آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ بعد از ظهر
|
|||||
بانو
شماره عضویت :
1762
حالت :
ارسال ها :
460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
433
اعتبار کاربر :
9440
پسند ها :
444
تشکر شده : 921
|
سید١١٠: بسم الله الرحمن الرحیم
سید١١٠: موضوع مناظره چگونگی پیدایش شیعه واشکال بر این موضوع از جانب اقای بگو یا الله از اهل تسنن سید١١٠: و بنده به عنوان طرف مناظر از شیعه بگو یا الله:من شنیدم شیعه اززمان صفویه برای پیش بردن اهداف شاه اسماعیل پی ریزی شده وچون قدمتی ندارید قبول نمیکنیم سید١١٠: خب برای این شنیدتون ایا ادله ای دارید ؟؟؟؟ بگو یا الله: تاریخ خوندم که شاه اسماعیل درایران شیعه روتبلیغ کرده سید١١٠: قبل از این که به این اشکال بپردازیم سید١١٠: میشه شیعه رو در لغت معنی بفرمایید تا بهتر با این واژگان هم بنده و هم دوستان اشنا بشیم ؟ بگو یا الله: پیرو، تابع سید١١٠: خب درسته سید١١٠: .در لفظ شیعه وبه معنی اتباع انصار و پیروان هست بگو یا الله: نمیدونم من شنیدم پیرو سید١١٠: به این معنی که اگه کسی از شخصی پیروی کنه و دوستی و محبت اونو در دل داشته باشه و ازش حمایت کنت بهش میگن شیعه بگو یا الله: درسته سید١١٠: همین لفظ رو ما در قران هم داریم بکاررفته بگو یا الله: کلمه شیعه بله بگو یا الله: ولی منظورشمانیستید سید١١٠: هذا من شیعه و هذا من عدوه فففاستغاثه الذی من شیعته علییی الذی من عدوه سید١١٠: یکی ازز او موسی ع و دیگری از دشمنانش انکه از پیروانش بود بر ضد کسی که دشمن وی بود از او یاری خواست سید١١٠: قصص ایه ١۵ سید١١٠: همچنین این کلمه شیعه در لغت به معنی فرقه و طایفه هایی که بر امری موافقت کنند بدون تبعیت وپیروی اد هم دیگر هم در قران امده سید١١٠: سوره صافات ٨٣ سید١١٠: و ان من شیعته لابراهیم بی گمان ابراهیم از شیعیان اوست بگو یا الله: بحثم رومذهب شیعه بود سید١١٠: تاوبه این جا معنی شیعه رو از لحاظ لغوی و اونچیزی که در مصحف شریف اومده مورد بررسی قرار دادیم سید١١٠: پس باید یه تعریف دیگه ای هم باشه سید١١٠: درسته ؟ سید١١٠: این تعریف مفهوم این کلمه در اصطلاح و مفهوم کلامی اونه سید١١٠: به گروهی از مسلمین اطلاق میشه که ولایت ومحبت علی ع و سایر ایمه هدی از فرزندان علی ع رو در دل داشته باشند سید١١٠: چون از منظر ما شیعه خلافت و امامت مثل نبوت یه منصی الهیی هست سید١١٠: در مناظره قبلی هم بهش اشاره کردم سید١١٠: از این رو امام باید با نص خاصی از طرف خدا و رسول خدا ص تعیین بشه بگو یا الله: این ی بحث دیگه است سید١١٠: و مدرم نمیتونند پیشه خودشون دست به تعیین بزنند بگو یا الله: میخوای این بحثوکنیم سید١١٠: خیر خواستم بگم پس شیعه در معنی لغت عام شد و در مفهوم کلامیش خاص سید١١٠: یعنی اونهایی که اعتقادشون به برتری دادن علی بر همه صحابه رسول خدا هست و ازش پیروی میکنند سید١١٠: با من تا به این جا موافق هستید ؟؟؟؟ بگو یا الله: اعتقادتون بله سید١١٠: ممنونم سید١١٠: اما اشکال شما بگو یا الله: ولی همه صحابه مثل نورند سید١١٠: این که گفتید شیعه ساخته وپرداخته دست صفویه هست سید١١٠: با شما مخالفم بگو یا الله: اثبات سید١١٠: ومن میگم اتفاقا شیعه از ابتکارات نام هایی هست که رسول خدا ص ایجاد کردن سید١١٠: براش هم ادله فراوان دارم سید١١٠: از بین دانشمندان شیعه وسنی که با بنده موافقت دارند بگو یا الله: : پس چرا تاقبل ازصفویه کتاب وعالم نداشتید سید١١٠: از علمای شیعه سید١١٠: گویا شما اطلاعات خیلی کمی از مذهب شیعه ددارید سید١١٠: وگرنه این رو نمی فرمودین بگو یا الله:: چرا سید١١٠: خوده علمای ما تاخر شما کتب فرتوانی فر علیه ودر رد شیعه نوشتن سید١١٠: که این خ د بهترین سند بر این مدعا است بگو یا الله: چیزایی روکه تحقیق کردم میگم سید١١٠: تحقیق باید بر اساس عقل باشه نه حرف سید١١٠: صفویه ماله چند ساله پیشه ؟؟؟ سید١١٠: من دارم از صدر اسلام و ایجاد شیعه بدست خوده رسول خدا حرف میزنم سید١١٠: براش ادله هم دارم بگو یا الله:: ویست سیصدسال پیش سید١١٠: احسنتم سید١١٠: پس نسبت به صدر اسلام یه هزار سالی از شیعه گذشته بودده سید١١٠: مسیله مهم اینه که خوده اقا رسول الله بر واژه شیعه تاکییدد و اصرار دارند بگو یا الله: کجابیارید سید١١٠: وشعیان علی را بارها شیعیان خود دونستن اصولا این نام مقدس رو خوده ایشون بر ما گذاشتند سید١١٠: قبل از این که بیارم سید١١٠: میخوام از شما یه سوال کنم سید١١٠: ایا منابع ومسانید وعلمای اهل سنت مورد تایید شما هست ؟؟؟؟ بگو یا الله: بله سید١١٠: احسنتم بگو یا الله: بایدصحیح باشه سید١١٠: خوب بازم با توجه به ایه سوم وچهارم سوره نجم بگو یا الله: علماتایید کنن سید١١٠: و ایه هفتم سوره حشر سید١١٠: همه بر این عقیده هستیم که رسول خدا از روی هوا وهوس حرفی نیگند وهر چه میگند وحی منزل هست سید١١٠: و هر انچه به ما از ایشان رسیده باید بهش عمل کنیم سید١١٠: اینو شما هم قبول دارید ؟؟؟؟ بگو یا الله: الا وحی یوحی سید١١٠: احسنتم سید١١٠: پس قبول دارید سید١١٠: حالا میپردازیم به روایات بگو یا الله: : بله مشخصه سید١١٠: ابتدا از اقای هیثمیی در مجما الزواید شروع میکنیم سید١١٠: که میگند رسول خدا به علی ع فرمود سید١١٠: انت و شیعتک تردون علی الحوض رواه مرویین مبیضه وجوهکم و ان اعدایک الحوض ظما مقمحین سید١١٠: مجمع الزواید هیثمی ج٩ص١٣١ سید١١٠: تو و شیعیانت بر حوض من وارد میشوید در حالی که سیراب و شاد کام و رو سفید هستید سید١١٠: همانا دشمنانت بر حوض من وارد میشوند در حالی که لب تشنه و اندوهگیین هستند سید١١٠: روایت دوم بگو یا الله: ازصحیحین سید١١٠: ابوسعید خدری از ام السلمه نقل میکنه که رسول خدا ع به علی فرمودد سید١١٠: دوست محترم : من ابتدا سوال کردم ایاروایات علمای خودتون رو قبول دارید. فرمودین بله سید١١٠: اگه اشکال بر این روایات بنده دارید بفرمایید اشکال سندی بکنید سید١١٠: البته با ادله سید١١٠: من منتظرم بگو یا الله: : خب بقیه حرفتون سید١١٠: حالا که این رو مطرح کردین سید١١٠: میرم سراغ یه روایتی سید١١٠: که تا فردا باید منابعش رو براتون بنویسم سید١١٠: مورد تایید همه هست سید١١٠: ابن جریر طبری در تفسیرش اورده که تفسیر ایه سید١١٠: ان الذین امنوا وعملوالصالحات اولیک هم خیر البریه سید١١٠: حافظ جمال الدین زرندی از ابن عباس نقل میکنه سید١١٠: این ایه وقتی نازل شد رسول خدا به علی ع فرمود سید١١٠: هو انت و شیعتک تاتی انت و شیعتک یوم القیامه راضیین مرضیین سید١١٠: خیر الربیه یا بهترین مردم تو و شیعیانت هستند سید١١٠: همانند تو و شیعیانت در روز قیامت محشور میش ید در حالی که از خداوند راضی هستید و خداوند از شما راضی خ اهد بود سید١١٠: منابع بگو یا الله: مطمئنی این اومده سید١١٠: صواعق المحرقه ص ١۶١/نور الابصار شیلنجی ص ١۵٩/ تفسیر جریر طبری ج٣٠ ص١٧١/ سید١١٠: النور المشتعل من کتاب ما نزل القران فی علی ص٢٧٣_٢٧۴/تاریخ ابن عساکر ج ٢ص۴٧٧/ روح المعانی الوسی ج ٣٠ ص٢٠٧ / یمابیع الحمه قنودزی ص٧۴/درالمنثور سیوطی ج۶ ص٣٧٩ /فتح القدیر شوکانی پ ج۵ ص ۴٧٧ سید١١٠: بله من مطمین هستم اگه شما اطمینان ندارید بهوخمت این منابع میتونید با این ادرسها مراجعه کنید سید١١٠: این افراد هم از علمای طراز اول علم حدیث اهل سنت هستند سید١١٠: وچون تمت ببراین حدیث کت متواتر هم هست اجماع ددارند سید١١٠: کوچکترین خدشه ای نمیشه از لحاظ سند بهش وارد کرد بگو یا الله: خب پس چرا شیعه نشدن اگه آوردن سید١١٠: خوب البته ب ای این سوال هم جواب هست سید١١٠: ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن میگه سید١١٠: منظور از شیعه در این روایات متعدد و وعده بهشت به اونها داده شده سید١١٠: کسانی هستند که قاییل به فضیلت علی و برتری علی بر تمام خلق هستند سید١١٠: بدین لحاظ عالمان معتزلی ما در تصانیف و کتب خودشون مینویسند سید١١٠: در حقیقت ماشیعه هستیم و این حرف اقرب به سلامت و اشبه به حق است سید١١٠: من این قدر روایت از زبان رصول خدا اینجا به سند صحیح از شما اهل سنت دارم سید١١٠: که نمیدونم کدومش رو بگم سید١١٠: مثلا سید١١٠: ددر مستدرک حاکم نیشایوری از زبان رسول خدا اورده سید١١٠: من اصل درختم و فاطمه و فرعش علی لقاحش حسن وحسین میوه هایش و شیعیانش برگهای ان درخت هستند سید١١٠: مستدرک حاکم نیشایوری ج ٣ ص١۶٠/تاریخ بغداد ابن عساکر ج١ص١٨٣_١۴٨/فصول المهمهرابن الصباغ ص٢٧ سید١١٠: که باز این روایت تصریح بر همون ایه سید١١٠: شجره طیبه اصلها ثابت وفرعها فی السما دداره سید١١٠: با این همه روایت صحیح دیگه حرفی برای این نمیمونه که شیعه از زبان رسول خدا ص ایجاد نشده باشه سید١١٠: در حالی که شما دوستان تحت تبلیغات کانال کلمه هستید سید١١٠: باید براتون بگم سید١١٠: که این ها کوچکترین اطلاعی از کتب اهل سنت ندارند سید١١٠: که این حرف رو میزنند سید١١٠: چرا که تاریخ نگاران و عالمان اهل سنت سید١١٠: خودشون پیدایش شیعه رو به پنج دوره تقسیم کردن سید١١٠: کخ درش اصلا اسمی از صفویه به چشم نمیخوره سید١١٠: اگه مایل هستید این تقسیم بندی رو هم با سند ومنبع براتون بگم سید١١٠: تا بدونید که این چرندیات رو این شبکه های وهابی در فکر مدرم میکنند سید١١٠: اما نظریات دیگه علمای اهل سنت در پیدایش شیعه سید١١٠: نظر اول سید١١٠: این عده قایل هستند که شیعه در روز سقیفه پدید امده سید١١٠: همون روزی که جمعی از بزرگان صحابه به صراحت گفتند علی اولی به امانت و خلافت است بر همه ] سید١١٠: منبع تاریخ یعقوبیرج٢٠ /ص١٢۴ سید١١٠: دسته دوم سید١١٠: اینها پیدایش شیعه رو به اواخر خلافت عثمان نسبت میدن سید١١٠: و انتششار اونو به رای عبد الله بان سبا نسبت میدن والبته شروعش رو سید١١٠: منبع دکتر سمیره المختار اللیثی /جهاد شیعه ص٢۵ بگو یا الله: شما اول گفتی زمان پیامبر بوده سید١١٠: جالبه این کانالهای وهابیت سید١١٠: عزیزم گفتم نظر ما شیعه با این مدارک اینه سید١١٠: ولی علمای شما نظ یات دیگت ای هم دارند سید١١٠: برای اطلاع شما دارم میگم سید١١٠: که یاد بگیری و دیگه جایی اینو نگی که صفویه شیعه رو ابداع کرده بگو یا الله: یعنی اسلام وشیعه یکی ان? سید١١٠: البته همه این نظریات زیر سایه همون نشر اول هست سید١١٠: خیر اسلامی که شیعه و پیرو علی هست یکیه سید١١٠: من نمیدونم شما به عنوان یه مخاطب اهل تسنن سید١١٠: پای این کانال های کلمه /نور /وصلل حق /توحید سید١١٠: یه بار براتون سوال نشده سید١١٠: که این ها یه بار میگند شیعه رو صفوی ها درست کردن سید١١٠: یه بار میگن شیعه رو یه یهودی بنام عبدالله ابن سبا سید١١٠: صفوی ماله سیصد سال پیشه سید١١٠: عبدالله ابن سبا ماله صدر اسلامه ؟؟؟؟؟ سید١١٠: ایا برات ن سوال نشده ؟؟؟؟ سید١١٠: بگذریم گرچه ددر هر دو مورد دا ن دروغ میگند بگو یا الله: سوال شده که اومدم پرسیدم سید١١٠: اینو همین تقسیم بندی علمای اهل سنت داره میگه سید١١٠: احسنتم سید١١٠: به جواب من قانع نشو بازم برو تحقیق کن سید١١٠: کتب علمای خودتون به این ادرس ها رو بخون کاره سختی نیست سید١١٠: وببین ایا واقعا رسول خدا اینو گفته سید١١٠: ببین ابن حجر هیثمی سید١١٠: کسی هست که اتفاققا خیلی مورد علاقه این کانالها هست سید١١٠: چون یه کتاب نوسته بنام سید١١٠: الصواعق المحرقه فی الرد علی اهل البدع و الزندقه سید١١٠: ببین این اقای هیثمی که اتفاقا دشمن شیعه هم هست ددر این کتاب خودش چی مینویسه سید١١٠: وقتی به نقل این حدیث یعنیی خیر البریه که برات نوشتم میرسه سید١١٠: میگه سید١١٠: منظور از شیعیعان که در این حدیث امدده شیعیان نیستند بلکه منظور خاندان و دوستداران علی ع هستند سید١١٠: که با این شیعه جدا هست سید١١٠: منبع ابن حجر هیثمی /الصواعق المحرقه /ص٢٣٢ سید١١٠: مرحوم مظفر از علمای شیعه جواب ایشون رو این طوری دادن که سید١١٠: عجب است که ابن حجر گمان کرده مراد از شیعه در این جا اهل سنت است سید١١٠: و من نمیدانم این به جهت مترادف بودن دو لفظ شیعه وسنی است ؟!!!!!! سید١١٠: یا به جهت این که دو فرقه یکی هستند ؟!!!!!!! سید١١٠: یا این که اهل سنت بیشتر از شیعیان از رسول خدا واهل بیتش پیروی میکنند؟!!!!!! سید١١٠: منبع محمد حسین مظفر /تاریخ شیعه ص۵ سید١١٠: مرحوم کاشف الغطا هم میگویند با نسبت دادن لفظ شیعه به علیرمیتوان فهمید مراد از شیعه وغیر شیعه چیست سید١١٠: منبع دفاع از حقانیت شیعه /ترجمت محرمی ص ۴٨ و ۴٧ سید١١٠: حالا با این همه مدرک مستدل و واضح سید١١٠: که حتی ابن هجر هیثمی ببا اون عداوتش به شیعه نیمنونه کتمانش کنه سید١١٠: من از شما سوال میکنم به عنوان یه مسلمان که ایمان به خدا وکتاب خدا ورسول خدا ص داره سید١١٠: ایا شیعه رو رسول خدا ص در صدر اسلام ایجاد کرده سید١١٠: یا سلسله صفویه در سیصد سال پیش ؟؟؟؟؟ سید١١٠: لطفا اگه حق طلب و حق جو هستید پاسخ بدین : سید١١٠: اما بعنوان یه انسان مسلمان که وجدان داره سید١١٠: این حقیقت رو در اعماق وجودتون بهش پاسخ بدین بگو یا الله: : بایدبیشترتحقیق کنم ولی بااین حساب متوجه شدم نسبت دادن شیعه به دوران صفویه دروغه چون خیلی ازاین علمای ما برای قبل صفویه ان سید١١٠: چون فردای قیامت همین مناظره در نزد رسول خدا اعتراف میکنه کت بر شما این امر با دلیل عقلی ونقلی مستدل شد سید١١٠: احسنتم برادرم سید١١٠: جزاک الله خیر سید١١٠: همین حرف شما نشون میده فطرت خدا جو و حق یقت طلبی در وجود شما زنده هست سید١١٠: من از شما و دوستان اگه کسی باشه البته تشکر میکنم سید١١٠: و به همه خسته نباشید میگم سید١١٠: پایان مناشره رو بین خودم وجناب بگو یا الله اعلام میکنم می پسندم 4 0 4 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
|