشد.


استاد رشاد تصریح کرد: مرحوم آیت الله بهجت(ره) به ساحت یکی از جوانان شهید دوران دفاع مقدس ارادت بسیاری داشتند که وقتی علت آن را جویا شدند، ایشان فرمود "او درب جهنم را بسته بود"، یعنی دهانش بسته  بود.این مطلب حکایت از آن دارد که دهان و زبان انسان می تواند دروازه ورود به بهشت و جهنم باشد.


*هلاکت؛ نتیجه خصومت و لجاجت

وی در پایان با بیان این که خصومت یکی از آفات بزرگ زبان به شمار می رود، گفت: بسیاری از افراد به خاطرخصومت به ورطه هایی افتاده و به عاقبت های بدی دچارشده اند. چه بسا این افراد، عادل و مبارزی هم بوده اند، اما چرخه و گردونه خصومت و لجاجت آنها را به هلاک و تباهی کشانید.

 

 

خبرگزاری حوزه




















  می پسندم 1     0  1 
 
 
تعداد پسند های ( 1 ) از این کاربر
تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر

















امضای کاربر : غروب کربلا 313
سه قانون در قران که هر مسلمان باید آن را بداند و بدان عمل کند🌹☺️

خُذِ الْعَفْوَ ☺️
گذشت داشته باش و آسانگیری کن🥰

و َأْمُرْ بِالْعُرْف😍
و به کار نیک دستور بده🌺

وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِين ََ🥲
و از نادانان چشم‌پوشی کن🤦

💚سوره أعراف💚
گزارش پست !


امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد



« این شهید را امام، بیشتر از فرزندش دوست داشت | انگار این دختر از هیچی نمی ترسه! »

 











انجمن یاران منتظر

چت روم یاران منتظر

چت روم و انجمن مذهبی امام زمان



هم اکنون 02:44 بعداز ظهر