بسم الله الرحمن الرحیم در تورات و کتب انبیاء پیرو تورات ۱- در کتاب «مزامیر داود» مزمور ۲۷ چنین می خوانیم: ۲- «…. زیرا که شریران منقطع خواهند شد. و اما متوکلان به خداوند وراث زمین خواهند شد . هان، بعد از اندک مدتی شریر نخواهد بود، در مکانش تأمل خواهی کرد و نخواهد بود. اما حکیمان (صالحان) وارث زمین خواهند شد.» و نیز در همان مزمور ۲۷ جمله ۲۲ می خوانیم: «…. متبرکان خداوند وارث زمین خواهند شد اما ملعونان وی منقطع خواهند شد» و در جمله ۲۹ در همان مزمور آمده:«صدیقان وارث
fahvj rvHk T;jf lrns Hslhkd , lbhif fi n,gj hgid Hovhgclhk(۳)
۲- «…. زیرا که شریران منقطع خواهند شد. و اما متوکلان به خداوند وراث زمین خواهند شد . هان، بعد از اندک مدتی شریر نخواهد بود، در مکانش تأمل خواهی کرد و نخواهد بود. اما حکیمان (صالحان) وارث زمین خواهند شد.»
و نیز در همان مزمور ۲۷ جمله ۲۲ می خوانیم:
«…. متبرکان خداوند وارث زمین خواهند شد اما ملعونان وی منقطع خواهند شد»
و در جمله ۲۹ در همان مزمور آمده:«صدیقان وارث زمین شده ابداً در آن ساکن خواهند شد.»(بشارات عهدین ، محمد صادقی ، ص ۲۳۴ .)
۲- در «زبور داود» مزمور ۷۲ آن حضرت را به عنوان ملک زاده که بزرگترین و کاملترین مظهر عدل الهی است معرفی نموده:
«ای خدا شرع و احکام خود را به ملک و عدالت خود را به ملکزاده عطا فرما تا اینکه قوم تو را به عدالت و فقراء ترا به انصاف حکم نماید ….. از دریا تا به دریا واز نهر تا به اقصی نقاط زمین سلطنت خواهد نمود. صحرانشینان در حضورش خم خواهند شد و دشمنانش خاک را خواهند بوسید ….. بلکه تمامی ملوک با او کرنش خواهندنمود و تمامی امم، او را بندگی خواهند کرد …. اسم ذوالجلال او ابداً مبارک باد و تمامی زمین از جلالش پر شود.»(بشارات عهدین ، محمد صادقی ، ص ۲۴۸ .)
مورد دعای حضرت داود که ای خدا شرع و احکام خود را به «ملک» عنایت فرما، همان نور قدوس حضرت محمد بن عبدالله۰ص) است. و «ملکزاده» که مظهر تمام عدل الهی خوانده شده دوازدهمین جانشین و فرزند وی محمد بن الحسن العسکری است.
۳- در کتاب «حیقوق» نبی، فصل ۷ می خوانیم:
«….. و اگر چه تأخیر نماید، برایش منتظر باش، زیرا که البته خواهد آمدو درنگ نخواهد نمود بلکه جمیع امتها را نزد خویش جمع می کند و تمامی را برای خویش فراهم می کند.»(مهدی انقلابی بزرگ ، ناصر مکارم شیرازی ، ص ۵۵ )
۴- در کتاب «اشعیای نبی» فصل ۱۱ در بحثی که سراسر تشبیه است می خوانیم:
«و نهالی که از تنه یسی بر آمده، شاخه ای از شاخه هایش قد خواهد کشید. ذلیلان را به عدالت حکم، و برای مسکینان زمین براستی تنبیه – و مایه بیداری – خواهند بود. کمربند کمرش عدالت، و وفا نطاق میانش خواهد بود، و گرگ با بره سکونت داشته و طفل کوچک راعی (شبان) ایشان خواهد بود….. و در تمامی کوه مقدس من هیچ فرد ضرر و فساد نخواهد کرد زیرا که زمین از دانش خداوند مثل آبهایی که دریا را فرو می گیرند پر خواهد شد.»(مهدی انقلابی بزرگ ، ناصر مکارم شیرازی ، ص ۵۵ / بشارات عهدین ، ص ۲۵۲٫)
یسی به معنای قوی پدر حضرت داود بود. نهالی که از تنه یسی خواهد روئید و مورد بشارت وآیات فوق است، محتمل است یکی از این ۴ شخصیت؛ یعنی: حضرت داود ، سلیمان، عیسی و حضرت محمد بن الحسن العسکری(علیه السلام) باشند زیرا:
داود و سلیمان، فرزندان پسری یسی و حضرت عیسی بن مریم، نواده دختری وی و حضرت محمد بن الحسن نیز از جانب مادرش، نرجس خاتون – که دختر پادشاه روم و از نسل حضرت داود است – نواده دختری یسی می باشد. موقعیتی که در آیات فوق توصیف شده از آغاز بعثت تاکنون به مرحله ظهور نرسیده است.(بشارات عهدین ، ص ۲۵۲ .)
لذا مورد بشارت یقیناً حجه بن الحسن(علیه السلام) می باشد.
در کتاب «حکی نبی» فصل ۲ آیه ۷ فرماید:
«تمامی امم را به هیجان می آورم و مرغوب همگی طوائف خواهدآمد و پر می کنم این خانه را از جلال، امر خدای لشکرهاست.»(بشارات عهدین ، ص ۲۳۸ .)
بر حسب نصوص متواتره اسلامی وکتب مقدسه انبیاء، حامل لواء انقلابی جهانی و پرچمدار نهضت بی سابقه ای که تمامی ملل جهان را به هیجان می آورد و مرغوب و مورد انتظار جهانیان است، حضرت محمد بن الحسن، قائم و مهدی آل محمد(صل الله علیه و اله) می باشد که خانه خدا را پر از جلال کند و آیین خدا را در سراسر جهان منتشر سازد جز آنکه اهل هر دیانت وملتی مرغوب طوائف و منجی بشریت را به عنوان پیشوای خود معرفی نموده و پیمبر خود را حامل این لواء می پندارد.
۶- در کتاب «دانیال نبی» فصل ۱۲ : ۱۳ – ۱ نیز در مورد ظهور و رجعت آمده است که:
«از خوابندگان در خاک زمین بسیاری بیدار خواهند شد بعضی جهت حیات ابدی و بعضی از برای شرمساری و حقارت ابدی.»(بشارات عهدین ، ص ۲۶۹ .)
۷- در کتاب «وحی کودک» (نبوئت هیلد)، حرف تاء ، اشاراتی مرموز به بعضی از علائم آخرالزمان و رجعت و شخصیت حضرت حجه (علیه السلام) دارد: «بیاید ساعتی که فرج قوی شود ونبوت بسیار گردد و مانند سیل جهان را پر کند، زیاد شود شرافت و بسیار گردد جبروت وگشوده شوند اسیران و بندیان.»
وحی فوق بشارت از یک عصر در خشان و سعادت عمومی جهان می دهند که عالم انسانیت، حیات نوینی یافته و نتیجه و هدف انبیاء الهی و رجال برجسته وحی یکجا و به تمام معنا آشکار گردد و فرج و نصرت الهی با نهایت قدرت وجبروت هویدا شود که گویی تمامی پیامبران الهی به یکجا گرد آمده و آنچنان ایجاد انفجار و انقلاب روحانی و معنوی نموده اند که آثار دعوت و تربیت آنان همچون سیل جهان را پر کرده و سراسر کره مسکون بشریت بزیر پرچم حق و عدالت گرد آیند.(بشارات عهدین ، ص ۲۳۳ .)
۸- کتاب «سرود سلیمان» فصل ۵ : ۱۵ – ۱۰
«دهانش شیرین است ونامش محمد است ، این محبوب من است و این یار من است …..»
لفظ محمد در بشارت فوق محتمل است راجع به محمد بن الحسن(علیه السلام) باشد که نامش محمد است ومحامد پیامبران و برگزیده صفات و امتیازات آنان در وی جمع است.(بشارات عهدین ، ص ۴۵ .)
۹- در کتاب «صفیناه نبی» فصل ۳ فرماید:
«در آنوقت برگردانیم به قومها لب پاکیزه برای خواندن همه بنام خدای و عبادت کردن ایشان به یک دوش.»(بشارات عهدین ، ص ۲۴۱ )