آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۳:۲۶ بعد از ظهر
|
|||||
بانو
شماره عضویت :
1762
حالت :
ارسال ها :
460
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
433
اعتبار کاربر :
9440
پسند ها :
444
تشکر شده : 921
|
قسمت اول مناظره شیعه و سنی
http://forum.roq.ir/t39988 سید١١٠: سلام علیکم جمیعا [۲۰۱۵/۵/۱۷، ۲۳:۱۲] سید١١٠: اعمال وعبادات همه دوستان قبول حق نادر اسلام: سلام سید . ان شا الله اگه آقا مهدی هستن شروع کنیم سید١١٠: سلام بر شما سید١١٠: ان شالله ایشون هم تشریف میارن سید١١٠: خب در ادامه مبحث دیشب در خدمت شما دوستان هستیم سید١١٠: ما دیشب با توجه به ابیات مصحف شریف سید١١٠: در پی اثببات این موضوع بودیم سید١١٠: که اولا روح در عالم برزخ دارای حیات است سید١١٠: دوم این که بعد از بقا و حیات با عالم دنیا در ارتباط سید١١٠: برای این حرفمون هم تمسک کردیم به ایات قران کریم سید١١٠: و البته هم ایه اوردیم که مرده از حال زندگان با خبره سید١١٠: و هم ایه اوردیم که پیامبری مثل صالح ع با مردگان سخن گفته نادر اسلام: رسیدیم به آیه 5 سوره احقاف سید١١٠: و از منظر ادبیات قرانی هم گفتیم سید١١٠: که این تر تیب و نحوه قرار گرفتن افعال و ضمایر سید١١٠: نشون دهنده این موضوع هست سید١١٠: که این امر به تحقق پیوسته نادر اسلام: البته مفسران اهل سنت بر این عقیده هستن که اون حرف زدن بخاطر عبرت بقیه قومش بوده که بهش ایمان آوردن سید١١٠: خوب پس باید بر رد این که ما ادله اوردیم نادر اسلام: از آیه پنج سوره احقاف دنبال کنیم سید١١٠: ایشون یه ردیه بززن سید١١٠: در واقع این یه ادعا هست وقتی چیزی بر رد اون نباشه سید١١٠: گفتیم ترتیی کلمات ایات سید١١٠: و شکلش سید١١٠: دوم در سوره اعر اف سید١١٠: ایه ٧٩ نادر اسلام: من در رد این ادعای شما چند آیه آوردم و امشب هم چندین آیه دیگه میارم که مردگان از دنیا بی خبرن . آیات که به صراحت میگه مرده نمیشنوه . سید١١٠: باید فا در لفظ فتولی که دال بر ترتیب است سید١١٠: پس از نابودی اونها رو حکایت میکنه سید١١٠: و جمله ولکن لا تحبون الناصحین سید١١٠: شما ومفسرانتون باید بر رد این ایه سید١١٠: و ادلاتی که ما ارایه کردیم ردیه بزنید نه با ایات دیگه سید١١٠: چون این ادعا شد که این عبرت قوم بوده سید١١٠: حالا سوال این جا هست قومی که نابود شده ایا نیاز به عبرت داره ؟؟؟ سید١١٠: واصولا عبرت بعد از مرگ معنایی میده ؟؟؟ سید١١٠: لطفا دیگه وسط بحث پیام نذارید نادر اسلام: من گفتم برای عبرت قومش که بهش ایمان آوردن . و زنده بودن . سید١١٠: شما اول ببباید این ایات رو رد کنید سید١١٠: اینو در ایه نشون بدین سید١١٠: قل هاتوا برهانکم ؟؟؟ نادر اسلام: باشه من رد میکنم . که مردگان نمیشنون . نادر اسلام: آقا مهدی تشریف دارید برادر مهدی ٣١٣: سلام علیکم مهدی ٣١٣: ببخشید تازه اومدم مهدی ٣١٣: بله سید١١٠: وعلیکم السلام مهدی ٣١٣: سلام اقا سید و اقا نادر سید١١٠: سلام بر شما نادر اسلام: لطفا ٱیه 5 سوره احقاف بذارید مهدی ٣١٣: چشم مهدی ٣١٣: وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ﴿٥﴾ مهدی ٣١٣: و كيست گمراهتر از آن كس كه به جاى خدا كسى را مىخواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمىدهد، و آنها از دعايشان بىخبرند؟ (۵) سید١١٠: خب نادر اسلام: برادر سید از دعاهایشان بی خبرن . این یک آیه . صبر کنید سید١١٠: دوست من نادر اسلام: لطفا شعرا 72 سید١١٠: بذارید با هم کم کم پیش بریم نادر اسلام: باشه من آیات میگم بعد شما هم حرف بزنید مهدی ٣١٣: قَالَ هَلْ يَسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ ﴿٧٢﴾ گفت: «آيا وقتى دعا مىكنيد، از شما مىشنوند؟ (۷۲) ] مهدی ٣١٣: http://fachat.ir/quran.html لینک قران انلاین دوستانی که میتونن کمک کنن نادر اسلام: نمل آیه 80 سید١١٠: خب توضیحی براششش دارید ؟ نادر اسلام: صبر کنید مهدی ٣١٣: إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ ﴿٨٠﴾ البته تو مردگان را شنوا نمىگردانى، و اين ندا را به كران -چون پشت بگردانند- نمىتوانى بشنوانى. (۸۰) ] نادر اسلام: لطفا فاطر 22 مهدی ٣١٣: معنیشو بزارم کافیه ? نادر اسلام: بله مهدی ٣١٣: و زندگان و مردگان يكسان نيستند. خداست كه هر كه را بخواهد شنوا مىگرداند؛ و تو كسانى را كه در گورهايند نمىتوانى شنوا سازى. (۲۲) نادر اسلام: لطفا 108 ماعد سید١١٠: اقا نادر بزرگوار سید١١٠: شما شروع کن از اولین ایت سید١١٠: استدلال کردن سید١١٠: ما هستیم نادر اسلام: ببخشید 109 ماعد نادر اسلام: باشه از اول همش میگم صبر کنید . آیات کاملا واضح سید١١٠: این که این ایات رو بذارید و وقت اتلاف بشه اثری نداره سید١١٠: اتفاقا مشکل شما اهل سنت همینه مهدی ٣١٣: خب کامل ایات رو بزار یه دفعه بیارم سید١١٠: که تنها بر ظواهر ایات استدلال میکنید نادر اسلام: دیشب خودتون نزدیک هفت هشت آیه پشت سرهم گذاشتید . لطفا صبر کنید سید١١٠: من هر دو ایه توضیح دادم تاریخچه هست نادر اسلام: ن اینجوری بهتره مهدی ٣١٣: [ياد كن] روزى را كه خدا پيامبران را گرد مىآورد؛ پس مىفرمايد: «چه پاسخى به شما داده شد؟» مىگويند: «ما را هيچ دانشى نيست. تويى كه داناى رازهاى نهانى.» (۱۰۹) سید١١٠: در حالی که این ایات اصلا به بحث ما ربطی نداره مهدی ٣١٣: همه ایات رو یه جا بنویسد اگه میخواید پشت سر هم باشه مهدی ٣١٣: تا همه رو یک دفعه بیارم سید١١٠: بله اگه میگید همه این ایات در رد حرف من یه جا بیارید نادر اسلام: این چند آیه کافیه . حالا آیات را باهم بررسی میکنیم . از اولین آیه سوره احقاف 5 نادر اسلام: و كيست گمراهتر از آن كس كه به جاى خدا كسى را مىخواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمىدهد، و آنها از دعايشان بىخبرند؟ (۵) سید١١٠: احسنتم سید١١٠: اقا نادر نادر اسلام: در این آیه خدا میفرماید کسانی که انسانها ی دیگه رو به فریاد میخوانن تا قیامت از فریاد و عباداتشون غافل هستن . سید١١٠: نه اصلا اینجا خدا همچین حرفی نفرموده نادر اسلام: غافل به این معنی که نمیدانن چه کسانی دارن عبادتشون میکنن سید١١٠: قراره من پاسخ بدم یا نه نادر اسلام: در مورد آیه 5 احقاف بفرماید بعد میرم سراغ آیات دیگه سید١١٠: خوب با عرض معذرت سید١١٠: من باید قبل از پاسخ گویی چند تا نکته رو عرض کنم نادر اسلام: بفرماید سید١١٠: دوستان میان ببه زعم خودشون ایاتی رو تقطیع میکنند نادر اسلام: الان وقت در دست شماست سید١١٠: و بهش استدلال و میگن این همون چیزی هست که مده نظر خداوند سبحان است سید١١٠: در حالی که شیعه پویایی که در تفسیر قران داره چندین موارد هست سید١١٠: نمونه هاییش رو من امشب سعی میکنم به دوستان نشون بدم سید١١٠: سوال؟؟؟ سید١١٠: اقا نادر مخاطب این ایه پنجم کیه ؟؟؟ سید١١٠: طرف صحبت ایه با کیه ؟؟؟؟ نادر اسلام: کسانی که غیر خدا را به فریاد و عبادت میکنن سید١١٠: اینها کیان ؟؟؟ سید١١٠: و از کجا فهمیدین اینو ؟؟؟ نادر اسلام: بت پرستان . اهل کتاب . مجوس سید١١٠: اهل کتاب ؟؟؟؟ سید١١٠: از کجا اینو فهمیدین ؟؟؟ نادر اسلام: بله چون حضرت عیسی و مادرش به فریاد میخواندن سید١١٠: در این ایه از کجا فهمیدین سید١١٠: دوباره شما گریز زدن رو شرع کردین سید١١٠: برادرم بحث ما این ایه هست سید١١٠: گفتم مخاطب کیان ؟؟؟ گفتی بت پرستان . اهل کتاب . مجوس نادر اسلام: آیه 116 سوره ماعد میگه که مردم حضرت عیسی و مادرش به عنوان اله قبول کرده بودن سید١١٠: حالا بگو از کجا این سه دسته رو در این ایه کشف کردی ؟؟؟ سید١١٠: من نه به عیسی کار دارم نه به مادرش سید١١٠: حرفم ایه ۵ سوره احقافه نادر اسلام: چون همگی برای غیر خدا عبادت میکردن . سید١١٠: اگه نمیدونی یک کلام بگو بهت بگم از کجا !!!! سید١١٠: بگم از کجا ؟؟؟؟ نادر اسلام: اتفاقا همینه که من گفتم همه کسانی که برای غیر خدا عبادت میکردن شامل میشه . میخوای از آیات برات ثابت کنم؟ سید١١٠: اقا جان چرا حرف منو متوجه نمیشید سید١١٠: میگم یه ایه اوردی سید١١٠: میگی اینها این سه دسته هستن سید١١٠: حالا بگو از کجای این ایه اینو اثبات میکنی [۲۰۱۵/۵/۱۷، ۲۳:۵۳] نادر اسلام: این سه تا را چون سرشناس تر هستن گفتم و گرنه همه کسانی که غیر خدارا عبادت میکنه میشه سید١١٠: پس بذار بهت خودم بگم ازز کجا سید١١٠: اقا مهدی ایه چهارم سوره احقاف رو ترجمش رو بذار [۲۰۱۵/۵/۱۷، ۲۳:۵۴] نادر اسلام: باشه شما بگید . هر چند در اصل قضیه که غفلت مردگان هیچ فرقی نمیکنه. بفرماید مهدی ٣١٣: چشم مهدی ٣١٣: بگو: «به من خبر دهيد، آنچه را به جاى خدا فرا مىخوانيد به من نشان دهيد كه چه چيزى از زمين [را] آفريده يا [مگر] آنان را در [كار] آسمانها مشاركتى است؟ اگر راست مىگوييد، كتابى پيش از اين [قرآن ]يا بازماندهاى از دانش نزد من آوريد.» (۴ سید١١٠: قل ارایتن ما تدعون من دون الله ارونی ما ذا خلقوا من الارض سید١١٠: ای پیامبر به مشرکان بگو سید١١٠: مشرکان سید١١٠: به من بگویید یا خبر دهید معبودهایی را که غیر ازخدا پرستش میکیند نشان دهید چه چیزی از زمین را افریدن نادر اسلام: حالا مشرکان در کجای آیه اومد خدا میدونه ولی بفرماید سید١١٠: این جا تدعون چه معنی میده ؟؟؟ سید١١٠: اهان سید١١٠: مشکل شما جماعت همینه سید١١٠: که به سیاق قفل و بعد از ایات اصلا تو جه ندارید سید١١٠: این جا هست که میایید و تفسیر به رای میکنید نادر اسلام: فریاد زدن غیر خدا و پرستش غیر خدا نادر اسلام: الان شرک خود شما ثابت میشه سید١١٠: در این ایه مثل تدعون های دیشب هم معنی ایه پرستش هست سید١١٠: پرستش کی و چی ؟؟؟ نادر اسلام: باشه معنی پرستش میده .بفرماید پرستش کی سید١١٠: بت ها که براشون الوهیت و ربوبیت قایل بودند سید١١٠: ای پیامبر به این مشرکان بگو نادر اسلام: آیا بت ها انسان بودن یا فقط سنگ و چوب سید١١٠: کیست گمراه تر از ان کسی که به جای خدا این بتها رو میخونه پرستش میکنه سید١١٠: این سوال من از شما هست نادر اسلام: آیا بت ها انسان بودن یا فقط سنگ و چوب نادر اسلام: آیا لات و عزا انسان نبودن سید١١٠: ایا منظور بتها بوده یا نه ؟؟؟ایا مخاطب مشرکان پرستنده بتها بوده اند یا نه ؟؟؟ سید١١٠: اقا نادر عزیز جواب بدین بنده هم پاسخ میدم سید١١٠: من که نرفتم از ده تا سوره اونور تر ایه بیارم ایه قبلش رو به ترتیب خوندیم سید١١٠: جواب ؟؟؟؟ نادر اسلام: به عقیده اهل سنت همه کسانی که غیر خدا را به فریاد یا پرستش میکنه میشه . به فرض که حرف شما درست منظور فقط مشرکین آیا بت ها فقط سنگ چوب بودن یا انسان . حل مشکل در جواب این سوال سید١١٠: اصلا ایا الان ما حرف ادم و غیر ادم زدیم ؟؟؟ سید١١٠: ما داریم ایه مورد نظر شما رو بررسی میکنیم سید١١٠: ایا مخاطب مشرکان بوده اند یا نه ؟؟؟؟ ایا این مشرکان بتها رو میپرستیدن یا نه ؟؟؟ سید١١٠: جواب بله یا خیر ؟؟؟ نادر اسلام: من نظرمو گفتم . ولی فرض میکنیم فقط مشرکین بفرماید سید١١٠: پس جواب شد بله نادر اسلام: بله میپرستیدن سید١١٠: احسنتم سید١١٠: ایات بعدی نشون میده اینها کیا بودن و چیا گفتن سید١١٠: پس از این ایه به تنهایی شما نمیتونید ردی بر این بزنید که روح بقا نداره و ارتباطی با دنیا نداره سید١١٠: در ضمن اگه این ایه رو به شیعه نسبت میدین سید١١٠: ثابت کنید اولا شیعه مشرکه دوما بت پرسته سید١١٠: اونم البته با ایات سید١١٠: منتظرم !!!؟؟؟؟ نادر اسلام: باشه . لفظ آیه اسمی از مشرکین نبرده. آیه چهارم میگه چیزهای که به فریاد میخوانید و پرستش میکنید چیزی آفریده اند. درسته ؟ سید١١٠: عزیزم شما خودت الان تایید کردی سید١١٠: چطور نگقته ؟؟؟ سید١١٠: شما ایه هفت و هشت رو بخون دستت میاد این مشرکان کیا بودن ؟؟؟؟ نادر اسلام: من گفتم به فرض حرف شما درسته که پیش بریم . وگرنه اسمی از مشرکین تو آیه نیست و همه دارن آیه رو میبینن سید١١٠: این که یه ایه رو از وسط یه سوره بر داریم بگیم خدا اینو گفته میشه مثل کلیپ هایی که برای افراد سیاسی درست میکنند و میخوان خرابشون کنند سید١١٠: ام لهم شرک سید١١٠: قل اریتم سید١١٠: این قل به کی بر میگرده ؟؟؟ نادر اسلام: شما اول سوال من جواب بده بعد همه چی کاملا مشخص میشه. آیا بت های مشرکین که شما میگید منظور اون بوده . انسان بودن یا فقط سنگ و چوب . این سومین بار میپرسم سید١١٠: لطفا طفره نرید و با من باشید تا یه جواب برسیم سید١١٠: عزیزم بت ها هر چی که شما دوست داری سید١١٠: ایا پرستش کننده اون بت برای اون بت الوهیت ربوبیت قاییل شده یا نه ؟؟؟ نادر اسلام: برادر اون میگه در خلق آسمان با خدا شراکت داشتن . منظور مشرکین نیست منظور معبودانشون سید١١٠: مگه ما گفتیم منظور مشرکینه سید١١٠: ما گفتیم منظور بت هاشونه سید١١٠: که اینها میگفتن معبود ما هست سید١١٠: برای همین هم خدا در ایه پنج بهشون گفته نادر اسلام: ایا مخاطب مشرکان بوده اند یا نه ؟؟؟؟ایا این مشرکان بتها رو میپرستیدن یا نه ؟؟؟ نادر اسلام: این حرف شماست که چند دقیقه پیش گفتی سید١١٠: بله مخاطب مشرکان هستند مخاطب رسول سید١١٠: و همین مشرکان بت ها رو میپرستیدن سید١١٠: واقعا دارم دل سرد میشم سید١١٠: فکر میکردم خیلی باهوش تر از این بر خورد کنید نادر اسلام: پس چرا میگی نگفتم . لطفا سوال من جواب بده بت ها انسان بودن یا فقط سنگ و چوب این بار چهارم میپرسم سید١١٠: ربع ساعته وقت منو خودتون رو سره یه امر واضح گرفتید نادر اسلام: آقا شما بگید انسان بودن یا نه یک کلمه سید١١٠: توصیه میکنم یه بار از ابتدای ایه ۴تا ۶ معنی ایات رو بخون پشت هم سید١١٠: بعد دیگه این سوالات رو نمیکنید نادر اسلام: لات عزا . انسان بودن یا فقط سنگ و چوب . فقط ی کلمه آره یا ن سید١١٠: من که گفتم هر چی شما دوست داری بگو بودن روش استدلال کن ببینم چی میگی نادر اسلام: من از شما فقط ی کلمه میخوام آره یا ن که بحث ادامه بدیم سید١١٠: من که گفتم هر چی شما دوست داری بگو بودن روش استدلال کن ببینم چی میگی نادر اسلام: من از شما فقط ی کلمه میخوام آره یا ن که بحث ادامه بدیم سید١١٠: هیچ جای قران و تاریخ انسان رو بت معرفی نکرده سید١١٠: خب بعد ؟؟؟ نادر اسلام: پس شما میگید اون ها فقط سنگ و چوب بودن سید١١٠: این چیزی نیست که من بگم همه میدونن سید١١٠: خب سید١١٠: فقط یکم سریع تر زمان نگذره [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۲۶] نادر اسلام: در آیه 5 خدا میگه این معبودانشون تا روز قیامت جوابشون نمیدن . و از عباداتشون غافلن آیا سنگ روز قیامت میاد انکار میکنه .؟ نادر اسلام: برادر مهدی لطفا آیه شش احقاف بذار که مشخص بشه که انسان بودن یا سنگ سید١١٠: کجاش گفته قراره سنگو چوب میاد انکار میکنه لفظ غربی لطفا ؟؟؟ مهدی ٣١٣: چشم مهدی ٣١٣: و چون مردم محشور گردند، دشمنان آنان باشند و به عبادتشان انكار ورزند. (۶) نادر اسلام: آیه پنج میگه که معبودانشون از عبادتشون غافلن . خود سنگ در این دنیا غافل و بی جان هست چه برسه به قیامت نادر اسلام: برادر آیه شش میگه عبادتشون انکار میکنه . آیا سنگ انکار میکنه یا انسان سید١١٠: دوست من نادر اسلام: لطفا سوالتو جواب بده سید١١٠: این در اصل قضیه فرقس اسجتد نمیکنه سید١١٠: میدونی چرا سید١١٠: اصلا میگیم هر دوشون بودن نادر اسلام: آقا سید شما چقد زبان عربی بلدید سید١١٠: هم بت ها ی سنگ چوب هم ادم هایی مثل فرعون انا ربکم الاعلی سید١١٠: یعنی ذوییی العقول وغیر ذوی العقول سید١١٠: این که سید١١٠: میگه تا روز قیامت به سخن اونها پاسخ نمیگویند نادر اسلام: در آیه پنج خدا من لا یستجیب له در زبان عربی من برای جان دار به کار میبرن . مثل من ذهب. ( چه کسی رفت سید١١٠: مفهومش این نیست که در قیامت جوابشون رو میدن سید١١٠: اقا جان اجازه بده جوابت رو بدم سید١١٠: بعد بپر شاخه دیگه سید١١٠: این طور که شما فکر میکنی نیست این یه تعبیر رایجه که برای نفی ابد بکار میره سید١١٠: مثال ببرات میزنم تا خوب بفهمی نادر اسلام: خدا در آیه شش میگه عبادتشون انکار میکنه . پس چطور انگار میکنه اگه حرف نزنه سید١١٠: مثلا میگییم اگه تا روز قیامت به فلانکس اصرار کنی به تو قرض نمیده سید١١٠: گوش کن گوش کن سید١١٠: این یعنی چی ؟؟؟ سید١١٠: یعنی هرگز نمیاد به تو قرض بده نادر اسلام: الان قیاس کردی سید١١٠: نه این که در قیامت میاد خواست تو رو براورده میکنه سید١١٠: یا نه وای میسته قیامت بشه بعد بهت قرض بده سید١١٠: چیو با چی قیاس کردم سید١١٠: تازه اگه قیاس هم باشه امام شافعی شما که قاییل هست به قیاس نادر اسلام: ولی در آیه شش خدا میگه در قیامت عباداتشون انکار میکنه سید١١٠: باید قبول کنی سید١١٠: این که دیگه یه چیز معلومی هست نادر اسلام: بله من قیاس قبول دارم . اهل تشیع میگه حرامه سید١١٠: ما قیاس نکردیم داریم حرف خدا رو اون طور که وارانه فهمیدین بهتوت یاد اور میشیم سید١١٠: در ضمن برادرم سید١١٠: همه فعالیت های ادمی و تلاشش عمل صالحش همه و همه تا دنیا بر پا هست مفیده [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۳۹] سید١١٠: هنگامی که دنیا به اخرش رسید کلا زمینه همه این فعالیت ها برچیده میشه سید١١٠: اما ادامه ایات به محشور شدن این مشرکان با همون بت ها اشاره داره نادر اسلام: ببین بحث به کجا کشوندی. خدا میگه در روز قیامت این کسانی که به فریاد خوانده میشدن یا پرستش میشدن عبادت اون افراد انکار میکنن . اینو همه میدونن که منظور انسان بوده ن سنگ . در ضمن در زبان عربی کلمه ( من ) که در آیه بکار برده شده برای جاندار به کار میبرن و برای غیر جاندار از کلمه ( ما) این د سید١١٠: و به صراحت میگه همون بت ها دشمنانشون میشند و حتی عبادات اون ها رو انکار میکنند نادر اسلام: احسنت پس نتیجه میگیریم که سنگ دشمن نمیشه این معبودانشون انسان بوده . قبول داری سید١١٠: ای داد سید١١٠: حالا من ازت یه سوال میکنم؟؟؟ سید١١٠: ایا دست و پا در دنیا حرف میزنند یا جوارح ؟؟؟؟ نادر اسلام: ن سید١١٠: اگه خیر پس چگونه در اخرت به زبان میان ؟؟؟؟ نادر اسلام: به اذن خدا [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۳] سید١١٠: ایا خداوند قادر نیست به این که همون سنگو چوب هم به حرف بیان ؟؟؟؟ : [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۴] سید١١٠: پس به چیزی متوسل نشو که در احاطه عقل و علم تو نیست [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۴] سید١١٠: علم قیامت تنها نزد خداونده [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۰:۴۵] سید١١٠: ولی با این ایه اصلا خدشه ای یه این که روح بقا داره و میتونه با دنیا ارتباط داشتت باشه وارد نشد سید١١٠: فقط شما ودوستان دیگه فهمیدین سید١١٠: که برای فهم ایات باید توجه به سیاق ایات قبل و بعد کرد نادر اسلام: من دهها دلیل از اون آیات آوردم که نشان میده اینها سنگ نیستن نشانه انسان دارن . سید١١٠: واز ایه به تنهایی نمیشه استفاده ابزاری کرد سید١١٠: در کلیت ایه فرقی نمیکنه سید١١٠: بعد شما دلیل بر مشرک بودن شیعه و این که امامان شیعه در خلقت افرینش زمین دخالت دارند ادله بیار ؟؟؟؟ سید١١٠: مگه نمیخواهی به این جا برسی؟؟؟؟ نادر اسلام: بخدا به هرکی بگی که در آیه 4 تا 6 احقاف منظور سنگ همه میخندن سید١١٠: من که گفتم چه ذوی العقول چه غیر ذوی العقول فرقی نمیکنه سید١١٠: شما این جا حداقل مخاطبت رو شناختی کیه ؟؟؟ سید١١٠: در ضمن جواب منو ندادی ؟؟؟ سید١١٠: که ایا خداو ندی که قادربه حرف اوردن دست وپا هست سنگ وچوب رو هم میتونه به حرف در بیاره یا نه ؟؟؟ سید١١٠: و این که چه ادله ای بر این داری که امامان شیعه در خلقت زمین مثل این ایه دخیل بودن که بهش استناد کردی ؟؟؟ سید١١٠: و من ربطش رو با روح و بقای روح وارتباط اون با دنیا واگاهیش از اهل دنیا نفهمیدم!!!!!!؟؟؟؟؟؟ نادر اسلام: بله میتونه ولی منظور ما آیات سوره احقاف که شما خیلی( البته معذرت که این کلمه رو میگم) بی سوادانه میگید منظور انسان نیست منظور سنگ و چوبه . آخه سنگ و چوب دشمن میشه . سنگ چوب عبادت رو انکار میکنه . من حتی به وسیله دستور زبان عربی گفتم که کلمه من برای جاندار به کار میبرن . برو از تمام استادان زبان عربی سوال کن سید١١٠: عزیزم گویا شما کلا دنبال همونی هستی که تو ذهن خودته سید١١٠: بنده گفتم اصلا باششه حرف شما درست سید١١٠: که چی ؟؟؟ سید١١٠: ایا ادله داری از قران امامی که ما شیعه بهش توسل میکنیم مثل این معبود به قول شما انسانه ؟؟؟ سید١١٠: در ثانی ایا ادله داری که شیعه همون مشرکه مخاطب این ایه هست ؟؟؟؟ سید١١٠: اگه داری خوشحال میشم برای من و دوستان اثباتشش کنی !!!!! سید١١٠: این که یه اختلاف تفسیری رو بکنی پیراهن عثمان میشه سفسطه سید١١٠: حالا من بیسواد از شمای باسواد ادله میخوام نادر اسلام: بذار من بگم . منظور آیه معبودانی که به جای خدا پرستش یا به فریاد خوانده میشدن . این ها انسانهای قوم های پیش از خود بوده که مرده اند و اینها بت هاشون درست میکردن . و خدا در آیات سوره احقاف میگه اینها غافل از عبادت شما هستن یعنی مرده از این دنیا غافل . عن دعاهم غافلون . غافلن از عبادتشون . سید١١٠: خب سید١١٠: حالا من یه سوال ازت میکنم سید١١٠: چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟ نادر اسلام: بحث ما در مورد اینه که آیا مردگان از دنیا خبر دارن یا خیر. اون سوالا بعدا جواب داده میشه ان شا الله سید١١٠: اینو میتونی پاسخ بدی سید١١٠: اقا نادر این سوال رو لطفا پاسخ بده سید١١٠: چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟ سید١١٠: جواب این سوال رو بده اقا ناد ر سید١١٠: چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟ نادر اسلام: من اول بحث گفتم فقط منظور مشرکین نیست . هر کس که بجای غیر خدا پرستش بشه انکار میکنه نحوه انکارش هم در آیه 117 سوره ماعد نشون میده سید١١٠: چطوریه نشون بده؟؟؟ نادر اسلام: حدا خطاب به حضرت عیسی میگه ای عیسی تو به بندگانم گفتی که من و مادرم را به خدای بگیرید حضرت عیسی میفرماید من این کارو نکردم . و بقیه آیه ..... برادر سید اینگونه انکار میکنن سید١١٠: با ارض معذرت ربطی نداره سید١١٠: من میگم : چگونه معبودان عبادت عابدان رو انکار میکنند در حالی که جای انکار نداره ؟؟؟ سید١١٠: اینو برامون توضیح بده نادر اسلام: اتفاقا برادران بخونن میفهمن برادر مهدی لطفا آیه 116 ماعد را بیار مهدی ٣١٣: باشه مهدی ٣١٣: و [ياد كن] هنگامى را كه خدا فرمود: «اى عيسى پسر مريم، آيا تو به مردم گفتى: من و مادرم را همچون دو خدا به جاى خداوند بپرستيد؟» گفت: «منزهى تو، مرا نزيبد كه [در باره خويشتن] چيزى را كه حق من نيست بگويم. اگر آن را گفته بودم قطعاً آن را مىدانستى. آنچه در نفس من است تو مىدانى؛ و آنچه در ذات توست من نمىدانم، چرا كه تو خود، داناى رازهاى نهانى. (۱۱۶) مهدی ٣١٣: مائده سید١١٠: خب سید١١٠: این ایه رو هم لای ا ن ایات خودتون اورده بودین درسته ؟؟؟ سید١١٠: خیلی هم خوب سید١١٠: ایه ١۴ سوره فاطر هم هست نادر اسلام: اینگونه انکار میکنن برادر . در ضمن سوال شما از ته اشتباس اون معبودان انکار میکنن که چیزی یا حرفی یا دلیلی برای عبادت خود گفته باشن سید١١٠: عجب ؟؟؟ سید١١٠: حالا یه سوال میکنم.از شما سید١١٠: ایه ٢۵ سوره عنکبوت رو خوندین ؟؟؟ نادر اسلام: این نشون میده هر کس نادر اسلام: این نشون میده هر کسی بجای خدا عبادت یا به فریاد خوانده بشه از کارهاشون بی خبرن سید١١٠: اتفاقا این اصلا نشون نمیده سید١١٠: هر کسی نه معبودی که بهش الوهیت وربوبیت نسبت داده بشه؟؟؟ نادر اسلام: عن دعاهم غافلون نادر اسلام: از عبادتشون غافلن . دیگه برادر خودشون قضاوت کنن سید١١٠: شما ااثبات کن شیعه همون مشرکه و امامش همون معبود ؟؟؟ سید١١٠: مشکل شما همینه اتفاقا نادر اسلام: اول باید ثابت کنیم که مرده نمیشنونه . بریم سراغ آیات دیگه . برادر مهدی لطفا 80 نمل سید١١٠: در ضمن بازم این ایات در رد این نبود که روح بقا نداره و ارتباطی با دنیا نداره سید١١٠: این در مورد مشرکان بود و معبود هاشون نادر اسلام: انفاقا خیلیم خوب بود. قضاوت با برادران سید١١٠: و یه بحث تفسیریی که قرار نیست به همه مسایل تامیم داده بشه سید١١٠: باشه قضاوت با دوستان نادر اسلام: نظرتون در باره آیه بالا چیه نادر اسلام: مرده نمیتونه بشنوه سید١١٠: اول سیاق این ایات رو هم یه برسی کنیم بد نیست نادر اسلام: باشه شما بررسی کنید بسم الله سید١١٠: بعدم اول ثابت کنیدد که منظور ایه زنده های مرده نما نیست تا بعد ؟؟؟ سید١١٠: شما اینو به عنو ان ادلتون مطرح کردین من چرا بررسی کنم؟؟؟ [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۱:۱۷] نادر اسلام: ی سوال . میتونی بگی چرا خدا در ایه بالا از کلمه الموتی ( مرده ) و الصم ( کر ) استفاده کرده مهدی ٣١٣: دوستان به ساعت نگاه کنید یک بیست دقیقه هست فکر کنم مهدی خط شکن: نادر شمابگو چرافعل تسمع رااورده؟ سید١١٠: به همون دلیل که اینها زنده بودن و حرف حق تو گوششون نمیرفت نادر اسلام: منتظر جواب سید هستیم . سید خودم بگم سید١١٠: زنده بودن و حرف حق تو گوششون نمیرفت سید١١٠: انک لاتسمع الموتی؟؟؟ نادر اسلام: سید بگم نادر اسلام: سوال اینه چرا در ایه کلمه موت و کر اومده سید١١٠: مخاطب تو زندگانند انها که روحی زنده وبیدار و حق طلب دارند نه مردگان زنده نما که تعصی و لجاجت و استمرار بر گناه فکر و اندیشه ا نها رو تعطیل کرده مهدی خط شکن: سوال اینه چرافعل تسمع رااورده نادر اسلام: برادر اجازه بده سید حرف بزنه. سید١١٠: دوست من ایه روشنه و واضحه من نمیدونم چه اصراری دارید بر این که سید١١٠: لقمه رو دور سرتون بچرخونید سید١١٠: شما جواب سوالات بنده رو دادین که جواب میخو اهید ؟؟؟ سید١١٠: جواب سوال منو که در ا ول این ایه مطرح کردم بدین لطفا سید١١٠: جواب سوالت خودتون هم داده میشه نادر اسلام: سوالتون یکبار دیگه بپرسید . بعد خودم دلیلشو میگم سید١١٠: متاسفانه بعضی از دوستان منطق قران رو نشناختن سید١١٠: کسی که ندای مظلومی رو مثلا در یمن میشنوه یا میبینه خود رو به کری و کوری میزنه سید١١٠: از منظر قران حیات نداره و مرده است نادر اسلام: سوالتون چی بود؟ سید١١٠: تاریخچه بالا هست سید١١٠: در ضمن گیریم حرف شما درست سید١١٠: من یه سوال دارم از شما؟؟؟ [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۱:۲۸] نادر اسلام: الان از یک آیه دیگه برات ثابت میکنم منظورش چیه صبر کن .لطفا دوباره سوال بگید . معذرت سید١١٠: صبور باش نادر اسلام: چشم . سید١١٠: ایا با این ادله شما رسول خدا هم جزو این دایره هست یا نه ؟؟؟ نادر اسلام: کدوم دایره نادر اسلام: غافلان نادر اسلام: از دنیا سید١١٠: اینی که برداشت شما از این ایه هست دیگه مردگان سید١١٠: مردگان صدای ما رو نمیشنوند نادر اسلام: بله به عقید اهل سنت پیامبر از دنیا بی خبره سید١١٠: ایا رسول خدا هم صدای ما رو نمیشنوه یا میشنوه ؟؟؟ سید١١٠: عجب نادر اسلام: ن نمیشنوه سید١١٠: اهل سنت یا وهابیت ؟؟؟ سید١١٠: ایا اقای بخاری اهل سنته ؟؟؟ نادر اسلام: اهل سنت واقعی . لطفا بحث به حاشیه نکش. نادر اسلام: بله. اهل. سنت سید١١٠: حاشیه نیست اتفاقا اصل مطلبه سید١١٠: من باید بفهمم دارن با یه وهابی مناظره میکنم یا یه اهل سنت ؟؟؟ نادر اسلام: منظورم کلمه وهابی بود که گفتی سید١١٠: پس چرا در کتاب خودش در مورد داستان جنگ بدر نادر اسلام: شما سوالتون بپرسید سید١١٠: این طوری روایت کرده که رسول خدا با اون مرده ها در چاه حرف زد سید١١٠: و اتفاقا اقای خلیفه دوم اینجا ازشون سوال کردن سید١١٠: که شما که داری این ها رو با اسم صدا میزنی و بهشون میگی بهتر نبود ......مگه میشنوند ؟؟؟ نادر اسلام: آیا الان حدیثشو میتونی به صورت کامل بذاری نه قیچی شده . هر کدوم از برادرا دارن بذارن سید١١٠: رسول خدا فرمود والذی نفس محمد بیده ما انتم باسمع لما اقول منهم سید١١٠: دوستان اگه کسی داره بذاره سید١١٠: جناب هادیی لطف کنید بذارید نادر اسلام: بله اتفاقا این حدیث بر ضد شماست لطفا هر کسی داره کامل بذاره سید١١٠: چرا بر ضد ما ؟؟؟؟ سید١١٠: همین نوید اینه که روح بقا داره و با دنیا ارتباط د اره سید١١٠: خوب گویا دیر وقته دوستان هم خو ابن سید١١٠: اگه مایل باشید بحث ادامش باشه برای بعد مهدی ٣١٣: ساعت بیست دقیقه به دو هستش فکر کنم مهدی ٣١٣: بقیشو نمیزارید برا یه شب دیگه سید١١٠: چرا اقا مهدی من خودم هم خیلی خسته هستم [۲۰۱۵/۵/۱۸، ۱:۳۹] سید١١٠: موافقید اقا نادر ؟؟؟ مهدی ٣١٣: خواهشا بحث ها رو بیشتر از دو ساعت ادامه ندید سید١١٠: بله چشم نادر اسلام: فقط در آخر حدیث گفته شده که امروز مردگان به اذن خدا شنوا شدن . که از معجزات پیامبره . . مهدی ٣١٣: ممنون مهدی ٣١٣: خدا حفظتون کنه مهدی ٣١٣: اقا نادر عزیز و اقا سید بزگوار مهدی ٣١٣: ادامه بحث رو بزارید یه شب دیگه اگه مایل هستیت نادر اسلام: باشه بریم . فقط فردا شب اطفا ساعت ده حاضر باشید سید١١٠: من نمیتونم تا یازده یازده و.نیم سره کارم نادر اسلام: آقا سید عزیز من هم حلال کن اگه بی ادبی کردم . سید١١٠: اگه تمایل دارید از دوستان دیگه طرف مناظر شما باشند نادر اسلام: ناخواسته بوده برادرم سید١١٠: خواهش میکنم اجرکم عند الله مهدی ٣١٣: خدا خیرتون بده هر دو بزگوار که اینقدر بزگوار و مودب هستیت
ویرایش موضوع توسط : غم هجران
در تاریخ : چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۷:۴۱ بعد از ظهر می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
|