آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ ۰۵:۵۶ بعد از ظهر
|
||||||||||||
عضو
![]()
شماره عضویت :
1510
حالت :
![]()
ارسال ها :
4899
جنسیت :
![]()
تعداد بازدیدکنندگان :
424
اعتبار کاربر :
39747
پسند ها :
1767
تشکر شده : 10239
وبسایت من :
وبسایت من
|
![]()
خاطره ای از آیت الله العظمی بهجت(ره)؛
شهیدی که درب جهنم را بسته بود!
مرحوم آیت الله بهجت(ره) به ساحت یکی از جوانان شهید دوران دفاع مقدس ارادت بسیاری داشتند که وقتی علت آن را جویا شدند، ایشان فرمود: «او درب جهنم را بسته بود».
به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، استاد علی اکبر رشاد، در ادامه سلسله مباحث اخلاقی با موضوع "آفات لسان"، درحوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به کلامی ازمرحوم فیض کاشانی درالمحجة البیضاء درباب خصومت واقسام آن، گفت: بیان ایشان گویای تفاوت مراء و و جدال با خصومت است، چراکه مراء تنها بیان ضعف و سستی ها و خللی است که بدون تحقیر در کلام غیر می آید.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بابیان این که در روایات و منابع دینی ذکرشده که بهتراست انسان خصومت نورزد، حتی زمانی که حق با او باشد، گفت: خصومت لرزش گاه است، چون اطمینانی نیست که مرز حق شکسته نشود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیان زمان هایی که می توان برای جلوگیری ازاشاعه ظلم و تنبیه ظالم خصومت ورزید، گفت: وقتی چشم پوشی و اغماض از ظلم فردی باعث شود زمینه ظلم های بزرگتر فراهم گردد، اما باید هدف اصلی، رفتار تربیتی باشد تا ظلم و فساد اشاعه نیابد، دعاوی این چنینی مهم ترازاستیفای حق می شوند چرا که استیفای حق قابل اغماض است.
رئیش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که دربحث خصومت عدم علم به حق، فرد درمعرض سخط الهی است، اظهارداشت: دراقامه دعوی و خصومت، به کاربردن برخی روش ها ممکن است ناصواب باشد، لذا برای احقاق و اثبات حق باید به روش حق عمل کرد.
استاد رشاد با بیان خاطره ای از سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی که از مفاخر جهان اسلام به شمار می رود، نقل کرد که با واسطه با یکی از اشرار که جنایت و شرارت بسیاری کرده بود، تماس گرفتیم، قرار مذاکره با او گذاشتیم و گفتیم جز مذاکره، کاری با شما نخواهیم داشت. شما به تهران بیا. وقتی آمد، دستگیرش کردیم و به اطلاع رهبر معظم انقلاب رسانیدیم که فلان شرور را به این شیوه به تهران آورده و دستگیر کردیم. حضرت آقا فرمودند "رهایش کنید برود. شما به او قول دادید، بیاید با او مذاکره کنید. این روش درست نیست". ما هم او را رها کردیم.البته این فرد در یک عملیات دیگر دستگیر شد؛ بنابراین برای احقاق حق باید از روش اخلاقی استفاده کرد و هدف، وسیله را توجیه نمیکند.
رئیس شورای حوزه علمیه تهران ادامه داد: اگر در کنار استیفای حق، اهداف دیگری همچون تنبیه، ریختن آبرو و ضربه زدن به شخصیت افراد مد نظر قرارگیرد، امری ناپسند است که در این صورت نیز اقامه دعوی و خصومت ورزی مذمت شده و باطل می باشد.
وی در پایان با بیان این که خصومت یکی از آفات بزرگ زبان به شمار می رود، گفت: بسیاری از افراد به خاطرخصومت به ورطه هایی افتاده و به عاقبت های بدی دچارشده اند. چه بسا این افراد، عادل و مبارزی هم بوده اند، اما چرخه و گردونه خصومت و لجاجت آنها را به هلاک و تباهی کشانید.
خبرگزاری حوزه می پسندم 1 0 1 ![]() تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
||||||||||||
![]() ![]() |
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
|