آخرین ارسال ها |
نوار پیام ها |
مدیریت پیام ها |
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
اطلاعات نویسنده |
سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۷:۰۴ بعد از ظهر
|
|||||||||||||||
بانو
شماره عضویت :
1001
حالت :
ارسال ها :
4221
محل سکونت : :
DAMAVAND
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
273
دعوت شدگان :
1
اعتبار کاربر :
69947
پسند ها :
5815
تشکر شده : 6939
وبسایت من :
وبسایت من
|
امام ابو الحسن علی النقی(علیه السلام) پیشوای دهم شیعیان، در نیمه ذیحجه سال 212در اطراف مدینه به دنیا آمدند. پدرش پیشوای نهم شیعیان امام جواد (علیه السلام) ومادرش بانوی گرامی «سمانه» است که کنیزی با فضیلت و با تقوا بود.[1]امام هادی(علیه السلام) در سال 220 هجری پس از شهادت پدر گرامیشان بر مسند امامت نشستند، این امام همان در هنگام هشت سال داشتند. مدت امامت ایشان 33 سال و عمر شریفشان بیش از 41 سال چند ماه بود. قبر شریف این امام همام در شهر سامراء است. اوضاع سیاسی،اجتماعی، عصر امام علی نقی (علیه السلام) امام علی نقی (علیه السلام) درمدت امامت خود با چند تن از خلفای عباسی معاصر بود. این دوره از خلافت عباسیان با ویژگی های خاصی همراه بود. که درادامه به بعضی از این ویژگی ها اشاره میکنیم.
1-از بین رفتن هیبت و بزرگی خلافت در عباسیان:
2- خوشگذرانی و میگساری درباران:
3-گسترش ظلم و بیدادگری و خودکامگی:
4-گسترش نهضتهای علوی:
سخن آخر ___________________ [1].سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، ص566. به نقل از طبرسی، اعلام الوری،ص355. منبع فرآوری: سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، ص566.
می پسندم 2 0 2 تعداد آنلایک ها ( 0 ) از این کاربر
|
|||||||||||||||
|
اطلاعات نویسنده |
اوضاع سیاسی،اجتماعی، عصر امام علی نقی (علیه السلام)
سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۵۲ بعد از ظهر
[1]
|
|||
بانو
شماره عضویت :
1042
حالت :
ارسال ها :
2763
جنسیت :
تعداد بازدیدکنندگان :
395
اعتبار کاربر :
19494
پسند ها :
2065
تشکر شده : 1034
|
عصر زندگى امام هادى عصر اختناق و استبداد بود امام، براى فعاليت فرهنگى در سطح گسترده آزادى عمل نداشتند.
از جمله گروههاى باطل و منحرفى كه در دوران امامت امام هادى - عليه السلام - فعال بودند، گروه غلات را بايد نام برد كه افكار و عقايد پوچ و منحط و بى اساسى داشتند و خود را شيعه وانمود مىكردند. آنان درباره امام غُلّو نموده براى او مقام اوهيّت قائل مىشدند و گاهى نيز خود را منصوب از طرف امام قلمداد مىكردند و بدين وسيله موجبات بدنامى شيعيان را در ميان فرقههاى ديگر فراهم مىكردند. امام هادى از اين گروه اظهار تبرى نموده با آنان مبارزه مىكرد و تلاش مىنمود كه با طرد آنان، اجازه ندهد لكه ننگى بر دامن تشيع بنشيند توجه کنیم خیلی از جریانهای فکری انحرافی در حال حاضر همین گونه است. یکی دیگراز جریانهای انحرافی گروه معتزله بودند که بحث مخلوق بودن قران را پیش کشیدند که این بحث از اواخر حكومت بنى اميه آغاز گرديد (اوائل قرن دوم هجرى) و نخستين كسى كه اين بحث را در محافل اسلامى مطرح كرد، «جَعْد بن درهم»، معلم «مروان بن محمد» آخرين خليفه اموى، بود. او اين فكر را از «ابان بن سمعان»، و «ابان» نيز از «طالوت بن اعصم» يهودى فرا گرفته بود. در هر حال در زمان خلافت «هارون»، «بِشْر مَريسى»، كه گفته مىشود يهودى تبار بوده، اين بحث را دنبال كرد و مدت چهل سال به ترويج فكر مخلوق بودن قرآن پرداخت و چون روزى شنيد كه هارون سخنان او را شنيده و وى را غياباً به مرگ تهديد كرده است، متوارى شد ببینیم دشمنی یهود با قران رو ! چه قدر ریشه دار و عمیق هست و از کجا سر در می اورد . می پسندم 0
|
|||
|
امکان افزودن پاسخ به این موضوع وجود ندارد امکان افزودن موضوع در این بخش وجود ندارد |
برچسب ها
|
اوضاع ، سیاسی،اجتماعی، ، عصر ، امام ، علی ، نقی ، (علیه ، السلام) ، |
|